abonnement Unibet Coolblue
pi_118028474
weet iemand of het verplicht is om je propedeuse perse in 2 jaar te halen? ik doe economie en bedrijfskunde met bsa van 42 punten eerste jaar.
pi_118050220
Even ongegeneerd spammen. Even je uva-adres koppelen aan je Dropbox en je krijgt meteen een paar gig extra. Heb er al 3,5gig bij!!

quote:
Earn free space on Dropbox by joining the Great Space Race!

Dropbox is giving away free space to university students! Represent your school and earn a ton of free space for everyone by joining the Great Dropbox Space Race.


[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2012 19:43:47 ]
pi_118050494
Heb nu 21.1 gb op m'n dropbox. (heb overigens niet jouw link gebruikt)
pi_118089829
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 09:12 schreef apenkont het volgende:
weet iemand of het verplicht is om je propedeuse perse in 2 jaar te halen? ik doe economie en bedrijfskunde met bsa van 42 punten eerste jaar.
schaamteloze bump, heb nu ook een mail gestuurd, maar als iemand het al weet graag :)
pi_118298177
3 jaar dus
pi_118764781
Wat een hippie-universiteit is de UvA toch geworden, drie jaar UU, en toen drie jaar de UvA maar wat is dat een verschil zeg niet normaal gewoon. Zoveel moeite is het toch niet om je eigen administratie een beetje op orde te houden zeg. Ben blij dat ik ook weer op de UU zit.
  zaterdag 3 november 2012 @ 01:43:05 #107
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118765211
UvA _O_
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_118765528
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 01:43 schreef eriksd het volgende:
UvA _O_
Het verklaart jouw chaotische manier van ordehandhaving op dit forum wel enigszins.
  zaterdag 3 november 2012 @ 02:13:08 #109
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118765607
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 02:04 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het verklaart jouw chaotische manier van ordehandhaving op dit forum wel enigszins.
Inderdaad. Jij hebt meer een straffe hand nodig?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_118765610
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 november 2012 02:13 schreef eriksd het volgende:

[..]

Inderdaad. Jij hebt meer een straffe hand nodig?
Chantage :( :( :( :(.
pi_119080013
Ik heb morgen op Science Park college in G5.29. Ik heb eerder colleges gehad in A1.xx en B0.xx en is ook makkelijk genoeg te vinden omdat het bij de hoofdingang is.
Maar moet je voor de G-vleugel dan je uva pas gebruiken om daar te komen?
pi_119080636
Nee hoor, je kan daar gewoon komen zonder een pas. Gebouw G is ook via de hoofdingang te bereiken, dan moet je wel eerst naar de eerste verdieping, door de gangen van D, E en F en dan kom je in gebouw G. Maar je kan ook buitenom (er is een fietsenstalling en een bushalte vlakbij). G5.29 is volgens mij de enige collegezaal op de vijfde verdieping, dus die moet wel te vinden zijn :)
pi_119082728
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:28 schreef kilon het volgende:
Ik heb morgen op Science Park college in G5.29. Ik heb eerder colleges gehad in A1.xx en B0.xx en is ook makkelijk genoeg te vinden omdat het bij de hoofdingang is.
Maar moet je voor de G-vleugel dan je uva pas gebruiken om daar te komen?
Nope.
Of toch du vader?
pi_119367457
Welk vak op de UvA is weinig tijdrovend/makkelijk, wat ik dus met de keuzeruimte kan volgen? Ik wil graag zoveel mogelijk aandacht aan de opleidingsgebonden vakken besteden.
pi_119368776
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 23:00 schreef Rubenadriaan het volgende:
Welk vak op de UvA is weinig tijdrovend/makkelijk, wat ik dus met de keuzeruimte kan volgen? Ik wil graag zoveel mogelijk aandacht aan de opleidingsgebonden vakken besteden.
Ik heb nu 3 vakken van het IIS gedaan en die waren geen van allen enorm moeilijk en zeker niet tijdrovend.
pi_119368860
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 23:22 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ik heb nu 3 vakken van het IIS gedaan en die waren geen van allen enorm moeilijk en zeker niet tijdrovend.
Dank :) welk vak was het meest interessant?
pi_119369630
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 23:24 schreef Rubenadriaan het volgende:

[..]

Dank :) welk vak was het meest interessant?
Ik vond ze allemaal leuk, maar ik heb brede interesses. De vakken gaan niet heel diep op de stof in, dus ik zou niet iets kiezen in je eigen vakgebied. Ik heb bijv. Het Brein gedaan terwijl ik zelf geneeskunde doe, dat was niet echt een toevoeging.
pi_119634318
-fout topic-
pi_119790203
:')
quote:
Onvrede op HvA en UvA over duur informatiesysteem

Door Joost Schellevis, vrijdag 30 november 2012 17:36, views: 7.089

Twee jaar na de invoering van een duur 'studenten-informatiesysteem' op de Hogeschool van Amsterdam en de Universiteit van Amsterdam, bestaat er nog steeds grote onvrede onder docenten en studenten. Het systeem kostte bovendien veel meer dan begroot.

Het studententijdschrift van de UvA en de HvA, Folia, schrijft in zijn nieuwste editie over de problemen met het Studenten Informatie Systeem, kortweg SIS. Het systeem werd bedacht in 2004 en zou in 2008 uitgerold moeten zijn, maar pas in 2010 werd begonnen met een gefaseerde uitrol. Hoewel er twee jaar na dato de nodige verbeteringen zijn doorgevoerd, bestaat er nog steeds grote onvrede over het systeem.

Het systeem is bedoeld om in één omgeving allerlei informatie over studenten te kunnen opslaan, waaronder studieresultaten. Ook kunnen studenten zich met behulp van het systeem inschrijven voor vakken. Volgens Folia werkt het systeem echter zeer langzaam, loopt het vaak vast, is het soms totaal niet te gebruiken en zijn er klachten over de gebruikersvriendelijkheid. Dat terwijl het niet bepaald een goedkope aanschaf was: volgens documenten die in het bezit zijn van Folia kostte SIS de HvA 14,6 miljoen euro, waar 5,5 miljoen euro was begroot; voor de UvA zouden de kosten zijn opgelopen tot 25 miljoen euro, hoewel het tijdschrift niet weet te melden hoe hoog de UvA de kosten oorspronkelijk had ingeschat.

Studenten en docenten bevestigen tegenover Tweakers dat er nog flink wat onvrede bestaat over het systeem. "Er is zeker veel gemopper", bevestigt een docent. Een andere docent van de HvA: "Het idee achter SIS is goed, de uitvoering ervan is slecht. De student en docent zijn daarvan de dupe." Arnout Veenman, student rechten, is het daarmee eens: "Het systeem is qua gebruiksvriendelijkheid nog steeds een draak. Dat is het grootste probleem." Daarnaast is het systeem soms traag. "En als je je ergens voor inschrijft, volgt de definitieve bevestiging pas na vele uren of een dag." Als het vak vol zit, kan het voor een student dan al te laat zijn om zich nog voor een ander vak in te schrijven.

Ook zouden er nog steeds bugs zitten in het systeem. Volgens de rechtenstudent wordt op de UvA de 5,5 zelfs niet meer meegeteld als voldoende, omdat het systeem daarmee niet overweg zou kunnen. Dat blijkt uit een brief van het College van Bestuur. Eerder dit jaar waren er ook al veel problemen met de verwerking van cijfers; toen kregen sommige studenten per abuis geen diploma vanwege de problemen met het systeem.

Sissy Westerhuis, studente Media, Informatie en Communicatie aan de HvA, stelt dat het systeem wel toegevoegde waarde heeft, maar dat ze hoge prijs een raadsel vindt. "Dat je op één plek je in- en uitschrijvingen kunt bekijken is handig, maar ik snap niet dat het zoveel moest kosten", zegt ze. Ook ergert zich ze aan de gebruikersinterface en had de opleiding studenten volgens Westerhuis beter kunnen voorlichten over de werking van het systeem.

Yasha Lange, woordvoerder van de Universiteit van Amsterdam, herkent zich niet in het beeld dat Folia schetst. "Misschien hadden we ons een jaar geleden herkend in dat beeld. Als je het stuk van Folia nauwkeurig leest, zie je dat alle informatie een halfjaar oud is", zegt Lange. "Ik zal de laatste zijn die ontkent dat er aanloopproblemen waren en dat er heel veel intern op gevloekt is." Ook erkent hij dat het systeem niet perfect is, onder meer het gebied van de interface. "Ziet het er zo gelikt uit als een nieuw product van Google, en loopt het zo soepel? Nee, niet echt. Wij zouden het ook wel mooier willen, en sneller. Maar de basisfunctionaliteit werkt goed."

Volgens Folia zijn niet alleen de Universiteit van Amsterdam en de Hogeschool van Amsterdam deels verantwoordelijk voor de problemen: zo werd in de beginfase niet duidelijk op papier gezet waar het systeem aan moest voldoen. Ook werd gekozen voor een softwarepakket, Oracle Campus Solutions, dat in Nederland nog nooit was gebruikt. Concurrerende software die wel in Nederland werd gebruikt, werd terzijde geschoven. Het bedrijf dat Campus Solutions moest gaan aanpassen voor de Nederlandse situatie, Atos, bakte er volgens Folia bovendien weinig van. Atos was niet bereikbaar voor commentaar.
Bron: http://tweakers.net/nieuw(...)formatiesysteem.html
25 miljoen!!! _O- Hallo!! Voor een programma om je voor vakken in te schrijven. Wat was er mis met het oude systeem? Ik heb een blauwe maandag iets met php gedaan en ik kan dit nog beter! Mijn god. Hier moeten koppen rollen. Op z'n minst een onderzoek naar hoe dit misbaksel überhaupt ooit in de picture is gekomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2012 19:48:40 ]
pi_119805916
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 23:00 schreef Rubenadriaan het volgende:
Welk vak op de UvA is weinig tijdrovend/makkelijk, wat ik dus met de keuzeruimte kan volgen? Ik wil graag zoveel mogelijk aandacht aan de opleidingsgebonden vakken besteden.
Wat studeer je?
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
pi_120003213
Even een vraagje over afstuderen. Als alles volgens plan verloopt is het voor mij zo ver aan het einde van het semester. Maar ik hoor wel eens verhalen dat door de trage bureaucratie het diploma nog wel eens op zich wil laten wachten. Waarschijnlijk kan ik mij dus niet direct uitschrijven in januari/februari. Klopt dit?

Nu zag ik vandaag een vak in het tweede semester aan een andere faculteit wat ik graag zou willen volgen... gewoon voor de lol. Kan ik me daar dan gewoon voor inschrijven?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2012 17:43:05 ]
pi_120098712
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:42 schreef Thomas B. het volgende:
Even een vraagje over afstuderen. Als alles volgens plan verloopt is het voor mij zo ver aan het einde van het semester. Maar ik hoor wel eens verhalen dat door de trage bureaucratie het diploma nog wel eens op zich wil laten wachten. Waarschijnlijk kan ik mij dus niet direct uitschrijven in januari/februari. Klopt dit?

Nu zag ik vandaag een vak in het tweede semester aan een andere faculteit wat ik graag zou willen volgen... gewoon voor de lol. Kan ik me daar dan gewoon voor inschrijven?
Dit klopt niet. Om af te studeren (hoe lang het ook duurt) hoef je niet ingeschreven te staan als in collegegeld betalen. Om dat vak aan de andere faculteit te volgen wel. Helaas dus. Als je het wel wilt doen, let dan op dat je niet eens 12000 euro per jaar moet betalen (2e master...ook als is het maar een los vak.)
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
  zondag 9 december 2012 @ 07:48:46 #123
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_120099612
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 03:17 schreef theSummoner het volgende:

[..]

Dit klopt niet. Om af te studeren (hoe lang het ook duurt) hoef je niet ingeschreven te staan als in collegegeld betalen.
!!!!!!!!! :? :?
!!! Go 49-ers !!!
pi_120147745
Heeft er iemand van jullie ervaring met de examencommissie als je de vakinschrijvingen mist?
Aids.
pi_120147834
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 07:48 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

!!!!!!!!! :? :?
Als je de aanvraag eenmaal ingediend hebt en daar een bevestiging van hebt hoef je je niet opnieuw te gaan inschrijven vanaf januari en collegegeld te gaan betalen. Als je me ff je e-mail pm't stuur ik je de mail met uitleg wat ik allemaal moest doen van de UvA (jij zit ook bij Politicologie toch?).
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
pi_120329495
Heb me net bij de UvA ingeschreven als bijvakstudent. De inschrijving is nog niet afgerond, maar ik heb al een studentnummer en wachtwoord. Dus ik heb al kennis mogen maken met het beruchte sis. Ik zie een knop staan met inschrijvingen, maar ik kan niet de vakken vinden waar ik naar op zoek ben om me in te schrijven. Komt dit omdat de inschrijvingsprocedure nog niet voltooid is of moet ik de diepere krochten van sis nog ontdekken?
  zaterdag 15 december 2012 @ 06:22:12 #127
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_120332627
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:58 schreef theSummoner het volgende:

[..]

