pi_105787295
registreer om deze reclame te verbergen
Welkom IARL en Xanteh *O*

Octo fijn dat je gyn zo met je meedenkt, geeft je denk ik ook wel een prettig gevoel.

Wat betreft lezen over de bevalling. Ik moet zeggen dat ik ergens mijn hoofd nog in het zand steek dat het over maximaal 20 weken weer zover is, maar heb de 'klus' al eerder geklaard dus het zal deze keer ook wel goedkomen. Althans dat hoop ik dan maar...
pi_105788015
hier de eerste echo gehad met 5 weken door onduidelijke redenen (kans bestond dat ik al 19 weken was :O) verder normaal pas echo bij de 10 a 12 weken.

Vent was pas 2 uur later thusi dan verwacht en inmiddels ook weer de deur uit... gezellig dan maar met meoders op msn wat beppen.

Voor de gene die me wilde helpen met het lijstje :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sam1993 op 19-12-2011 21:02:24 ]
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  maandag 19 december 2011 @ 20:52:12 #153
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_105788838
hydrofielluiers, hydrofiel washandjes
flessenborstel
2 kleine en 2 grote flessen
dekbedovertrekjes
hoeslakens
hoezen voor het aankleedkussen
kleerhangers. (nou kun je die overal wel vandaan halen, maar is wel handig ;) )
2 kruikenzakken
matras voor het ledikantje. (ik heb m gekocht bij de leen bakker, 30 euro. goed dik matras.)
---

rolgordijn of gewone donkere gordijnen zijn een persoonlijke keuze.
hemeltje is niet noodzakelijk, maar wel heel erg leuk natuurlijk.
slaapzak is ook niet echt noodzakelijk, maar misschien wel handig met de tijd.

misschien heb je er wat aan, er zal zo wel een aanvulling komen van de andere hier ^O^
05.12.2003 Wesley
04.06.2006 Jordy
03.03.2012 Cristel
pi_105788886
Luieremmer kan zo'n luxe ding zijn, maar hier werkt een gewone prullenbak ook. Die legen we elke dag in de kliko/recyclezak.

Slaapzak hoeft niet perse. Die kleintjes blijven meestal wel braaf liggen onder de dekens. Maar mag wel natuurlijk.

Fles, begin je direct flesvoeding geven? Dan zou ik 2 flessen en 2 spenen(voor newborn of 0-3 maand) van 1 merk kopen. Mocht het merk fles niet zogoed werken voor je kleintje ben je geen handenvol geld kwijt.

Hydrofielen kun je wel wat meer van gebruiken. Ik heb er wel 20+ en die hebben ook weleens allemaal in de was gezeten..
pi_105789056
Pure Evil: zo lees ik al dat ik blijkabar al meer heb dan dat ik echt relevant vond xd Maar ook al een paar dingen waar ik inderdaad niet aan gedacht heb.

dp: Vriend wil het liefste borstvoeding maari k begin enorm te twijfelen eraan. denk dat ik inderdaad start met flesvoeding ook al is borstvoeding financieel logischer voor ons.

Dankjewel alvast!
pi_105789134
aankleedkussenhoezen
kruikzakken
waskom
extra hydrofielluiers en washandjes
dekentje (tot 2 jaar mogen de kleintjes niet onder een dekbedje)
sterelisator (hoeft niet per se kan ook uitkoken maar is wel heel handig)
hoeslakens en moltons voor het bedje
babyfoon?
thermometer
Misschien ook iets van een comfortabele stoel of zo om te voeden
voedingskussen + hoes

Meer weet ik voor nu ook even niet...
  maandag 19 december 2011 @ 20:57:57 #157
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105789246
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:55 schreef Sam1993 het volgende:
Pure Evil: zo lees ik al dat ik blijkabar al meer heb dan dat ik echt relevant vond xd Maar ook al een paar dingen waar ik inderdaad niet aan gedacht heb.

dp: Vriend wil het liefste borstvoeding maari k begin enorm te twijfelen eraan. denk dat ik inderdaad start met flesvoeding ook al is borstvoeding financieel logischer voor ons.

