abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_106923975
Het betekent gewoon dat de BB niet langer de 'enige' baan is waar wedstrijden worden gehouden. Harkstede en Tilburg zijn nu een soort van exotische excursie maar straks wordt dat dan heel normaal.
pi_106924340
Er ligt ook nog een 2k-baan in Lelystad........ :P
Ik geloof alleen dat je daar niet met zes boten naast elkaar kan racen.

Het lijkt mij inderdaad alleen maar beter als er meer banen komen naast de bosbaan.
De Amsterdamse ploegen hebben nu toch een beetje een 'thuisvoordeel' doordat ze steeds op het water kunnen trainen waar ook op geraced wordt. Daarnaast kunnen wij altijd tussen wedstrijden door thuis slapen, wat voor roeiers uit Groningen bijv toch lastiger is..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_106924909
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:57 schreef ocf81 het volgende:
Het betekent gewoon dat de BB niet langer de 'enige' baan is waar wedstrijden worden gehouden. Harkstede en Tilburg zijn nu een soort van exotische excursie maar straks wordt dat dan heel normaal.
Daar is ook niks mis mee maar om dan gelijk 4 banen aan te leggen in oorden waar één vereniging zit is best onzinnig. Zeker omdat ze allemaal op hetzelfde mikken.
pi_106925779
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:15 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Daar is ook niks mis mee maar om dan gelijk 4 banen aan te leggen in oorden waar één vereniging zit is best onzinnig. Zeker omdat ze allemaal op hetzelfde mikken.
Daar zijn we het dan over eens :)
pi_106926443
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:32 schreef ocf81 het volgende:

[..]

Daar zijn we het dan over eens :)
Een tweede baan is al bijna klaar. Lijkt me goed om eerst te kijken hoe dat gaat.
pi_106927267
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:19 schreef BEFEM het volgende:
Dus voor één niet zo'n grote (neem ik aan) vereniging moet er gelijk een totaal nieuwe baan komen?

En verder, dat van die wedstrijdploegen een weekend ergens heensturen en nationale wedstrijden organiseren willen ze in Rotjeknor, Utrecht ook doen dan. Lekkere overkill.
Het maakt een vrij significant verschil of je in almelo of in utrecht zit, alleen het feit al dat je in je eigen bed kan slapen bijvoorbeeld. Bovendien is het voor de promotie van de sport belangrijk dat er door het heel land fatsoenlijke faciliteiten en wedstrijden zijn ipv dat je de hele tijd naar de randstad moet.
pi_106928146
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:15 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Daar is ook niks mis mee maar om dan gelijk 4 banen aan te leggen in oorden waar één vereniging zit is best onzinnig. Zeker omdat ze allemaal op hetzelfde mikken.
op zich kunnen er sowieso vier (burger)verenigingen gebruik maken van die baan in almelo.

ik verwacht dat Amycus (almelo, 200 leden) daarheen verhuist.

Euros (250 leden), Tubantia (hengelo, 140 leden) en Thyro (enschede, 100 leden) kunnen af en toe een weekendje langskomen, of een weekje de boten daar neerzetten. En er zijn vast nog wel andere watersporten die van zo'n baan gebruik kunnen maken.

En qua kosten zal het denk ik (voor de gemeente) ook wel meevallen, ze moeten wat grond beschikbaar stellen, en dat afgraven. en de faciliteiten zullen dan door Amycus uitgebaat worden.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_106932649
Wat jammer dat deze discussie hier plaats vindt en niet op NLroei :'(
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_106934283
Ik kan hier wel een leuk economisch model ingooien over de optimale draaggroep voor een (publieke) voorziening :D Maar dat doe ik maar niet...

Maar sodeju, wat een held is die Niki van Sprang!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_106935626
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 21:16 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

op zich kunnen er sowieso vier (burger)verenigingen gebruik maken van die baan in almelo.

ik verwacht dat Amycus (almelo, 200 leden) daarheen verhuist.

Euros (250 leden), Tubantia (hengelo, 140 leden) en Thyro (enschede, 100 leden) kunnen af en toe een weekendje langskomen, of een weekje de boten daar neerzetten. En er zijn vast nog wel andere watersporten die van zo'n baan gebruik kunnen maken.

En qua kosten zal het denk ik (voor de gemeente) ook wel meevallen, ze moeten wat grond beschikbaar stellen, en dat afgraven. en de faciliteiten zullen dan door Amycus uitgebaat worden.
''Wel een weekendje'' ''alleen wat grond beschikbaar stellen''. Ik hoop niet dat je ooit voor de overheid gaat werken want dan zijn we zo failliet :D
pi_106935638
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:37 schreef WanEnOonlie het volgende:
Wat jammer dat deze discussie hier plaats vindt en niet op NLroei :'(
Ik ben m'n inlog kwijt volgens mij en ben bang voor die mensen daar :'(
pi_106935675
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 21:01 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Het maakt een vrij significant verschil of je in almelo of in utrecht zit, alleen het feit al dat je in je eigen bed kan slapen bijvoorbeeld. Bovendien is het voor de promotie van de sport belangrijk dat er door het heel land fatsoenlijke faciliteiten en wedstrijden zijn ipv dat je de hele tijd naar de randstad moet.
Tuurlijk maakt dat uit maar moeten we dan ook gelijk een goede 2k baan in Groningen en in Maastricht aanleggen? Het zou ook mooi zijn als we door het hele land voetbalstadions van 50.000 mensen hebben, goed voor de clubs maar dat doen we ook niet.....
pi_106936507
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:04 schreef SkollZwaar09 het volgende:

Het lijkt mij inderdaad alleen maar beter als er meer banen komen naast de bosbaan.
De Amsterdamse ploegen hebben nu toch een beetje een 'thuisvoordeel' doordat ze steeds op het water kunnen trainen waar ook op geraced wordt. Daarnaast kunnen wij altijd tussen wedstrijden door thuis slapen, wat voor roeiers uit Groningen bijv toch lastiger is..
Hear hear!
pi_106936558
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 23:47 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Tuurlijk maakt dat uit maar moeten we dan ook gelijk een goede 2k baan in Groningen en in Maastricht aanleggen? Het zou ook mooi zijn als we door het hele land voetbalstadions van 50.000 mensen hebben, goed voor de clubs maar dat doen we ook niet.....
Nee voetbal is ook een rotsport. En bovendien hebben ze wel overal voetbalvelden :6
pi_106936766
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 23:46 schreef BEFEM het volgende:

[..]

''Wel een weekendje'' ''alleen wat grond beschikbaar stellen''. Ik hoop niet dat je ooit voor de overheid gaat werken want dan zijn we zo failliet :D
je moest eens weten wat voor geld ze tegen dingen aan gooien, omdat een wethouder een leuk ideetje heeft. Zo'n roeibaan is vast wel zo te spinnen dat het prestige oplevert voor de gemeente, en dan komen de fondsen gemakkelijk genoeg vrij (behalve even nu, want het is crisis).
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_106937596
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 00:17 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

je moest eens weten wat voor geld ze tegen dingen aan gooien, omdat een wethouder een leuk ideetje heeft. Zo'n roeibaan is vast wel zo te spinnen dat het prestige oplevert voor de gemeente, en dan komen de fondsen gemakkelijk genoeg vrij (behalve even nu, want het is crisis).
Prestige als er 5 gelijkwaardige banen zijn? Lijkt me niet.

En het is iets van 2.5 km hé, dat haal je niet zomaar ergens vandaan...............
pi_106937921
quote:
3s.gif Op woensdag 18 januari 2012 00:51 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Prestige als er 5 gelijkwaardige banen zijn? Lijkt me niet.

En het is iets van 2.5 km hé, dat haal je niet zomaar ergens vandaan...............

Het probleem is inderdaad dat je de lengte van een klein vliegveld nodig hebt voor het aanleggen van zo'n baan. Het gaat je echt niet in de koude kleren zitten qua middelen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 23:12 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik kan hier wel een leuk economisch model ingooien over de optimale draaggroep voor een (publieke) voorziening :D Maar dat doe ik maar niet...

Maar sodeju, wat een held is die Niki van Sprang!
Doe dat eens wel, ik doe momenteel alleen aan natte vingerwerk, maar ik ben wel benieuwd welke afwegingen er allemaal bij komen kijken op economisch vlak. (al was het maar een enigzins vereenvoudigde versie)
pi_106941012
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 23:47 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Ik ben m'n inlog kwijt volgens mij en ben bang voor die mensen daar :'(
Gelukkig kan je binnenkort een nieuwe aanmaken voor het nieuwe NLroei ;-) Ik zeg het alleen omdat dit een leuke discussie is, maar op NLroei waagt niemand zich er aan.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_106941811
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 01:15 schreef ocf81 het volgende:

[..]

Het probleem is inderdaad dat je de lengte van een klein vliegveld nodig hebt voor het aanleggen van zo'n baan. Het gaat je echt niet in de koude kleren zitten qua middelen.

[..]

Doe dat eens wel, ik doe momenteel alleen aan natte vingerwerk, maar ik ben wel benieuwd welke afwegingen er allemaal bij komen kijken op economisch vlak. (al was het maar een enigzins vereenvoudigde versie)
http://books.google.nl/bo(...)mming%20pool&f=false

Probleem 25.2 op pagina 639 is wel een leuk voorbeeld. Alleen gaat het hier om de grootte van een zwembad ipv hoeveel zwembaden er in een land zouden moeten zijn, maar dat is in principe hetzelfde.
Het nadeel is alleen dat economische modellen aannemen dat mensen bepaalde voorkeuren hebben die precies in een "utiliteitsfunctie" weergegeven kunnen worden. In realiteit zou je om zo'n functie te schatten een groep mensen moeten interviewen, ze een heleboel vragen stellen waar ze a) geen incentives voor hebben om eerlijk antwoord op te geven en b) niet eens precies kunnen aangeven of ze liever goed A voor X belastingcenten hebben dan goed B voor Y belastingcenten, omdat ze niet goed in hun hoofd die berekeningen kunnen maken.
Dus de modellen worden wel gebruikt, maar niet in zo'n praktische zin van: moet deze roeibaan er komen ja of nee.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_106944469
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 09:28 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Gelukkig kan je binnenkort een nieuwe aanmaken voor het nieuwe NLroei ;-) Ik zeg het alleen omdat dit een leuke discussie is, maar op NLroei waagt niemand zich er aan.
Op nlroei reageert vaak hetzelfde groepje mensen, komt een beetje over als gebrom van oude mannen, en ze brommen soms ook nog in codetaal. :@
pi_107019337
Was je deze keer zelf bij de trial wan ?
Ik heb ook meegemaakt dat Kris Korzeniowski een trial wilden houden met keerboei die toen maar werd afgeblazen toen hij wat lichte roeiers op het ronden zag oefenen. :D
Die 30 seconden rust zal al wel wat hebben geholpen maar alsnog zal het een mooi spektakel zijn geweest.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_107019836
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 08:40 schreef pullup het volgende:
Was je deze keer zelf bij de trial wan ?
Ik heb ook meegemaakt dat Kris Korzeniowski een trial wilden houden met keerboei die toen maar werd afgeblazen toen hij wat lichte roeiers op het ronden zag oefenen. :D
Die 30 seconden rust zal al wel wat hebben geholpen maar alsnog zal het een mooi spektakel zijn geweest.
Ik was er zelf bij. Anders had ik het niet zo kunnen beschrijven. Nou ja, dat had wel gekund, maar dan was het niet op waarheid gebaseerd.

Verder was de dertig seconden een richttijd. Het maakte niet uit of je sneller of langzamer was, het werd toch geklokt en van de totaaltijd afgehaald.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_107024581
8 februari clubdiner Steffen *O*
pi_107025816
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:27 schreef BEFEM het volgende:
8 februari clubdiner Steffen *O*
Goed tijdstip want dan zit ik in Sevilla
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_107028258
quote:
13s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 13:09 schreef pullup het volgende:

[..]

Goed tijdstip want dan zit ik in Sevilla
*Like*
pi_107045684
quote:
13s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 13:09 schreef pullup het volgende:

[..]

