pi_105680296
registreer om deze reclame te verbergen
logo.gif
http://www.cyclingforfun.org/cff/index.php

Een gratis online cyclingmanager waar ik helemaal verslaafd aan ben. :)

Wat het spel voor mij meer dan de moeite waard maakt, naast de leuke inhoud, is de actieve Nederlandse community op het forum van het spel. We zijn verwikkeld in een hevige ingame strijd tegen de Spaanse overheersing in het spel dat van Spaanse makelij is (maar o.a. Engels en Nederlands zijn beschikbaar als talen om in te spelen).
Naast de vele ritten waar je met je eigen team aan deel kunt nemen vind er namelijk ook wekelijks een nationale rit plaats waar de beste renners per land, per specialiteit (bijv. kasseien of klimmen, etc.), tegen elkaar strijden. Dat is mijn grootste drijfveer in het spel, renners perfect trainen zodat ze voor de Nederlandse nationale ploeg worden opgeroepen. Maar Spanje heeft veel meer spelers, dus veel meer renners, dus veel meer kwaliteit.

Kortom, we hebben meer Nederlanders nodig! Zou imo leuk zijn een golf enthousiaste Fokkers los te laten op dit spel. *O*

camiholanda.jpgcamispain.jpgcamibelgica.jpgcamiportugal.jpg

Houdt je van managers en wielrennen, dan is CFF duidelijk the way to go.

Vanwege de enigzins stijle leercurve is het wel een aanrader voordat je lukraak wat gaat doen de help te lezen en goed op het forum (even apart inschrijven) de tips te lezen en desnoods hulp te vragen aan de meer ervaren spelers, die zijn daar altijd meer dan graag toe bereid.

En uiteraard kan je mij als mede-Fokker altijd om hulp vragen: team RaboRuben.CFF_RaboRuben_tenue_final.jpg

Twee voorbeeldjes van de ritten op de kalender:
amstel.jpgalbertville.jpg

[ Bericht 4% gewijzigd door UltraR op 17-12-2011 14:24:32 ]
Game of Thrones.
Robb: “One time she told me, the sky is blue because we live in the eye of a blue eyed giant named Macumba.”
Bran: “Maybe we do.”
pi_106108305
Volgens mij hebben er zich een behoorlijk aantal Fokkers aangemeld bij CFF de afgelopen tijd gezien het grote aantal nieuwe Nederlandse teams in de 4e divisies.

Misschien leuk om een lijstje te maken met actieve Fokkers op CFF?

Zoals gezegd, voor hulp bij het in eerste instantie misschien een beetje overweldigende spel is het CFF forum the place to be, of hier natuurlijk. :)
Game of Thrones.
Robb: “One time she told me, the sky is blue because we live in the eye of a blue eyed giant named Macumba.”
  woensdag 28 december 2011 @ 16:15:36 #3
363604 MadoRS
Ondertitel. Punt.
pi_106129245
Net geregistreerd. Even kijken. :)
Signature. Punt.
  woensdag 28 december 2011 @ 16:31:18 #4
363604 MadoRS
Ondertitel. Punt.
pi_106129721
Wat een kutspel. Gelijk mee gekapt -O- :r
Signature. Punt.
pi_106131404
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:31 schreef MadoRS het volgende:
Wat een kutspel. Gelijk mee gekapt -O- :r
Je hebt nog geen race meegemaakt. :')
Game of Thrones.
  woensdag 28 december 2011 @ 17:28:26 #6
363604 MadoRS
Ondertitel. Punt.
pi_106131633
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 17:22 schreef UltraR het volgende:

[..]

Je hebt nog geen race meegemaakt. :')
Kan je nagaan hoe kut het is.
Signature. Punt.
pi_107075991
Het blijft hier helaas nogal stil. Zijn er al mensen die het een serieuze kans hebben gegeven?
Dit weekend is de overgang naar het nieuwe seizoen dat de nacht van zondag op maandag van start gaat. Dit is dus het moment voor een frisse start direct vanaf het begin.

Let me know als je besluit je in te schrijven, kan ik je even behoeden voor een paar vaak gemaakte beginnersfouten. Het erg actieve forum is daar trouwens ook altijd een geschikte plaats voor.
Game of Thrones.
pi_107403937
Ik ga me even inlezen in het spel:)
pi_110567821
Verplaatst naar SPT.
sig verwijderd door FA
pi_110571367
Thanks voor het verplaatsen.

Alvast een paar tips voor de beginners:

-Koop voorlopig geen materiaal. In de 4e divisie kan je je geld veel beter in renners steken. Kijk rond op de transfermarkt voor leuke renners met hele lage vraagprijzen. Een beetje fatsoenlijke renners zijn makkelijk in staat veel punten te scoren in de 4e divisie.

-Pull renners. Je moet hopen op 19-jarigen, die kan je dan trainen tot grote jongens. Maar in de 4e divisie zijn 20-jarigen vaak ook al beter dan de renners die je in je basisteam hebt gekregen.

-Vorm een team rond enkele grote zelf gepulde 19-jarige talenten die je 100% op dezelfde hoofdstat traint zonder ze veel te laten deelnemen aan races (hoofdstats zijn: klimmen, heuvel, kassei, sprint of tijdrijden) (je kan op het forum altijd meningen over een 'pull' (nieuw talent) vragen). Vul je team verder aan met oudere al beter getrainde renners die je voor een prikje van de transfermarkt kunt plukken. Deze renners laat je veel racen voor punten. Het is natuurlijk helemaal mooi als ze ook nog baat hebben bij je 100% training.

-Wees zorgvuldig met het kiezen van je twee gratis renners. Met een beetje geluk en wellicht wat geduld (kunnen na een tijdje nieuwe renners op verschijnen) kan je daar absolute sterren vandaan plukken! Dan heb ik het echt over renners met zeker 80+ op hun hoofdstat.

-Lees de help, en schrijf je in op het forum waar zeer veel nuttige info. te vinden is.

Veel plezier en succes!
Volgens mij heb ik al een paar Fok!-users in divisie 4b1 zien verschijnen. w/

[ Bericht 7% gewijzigd door UltraR op 20-04-2012 21:45:37 ]
Game of Thrones.
  vrijdag 27 april 2012 @ 20:23:12 #11
373886 Exomus
Make your day like a sunshine
pi_110875676
Ik doe mee:)
Ik kijk wel hoe het gaat:)
  vrijdag 27 april 2012 @ 20:34:32 #12
369313 beverstraat
wielerliefhebber!
pi_110876211
Ik ga even kijken :P
Oranje aan de top!
pi_110881052
Leuk! :)
We zitten nu wel in de Giro, en volgens mij kan je je niet halverwege nog voor een ronde inschrijven. Maar niet getreurd, hij duurt maar 10 ritten, dus 5 dagen, en we zijn al halverwege.
Game of Thrones.
pi_112784113
Afgelopen maandag is seizoen 7 van CFF begonnen.
Met de Tour de France in de aantocht en de zomervakantie voor de deur is dit natuurlijk een prima moment om te beginnen met spelen!

Zelf ben ik door de Nederlandse medespelers verkozen tot U23 bondscoach! Erg leuk, al was de eerste rit, een proloog, niet echt een groot succes. Maar goed, bij tijdritten tellen geen tactieken dus daar kon ik niet heel veel aan doen. O-)
Daarnaast ga ik proberen promotie naar de 1e divisie te bewerkstelligen.

Voor degenen die het al spelen: wat zijn jullie plannen voor het nieuwe seizoen? Voor degenen die het gaan spelen: vanuit de 4e divisie gewoon altijd lekker voor promotie naar de 3e gaan. ^O^
Game of Thrones.
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:54:29 #15
348522 BusterPosey
Catch me if you can...
pi_112829448
Wellicht ga ik het wel een kans geven, met de zomerperiode in aantocht krijg ik wat vrije tijd...
Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)
pi_112833485
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:54 schreef BusterPosey het volgende:
Wellicht ga ik het wel een kans geven, met de zomerperiode in aantocht krijg ik wat vrije tijd...
Dat is idd precies de reden dat ik me voor dit seizoen in de bondscoach verkiezingen heb gemengd.

Het spel hoeft overigens niet veel tijd in beslag te nemen. Je kan ook ver vooruit tactieken en trainingen instellen e.d.
Game of Thrones.
  woensdag 13 juni 2012 @ 14:29:42 #17
348522 BusterPosey
Catch me if you can...
pi_112836060
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 13:30 schreef UltraR het volgende:

[..]

Dat is idd precies de reden dat ik me voor dit seizoen in de bondscoach verkiezingen heb gemengd.

