abonnement Unibet Coolblue
pi_106491832
oh jawel hoor, ik heb zowel hempjes / t-shirts van de hm als van de primark voor 2/3 euro en die draag ik nog best vaak, omdat ik het leuk kan combineren (zonder lelijke spijkerbroeken), maar als jurkjes :Y

Ik draag alles wat ik gekocht hebt en zal het dus ook niet in mijn kast laten liggen.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 18:08:17 #227
123170 alors
zlata1234
pi_106492120
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:57 schreef NanaVonB het volgende:
ach naast de kwaliteit moet je even nagaan over hoe er geproduceerd wordt en de hoeveelheid...en kijk eens hoeveel je in je kast hebt hangen wat je alleen gekocht hebt omdat het goedkoop is? Omdat je iets wou hebben, kopen om te bezitten.. Wat daar mee fout is? Een heleboel... Hoeveel mensen (voornamelijk vrouwen) kopen wat ze eigenlijk niet echt willen hebben, of op dat moment wel maar zodra dat koop geluk weg is doen ze er niks meer mee...En dan de volgende vraag hoe marketeers daar op inspelen...natuurlijk mag je zelf weten waar je je geld aan uitgeeft...maar wel bewust...en ik kan me niet voorstellen dat mensen in hun volle bewustzijn een shirtje van 3 euro van de h en m kopen omdat ze het daadwerkelijk nodig hebben en echt geld besparen...
Open er lekker een topic over :W
know'm sayin?
×
word? word.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 18:11:07 #228
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_106492225
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:57 schreef NanaVonB het volgende:
ach naast de kwaliteit moet je even nagaan over hoe er geproduceerd wordt en de hoeveelheid...en kijk eens hoeveel je in je kast hebt hangen wat je alleen gekocht hebt omdat het goedkoop is? Omdat je iets wou hebben, kopen om te bezitten.. Wat daar mee fout is? Een heleboel... Hoeveel mensen (voornamelijk vrouwen) kopen wat ze eigenlijk niet echt willen hebben, of op dat moment wel maar zodra dat koop geluk weg is doen ze er niks meer mee...En dan de volgende vraag hoe marketeers daar op inspelen...natuurlijk mag je zelf weten waar je je geld aan uitgeeft...maar wel bewust...en ik kan me niet voorstellen dat mensen in hun volle bewustzijn een shirtje van 3 euro van de h en m kopen omdat ze het daadwerkelijk nodig hebben en echt geld besparen...
Wat ben jij een zeurpiet zeg. Alsof je alleen maar kleding moet kopen wanneer het ''nodig'' is.
Wat is er mis met kleding kopen omdat je het LEUK vind en omdat je een uitgebreide garderobe wil? Ik vind het heerlijk om zoveel keuze te hebben als ik in mijn kast kijk.
En echt niet alles is van H&M, bij lange na niet, maar ik ga echt geen 70 euro voor een topje betalen waar ik misschien wel 5 jaar mee kan doen, omdat ik het juist leuk vind om steeds nieuwe dingen te kopen. Dus ja, dan is het erg leuk dat H&M kleding bied die lekker goedkoop is en die héél veel mensen ook nog eens leuk vinden.
Snap niet waarom je je er zo over opwindt, zo kan je ook gaan zeiken over mensen die 500 euro voor een jurkje betalen of 700 euro voor een broek, want die mensen zijn er ook.
Als zij het ervoor over hebben en het kunnen doen, wie ben ik dan om daarover te zeiken?
Net zoals dat dus ook voor de mensen geldt die graag goedkope kleding van de H&M kopen, of de kwaliteit nou wel of niet goed zou zijn.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_106492479
Hey, laat je niet zo opnaaien!

Als iedereen alleen maar iets koopt wat ze echt nodig hebben en 30 jaar meegaat hebben we geen economie meer over. Zijn alle winkels klaar met de verkoop van slechts 1 duurzaam product.

Als ik trouwens kleren niet meer aantrek, geef ik ze weg, of doe ze in de Humanitasbakken.
Of je kunt ze ook op een duurzame manier kwijtraken bij Kledingruilparty's.

Iedereen blij?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 18:17:59 #230
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_106492489
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:08 schreef NanaVonB het volgende:

[..]

