abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_5000381
Kan iemand mij enkele beroemde Engelse studentenverenigingen noemen? Met name in Oxford of Cambridge?

Bedankt.

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  zaterdag 13 juli 2002 @ 21:41:40 #2
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_5000543
Ga je in Engeland studeren?
pi_5000736
Cambridge en Oxford (waar ik zelf studeer) werken via zogenaamde 'collegiate systems' en zijn daarin uniek in de universitaire wereld. Wat dit inhoudt, is dat de universiteit is opgebouwd uit een veelheid van colleges waar zich het academische en sociale leven afspeelt. De universiteit is daarmee vooral een administratieve overkoepeling van de colleges. Dit geldt in het bijzonder voor undergraduates en in iets mindere mate voor de graduate studenten (die vaak werken op universiteitsbrede departementen). De colleges zijn vaak hele oude instellingen (oudste in Oxford is New College, opgericht in de 13e eeuw) waar je niet alleen studeert, maar ook woont, eet (in 'hall') en waar veel van je sociaal leven afspeelt (b.v. de bekende college 'bob's'). Om terug te komen op je vraag, de bekendste studentenverenigingen uit Oxford en Cambridge zijn de zogenaamde colleges. Enkele beroemde in Oxford: Magdalen (zeer mooi), Christ Church, St John's (de rijkste), New College, University College (waar Clinton's dochter op zit). De bekendste uit Cambridge is King's College.
Via www.ox.ac.uk & www.cam.ac.uk zal hun websites kunnen vinden.
Zijn er nog andere studentenvereningen? Ja, bekendste zijn de Oxford (of Cambridge) Union: bekend om hun debatten en bekende sprekers (van Micheal Jackson tot Bill Clinton en Ella McPherson).
Hoop dat je er wat aan hebt. Ben je van plan er zelf te gaan studeren?
pi_5006000
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 21:55 schreef Matti het volgende:
Cambridge en Oxford (waar ik zelf studeer) werken via zogenaamde 'collegiate systems' en zijn daarin uniek in de universitaire wereld. Wat dit inhoudt, is dat de universiteit is opgebouwd uit een veelheid van colleges waar zich het academische en sociale leven afspeelt. De universiteit is daarmee vooral een administratieve overkoepeling van de colleges. Dit geldt in het bijzonder voor undergraduates en in iets mindere mate voor de graduate studenten (die vaak werken op universiteitsbrede departementen). De colleges zijn vaak hele oude instellingen (oudste in Oxford is New College, opgericht in de 13e eeuw) waar je niet alleen studeert, maar ook woont, eet (in 'hall') en waar veel van je sociaal leven afspeelt (b.v. de bekende college 'bob's'). Om terug te komen op je vraag, de bekendste studentenverenigingen uit Oxford en Cambridge zijn de zogenaamde colleges. Enkele beroemde in Oxford: Magdalen (zeer mooi), Christ Church, St John's (de rijkste), New College, University College (waar Clinton's dochter op zit). De bekendste uit Cambridge is King's College.
Via www.ox.ac.uk & www.cam.ac.uk zal hun websites kunnen vinden.
Zijn er nog andere studentenvereningen? Ja, bekendste zijn de Oxford (of Cambridge) Union: bekend om hun debatten en bekende sprekers (van Micheal Jackson tot Bill Clinton en Ella McPherson).
Hoop dat je er wat aan hebt. Ben je van plan er zelf te gaan studeren?
Heel erg bedankt! Ik meende inderdaad al dat het studentenleven daar iets anders in elkaar zat, maar ik wist er het fijne niet van.
Ik ga er misschien een half jaar studeren, of zelfs een hele studie volgen.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  zondag 14 juli 2002 @ 12:21:12 #5
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_5006145
Complimenten voor Matti (ik moet het ff kwijt ). Eerste post of Fok, en dan meteen een relevante

Zo zien we ze graag.

pi_5006347
Thanks voor het compliment, CraZaay.

SportsIllustrated, wat hoop je er te gaan studeren en op wat voor termijn?
(BTW, Leiden rules!!!!!!!)

Edit: ik zie het al in je info staan. Geschiedenis. Dan even ter informatie: Cambridge heeft reputatie sterkst te zijn in beta vakken en Oxford in alpha/gamma (sorry voor de generalisatie). Maar keuze hangt waarschijnlijk toch af van welke supervisor/docent je het liefst wil hebben. Anyway, beide universiteitssteden zijn erg de moeite waard: heel, heel veel internationale studenten en erg veel feesten (indien behoefte natuurlijk).

pi_5006537
quote:
Op zondag 14 juli 2002 12:56 schreef Matti het volgende:
Thanks voor het compliment, CraZaay.

SportsIllustrated, wat hoop je er te gaan studeren en op wat voor termijn?
(BTW, Leiden rules!!!!!!!)

Edit: ik zie het al in je info staan. Geschiedenis. Dan even ter informatie: Cambridge heeft reputatie sterkst te zijn in beta vakken en Oxford in alpha/gamma (sorry voor de generalisatie). Maar keuze hangt waarschijnlijk toch af van welke supervisor/docent je het liefst wil hebben. Anyway, beide universiteitssteden zijn erg de moeite waard: heel, heel veel internationale studenten en erg veel feesten (indien behoefte natuurlijk).


Wederom bedankt. Al is het nog niet zeker of ik wel verder ga met Geschiedenis. Het zou ook heel goed Engels kunnen worden.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_5009252
Wat studeer je eigenlijk, Matti?
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_5010001
Doe een graduate studie psychologie aldaar.
pi_5023689
Hoe heet Matti van zijn achternaam? En op welke middelbare school heb je hiervoor gezeten?
Cherry Moon, the house of house...
pi_5033825
Wat een vragen, zeg.
Vanwaar de vragen? Denk je me ergens van te kennen?
Welke middelbare school heb jij op gezeten?
pi_5053613
Louise?
Cherry Moon, the house of house...
  donderdag 18 juli 2002 @ 00:31:35 #13
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_5058369
Dit wordt geen slowchat he?

hint: e-mail, icq, msn, tamtam, postduif, ...

pi_5091189
flessenpost dan maar?

Oke, we zijn afgedwaald van het onderwerp. Mij zal je niet meer horen!

Cherry Moon, the house of house...
pi_5101367
Mail me even anders op:
voornaam.achternaam@hetnet.nl
Kunnen we even middelbare school herinneringen ophalen.
Ken eigenlijk maar 1 iemand met dj interesses.Ben benieuwd.
Groet. M.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')