abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 23 december 2011 @ 09:51:48 #1
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_105953501


Het centrale FOK! topic over de Noord-Amerikaanse National Hockey League, de grootste en bekendste IJshockey League ter wereld. Bespreek hier je favoriete team(s), wedstrijden, en alles omtrent de sport IJshockey in de Verenigde Staten van Amerika en Canada.

:? Wat is de NHL?

De NHL staat voor National Hockey League, en is de voornaamste hockeycompetitie in Noord Amerika, en bevat teams uit zowel de Verenigde Staten van Amerika als Canada.

:? Hoe steekt de competitie in elkaar?

Bron: Wikipedia.

De National Hockey League bestaat uit 30 teams, verdeeld over twee conferences (Western Conference en Eastern Conference). Deze twee conferences zijn weer verdeeld over drie divisies. Elke conference bestaat dus uit 15 teams en elke divisie bestaat uit vijf teams. In het eerste gedeelte speelt een team in de competitie, zestien teams gaan dan verder in de play-offs.

Competitie opzet:

Elk team speelt in de competitie 82 wedstrijden, waarvan 41 thuis en 41 uit. Deze wedstrijden zijn niet gelijk verdeeld, een team speelt niet even vaak tegen elk team. Je speelt namelijk 24 wedstrijden in je divisie, zes wedstrijden per divisieteam. Dan speel je 40 wedstrijden tegen conferencegenoten die niet in je divisie zitten, vier wedstrijden per conferenceteam. De 18 wedstrijden die overblijven speel je tegen teams van de andere conference. Er wordt een keer tegen ieder team uit de andere conference gespeeld. De drie overblijvende wedstrijden worden gespeeld tegen random gekozen teams uit de andere conference. Voor de wedstrijden tegen de teams uit de andere conference wordt elk jaar afwisselend thuis en uit gespeeld. Dus de ploeg die het vorige seizoen op bezoek moest bij een team uit de andere conference, speelt het seizoen erop een thuiswedstrijd tegen datzelfde team. Deze opzet is van toepassing sinds het seizoen 2008 - 2009.

Play-offs opzet:

Na de competitie volgen de play-offs. Hieraan doen de beste acht teams van elke conference mee. Deze acht teams worden als volgt berekend: plaats 1-3 zijn gereserveerd voor de drie divisiewinnaars en plaats 4-8 voor de niet-divisiewinnaars met de meeste punten. Het kan dus voorkomen dat er een team negende is geworden, dus niet geplaatst voor de play-offs, terwijl het team meer punten heeft dan een divisiewinnaar.

De play-offs zijn eigenlijk het beste te zien als twee conferenceplay-offs, waarvan de beide winnaars tegen elkaar strijden om de Stanley Cup. Elke ronde bestaat uit een best of seven serie. In de eerste ronde van de conferenceplay-offs, de kwartfinale, speelt de nummer één van de conference tegen de nummer acht, twee tegen 7, drie tegen zes en vier tegen vijf. In de halve finale wordt er opnieuw geplaatst: het hoogst overgebleven team wordt al eerste geplaatst enzovoort. Nummer één speelt dan tegen nummer vier en twee tegen drie. De winnaars van deze serie spelen tegen elkaar in de conferencefinale. Het team dat deze serie wint krijgt alvast een prijs, maar die prijs is niet veel waard vergeleken met de prijs waarom de twee conferencewinnaars spelen. De winnaar van deze tweestrijd wint namelijk de Stanley Cup.

Het hoogst geplaatste team speelt eerst twee keer thuis en dan twee keer uit. Als de serie dan nog niet beslist is, zullen het hoogst geplaatste team eerst thuis spelen, indien noodzakelijk nog een wedstrijd uit en als de serie dan nóg niet beslist is, vindt de beslissing plaats in het stadion van het hoogstgeplaatste team.

Puntentelling:

Het team dat een wedstrijd wint, verdient twee punten. Het maakt voor de punten niet uit, of je de wedstrijd wint in de reguliere speeltijd, in de verlenging of tijdens een shootout. Als je de wedstrijd verliest in de reguliere speeltijd, krijg je nul punten. Als je de wedstrijd verliest in de verlenging of tijdens een shootout, krijg je één punt. In de play-offs zijn er geen punten zoals in de competitie, de winnaar krijgt een punt in de best of seven serie. In de play-offs maakt het niet uit of je de wedstrijd wint in de reguliere speeltijd of in de verlenging.

:? Wat zijn de spelregels van IJshockey?

Voor een goede doch beknopte uitleg van de spelregels, zie deze Wikipedia pagina.

Team overzicht:

met alle teams.



Atlantic Division:

New Jersey Devils
New York Islanders
New York Rangers
Philadelphia Flyers
Pittsburgh Penguins

Northeast Division:

Boston Bruins
Buffalo Sabres
Montreal Canadiens
Ottawa Senators
Toronto Maple Leafs

Southeast Division:

Winnipeg Jets
Carolina Hurricanes
Florida Panthers
Tampa Bay Lightning
Washington Capitals



Central Division

Chicago Blackhawks
Columbus Blue Jackets
Detroit Red Wings
Nashville Predators
St. Louis Blues

Northwest Division

Calgary Flames
Colorado Avalanche
Edmonton Oilers
Minnesota Wild
Vancouver Canucks

Pacific Division

Anaheim Ducks
Dallas Stars
Los Angeles Kings
Phoenix Coyotes
San Jose Sharks

Links:

Officiële NHL Site.
NHL Wikipedia Nederlands
NHL Wikipedia Engels
Eastern Conference Wiki (Engels)
Western Conference Wiki (Engels)

OUDE NHL Topics:

NHL - Season 2005/2006
[NHL] - Season 2005/2006 - Deel 2
[NHL] - Season 2005/2006 - Deel 3
[NHL] - Season 2005/2006 - Deel 4
[NHL] - Season 2005/06 - Deel 5
[NHL] Season 2005/2006, Deel 6
[NHL] Season 2005/2006 Deel 7
[NHL] Season 2006/2007 - Deel 8
[NHL] Season 2006/2007 - Deel 2: Playoffs!
[NHL] Season 2006/2007 - Deel 3: Playoffs!

HUIDIGE Reeks:

[NHL] Season 2007 - 2008
[NHL] Season 2007-2008 Part II
NHL Part 3: Battle for the Cup
[NHL] Part 4 - Working Overtime!
[NHL] Part 5 - Winter Special!
[NHL] Part 6 - Let the playoffs begin!
[NHL] Part 7 - Waar de playoffs in volle gang zijn..
[NHL] Part 8 - Seven Game series and Conference finals
[NHL] Part 9 - Met octopussen op het ijs
[NHL] Part 10 - Game 7, Stanley Cup Final!
[NHL] Part 11 - Het lange wachten is weer begonnen
[NHL] Part 12 - En we zijn weer los
[NHL] Part 13 - Waar de Canes eindelijk weer eens winnen
[NHL] Part 14 - Met de NHL Winter Classic achter de rug...
[NHL] Part 15 - Met de Olympic Break in het vooruitzicht....
[NHL] Part 16 - Eindsprint richting playoffs
[NHL] Part 17 - Playoffs!
[NHL] Part 18 - Met razendspannende playoffs
[NHL] Part 19 - Live vanuit Montréal
[NHL] Part 20
[NHL] Part 21 - Met alweer een Game 7
[NHL] Part 22 - Met de Stanley cup 2010 en een baby!
[NHL] Part 23 - Waar het seizoen weer gaat beginnen
[NHL] Part 24 - Met Stamkos op weg naar records
[NHL] Part 25 - Met career lows voor Kovalchuck
[NHL] 29th period - Playoffs!
[NHL] 30th period - Playoffs!
[NHL] 31st period - Offseason en een fantasy league!
[NHL] 32nd period - Waar het seizoen van start is!
[NHL] 33rd period - Price is Right
[NHL] 34rd period - met een Bruins winning streak

En hier gaat het uiteindelijk allemaal om:


*O* Game On! *O*
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_105960409
Ach katth, troost je, ik had Carter op de bank zitten. Maakt die homo een hattrick.
Vicariously I live while the whole world dies
pi_105961036
Ik baal ervan dat de Winter Classic niet op nieuwjaarsdag is zeg.
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  vrijdag 23 december 2011 @ 13:56:59 #4
348522 BusterPosey
Catch me if you can...
pi_105961509
quote:
18s.gif Op vrijdag 23 december 2011 13:44 schreef Saviola het volgende:
Ik baal ervan dat de Winter Classic niet op nieuwjaarsdag is zeg.
Hoe laat vindt deze op 2 januari plaats?
Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)
pi_105962147
19u
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  vrijdag 23 december 2011 @ 14:57:50 #6
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_105963698
Oh mooi, ben ik in ieder geval terug van mijn werk.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  vrijdag 23 december 2011 @ 14:58:48 #7
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_105963737
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 13:29 schreef nyny83 het volgende:
Ach katth, troost je, ik had Carter op de bank zitten. Maakt die homo een hattrick.
Maar dit is al de 3e keer dat me dit overkomt met Khabibulin. Ik zit echt op het moment te wachten dat hij in gaat storten, maar hij houdt zich nog steeds goed staande.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_105968355
Damn Columbus staan gewoon 4-1 en nóg verliezen ze. :')

Mijn gouden goalie koppel was gisteren weer goed voor 7 tegendoelpunten. Ik merk nu pas echt hoe belangrijk goalies in fantasy.
pi_105968590
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 17:04 schreef emokid het volgende:
Damn Columbus staan gewoon 4-1 en nóg verliezen ze. :')

Mijn gouden goalie koppel was gisteren weer goed voor 7 tegendoelpunten. Ik merk nu pas echt hoe belangrijk goalies in fantasy.
HEt telt voor iets minder dan de helft van je punten! Let hier dus goed op bij je draft inderdaad. Mijn huidige goalies doen het qua saves en save% prima maar winnen te weinig en zitten te vaak op de bank. Ik ben dus op zoek naar een ruil die er als volgt uit ziet:

Je krijgt:
- Een van mijn goalies
- Een van de volgende spelers: Carter, Kopitar, Plekanec, (Evander) Kane

Ik krijg:
- Een topgoalie (eentje die geregeld wint en goede cijfers haalt)
- Een fysiek sterke maar verder mindere speler. Met fysiek sterk bedoel ik dus PIM en hits.
Vicariously I live while the whole world dies
pi_105969282
Ik zou graag willen traden maar Miller en Price kan ik niet weg doen denk ik, ondanks de vele tegengoals.. Heb je interesse in Elliott of Mike Smith? :P
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:19:50 #11
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_105975856
Wat moet je met 4 goalies?
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:22:16 #12
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_105975979
Nyny neem aan dat Khabibulin niets is voor jou? Heeft hele goede cijfers, maar weinig wins.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_105976112
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:22 schreef Katth het volgende:
Nyny neem aan dat Khabibulin niets is voor jou? Heeft hele goede cijfers, maar weinig wins.
neh, en ook ik ben nog altijd aan het wachten tot ie instort. Zul je altijd zien dat dat bij mij gebeurt.
Vicariously I live while the whole world dies
pi_105976147
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 17:28 schreef emokid het volgende:
Ik zou graag willen traden maar Miller en Price kan ik niet weg doen denk ik, ondanks de vele tegengoals.. Heb je interesse in Elliott of Mike Smith? :P
Miller en Price heb ik wel interesse in, Elliott of Smith alleen in ruil voor Pavelec of Schneider.
Vicariously I live while the whole world dies
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:50:11 #15
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_105977435
Was te verwachten. Rinne en Fleury ga ik niet wegdoen voorlopig.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_105977921
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:19 schreef Katth het volgende:
Wat moet je met 4 goalies?
Ik had er toen twee geblesseerd. Ik wil dus van Smith of Elliott af maar dan wel tegen een veldspeler.
pi_105980337
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:58 schreef emokid het volgende:

[..]

Ik had er toen twee geblesseerd. Ik wil dus van Smith of Elliott af maar dan wel tegen een veldspeler.
Drop Elliott gewoon en haal Pacioretty of Getzlaf. Een betere speler dan die 2 ga ik je er namelijk echt niet voor geven :D
Vicariously I live while the whole world dies
pi_105982092
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 21:42 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Drop Elliott gewoon en haal Pacioretty of Getzlaf. Een betere speler dan die 2 ga ik je er namelijk echt niet voor geven :D
Ik heb Smith al gedropt voor Getzlaf maar ik denk niet dat ik hem krijg, ik sta laag in de Waiver.
pi_105983666
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 22:16 schreef emokid het volgende:

[..]

Ik heb Smith al gedropt voor Getzlaf maar ik denk niet dat ik hem krijg, ik sta laag in de Waiver.
Is alleen van toepassing als iemand hem tegelijk oppikt. Misschien heb je mazzel en doet niemand dat. Ik heb niet echt plek voor hem momenteel.
Vicariously I live while the whole world dies
pi_105984931
Ik weet het, ik ga ervan uit dat ik niet de enige zal zijn. Waarom dropt hij Getzlaf overigens? Alsof hij de enige is die minder punten oplevert in Anaheim..
pi_105987076
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:14 schreef emokid het volgende:
Ik weet het, ik ga ervan uit dat ik niet de enige zal zijn. Waarom dropt hij Getzlaf overigens? Alsof hij de enige is die minder punten oplevert in Anaheim..
Van mij heb je geen last, ik sta nog lager in de waiver priority ;)
Vicariously I live while the whole world dies
pi_105990159
Flyers-Rangers nu. (voor de non-gamecenter mensen klik)

[ Bericht 77% gewijzigd door emokid op 24-12-2011 01:21:48 ]
  zaterdag 24 december 2011 @ 02:09:15 #23
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_105991376
Ik heb Perry al, dus kan Getzlaf er echt niet bij gebruiken.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_105991484
Holy shit, de deflection van het seizoen zojuist van Stepan.. Hand-freakin-eye. Briljant. _O_ Rangers 0-1.

Nog een deflection, nu van Fedotenko. Puck knalt diep in de goal en vliegt er weer uit. Ref waives off, later via conclusion alsnog gegeven. 0-2 Rangers.

Gaborik on the breakaway, 0-3. Bryzgalov geen kans. Rangers winnen 2-4. Overigens de vierde win tegen Flyers op een rij, en tot nu toe zijn alle Winter Classic's beslist in het voordeel van de road team.. dus alles duidt erop dat de Rangers het gaan winnen. Flyers kennende gaat het toch wel een spannende wedstrijd worden.

[ Bericht 12% gewijzigd door emokid op 24-12-2011 03:44:43 ]
pi_105992309
Katth ben je Caps aan het kijken? Devils stonden 0-3, Caps maken 3-3. OT nu. Caps missen beide shootout kansen, Devils win.

[ Bericht 17% gewijzigd door emokid op 24-12-2011 03:43:00 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')