abonnement Unibet Coolblue
pi_106080054
om maar op 1 plaats te wijzigen heb ik nu een menu gemaakt uit een database

1
2
3
4
5
<?php
$result 
mysql_query ("SELECT * FROM hoofdmenu ORDER BY H_id ASC");
while(
$row mysql_fetch_array($result)){              
echo 
"<a href = 'index_new.php?func=".$row['H_name']."' class='".$row['H_name']." ' >".$row['H_name']."</a>";
?>

maar hoe kan ik hier nu iets active maken?
ik gebruik functions voor elke pagina aan te roepen (index.php?func=home of func=pagina2 etc

zelf dat ik iets aan
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$result 
mysql_query ("SELECT * FROM hoofdmenu ORDER BY H_id ASC");
while(
$row mysql_fetch_array($result)){

if (
$row['H_actief'] == "1") {
echo 
"<a href = 'index_new.php?func=".$row['H_name']."' class='".$row['H_name']." actief"." ' >".$row['H_name']."</a>";
}
else{
echo 
"<a href = 'index_new.php?func=".$row['H_name']."' class='".$row['H_name']." ' >".$row['H_name']."</a>";
?>

maar ben er nog niet helemaal aan uit hoe die 1 en 0 in de database kan updaten

iemand een idee hoe zoiets aan te pakken
of moet het helemaal anders opgezet worden?
  dinsdag 27 december 2011 @ 10:53:37 #127
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_106080266
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 10:43 schreef MrNiles het volgende:
om maar op 1 plaats te wijzigen heb ik nu een menu gemaakt uit een database
[ code verwijderd ]

maar hoe kan ik hier nu iets active maken?
ik gebruik functions voor elke pagina aan te roepen (index.php?func=home of func=pagina2 etc

zelf dat ik iets aan
[ code verwijderd ]

maar ben er nog niet helemaal aan uit hoe die 1 en 0 in de database kan updaten

iemand een idee hoe zoiets aan te pakken
of moet het helemaal anders opgezet worden?
Je bedoelt dat het item met de pagina waar je op bent actief is?
1
2
3
<?php
if ($row['H_name'] == $_GET['func']) {
?>
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_106080666
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 10:53 schreef mstx het volgende:

[..]

Je bedoelt dat het item met de pagina waar je op bent actief is?
[ code verwijderd ]

maar het wordt eigenlijk iets ingewikkelder :p
ik heb een "TOP"menu (een fixed balk bovenin de pagina) met enkele mogelijkheden
elk topmenu-item krijgt links op de pagina een submenu.
Ik had bedacht om ook daarvoor die func mee te geven..maar dan ben ik dus mijn actief in het topmenu kwijt

is dit iets voor multidimensional arrays?
ik wil geen dropdown menu maken maar een topmenu-balk die een submenu opent op het scherm

[ Bericht 4% gewijzigd door MrNiles op 27-12-2011 15:27:52 ]
pi_106209020
Even geleden dat ik wat met PHP heb gedaan, en ik moet nu even snel iets fixen voor een trainingskamp. Het lukt mij alleen niet meer om meerdere records tegelijk in te voeren. Het was een simpel iets, maar ik kom er zo snel ff niet meer op.

Ik krijg een aantal resultaten uit mijn while loop en deze worden in een tabelletje gegooid (niet erg netjes nu, maar dat maakt hiervoor even niet uit).

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<tr><td><?php echo $row[Naam]; ?><input name="Naam[]" value="<?php echo $row[Naam]; ?>" type="hidden"></td> <td><input name="Punten[]" size="2" value="1"></td> <td><input name="Onderdeel" value="<?php echo $Onderdeel?>" type="hidden"><input name="ID" value="<?php echo $row[ID]; ?>" type="hidden"></td></tr>
<?php ?>
</table>
<input type="submit" name="Opslaan" value="Opslaan" /></form><br />

<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' AND (!empty($_POST['Opslaan']))) {

$sql = ("INSERT INTO scoretabel VALUES('$Naam', '$Onderdeel', '$Punten')");
mysql_query($sql) or die(mysql_error());
Zou iemand dit even snel kunnen (helpen met) oplossen?
pi_106210929
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 16:40 schreef Feyenoordlife het volgende:
Even geleden dat ik wat met PHP heb gedaan, en ik moet nu even snel iets fixen voor een trainingskamp. Het lukt mij alleen niet meer om meerdere records tegelijk in te voeren. Het was een simpel iets, maar ik kom er zo snel ff niet meer op.

