quote:
- 10 minuten cardio, waarbij je anderhalve minuut op redelijk tempo doet, daarna een halve minuut tegen je max aan. Als cardio kies je voor de crosstrainer, loopband maakt niet uit als je ze maar wel afwisselt (dus niet 2 keer dezelfde)
- 10 minuten kracht: hierbij moet je als het ware zowat je hele lichaam proberen te trainen met 3 oefeningen. In mijn schema heb ik bankdrukken, pullups en squatten. Pas op dat je niet teveel gewicht neemt, dan ben je na deze krachtsessie al kapot. Dat deed ik dus.
- 10 minuten cardio, zoals gezegd; zelfde wijze, ander apparaat
- 10 minuten kracht; weer zoveel mogelijk trainen met 3 oefeningen: ik heb een beetje aparte oefeningen staan maar wel effectief; incline dumbell press (kan op een bankje, ik deed hem soort van liggend op zo'n grote skippybal), upper back row (op een bankje zitten met rechte rug en de stang naar je bovenkant borst brengen) en tot slot lunges.
- 10 minuten cardio
- 10 minuten core: hoover (ook ff googlen, als het zwaar is doe het dan met je knieën op het matje), russian twist (kijk ff op google, rechte rug proberen te houden ook en de bal laag over je knieën) en dan superman (met je buik op matje liggen, hoek van 90 graden met je armen, handen onder je gezicht en dan met alleen je hoofd stukje naar boven komen).
Die kracht oefeningen wissel je dus 10 minuten lang af, zodat je elke oefening paar keer doet. 15 herhalingen per set, later misschien naar de 12. Oefeningen zijn vrij apart, maar allemaal wel effectief. Ik was iig helemaal kapot en trappen lopen lukt met nu pas weer normaal. Ga er het nieuwe jaar mee beginnen, als je het ook gaat doen ben ik benieuwd naar je ervaringen.