Wellicht is de registratiesoftware nu zo aangepast dat je voor alle eerdere E-thermostaten ook geen klantnummer van Essent meer hoeft in te geven. Maar daar durf ik m'n hand niet voor in't vuur te stekenquote:Op maandag 19 november 2012 21:01 schreef Bulletdodger het volgende:
Ik ben benieuwd of je die dingen die je van MP haalt ook dan gewoon werken, wat denken jullie?
Dat heb ik inmiddels gedaan, dank voor de tipquote:Op maandag 19 november 2012 23:03 schreef Caspar_X het volgende:
[..]
Wellicht is de registratiesoftware nu zo aangepast dat je voor alle eerdere E-thermostaten ook geen klantnummer van Essent meer hoeft in te geven. Maar daar durf ik m'n hand niet voor in't vuur te steken
Zou je bijvoorbeeld bij leverancier ICY kunnen navragen.
thanx, hij staat nu op klokprogramma zie ik, en met die onderste rij iconen (zon, maan, kristal slot-icoon) kan je handmatig de stand veranderen of moet je dat ergens anders doen?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:29 schreef delano.888 het volgende:
Jup.
Ik zet hem nu bijvoorbeeld net aan, dus zie je dat het zonnetje geselecteerd is. Het is nu nog 16 maar het gaat zo 20 worden:
Hij staat nu op comfort (zon) en alle iconen hebben hun eigen temperatuur, instelbaar via de pc.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:05 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
thanx, hij staat nu op klokprogramma zie ik, en met die onderste rij iconen (zon, maan, kristal slot-icoon) kan je handmatig de stand veranderen of moet je dat ergens anders doen?
Ja klopt, maar het klokje tussen de 16 en de 20 geeft aan dat hij op een klokprogramma staat, dat icm met de comfortperiode.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:08 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hij staat nu op comfort (zon) en alle iconen hebben hun eigen temperatuur, instelbaar via de pc.
Handmatig de stand veranderen kan gewoon met de + & -
Zou je denken, maar het is niet zo. Ik heb hem via mijn telefoon aangezet, en niet dmv een timer, maar toch geeft hij wisselend aan zonnetje-klokje-pijltje.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:14 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Ja klopt, maar het klokje tussen de 16 en de 20 geeft aan dat hij op een klokprogramma staat, dat icm met de comfortperiode.
Hij gaat automatisch weer over op het klokprogrammaquote:Op zondag 13 januari 2013 17:30 schreef Bulletdodger het volgende:
Ander vraagje
Als je normaal gesproken een klokprogramma hebt gedefinieerd, en je wilt via de app/webportal de stand handmatig aanpassen, hoe krijg je hem dan weer in de klokprogramma?
Na hoeveel tijd dan?quote:Op zondag 13 januari 2013 21:36 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Hij gaat automatisch weer over op het klokprogramma
Het klokprogramma start op bepaalde momenten, bijvoorbeeld voor ingesteld 23:00 nachtstand. Als jij hem om 22:55 dan op 30 graden zet gaat hij alsnog 5 minuten later terug naar de nachtstand..quote:
Ik snap het, als je dus wilt dat hij langdurig op een bepaalde stand moet staan, moet je eerst het klokprogramma uitzetten. In de handleiding staat dit niet zo duidelijk vandaar mijn vraag.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:38 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Het klokprogramma start op bepaalde momenten, bijvoorbeeld voor ingesteld 23:00 nachtstand. Als jij hem om 22:55 dan op 30 graden zet gaat hij alsnog 5 minuten later terug naar de nachtstand..
Klopt, of hem op "vaste temperatuur" stand zetten, dat overlapt alles voor zover ik weet.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:45 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Ik snap het, als je dus wilt dat hij langdurig op een bepaalde stand moet staan, moet je eerst het klokprogramma uitzetten. In de handleiding staat dit niet zo duidelijk vandaar mijn vraag.
Ehm, je betaalt die thermostaat volgens mij gewoon vanuit je 3-jarig contract. Dus waarom niet gewoon goedkoop kortlopend contract afsluiten en dat ding erbij kopen? Komt effectief op hetzelfde neer.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:27 schreef metallicattim het volgende:
Ik zit er sterk aan te denken om er ook een te kopen, maar het volgende is het geval:
Op 16 november 2011 ben ik verhuisd naar mijn eerste, eigen huis, op 19 november heb ik met Essent gebeld om een contract af te sluiten. Tijdens dit gesprek is mij niks verteld over lopende acties.
Ik heb destijds een 1 jaar gas&energie vast contract afgesloten.
Paar dagen later surf ik op de Essent site en zie ik de actie van de E-thermostaat staan: 3 jaar gas&energie vast afsluiten en je krijgt 200 euro korting op de E-thermostaat.
Ik denk: hey, dat wil ik wel!
Dus ik ze weer gebeld en uitgelegd dat ik mijn abonnement graag wil aanpassen hiernaar en gebruik wil maken van de aanbieding.
Maar dat was volgens het vrouwtje niet meer mogelijk omdat het contract al opgemaakt was.
Ik heb het nog eens via een "klacht" geprobeerd en "gedreigd" met overstappen, maar ik kreeg dezelfde reactie, ik kon niet meer wijzigen en niet meer gebruik maken van de actie... Ze willen hun klanten blijkbaar liever 1 jaar dan 3 jaar vastleggen.... Het ging immers om een wijziging na een paar dagen sinds aanmelding, geen weken of maanden!
Ik ben nog niet overgestapt, omdat ik nog geen aanbieder heb gevonden die een vergelijkbare thermostaat aanbiedt ( bediening via de iPhone ).
Maar het geval is ook, mijn huidige thermostaat is echt C R A P ( ja, met hoofdletters ), dus ik moet/wil echt een nieuwe.
Is de 149 euro het nu echt waard om deze als Essent klant aan te schaffen of zijn er nog alternatieven??
Je moet het account volgens mij ook overnemenquote:Op woensdag 23 januari 2013 22:07 schreef metallicattim het volgende:
Ik heb een E-thermostaat gekocht 2e hands en nu zegt ie bij het aanmaken van een account dat de serienummers niet uniek zijn...
Iemand ervaring met het gebruik van de thermostaat die al eens eerder gebruikt is door iemand anders?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |