abonnement Unibet Coolblue
pi_106719746
[/quote]
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 07:14 schreef phluphy het volgende:
Dat idee begin ik ook te krijgen. Als ik er op google krijg ik alleen maar info over een multi-cultureel karnaval / festival in mei. Ook "Umzug Februar" etc leveren niets op.
Volgens mij viert Berlijn ook geen karneval. Toestanden als in Köln hoef je daar iig niet te verwachten :)
pi_106719759
- edit dubbelpost -
  donderdag 12 januari 2012 @ 14:04:01 #154
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106721797
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:00 schreef Waldheini het volgende:
[..]

Volgens mij viert Berlijn ook geen karneval. Toestanden als in Köln hoef je daar iig niet te verwachten :)
[/quote]

Ze hebben daar wel een optocht, maar inderdaad, geen Kölsche toestanden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 12 januari 2012 @ 21:24:00 #155
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_106738861
Dank jullie wel. De optocht zal hoogstwaarschijnlijk op zondag zijn. Anders op maandag. In beide gevallen zullen we er niet veel hinder van hebben, want we vertrekken zondag rond de middag alweer huiswaarts.

Of het ontbreken van Kölsche toestanden wel of niet een gemis is, laat ik in het midden. ;)
Je houdt ervan, of juist niet. Ik ben geboren in Bergisch Gladbach en opgegroeid in Zuid-Limburg dus mijn hart gaat er wel sneller van kloppen. :Y
... ♥ ik mis je ♥
pi_106830596
Weet iemand van jullie toevallig hoe het zit met de OV-kaart in Duitsland?
Ik moet binnenkort met de bus naar Duitsland maar kan ik dan gewoon met de OV-kaart gaan of moet ik wat anders doen?
pi_106832808
Hoe bedoel je OV-kaart?
  zondag 15 januari 2012 @ 15:21:16 #158
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_106833552
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 13:40 schreef Tinsuz het volgende:
Weet iemand van jullie toevallig hoe het zit met de OV-kaart in Duitsland?
Ik moet binnenkort met de bus naar Duitsland maar kan ik dan gewoon met de OV-kaart gaan of moet ik wat anders doen?
In Duitsland zal je gewoon moeten betalen voor het OV
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_106833755
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 13:40 schreef Tinsuz het volgende:
Weet iemand van jullie toevallig hoe het zit met de OV-kaart in Duitsland?
Ik moet binnenkort met de bus naar Duitsland maar kan ik dan gewoon met de OV-kaart gaan of moet ik wat anders doen?
Ben je een student?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_106833768
In Duitsland welteverstaan. Als Nederlandse student moet je gewoon betalen inderdaad.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_106836092
Ik bedoel gewoon een OV chipkaart
ik ben een student maar weet je dan precies hoe het gaat met betalen want ik kan dan een deel reizen op mijn OV kaart maar moet ik dan midden in de reis voor de rest betalen?
  zondag 15 januari 2012 @ 16:44:53 #162
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106836128
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 16:43 schreef Tinsuz het volgende:
Ik bedoel gewoon een OV chipkaart
ik ben een student maar weet je dan precies hoe het gaat met betalen want ik kan dan een deel reizen op mijn OV kaart maar moet ik dan midden in de reis voor de rest betalen?
Ja. Vanaf het stuk vanaf de laatste stop in NL meent ik. Of vanaf de eerste stop in D.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_106836147
Dan gaat me dat wel veel geld kosten als ik dat 8 maanden lang moet doen neem ik aan?
  zondag 15 januari 2012 @ 16:46:02 #164
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106836161
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 16:45 schreef Tinsuz het volgende:
Dan gaat me dat wel veel geld kosten als ik dat 8 maanden lang moet doen neem ik aan?
Koop je een abo
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_106836265
je bedoelt steeds een maand-abonnement kopen? weet je toevallig hoe duur dat is? en waar je zo iets het beste kan kopen?
  zondag 15 januari 2012 @ 16:49:51 #166
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106836292
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 16:49 schreef Tinsuz het volgende:
je bedoelt steeds een maand-abonnement kopen? weet je toevallig hoe duur dat is? en waar je zo iets het beste kan kopen?
Dat hangr van de afstand en de vervoerder af.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_106836418
Maar weet je toevallig ook waar ik zoiets koop? want lijkt me niet dat je dat in de bus koopt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 15 januari 2012 @ 16:54:36 #168
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_106836477
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 16:53 schreef Tinsuz het volgende:
Maar weet je toevallig ook waar ik zoiets koop? want lijkt me niet dat je dat in de bus koopt.
Je kunt het beste uitzoeken welke busmaatschappij dat traject rijdt. En dan uitzoeken wat een abonnement kost. Best kans dat je een soort studentenabonnement kunt kopen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_106836556
Oke bedankt voor de info!
pi_106836677
Volgens mij moet je ook betalen voor het overgangstraject tussen Nederland en Duitsland. Maar dat zal je even moeten navragen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_106860587
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:33 schreef Rewimo het volgende:
Als we het toch over energie hebben: weet iemand waar je het beste terecht kunt als je zonnepanelen wilt plaatsen? Hoe pak je dat aan? :)
Zo, ook maar weer es ingelogd op FOK... alle lezers nog alle goeds voor 2012 toegewenst!

Ons huis dat we vorig jaar gebouwd hebben is voorzien van een Luft-Warme Pumpe dit haalt de warmte uit de buitenlucht. Vraag me niet technisch hoe het werkt, maar het werkt.
Geen olie en geen gas dus.
We hebben 2 collectors op het dak voor het warme water, het werkt prima eigenlijk allemaal.
Over een maand of 2 gaat er ook PV op het dak.

Ik maak in mijn bedrijf onderdelen voor PV, het gehele aluminium frame waarmee de panelen bevestigd worden word bei uns in Kranenburg geproduceerd.
Dus mede-Fokkers die interesse hebben in dit systeem mogen mij altijd ff mailen....

Eerlijkheidshalve moet ik wel vermelden dat het rendement van een zonneboiler, warm water dus, veel hoger is dan dat van PV. :@
pi_106863353
Bedankt Pieter, we zullen het onthouden.

Een (Duitse) makelaar waar wij onlangs waren, vertelde dat als je een huis hebt bekeken met een makelaar, je dus niet de tweede bezichtiging je eigen makelaar meer mee mag brengen.

Het schijnt zo te zijn dat je meteen bij de 1e bezichtiging je eigen makelaar mee moet brengen en dat de kosten dan verdeeld worden (je betaalt dus niet extra voor je eigen makelaar).
Is dit echt zo en hebben jullie er ervaring mee? Lijkt me zo krom (en lastig) om bij elke bezichtiging meteen een eigen makelaar op te moeten trommelen.
  maandag 16 januari 2012 @ 17:02:47 #173
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106875609
quote:
11s.gif Op maandag 16 januari 2012 08:05 schreef pieter.m het volgende:Eerlijkheidshalve moet ik wel vermelden dat het rendement van een zonneboiler, warm water dus, veel hoger is dan dat van PV. :@
Ik herhaal 'm nog meer even :+
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 16 januari 2012 @ 17:09:04 #174
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_106875806
quote:
11s.gif Op maandag 16 januari 2012 08:05 schreef pieter.m het volgende:

[..]

Ons huis dat we vorig jaar gebouwd hebben is voorzien van een Luft-Warme Pumpe dit haalt de warmte uit de buitenlucht. Vraag me niet technisch hoe het werkt, maar het werkt.
Geen olie en geen gas dus.
Maar wel elektriciteit, neem ik aan. Het klinkt wel goed!

quote:
Eerlijkheidshalve moet ik wel vermelden dat het rendement van een zonneboiler, warm water dus, veel hoger is dan dat van PV. :@
Maar warm water gebruik je maar een paar keer per dag, PV wekt de hele dag elektriciteit op. En een zonneboiler moet dan weer aangesloten worden op je warmwater-installatie wat weer redelijk ingewikkeld is. Of maak ik nu een denkfout?
  maandag 16 januari 2012 @ 17:38:32 #175
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106876878
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:09 schreef qltel het volgende:

[..]

Maar wel elektriciteit, neem ik aan. Het klinkt wel goed!

[..]

Maar warm water gebruik je maar een paar keer per dag, PV wekt de hele dag elektriciteit op. En een zonneboiler moet dan weer aangesloten worden op je warmwater-installatie wat weer redelijk ingewikkeld is. Of maak ik nu een denkfout?
Wij gebruiken het voor zowel de verwarming als voor douchewater. We hebben een hele grote opslagcapaciteit voor warm water. Is dit water op, of niet warm genoeg, dan dan stoken we bij met gas. In de zomer gebruiken we helemaal geen gas om water op te warmen, in de winter een beetje. Onze energiekosten zijn meer dan gehalveerd. En zo ingewikkeld is het nou ook weer niet. Daar zijn installateurs voor.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 16 januari 2012 @ 17:55:46 #176
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_106877513
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:38 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wij gebruiken het voor zowel de verwarming als voor douchewater. We hebben een hele grote opslagcapaciteit voor warm water. Is dit water op, of niet warm genoeg, dan dan stoken we bij met gas. In de zomer gebruiken we helemaal geen gas om water op te warmen, in de winter een beetje. Onze energiekosten zijn meer dan gehalveerd. En zo ingewikkeld is het nou ook weer niet. Daar zijn installateurs voor.
Wat kost zo'n installatie zo'n beetje? Want volgens mij is PV best nog wel een investering. Is dat bij een zonneboiler minder?
pi_106888031
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:55 schreef qltel het volgende:

[..]

Wat kost zo'n installatie zo'n beetje? Want volgens mij is PV best nog wel een investering. Is dat bij een zonneboiler minder?
Uiteraard lastig om hier in den blinde met prijzen te gooien.
Hangt echt af van je installateur en bijvoorbeeld je dakoppervlakte.
Maar als voorbeeldje: een PV met 70 dakpanelen kost iets meer dan 24.000 euro incl. MwSt.
Die MwSt krijg je terug van Finanzambt en de rest kun je financieren tegen zeer lage rente.
Een zonneboiler kost iets van 3500 a 4000 euro geloof ik
Doordat je normale ketel de hele zomer uit kan, bespaar je een vermogen op je stookkosten.
  maandag 16 januari 2012 @ 21:26:08 #178
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106888296
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:55 schreef qltel het volgende:

[..]

Wat kost zo'n installatie zo'n beetje? Want volgens mij is PV best nog wel een investering. Is dat bij een zonneboiler minder?
Wij moesten van onze olieketel af en de hele installatie vervangen. Heeft 15.000 euro gekost. Heel veel geld, maar voor ons de beste keus omdat we vervangen MOESTEN.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Milf maandag 16 januari 2012 @ 21:35:52 #179
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_106888853
Heeft iemand hier verstand van sociale zekerheid?

Ik woon nu ruim een jaar in DE en op mijn werk is men aan het reorganiseren. Ik hou er ernstig rekening mee dat ik aan het einde van dit jaar eruit lig.
Wat moet ik doen en waar kan ik terecht. Heeft iemand wat info voor mij.
Aangezien ik het Duits nog niet zo goed beheers, lukt het mij nog niet om wetteksten te vertalen. Enige hulp zou van harte welkom zijn :@
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 16 januari 2012 @ 21:43:09 #180
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106889304
Ik zou contact opnemen met de euregio in kleve als ik jou was en naar het spreekuur gaan. Overigens schijnt het erg lastig te zijn om je te ontslaan als je in nl werkt en in d woont.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_106892287
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:35 schreef nikky het volgende:
Heeft iemand hier verstand van sociale zekerheid?

Ik woon nu ruim een jaar in DE en op mijn werk is men aan het reorganiseren. Ik hou er ernstig rekening mee dat ik aan het einde van dit jaar eruit lig.
Wat moet ik doen en waar kan ik terecht. Heeft iemand wat info voor mij.
Aangezien ik het Duits nog niet zo goed beheers, lukt het mij nog niet om wetteksten te vertalen. Enige hulp zou van harte welkom zijn :@
Op mijn documenten staat dat men de eerste vijf jaar geen gebruik mag maken van de socialezekerheidsvoorzieningen.

Werk je in Nederland en woon je in Duitsland? Of doe werk en woon je in Duitsland, in het laatste geval kan je het beste naar het Arbeitsagentur gaan en daar je vraag voorleggen.
  Milf maandag 16 januari 2012 @ 22:49:04 #182
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_106893172
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:43 schreef Tinkepink het volgende:
Ik zou contact opnemen met de euregio in kleve als ik jou was en naar het spreekuur gaan. Overigens schijnt het erg lastig te zijn om je te ontslaan als je in nl werkt en in d woont.
Ik woon wat noordelijker. Landkreis Leer.
Hoe bedoel je dat het lastiger is om je ontslaan als je in DE woont en in NL werkt?

quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 22:33 schreef Hiya het volgende:

[..]

Op mijn documenten staat dat men de eerste vijf jaar geen gebruik mag maken van de socialezekerheidsvoorzieningen.

Werk je in Nederland en woon je in Duitsland? Of doe werk en woon je in Duitsland, in het laatste geval kan je het beste naar het Arbeitsagentur gaan en daar je vraag voorleggen.
Ik vind het raar dat je geen gebruik mag maken van de voorzieningen. Ik heb afgelopen jaren ook mijn premies betaald in NL. Alleen de afgelopen twee jaar niet omdat de WW premie afgeschaft is. Ik weet dat sinds 1 mei 2010 je geen WW meer kunt aanvragen in NL, maar dat je hiervoor in het woonland moet zijn. Het kan toch niet zo in de EU geregeld zijn dat als je grensarbeider bent, dat je dan nergens recht op hebt en het maar uitzoekt? Dat lijkt mij erg stug :)

Ik woon in DE en werk in NL.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf maandag 16 januari 2012 @ 23:03:46 #183
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_106893932
Ik heb al wat gevonden.

http://www.uwv.nl/Interna(...)loos_word/index.aspx

En:
http://www.financierenind(...)eid-Werkloosheid.php

Ik ben dan ook voornamelijk op zoek naar de hoogte. IS het vergelijkbaar zoals in NL. Dus 75 of 70 % van het laatst verdiende loon?

Niet dat ik denk dat ik werkloos zal zijn. Ik ga er van uit dat ik zo weer ander werk heb. Desnoods betaalt het stukken minder en is het in een fabriek. Dat boeit niet, werk is werk. Maar het is zoveel beter voor mijn gemoedsrust wanneer ik weet dat ik een vangnet heb als ik niet op tijd een andere baan heb.

[ Bericht 35% gewijzigd door nikky op 16-01-2012 23:10:52 ]
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_106895488
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 22:49 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik woon wat noordelijker. Landkreis Leer.
Hoe bedoel je dat het lastiger is om je ontslaan als je in DE woont en in NL werkt?

[..]

Ik vind het raar dat je geen gebruik mag maken van de voorzieningen. Ik heb afgelopen jaren ook mijn premies betaald in NL. Alleen de afgelopen twee jaar niet omdat de WW premie afgeschaft is. Ik weet dat sinds 1 mei 2010 je geen WW meer kunt aanvragen in NL, maar dat je hiervoor in het woonland moet zijn. Het kan toch niet zo in de EU geregeld zijn dat als je grensarbeider bent, dat je dan nergens recht op hebt en het maar uitzoekt? Dat lijkt mij erg stug :)

Ik woon in DE en werk in NL.
Volgens mij heb je dan recht op http://de.wikipedia.org/wiki/Arbeitslosengeld_I

Maar nogmaals, meld je z.s.m bij het Agentur für Arbeit als je vermoed dat je eventueel je baan kan kwijt raken.

Volgens die website krijg je 60% van je loon.
pi_106923432
Als je ontslag verwacht, is het misschien geen dom idee om als n speer een rechtsbijstandsverzekering af te sluiten.
Misschien nog geeneens om te procederen tegen je werkgever om een afkoopsom, maar ook moet je wellicht in het verweer tegen de ww uitvoeringsdienst ( is dat UWV ofzo)
  Milf dinsdag 17 januari 2012 @ 19:50:03 #186
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_106923612
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 23:36 schreef Hiya het volgende:

[..]

Volgens mij heb je dan recht op http://de.wikipedia.org/wiki/Arbeitslosengeld_I

Maar nogmaals, meld je z.s.m bij het Agentur für Arbeit als je vermoed dat je eventueel je baan kan kwijt raken.

Volgens die website krijg je 60% van je loon.
Als ik dt zo lees is het voor mij 67% ( alleenstaande met kind van vijf )
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf dinsdag 17 januari 2012 @ 19:51:37 #187
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_106923680
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:46 schreef pieter.m het volgende:
Als je ontslag verwacht, is het misschien geen dom idee om als n speer een rechtsbijstandsverzekering af te sluiten.
Misschien nog geeneens om te procederen tegen je werkgever om een afkoopsom, maar ook moet je wellicht in het verweer tegen de ww uitvoeringsdienst ( is dat UWV ofzo)
Ik heb vanaf het moment dat ik hier ben komen wonen een rechtsbijstandsverzekering afgesloten.
Je laatste zin begrijp ik niet.


Het gaat om eind 2012. Ik denk niet dat ik nu al kan gaan melden. Ze zien mij aankomen ;).
Ga ondertussen eerst afwachten tot halverwege het jaar. Het kan over een aantal maanden ook weer anders zijn. Blijken de vooruitzichten niet veranderd, dan ga ik op zoek naar iets anders. Heb ik dan ook nog een half jaar voor.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:53:41 #188
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_106923771
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 22:49 schreef nikky het volgende:

[..] Het kan toch niet zo in de EU geregeld zijn dat als je grensarbeider bent, dat je dan nergens recht op hebt en het maar uitzoekt? Dat lijkt mij erg stug :)
Ja hoor dat is heel normaal in de EU, wij hebben een gehandicapt dochtertje en pissen ook op verschillende vlakken naast de pot.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:27:29 #189
63722 z80
I fink you freaky
pi_106932134
vandaag de schoorsteen veger op bezoek gehad om de uitstoot van de kachel te meten.
ik mag weer een jaar verder stoken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 19 januari 2012 @ 17:27:28 #190
365565 Dennis-1977
Geen nieuws is geen leven
pi_106997216
Ik woon ook ruim 2 jaar net in Duitsland in Emmerich, ik woon echt letterlijk op de grens. Als ik uit het raam kijk dan kijk ik naar het bord waar 's-Heerenberg op staat. Wij huren particulier (Nederlandse verhuurder), wij maken één vaste bedrag over per maand dat is voor de huur, electra en gas. We gebruiken grondwater met eigen zuiveringspomp. We wonen in een pand dat vroeger (grens) kantoor was, er moest alleen een douche komen en die staat....... in de keuken, dus douchen en eten koken is voor mij een optie.
  donderdag 19 januari 2012 @ 17:31:22 #191
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_106997318
Euh, dennis, dat van dat water, adverteer dat niet, is illigaal in D zover ik weet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 19 januari 2012 @ 21:47:55 #192
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_107007450
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Euh, dennis, dat van dat water, adverteer dat niet, is illigaal in D zover ik weet.
volgens mij ook....

Vraagje: Krijgen jullie (NL'ers die in DLD wonen maar in NL werken) zorgtoeslag? Ik kreeg vandaag een brief dat ik niet wettelijk verzekerd ben oid en dat ik daarom geen zorgtoeslag krijg??
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 19 januari 2012 @ 22:19:42 #193
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_107009158
Hoi Dennis, welkom hier. Ik rijd regelmatig voorbij je huis, denk ik.. :)
  donderdag 19 januari 2012 @ 22:47:55 #194
32029 Basson
Dodge This!
pi_107010611
Mijn auto invoeren dat wordt niet wat...

Typegoedkeuring aangevraagd bij het VWE. De formulieren werden opgestuurd, ik maak de enveloppe open en zie dat vrij veel gegevens niet zien ingevuld.
Een autoriteit heeft de formulieren ingevuld, het zal wel ok zijn...

Ik maak een afspraak bij de TÜV om de auto te laten keuren.

Een mannetje van de TÜV ziet de VWE papieren, schud zijn hoofd, brabbelt iets van waardeloos... Gaat desondanks al hoofdschuddend aan de slag met de keuring tot hij bij de uitstootmeting aankomt. De hoeveelheid KW van de motor moet ingevuld worden. Staat niet in de papieren. Het staat ook niet op de kentekenbewijzen. Hij nestelt zich achter de pc in de hoop de KWtjes te vinden. No such luck. Schud nog eens met zijn hoofd en maakt handgebaren naar een collega.

Einde keuring... Het geld wordt op mijn rekening teruggeboekt en ik blijk, 3 maanden na de NL APK, een rotte remleiding rechts achter te hebben. Kak...

Ik heb zo geen geduld voor dit soort nonsens dat ik de neiging heb mijn auto gewoon te verkopen en een Duits barrel aanschaf. Dat zal pijn doen, want ik heb destijds voor weinig geld een top auto kunnen kopen.

In de volgende aflevering: Alle instanties hebben mijn nieuwe adres, maar de belastingdienst die mij op de een of andere manier niet weet te vinden stuurt doodleuk post naar een verkeerd adres...

[ Bericht 0% gewijzigd door Basson op 19-01-2012 22:53:29 ]
  vrijdag 20 januari 2012 @ 07:37:39 #195
365565 Dennis-1977
Geen nieuws is geen leven
pi_107018828
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Euh, dennis, dat van dat water, adverteer dat niet, is illigaal in D zover ik weet.
oh, is dat echt zo?? Dat wist ik niet
  vrijdag 20 januari 2012 @ 07:39:49 #196
365565 Dennis-1977
Geen nieuws is geen leven
pi_107018843
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:19 schreef qltel het volgende:
Hoi Dennis, welkom hier. Ik rijd regelmatig voorbij je huis, denk ik.. :)
Oké, toevallig zeg!
  vrijdag 20 januari 2012 @ 07:43:14 #197
365565 Dennis-1977
Geen nieuws is geen leven
pi_107018865
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:19 schreef qltel het volgende:
Hoi Dennis, welkom hier. Ik rijd regelmatig voorbij je huis, denk ik.. :)
Een groot wit huis toevallig? (is niet helemaal van ons)
  vrijdag 20 januari 2012 @ 07:58:23 #198
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_107018988
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:47 schreef Basson het volgende:
Mijn auto invoeren dat wordt niet wat...

Typegoedkeuring aangevraagd bij het VWE. De formulieren werden opgestuurd, ik maak de enveloppe open en zie dat vrij veel gegevens niet zien ingevuld.
Een autoriteit heeft de formulieren ingevuld, het zal wel ok zijn...

Ik maak een afspraak bij de TÜV om de auto te laten keuren.

Een mannetje van de TÜV ziet de VWE papieren, schud zijn hoofd, brabbelt iets van waardeloos... Gaat desondanks al hoofdschuddend aan de slag met de keuring tot hij bij de uitstootmeting aankomt. De hoeveelheid KW van de motor moet ingevuld worden. Staat niet in de papieren. Het staat ook niet op de kentekenbewijzen. Hij nestelt zich achter de pc in de hoop de KWtjes te vinden. No such luck. Schud nog eens met zijn hoofd en maakt handgebaren naar een collega.

Einde keuring... Het geld wordt op mijn rekening teruggeboekt en ik blijk, 3 maanden na de NL APK, een rotte remleiding rechts achter te hebben. Kak...

Ik heb zo geen geduld voor dit soort nonsens dat ik de neiging heb mijn auto gewoon te verkopen en een Duits barrel aanschaf. Dat zal pijn doen, want ik heb destijds voor weinig geld een top auto kunnen kopen.

In de volgende aflevering: Alle instanties hebben mijn nieuwe adres, maar de belastingdienst die mij op de een of andere manier niet weet te vinden stuurt doodleuk post naar een verkeerd adres...
Goed nieuws voor je: onze ervaring is dat je in DL heel makkelijk een topauto koopt voor weinig geld. De prijzen zijn hier gewoon lager, met name in de categorie waar veel van geproduceerd wordt (Mercedes bijv).
Ook de belasting is aanmerkelijk lager overigens. O+

Je kunt het beste telefonisch contact hebben me de Belastingdienst over dit soort zaken. Er is een aparte afdeling (met eigen, goed bereikbaar telefoonnummer) voor NL'ers in het buitenland.
Met ons adres hebben ze ook lang ge"worsteld". Na het telefoontje was het opgelost.
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 20 januari 2012 @ 08:14:34 #199
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107019102
Inderdaad. Verkopen die hap en in D een auto kopen
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 10:15:12 #200
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107020989
Slimmer is,
010 in NL een nieuwe auto kopen,
020 exporteren naar D,
030 de BPM terugvorderen
040 en na een jaar particulier verkopen
050 voor het netto bedrag wat je betaald hebt
060 go to 010