Goed tijdstip want dan zit ik in Sevilla
Tapasje in Sevilla dan maar?
pi_107047244
En nog even over de roeibanen discussie. Het aanleggen van de banen wordt dan ook gezien als waterberging. Dat is ook waarom de baan in Rotterdam is gekomen, meer functie dus dan alleen de roeisport.
pi_107068566
Ik vind dat de een leuk filmpje hebben gemaakt!
pi_107091373
Gister was er in Nijmegen de eerste versie van de INK. Twee kilometer ergometeren tussen vier verenigingen: Orca, Aegir, Skoll en Phocas. Leuke sfee en aardig wat rappe tijden. Volgend jaar natuurlijk voor heel Nederland!
  FOK!fossiel zondag 22 januari 2012 @ 14:09:02 #130
1455 Keroppi
kool kikker
pi_107095289
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 16:02 schreef Bellah het volgende:
Ik vind dat de een leuk filmpje hebben gemaakt!
Wat veel lesbische verwijzingen in dat filmpje, nouja zal wel inside humor zijn ;)

Zo vandaag na m'n scull-training door de dames club 8 van het vlot geplukt of ik alsjeblieft wilde meeroeien. Was pittig, zo twee trainingen achter elkaar, maar wel weer heel leuk om op mijn vertrouwde (bak)boord te zitten :)
Chick on a mission
pi_107095473
Wereldrecord voor Braas op de Ergohead! Indrukwekkend, 6433 meter in 20 minuten!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 22 januari 2012 @ 15:26:00 #132
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_107098727
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 14:09 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Wat veel lesbische verwijzingen in dat filmpje, nouja zal wel inside humor zijn ;)

Zo vandaag na m'n scull-training door de dames club 8 van het vlot geplukt of ik alsjeblieft wilde meeroeien. Was pittig, zo twee trainingen achter elkaar, maar wel weer heel leuk om op mijn vertrouwde (bak)boord te zitten :)
Hoop moppies liepen d'r bij :Y)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_107114141
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 12:11 schreef De_Brok het volgende:
Gister was er in Nijmegen de eerste versie van de INK. Twee kilometer ergometeren tussen vier verenigingen: Orca, Aegir, Skoll en Phocas. Leuke sfee en aardig wat rappe tijden. Volgend jaar natuurlijk voor heel Nederland!
Bullshit. Volgend jaar gewoon weer met de rest van Nederland. Elitair gedoe. Zou Nereus eens moeten proberen, om niet naar de Studentenroeiregatta van Aegir te komen.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_107118047
En dan moet iedereen zich maar weer aanpassen aan de NKIR ... Dit was een goed alternatief voor mensen die wat later in de winter een 2k ergowedstrijd wilden hebben.

Komt het Oosten van het land ook weer eens in beeld ipv dat 80% van de evenementen in de Randstad moet plaatsvinden. Was sowieso wel erg goed georganiseerd.

Misschien dat Fieke haar ervaring wil delen :)
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_107118185
Ik was in Nijmegen maar ben niet wezen kijken.
pi_107120583
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:57 schreef Sjobber het volgende:
En dan moet iedereen zich maar weer aanpassen aan de NKIR ... Dit was een goed alternatief voor mensen die wat later in de winter een 2k ergowedstrijd wilden hebben.

Komt het Oosten van het land ook weer eens in beeld ipv dat 80% van de evenementen in de Randstad moet plaatsvinden. Was sowieso wel erg goed georganiseerd.

Misschien dat Fieke haar ervaring wil delen :)
Het gaat me niet om de NKIR. Of om welke wedstrijd in de Randstad dan ook. Het gaat me om de eilandjes die weer gebouwd worden. Wij tegen jullie -- dat soort Calimero-verhalen. Dat is toch niet nodig?