Dankjewel alvast!
Waarom twijfel je aan BV? Ik ben niet van de maffia ofzo hoor, maar als jullie het financieel lastig hebben zou ik zeker een poging wagen of het lukt... Babyvoeding is echt heel erg duur...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
Willem
Piet(er)
  maandag 19 december 2011 @ 20:58:42 #158
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_105789297
ik had altijd flessen van de kruidvat, en daar passen dus de spenen van kruidvat op, maar ook die duurdere, van dodie enzo.

Ik weet niet hoedat je tegenover 2ehands dingen staat? Want hydrofielluiers zou je misschien bij iemand in de familie kunnen lenen? of op marktplaats?

@ Roosje, waskom is onnodig.....

rectaal thermomether is dan wel weer handig, hebben ze ook bij de kruidvat ofzo, is iets van 3/4 euro dacht ik.
05.12.2003 Wesley
04.06.2006 Jordy
03.03.2012 Cristel
pi_105789370
Dat het duur is heb ik inderdaad gezien in de winkel. maar ik heb altijd al enrom gevoelige borsten eghad (ook voro de zwangerschap) proberen zal ik het zeker in het begin maar ik zie het al helemaal voor em dat dat een grote ellende gaat worden. En kolven lijkt me best veel werk (geen verstand van qua huren kopen of de tijd die je ervoor ndoig hebt ) want uit handen geven aan vriend is ook wel eens fijn.

even lijstje bijstellen kom een paar dingen tegen die ik al had :D
  maandag 19 december 2011 @ 21:00:05 #160
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_105789381
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:58 schreef PureEvil het volgende:
ik had altijd flessen van de kruidvat, en daar passen dus de spenen van kruidvat op, maar ook die duurdere, van dodie enzo.

Ik weet niet hoedat je tegenover 2ehands dingen staat? Want hydrofielluiers zou je misschien bij iemand in de familie kunnen lenen? of op marktplaats?

@ Roosje, waskom is onnodig.....

rectaal thermomether is dan wel weer handig, hebben ze ook bij de kruidvat ofzo, is iets van 3/4 euro dacht ik.
Oh ik weet niet hoever je van de grens met duitsland af woont, maar flesvoeding is hier volgens mij goedkoper (maar ik heb al een tijdje niet opgelet wat het nou in NL kost, als ik eerlijk ben) anyway, 3,99 voor 600 gram pak babyvoeding hier bij de NETTO in duitsland.
05.12.2003 Wesley
04.06.2006 Jordy
03.03.2012 Cristel
pi_105789426
Sam, dan zou ik er nog even over nadenken. Je kunt wel van bv naar fv, maar andersom is eigenlijk niet te doen. je hebt nog wel even om de voor en nadelen van beide te bestuderen ;)
pi_105789440
Ik woon in maastricht opzich niet heelv er van duitsland af en wanneer mijn ouders hier zijn zouden die best met we willen rijden om een voorraadje te halen. maar de NETTO zit die door heel duitsland?
  maandag 19 december 2011 @ 21:02:33 #163
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_105789553
Ja naar mijn weten is dat gewoon een landelijke supermarkt. Maar je zou ook ff kunnen kijken wat de voeding kost bij de kruidvat/albert heijn, want die hebben ook eigen merk. en dat is volgens mij ook niet zo duur.
05.12.2003 Wesley
04.06.2006 Jordy
03.03.2012 Cristel
pi_105789616
nee albertheijn etos en kruidvat ligt allemaal rond de 7 euro voor een pak had ik gezien dit vond ik ook best goed te doen.

Hoe denken jullie over fopspenen? Ik weet niet wat ik er mee moet. In het begin heb ik er geen moeite mee maar de kleine van mijn vriend is een drama wanneer ze geen tutje heeft (willen al vanaf 6 maanden stoppen ermee en is nu 2.) ze heeft hem wel alleen in bed maar geen tutje is niet slapen.. ook al houden we het een week vol dan slaapt ze gewoon zo goed als niet.. liever dus geen speentjes maar is dit iets wat je zelf kan overwegen of wat aangeraden word?
  maandag 19 december 2011 @ 21:03:44 #165
250838 Fee-nix
staat in vuur en vlam
pi_105789640
Kyara wat klinkt dat dichtbij als je zegt 'ik denk dat het wel 2011' wordt! :o

Lijstjes... sja... lastig zo even uit het hoofd.
Ik vond dat roosje wel een goede had: comfortabele stoel op de kinderkamer. Ik zie dat die ook al op je lijstje staat.