Het spel hoeft overigens niet veel tijd in beslag te nemen. Je kan ook ver vooruit tactieken en trainingen instellen e.d.
Ik heb me inmiddels aangemeld. Ziet er op eerste gezicht wel mooi uit :Y

Jouw signature heeft me overigens inspiratie gegeven voor mijn teamnaam, WinterIsComing (Divisie 4b1)

Ik heb in ieder geval direct 2 renners uit inactieve teams geplukt, waarvan ik natuurlijk instant succes verwacht ;)
Daarnaast ook een renner gepromoot, die ik vooralsnog alleen laat trainen.

Verder al wat biedingen lopen op renners op de transfermarkt, maar ik vind het lastig om te bepalen hoe hoog een bod op een bepaalde renner moet zijn om hem binnen te halen.
Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)
pi_112844691
Is ook lastig dat blinde bieden. Wel beste systeem omdat je dan niet op een bepaald tijdstip online hoeft te zijn, maar gewoon altijd je bod kunt plaatsen en ook kunt aanpassen mocht je dat willen.

In de vierde divisie, zeker zo vroeg in het seizoen, zou ik me beperken tot hele lage boden. Er komen regelmatig renners op te staan die voor de hogere divisies niet goed genoeg zijn maar in de 4e heel veel punten kunnen pakken en je echt voor een schijntje moet kunnen binnenhalen, paar duizend ofzo. Je zult er allicht een paar mislopen, maar degenen die je binnenhaalt maak je dan dikke winst mee door ze veel te laten rijden. De echte toppers moet je natuurlijk nog niet naar kijken, die gaan voor grof geld naar de 2e en 1e divisie teams, en af en toe een 3e divisionist die z'n bij elkaar gespaarde budget inzet.

De manier om de markt te leren kennen is ook renners opschrijven met daarbij wat jij zou hebben geboden, en dan in de recente transferlijst in de gaten houden voor hoeveel ze daadwerkelijk van de hand gaan.
Game of Thrones.
  woensdag 13 juni 2012 @ 18:00:35 #19
348522 BusterPosey
Catch me if you can...
pi_112846824
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:07 schreef UltraR het volgende:
Is ook lastig dat blinde bieden. Wel beste systeem omdat je dan niet op een bepaald tijdstip online hoeft te zijn, maar gewoon altijd je bod kunt plaatsen en ook kunt aanpassen mocht je dat willen.

In de vierde divisie, zeker zo vroeg in het seizoen, zou ik me beperken tot hele lage boden. Er komen regelmatig renners op te staan die voor de hogere divisies niet goed genoeg zijn maar in de 4e heel veel punten kunnen pakken en je echt voor een schijntje moet kunnen binnenhalen, paar duizend ofzo. Je zult er allicht een paar mislopen, maar degenen die je binnenhaalt maak je dan dikke winst mee door ze veel te laten rijden. De echte toppers moet je natuurlijk nog niet naar kijken, die gaan voor grof geld naar de 2e en 1e divisie teams, en af en toe een 3e divisionist die z'n bij elkaar gespaarde budget inzet.

De manier om de markt te leren kennen is ook renners opschrijven met daarbij wat jij zou hebben geboden, en dan in de recente transferlijst in de gaten houden voor hoeveel ze daadwerkelijk van de hand gaan.
Bedankt voor de tips, geven wel een eerste richtlijn voor een rookie als ik. ^O^

Benieuwd of mijn renners wat punten kunnen sprokkelen in hun eerste koers. Moet hopelijk geen al te groot probleem zijn, een uur voor de koers zijn er slechts 26 renners aangemeld.
pi_112923640
Present! Gaat volgens mij wel nog even duren voordat ik precies doorheb wel eigenschappen renners moeten hebben. Zit vooral te twijfelen bij die twee te kiezen vrije renners.
pi_112939478
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:43 schreef VreemdeEend het volgende:
Present! Gaat volgens mij wel nog even duren voordat ik precies doorheb wel eigenschappen renners moeten hebben. Zit vooral te twijfelen bij die twee te kiezen vrije renners.
Nieuwe spelers, altijd leuk.
Ik ga er voor het gemak maar van uit dat jij 'VreemdeEenden' in 4b1 bent? ;)

