abonnement Unibet Coolblue
pi_105962007
Deze dus
Het heeft mij overtuigd naar Essent te gaan, plus het feit dat ze ook echt goedkoper zijn dan NEM (wat ik nu heb)
Maar ik vroeg me af of mensen hier hem al hebben? Ben erg benieuwd naar ervaringen!
(en nee dit is dus niet hetzelfde als de vorige, de slimme thermostaat, wel zijn ze beide gemaakt door ICY)
Tweakers artikel
Wel jammer dat hij niet ECHT wifi heeft, maar via een dongle moet, de mensen op tweakers zeggen dat dat komt omdat de stroomvoorziening anders niet genoeg is.
Website fabrikant

[ Bericht 6% gewijzigd door DX11 op 23-12-2011 14:27:21 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_105962299
vanaf wanneer loopt deze actie eigenlijk?
aangezien ik nog maar heel kort klant ben van essent maar dt apparaatje niet heb gekregen.
Dat dus!
pi_105962331
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:14 schreef yucon187 het volgende:
vanaf wanneer loopt deze actie eigenlijk?
aangezien ik nog maar heel kort klant ben van essent maar dt apparaatje niet heb gekregen.
Heeeeeeeeel kort, tweakers artikel is van 1 dec, dus toen was hij er waarschijnlijk net.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_105962415
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:15 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Heeeeeeeeel kort, tweakers artikel is van 1 dec, dus toen was hij er waarschijnlijk net.
oh ok :)
jammer, ik ben klant sinds midden november.
had em graag gehad maar 250 euro heb ik er niet voor over :P
Dat dus!
pi_105962445
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:17 schreef yucon187 het volgende:

[..]

oh ok :)
jammer, ik ben klant sinds midden november.
had em graag gehad maar 250 euro heb ik er niet voor over :P
Even beter lezen, voor bestaande klanten 119 euro.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_105962559
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:18 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Even beter lezen, voor bestaande klanten 119 euro.
ooh.. thanks! had eroverheen gelezen :)
dat veranderd de zaak! leuk dingetje *)
Dat dus!
  vrijdag 23 december 2011 @ 14:23:33 #7
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_105962603
ICY website

Ik heb de leverancier al gemaild met de vraag of de thermostaat ook leverbaar is buiten Essent om, maar daar laten ze niets over los.

Eig heb ik 'de slimme thermostaat' besteld, maar ik heb liever deze versie :)
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_105962652
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:23 schreef DumDaDum het volgende:
ICY website

Ik heb de leverancier al gemaild met de vraag of de thermostaat ook leverbaar is buiten Essent om, maar daar laten ze niets over los.

Eig heb ik 'de slimme thermostaat' besteld, maar ik heb liever deze versie :)
Oh, het is dus ook van ICY, gewoon de nieuwste versie blijkbaar.
Denk trouwens dat hij voorlopig exclusief is voor Essent, aangezien de bedienings site:
https://www.e-thermostaat.nl//login
Ook een Essent logo heeft, maar de site zelf is niet van Essent.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_105962758
Op hun website staat ook op de pagina 'leveranciers' het volgende:

De E-thermostaat is alleen verkrijgbaar via Essent. Voor meer informatie, zie de website van Essent
Dat dus!
pi_105962933
Anyway, nog niemand hier heeft m dus? :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 23 december 2011 @ 14:59:33 #11
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_105963761
Ik heb deze, doet het prima. 8-)

pi_105964328
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:59 schreef Armageddon het volgende:
Ik heb deze, doet het prima. 8-)

