pi_106212421
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:29 schreef speknek het volgende:
Ik weet niet of er meer slordigheden inzitten, Dexter wordt slordiger, maar dat hoort een beetje bij z'n karakterontwikkeling. Hij komt er zo vaak mee weg om mensen te vermoorden zonder killroom dat ik het niet gek vind dat hij dat ook steeds vaker gaat doen.
Ik merkte wel een andere trendbreuk die me ergerde in het script. Veel van de charme van Dexter is dat de moorden je ongemakkelijk maken, het is niet alleen langzaam en in your face (wat dit seizoen minder het geval was, soms zelfs offscreen), het gebeurt ook met mensen die je niet per se dood wil hebben. Omdat je niet zeker weet of ze schuldig zijn, of omdat het een sympathiek karakter is. Deze morele ambiguiteit was er nu niet. Toen het leven van the whore of babylon in de waagschaal stond werd daarvoor nog even duidelijk gemaakt dat ze in het echt ook nogal een hoer was die met een getrouwde man rommelde en waar de dochter een hekel aan had. Zelfde voor Nick, je had nog even het idee dat hij een getroubleerd persoon was, totdat de schrijvers duidelijk maakten dat hij echt door en door slecht was, zodat hij tenminste dood kon. Dexter was nou juist zo'n toffe serie omdat het speelde met de standaard moraal van crimeseries; maar dat lijkt nu wel een beetje over te zijn. Dat was wat mij betreft waarom het seizoen echt minder spannend was dan de vorigen.
Hier (en vooral in die post daarboven) heb je wel wat goede punten :) En ja, er zat gewoon totaal geen enkele spanningsopbouw in dit seizoen :(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | top 100 nummers | top 100 albums | top 100 Jazz
pi_106212538
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 15:45 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Deb valt flauw.

Dex ruimt alles op en faked een gifgas-boobytrap-scene waardoor Deb moeten denken alles gehallucineerd te hebben.

Deb gaat 12 afleveringen lang uitpluizen of haar hallucinatie misschien echt was.

(en tussen die zooi door moet er een nieuwe seriemoordenaar gepakt worden, een stalkende intern uit de weg geruimd worden, Quin uit de goot gehouden worden en een hoop Harrison-issues opgelost worden)
Zou wel de meest 'cheesy' oplossing zijn zeg :{ Ik schat de schrijvers van Dexter toch iets hoger in (misschien hopen tegen beter weten in :)), zij zouden dan ook wel door hebben dat Dexter vervallen is tot middelmaat.

Als jouw scenario klopt dan is het allemaal te voorspelbaar geworden, en mag de stekker wel uit de show.
  vrijdag 30 december 2011 @ 18:27:08 #63
360345 TimCook
CEO, Apple Inc.
pi_106213017
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 15:45 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Deb valt flauw.

Dex ruimt alles op en faked een gifgas-boobytrap-scene waardoor Deb moeten denken alles gehallucineerd te hebben.

Deb gaat 12 afleveringen lang uitpluizen of haar hallucinatie misschien echt was.

(en tussen die zooi door moet er een nieuwe seriemoordenaar gepakt worden, een stalkende intern uit de weg geruimd worden, Quin uit de goot gehouden worden en een hoop Harrison-issues opgelost worden)
Dat gaat echt niet gebeuren.
  vrijdag 30 december 2011 @ 19:01:51 #64
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_106214475
Als het echt geschreven wordt volgens het karakter van Deb, maakt deze ontdekking haar volledig kapot. Al haar positieve, naïeve, lieve vertrouwen in de medemens wordt volledig verwoest en Deb krijgt zware psychische problemen (schuldgevoelens, woede, wantrouwen etc.). Omdat ze geen mens meer kan vertrouwen, kan ze geen relatie meer aangaan. Op haar werk wordt ze dermate cynisch en vol wantrouwen dat ze niet meer kan functioneren. Ze verliest haar baan en na een jaar van geldzorgen en therapieën belandt ze brabbelend, scheldend, verwaarloosd en alleen onder een van de vele bruggen van Miami.