Kledingkast heb ik nu pas aangeschaft! Hij is ruim anderhalf. Daarvoor deed ik gewoon alles in de commode en in een ladekastje van de Hema. Maar of dat past ligt er natuurlijk aan hoeveel kleertjes je hebt voor de baby straks. Ik heb nooit veel kleertjes gekocht. Vind het altijd zonde, omdat ze er toch zo weer uit groeien. Ik draai wel wasjes ;).

Volgens mij ben je wel aardig compleet. Alleen dekbedje mag idd niet tot ze twee jaar zijn he. Dus dekentjes :). (En als je aan de slaapzakjes wilt, zou ik er minimaal 2 kopen hoor)
Bring the past only if you're going to build from it.
Peuter
Baby
  maandag 19 december 2011 @ 21:04:34 #166
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105789698
Een euro of 6/7 ben je sowieso wel kwijt aan een pak voeding van eigen merk (wij hadden in het begin hypoallergeen van Nutrilon, die was zelfs 16 euro) Je doet gemiddeld een week met een pak, dus tel maar uit. Het lijkt niet veel, maar als je een beperkt budget hebt is 't altijd aan iets anders ook te besteden ;)
Willem
Piet(er)
pi_105789860
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:04 schreef flugeltje het volgende:
Een euro of 6/7 ben je sowieso wel kwijt aan een pak voeding van eigen merk (wij hadden in het begin hypoallergeen van Nutrilon, die was zelfs 16 euro) Je doet gemiddeld een week met een pak, dus tel maar uit. Het lijkt niet veel, maar als je een beperkt budget hebt is 't altijd aan iets anders ook te besteden ;)
Ja als je het zo bekijkt is het inderdaad een aaridg bedrag. ik kijk hier meestal per week omdat ik zoveel mogelijk van vriend zijn leefgeld(65) rond wil komen om wat ik binnekrijg als extra te behouden. Nu gaat dat super goed met zijn tweeen maar straks word dat vast heeel moeilijk of zelfs zo goed als onmogelijk Dus dat zou dan weer een groot plsupunt zijn van de bv. Toch maar eens gaan verdiepen dan.
pi_105789949
Qua speen, mijn zoontje had erg veel zuigbehoefte. Dus die had na een paar dagen al een fopspeen, anders was het niet te doen. Afwennen was met 9 maand 1dag gedoe. Dus ik zou zeggen, alleen aan beginnen als echt nodig, maar niet teveel over panikeren.
Rond de 2 is het vaak lastiger. Maar kun je wel met beloningsdingen aan de slag. En verder: doorzetten, hoe moeilijk ook.
pi_105789988
En de luiers zijn ook nog een duur terugkomend iets. Dat hakt ook in een budget..
pi_105790001
Boh, even tussendoor hoor, ben nog steeds aan het werk, al vanaf 9.30 vanochtend. Glukkig wel met een dinerpauze van anderhalf uur ertussen.
Maar dit is al de vierde lange dag op een rij die ik maak. Ik hoop dat al die stress en drukte niet al teveel effect heeft op de baby.
De vorige keer zei de vk dat het kleiner was dan ze verwachtte met deze termijn en dat blijft maar door mijn hoofd spoken.
Ik weet niet zo goed waarom ik dit neerzet want ik kan toch niks aan de situatie veranderen nu, maar blegh... ;(
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
  maandag 19 december 2011 @ 21:10:06 #171
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105790003
Dan zit je dus op 10% van je weekloon Sam, aan luiers (eigen merk) zul je dat ook ongeveer kwijt zijn... Dan zit je dus al snel op 50 euro voor jullie tweetjes...

