abonnement Unibet Coolblue
pi_105962741
Hallo FOK! defensie bezoekers,

ik heb mij aangemeld op dit forum om dat ik volgend jaar mijn examen HAVO doe en wel eens wat meer wou weten over de functie 'Officier' bij de marechaussee. Het lijkt me een erg leuk beroep met meerdere uitdagingen en een kantoorbaan lijkt me niets. Jammerlijk genoeg is er weinig informatie te vinden over deze functie, ik zou graag willen weten wat bijvoorbeeld precies de taken zijn van deze functie en hoe de selectieprocedure hier verloopt en als ik überhaupt kans maak om er door te komen. (1,88 - veel conditie - rustig persoon - gemiddelde kracht)

Ik hoop dat ik via deze weg wat informatie kan inzamelen bij misschien wel mensen die deze functie ook hebben.

Gegroet!
  vrijdag 23 december 2011 @ 14:41:03 #2
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_105963154
Het probleem van officier in alle militaire takken van sport is dat je weliswaar de eerste jaren (zeg tot, of tot en met kapiteins-rang) nog wel actief bezig bent, maar je bereidt je toch voor op een functie als manager, achter een bureautje. Je hebt een oorlog nodig om de hogere officieren weer in het veld terug te krijgen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_105963332
Dus als ik het goed begrijp ben je niet echt actief bezig maar zit merendeels administratief werk te doen? Iets anders in defensie lijkt mij ook tof, maar nu ik de salarisschaal daarvan heb gezien... liever niet. Ik wil wel voor mijn toekomst een redelijk salaris krijgen, wat er bij de functie officier zeker in zit bij de KNM.
pi_105963340
Nemen ze alweer mensen bij de Marechaussee aan dan? Of is dat alleen voor officieren?
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  vrijdag 23 december 2011 @ 14:51:28 #5
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105963494
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:27 schreef Onderzeeer het volgende:
Hallo FOK! defensie bezoekers,

ik heb mij aangemeld op dit forum om dat ik volgend jaar mijn examen HAVO doe en wel eens wat meer wou weten over de functie 'Officier' bij de marechaussee. Het lijkt me een erg leuk beroep met meerdere uitdagingen en een kantoorbaan lijkt me niets. Jammerlijk genoeg is er weinig informatie te vinden over deze functie, ik zou graag willen weten wat bijvoorbeeld precies de taken zijn van deze functie en hoe de selectieprocedure hier verloopt en als ik überhaupt kans maak om er door te komen. (1,88 - veel conditie - rustig persoon - gemiddelde kracht)

Ik hoop dat ik via deze weg wat informatie kan inzamelen bij misschien wel mensen die deze functie ook hebben.

Gegroet!
KNM? KMar!

Officier, met je havo. Reken er maar niet op, ga een universitaire opleiding doen, solliciteer dan nog een keer. Je bent niet de enige die het wil. Je word manager, van een team. Hulpofficier van justitie. Reken maar dat je weinig op straat zult zijn.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  vrijdag 23 december 2011 @ 14:54:17 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_105963580
Bij het leger, en ik vermoed dus ook bij de marechaussee, maak je de grootste salaris-sprong als je van kapitein naar overste gaat, maar dat is ook wel de definitieve veroordeling tot een bureau.

Als je in het leger kapitein bent, functioneer je 2 of 3 keer een paar jaar als baas van een echte eenheid, daarna wordt je op een staf-functie gezet om te kijken of je inderdaad ook management-kwaliteiten hebt. Zo ja, dan wordt je overste, en dus manager met overeenkomstig salaris, zo nee, dan blijf je veel langer kapitein, dan weer van parate eenheden, en overste wordt je pas tegen het einde van je carriere.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 23 december 2011 @ 14:58:21 #7
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105963715
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:54 schreef mvdejong het volgende:
Bij het leger, en ik vermoed dus ook bij de marechaussee, maak je de grootste salaris-sprong als je van kapitein naar overste gaat, maar dat is ook wel de definitieve veroordeling tot een bureau.

Als je in het leger kapitein bent, functioneer je 2 of 3 keer een paar jaar als baas van een echte eenheid, daarna wordt je op een staf-functie gezet om te kijken of je inderdaad ook management-kwaliteiten hebt. Zo ja, dan wordt je overste, en dus manager met overeenkomstig salaris, zo nee, dan blijf je veel langer kapitein, dan weer van parate eenheden, en overste wordt je pas tegen het einde van je carriere.
Pst, kapitein, majoor, overste. Je word niet zomaar tussen kapitein en overste gewisseld hoor :P
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_105963967
Hm, een kennis van mij is bij de mariniers gegaan, buiten dat ik weet dat het erg zwaar is ben ik benieuwd als dat nog een beetje verdient. Begrijp me niet verkeerd maar geld staat zeker niet voor op, de uitdaging staat op de 1e plaats, daar komt wel een redelijk salaris bij kijken.
  vrijdag 23 december 2011 @ 15:14:50 #9
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_105964294
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:58 schreef Esses het volgende:

[..]

