abonnement Unibet Coolblue
pi_105801692
Ik wil me rijbewijs halen en hoorde dat je via een ANWB spoedcursus of iets in die richting een spoedpakket kan krijgen waarin je dus vrij snel je rijbewijs haalt. Het is iets duurder dan normaal maar dat maakt niet zo veel uit.

Is het mogelijk om binnen een maand dan al je rijbewijs te halen?
pi_105801850
10 dagen kan, als je goed bent.
Ik ben terug.
  dinsdag 20 december 2011 @ 00:21:16 #3
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_105801854
Ja, dat kan maar verstandig is het niet omdat je in die maand lang niet alle verkeerssituaties tegenkomt, langer lessen geeft ook meer zekerheid en vertrouwen in het verkeer.
pi_105801940
Volgens mij kan het al in 5 dagen ofzo, bieden ze wel bij meer rijscholen aan
pi_105801968
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 00:21 schreef SiGNe het volgende:
Ja, dat kan maar verstandig is het niet omdat je in die maand lang niet alle verkeerssituaties tegenkomt, langer lessen geeft ook meer zekerheid en vertrouwen in het verkeer.
je lest even lang allen doet meer uren op dag
Ik ben terug.
  dinsdag 20 december 2011 @ 00:26:55 #6
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_105802052
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2011 00:24 schreef Zweetteef het volgende:

[..]

je lest even lang allen doet meer uren op dag
Maak je lang niet alle weerstypen mee en zo'n hele dag rijden en concentreren is ook niet echt goed voor je alertheid en leervermogen.
pi_105802261
Klopt maar ik denk persoonlijk dat het er om gaat hoe snel ik hem heb, tuurlijk scheelt het wel dat ik niet alle situaties heb meegemaakt. Maar diep van binnen denk ik boeie ik wil me papiertje! Misschien onvolwassen maar ik denk dat ik altijd daarna met rijbewijs nog kan oefenen met me vader? Of denken jullie dat dat niet zo handig is en dat ik inderdaad beter langer kan lessen

Btw. Die 5 lessen? Of 10? Hoe gelden die aanboden? Veel kosten zeker? En als je niet slaagt binnen die 5 dagen krijg je zeker geen geld terug, maar moet je extra kopen of niet?
pi_105802304
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 00:26 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Maak je lang niet alle weerstypen mee en zo'n hele dag rijden en concentreren is ook niet echt goed voor je alertheid en leervermogen.
net of je anders wel alle weertypen meemaakt of heb je een jaar gelest :')
Ik ben terug.
pi_105802361
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 00:26 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Maak je lang niet alle weerstypen mee en zo'n hele dag rijden en concentreren is ook niet echt goed voor je alertheid en leervermogen.
wat een onzin. Heb 5 volle dagen les gehad en iedere dag andere weersomstandigheden. Je moet vaak wel een intest doen om te kijken of je het uberhaupt gaat kunnen. En je wisselt af met een ander, ik zat steeds een halfuurtje achter het stuur en dan weer op de achterbank. Was prima verdeling en je leert er heus niet minder op.
pi_105802555
En word vooraf dus bepaald of je het kan of niet? Ik heb weinig ervaring, vorige keer ging het echt mis 2 jaar terug ik was te gestresst en liet de koppeling vaak opschieten.. Nu weet ik waar het misging.

Ik rij regelmatig met me pa mee, en ga intensief met hem oefenen 1 maand. Hou me hoofd koel, schakelen lukt nu al goed en rijden ook wel alleen neem ik deze maand ook lenzen.