Bij die 2 gratis renners is zorgvuldigheid idd een goede eigenschap om te hanteren. Die jongens komen uit inactieve teams, en daar kunnen dus met wat geluk echt grote sterren tussen zitten.
Zo deed ik mijn twee gratis renners 2 seizoenen later van de hand voor respectievelijk 12,5 en 5,5 miljoen.
Ik kan je als U23 bondscoach overigens wel al van een leuke tip voorzien. Ik heb vandaag m'n selectie voor de rit van zondag gemaakt en daar zit een erg mooie 22-jarige sprinter bij van een inactief team, Frans Dieleman. Ik weet niet precies vanaf wanneer renners van een inactief team op de gratis lijst verschijnen. Wellicht staat hij er al op of moet dat nog gebeuren. Je kan allicht even kijken. :)

Wat betreft de eigenschappen van renners:
Hoofdstats (uiteraard afhankelijk van het soort rit welke er gelden en in welke mate):
-klimmen
-heuvels
-sprint
-kassei
-tijdrijden

Voor een pure vlakke sprintrit kan je bijv. zeggen dat het 40% sprint is, 25% vlak, 10% explo, en de rest verdeelt over de bijstats die in die rit van toepassing zijn. (slechts een voorbeeldje, de precieze percentages zijn enkel bij de maker van het spel bekend en verschillen echt per rit).
Conditie, techniek, knechten en ervaring gelden in elke rit, maar steeds in verschillende mate (knechten heeft overigens niet te maken met hoe goed een renner zal knechten voor een kopman, het is puur een stats als alle andere).
Dalen geldt uiteraard niet in een geheel vlakke rit, explo en vlak gelden bijv. niet of nauwelijks in een pure klimrit.

[ Bericht 9% gewijzigd door UltraR op 15-06-2012 20:02:52 ]
Game of Thrones.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 20:38:55 #22
348522 BusterPosey
Catch me if you can...
pi_112945275
Inmiddels 3 etappes parijs-nice gehad, wat een etappezege, podiumplek en voorlopige 2e plek in klassement op heeft geleverd.

Nu nog 2 lastige etappes, ben benieuwd hoe hoog mijn 2 kopmannen kunnen eindigen.

Tactiek vind ik nog wel lastig te bepalen, zeker voor de knechten.
pi_112953323
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:38 schreef BusterPosey het volgende:
Inmiddels 3 etappes parijs-nice gehad, wat een etappezege, podiumplek en voorlopige 2e plek in klassement op heeft geleverd.

Nu nog 2 lastige etappes, ben benieuwd hoe hoog mijn 2 kopmannen kunnen eindigen.

Qua tactieken: uitproberen, uitproberen, uitproberen. Je gebruikte tactieken opschrijven is ook heel nuttig om het achteraf te kunnen analyseren. Voor supporters worden de tactieken overigens opgeslagen zodat je een heel seizoen tactieken kunt terug kijken, handig tooltje.

Mijn ronderenner Zibung, die vorig seizoen 2e werd in de Vuelta in 2c, is aan de start verschenen van P-N.
Dat heeft tot nu toe twee 2e plaatsen opgeleverd waarmee hij nu met 1.12 voorsprong op de nr. 2 in het geel staat. Ik denk niet dat hij die trui zal kunnen behouden in de laatste 2 etappes met bergen in de laatste secties, maar top 3 moet er wel in zitten.
Game of Thrones.
pi_113084456
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:38 schreef BusterPosey het volgende:

Wat betreft taktieken voor pure knechten (dus geen renners waar je ook punten mee wilt scoren, al zal dat in de 4e vaak nog wel het geval zijn) is het belangrijk om te weten dat je kopman een bonus krijgt van zijn knechten die in dezelfde groep zitten als hij aan het begin van de sectie. Je wilt je knecht dus in sectie 4 nog in dezelfde groep hebben. Dan heeft je kopman in sectie 5, de laatste nog een bonus.

Speel zelf al een tijdje dit spel, als je vragen hebt kan je ze altijd stellen: TeamRolf - 1a
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 07:56:03 #25
348522 BusterPosey
Catch me if you can...
pi_113085970
Dank voor je aanbod. Ik merk wel dat er in mijn team veel verschil zit tussen niveau van renners, waardoor knechten vaak al snel achterop raken.

Ligt de Server er trouwens uit? Kom er niet in sinds mijn eerste poging rond 6.50?

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')