[ Bericht 0% gewijzigd door WanEnOonlie op 23-01-2012 09:13:23 ]
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_107123986
Ik vind het prima dat er een alternatief is, de NKIR zal toch wel het grootste ergo-evenement blijven. Wel grappig dat ploegen nu gaan roepen, "ja op de NKIR hadden we een record gehad met deze tijd". Ehh tja je vergelijkt ook eerstejaars die 8 weken roeien met roeiers die al 3 a 4 maanden trainen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_107124057
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 22:37 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Het gaat me niet om de NKIR. Of om welke wedstrijd in de Randstad dan ook. Het gaat me om de eilandjes die weer gebouwd worden. Wij tegen jullie -- dat soort Calimera-verhalen. Dat is toch niet nodig?
Misschien dat er voor een beperkte schaal is gekozen om niet gelijk alle problemen te hebben die op komen zetten wanneer er een heleboel roeiers op komen dagen. Dan liever maar een paar verenigingen uitnodigen, dan een deelnemerslimiet stellen.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_107155336
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:02 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Bullshit. Volgend jaar gewoon weer met de rest van Nederland. Elitair gedoe. Zou Nereus eens moeten proberen, om niet naar de Studentenroeiregatta van Aegir te komen.
Zozo, ik had wat minder lange tenen verwacht.
Allereerst: wat een onzin. Als je kiest voor een andere wedstrijd omdat dat qua planning beter uitkomt, iets waar menigeen het over eens is (zie de vele berichten op je eigen site), heeft dat niets te maken met elitair gedoe. Daarnaast moet je eens opletten hoeveel Nerieden naar Groningen afreizen als er geen klassement meer in het spel is of kans is op blik.
pi_107156264
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:23 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Zozo, ik had wat minder lange tenen verwacht.
Allereerst: wat een onzin. Als je kiest voor een andere wedstrijd omdat dat qua planning beter uitkomt, iets waar menigeen het over eens is (zie de vele berichten op je eigen site), heeft dat niets te maken met elitair gedoe. Daarnaast moet je eens opletten hoeveel Nerieden naar Groningen afreizen als er geen klassement meer in het spel is of kans is op blik.
Zie NLroei (overigens niet mijn eigen site). Daar staat inmiddels mijn uitgebreide, beargumenteerde mening. De lange tenen waren niet zo bedoeld -- ik vind het alleen jammer. Vandaar de overtrokken reactie. Sorry.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_107157518
Volgens mij gaat Nereus toch ook niet naar de Martini toe met de ouderejaars? ;)
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_107157764
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:58 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Volgens mij gaat Nereus toch ook niet naar de Martini toe met de ouderejaars? ;)
Niet helemaal waar. Ik had het overigens over de SRG van Aegir, de competitiewedstrijd. Binnen de KNSRB heerst min of meer een gentleman-achtige band. Je zou Aegirs afwezigheid op de NKIR dan ook kunnen zien als weinig gentleman-like.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_107160294
Excuses aanvaard. Overigens ben ik natuurlijk ook voor één testmoment met heel Nederland. Wel zo leuk, wel zo competitief.
pi_107188513
Meer geld naar de roeibond in de nieuwe plannen van het NOC NSF.
pi_107189226
Moeten we wel in Londen weer veel medailles binnenharken!
pi_107189287
Precies :-) Benieuwd of dat gaat lukken.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_107189356
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 19:15 schreef De_Brok het volgende:
Moeten we wel in Londen weer veel medailles binnenharken!
Doe je mee dan of heb je aandelen? 6.gif
pi_107189368
Maar we staan in ieder geval bij de 8 kernsporten, dat had ik niet zomaar verwacht eigenlijk.
pi_107189608
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 19:18 schreef BEFEM het volgende:
Maar we staan in ieder geval bij de 8 kernsporten, dat had ik niet zomaar verwacht eigenlijk.
Ik wel. Simpele rekensom leert je dat we de afgelopen zeven edities van de Olympische Spelen terug zijn gekomen met:

2008: 1 x goud, 1 x zilver
2004: 1 x zilver, 2 x brons
2000: 3 x zilver
1996: 1 x goud, 1 x zilver, 1 x brons
1992: 1 x brons
1988: 1 x goud
1984: 1 x zilver, 1 x brons

Totaal dus 2 goud, 7 zilver en 5 brons. Geen slechte score.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_107189625
(damn, ik baal ervan dat ik ze niet allemaal uit mijn hoofd wist!)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')