Als je de aanvraag eenmaal ingediend hebt en daar een bevestiging van hebt hoef je je niet opnieuw te gaan inschrijven vanaf januari en collegegeld te gaan betalen. Als je me ff je e-mail pm't stuur ik je de mail met uitleg wat ik allemaal moest doen van de UvA (jij zit ook bij Politicologie toch?).
Dat is wat anders. Je had het over afstuderen, dus onderzoek doen en scriptie schrijven, en dat je daarvoor geen collegegeld hoeft te betalen..
En ik doe idd Politicologie, maar dan aan een echte uni, de UL ;)
!!! Go 49-ers !!!
pi_120338989
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:58 schreef theSummoner het volgende:

[..]

Als je de aanvraag eenmaal ingediend hebt en daar een bevestiging van hebt hoef je je niet opnieuw te gaan inschrijven vanaf januari en collegegeld te gaan betalen. Als je me ff je e-mail pm't stuur ik je de mail met uitleg wat ik allemaal moest doen van de UvA (jij zit ook bij Politicologie toch?).
Ik neem aan de je het tegen mij had. Ja, idd politicologie aan de UvA. Maar ik had het niet over opnieuw inschrijven, want ik sta al gewoon ingeschreven voor dit hele jaar. Aangezien collegegeld in termijnen wordt betaald kan ik gewoon uitschrijven per eind januari. Maar dan moet m'n scriptie nog nagekeken worden en tegen de tijd dat ik mijn diploma in ontvangst kan nemen zijn we dan alweer een flinke poos verder, UvA kennende.
  zaterdag 15 december 2012 @ 14:20:16 #129
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_120339032
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:18 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ik neem aan de je het tegen mij had.
Dat dacht ik niet zeg! :(
!!! Go 49-ers !!!
pi_120339035
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:21 schreef thenxero het volgende:
Heb me net bij de UvA ingeschreven als bijvakstudent. De inschrijving is nog niet afgerond, maar ik heb al een studentnummer en wachtwoord. Dus ik heb al kennis mogen maken met het beruchte sis. Ik zie een knop staan met inschrijvingen, maar ik kan niet de vakken vinden waar ik naar op zoek ben om me in te schrijven. Komt dit omdat de inschrijvingsprocedure nog niet voltooid is of moet ik de diepere krochten van sis nog ontdekken?
Diepere krochten idd. Wat ik altijd doe is kijken in de studiegids wat de vakcode is en daar zoek ik op.
pi_120339057
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:20 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat dacht ik niet zeg! :(
Zit jij bij politicologie aan de uva? Ik dacht het niet zeg! :P
  zaterdag 15 december 2012 @ 15:53:19 #132
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_120341501
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:21 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Zit jij bij politicologie aan de uva? Ik dacht het niet zeg! :P
!!!!!!!!! :? :?
!!! Go 49-ers !!!
pi_120341617
Nou volg ik het ook niet meer...
pi_120404204
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:58 schreef theSummoner het volgende:

[..]

Als je de aanvraag eenmaal ingediend hebt en daar een bevestiging van hebt hoef je je niet opnieuw te gaan inschrijven vanaf januari en collegegeld te gaan betalen. Als je me ff je e-mail pm't stuur ik je de mail met uitleg wat ik allemaal moest doen van de UvA (jij zit ook bij Politicologie toch?).
Die was idd aan Thomas B. gericht :P
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
pi_120440006
Blackboard down?
  maandag 17 december 2012 @ 22:39:44 #136
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_120440268
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 02:32 schreef theSummoner het volgende:

[..]

