De SMA test ging goed en de medische keuring ben ik zonder problemen doorgekomen

De inspanningstest was erg verhelderend en bevestigend van wat ik al dacht. Mijn omslagpunt ligt namelijk op 192 ipv 180 wat vroeger eens uit een cheap test kwam. Mijn zones hebben dus hogere hartslagwaardes wat wel een verklaring is waarom ik altijd zoveel moeite had om in D1 te blijven. D1 was voor mij altijd: 135-145 maar moet dus zijn: 145-155. Een heel verschil!
Wanneer ik met anderen ging trainen was mijn hartslag ook altijd veel hoger dan die van anderen, dat blijkt nu ook te kloppen omdat die andere renners waarschijnlijk ook een lagere max. hf en omslagpunt hebben. Mijn max. hartslag was ook opvallend hoog met 205.
Mijn longinhoud is 5900ml waarvan ik 86% in 1 sec uitblaas. (schijnt hoognormaal te zijn).
De wattage bij mijn max. hartslag was 329 watt.
Mijn VO2max (zuurstopopnamecapaciteit) is 3,76 liter/min, dit is 52,8 mil/min/kg. (als referentie: een ongetrainde heeft 30-35 ml/min/kg).
Mijn Hb (hemoglobine) is 10,1 mmol/L (dit zijn de rode bloedlichaampjes en zijn verantwoordelijk voor het transport van zuurstof). Deze waarde is goed/gemiddeld.
Conclusie: Goede longcapaciteit icm goede Hb is een goed fundament om op door te werken richting de wedstrijden.
Dhr. Pr. P.A. Troon