en dan groeien kids in het begin ook nog eens heel erg hard, kleren zijn bijna niet aan te slepen.
Willem
Piet(er)
  maandag 19 december 2011 @ 21:10:58 #172
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105790051
quote:
18s.gif Op maandag 19 december 2011 21:10 schreef oeke het volgende:
Boh, even tussendoor hoor, ben nog steeds aan het werk, al vanaf 9.30 vanochtend. Glukkig wel met een dinerpauze van anderhalf uur ertussen.
Maar dit is al de vierde lange dag op een rij die ik maak. Ik hoop dat al die stress en drukte niet al teveel effect heeft op de baby.
De vorige keer zei de vk dat het kleiner was dan ze verwachtte met deze termijn en dat blijft maar door mijn hoofd spoken.
Ik weet niet zo goed waarom ik dit neerzet want ik kan toch niks aan de situatie veranderen nu, maar blegh... ;(
:*

Heb je enig idee van de vooruitzichten? Komt er een rustiger tijd aan voor je?
Willem
Piet(er)
pi_105790058
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:09 schreef Deepfreeze het volgende:
Qua speen, mijn zoontje had erg veel zuigbehoefte. Dus die had na een paar dagen al een fopspeen, anders was het niet te doen. Afwennen was met 9 maand 1dag gedoe. Dus ik zou zeggen, alleen aan beginnen als echt nodig, maar niet teveel over panikeren.
Rond de 2 is het vaak lastiger. Maar kun je wel met beloningsdingen aan de slag. En verder: doorzetten, hoe moeilijk ook.
Ja dat is ook zo maar wel erg moeilijk aangezien ze heel veel bij haar moeder is die dit niet nodig lijkt te vinden. Heb al een gehad speentje vergeten mee te nemen na tilburg. mijn moeder is van menign dan jankt ze ma een keer goed ma dit was echt een hel.. (verwarrend voor zon kleintje bij de een wel ander neit. dus dan toch maar een nieuwe kopen heb er inmiddels wel 10 liggen...
  maandag 19 december 2011 @ 21:11:57 #174
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_105790114
punt van mij was eigenlijk, misschien zit er meer in zo'n pak? 800 gram ofzo? En is het dan wel de moeite om heen en weer te rijden naar duitsland voor die voeding? Want aan benzinekosten wordt niet gedacht...

En toch even over de verzorgingsproducten hoor, bij de action kun je voordelig de shampoo/badspul/olie/wasgel halen, en ook billendoekjes. Misschien een tip?

Hmz, flugeltje, dan zijn ze toch wel wat duurder geworden volgens mij, in 2/3 jaar tijd, die huismerk voeding. -O-

Sam, heb je trouwens al die gratis dozen al aangevraagd? de blije doos van de prenatal, de doos van de etos, en de kruidvat tas?
en bij babypark kun je een catalogus aanvragen, en dan krijg je gratis een paar witte sokjes erbij.

Voor de andere dingen (kleding/kleerhangers) die je nu niet nodig hebt, zou je eens kunnen rondkijken op de koninginnenmarkt, bij ons wordt er altijd ontzettend veel babyspul aangeboden voor weinig ^O^

Over het gedoe met de speen....als ze er niet om vragen NIET geven!!! Ik ken zat ouders die hun kind gewoon die speen in de mond douwen, en dan denk ik....waarom?????Kind jankt niet, heeft geen honger, is niet lastig......
05.12.2003 Wesley
04.06.2006 Jordy
03.03.2012 Cristel
pi_105790192
quote:
18s.gif Op maandag 19 december 2011 21:10 schreef oeke het volgende:
Als je je teveel zorgen maakt is het misschien ook fijn als je tussendoor even naar de verloskudnige kan om te kijken of het al gegroeid is. wanneer kan je er weer heen?
pi_105790286
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:11 schreef PureEvil het volgende:
punt van mij was eigenlijk, misschien zit er meer in zo'n pak? 800 gram ofzo? En is het dan wel de moeite om heen en weer te rijden naar duitsland voor die voeding? Want aan benzinekosten wordt niet gedacht...

En toch even over de verzorgingsproducten hoor, bij de action kun je voordelig de shampoo/badspul/olie/wasgel halen, en ook billendoekjes. Misschien een tip?