[ afbeelding ]
Dat was idd ook mijn eerste plan, maar het feit dat ik via mijn android telefoon de verwarming al vast aan kan zetten lijkt me ideaal.
Op vrije dagen ook, half wakker worden, vanuit bed de verwarming aanzetten, nog een half uurtje liggen, en dan lekker de warme woonkamer in :D
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 23 december 2011 @ 15:25:52 #13
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_105964694
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:15 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dat was idd ook mijn eerste plan, maar het feit dat ik via mijn android telefoon de verwarming al vast aan kan zetten lijkt me ideaal.
Op vrije dagen ook, half wakker worden, vanuit bed de verwarming aanzetten, nog een half uurtje liggen, en dan lekker de warme woonkamer in :D
Dat heb ik al. Als ik naar beneden kom in den ochtend is het hele huis verwarmd. Met die telefoon is het alleen handig als je eens eerder naar huis komt. Voor de rest zie ik het nut niet zo. :)
pi_105964756
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:25 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Dat heb ik al. Als ik naar beneden kom in den ochtend is het hele huis verwarmd. Met die telefoon is het alleen handig als je eens eerder naar huis komt. Voor de rest zie ik het nut niet zo. :)
Ik heb elke week andere werktijden, dus voor mij is het ideaal. En ik sta ook elke dag een andere tijd op, dus een weekschema kan echt niet hier.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 23 december 2011 @ 15:28:01 #15
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_105964773
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:27 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik heb elke week andere werktijden, dus voor mij is het ideaal. En ik sta ook elke dag een andere tijd op, dus een weekschema kan echt niet hier.
Dan is het voor jou een mooi ding inderdaad. :)
pi_105964834
En het lijkt me ook wel SUPER handig wat ik net lees:
Als je in de kamer bent, blijft de comfort stand (bijv 22C) continue aan. Als je dan 2 uur lang niet beweegt gaat hij vanzelf op de nachtstand (als je dus in slaap valt op de bank met de lamp aan). Mocht je te vroeg voor het schema naar bed gaan (lampen uit) dan gaat hij na 20 minuten geen beweging uit. Toffe technologie allemaal :D
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_105970738
Dit moet de verbeterde versie van de slimme thermostaat zijn...........
Dan snap ik niet dat indien je de ketel via een aan/uit aansluiting via usb moet opladen.
Opladen via usb duurt 1 uur, de ontlaadtijd is 24 uur' lekker handig iedere dag opladen.

Nog lang niet alle mensen hebben al open therm op hun ketel, alleen dan wordt hij via de ketel opgeladen.
  vrijdag 23 december 2011 @ 18:38:37 #18
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_105971610
Wat een hip ding, ideaal voor de overwerkers en de later wordende vrijdagmiddagborrel!
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_105971893
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:16 schreef klipper het volgende:
Dit moet de verbeterde versie van de slimme thermostaat zijn...........
Dan snap ik niet dat indien je de ketel via een aan/uit aansluiting via usb moet opladen.
Opladen via usb duurt 1 uur, de ontlaadtijd is 24 uur' lekker handig iedere dag opladen.

Nog lang niet alle mensen hebben al open therm op hun ketel, alleen dan wordt hij via de ketel opgeladen.
Ik heb het al een beetje uitgezocht, indien je geen opentherm hebt moet je een weerstand in je ketel plaatsen..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_105975039
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:46 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik heb het al een beetje uitgezocht, indien je geen opentherm hebt moet je een weerstand in je ketel plaatsen..
Nee klopt, voor bepaalde ketels moet je dus extra een powerconverter bestellen via de antwoordkaart, ben dan wel benieuwd of daar kosten aan gebonden zijn, bij gefit bijvoorbeeld dien je altijd de powerconverter toe te passen.

De powerconverter is dus niets anders dan een trafo voor je thermostaat.
Blijft erbij dat bij een goed ontwerp dit gewoon in de thermostaat zelf al had moeten zitten.