Dit is het echte scenario, als ze het goed zouden doen...
  vrijdag 30 december 2011 @ 19:17:18 #65
222292 MacorgaZ
Chocomel is lekker
pi_106215021
Wat citaten van een producer over de volgende seizoenen, licht spoilerend (of Deb het wel of niet "echt heeft gezien" bijvoorbeeld, aangezien mensen daarover twijfelen...).
http://screenrant.com/dexter-season-7-spoilers-deb-aco-144333/
When I get sad I stop being sad and be AWESOME instead. True story! ~Barney Stinson
  vrijdag 30 december 2011 @ 19:29:55 #66
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_106215530
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 december 2011 18:08 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat is dus precies zo'n ongeloofwaardig plot waar ik bang voor ben.....
Dat gaat echt niet gebeuren :')
Well, mercy me
I'll be goddamned
It's been a long, long time
Since I last saw you
pi_106216190
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 19:17 schreef MacorgaZ het volgende:
Wat citaten van een producer over de volgende seizoenen, licht spoilerend (of Deb het wel of niet "echt heeft gezien" bijvoorbeeld, aangezien mensen daarover twijfelen...).
Vet. :)
pi_106274436
quote:
Leuk om te lezen. Maar ze zeggen ook dat er waarschijnlijk nog maar 2 seizoenen komen, dus ik ben benieuwd hoe alles zich gaat ontwikkelen..
Our character is what we do when we think that nobody is looking
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Having to live with idiots is the price one pays for being clever
  Postkantoor / Moderator zondag 1 januari 2012 @ 19:17:53 #69
221644 timmmmm
Postbode Siemen incognito
pi_106283640
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gott, laß meine Gedanken sich sammeln zu dir.
Bei dir ist das Licht, du vergißt mich nicht.
Bei dir ist die Hilfe, bei dir ist die Geduld.
Ich verstehe deine Wege nicht,aber du weißt den Weg für mich.
  zondag 1 januari 2012 @ 19:29:44 #70
276308 Zocalo
AKA JeroenV
pi_106284114
Net het seizoen afgekeken, kon gelukkig flink wat afleveringen achter elkaar inhalen.

Ik vond het wel een goed seizoen, het was wat luguberder door de DDK dan voorheen. Toch zijn veel dingen die hier aan het begin voorspeld werden wel uitgekomen: Geller bestaat niet echt (meer) en ik had tijdens de laatste aflevering al wel snel het idee dat Deb hem inderdaad zou betrappen. Echt veel verrassingen zaten er niet in, al is het wel een leuke cliffhanger voor volgend seizoen.
pi_106376361
Ik vind ook dat het de afgelopen twee seizoenen behoorlijk bergafwaarts is gegaan met Dexter. Die geniale opbouw en het verweven van subplotjes die ook mooi worden afgerond is er niet echt meer bij. Toch te vaak de easy way out... Vond dit seizoen wel beter dan vijf maar mag hopen dat zeven toch weer iets meer de eerste seizoenen gaat benaderen. Had gehoord dat er sinds vijf ook andere schrijvers aan zitten, kan iemand dit bevestigen? Zou wel het een en ander verklaren.
  woensdag 18 januari 2012 @ 07:17:04 #72
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_106939562
Ik had al een tijdje geleden alles tot seizoen 4 gekeken, maar ik moet zeggen dat de daaropvolgende seizoenen relatief zwak zijn.