Is dit goed genoeg om spoedcursus te doen voorzover jij kan inschatten? Of kunnen alleen de mensen die echt intensief hebben geoefend en al jaren lang bv. karten of illegaal rijden?
pi_105802786
ik denk dat je het een beetje overschat hoor. Ik heb 2 keer met mn pa ergens achteraf het koppelen geoefend en recht achteruit rijden. Het ging bij mijn intest vooral om te kijken of ik die auto een beetje snel in de vingers had. En of ik direct 2 uur achter elkaar kon opletten. Maar je hoeft echt niet intensief te gaan oefenen, liever niet zelfs. Zo heb je alleen maar kans om dingen fout aan te leren.
pi_105804919
Nou ja, mijn vader rijdt vaak in ze neutraal . Dat vind ik ook erg handig, anders moet je bv bij een stoplicht van 4,3,2,1 nu gewoon neutraal afremmen en op 1. Je kunt op ieder moment remmen en bespaart benZine . Maar dit schijnt ook niet te mogen toch?
  dinsdag 20 december 2011 @ 02:35:44 #13
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_105805527
Spoedcursussen zijn kut.
Je vertrouwen in het verkeerd wordt er echt niet beter op.

Nu kun je wel gaan zeiken: Ja, maar het zal vast wel goed zijn, want ze bieden het niet voor niets aan. Onzin.

Als je bijv. 1-2 uur per dag, en 1 of 2 dagen in de week lest, leer je veel meer. Je hebt veel meer vertrouwen en zit veel zelfverzekerder achter het stuur. Tevens heb je ook veel meer weersomstandigheden gehad dan in 5 dagen omdat je dan over een periode van bijv. een halfjaar lest.
Als je een bepaalde periode je rijbewijs hebt zul je merken dat ik gelijk heb,
  dinsdag 20 december 2011 @ 02:47:53 #14
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_105805765
Makkelijk haalbaar. Had de mijne in 9 lessen binnen een maand( B RBS, A had ik 11 lessen voor nodig en 5 weken)
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_105806609
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2011 02:47 schreef Drinky het volgende:
Makkelijk haalbaar. Had de mijne in 9 lessen binnen een maand( B RBS, A had ik 11 lessen voor nodig en 5 weken)
Je had nog helemaal geen rijervaring?
En je bent een vrouw?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_105807864
mijn twee oudsten hebben het alletwee via die spoedkursus gehaald.. werkte heel goed
je gaat veel effectiever met je tijd -en geld- om beter dan 1 of 2 x per week

tip rooster jezelf uit/neem vrij als je er mee bezig bent zorg dat je niets anders aan je hoofd hebt, benader het alsof je een belangrijk schoolexamen moet doen dan is je kans op succes het grootste

voor info zie anwb-rijopleiding

enn gedurende de opleiding is je rijinstructeur GOD als hij/zij zeg dit is purpelpaars, wees dan niet eigenwijs, want zon houding kost je gegarandeerd een examen..als je je papiertje hebt mag je weer eigenwijs zijn
en ga vooral niet van te voren met je pa oefenen..kans dat je dan dingen aanleert die je eerst weer af moet leren is veel te groot en dat kost alleen maar tijd en geld -een keertje aanvoelen hoe het voelt kan nog wel- maar hoe meer "blanco"je aan de opleiding begint, hoe beter

Succes
pi_105807980
Wat is toch die nood om zsm een rijbewijs te halen? Je mag nog de rest van je leven autorijden..

Ik heb mn rijbewijs in 3 maanden gehaald, 2 lessen van anderhalf uur per keer. Prima te doen.
  dinsdag 20 december 2011 @ 07:33:49 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105807999
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 07:31 schreef GotC het volgende:
Wat is toch die nood om zsm een rijbewijs te halen? Je mag nog de rest van je leven autorijden..

Ik heb mn rijbewijs in 3 maanden gehaald, 2 lessen van anderhalf uur per keer. Prima te doen.
2 lessen maar? Knap!
The love you take is equal to the love you make.
pi_105808183
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2011 07:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

2 lessen maar? Knap!
Het aantal keren staat er niet bij, toch?
  dinsdag 20 december 2011 @ 08:02:10 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105808202
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2011 08:00 schreef zarGon het volgende:

[..]