Op deze manier heb je welliswaar kapitaal vast zitten in een auto, maar je schrijft niets af er op.
Als je het handig doet verdien je er aan.
Prins Bernhard hoefde als lid van het koningshuis geen belastingen te betalen. Die kocht een gloednieuwe ferrari, zonder BTW of BPM, en verkocht hem na een tijdje weer aan een vrindje met winst.
Zo kwam jan splinter deur de winter.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 10:35:41 #201
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_107021453
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 10:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Slimmer is,
010 in NL een nieuwe auto kopen,
020 exporteren naar D,
030 de BPM terugvorderen
040 en na een jaar particulier verkopen
050 voor het netto bedrag wat je betaald hebt
060 go to 010

Op deze manier heb je welliswaar kapitaal vast zitten in een auto, maar je schrijft niets af er op.
Als je het handig doet verdien je er aan.
Prins Bernhard hoefde als lid van het koningshuis geen belastingen te betalen. Die kocht een gloednieuwe ferrari, zonder BTW of BPM, en verkocht hem na een tijdje weer aan een vrindje met winst.
Zo kwam jan splinter deur de winter.
Steeds meer merken hanteren voor Nederland dezelfde ex BTW/BPM prijs als bij onze buurlanden. Dat was anders en dan werkt bovenstaande scenario, nu werkt dat bij sommige merken nog steeds, maar de verschillen worden steeds minder en het aantal merken waarbij het kan ook. Met name omdat de merken die het nog doen ook minder waardevast zijn in Duitsland. Duitsers willen in Duitse auto's rijden....
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 20 januari 2012 @ 11:01:12 #202
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_107022038
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 10:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Slimmer is,
010 in NL een nieuwe auto kopen,
020 exporteren naar D,
030 de BPM terugvorderen
040 en na een jaar particulier verkopen
050 voor het netto bedrag wat je betaald hebt
060 go to 010

Op deze manier heb je welliswaar kapitaal vast zitten in een auto, maar je schrijft niets af er op.
Als je het handig doet verdien je er aan.
Prins Bernhard hoefde als lid van het koningshuis geen belastingen te betalen. Die kocht een gloednieuwe ferrari, zonder BTW of BPM, en verkocht hem na een tijdje weer aan een vrindje met winst.
Zo kwam jan splinter deur de winter.
M'n pa doet dat ook, elke 2 jaar.
Alleen is jouw procedure niet helemaal correct, het moet zijn:
010 in NL een nieuwe bruto auto kopen, incl. COC-verklaring,
020 naar het Strassenverkehramt en je MwSt. betalen, kenteken etc.
040 en na een jaar particulier verkopen
050 voor het netto bedrag wat je betaald hebt
060 go to 010

;)
  vrijdag 20 januari 2012 @ 11:03:15 #203
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107022103
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:01 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

M'n pa doet dat ook, elke 2 jaar.
Alleen is jouw procedure niet helemaal correct, het moet zijn:
010 in NL een nieuwe bruto auto kopen, incl. COC-verklaring,
020 naar het Strassenverkehramt en je MwSt. betalen, kenteken etc.
040 en na een jaar particulier verkopen
050 voor het netto bedrag wat je betaald hebt
060 go to 010

;)
Wat is een COC verklaring?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 11:44:20 #204
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_107023298
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat is een COC verklaring?
Certificate of Conformity

Als je een nieuwe (bruto)auto koopt, krijg je (nou ja, je moet er om zeuren) deze verklaring en wil niets anders zeggen dan typegoedkeuring. Heb je deze niet, moet je auto compleet voor de TÜV.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 11:48:06 #205
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107023417
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:44 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Certificate of Conformity

Als je een nieuwe (bruto)auto koopt, krijg je (nou ja, je moet er om zeuren) deze verklaring en wil niets anders zeggen dan typegoedkeuring. Heb je deze niet, moet je auto compleet voor de TÜV.
Ah, okay.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 12:14:48 #206
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_107024220
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, okay.
Ook bij jonge gebruikte auto's is zo'n CoC wel te verkrijgen hoor, niet alleen nieuwe auto's.
BPM kun je bij gebruikte auto's gedeeltelijk terugvorderen als de auto na oktober 2006 op NL-kenteken is gezet.
pi_107027946
Ik wil jullie vragen of jullie in 2012 in Duitsland ook achteruit zijn gegaan ? Ik namelijk ben 20 euro achteruit gegaan in Nederland :) Daarom wil ik jullie vragen hoe het in Duitsland zit ( ik kan daarover niet veel informatie's vinden )
pi_107031640
Ik krijg 35/36 euro meer (netto) per maand dan vorig jaar.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_107035105
en je werkt in Duitsland begrijp ik ?? Nou ik krijg ook 40 euro meer per maand , maar door stijging van de premies en andere zakken zoals : gas, elektra, water kom ik op 20 euro achteruitgang
pi_107035395
Je betaalt in Duitsland verplicht mee aan de collectieve zorgverzekering, een bepaald percentage (ik dacht 8.4%) van je bruto inkomen. Dit is al verrekend in je netto-inkomen.

Wat de andere zaken aangaat weet ik niet, dit is natuurlijk zonder inflatie. Ik denk dat het al met al niet veel uitmaakt t.o.v. vorig jaar.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_107037506
Maar inflatie en andere zakken zoals electra en water en gas ?? Als het niet gestegen is :P dan moet je blij zijn dat je in DE woont , prijzen stijgen overal( behalve in Duitsland zo te zien )
  Milf vrijdag 20 januari 2012 @ 18:46:40 #212
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_107037758
Net nieuwe stroom tarief ontvangen.

Per KWh gaat dit vanaf 1 maart met 0.70 Euro omhoog. (netto)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 januari 2012 @ 18:51:47 #213
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_107037927
0,70 euro of 0,70 eurocent?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 20 januari 2012 @ 19:02:29 #214
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107038268
Ik kom soms met woordgrappen en sla dan Duitse vrienden met stomme verbazing
Adolf Papiere -> Fuhrerschein
Begin te gillen op een rotonde, want dan zijn we Kreischverkehr.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107041389
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:47 schreef gateway het volgende:

[..]

Vraagje: Krijgen jullie (NL'ers die in DLD wonen maar in NL werken) zorgtoeslag? Ik kreeg vandaag een brief dat ik niet wettelijk verzekerd ben oid en dat ik daarom geen zorgtoeslag krijg??
Apart, want op de site van de svb staat iets anders:

http://www.svb.nl/int/nl/(...)ekering/zorgtoeslag/
  vrijdag 20 januari 2012 @ 20:23:23 #216
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_107041584
Wij krijgen ook zorgtoeslag en kindertoeslag. Manlief werkt ook in nederland, en is in nederland verzekerd voor de zorg via menzis, wij (vrouw plus kids) ook via CZ.
  Milf vrijdag 20 januari 2012 @ 20:31:44 #217
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_107041997
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 18:51 schreef Rewimo het volgende:
0,70 euro of 0,70 eurocent?
EUR 0,70
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 20:34:26 #218
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107042128
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 17:29 schreef Felagund het volgende:
Je betaalt in Duitsland verplicht mee aan de collectieve zorgverzekering, een bepaald percentage (ik dacht 8.4%) van je bruto inkomen. Dit is al verrekend in je netto-inkomen.


Iets Meer dan 14% meen ik.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_107042159
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:34 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Iets Meer dan 14% meen ik.
Maar iets minder dan de helft betaalt je werkgever toch?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_107042326
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:31 schreef nikky het volgende:

[..]

EUR 0,70
Lijkt me in centen, ik betaal iets van 21 cent per KWh.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  vrijdag 20 januari 2012 @ 20:39:38 #221
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107042431
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:35 schreef Felagund het volgende:

[..]

Maar iets minder dan de helft betaalt je werkgever toch?
Mijn man betaalt ongeveer 12% , zijn werkgever 8%.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 21:14:58 #222
63722 z80
I fink you freaky
pi_107044523
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:38 schreef Felagund het volgende:

[..]

Lijkt me in centen, ik betaal iets van 21 cent per KWh.
klopt het is in centen en door de regering opgelegd. dus alle energie maatschappijen moeten deze verhoging doorvoeren.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 21:23:25 #223
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107044993
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 21:14 schreef z80 het volgende:

[..]

klopt het is in centen en door de regering opgelegd. dus alle energie maatschappijen moeten deze verhoging doorvoeren.
De atomausstieg moet ergens van betaald worden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_107045654
Nou dat lijkt wel weinig maar het is best veel :) 0,70 cent per 1 kWh maar het zou in Nederland ook verhoog zijn :)
  Milf vrijdag 20 januari 2012 @ 22:30:52 #225
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_107048774
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:38 schreef Felagund het volgende:

[..]

