abonnement Unibet Coolblue
pi_105814815
Bron die ik zo even snel vond: http://www.gartner.com/it/page.jsp?id=565125

Alleen een gebruikersnaam en wachtwoord is gewoon niet voldoende beveiliging voor een bank. Een vaste tegenrekening erbij vereisen kan wel voldoende zijn, indien toegang tot die rekening wel beter beveiligd is, en de procedure van het wijzigen van de tegenrekening goed beveiligd is.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_105814915
Het is zo belangrijk dat je persoonsgegevens en bankrekening goed beveiligd is. Jammer genoeg snappen van die simpele zielen zoals leolinedance dat (nog) niet. Internetfraude gaat nog heel erg groot worden de komende tien jaren. Dit komt omdat veel rekeningen nog steeds slecht beveiligd zijn, persoonsgegevens overal achtergelaten worden en hackers steeds slimmer. Kijk ook maar eens deze docu:

http://zembla.vara.nl/Voo(...)974&cHash=01f858b8a6
  dinsdag 20 december 2011 @ 12:34:25 #53
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_105814924
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 12:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Bron die ik zo even snel vond: http://www.gartner.com/it/page.jsp?id=565125

Alleen een gebruikersnaam en wachtwoord is gewoon niet voldoende beveiliging voor een bank. Een vaste tegenrekening erbij vereisen kan wel voldoende zijn, indien toegang tot die rekening wel beter beveiligd is, en de procedure van het wijzigen van de tegenrekening goed beveiligd is.
quote:
PayPal and eBay continue to be the most-spoofed brands
pi_105816609
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 12:34 schreef Noisiv het volgende:
Het is zo belangrijk dat je persoonsgegevens en bankrekening goed beveiligd is. Jammer genoeg snappen van die simpele zielen zoals leolinedance dat (nog) niet. Internetfraude gaat nog heel erg groot worden de komende tien jaren. Dit komt omdat veel rekeningen nog steeds slecht beveiligd zijn, persoonsgegevens overal achtergelaten worden en hackers steeds slimmer. Kijk ook maar eens deze docu:

http://zembla.vara.nl/Voo(...)974&cHash=01f858b8a6
Je hoort zeker ook stemmen in je hoofd? :+

Kom of effe, laat je niet gek maken door dat soort PvdA programma's Ja natuurlijk is er internetfraude, overal waar geld te halen/stelen valt zal men het blijven proberen.

Geen 1 bank is veilig genoeg. Crimi's kunnen je rekening net zo goed bij LPB plunderen als bij de Rabo of ING. Ze kunnen je pasje kopieren, ze kunnen met een gun tegen je slaap je autosleutels vragen...............ze kunnen alles. Als het je overkomt is het pure pech, kans van 1 op 10.000 ofzo.
  dinsdag 20 december 2011 @ 13:31:00 #55
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_105816989
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 12:34 schreef Noisiv het volgende:
Het is zo belangrijk dat je persoonsgegevens en bankrekening goed beveiligd is. Jammer genoeg snappen van die simpele zielen zoals leolinedance dat (nog) niet. Internetfraude gaat nog heel erg groot worden de komende tien jaren. Dit komt omdat veel rekeningen nog steeds slecht beveiligd zijn, persoonsgegevens overal achtergelaten worden en hackers steeds slimmer. Kijk ook maar eens deze docu:

http://zembla.vara.nl/Voo(...)974&cHash=01f858b8a6
Hou toch op zeg aansteller... Het is maar net wat je er zelf van maakt he.
Jij bent vast zo'n zwevend typje dat alles geloofd wat door iemand gezegd wordt. Spaarrekeningen zijn niet slecht beveiligd. En als jij beweert dat dit wel zo is dan zou ik graag getallen zien uit betrouwbare bron waaruit blijkt dat het hacken van Nederlandse spaarrekeningen (significant) toegenomen is en een groot probleem wordt de komende 10 jaar.

Hoe komt iemand überhaupt aan je wachtwoord overigens?

[ Bericht 0% gewijzigd door leolinedance op 20-12-2011 13:41:06 ]
pi_105817082
Ja dat snap ik maar wat ik duidelijk probeer te maken is: welke bank met hoge rente heeft de beveiliging iets beter op orde? De kans is reëel dat er om de paar jaar per ongeluk eens een keer een trojan die virusscanners nog niet herkennen er doorheen glipt. Het is niet zo dat de kans groot is dat je dan gelijk alles kwijt bent maar voor bankzaken, overheid dingen vind ik het toch wel belangrijk dat ik en de tegenpartij zo zorgvuldig mogelijk met gegevens en beveiliging omgaan.

Daarbuiten lekker boeiend dat je je gegevens invult bij elke willekeurige webwinkel, je overal maar pint etc dingen zoals skimmen kunnen gebeuren maar heel veel mensen denken dat alles wel ff goed beveiligd is maar dat is dus helemaal niet zo :) Kijk maar naar het skimmen bv zelfs wat Roemenen weten die dingen te kraken maar dat komt omdat bedrijven met mooie praatjes slecht beveiligde producten verkopen terwijl goed doordachte beveiligingsapparaten te duur zijn.

[ Bericht 36% gewijzigd door Noisiv op 20-12-2011 13:40:32 ]
pi_105817336
quote:
Hoe komt iemand überhaupt aan je wachtwoord overigens?
Dat wordt ook uitgelegd in die aflevering. Ik leg het wel in Jip en Janneke taal uit voor jou. Je hebt programma's: trojans genoemd. Komt van dat verhaal van een paar mannen met zwaarden verstopt in een paard. Dit houdt in dat een programma zich in vermomming als bijvoorbeeld iets wat zich onzichtbaar download op jou computer na het bezoeken van een willekeurige website.

Anti virus programma's spelen hier op in door constant op zoek te gaan naar nieuwe trojans maar kunnen deze pas bestrijden als deze gevonden zijn. Dus nadat ze al op een groot aantal computers staan. Dan zegt Norton bijv: Trojan gevonden en verwijderd. Maar deze trojan stond al twee weken op jou computer keylogs te verzenden enzovoorts. Nu hebben ze een hoop gegevens van jou die je bijv hebt ingetikt toen je ging inloggen op je LPB rekening. Wat ze er verder mee doen geen idee maar ik kan het weten hoe anti virus programma's werken neem maar van mij aan dat het een als het kalf verdronken principe is. Het is niet zo dat ze beveiligen voordat de nieuwe trojan, worm oid al uitgebracht is.
  dinsdag 20 december 2011 @ 13:42:19 #58
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_105817432
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 13:39 schreef Noisiv het volgende:

[..]

Dat wordt ook uitgelegd in die aflevering. Ik leg het wel in Jip en Janneke taal uit voor jou.
Hier ben ik gestopt kneus.
  dinsdag 20 december 2011 @ 14:25:55 #59
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_105819108
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 10:49 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Heb jij voor mij een overzicht van hoe vaak een spaarrekening wordt leeggetrokken? Ik heb er zelf nog nooit van gehoord namelijk.
Net als met pinpasfraude houden banken dat graag geheim... Skimmen is ondertussen bekend: rond de 30 miljoen fraude per jaar. Bij betaalrekeningen weet ik het niet, maar er zijn genoeg dombo's die hun inloggegevens prijsgeven zodra een Nigeriaan daar per email om vraagt. Wat mij betreft stoppen banken met het vergoeden van die schade.
censuur :O
pi_105819281
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 13:22 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Je hoort zeker ook stemmen in je hoofd? :+

Kom of effe, laat je niet gek maken door dat soort PvdA programma's Ja natuurlijk is er internetfraude, overal waar geld te halen/stelen valt zal men het blijven proberen.