Overigens zijn er al meer thermostaten op de markt die werken op basis van aanwezigheid.
  zaterdag 24 december 2011 @ 21:34:43 #21
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_106015863
Ik blijf bij mijn Remeha Isense, ik hoef niet zonodig via mijn Iphone thuis de temperatuur te kunnen
instellen.
Verder is het een grappig dingetje.
Als leuk hebbedingetje heb ik de E-manager van Nuon.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  maandag 2 januari 2012 @ 21:08:02 #22
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_106328542
Delano, wij hebben deze thermostaat inmiddels al even in huis hangen en ik moet zeggen het werkt prima. Wij hebben een weerstand moeten gebruiken in onze verdeler, maar dit was zo gebeurd.
Wij hebben wel een programma ingesteld (dit kan namelijk ook), het is veel makkelijker dan via het apparaat omdat dit ook via internet kan en je dus niet via de knopjes op de apparatuur hoeft te bedienen.
Wij hebben hem nog niet gebruikt om de temperatuur te verhogen als we nog niet thuis zijn/op bed liggen omdat het bij ons nooit meer dan 1 graad afkoelt in huis. Maar het automatisch naar beneden bijstellen als er geen beweging of licht gedetecteerd wordt werkt perfect.

Bijkomend voordeel vind ik als vrouw ook nog dat het een veel mooier/kleinere thermostaat is dan de de versie die we eerst hadden.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_106330100
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:08 schreef SV-tje het volgende:
Delano, wij hebben deze thermostaat inmiddels al even in huis hangen en ik moet zeggen het werkt prima. Wij hebben een weerstand moeten gebruiken in onze verdeler, maar dit was zo gebeurd.
Wij hebben wel een programma ingesteld (dit kan namelijk ook), het is veel makkelijker dan via het apparaat omdat dit ook via internet kan en je dus niet via de knopjes op de apparatuur hoeft te bedienen.
Wij hebben hem nog niet gebruikt om de temperatuur te verhogen als we nog niet thuis zijn/op bed liggen omdat het bij ons nooit meer dan 1 graad afkoelt in huis. Maar het automatisch naar beneden bijstellen als er geen beweging of licht gedetecteerd wordt werkt perfect.

Bijkomend voordeel vind ik als vrouw ook nog dat het een veel mooier/kleinere thermostaat is dan de de versie die we eerst hadden.
Tof, ik heb hem nog niet helaas. Heb wel gemaild met ze en hoef geen weerstand te doen (mijn ketel ondersteund open therm)

Welke kleur heb je? Heb je misschien een "echte" foto ben wel benieuwd hoe hij er aan de muur uit ziet.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 2 januari 2012 @ 21:55:03 #24
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_106330936
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:37 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Tof, ik heb hem nog niet helaas. Heb wel gemaild met ze en hoef geen weerstand te doen (mijn ketel ondersteund open therm)

Welke kleur heb je? Heb je misschien een "echte" foto ben wel benieuwd hoe hij er aan de muur uit ziet.
Wij hebben de zwarte, vond de witte er persoonlijk minder mooi (meer plastic) uitzien.
Bij ons is de ketel ook open therm alleen wij hebben per verdieping een verdeelblok en bij het verdeelblok op de begane grond (bovenverdieping wordt niet door thermostaat gestuurd) moesten wij wel een weerstand gebruiken.
Foto heb ik net even snel gemaakt met m'n telefoon dus niet de beste kwaliteit, maar bij deze:
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_106331135
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:55 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Wij hebben de zwarte, vond de witte er persoonlijk minder mooi (meer plastic) uitzien.
Bij ons is de ketel ook open therm alleen wij hebben per verdieping een verdeelblok en bij het verdeelblok op de begane grond (bovenverdieping wordt niet door thermostaat gestuurd) moesten wij wel een weerstand gebruiken.
Foto heb ik net even snel gemaakt met m'n telefoon dus niet de beste kwaliteit, maar bij deze:
[ afbeelding ]
Dat had ik dus ook, wit staat natuurlijk logischer op een witte muur maar vond de zwarte echt mooier. Wat een vreemde situatie dan bij jullie thuis? Ben blij dat ik niet zulke moeilijke dingen hoef te doen :P
Foto is idd niet heel duidelijk maar toch bedankt :)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_107220073
CRAP