Lijkt me in centen, ik betaal iets van 21 cent per KWh.
Oh, keek verkeerd. is 0.70 cent :@
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 07:27:42 #226
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_107059290
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:19 schreef Solodelphi het volgende:

[..]

Apart, want op de site van de svb staat iets anders:

http://www.svb.nl/int/nl/(...)ekering/zorgtoeslag/
dan vanavond die brie nog eens bekijken wat er nou staat... Meende iets met niet wettelijk verzekerd? maar heb zorgverzekering via de rabobank (interpolis)
  zaterdag 21 januari 2012 @ 08:12:08 #227
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_107059379
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik kom soms met woordgrappen en sla dan Duitse vrienden met stomme verbazing
Adolf Papiere -> Fuhrerschein
Begin te gillen op een rotonde, want dan zijn we Kreischverkehr.
_O- Kreischverkehr

Mag ik ze kopieëren en aan mijn vader mailen? Die is dol op dit soort woordgrappen!
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 21 januari 2012 @ 09:33:46 #228
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107059811
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 08:12 schreef phluphy het volgende:

[..]

_O- Kreischverkehr

Mag ik ze kopieëren en aan mijn vader mailen? Die is dol op dit soort woordgrappen!
Natuurlijk, met bronvermelding natuurlijk, is mijn sub ook niet wat voor je pa?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 09:50:11 #229
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_107059979
Die had ik 'm al eens gestuurd, zonder vooraf toestemming te vragen. :P
Excuus!
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:36:45 #230
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_107066049
Euhm jongens...Wat betekend Ersatzzwanghaft? Is dat ter vervanging van het boetegeld? (niet betalen = zitten?)
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:41:13 #231
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107066167
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:36 schreef PureEvil het volgende:
Euhm jongens...Wat betekend Ersatzzwanghaft? Is dat ter vervanging van het boetegeld? (niet betalen = zitten?)
Ersatzzwangshaft is Iemand iemand met vastzetten dwingen iets te doen, bv een boete te betalen. Het is geen straf en ook niet zo bedoeld, maar bedoeld om iemand te onderwerpen, te dwingen.
Het is dus niet in plaats van de boete, maar om je te dwingen de boete te betalen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 22 januari 2012 @ 10:18:13 #232
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_107089424
ok, er staat in de brief van de Zorgtoeslag "U bent geen verzekerde volgens de wet zorgtoeslag. Daarom hebt u in de periode dat u geen verzekerde bent geen recht op op zorgtoeslag "

Ik woon in DLD, werk in NL. Betaal in NL zorgpremie (dat moet als je in NL werkt, zelfs mijn duitse collega die dus duitser is en in DLD woont moet in nL premie betalen) ben verzekerd bij Interpolis.

Woon pas sinds een half jaar hier, en dus nog geen belastingaangifte gedaan terwijl ik hier woonde.

Wat doe ik verkeerd dat ik geen zorgtoeslag krijg? Iemand een idee?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 22 januari 2012 @ 10:29:44 #233
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_107089529
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 10:18 schreef gateway het volgende:
ok, er staat in de brief van de Zorgtoeslag "U bent geen verzekerde volgens de wet zorgtoeslag. Daarom hebt u in de periode dat u geen verzekerde bent geen recht op op zorgtoeslag "

Ik woon in DLD, werk in NL. Betaal in NL zorgpremie (dat moet als je in NL werkt, zelfs mijn duitse collega die dus duitser is en in DLD woont moet in nL premie betalen) ben verzekerd bij Interpolis.

Woon pas sinds een half jaar hier, en dus nog geen belastingaangifte gedaan terwijl ik hier woonde.

Wat doe ik verkeerd dat ik geen zorgtoeslag krijg? Iemand een idee?
Als ik het zo lees op de site van de Belastingdienst zou je er volgens mij recht op hebben: http://www.toeslagen.nl/p(...)/zorgtoeslag-02.html

Bel ze eens, dat lijkt me het handigste.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 22 januari 2012 @ 10:32:50 #234
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_107089565
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 10:29 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Als ik het zo lees op de site van de Belastingdienst zou je er volgens mij recht op hebben: http://www.toeslagen.nl/p(...)/zorgtoeslag-02.html

Bel ze eens, dat lijkt me het handigste.
ik had ook al gevonden dat ik aan de voorwaarden voldeed, en ook het telefoonnummer is opgeslagen :) maandag eens bellen inderdaad.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 00:26:48 #235
32029 Basson
Dodge This!
pi_107164952
Dat nasynchroniseren... op Arte na is gewoon alles nagesynchroniseerd of er wordt lomp overheen gepraat door een Duitser. Je weet het, je hoort het... Ik heb het al eens gevraagd, en het antwoord was: 85.000.000 Duitsers... ik kom er als Nederlander niet overheen dat dit een aantasting is van de film/serie/docu. Ik zie monden bewegen en er komt een totaal ander geluid uit... Als kind ben ik opgegroeid met Duitse TV; er was niks anders, maar al die buitenlandse producties die een flinke audionabewerking krijgen... gruwel... Ik check bij elke DVD of die een originele audiotrack hebben, anders is het no thanks!

Om het luchtig te beëindigen: Inmiddels rijd ik onverzekerd rond in afwachting van een antwoord van het VWE... Meer afstand houden, blinde hoeken dubbelchecken, zorgen dat ik geaard ben tijdens het tanken...
pi_107169784
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 00:26 schreef Basson het volgende:
Dat nasynchroniseren... op Arte na is gewoon alles nagesynchroniseerd of er wordt lomp overheen gepraat door een Duitser. Je weet het, je hoort het... Ik heb het al eens gevraagd, en het antwoord was: 85.000.000 Duitsers... ik kom er als Nederlander niet overheen dat dit een aantasting is van de film/serie/docu. Ik zie monden bewegen en er komt een totaal ander geluid uit... Als kind ben ik opgegroeid met Duitse TV; er was niks anders, maar al die buitenlandse producties die een flinke audionabewerking krijgen... gruwel... Ik check bij elke DVD of die een originele audiotrack hebben, anders is het no thanks!
Haha, vooral bij dmax is dat zwaar irritant.
Meest frappant vind ik nog dat Duitsers het niet als storend ervaren. Als ik aan Duitsers vraag of ze niet ook liever onderteling willen, krijg ik keer op keer het antwoord: als ik wil lezen pak ik wel een boek.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:46:01 #237
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107169879
Ik snap eerlijk niet dat als je je daar aan ergert, waarom kijk je dan Duitse TV? Zet een schotel op je dak en kijk BBC, ITV, Channel 4, 5, etc.
Doen wij ook. Zelfs mijn Duitse man kijkt liever BBC dan de Duitse zenders
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Milf dinsdag 24 januari 2012 @ 10:16:39 #238
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_107170684
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 10:18 schreef gateway het volgende:
ok, er staat in de brief van de Zorgtoeslag "U bent geen verzekerde volgens de wet zorgtoeslag. Daarom hebt u in de periode dat u geen verzekerde bent geen recht op op zorgtoeslag "

Ik woon in DLD, werk in NL. Betaal in NL zorgpremie (dat moet als je in NL werkt, zelfs mijn duitse collega die dus duitser is en in DLD woont moet in nL premie betalen) ben verzekerd bij Interpolis.

Woon pas sinds een half jaar hier, en dus nog geen belastingaangifte gedaan terwijl ik hier woonde.

Wat doe ik verkeerd dat ik geen zorgtoeslag krijg? Iemand een idee?
Ik ontvang het ook :).

Ze hebben het wel even weer keihard stopgezet. Volgend jaar zal dit het kindgebonden budget wel zijn wat ze voor de 'grap' weer stopzetten! :(
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_107171584
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap eerlijk niet dat als je je daar aan ergert, waarom kijk je dan Duitse TV? Zet een schotel op je dak en kijk BBC, ITV, Channel 4, 5, etc.
Doen wij ook. Zelfs mijn Duitse man kijkt liever BBC dan de Duitse zenders
Echt ergeren doe ik ook niet, alles wat ik persé in de originale taal wil zien kijk ik wel op dvd of download ik wel. Maar soms beland je tijdens het zappen ergens (in mijn geval vaker bij dmax) en kijk ik het. Een schotel ophangen mag ik helaas niet aan mijn gehuurd appartementje. Maar goed, zo gek veel tv kijk ik ook weer niet, dus echt missen doe ik het ook niet.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 10:49:42 #240
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107171623
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:48 schreef Waldheini het volgende:

[..]