Geen 1 bank is veilig genoeg. Crimi's kunnen je rekening net zo goed bij LPB plunderen als bij de Rabo of ING. Ze kunnen je pasje kopieren, ze kunnen met een gun tegen je slaap je autosleutels vragen...............ze kunnen alles. Als het je overkomt is het pure pech, kans van 1 op 10.000 ofzo.
Vals dilemma. Dat niets 100% veilig is betekent niet dat sommige dingen niet veiliger kunnen zijn dan anderen. En het betekent al helemaal niet dat je dan maar niet meer hoeft na te denken over beveiliging.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 20 december 2011 @ 14:37:32 #61
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105819587
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 13:42 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hier ben ik gestopt kneus.
Een beetje sneu om te anderen te betichten van gedrag dat je zelf vertoont, vind je ook niet?

Ik ga ervan uit dat jullie hier verder weer gewoon als volwassenen met elkaar overweg kunnen in dit topic :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 20 december 2011 @ 15:00:28 #62
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_105820522
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2011 14:37 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Een beetje sneu om te anderen te betichten van gedrag dat je zelf vertoont, vind je ook niet?

Ik ga ervan uit dat jullie hier verder weer gewoon als volwassenen met elkaar overweg kunnen in dit topic :)
Hou op zeg :{ Lees anders eerst even het topic door voordat je zo'n opmerking durft te plaatsen :{ Denk je dat ik zonder reden zeg dat ik niet verder lees? Dat komt omdat ik niet wens op deze manier te communiceren. Ik had gedacht dat dat toch wel duidelijk zou zijn...

Maar goed laat ook maar zitten.
pi_105827757
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2011 14:37 schreef Sjeen het volgende:

Een beetje sneu om te anderen te betichten van gedrag dat je zelf vertoont, vind je ook niet?

Ik ga ervan uit dat jullie hier verder weer gewoon als volwassenen met elkaar overweg kunnen in dit topic :)
Zo'n opmerking kan 2 dingen betekenen:
A: je bent te lui geweest om de "discussie" terug te lezen
B: je bent net zo'n naieve keutelboer als Noisiv

Hoop voor jou en je omgeving e dat A het juiste antwoord is. :{
pi_105828527
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 17:51 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Zo'n opmerking kan 2 dingen betekenen:
A: je bent te lui geweest om de "discussie" terug te lezen
B: je bent net zo'n naieve keutelboer als Noisiv

Hoop voor jou en je omgeving e dat A het juiste antwoord is. :{
_O-
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 20 december 2011 @ 18:42:10 #65
78918 SeLang
Black swans matter
pi_105829937
NIBC Direct 2,85% --> 3,00%
Per 23 december
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_105830273
Laten we maar ophouden over de situatie of websites van banken veilig genoeg zijn. De meningen zijn hier duidelijk over verdeeld. Aan het eind van het jaar keren veel banken de rente over het afgelopen jaar uit en ik vind het dan een goed moment om dan over te stappen. Voor mezelf ben ik goed aan het berekenen welke bank met een rente van +/- 3% ik in zee ga. CBA lijkt mij een goede bank. 3% rente, maandelijkse rente uitkering, rente over rente berekening, en relatief veilig ;)
  Licht Ontvlambaar dinsdag 20 december 2011 @ 19:36:21 #67
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105832399
Ik vind de manier waarop hier met elkaar omgegaan wordt, niet echt getuigen van volwassen gedrag... Maar hee, als dat jullie manier van communiceren is, dan zal dat wel normaal zijn.