Ga je gillen van h en m tassen die van bijna 100 procent plastic gemaakt zijn? t zijn nog net geen wegwerptasjes.. Ik heb 1 tas die ik echt altijd bij me draag, die is van suede, hij verkleurt bijna niet, vlekken gaan er op de een of andere manier vanzelf uit, ik flikker m neer op de grond als ik de kroeg in ga en hij blijft nog steeds mooi...Daarnaast heb ik geen gedoe met hengsels die loslaten of verslijten of een voering die stuk waardoor je telkens spullen kwijt bent. Hij was 140 euro en ik heb m al een jaar..dat kan ECHT NIET met een h en m tas..
wat klink jij verbitterd zeg. Laat iedereen toch lekker in zijn waarde. :{
O+
pi_106492800
Ik ga gillen van ellende als ik in de H&Mwinkels ben ja, misschien moet je even beter lezen Nana (oh nee, dat lukt je vast niet, je kortzichtigheid zit in de weg). Maar ik was dus blij verrast dat er weer mooie tassen waren. Ik heb trouwens al jaren een mooie tas van H&M, en hij lijkt nog als nieuw, net als een winterjas die ik al jaren heb trouwens. Ik heb zelfs nog shirtjes van H&M die ik ooit voor 5 gulden (ja!) heb gekocht en die ik nog steeds niet hoef weg te gooien.
Maar goed, heb je al een aluhoedje gevouwen?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 18:39:54 #232
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_106493289
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:20 schreef NanaVonB het volgende:
het is trouwens heeft gekost....niet had gekost
En het is H&M niet h en m :').
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_106495085
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:08 schreef NanaVonB het volgende:

[..]

Ga je gillen van h en m tassen die van bijna 100 procent plastic gemaakt zijn? t zijn nog net geen wegwerptasjes.. Ik heb 1 tas die ik echt altijd bij me draag, die is van suede, hij verkleurt bijna niet, vlekken gaan er op de een of andere manier vanzelf uit, ik flikker m neer op de grond als ik de kroeg in ga en hij blijft nog steeds mooi...Daarnaast heb ik geen gedoe met hengsels die loslaten of verslijten of een voering die stuk waardoor je telkens spullen kwijt bent. Hij was 140 euro en ik heb m al een jaar..dat kan ECHT NIET met een h en m tas..
Ik heb zo'n tassentic dat ik niet eens tien jaar met een tas wil doen :P
Nee, ik heb er 1 van de H&M en die doet het prima voor dat geld. Ik sjouw hem overal mee naartoe en ik ga niet gillen als er een vlek op zit.

Bij m'n Pip-tassen daarentegen :P daar ben ik zuinig mee.
Tap tap tap
pi_106495154
Nee, overpriced zooi kopen omdat er een merkje aan zit O+ misschien wel wat betere kwaliteit, maar ze verdienen bakken met geld aan de naam op het labeltje.
Tap tap tap
pi_106495298
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:57 schreef NanaVonB het volgende:
ach naast de kwaliteit moet je even nagaan over hoe er geproduceerd wordt en de hoeveelheid...en kijk eens hoeveel je in je kast hebt hangen wat je alleen gekocht hebt omdat het goedkoop is? Omdat je iets wou hebben, kopen om te bezitten.. Wat daar mee fout is? Een heleboel... Hoeveel mensen (voornamelijk vrouwen) kopen wat ze eigenlijk niet echt willen hebben, of op dat moment wel maar zodra dat koop geluk weg is doen ze er niks meer mee...En dan de volgende vraag hoe marketeers daar op inspelen...natuurlijk mag je zelf weten waar je je geld aan uitgeeft...maar wel bewust...en ik kan me niet voorstellen dat mensen in hun volle bewustzijn een shirtje van 3 euro van de h en m kopen omdat ze het daadwerkelijk nodig hebben en echt geld besparen...
En jij hebt niks in je huis wat gemaakt is door kinderhandjes of dat je alleen maar hebt omdat je het leuk vond? knap hoor, dat doet niemand je na

ik koop wel bewust zo'n shirtje
ik maak het meeste van mijn kleding zelf (dus geen kinderhandjes) en ik wil soms gewoon een basic shirtje voor er onder en dan vind ik H&M een goede keus
ook ben ik nogal vol, en dan heb je gewoon verder niet veel winkels die iets aanbieden in in mijn maat zonder dat je er uit ziet als een fladderheks van 69
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_106495363
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:11 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Wat ben jij een zeurpiet zeg. Alsof je alleen maar kleding moet kopen wanneer het ''nodig'' is.
Wat is er mis met kleding kopen omdat je het LEUK vind en omdat je een uitgebreide garderobe wil? Ik vind het heerlijk om zoveel keuze te hebben als ik in mijn kast kijk.
En echt niet alles is van H&M, bij lange na niet, maar ik ga echt geen 70 euro voor een topje betalen waar ik misschien wel 5 jaar mee kan doen, omdat ik het juist leuk vind om steeds nieuwe dingen te kopen. Dus ja, dan is het erg leuk dat H&M kleding bied die lekker goedkoop is en die héél veel mensen ook nog eens leuk vinden.
Snap niet waarom je je er zo over opwindt, zo kan je ook gaan zeiken over mensen die 500 euro voor een jurkje betalen of 700 euro voor een broek, want die mensen zijn er ook.
Als zij het ervoor over hebben en het kunnen doen, wie ben ik dan om daarover te zeiken?
Net zoals dat dus ook voor de mensen geldt die graag goedkope kleding van de H&M kopen, of de kwaliteit nou wel of niet goed zou zijn.
Inderdaad
en je prada jurkje gaat misschien wel langer mee maar komt van diezelfde kinderhandjes hoor