Ik krijg een aantal resultaten uit mijn while loop en deze worden in een tabelletje gegooid (niet erg netjes nu, maar dat maakt hiervoor even niet uit).
[ code verwijderd ]

Zou iemand dit even snel kunnen (helpen met) oplossen?
Je wilt alle gegevens uit de post array halen voor het element: "Naam[]"?

Zo ja;
1
2
3
4
5
<?php
foreach($_POST['naam'] as $k => $v) {
//hierin je code om het naar de db te schrijven. variable $v bevat de waarde van de input. Niet vergeten te escapen.
}
?>
pi_106212566
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 17:27 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Je wilt alle gegevens uit de post array halen voor het element: "Naam[]"?

Zo ja;
[ code verwijderd ]

Ongeveer ja, alleen moeten de punten er ook nog bij. In ieder geval bedankt al voor dit gedeelte.
pi_106221064
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 18:15 schreef Feyenoordlife het volgende:

[..]

Ongeveer ja, alleen moeten de punten er ook nog bij. In ieder geval bedankt al voor dit gedeelte.
Zet dit in de loop om de punten array uit te lezen:

1
2
3
<?php
$punten 
$_POST['Punten'][$k];
?>
pi_106221424
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:39 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Zet dit in de loop om de punten array uit te lezen:
[ code verwijderd ]

Yes, dat was hem ja. Dankje!
pi_106297979
Nog een vraagje: Waarom sorteert hij nu niet gewoon netjes op Score van hoog naar laag?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
foreach($_POST['Naam'] as $k => $v) {

    
$sql =  ("SELECT Naam, SUM(Punten) as Punten_totaal FROM scoretabel WHERE Naam = '".$v."' ORDER BY Punten_totaal DESC ");
    
    
$result mysql_query($sql) or die(mysql_error());
    while (
$row mysql_fetch_array($result)){
        echo 
"$row[Punten_totaal] $row[Naam] <br>";

    }
?>
  maandag 2 januari 2012 @ 01:05:16 #135
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_106298112
Van regel 4 t/m 9 doet hij dat wel, maar voor elke nieuwe $k en $v begint een nieuwe sortering. Let bij echo $row['Naam'] op voor XSS aanvallen.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_106298399
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 01:05 schreef GlowMouse het volgende:
Van regel 4 t/m 9 doet hij dat wel, maar voor elke nieuwe $k en $v begint een nieuwe sortering. Let bij echo $row['Naam'] op voor XSS aanvallen.
Bedankt, ga ik ff naar kijken. XSS aanvallen hoef ik voor dit projectje niet naar te kijken, wordt alleen door mij gebruikt draait op localhost.
  maandag 2 januari 2012 @ 02:35:09 #137
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_106300397
Een simpele vraag voor jullie kenners, voor mij echter niet, wie helpt mij uit de brand?

Ik wil downloadbare links tonen op mijn website, dit zijn bestanden die vanuit een upload map moeten komen. Echter krijg ik nu de meldong "forbidden" en de bestanden zijn dus nie letterlijk downloadbaar via de directe link. In dat zelfde mapje zit een .htaccess file waar "deny for all" in staat (dit bestand van contact forms 7 keert zelfs na verwijdering terug).

Hoe de links/uploads downloadbaar te maken zonder de "forbidden" pagina?
  maandag 2 januari 2012 @ 10:40:14 #138
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_106303672
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2012 02:35 schreef Apekoek het volgende:
Een simpele vraag voor jullie kenners, voor mij echter niet, wie helpt mij uit de brand?