ICY klantenservice heeft mij meerdere malen via mail verteld dat mijn ketel WEL open-therm ondersteund. Nou blijkt dus dat dat toch niet zo is. In het boekje en telefonisch blijkt dat. Dus nu krijg ik alsnog een 220V/5W weerstand, en moet ik dus wachten met aansluiten. Balen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_107225598
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 15:46 schreef delano.888 het volgende:
CRAP

ICY klantenservice heeft mij meerdere malen via mail verteld dat mijn ketel WEL open-therm ondersteund. Nou blijkt dus dat dat toch niet zo is. In het boekje en telefonisch blijkt dat. Dus nu krijg ik alsnog een 220V/5W weerstand, en moet ik dus wachten met aansluiten. Balen.
Welk merk en type ketel heb je dan?
pi_107227363
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 18:16 schreef klipper het volgende:

[..]

Welk merk en type ketel heb je dan?
Vaillant VC 254 XE / VCW 254 XE

quote:
Bedankt voor uw belangstelling voor de E-thermostaat.

Het is inderdaad waar dat u bij de door u genoemde ketel een 220R/5W weerstand nodig bent, als u de E-thermostaat aansluit op klem 3 & 4 zoals beschreven staat in de aansluittabellen.

Indien u de ketel “Open Therm” ( klem 4 & 5) aansluit, is deze weerstand niet nodig. Wij raden aan de laatste optie te gebruiken, omdat de kamertemperatuur minder schommelt en de ketel gelijkmatiger gebruikt wordt.

Overigens zijn er geen kosten aan de weerstand verbonden. Deze wordt desgevraagd kosteloos aan u opgestuurd.
Dat klopt dus van geen kant :')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_107230536
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 18:59 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Vaillant VC 254 XE / VCW 254 XE

[..]

Dat klopt dus van geen kant :')
Nee inderdaad.
Denk dat ze in de war waren met de VHR serie, hoewel het dan nog niet verklaart dat ze klem 4 en 5 aangeven.
De vcw heeft helemaal geen open therm, de vhr serie afhankelijk van welk type is dit geïntegreerd of met aparte opentherm module.

Bij awb bijvoorbeeld is er van de thermomaster 2hr een serie zonder opentherm en een serie met opentherm, dit afhankelijk van het bouwjaar van de ketel.

De vcw is overigens geen hr ketel, en gezien de huidige prijzen is het in het algemeen niet meer nodig om te twijfelen tussen hr of vr, alleen de voorzieningen in de buurt zou dan kunnen besluiten tot een vr ketel.
pi_107236436
Ik heb afgelopen week 1 gekocht, het is een leuk apparaat, de software is nog voor verbetering vatbaar. Je heb 32 schakeltijden, dat is voldoende, maar je hebt maar drie standen om in te stellen.
Dag/Nacht/Langafwezig, d.w.z. ook maar drie temperaturen.
Je kunt b.v. niet meer 18graden s'morgens , over dag 15 Graden en tegen de avond 20 Graden en dan s'nachts 14 Graden. Vraag me af of dit zuiniger is als mijn Thermostaat van 12 jaar oud die wel die mogelijkheden heeft.

Bietje jammer hoop dat ze snel software uitbreiden. (of dat er mensen een eigen interface voor maken)
pi_107250937
Iemand enig idee of het nog uitmaakt in welke richting je de weerstand plaatst? O-) de weerstand moet nog binnen komen (vandaag) maar er zit altijd een bepaalde volgorde in die gekleurde ringen toch, lijkt me dat dat wel uitmaakt welke kleur welke kant op staat?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_107256922
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:07 schreef delano.888 het volgende:
Iemand enig idee of het nog uitmaakt in welke richting je de weerstand plaatst? O-) de weerstand moet nog binnen komen (vandaag) maar er zit altijd een bepaalde volgorde in die gekleurde ringen toch, lijkt me dat dat wel uitmaakt welke kleur welke kant op staat?
Een weerstand is niet richting gevoelig

De kleurringen geven allen de waarde van de weerstand aan
pi_107257102
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 14:03 schreef exlurker het volgende:

[..]

