quote:
Op donderdag 5 januari 2012 00:19 schreef Ladyxima het volgende:Heb deze telefoon vandaag binnengekregen, wat een mooi ding!
Er zit zoveel op, weet gewoon niet waar te beginnen... lijkt me dat een hele zooi van de voorgeinstalleerde dingen er wel af kunnen...?
Wat is rooten eigenlijk... is dat gewoon apps downloaden via de market of is dat weer iets anders?
En hebben jullie een hoesje ofzo eromheen? hij is wel glad namelijk... en vroeg me af of iemand ervaring heeft met powerskin ofzo (hoesje met extra batterij erin) en hoe dat bevalt... dat leek me namelijk wel wat.
Ben echt een newbie wbt smartphones... kom net van blackberry af en dat is niet al te moeilijk allemaal

Hey oude bekende

Rooten is hetzelfde als jailbreaken van de Iphone of het aanpassen van je spelconsole zodat je illigale spellen kan spelen.
Je kan 'm dan zodanig aanpassen naar eigen wens. En voordeel is dat je dus ook die voorgeïnstalleerde dingen kan weggooien die je normaal niet kan/mag verwijderen (zoals die game/social hub)
Na het rooten kun je dus een eigen ROM erop zetten. Een ROM is gewoon de windows maar dan exclusief extra troep in inclusief handig tools. Ik heb bijvoorbeeld checkrom erop zitten. Alles is precies hetzelfde qua uiterlijk maar al het onnodige is eraf gehaald.
Ook kun je de kernel aanpassen. Zeg maar de aparte windows van je processor. Dit zorgt in veel gevallen voor een efficiëntere telefoon.
Ik kan bijvoorbeeld 1,5/2 dagen met de telefoon doen bij normaal gebruik. Dus bellen, soms een keer een spelletje en mijn social media updates bekijken.
En ik heb wel een hoesje erom heen maar geen case. Maar dat is persoonlijk.