Ik wil downloadbare links tonen op mijn website, dit zijn bestanden die vanuit een upload map moeten komen. Echter krijg ik nu de meldong "forbidden" en de bestanden zijn dus nie letterlijk downloadbaar via de directe link. In dat zelfde mapje zit een .htaccess file waar "deny for all" in staat (dit bestand van contact forms 7 keert zelfs na verwijdering terug).

Hoe de links/uploads downloadbaar te maken zonder de "forbidden" pagina?
Je haalt nogal wat dingen door elkaar nu.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_106304474
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2012 02:35 schreef Apekoek het volgende:
Een simpele vraag voor jullie kenners, voor mij echter niet, wie helpt mij uit de brand?

Ik wil downloadbare links tonen op mijn website, dit zijn bestanden die vanuit een upload map moeten komen. Echter krijg ik nu de meldong "forbidden" en de bestanden zijn dus nie letterlijk downloadbaar via de directe link. In dat zelfde mapje zit een .htaccess file waar "deny for all" in staat (dit bestand van contact forms 7 keert zelfs na verwijdering terug).

Hoe de links/uploads downloadbaar te maken zonder de "forbidden" pagina?
Als dat bestand steeds terugkomt gaat het nooit lukken natuurlijk. Wat is 'contact forms 7' precies?

Je zou een soort van proxy script kunnen schrijven dat het bestand aanbiedt via de readfile functie, echter is het misschien beter om gewoon de oorzaak te achterhalen waarom dat .htaccess bestand steeds terugkeert na het verwijderen.
  maandag 2 januari 2012 @ 11:32:29 #140
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_106304786
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:19 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Als dat bestand steeds terugkomt gaat het nooit lukken natuurlijk. Wat is 'contact forms 7' precies?

Je zou een soort van proxy script kunnen schrijven dat het bestand aanbiedt via de readfile functie, echter is het misschien beter om gewoon de oorzaak te achterhalen waarom dat .htaccess bestand steeds terugkeert na het verwijderen.
Zorgt de .htaccess met "Deny for all" voor de forbidden pagina wanneer ik uit dezelfde map een bestand downloadbaar wil maken?

Het gaat trouwens om een Wordpress plugin voor formulieren (http://contactform7.com/), de bestanden die worden upgeload via het formulier wil ik niet alleen per mail krijgen maar ook op mijn server krijgen (deze bestanden wil ik dan downloadbaar maken op een andere sectie op mijn website).

Hoe op te lossen? :)
pi_106305006
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:32 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Zorgt de .htaccess met "Deny for all" voor de forbidden pagina wanneer ik uit dezelfde map een bestand downloadbaar wil maken?

Het gaat trouwens om een Wordpress plugin voor formulieren (http://contactform7.com/), de bestanden die worden upgeload via het formulier wil ik niet alleen per mail krijgen maar ook op mijn server krijgen (deze bestanden wil ik dan downloadbaar maken op een andere sectie op mijn website).

Hoe op te lossen? :)
Een .htaccess met daarin de string 'deny for all' zorgt er inderdaad voor dat de directory niet leesbaar is door de webserver. Je zou het op kunnen lossen door een lege .htaccess in de dir te plaatsten en die te chmodden naar bijvoorbeeld 444, dan kan de webserver het bestand niet meer aanpassen, een nette oplossing is het echter niet.

Zoals ik in mijn vorige bericht al aangaf zou je naar de oorzaak kunnen zoeken. Waarschijnlijk staat ergens in de broncode van de plugin een lijn code dat ervoor zorgt dat de .htaccess wordt weggeschreven, als een soort van beveiliging...
  maandag 2 januari 2012 @ 11:46:47 #142
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_106305161
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:41 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Een .htaccess met daarin de string 'deny for all' zorgt er inderdaad voor dat de directory niet leesbaar is door de webserver. Je zou het op kunnen lossen door een lege .htaccess in de dir te plaatsten en die te chmodden naar bijvoorbeeld 444, dan kan de webserver het bestand niet meer aanpassen, een nette oplossing is het echter niet.