Ik hoop dat er verbetering in komt.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_106942086
Favoriete seizoen is toch wel seizoen 4 .. misschien wordt dat nog bijgesteld na het
kijken van seizoen 6, waar ik nu mee bezig ben :)
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:42:44 #74
291006 picodealion
fashionably 1337
pi_106944018
Zo, net even in drie dagen het laatste seizoen bijgekeken. Ik vond 't over het algemeen wat matigjes, maar richting het einde werd het wel erg tof. En wat een cliffhanger _O_.
Raisins are a gateway fruit
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:48:40 #75
291006 picodealion
fashionably 1337
pi_106944161
Ik ergerde me trouwens wel dood aan de IT-talk die er gebezigd werd. Wat hebben tv-schrijvers toch weinig verstand van computers, en wat zetten ze nerds toch altijd vreemd neer.
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:52:21 #76
222292 MacorgaZ
Chocomel is lekker
pi_106944281
Dat die stagiaire het "Internet Protocol Address" heeft gevonden is inderdaad wel dom, als je gewoon IP-adres zegt weten de meeste mensen wel waar je het over hebt, maar hierbij wilden ze het juist heel moeilijk over laten komen ofzo :').
When I get sad I stop being sad and be AWESOME instead. True story! ~Barney Stinson
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:55:02 #77
291006 picodealion
fashionably 1337
pi_106944355
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:52 schreef MacorgaZ het volgende:
Dat die stagiaire het "Internet Protocol Address" heeft gevonden is inderdaad wel dom, als je gewoon IP-adres zegt weten de meeste mensen wel waar je het over hebt, maar hierbij wilden ze het juist heel moeilijk over laten komen ofzo :').
En later noemt 'ie het een "IPA", die hij ook nog eens 'ontcijferd' heeft. Maar er waren wel meer van dat soort dingetjes.

Ik blijf dan toch altijd terugdenken aan The Wire, waar al dit soort dingen gewoon tot in de puntjes uit leken gewerkt, zelfs Dexter verbleekt bij een serie als dat :P.
  woensdag 18 januari 2012 @ 13:47:27 #78
1234 HiZ
Istanbullu
pi_106948105
Wel slim trouwens die lijn van Deb die verliefd lijkt of zo op Dex. Want de liefde van je leven in de bak gooien is toch wel een beetje lastig.
  woensdag 18 januari 2012 @ 16:05:11 #79
177948 Daskaar
cake or death?
pi_106953411
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 13:47 schreef HiZ het volgende:
Wel slim trouwens die lijn van Deb die verliefd lijkt of zo op Dex. Want de liefde van je leven in de bak gooien is toch wel een beetje lastig.
en je broer, waar je 'n hechte band mee hebt, niet?
pi_106953436
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:52 schreef MacorgaZ het volgende:
Ja want mijn moeder weet wat een IP adres is :')
I kill pride
I hurt feelins
click clack bang bang
we in the Murda Bizness
  woensdag 18 januari 2012 @ 16:08:28 #81
291006 picodealion
fashionably 1337
pi_106953513
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:05 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ja want ze weet wel wat een Internet Protocol Adres (of een "IPA") is?
pi_106954037
quote:
3s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:08 schreef picodealion het volgende:

[..]

Ja want ze weet wel wat een Internet Protocol Adres (of een "IPA") is?
Daar zit het woord internet in.
I kill pride
I hurt feelins
click clack bang bang
we in the Murda Bizness
  woensdag 18 januari 2012 @ 22:33:42 #83
222292 MacorgaZ
Chocomel is lekker
pi_106969835
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:05 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Dat niet per se, maar het gaat erom dat ip-adres een redelijk normale term is waarvan de meeste mensen (tot 40 jaar oud dan, als je een groep wil kiezen) wel weten dat het een soort uniek adres is dat bij je internet-abo hoort en je er dus mee opgespoord kan worden - door het Internet Protocol Address of IPA te noemen lijkt het net alsof ze een normale term moeilijker willen maken dan het eigenlijk is, alsof je zou zeggen dat je de computer hebt 'gebacktraced' door op je toetsenbord random knoppen in te drukken terwijl je naar een zwart schermpje met groene letters kijkt.