Echt ergeren doe ik ook niet, alles wat ik persé in de originale taal wil zien kijk ik wel op dvd of download ik wel. Maar soms beland je tijdens het zappen ergens (in mijn geval vaker bij dmax) en kijk ik het. Een schotel ophangen mag ik helaas niet aan mijn gehuurd appartementje. Maar goed, zo gek veel tv kijk ik ook weer niet, dus echt missen doe ik het ook niet.
Hee, jij begint er over?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 10:52:08 #241
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107171689
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 09:50 schreef phluphy het volgende:
Die had ik 'm al eens gestuurd, zonder vooraf toestemming te vragen. :P
Excuus!
Kende je Kentucky Schreit Ficken al?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107171717
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hee, jij begint er over?
:) haha ja. Ik blijf het ook irritant vinden, maar ik erger me niet over. Dan had ik maar niet in Duitsland moeten gaan wonen ;)

Overigens vind ik cult klassiekers als Pulp Fiction of Dirty Harry echt geweldig in het Duits. Zeker als je de originele film al tig keer gezien hebt, is het geweldig om ze het Duits nog eens te bekijken.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 10:58:01 #243
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107171846
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:53 schreef Waldheini het volgende:

[..]

:) haha ja. Ik blijf het ook irritant vinden, maar ik erger me niet over. Dan had ik maar niet in Duitsland moeten gaan wonen ;)

Overigens vind ik cult klassiekers als Pulp Fiction of Dirty Harry echt geweldig in het Duits. Zeker als je de originele film al tig keer gezien hebt, is het geweldig om ze het Duits nog eens te bekijken.
Zo schijnt er een pikey versie van Snatch te zijn, maar die heb ik nooit gevonden

[ Bericht 1% gewijzigd door Pietverdriet op 24-01-2012 11:12:44 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107174250
Bovendien is Nederland een van de weinige landen waar niet nagesynchroniseerd wordt. Als je het niet anders kent dan mis je het ook niet.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 24 januari 2012 @ 12:15:03 #245
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_107174408
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:42 schreef Waldheini het volgende:

[..]

Haha, vooral bij dmax is dat zwaar irritant.
Meest frappant vind ik nog dat Duitsers het niet als storend ervaren. Als ik aan Duitsers vraag of ze niet ook liever onderteling willen, krijg ik keer op keer het antwoord: als ik wil lezen pak ik wel een boek.
Ik heb een tijdje geleden met verbazing naar Dmax zitten kijken. Je hoort de originele stemmen en daar zit een Duitse verteller overheen te praten. Bizar gewoon.

Ik geloof dat Die Ludolfs het enige is wat ze niet nasynchroniseren.. :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 januari 2012 @ 12:18:06 #246
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_107174521
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:16 schreef nikky het volgende:
Ik ontvang het ook :).

Ze hebben het wel even weer keihard stopgezet. Volgend jaar zal dit het kindgebonden budget wel zijn wat ze voor de 'grap' weer stopzetten! :(
Oja. Dat kregen wij wel. En toen weer niet. Moest ik terugbetalen. En toen kregen we bericht dat ze het alsnog gingen storten met rente. Over wat ik heb terugbetaald nooit meer iets te horen gekregen :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 24 januari 2012 @ 21:26:20 #247
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_107196079
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:16 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik ontvang het ook :).

Ze hebben het wel even weer keihard stopgezet. Volgend jaar zal dit het kindgebonden budget wel zijn wat ze voor de 'grap' weer stopzetten! :(
Heb maandag gebeld met de Belastingdienst Buitenland, meisje aan de telefoon wist het ook niet, ik zou teruggebeld worden door een collega van haar. En ja, vanmiddag tegen half 3 telefoon; 'Sorry meneer is een foutje van ons, is nu rechtgezet en vanaf februari 2012 krijg u met terugwerkende kracht zorgtoeslag. Fijne dag meneer" (en ja, ze praatte echt zo snel, geen speld tussen te krijgen :P )
  dinsdag 24 januari 2012 @ 23:41:09 #248
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_107203006
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:15 schreef qltel het volgende:
Ik geloof dat Die Ludolfs het enige is wat ze niet nasynchroniseren.. :P
:')

Oprah winfrey is met duitse ondertiteling kwam ik achter :+
  Milf woensdag 25 januari 2012 @ 08:49:26 #249
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_107208030
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 21:26 schreef gateway het volgende:

[..]

Heb maandag gebeld met de Belastingdienst Buitenland, meisje aan de telefoon wist het ook niet, ik zou teruggebeld worden door een collega van haar. En ja, vanmiddag tegen half 3 telefoon; 'Sorry meneer is een foutje van ons, is nu rechtgezet en vanaf februari 2012 krijg u met terugwerkende kracht zorgtoeslag. Fijne dag meneer" (en ja, ze praatte echt zo snel, geen speld tussen te krijgen :P )
Ja bij mij was het ook een foutje van hun, maar moest toch echt een formulier ondertekenen en opnieuw mijn rekeningnummer ( die al zeker 11 jaar hetzelfde is) doorgeven.

Belastingdienst :r
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 25 januari 2012 @ 18:03:28 #250
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_107225145
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kende je Kentucky Schreit Ficken al?
Mit tudrun geilen! _O-
Kneftige Dödel :D :'( :D

Ehm nee dus, die ken ik nog niet. Dank voor het delen!
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 25 januari 2012 @ 18:19:02 #251
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107225726
quote:
10s.gif Op woensdag 25 januari 2012 18:03 schreef phluphy het volgende:

[..]

Mit tudrun geilen! _O-
Kneftige Dödel :D :'( :D

Ehm nee dus, die ken ik nog niet. Dank voor het delen!
Is al minstens 10 jaar oud, was destijds enorm bekend in D
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107225804
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:11 schreef Terpentin07 het volgende:
Bovendien is Nederland een van de weinige landen waar niet nagesynchroniseerd wordt. Als je het niet anders kent dan mis je het ook niet.
Hier bij de studenten is ook niet iedereen er positief over, vooral omdat je sneller Engels leert met ondertiteling.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  woensdag 25 januari 2012 @ 18:27:03 #253
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107226020
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 18:20 schreef Felagund het volgende:

[..]

Hier bij de studenten is ook niet iedereen er positief over, vooral omdat je sneller Engels leert met ondertiteling.
Ik heb Duits en Engels vooral geleerd van Radio en TV.
Ik merk ook dat mijn Duitse Schoonfamilie absoluut niet wil kijken met ondertitels, daar zijn ze te comfortabel voor. Spreken geen meter Engels, vinden dat lastig op vakantie, maar eens wat vaker hun best te doen, nope.
Een boek lezen in het Engels? No way.
Maar wel jaloers zijn dat ik mijn talen spreek.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107238084
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2012 18:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb Duits en Engels vooral geleerd van Radio en TV.
Ik merk ook dat mijn Duitse Schoonfamilie absoluut niet wil kijken met ondertitels, daar zijn ze te comfortabel voor. Spreken geen meter Engels, vinden dat lastig op vakantie, maar eens wat vaker hun best te doen, nope.
Een boek lezen in het Engels? No way.
Maar wel jaloers zijn dat ik mijn talen spreek.
Mijn Engels is ook met stappen vooruit gegaan toen ik zelf voor mijn plezier Engelse boeken en tv-series ben gaan kijken. Ik merk ook dat hier in Duitsland het niveau Engels ook bij studenten/promovendi duidelijk lager ligt dan in Nederland.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  donderdag 26 januari 2012 @ 07:17:03 #255
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_107246602
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2012 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is al minstens 10 jaar oud, was destijds enorm bekend in D
Ik had 'm voor de zekerheid even aan mijn pa gemaild, ook al kende hij het waarschijnlijk al.
Natuurlijk kreeg ik prompt een mailtje "in stijl" terug, met o.a. deze: Heute habe ich raufgeäumt und alles in die Piste verkackt.
:')
... ♥ ik mis je ♥
pi_107340287
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen maar vandaag was er op het Journaal een item hoe 'cool' Duitsland als land tegenwoordig is en uitdagend voor nieuwe studenten en mensen die innovatief zijn.

Daar sta je dan als Nederland en je liberale gedachtengoed.
  zondag 29 januari 2012 @ 09:04:10 #257
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107351836
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 21:35 schreef Iwanius het volgende:
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen maar vandaag was er op het Journaal een item hoe 'cool' Duitsland als land tegenwoordig is en uitdagend voor nieuwe studenten en mensen die innovatief zijn.