Zoals ik in mijn vorige bericht al aangaf zou je naar de oorzaak kunnen zoeken. Waarschijnlijk staat ergens in de broncode van de plugin een lijn code dat ervoor zorgt dat de .htaccess wordt weggeschreven, als een soort van beveiliging...
Klopt het dient als een beveiliging, dus ik ben ook niet helemaal zeker van of ik hier goed aan doe. Correctie, ik bedoelde deny from all ipv for, maar het idee zal wel hetzelfde zijn.
  maandag 2 januari 2012 @ 11:48:57 #143
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_106305230
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:41 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Een .htaccess met daarin de string 'deny for all' zorgt er inderdaad voor dat de directory niet leesbaar is door de webserver. Je zou het op kunnen lossen door een lege .htaccess in de dir te plaatsten en die te chmodden naar bijvoorbeeld 444, dan kan de webserver het bestand niet meer aanpassen, een nette oplossing is het echter niet.

Zoals ik in mijn vorige bericht al aangaf zou je naar de oorzaak kunnen zoeken. Waarschijnlijk staat ergens in de broncode van de plugin een lijn code dat ervoor zorgt dat de .htaccess wordt weggeschreven, als een soort van beveiliging...
Helaas, zelfs een lege .htaccess file op een chmod van 444 zorgt voor een 403 Forbidden pagina (wanneer ik een upgeload bestand wil benaderen vanuit mijn website).
  maandag 2 januari 2012 @ 11:51:32 #144
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_106305294
Zet er Options +Indexes in.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  maandag 2 januari 2012 @ 12:46:54 #145
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_106307185
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:51 schreef GlowMouse het volgende:
Zet er Options +Indexes in.
Nog steeds niet het gewenste resultaat en al heel wat geprobeerd, ik denk dat ik maar eens voor een betaalde plugin met de gewenste functies ga (raden jullie dat ook aan in het geval van een n00b zoals ik?).
  woensdag 4 januari 2012 @ 14:49:34 #146
242879 Onnoman
The On And Only
pi_106396209
Goedemiddag,

ik probeer 2 google web translators toe te passen op mijn website, die synchroon werken.
Dus gewoon eigenlijk een duplicaat.

dit div element plaatst de google dropdown, maar als je deze elders ook wilt toepassen krijg ik deze niet in zicht.

<div id="google_translate_element"></div>

(zie http://translate.google.com/translate_tools )
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  woensdag 4 januari 2012 @ 16:12:02 #147
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_106400216
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:49 schreef Onnoman het volgende:
Goedemiddag,

ik probeer 2 google web translators toe te passen op mijn website, die synchroon werken.
Dus gewoon eigenlijk een duplicaat.

dit div element plaatst de google dropdown, maar als je deze elders ook wilt toepassen krijg ik deze niet in zicht.

<div id="google_translate_element"></div>

(zie http://translate.google.com/translate_tools )
Div-id's kun je maar één keer in een pagina gebruiken, div-classes onbeperkt.
pi_106422464
Hoi allemaal :)
Ik ben bezig met een website voor mijn vriend, omdat ik graag meer wil leren qua websites bouwen en omdat ik het gewoon leuk vind.

Ik heb een PHP mail form script van mijn leraar gehad, tijdens het oefenen ging het super maar ik ben nu even helemaal de draad kwijt, en tsja, het is vakantie.
Ik heb het script werkende gekregen maar ik snap niet waar ik moet opgeven naar welk adres het bericht verzonden moet worden..
Ik dacht bij 'mail' maar nu krijg ik te zien dat het bericht niet verzonden kan worden.
Wat gaat er fout? :s

Dit is de pagina; http://www.lucsenden.nl/contact.php
pi_106422518
Je script?
pi_106422758
quote:
Da's niet echt nuttig op die manier, zo kunnen we de PHP code niet lezen.
Beter plaats je de code hier, tussen [php] en [/php]. Dan verschijnt het met regelnummers en allemaal leuke kleurtjes enzo, helpt vaak ook :) Verder is het handig als je probeert om je code te beperken tot de relevant delen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')