maar voel je lekker verheven nana als je dat nodig hebt
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_106496139
kijk dit is het m nou net. Ik voel me niet verheven...ik ben alleen bewuster met wat ik koop. De rest wat je schrijft is niet echt van toepassing maar hebt je zelf ingevuld om je een beeld van mij te vormen wat nergens op slaat. Ik wil jullie niet aanvallen of mezelf boven jullie verheffen, juist helemaal niet. Het enige wat ik wil bereiken is een beetje bewustwording onder die koopgekte. Ik erger me namelijk aan dat vunzige koopgedrag, dat koopjesgejaag..Vreselijk vind ik het. Niet iedereen hoeft zich persoonlijk te verantwoorden waarom hij of zij aankopen bij deze keten doet, maar hoop wel dat je inziet voor wat voor maatschapij je kiest als je daar shopt..
pi_106496498
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:57 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Diesel een goed merk noemen. :') Dat is het al jaaaaaren niet meer.

[..]

Anders wrijf je de arrogantie even uit je doppen en dan had je gelezen dat ik DUUR merk zeg en niet GOED merk. Tief ff lekker op :{w

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2012 19:55:43 ]
pi_106496544
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:45 schreef NanaVonB het volgende:
kijk dit is het m nou net. Ik voel me niet verheven...ik ben alleen bewuster met wat ik koop. De rest wat je schrijft is niet echt van toepassing maar hebt je zelf ingevuld om je een beeld van mij te vormen wat nergens op slaat. Ik wil jullie niet aanvallen of mezelf boven jullie verheffen, juist helemaal niet. Het enige wat ik wil bereiken is een beetje bewustwording onder die koopgekte. Ik erger me namelijk aan dat vunzige koopgedrag, dat koopjesgejaag..Vreselijk vind ik het. Niet iedereen hoeft zich persoonlijk te verantwoorden waarom hij of zij aankopen bij deze keten doet, maar hoop wel dat je inziet voor wat voor maatschapij je kiest als je daar shopt..
Nou applaus, ik denk dat we vannacht allemaal tot bezinning komen en morgen genezen wakker worden en noooooit meer zomaar iets kopen omdat het leuk is en goed te betalen. Als de wereld jou nou niet had!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2012 19:56:05 ]
pi_106496568
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:45 schreef NanaVonB het volgende:
kijk dit is het m nou net. Ik voel me niet verheven...ik ben alleen bewuster met wat ik koop. De rest wat je schrijft is niet echt van toepassing maar hebt je zelf ingevuld om je een beeld van mij te vormen wat nergens op slaat. Ik wil jullie niet aanvallen of mezelf boven jullie verheffen, juist helemaal niet. Het enige wat ik wil bereiken is een beetje bewustwording onder die koopgekte. Ik erger me namelijk aan dat vunzige koopgedrag, dat koopjesgejaag..Vreselijk vind ik het. Niet iedereen hoeft zich persoonlijk te verantwoorden waarom hij of zij aankopen bij deze keten doet, maar hoop wel dat je inziet voor wat voor maatschapij je kiest als je daar shopt..
waarbij je er wel meteen vanuit gaat dat wij allemaal niet bewust bezig zijn en maar kopen om het kopen en ons dus meteen een in jouw ogen heel negatieve stempel op plakt
dat laat mij denken dat jij je wel verheven voelt
waarom ga je hier anders meteen vanuit?
je weet niks van wie dan ook hier en zijn of haar motieven om iets te kopen of wat we precies kopen

waar shop jij dan?
het lijkt me namelijk stug dat jij alleen maar verantwoorde spullen koopt
dan doe jij toch net zo goed mee aan die maatschappij?
zoals ik al zei: je gaat er meteen vanuit dat 'wij' daar een veel groter aandeel in hebben dan jij en dat vind ik een heel vreemde conclusie naar aanleiding van een aantal posts in een topic op internet

en waarom zoek je dit topic op om dat allemaal te komen vertellen? wie ben jij überhaupt om te bepalen wat 'goed' en 'slecht' is en mensen daar op aan te spreken? ook daar spreekt in mijn ogen al verhevenheid uit
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  vrijdag 6 januari 2012 @ 19:55:53 #241
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_106496718
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:22 schreef Jurk het volgende:

[..]