Hmz, flugeltje, dan zijn ze toch wel wat duurder geworden volgens mij, in 2/3 jaar tijd, die huismerk voeding. -O-

Sam, heb je trouwens al die gratis dozen al aangevraagd? de blije doos van de prenatal, de doos van de etos, en de kruidvat tas?
en bij babypark kun je een catalogus aanvragen, en dan krijg je gratis een paar witte sokjes erbij.

Voor de andere dingen (kleding/kleerhangers) die je nu niet nodig hebt, zou je eens kunnen rondkijken op de koninginnenmarkt, bij ons wordt er altijd ontzettend veel babyspul aangeboden voor weinig ^O^
Zwangerdoos van etos heb ik zaterdag opgehaald. prenetal heb ik de bon van liggen (maar zit in heerlen) dus ngo even wachten tot ik voro meer erheen moet. die van krudivat en babypark wist ik nog niet Dankje!
pi_105790351
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:10 schreef flugeltje het volgende:
:*

Heb je enig idee van de vooruitzichten? Komt er een rustiger tijd aan voor je?
Ik hoop vooral door nu even door te stomen dat ik in de eerste week van januari even een paar dagen met mijn familie in een vakantiehuisje kan zitten.
Alhoewel ik mijn hart ervoor vasthoud. :{
Toch iets teveel hooi op de vork en dan in januari weer een nieuw project, dus dat stoomt wel even door. Ik hoop dat ik uberhaupt 4 weken verlof kan nemen, ik begin het angstige vermoeden te krijgen dat het er 2 of 3 gaan worden.
pi_105790408
Volgende week moet ik pas weer, maar ik denk inderdaad dat ik even bel of ik vrijdagochtend even langs mag komen! Goed idee Sam! :Y
  maandag 19 december 2011 @ 21:18:50 #179
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_105790557
oh sam, en de rest natuurlijk ;)
http://www.gratis.nl/wp-c(...)kruidvat_luiers.jpeg

Gratis luiers tot 31 december 2011. je kan gerust 3 bonnen tegelijk inleveren, en dus 3 pakken gratis luiers halen. bij mij deden ze totaal niet moeilijk iig.
(maar volgens mij stond dit van de week nog in dit topic :+ )
05.12.2003 Wesley
04.06.2006 Jordy
03.03.2012 Cristel
pi_105790628
Sam, voor de krappe financien:
Die 2 kruiken heb ik nooit begrepen... We hebben er 2 gekocht en 1 nooit gebruikt. Die staat dus nog nieuw in de kast.. Ze zijn hartsikke duur, dus ik zou het bij 1 laten..
Hydrofielen kun je niet genoeg hebben inderdaad, je gebruikt ze echt overal voor :)
De thermometer van kruidvat is prima, meet supersnel (wij hebben hem ook).

Voor rompertjes zou ik je naar V&D willen sturen. Die gooien regelmatig het merk friendz in de aanbieding. Wij hebben er een stuk of 5 voor ¤1,- per stuk kunnen scoren :)

En struin marktplaats af, veel dingen zoals badje & standaard hebben vaak niks te lijden gehad.
  maandag 19 december 2011 @ 21:19:58 #181
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105790634
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:15 schreef oeke het volgende:

[..]

Ik hoop vooral door nu even door te stomen dat ik in de eerste week van januari even een paar dagen met mijn familie in een vakantiehuisje kan zitten.
Alhoewel ik mijn hart ervoor vasthoud. :{
Toch iets teveel hooi op de vork en dan in januari weer een nieuw project, dus dat stoomt wel even door. Ik hoop dat ik uberhaupt 4 weken verlof kan nemen, ik begin het angstige vermoeden te krijgen dat het er 2 of 3 gaan worden.
Wel een beetje op jezelf passen he? Dat verlof heb je gewoon nodig... Natuurlijk is het fijn dat je projecten zo goed lopen, maar liever nu wat rust inbouwen dan straks instorten en helemaal niets meer kunnen...
Willem
Piet(er)
  maandag 19 december 2011 @ 21:20:40 #182
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105790690
Sam kreeg jij nou een menneke?

