quote:
Op dinsdag 20 december 2011 02:07 schreef Buitendam het volgende:[..]
Ik begon over Engelse begrippen en laten we voor het gemak dan eerst eens beginnen met een stadion met minimaal 30.000 plaatsen, want daaromheen komt dan nog een parkeerplaats en die moet dus ook groter zijn. Stadion van Go Ahead kan zich eerder meten met Cruijff courtjes dan met stadions.
Natuurlijk, daar heb je wel gelijk in maar parkeer je op de spoorlijn dan of op de bedrijfspanden bij het philips stadion?
Ik ben PSV-fan, kom vaker in het stadion dan menigeen hier en kan je beloven dat ik dichter op de spelers zit dan jullie allemaal bij elkaar. Het is geen strijd of het wel of niet in een woonwijk ligt, het gaat erom dat het stadion van GAE duidelijker in een volkswijk ligt en dat is totaal niet vergelijkbaar met het Philips Stadion.
Rondom het stadion daar kun je in een straat lopen zonder te weten dat er een stadion is en als je de hoek om loopt, sta je ineens tegen een stadion aan. Dat is toch een aardige charme zoals ik in Engeland ook ervaren heb, nergens in NL vind je zoiets terug.