Ik heb het hele topic overigens gelezen en ik zie voornamelijk afbekken waar het in mijn ogen totaal niet nodig is.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_105840396
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 14:25 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Net als met pinpasfraude houden banken dat graag geheim... Skimmen is ondertussen bekend: rond de 30 miljoen fraude per jaar. Bij betaalrekeningen weet ik het niet, maar er zijn genoeg dombo's die hun inloggegevens prijsgeven zodra een Nigeriaan daar per email om vraagt. Wat mij betreft stoppen banken met het vergoeden van die schade.
Van betaalrekeningen heb ik ook wel eens cijfers voorbij horen komen, ik heb alleen nog nooit gehoord van fraude met een spaarrekening en ik zie sinds vanmorgen een hoop geblaat en geschreeuw, maar niemand die een bron heeft met betrekking tot fraude met spaarrekeningen (iets wat mij dus ook niet mogelijk lijkt zolang je aan een tegenrekening vastzit).
  dinsdag 20 december 2011 @ 22:57:42 #69
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_105843423
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2011 22:02 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Van betaalrekeningen heb ik ook wel eens cijfers voorbij horen komen, ik heb alleen nog nooit gehoord van fraude met een spaarrekening en ik zie sinds vanmorgen een hoop geblaat en geschreeuw, maar niemand die een bron heeft met betrekking tot fraude met spaarrekeningen (iets wat mij dus ook niet mogelijk lijkt zolang je aan een tegenrekening vastzit).
Dat dus.
  woensdag 21 december 2011 @ 11:48:05 #70
62913 Blik
The one and Only!
pi_105860567
juist :)
  woensdag 21 december 2011 @ 16:18:48 #71
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_105870900
Ik heb wat overboeksnelheden getest, zowel van giro naar spaarrekening, als andersom. Hierbij valt alleen Centraal Beheer negatief op, en alleen bij opnemen:
-opnemen op vrijdagochtend ==> bijschrijving op maandag
-opnemen op zaterdagochtend ==> bijschrijven op dinsdag.
De rest is allemaal een werkdag sneller.
censuur :O
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 21 december 2011 @ 16:59:11 #72
78918 SeLang
Black swans matter
pi_105872628
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:18 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb wat overboeksnelheden getest, zowel van giro naar spaarrekening, als andersom. Hierbij valt alleen Centraal Beheer negatief op, en alleen bij opnemen:
-opnemen op vrijdagochtend ==> bijschrijving op maandag
-opnemen op zaterdagochtend ==> bijschrijven op dinsdag.
De rest is allemaal een werkdag sneller.
Ik vermijd sowieso overboekingen waar een weekend tussen zit want dat is onnodig renteverlies. Dus altijd op maandag t/m woensdag just in case..., en dan zo vroeg mogelijk op de dag.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 21 december 2011 @ 18:51:28 #73
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_105876914
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:59 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik vermijd sowieso overboekingen waar een weekend tussen zit want dat is onnodig renteverlies. Dus altijd op maandag t/m woensdag just in case..., en dan zo vroeg mogelijk op de dag.
Ik had voor de test bewust het weekend meegenomen. Bij alle geteste banken komt geen renteverlies meer voor! Een opdracht op zaterdag wordt op maandag af- en bijgeboekt (m.u.v. Centraal Beheer dus, die nam de dinsdag).
censuur :O
pi_105878030
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:59 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik vermijd sowieso overboekingen waar een weekend tussen zit want dat is onnodig renteverlies. Dus altijd op maandag t/m woensdag just in case..., en dan zo vroeg mogelijk op de dag.
Dit doe ik dus ook altijd tussen MoneYou / LBP en ING betaalrekening ;) :P .
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 21 december 2011 @ 19:40:58 #75
78918 SeLang
Black swans matter
pi_105879113
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:51 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik had voor de test bewust het weekend meegenomen. Bij alle geteste banken komt geen renteverlies meer voor! Een opdracht op zaterdag wordt op maandag af- en bijgeboekt (m.u.v. Centraal Beheer dus, die nam de dinsdag).
Okee, maar meestal ga je spaarrekening1 --> betaalrekening --> spaarrekening2. Dus je doet een overboeking om 8:00, ergens rond de middag staat het dan op de betaalrekening en dan moet je het dus nog die zelfde dag naar spaarrekening2 zien te krijgen. Soms lukt dat maar niet altijd.

Welke heb je allemaal getest?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')