En waar ben jij verzekerd voor ziektekosten? Ik geloof dat bij VGZ nog steeds een tummytub in het kraampakket zit namelijk...
Willem
Piet(er)
pi_105790779
Nee we weten het ngo neit hopelijk woensdag dus. Kijkt de verloskudnige daar naar als je het haar vraagt? iedereen denkt een jongetje dat wel (dat heb ik vorige week hier gezegd) zelf hebben wij dit gevoel ook al vanaf het begin en alles wat ik krijg van mensen en de gratis dozen enzo krijg ik ook alles blauw misschien een voorteken maar weten doen we het nog niet (bijgeloof xd)
pi_105790810
Kruidvat heeft ook bonnen voor gratis Newbornluiers, hun Standaardvoeding is 6 euro 30 per pak.
Luiers haal ik altijd in de aanbiedingen, als je goed oplet heb je bergen luiers voor een paar centen. 2 pakken Huggies,1 betalen enzo.
Friso heeft vaak acties voor gratis Standaard 2 voedingen, ik had 24 pakken en daar heb ik het wel mee gered in het 2e half jaar. olvarit heeft ook heel vaak acties.
Kleertjes had ik tweedehands en van Zeeman, voor die kleintjes hebben hun echt heerlijk zacht spul en na 2 maanden zijn ze al uit hun maat die baby's.
verder krijg je natuurlijk ook veel.

Badje en al dat soort dingen lekker tweedehands kopen, kan echt honderden euro's schelen. Echt ik stond versteld dat m'n baby zo goedkoop was,had het veel erger verwacht. En inmiddels ben ik een soort koopjesjager geworden omdat het zo leuk is veel voor weinig te krijgen: P
pi_105790915
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:21 schreef Sam1993 het volgende:
Nee we weten het ngo neit hopelijk woensdag dus. Kijkt de verloskudnige daar naar als je het haar vraagt? iedereen denkt een jongetje dat wel (dat heb ik vorige week hier gezegd) zelf hebben wij dit gevoel ook al vanaf het begin en alles wat ik krijg van mensen en de gratis dozen enzo krijg ik ook alles blauw misschien een voorteken maar weten doen we het nog niet (bijgeloof xd)
De lijst die ik nu samenstel is niet iets wat ik zelf hoef te kopen. omdat mijn vriend ondersteuning krijgt vanuit radar (voor mensen met een licht verstandelijke beperking) komen wij in aanmerkign voro een beurs deze zullen ons het bedrag geven wat we nodig denken te hebben. maar heb dus wel een lijst nodig voor die dingen. Kleertjes rompers etc kopen we zowiezo zo goedkoopmogelijk dus v&d is een goede tip kom daar nooit omdat ik ze over het algemeen redelijk duur vind.
pi_105791546
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:19 schreef flugeltje het volgende:
Wel een beetje op jezelf passen he? Dat verlof heb je gewoon nodig... Natuurlijk is het fijn dat je projecten zo goed lopen, maar liever nu wat rust inbouwen dan straks instorten en helemaal niets meer kunnen...
Ja, daar heb je wel gelijk in, maar helaas werkt het zo niet. Deadline is deadline en als ik het niet doe doet niemand het. Of althans, dan zoeken ze iemand anders en kan ik fluiten naar mijn geld. Er is wat dat betreft niet veel bescherming voor de zelfstandige.
Het enige wat ik kan doen is een stagaire zoeken voor januari februari. Dat houd ik nu wel in mijn achterhoofd hoor. Moet ik ook zelf betalen dus daardoor twijfel ik er wel aan. Stom geld. :(

Leuk is wel dat als ik achter de naaimachine ga zitten de kleine begint te trappelen en te doen! O+
pi_105791592
Oeke: Ik denk dat als je aangeeft dat je er zo erg mee zit en je zorgen maakt je zeker langs kan komen. Hier doen ze daar tenminste niet zo moeilijk over.

Ben nu een heel eind met wat jullie opgenoemd hebben denk het tot nu toe wel zover te hebben van belangrijke dingen. Dankjewel allemaal!! Hopelijk akn ik dan in januari beginnen in de kamer als we dan de beurs hebben gekregen.