Het aantal keren staat er niet bij, toch?
Ik heb ochtendstaar.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 20 december 2011 @ 10:42:18 #21
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_105811366
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 04:05 schreef Coldplay1993 het volgende:

[..]

Je had nog helemaal geen rijervaring?
En je bent een vrouw?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
geen ervaring, en ik ben een man :')

is goed te doen hoor, snap sowieso niet waarom je meer dan 15 lessen nodig zou hebben, wordt een beetje langdradig.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  dinsdag 20 december 2011 @ 11:17:26 #22
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_105812279
Dat ligt aan jezelf.
All she wants and needs is just a little taste..
  dinsdag 20 december 2011 @ 11:21:09 #23
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_105812383
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 02:01 schreef MarioBalotelli het volgende:
Nou ja, mijn vader rijdt vaak in ze neutraal . Dat vind ik ook erg handig, anders moet je bv bij een stoplicht van 4,3,2,1 nu gewoon neutraal afremmen en op 1. Je kunt op ieder moment remmen en bespaart benZine . Maar dit schijnt ook niet te mogen toch?
Dat heb ik nog nooit gehoord, in de neutraal rijden.
Ik heb in mijn rijlessen 4 jaar geleden geleerd dat je als je bijv. in de 4 rijdt en komt bij een stoplicht, moet je gewoon remmen en op het laatst naar de 1. Dus niks neutraal of 4,3,2,1.
All she wants and needs is just a little taste..
  dinsdag 20 december 2011 @ 11:29:49 #24
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_105812653
Alle mensen die hier lopen te miepen dat snelcursussen kut zijn en dat je het daardoor minder beheerst zijn mierenneukers en azijnpissers die waarschijnlijk altijd lopen te haten op "de jeugd van tegenwoordig die zo asociaal rijdt". :')

Niemand kan autorijden zodra hij z'n rijbewijs heeft. Geluk/pech en enige aanleg voor autorijden zijn het enige wat nodig hebt tijdens je rij-examen om je rijbewijs te kunnen halen. Ik heb 22 lesuren gehad, mocht afrijden en had m'n rijbewijs. Iedereen om me heen begon ineens van: "Ja en dat kan nooit zo snel, en ik heb wel 40 lessen nodig gehad." Dus? Dan had je gewoon een rijinstructeur die je zo lang mogelijk wilde behouden omdat je geld in het laatje brengt, of je bent echt een gevaar op de weg.

Leren rijden doe je pas als je zelf de weg op kan zonder instructeur, dat heet ervaring opdoen. Of je nou een snelcursus doet of een gewone cursus, het maakt geen fuck uit, als je van nature niet kan autorijden zul je er ook nooit goed in worden, en vice versa. Kijk maar hoeveel mensen er rondrijden die al tientallen jaren hun rijbewijs hebben, en waar je alsnog met samengeknepen billen naast zit. Dat heeft echt niks te maken met hoeveel lessen ze hebben gehad en hoe snel achter elkaar of juist niet.

Zo'n ANWB cursus is een goed idee als je makkelijk dingen oppakt, zowel praktijk als theorie. Je kan ook een rijschool vinden waar je gewoon 3 - 4 keer per week 2 uur kan lessen. Dan ben je ook in 1 - 1,5 maand klaar. Het is maar wat je prettig vindt. :)
pi_105812864
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 02:01 schreef MarioBalotelli het volgende:
Nou ja, mijn vader rijdt vaak in ze neutraal . Dat vind ik ook erg handig, anders moet je bv bij een stoplicht van 4,3,2,1 nu gewoon neutraal afremmen en op 1. Je kunt op ieder moment remmen en bespaart benZine . Maar dit schijnt ook niet te mogen toch?
Neutraal (dus met stationair toerental) is niet zuiniger, bij remmen op de motor wordt de brandstoftoevoer afgesloten. Dat is dus zuiniger.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')