Een weerstand is niet richting gevoelig

De kleurringen geven allen de waarde van de weerstand aan
Weer wat geleerd.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_107300405
Iemand enig idee of deze E-thermostaat van Essent ook werkt bij een Stadsverwarming?
Ik heb namelijk vloerverwarming en het zou natuurlijk prachtig zijn in combinatie met mijn iphone om dit allemaal te kunnen instellen.
pi_107304834
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:12 schreef Angelus_HD het volgende:
Iemand enig idee of deze E-thermostaat van Essent ook werkt bij een Stadsverwarming?
Ik heb namelijk vloerverwarming en het zou natuurlijk prachtig zijn in combinatie met mijn iphone om dit allemaal te kunnen instellen.
Ja, kun je instellen als je m aan de pc koppelt.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_107306172
Net aangesloten. Mooi dingetje, ga hem vannacht extra niet uitzetten en dan kijken of hij idd uit gaat na een half uur.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_107314658
Ik weet niet of t kan, maar ik heb het idee dat mijn temperatuur in huis nu ineens veel gelijker is als met de oude thermostaat (dat was dan ook echt een ontzettend simpele). Voorheen was het altijd uurtje koud, uurtje warm, erg irritant. Nu heb ik het precies warm genoeg en blijft dat perfect zo. Top ding!

Al MOET het haast wel placebo effect zijn, aangezien ik geen open-therm heb, of het werkt gewoon anders, geen idee.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_107459431
Stoer :Y, bestaat er geen 'losse' e-thermostaat (ik zit bij GreenChoice).
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_107459629
quote:
11s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:10 schreef PietjePuk007 het volgende:
Stoer :Y, bestaat er geen 'losse' e-thermostaat (ik zit bij GreenChoice).
Kijk hier eens
http://www.icy.nl/
pi_107459711
Al gedaan, de e-thermostaat is exclusief voor Eneco en de rest zijn halfbakken (per sms te bedienen enzo :')).
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_107460287
Als ik jullie een "onofficiële" tip mag geven.
Ik zat zelf bij NEM, en ben dus overgestapt naar essent, daarbij kreeg ik gratis de thermostaat. Ik had nog 1,5 jaar eigenlijk lopen dus heeft essent voor mij de boete betaald.

Vervolgens werd ik gebeld door de NEM, ze willen me graag terug! Dus ik zeg: nee, dat gaat sowieso niet, anders kan ik gaan dokken voor die thermostaat.

Verteld de NEM me, dat ze me boete bij de essent voor de komende 3 jaar dus, PLUS de termostaat boete wel voor me zouden betalen..

Zo zou iedereen dus in principe!! de thermostaat gratis kunnen krijgen. Ik ben er zelf alleen niet op in gegaan, want heb totaal geen behoefte om bij de NEM te blijven.

Maar als ik hier dus op in was gegaan, had ik eigenlijk gewoon het oude verhaal qua leverancier, maar wel een gratis thermostaat, vraag me af waarom ze zou graag klanten willen houden bij de NEM.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_107464367
Nog een tip, switch van leverancier met de site via vereniging eigen huis. Krijg je 195 euro terug als je overstapt en dan kan je voor 115 euro de thermostaat kopen.
pi_107469897
Ik zou dus echt nooit mijn CV installatie aan het internet koppelen.
Je hebt dus echt geen flauw idee wie jou gebruiksdata (dus leefpatroon) in handen krijgt.

Daarnaast kan er een situatie ontstaan waar het systeem gehacked word.