Maar zo belangrijk is het ook niet, het is nog geen backtracen met een Visual Basic GUI Interface :P.
  woensdag 18 januari 2012 @ 22:51:04 #84
291006 picodealion
fashionably 1337
pi_106970704
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 22:33 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Dat niet per se, maar het gaat erom dat ip-adres een redelijk normale term is waarvan de meeste mensen (tot 40 jaar oud dan, als je een groep wil kiezen) wel weten dat het een soort uniek adres is dat bij je internet-abo hoort en je er dus mee opgespoord kan worden - door het Internet Protocol Address of IPA te noemen lijkt het net alsof ze een normale term moeilijker willen maken dan het eigenlijk is, alsof je zou zeggen dat je de computer hebt 'gebacktraced' door op je toetsenbord random knoppen in te drukken terwijl je naar een zwart schermpje met groene letters kijkt.

Maar zo belangrijk is het ook niet, het is nog geen backtracen met een Visual Basic GUI Interface :P.
"Quick, distract him and I'll ping his IP!"
  donderdag 19 januari 2012 @ 07:26:00 #85
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_106978700
quote:
backtracen met een Visual Basic GUI Interface :P.
  donderdag 19 januari 2012 @ 10:08:32 #86
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_106980932
quote:
Sinds die scene kan ik die show niet meer serieus nemen :{.
pi_106981450
For you, the day I graced your village was the most important day of your life
pi_106981592
quote:

[..]

Een IP adres is geen redelijk normale term. Als ik aan mijn vrienden (rond de 26 jaar oud gemiddeld) zou vragen wat het betekent en daarna zou vragen wat een Internet Protocol Address is, denk ik dat meer dan 50% meer kan met het laatste dan het eerste.

Ik heb ook een sterk vermoeden dat je zelf in de IT zit, misschien een vorm van professioneleblindheid? Neem je verder niets kwalijk hoor :) Kan ook goed dat ik met mensen omga die een misschien minder bij de tijd zijn mbt de techniek. :)
I kill pride
I hurt feelins
click clack bang bang
we in the Murda Bizness
  donderdag 19 januari 2012 @ 11:02:56 #89
230491 Zith
Is subcriptio est latin.
pi_106982081
Met VB kun je toch goed user interfaces maken?
Op zaterdag 21 januari 2012 13:17 schreef waht het volgende:
En atheïsten zijn arrogant. Einde discussie.
pi_106987501
Anders kijk je even een seizoen Dexter op een avond :'). Had vanwege een verhuizing nog niets gezien van seizoen 6, maar ben weer helemaal bij :9. Het grote voordeel van zo'n bingewatch-sessie is dat de mindere momenten in de serie veel minder opvallen, omdat je niet een week lang de tijd hebt om er over na te denken. Ik heb een beetje terug zitten lezen, maar de ergernissen waar jullie mee zitten heb ik niet echt ervaren. Al verbaast het mij wel dat men zich nog altijd verbaast over het aantal toevalligheden waarvan Dexter aan elkaar hangt. Dat is echt al tig seizoenen zo, zelfs in het bejubelde seizoen met Doakes (die ik strontirritant vond).

Verder vond ik Hanks op zich een prima bad guy, al moest ik even wennen aan de nutty professor - gullible sidekick combinatie in een serie als Dexter. Ze leken in het begin zo uit een strip gestapt te zijn. Wel suf, toen die twee in de diner zaten heb ik nog terug zitten scrollen om te kijken of de professor nou uit beeld verdween toen de serveerster aankwam. Alle Fight Club-esque plots hebben toch wat wantrouwen achtergelaten :'). Met de ontknoping was het dus 'godver, dus toch'. De crimescenes waren wel parels hoor, elke keer.

De verhaallijn van Quinn die losslaat en Batista daarbij was ook prima uitgewerkt, de enige die een kogel door haar kop moet en snel is LaGuerta. Debra als luitenant was prima, Debra die grotemensengesprekken voert met een psych was prima, Debra die besluit dat ze verliefd is op Dexter: ugh. Niet vanwege de incest, daar heeft Game of Thrones ons al voor afgestompt en het is niet eens incest, maar vanwege het feit dat ze er een mompelende kleuter van wordt. Maar goed dat die laatste ontknoping erin zat. Oh, en hammertime O+.
Op maandag 16 juni 2008 00:58 schreef rompompom het volgende:
c_c moet je beléven.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')