abonnement Unibet Coolblue
pi_106058668
quote:
Ruim tweeduizend Belgische cafés zijn gesloten sinds het rookverbod daar op 1 juli is ingegaan. Dat meldt Het Laatste Nieuws maandag op basis van cijfers van het handelsinformatiekantoor Coface Services Belgium en ondernemersorganisatie NSZ.

Het afgelopen halfjaar zijn 2005 zaken stopgezet of failliet gegaan. Dat is 43 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar, toen er nog wel gerookt mocht worden.

Het NSZ spreekt over 'dramatische resultaten', zeker in het licht van een milde herfst. Daardoor konden de terrassen langer blijven staan voor rokende klanten. "Bij een normale temperatuur en meer regen was de tol allicht nog veel hoger geweest", meldt een woordvoerder.
Tweeduizend Belgische cafés dicht sinds rookverbod
Hadden ze niet beter in elk dorp en stad een niet-rook cafe kunnen openen? Dit zorgt voor meer uitkeringen (café houders en personeel op straat) En aardig wat belastinginkomsten mislopen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_106058834
En terecht. Roken is schadelijk, als dat je bussinesmodel is, dan doe je iets fout.
  maandag 26 december 2011 @ 15:38:35 #3
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_106058841
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2011 15:38 schreef Ouqz het volgende:
En terecht. Roken is schadelijk, als dat je bussinesmodel is, dan doe je iets fout.
:')
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_106058973
crisis?
pi_106059240
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2011 15:38 schreef Ouqz het volgende:
En terecht. Roken is schadelijk, als dat je bussinesmodel is, dan doe je iets fout.
De economie die erachter draait profiteer jij overigens enorm hard van. Maargoed, van jou verwacht ik dan ook geen gefundeerde mening met een achterliggende verklaring.

Zonde is het, ik denk dat inderdaad het oprichten van 1 niet-roken cafe (afhankelijk van de grote van de stad uiteraard) een goede oplossing was geweest. Dan waren er wellicht een klein aantal cafe's over de kop gegaan, maar niet dit soort aantallen, vermoed ik.
pi_106059428
quote:
14s.gif Op maandag 26 december 2011 15:52 schreef LompeHork het volgende:
De economie die erachter draait profiteer jij overigens enorm hard van. Maargoed, van jou verwacht ik dan ook geen gefundeerde mening met een achterliggende verklaring.
Wat weet jij daar nou van? De economische situatie in België verschilt van die in Nederland. Tevens is die aflevering van de Rekenkamer, waar jij waarschijnlijk op doelt, typisch propaganda materiaal om mensen het maar goed te laten vinden dat onze samenleving kapot gaat aan al dat gerook.
pi_106059622
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2011 15:57 schreef Ouqz het volgende:

[..]

Wat weet jij daar nou van? De economische situatie in België verschilt van die in Nederland. Tevens is die aflevering van de Rekenkamer, waar jij waarschijnlijk op doelt, typisch propaganda materiaal om mensen het maar goed te laten vinden dat onze samenleving kapot gaat aan al dat gerook.
Ja, want in België wordt geen belasting geheven op sigaretten. :') Wie zegt trouwens dat ik Nederland woon? Wellicht woon ik wel in België.
Dat terzijde is en blijft het feit dat het geld ergens vandaan gehaald moet worden in een vorm van accijns. Dat gebeurt onder andere door het te heffen op rookwaar/tabak. Maar dat is wel een heel andere discussie imho.
pi_106065220
quote:
15s.gif Op maandag 26 december 2011 16:05 schreef LompeHork het volgende:
Ja, want in België wordt geen belasting geheven op sigaretten. :') Wie zegt trouwens dat ik Nederland woon? Wellicht woon ik wel in België.
Alleen dat je dat al terug vraagt, zegt mij dat je in Nederland woont. Sowieso frapant te noemen wat een Belg anders op een Nederlandstalig forum moet. Dus ja, je zult wel in Nederland wonen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')