abonnement Unibet Coolblue
pi_106041337


Welkom in het topic waar je alle vragen kunt stellen met betrekking tot eenvoudig onderhoud aan je auto.
Schaam je er niet voor als je niet weet waar een bepaald lampje voor dient en weerhoud je er niet van te vragen waar je die krik nou precies moet plaatsen om je auto op te tillen.

Enkele antwoorden op je vragen kunnen zijn:

"Nou, dat is heel simpel. Je moet er af en toe wel wat benzine in gooien."
"Ik zou dat blauwe draadje niet aan dat rode draadje vastmaken."


Handige links:
Autobandenmarkt.nl
Auto-onderdelen.com
H-base
Mijngarage.nl
Onderdelenzoeker.nl

Handige PTA topics:
Autoradio installeren.
Hoe werkt een differentieel
Trillend stuur bij lage snelheden + tips bandenboer
[remmen] Rood waarschuwingslampje brandt
Zelf remschijven + blokken vervangen, speciaal gereedschap?
Multimeter gebruiken/electrische problemen opsporen
Manual -> Hoe vervang ik een hoofdremcylinder
Het grote autopoets- en -wastopic #1
Uitleg en informatie over OBD-Codes

Voorgaande delen:

De OP vind je hier en vergeet niet de Wiki aan te passen.

Na veler verzoek!!, een deel 3 :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_106041354
tr gemacht
pi_106041396
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 22:44 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ooit heb ik trouwens water er in gegoten. Om het bij te vullen. Wat er toen in zat weet ik niet. Hoe schadelijk is dat ? Ik weet dat water bevriest enzo, maar het vriest nu niet dus dat mag even buiten beschouwing gelaten worden.
hoeveel, als het een kwart liter is, zal er vrij weinig gebeuren, twijfel je laat even de vorst beveiliging meten, klusje van 15 sec

het kan in het slechte geval invloed hebben op OA de pakking omdat water corrosie en oxidatie veroorzaakt
pi_106041448
Dank ^O^
  † In Memoriam † zondag 25 december 2011 @ 22:49:19 #5
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106041460
Ik gok dat het een liter was. maar ket kan ook meer zijn :@

Hoe meet je de vorstbeveiliging ? Is daar speciale apparatuur voor nodig ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 25 december 2011 @ 22:50:36 #6
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_106041505
quote:
10s.gif Op zondag 25 december 2011 22:49 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Dank ^O^
Geen probleem.
Je moeder is een hamster
pi_106041603
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 22:49 schreef 2cv het volgende:
Ik gok dat het een liter was. maar ket kan ook meer zijn :@

Hoe meet je de vorstbeveiliging ? Is daar speciale apparatuur voor nodig ?
er is wel speciale apperatuur voor nodig, maar er zijn ook goed kopere meters in de omloop die volgens mij elke brezan heeft liggen voor een 10tje, met zon meter steek je de slang in het resorvoir van het koelsysteem, en knijp je de balg in, en laat los, dan zuigt hij zicht vol en gaat de meter omhoog, waar de pijl tegen overkomt te staan is het bevriezings punt van het koelwater

maar liever kraan water, dan sloot water (ja heb het eens gezien).

ff meter, onder de -20 wel het advies voor verversen van het koelwater
  † In Memoriam † zondag 25 december 2011 @ 23:03:18 #8
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106041920
Klinkt als een hoop gepruts. Ik denk dat ik de koelvloeistof maar gewoon ververs. Al heb ik daar niet veel zin in. Het vriest niet, maar op straat is het koud zat :')
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_106046335
lijkt meer werk dan het is :P

maar nieuwe KVS kan nooit kwaad, wel goed ontluchten :+
  † In Memoriam † maandag 26 december 2011 @ 01:30:50 #10
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106047413
Zekers, kachel op z'n heetst ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † maandag 26 december 2011 @ 01:45:34 #11
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106047813
Overigens zal het niet veel werk zijn, maar wat als blijkt dat ik de koelvloeistof toch beter kan vervangen ? En het moet toch, dus vandaar. I.i.g. bedankt !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:05:11 #12
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_106096201
Helpt WD40 ook bij een krakende vering? :P

Het zijn de rubbers van de (achter)draagarmen die het doen volgens mij. Tenminste, als ik zo de verhalen lees. Het begint nu wel behoorlijk irritant te worden.
pi_106096369
Denk t wel, voor eventjes. Ik ben benieuwd of je daarmee door de apk komt? Ze kraken niet voor niets natuurlijk. Wat voor auto is het?
pi_106096421
als rubbers kraken, zijn ze meestal te ver gescheurt voor APK, maar je kunt altijd WD40 proberen, kraken is geen afkeur
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:14:17 #15
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_106096572
kennis van me is keurmeester en die zegt dat het geen afkeur is... Hij heeft al onder de auto gezeten. Maar omdat hij nu niet in de buurt is vraag ik het hier even :P

de auto is een punto 1.2 uit 2003. En nee, geen typisch fiat verhaal want andere merken hebben er ook last van.