Laat mij CV installatie maar lekker autonoom draaien. Mijn kloktheromstaat werkt perfect/
pi_107474456
Ik zie die hackers al overleggen; wat gaan we doen... de site van de FBI platleggen... paar miljoen jatten van een bank.... creditcard gegevens database kraken.... of Barcafan's cv een paar graden hoger zetten.
pi_107474699
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:29 schreef Barcafan het volgende:
Ik zie die hackers al overleggen; wat gaan we doen... de site van de FBI platleggen... paar miljoen jatten van een bank.... creditcard gegevens database kraken.... of Barcafan's cv een paar graden hoger zetten.
Als heel Nederland zo ding heeft kan het best interessant zijn voor bepaalde partijen om de hele bevolking in de kou te zetten met de huidige buiten temperaturen.

Ik noem maar wat.

Weet jij wat men doet met de data die gelogt wordt? Ik niet! Ze kunnen wel je totale leefpatroon analyseren aan de hand van je stookgedrag en de bewegingsensor.

Ik vind het niet zo nodig om ook deze data weer aan het internet te koppelen terwijl ik geen inzicht heb in wie er mee "kijkt"
pi_107484801
Eneco komt ook binnenkort met iets dergelijk. Alleen ziet dat product er vele malen beter uit, de functionaliteit gaat ook veel verder en kost evenveel!

http://tweakers.net/nieuw(...)hermostaat-toon.html

Mensen die geïnteresseerd zijn in dit onderwerp, wil ik ook van harte uitnodigen om deel te nemen aan deze enquete:

http://praatgraag.ddss.nl/wooncomfort
pi_107486234
Aanschaf prijs zal misschien hetzelfde zijn maar je moet toch een abbonement hierbij afsluiten?
pi_107487521
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:24 schreef Cryosa het volgende:
Eneco komt ook binnenkort met iets dergelijk. Alleen ziet dat product er vele malen beter uit, de functionaliteit gaat ook veel verder en kost evenveel!

http://tweakers.net/nieuw(...)hermostaat-toon.html

Mensen die geïnteresseerd zijn in dit onderwerp, wil ik ook van harte uitnodigen om deel te nemen aan deze enquete:

http://praatgraag.ddss.nl/wooncomfort
Beetje teveel van het goeie :') het moet wel een thermostaat blijven, dit is gewoon een tablet die ook je verwarming kan bedienen :P en nog ontzettend lelijk ook. E-thermostaat is veel simpeler en mocht je perse je gebruik en kosten willen bijhouden kan dat via de verbruiksmanager.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_107591082
Ik heb een CV die open-therm ondersteund. Nu was ik van plan om een thermostaat te kopen zodat ik de ketel kan laten moduleren (honeywell Chronotherm Vision Modulation) zodat hij efficiënter stookt.

Nu kreeg ik vanmorgen toevallig de aanbieding van Essent waarbij ik gratis een E thermostaat krijg. Nu vraag ik mij af of die thermostaat ook modulation ondersteund en gebruik maakt van de open-therm functie van de cv?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_107591371
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 12:30 schreef Patroon het volgende:
Ik heb een CV die open-therm ondersteund. Nu was ik van plan om een thermostaat te kopen zodat ik de ketel kan laten moduleren (honeywell Chronotherm Vision Modulation) zodat hij efficiënter stookt.

Nu kreeg ik vanmorgen toevallig de aanbieding van Essent waarbij ik gratis een E thermostaat krijg. Nu vraag ik mij af of die thermostaat ook modulation ondersteund en gebruik maakt van de open-therm functie van de cv?
Ja, de E-thermostaat is EIGENLIJK alleen maar voor open-therm ketels gemaakt, maar dmv een weerstand of een power converter werkt hij ook in andere ketels zoals mijne.

Ontzettend gaaf ding btw, ben er erg blij mee, aanrader dus.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')