Fluug: dat ik het geslacht zo graag wilw eten maakt me jusit ook zo zenuwachtig voor woensdag. Buiten ons voorgevoel ben ik ookz eker blij met een meid. Zal het jullie woensdag laten weten:) Namen hebben we al wel voor beide dus dat is een zorg minder :)
  maandag 19 december 2011 @ 21:37:43 #188
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105791960
Tja Oeks, dat maakt het inderdaad een stuk lastiger... Probeer in elk geval zoveel mogelijk rustmomentjes te nemen. Ik hoop dat je na deze deadline wat meer aan jezelf toekomt... :*
Willem
Piet(er)
pi_105792177
Ik dacht dat zelfstandigen tegenwoordig ook een zwangerschapsuitkering kregen? Of zijn dat allemaal rare regels?
pi_105792272
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:39 schreef Sam1993 het volgende:
hier de eerste echo gehad met 5 weken door onduidelijke redenen (kans bestond dat ik al 19 weken was :O) verder normaal pas echo bij de 10 a 12 weken.

Vent was pas 2 uur later thusi dan verwacht en inmiddels ook weer de deur uit... gezellig dan maar met meoders op msn wat beppen.

Voor de gene die me wilde helpen met het lijstje :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sam1993 op 19-12-2011 22:09:44 ]
pi_105793227
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:41 schreef Troeta het volgende:
Ik dacht dat zelfstandigen tegenwoordig ook een zwangerschapsuitkering kregen? Of zijn dat allemaal rare regels?
Jawel, maar geen WW, of geen ziektewet. Daar moet je jezelf voor verzekeren dat is echter niet te betalen. Voor de kleine zelfstandige dan.
Dus zou ik eerder dan de 4/6 weken voor de uitgerekende datum ziek worden door zwangerschap dan is het pech gehad. Geen inkomen.
Gelukkig is de zwangerschapsuitkering er tegenwoordig. Mijn vriendin kreeg er bijvoorbeeld geen en heeft dus heel lang doorgewerkt en was ook heel erg snel weer aan het werk. Ik ben net een van de gelukkigen.
pi_105793253
Sam ik zou ook nog extra hydrofiel luiers (die je al 3 hebt) op de lijst zetten aangezien je hier een beurs voor krijgt.

Misschien is een box en boxkleed ook nog wel handig om op de lijst te zetten. Al hoort het niet helemaal bij slapen maar ok. Weet niet of je die nog hebt van het dochtertje van je vriend maar dat is vaak ook een wat grotere uitgave.

Sorry als ik erover heen gelezen heb want ben niet heel erg helder meer...
pi_105793786
Oeke wel aan jezelf denken he... :*
Zijn er geen mogelijkheden om zo'n stagaire te subsidieren via de gemeente of zo..
pi_105793874
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:55 schreef Roosje84 het volgende:
Sam ik zou ook nog extra hydrofiel luiers (die je al 3 hebt) op de lijst zetten aangezien je hier een beurs voor krijgt.

Misschien is een box en boxkleed ook nog wel handig om op de lijst te zetten. Al hoort het niet helemaal bij slapen maar ok. Weet niet of je die nog hebt van het dochtertje van je vriend maar dat is vaak ook een wat grotere uitgave.

Sorry als ik erover heen gelezen heb want ben niet heel erg helder meer...
Je hebt er iniedergeval niet overheen gelezen hij staat er gewoon niet tussen.. de box van de kline is bij zijn ex afgefikt in de kelder die was van zijn oom maar mijn tante heeft er al een voor me geregeld. boxkleed is wel handig had ik ngo neit aan gedacht dankje;)
  maandag 19 december 2011 @ 22:03:41 #195
250838 Fee-nix
staat in vuur en vlam
pi_105793950
Oeke ik hoop ook dat je in januari dan even bij kunt komen! Probeer ook als je zo hard werkt toch wat rustmomentjes in te lassen op een dag. Even 20 minuutjes liggen tussen de middag scheelt al een hoop! Succes!