Daar sta je dan als Nederland en je liberale gedachtengoed.
Ik snap niet zo goed wat het een met het ander te maken heeft?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 29 januari 2012 @ 11:48:11 #258
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_107354024
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 21:35 schreef Iwanius het volgende:
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen maar vandaag was er op het Journaal een item hoe 'cool' Duitsland als land tegenwoordig is en uitdagend voor nieuwe studenten en mensen die innovatief zijn.

Daar sta je dan als Nederland en je liberale gedachtengoed.
Ik betwijfel ook of het waar is. Qua innovativiteit betwijfel ik het. Conservatieve boel hier als je het mij vraagt, kijk maar eens naar Smartphone gebruik. Nog geen derde van voorlopers zoals de Nordics of Nederland
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_107368338
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 21:35 schreef Iwanius het volgende:
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen maar vandaag was er op het Journaal een item hoe 'cool' Duitsland als land tegenwoordig is en uitdagend voor nieuwe studenten en mensen die innovatief zijn.

Daar sta je dan als Nederland en je liberale gedachtengoed.
Het journaal van wanneer? Kan deze item namelijk niet vinden op uitzendinggemist.
pi_107528064
Ik heb al gezocht op het forum, verschillende sites nagelezen, maar het wordt me nog niet helemaal duidelijk.

Hoe zit het nu precies met de belastingaangifte, in Nederland doe je je aangifte met een M of C biljet, waarop je aangeeft dat je niet dubbel belasting wil betalen. Tot zover is het me duidelijk.

Voor wat betreft de Duitse aangifte, krijg je net als in Nederland dit ook automatisch toegestuurd of moet je dit aanvragen? Ik heb begrepen dat je ook hier in Duitsland aangifte moet doen met daarop dezelfde vermelding qua dubbele belasting of heb ik dit verkeerd begrepen?

Het belastingbos is me nooit echt duidelijk geweest, nu ben ik t even helemaal zoek :(
  donderdag 2 februari 2012 @ 21:40:24 #261
63722 z80
I fink you freaky
pi_107535067
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:43 schreef Solodelphi het volgende:
Ik heb al gezocht op het forum, verschillende sites nagelezen, maar het wordt me nog niet helemaal duidelijk.

Hoe zit het nu precies met de belastingaangifte, in Nederland doe je je aangifte met een M of C biljet, waarop je aangeeft dat je niet dubbel belasting wil betalen. Tot zover is het me duidelijk.

Voor wat betreft de Duitse aangifte, krijg je net als in Nederland dit ook automatisch toegestuurd of moet je dit aanvragen? Ik heb begrepen dat je ook hier in Duitsland aangifte moet doen met daarop dezelfde vermelding qua dubbele belasting of heb ik dit verkeerd begrepen?

Het belastingbos is me nooit echt duidelijk geweest, nu ben ik t even helemaal zoek :(
wat belangrijk is heb je inkomsten enkel en alleen uit Nederland? of ook uit Duitsland.
indien enkel uit NL dan moet je de eerste keer een M formulier invullen. dit is eigenlijk een dubbele aangifte. 1 voor dat deel in NL en 1 voor het deel buiten NL.
de jaren erna kun je de belastingaangifte software voor Nederlanders in het buitenland downloaden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 2 februari 2012 @ 22:11:30 #262
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_107537124
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:43 schreef Solodelphi het volgende:
Ik heb al gezocht op het forum, verschillende sites nagelezen, maar het wordt me nog niet helemaal duidelijk.

Hoe zit het nu precies met de belastingaangifte, in Nederland doe je je aangifte met een M of C biljet, waarop je aangeeft dat je niet dubbel belasting wil betalen. Tot zover is het me duidelijk.

Voor wat betreft de Duitse aangifte, krijg je net als in Nederland dit ook automatisch toegestuurd of moet je dit aanvragen? Ik heb begrepen dat je ook hier in Duitsland aangifte moet doen met daarop dezelfde vermelding qua dubbele belasting of heb ik dit verkeerd begrepen?

Het belastingbos is me nooit echt duidelijk geweest, nu ben ik t even helemaal zoek :(
Wij hebben destijds aangegeven alleen in NL belastingaangifte te willen doen. Naar mijn weten hoef je dan niets te ondernemen richting de Duitse Belastingdienst. Wij hebben er nooit en te nimmer bericht van gehad of wat dan ook.
... ♥ ik mis je ♥
pi_107546964
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:11 schreef phluphy het volgende:

[..]

Wij hebben destijds aangegeven alleen in NL belastingaangifte te willen doen. Naar mijn weten hoef je dan niets te ondernemen richting de Duitse Belastingdienst. Wij hebben er nooit en te nimmer bericht van gehad of wat dan ook.
Ik ook niet. Enkel het M-biljet (meer een boekwerk dan een formulier) ingevuld over het jaar van emigratie en erna alleen NLse belastingaangifte gedaan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 3 februari 2012 @ 09:24:37 #264
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_107547079
Hier net zo :Y
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Milf vrijdag 3 februari 2012 @ 10:52:19 #265
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_107549058
Ik heb ook nooit wat van Het Finanzamt gehoord.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 10:53:29 #266
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107549087
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:52 schreef nikky het volgende:
Ik heb ook nooit wat van Het Finanzamt gehoord.
Wees blij
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Milf vrijdag 3 februari 2012 @ 10:56:12 #267
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_107549163
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wees blij
Dat ben ik ook zeker :D

Heb mijn paadje alweer sneeuwvrij gemaakt! Mijn duty zit erop en kan ik met een gerust hart de hele dag en avond wegblijven O-)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_107556026
Ik moet ook mijn Finanzambt ook maar eens contacteren. Ik heb gewerkt in Nederland voordat ik naar Duitsland ging, daar heb ik teveel belasting betaalt want geen heffingskorting toegepast. Daarna heb ik alleen in Duitsland gewerkt en gewoont. Nu weet ik niet of ze in Duitsland ook nog moeten weten dat ik in Nederland gewerkt heb. Lijkt me gek, want toen woonde ik nog niet in Duitsland, maar je weet het maar nooit.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zaterdag 4 februari 2012 @ 12:12:59 #269
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_107590584
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:43 schreef Solodelphi het volgende:
Ik heb al gezocht op het forum, verschillende sites nagelezen, maar het wordt me nog niet helemaal duidelijk.

Hoe zit het nu precies met de belastingaangifte, in Nederland doe je je aangifte met een M of C biljet, waarop je aangeeft dat je niet dubbel belasting wil betalen. Tot zover is het me duidelijk.

Voor wat betreft de Duitse aangifte, krijg je net als in Nederland dit ook automatisch toegestuurd of moet je dit aanvragen? Ik heb begrepen dat je ook hier in Duitsland aangifte moet doen met daarop dezelfde vermelding qua dubbele belasting of heb ik dit verkeerd begrepen?

Het belastingbos is me nooit echt duidelijk geweest, nu ben ik t even helemaal zoek :(
had de belastingdienst aan de lijn vorige week, ivm zorgtoeslag, en toen vertelden ze mijn dat ik voor dit jaar (2011) niet aangifteplichtig ben. Mocht wel aangifte doen, maar het hoeft niet. En dat terwijl ik dit jaar (2011) maar een half jaar in NL heb gewoond en de andere helft dus in DLD)
  zondag 5 februari 2012 @ 10:52:55 #270
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107621296
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wees blij
Dit. Aan geld terug doen ze hier niet. Vind de belastingdruk erg hoog in D.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Moderator / Miss SHO zondag 5 februari 2012 @ 10:59:00 #271
22592 crew  Ole
pi_107621389
En, rijden de treinen bij jullie wel gewoon?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 5 februari 2012 @ 11:13:47 #272
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_107621700
Waarom zouden ze niet rijden :?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_107622049
Afgelopen vrijdag had iemand op mijn werk iets van 80 minuten vertraging voordat de trein vertrok. :D
Vorige week had ik zelf ook vertraging vanwege bouwwerkzaamheden.

Maar de treinen rijden tenminste wel.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zondag 5 februari 2012 @ 11:36:58 #274
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107622120
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2012 10:52 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dit. Aan geld terug doen ze hier niet. Vind de belastingdruk erg hoog in D.
Zeker
Je mag blij zijn als je de helft in handen krijgt
Tenzij je een getrouwd hetero gezin bent met kinderen, dan betaal je over de eerste 40.000 zo weinig belasting dat je het via kinder en oudergeld weer terugkrijgt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 5 februari 2012 @ 11:49:45 #275
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_107622414
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2012 11:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]
Tenzij je een getrouwd hetero gezin bent met kinderen, dan betaal je over de eerste 40.000 zo weinig belasting dat je het via kinder en oudergeld weer terugkrijgt.
He, dat klinkt goed (voor ons.. :P )
  zondag 5 februari 2012 @ 12:11:07 #276
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107622897
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 11:49 schreef qltel het volgende:

[..]