[ Bericht 1% gewijzigd door .Neovo. op 27-12-2011 19:39:59 ]
pi_106096610
Mijn tank van mijn polo lekt als ik hem meer dan 1/2 vol doe, heb nog niet goed gekeken(morgen ff wiel eraf halen) maar het lijkt niet vanaf de vulhals te komen maar meer onderaan.
Zou het een slangetje ofzo kunnen zijn?
Schijnt een bekend probleem te zijn bij polos een roestende vulhals maar ik zie daar helemaal geen roest en het lijkt dus alsof het van beneden komt.

Had het ook in het centrale auto topic geplaatst maar dit is denk ik de juiste plek.
pi_106097054
Bij seicento's komt het voor dat ze op de helft (lasnaad) lekken, wellicht bij de polo ook? oplossing was: nieuwe bestellen (winparts.nl) monteren, en klaar!

Je mag er ook aan gaan lassen , maar dat is op eigen risico ;-)
pi_106097696
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:25 schreef JohnB52 het volgende:
Bij seicento's komt het voor dat ze op de helft (lasnaad) lekken, wellicht bij de polo ook? oplossing was: nieuwe bestellen (winparts.nl) monteren, en klaar!

Je mag er ook aan gaan lassen , maar dat is op eigen risico ;-)
Volledig nieuwe tank bedoel je?
Of vulhals?
BIj mijn polo is het helaas zo dat als je de vulhals moet vervangen de hele tank moet vervangen.. of lassen ja :p.
pi_106099273
Seicento was alleen nieuwe tank. Die was iets van 100 euro...

vervangen was ook in n uurtje gedaan, rij wel eerst je tank bijna leeg, anders is ie best zwaar :-)
pi_106106191
@kadoosh, meestal is de vulhals lek,
pi_106142682
De onderkant van de vulhals is inderdaad lek, moet wel echt een minuscuul gaatje zijn.
Ik wou het maken met epoxy kneedmassa(BISON KOMBI STICK), schijnt wel een goedkope oplossing te zijn.
Zou ook nog kunnen met uitlaatcement las ik.

Iemand hier ervaring mee en mijn kan adviseren wat het beste is.
Een nieuwe tank doe ik nog liever niet, wil niet al te veel geld in deze oude auto steken...

Las ook iets over dat je het kan dichten met zeep maar dat klinkt wel erg goedkoop?!?
pi_106147702
dit is APK afkeur!!!, mag niet aangelast worden, of andere oplossingen helaasch
  woensdag 28 december 2011 @ 23:53:10 #23
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_106148871
quote:
10s.gif Op woensdag 28 december 2011 23:33 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
dit is APK afkeur!!!, mag niet aangelast worden, of andere oplossingen helaasch
dus een nieuwe tank mag ook niet??
  donderdag 29 december 2011 @ 00:00:28 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106149281
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:06 schreef Kadooosh het volgende:
De onderkant van de vulhals is inderdaad lek, moet wel echt een minuscuul gaatje zijn.
Ik wou het maken met epoxy kneedmassa(BISON KOMBI STICK), schijnt wel een goedkope oplossing te zijn.
Zou ook nog kunnen met uitlaatcement las ik.

Iemand hier ervaring mee en mijn kan adviseren wat het beste is.
Een nieuwe tank doe ik nog liever niet, wil niet al te veel geld in deze oude auto steken...

Las ook iets over dat je het kan dichten met zeep maar dat klinkt wel erg goedkoop?!?
Stop er een doekje in, heb je een leuke rijdende molotov-cocktail ^O^

Lang leve de APK, die zulke McGyver oplossingen van de weg houdt _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_106149698
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 23:53 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

dus een nieuwe tank mag ook niet??
dat mag wel, de rest niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')