Ja die kruidvat bon heb ik ook :). Bij 2 winkels in mijn stad doen ze er totaal niet moeilijk over. Maar ik had mijn schoonmoeder gevraagd ook wat pakken te scoren, en bij de winkel waar zij was (kom ik nooit, andere kant vd stad) deden ze juist heel moeilijk! Zo van: ja uitprinten is niet de bedoeling he, je moet het origineel hebben. Anders kan iemand hem zo vaak uitprinten als ie wil. Uhmmmm, dat was wel mijn bedoeling ja ;). En ik zet ook nog altijd braaf mijn naam en adres op die dingen. Hoop maar dat ze daar niks mee doen ;).
Peuter
Baby
  maandag 19 december 2011 @ 22:05:47 #196
250838 Fee-nix
staat in vuur en vlam
pi_105794108
Sam: en een wipstoeltje? Lakentjes en dekentjes voor de kinderwagen? De kinderwagen zelf? Autostoeltje? Oke, heeft allemaal niks meer met slapen te maken, maar dat heeft een boxkleed ook niet ;).
Peuter
Baby
pi_105794311
ik schrijf ze iniedergeval op en vraag ik morgen wel aan zijn begeleider of deze dingen ermee doormogen na het kantoor. hopelijk wel ;) lakentjes end ekentjes voro de kinderwagen heb ik kinderwagen zelf ook en autostoeltje (maxi cosi) ook. is een combi wagen dus deze zat bij de wandelwagen. Wipstoeltje heb ik niet meer inderdaad 4 weken voor ik zwanger werd heb ik dat verkocht.Dankje!
pi_105794639
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:03 schreef Fee-nix het volgende:
Oeke ik hoop ook dat je in januari dan even bij kunt komen! Probeer ook als je zo hard werkt toch wat rustmomentjes in te lassen op een dag. Even 20 minuutjes liggen tussen de middag scheelt al een hoop! Succes!

Ja die kruidvat bon heb ik ook :). Bij 2 winkels in mijn stad doen ze er totaal niet moeilijk over. Maar ik had mijn schoonmoeder gevraagd ook wat pakken te scoren, en bij de winkel waar zij was (kom ik nooit, andere kant vd stad) deden ze juist heel moeilijk! Zo van: ja uitprinten is niet de bedoeling he, je moet het origineel hebben. Anders kan iemand hem zo vaak uitprinten als ie wil. Uhmmmm, dat was wel mijn bedoeling ja ;). En ik zet ook nog altijd braaf mijn naam en adres op die dingen. Hoop maar dat ze daar niks mee doen ;).
Mogen ze mij uitleggen hoe ik het origineel moet meenemen als het een linkje is... ;)
Maar goed te weten dat ze niet zo moeilijk doen, was namelijk al aan t verzinnen wat ik allemaal als losse aankopen kon gaan doen om iedere keer 1 bon in te kunnen leveren. Overigens staat er nergens (althans niet op de bon) dat je er niet meerdere in mag leveren, officieel alleen 1 per aankoop. Heb er toevallig vandaag een stapeltje geprint :)
pi_105794830
Mijn moeder levert zeo ok voor me in. ik heb geen printer en bij schoonmoeder mag ik niet printen want dat kost inkt.. ach jah geen zin om me over op te fokken. Ga nu lekker i didn't know i was pregnant kijken en daarna na mn bed. Dankjewel voor jullie hulp;)

x
pi_105795698
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:55 schreef oeke het volgende:

[..]

Jawel, maar geen WW, of geen ziektewet. Daar moet je jezelf voor verzekeren dat is echter niet te betalen. Voor de kleine zelfstandige dan.
Dus zou ik eerder dan de 4/6 weken voor de uitgerekende datum ziek worden door zwangerschap dan is het pech gehad. Geen inkomen.
Gelukkig is de zwangerschapsuitkering er tegenwoordig. Mijn vriendin kreeg er bijvoorbeeld geen en heeft dus heel lang doorgewerkt en was ook heel erg snel weer aan het werk. Ik ben net een van de gelukkigen.
Mijn vriendin mocht verplicht gaan solliciteren met d'r zwangere buik...
Ze zat net op de grens van zwangerschaps uitkering om het te krijgen, weekje later en ze had gaan uitkering gehad ofzo.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')