Pst, kapitein, majoor, overste. Je word niet zomaar tussen kapitein en overste gewisseld hoor :P
!@#$%^&* Je hebt helemaal gelijk.
De grote stap in werkzaamheden en salaris is dus tussen kapitein (de hoogste officier) en majoor (de laagste hoofd-officier). Maar tegen de tijd dat je richting majoor gaat, ben je door je leecftijd (2e helft 30) zowel lichamelijk als geestelijk misschien ook wel aan een ander soort werk toe. En vergis je niet, ook bureau-werk kan uitdagend, en slopend zijn.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_105965024
Ik wil later ook legerofficier worden maar ik heb nooit gesport in mijn leven en heb geen goede conditie.
  vrijdag 23 december 2011 @ 15:59:01 #11
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105965850
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:05 schreef Onderzeeer het volgende:
Hm, een kennis van mij is bij de mariniers gegaan, buiten dat ik weet dat het erg zwaar is ben ik benieuwd als dat nog een beetje verdient. Begrijp me niet verkeerd maar geld staat zeker niet voor op, de uitdaging staat op de 1e plaats, daar komt wel een redelijk salaris bij kijken.
Net zo goed als de KMar
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  Moderator vrijdag 23 december 2011 @ 19:32:04 #12
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  vrijdag 23 december 2011 @ 19:32:42 #13
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105973737
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:32 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Misschien wat meer toeslagen, maar ik heb geen idee hoe vaak de KMar oefent.
Vrijwel niet. Immers onze taken liggen net niet op de hei. Maar daar tegenover staat dan wel dat je vaker gewoon thuis bent ;)
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  Moderator vrijdag 23 december 2011 @ 19:34:42 #14
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_105973826
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:32 schreef Esses het volgende:

[..]

Vrijwel niet. Immers onze taken liggen net niet op de hei. Maar daar tegenover staat dan wel dat je vaker gewoon thuis bent ;)
Dat dacht ik al :s) Dan zal TS bij de Mariniers meer verdienen, maar de kans dat je daar officier wordt is best wel klein; zie de POTOM maar eens te halen.
  vrijdag 23 december 2011 @ 19:36:19 #15
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105973880
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:34 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dat dacht ik al :s) Dan zal TS bij de Mariniers meer verdienen, maar de kans dat je daar officier wordt is best wel klein; zie de POTOM maar eens te halen.
Als jij onderbetaald voor 2 a 3 euro in het uur 16 uur wilt werken mag je dat gerust "meer verdienen" noemen. Ik noem het dom.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  Moderator vrijdag 23 december 2011 @ 19:39:00 #16
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_105973993
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:36 schreef Esses het volgende:

[..]

Als jij onderbetaald voor 2 a 3 euro in het uur 16 uur wilt werken mag je dat gerust "meer verdienen" noemen. Ik noem het dom.
Ik moet er ook niet aan denken, maar ja, onderaan de streep verdien je wat meer.
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:50:04 #17
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_105977427
@ TS, je hebt de website http://werkenbijdemarechaussee.nl al wel bekeken?
Curiousity is a curse...
pi_105995939
Ik denk niet dat de TS de website van de marechaussee heeft bekeken.
Als ie dat wel had gedaan, dan had hij geweten dat er op dit moment geen vacatures voor officieren zijn :+
Glimlachen is de meest elegante manier om je tegenstander je tanden te laten zien
  zaterdag 24 december 2011 @ 12:13:18 #19
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105996679
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 11:42 schreef Ferrox het volgende:
Ik denk niet dat de TS de website van de marechaussee heeft bekeken.
Als ie dat wel had gedaan, dan had hij geweten dat er op dit moment geen vacatures voor officieren zijn :+
TS zit nu in 4Havo, dus wie weet wat er dit jaar nog gaat gebeuren?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_106001553
Ik heb inderdaad op de website gekeken en heb gezien dat ze voor dit jaar vol zitten, zoals ik al heb gezegd zit ik in 4HAVO en moet ik dus solliciteren voor het jaar er op wat nu nog niet mogelijk is. Ik heb nog eens nagedacht, gelezen en filmpjes bekeken en ben tot de conclusie gekomen dat ik toch voor dit wil gaan. Bij de mariniers word je gewoon afgebeuld volgens mij, ook al heb ik veel doorzettingsvermogen, conditie en wil, het lijkt me niets.. Overigens houd ik van een leidinggevende taak, helaas zou ik uiteindelijk meer op kantoor zitten maar ook dit hoort er dan gewoon bij.

Meer informatie en suggesties zijn nog steeds welkom, voor de bovenstaande reacties: alvast bedankt!
  zaterdag 24 december 2011 @ 15:09:56 #21
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106001805
Wat doet de KMar zoal volgens jou?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_106002622
Grenscontroles, vliegveld bewaking & paspoort controle, Speciaal burger vervoer, Ondersteuning terroristen bedreiging (?), Bescherming Nederlandsche bank, Politieagent zijn voor militairen.

Esses, zit jij ook bij de KMar?
  zaterdag 24 december 2011 @ 15:58:53 #23
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106003444
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 15:34 schreef Onderzeeer het volgende:
Grenscontroles, vliegveld bewaking & paspoort controle, Speciaal burger vervoer, Ondersteuning terroristen bedreiging (?), Bescherming Nederlandsche bank, Politieagent zijn voor militairen.

Esses, zit jij ook bij de KMar?
bewaking koninklijke objecten (paleizen), politietaak (nl en overige) militairen, Politie op luchthavens, bijstand politie (denk aan ME inzet), politietaak bijzondere locaties, grenscontrole, beveiliging geldtransporten.

Dat zijn de taken.

En ja.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_106004062
Als officier of?
  zaterdag 24 december 2011 @ 16:50:31 #25
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_106005401
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 16:16 schreef Onderzeeer het volgende:
Als officier of?
*grinnikt

(no offence Esses) :+
Curiousity is a curse...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')