He, dat klinkt goed (voor ons.. :P )
Tot je de rekening van je ziektenkosten verzekering krijgt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 5 februari 2012 @ 12:13:49 #277
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107622986
Volgens mij is het voor een gezin optimaal in NL te werken, in D te wonen en daar recht te hebben op het Duitse kindergeld, in NL je ziektenkosten verzekering te hebben en je HRA. Met een duitse auto te rijden en in NL je Kilometers vergoed te krijgen.
Nog meer cherry picking tips voor grensgangers?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 5 februari 2012 @ 12:18:21 #278
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_107623109
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2012 12:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij is het voor een gezin optimaal in NL te werken, in D te wonen en daar recht te hebben op het Duitse kindergeld, in NL je ziektenkosten verzekering te hebben en je HRA. Met een duitse auto te rijden en in NL je Kilometers vergoed te krijgen.
Nog meer cherry picking tips voor grensgangers?
Ja, dat Duitse kindergeld is nog een probleem, het is ons tot nu toe niet gelukt om dat te krijgen.
pi_107623326
Kan je ook niet nog bij een studie aanmelden, een NRW kaart aanvragen (of een soortgelijke kaart voor de andere Bundesländer) en de kosten daarvoor deels weer terugvorderen via de belasting?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 5 februari 2012 @ 12:30:42 #280
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_107623480
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 12:25 schreef Felagund het volgende:
Kan je ook niet nog bij een studie aanmelden, een NRW kaart aanvragen (of een soortgelijke kaart voor de andere Bundesländer) en de kosten daarvoor deels weer terugvorderen via de belasting?
NRW-kaart? Wat is dat?
pi_107623513
Kaart waarmee je gratis met het OV mag (in NRW). Al geldt de kaart niet voor de sneltreinen en de ICE's.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 6 februari 2012 @ 08:47:34 #282
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_107662794
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 12:18 schreef qltel het volgende:

Ja, dat Duitse kindergeld is nog een probleem, het is ons tot nu toe niet gelukt om dat te krijgen.
Zijn wij dus ook een jaar mee zoet geweest....
Maar je kan het alleen maar aanvragen als jullie NIET allebei in nederland werken.

Bijv. wij wonen in dld, man werkt in nederland (is aanvrager) en ik werk niet. en we hebben 2 kids. Hij is in NL ook aanvrager van de kinderbijslag.
pi_107662841
Kindergeld zijn we ook al mee bezig sinds maart 2010 en nog steeds geen uitzicht op een antwoord. Aangezien mijn vrouw in Duitsland werkt, zouden we er gewoon recht op moeten hebben, maar ze presteren het om iedere keer aan het eind van de termijn om een nieuw kopietje te vragen van iets wat ze al hebben. Dan krijgen ze weer meer tijd.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 6 februari 2012 @ 08:54:53 #284
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_107662930
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 08:47 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Zijn wij dus ook een jaar mee zoet geweest....
Maar je kan het alleen maar aanvragen als jullie NIET allebei in nederland werken.

Bijv. wij wonen in dld, man werkt in nederland (is aanvrager) en ik werk niet. en we hebben 2 kids. Hij is in NL ook aanvrager van de kinderbijslag.
Dan is onze situatie ver hetzelfde. Rewimo werkt in NL en ik werk niet, we hebben 1 zoon.

Hm, misschien toch nog eens een poging wagen, we hebben er tenslotte recht op.
  maandag 6 februari 2012 @ 09:00:53 #285
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_107663000
@ Siemie, Ja dat flikte ze bij ons dus ook....elke keer moesten we dan alles opnieuw invullen, en extra kopietjes ook idd. En bij ons dan ook nog het bewijs dat ie in nederland werkt, dus stempel van de werkgever. (hebben nu weer een nieuwe brief gehad daarover.....Leuk als je al 3x hebt gewisseld van baan het afgelopen jaar...)

Bij het postkantoor raadde een vrouwtje me aan om iig ALLES wat je opstuurd te kopieeren !
En als je kopieeen meestuurd, dan op een blad erbij zettten welke en hoeveel ' bijlages' je erbij hebt gedaan. Anders zeggen ze gewoon dat ze het niet hebben ontvangen.

Maar elke week ff aan de telefoon hangen helpt misschien ook wel ;) Weet zeker dat ze van mij knettergek zijn geworden :')

En als het goed is kan je het ook nog krijgen met terugwerkende kracht, ging bij ons iig wel.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 6 februari 2012 @ 09:31:01 #286
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_107663540
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 09:00 schreef PureEvil het volgende:

En als het goed is kan je het ook nog krijgen met terugwerkende kracht, ging bij ons iig wel.
Oeps, we hebben dan nog 4,5 jaar tegoed.. :)
  maandag 6 februari 2012 @ 09:48:32 #287
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_107663954
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 08:47 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Zijn wij dus ook een jaar mee zoet geweest....
Goh, dit is bij ons echt in één keer goed gegaan. Petra is vanaf januari gestopt met werken dus hebben wij er automatisch recht op. Ik geloof dat ik alleen de verklaring van de ex-werkgever nagestuurd heb en een berekening van het Kindgebonden budget, maar dat was alles.
  maandag 6 februari 2012 @ 10:07:24 #288
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107664454
Weet iemand hier nog op welke website je goedkoper treinkaartjes kan vinden? Niet db.de dus, maar een andere.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_107665921
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 10:07 schreef Tinkepink het volgende:
Weet iemand hier nog op welke website je goedkoper treinkaartjes kan vinden? Niet db.de dus, maar een andere.
Voor Tickets in Duitsland of Nederland?
  maandag 6 februari 2012 @ 12:44:34 #290
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107669321
In duitsland
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_107669726
In principe zijn er geen alternatieven voor de db zelf, wel kan je kijken of er weer acties zijn zoals bij de lidl waar je goedkoper tickets kan kopen.
  maandag 6 februari 2012 @ 12:59:34 #292
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107669785
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 12:57 schreef Terpentin07 het volgende:
In principe zijn er geen alternatieven voor de db zelf, wel kan je kijken of er weer acties zijn zoals bij de lidl waar je goedkoper tickets kan kopen.
Iemand heeft hier ooit een linkje gepost voor o.a. het regionalverkehr. Daar zoek ik eigenlijk naar. Ik ga nrw niet uit.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_107670044
Je kan een NRW tageskart kopen, zeker als je met meer personen reist scheelt dit veel in de prijs. Je kan hiermee alleen met het regionale verkeer reizen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_107670071
Kijk anders op de site van de vrr.

http://www.vrr.de/de/tickets/nrw/index.html
  dinsdag 7 februari 2012 @ 12:01:05 #295
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_107708370
Tot 16 maart zit ik in Frankfurt. Niet zo lang maar dan heb ik in ieder geval een geldige reden om in KAA te blijven ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Milf dinsdag 7 februari 2012 @ 12:41:17 #296
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_107709575
Welkom wonderer :)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 17:03:33 #297
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_107718818
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 12:01 schreef wonderer het volgende:
Tot 16 maart zit ik in Frankfurt. Niet zo lang maar dan heb ik in ieder geval een geldige reden om in KAA te blijven ;)
Heb ik ook gewoond, leuke stad.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_107719090
Ik ben volgende week in de buurt van Frankfurt (Langen) voor een cursus. Maar jammer genoeg geen tijd om even Frankfurt in te gaan.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  dinsdag 7 februari 2012 @ 17:30:37 #299
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107719809
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 12:01 schreef wonderer het volgende:
Tot 16 maart zit ik in Frankfurt. Niet zo lang maar dan heb ik in ieder geval een geldige reden om in KAA te blijven ;)
En daarna?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 17:36:06 #300
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107719989

Leuke kaart, waar overal Nederlands gesproken wordt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 08:51:48 #301
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_107741027
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 17:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En daarna?
Terug naar Nederland, tenzij ze me zo leuk vinden dat ze me willen houden ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 17:03 schreef static het volgende:

[..]

Heb ik ook gewoond, leuke stad.
Waar heb jij NIET gewoond? :D Maar tot nu toe vind ik het ook wel tof ja.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')