Maar wat is volgens jou dan wel een goed merk?
Ik dacht dat het om stijl ging? Maar alles is toch een stijl. El cheapo, doe maar duur, allegaartje, alles op elkaar afgestemd, laatste mode, tijdloos. Een combi van dat alles. Alles is een stijl en daarmee eigen stijl, of je die nou deelt met miljoenen anderen of niet. En kwaliteit maakt voor een groep mensen gewoon niet zo veel uit, of heeft niet prioriteit 1. Prima toch.

Maar wat Alors al zei, open er een topic over.

(algemene reactie en niet specifiek op Jurk ook al quote ik die even voor t gemak)
pi_106496726
Ik ben het ergens nog wel met je eens hoor trouwens...
Iedereen weet dat er van alles schort aan de manier waarop die kleding tot stand komt maar ik vind wel echt dat je een vreemde manier hebt van mensen hiervan op de hoogte brengen :?
en als je denkt dat je op deze manier mensen iets leert vind ik dat ook vreemd want zoals je ziet gaan daardoor alleen maar bij iedereen de stekels meteen uit

plus ik geloof ook echt dat 99% van de mensen die hier post dat heus wel weet
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_106496912
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:45 schreef NanaVonB het volgende:
Ik erger me namelijk aan dat vunzige koopgedrag, dat koopjesgejaag.
En waarom is het slecht als er op de prijzen gelet wordt? Heb jij inzicht in mijn financiële situatie?

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:45 schreef NanaVonB het volgende:
Ik wil jullie niet aanvallen of mezelf boven jullie verheffen, juist helemaal niet.
Jij hebt het erover dat alles wat jij koopt (niet bij de H&M, wel heel duur) beter is en dat wij zo slecht bezig zijn omdat we bij die oh zo verderfelijke winkel kopen. Dat is gewoon niet zo. Er zijn al vele voorbeelden gegeven.

Bewustwording is prima hoor. Ik denk ook vaak 3 keer na voor ik iets koop, maar misschien moet jij je ook eens bewust worden van jouw houding?

En nu is er veel te veel aandacht naar zo iemand gegaan die dat niet verdient. Ik doe het zelf ook. |:(

[ Bericht 7% gewijzigd door wyccie op 06-01-2012 20:05:39 ]
pi_106497328
Hetzelfde gejengel geldt voor tv's en telefoons en meubels en vakanties enzo. Succes in LIF verder.
Tap tap tap
  vrijdag 6 januari 2012 @ 20:08:55 #245
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_106497389
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:59 schreef wyccie het volgende:

[..]

En waarom is het slecht als er op de prijzen gelet wordt? Heb jij inzicht in mijn financiële situatie?

[..]

Jij hebt het erover dat alles wat jij koopt (niet bij de H&M, wel heel duur) beter is en dat wij zo slecht bezig zijn omdat we bij die oh zo verderfelijke winkel kopen. Dat is gewoon niet zo. Er zijn al vele voorbeelden gegeven.

Bewustwording is prima hoor. Ik denk ook vaak 3 keer na voor ik iets koop, maar misschien moet jij je ook eens bewust worden van jouw houding?

En nu is er veel te veel aandacht naar zo iemand gegaan die dat niet verdient. Ik doe het zelf ook. |:(
Don't feed the troll.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 20:13:22 #246
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_106497579
*O* Gezellug is het hierrrrrrrrrrrrrrrrrr! *O*

Ik wacht nog geduldig tot mijn 2 retourtjes eindelijk op de website vermeld staan...
pi_106497587
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:08 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Don't feed the troll.
I know. Sorry. ;(
  vrijdag 6 januari 2012 @ 20:25:04 #248
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_106498134
zeg, doe's lief
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_106499305
ach laat ook maar, dan voelen jullie je toch lekker beledigd, er is 1 persoon die me wel snapt en dat is een jongen...soms schaam ik me gewoon voor mijn eigen sekse.. zo onnozel af en toe
pi_106499867
Verbouw jij dan ook je eigen groenten en aardappelen? Breng je je eigen varkens groot en slacht je die in je eigen schuur? Want als je gewoon boodschappen doet doe je ook mee aan de wegwerpmaatschappij want wat denk je van al die verpakkingen, plastic flessen, dozen etc die je dagelijks weggooit? Vang je ook je douchewater op om de wc mee door te spoelen en wek je je eigen energie op? Zo nee, dan ben je idd uitgesproken hier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')