Die was idd aan Thomas B. gericht :P
Heb je het tegen mij?
!!! Go 49-ers !!!
pi_120444011
quote:
2s.gif Op maandag 17 december 2012 22:39 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Heb je het tegen mij?
Lol ja :P
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
pi_120546491
Vorig jaar Vaardigheden & Mentoraat netjes gehaald, eind januari uitgeschreven om persoonlijke omstandigheden, dit jaar opnieuw ingeschreven.

Krijg ik nu een mailtje van de UvA:
quote:
Beste eerstejaars bachelor student,

Vanaf 1 januari 2013 sta je niet meer ingeschreven voor onderwijs en tentamens aan de FEB. We zijn hiertoe overgegaan op basis van je afwezigheid in werkgroepen Vaardigheden & Mentoraat in blok 1 en 2. Wil je wel verder met studeren, stuur dan uiterlijk vóór 1 januari 2013 een reply op deze e-mail om je inschrijving voor de rest van het jaar te regelen. Je zult dan zo spoedig mogelijk worden ingedeeld in een nieuwe p-groep en ingeschreven voor de vakken in SIS.

Met vriendelijke groeten,
Onderwijsadministratie FEB
Wat een prutsers, in SIS staat namelijk gewoon dat ik het vak gehaald heb (AVV).
pi_121185131
Is het op zaterdagen druk in jullie ub?
pi_121185941
Ik wil enkele extra vakken buiten mijn eigen vakgebied volgen aan de UvA (zelf student aan de EUR), maar het is me niet helemaal duidelijk hoe het zit met de periodes. Is semester 2 blok 2 gewoon periode 5 (april t/m mei) in de academische kalender bij jullie? Thanks!
pi_121199937
Ja.
Of toch du vader?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 18:37:26 #142
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121199968
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:10 schreef Kaas- het volgende:
Ik wil enkele extra vakken buiten mijn eigen vakgebied volgen aan de UvA (zelf student aan de EUR), maar het is me niet helemaal duidelijk hoe het zit met de periodes. Is semester 2 blok 2 gewoon periode 5 (april t/m mei) in de academische kalender bij jullie? Thanks!
Ja.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_121207666
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 18:36 schreef Luchtkoker het volgende:
Ja.
pi_121220183
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:32 schreef Diabox het volgende:

[..]

10.gif
Of toch du vader?
pi_121297452
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 10:04 schreef EddyAlbena het volgende:
Is het op zaterdagen druk in jullie ub?
Ja
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
pi_122794236
Heb dit net gestuurd naar het GSSS, maar misschien weten jullie er ook wat van. De UvA kennende kan ik op een reactie wachten tot ik een ons weeg. Het gaat trouwens om de master politicologie.

Vorige week heb ik mijn masterscriptie ingeleverd en conform de procedure (http://www.student.uva.nl(...)D05-8EE0FE48E3E7F459) heb ik zojuist mijn bul aangevraagd via SIS. Ervan uitgaande dat mijn scriptie goedgekeurd wordt hoop ik dus nog deze maand af te studeren. Nu is het punt dat ik nog moet wachten met uitschrijven tot ik word uitgenodigd voor de afstudeerplechtigheid. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dit voor maart nog geregeld zal gaan worden met als gevolg dat ik nog de hele maand maart collegegeld moet betalen. Heb ik dit juist? En, zo ja, hoe kan ik dit voorkomen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2013 16:55:37 ]
pi_122917870
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:54 schreef Thomas B. het volgende:
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dit voor maart nog geregeld zal gaan worden met als gevolg dat ik nog de hele maand maart collegegeld moet betalen. Heb ik dit juist? En, zo ja, hoe kan ik dit voorkomen?
Kan je het niet na de afstudeerplechtigheid terug krijgen? Het lijkt mij een beetje onnodig om een maand collegegeld te betalen als je geen vakken meer volgt, maar wie ben ik 8)7. Er gebeuren wel vaker vreemde dingen bij de administratie van de uva :D.

Daarbij: ik studeer Media en Cultuur, tweedejaars, interesse ligt bij nieuwe media. Hoi allen :W.
pi_123294489
Zijn er nog studenten hier die student zijn?
pi_123299089
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:04 schreef Diabox het volgende:
Zijn er nog studenten hier die student zijn?
Nee, alleen maar studenten die geen student zijn... helaas.
pi_123300501
Hm, en studenten die nog studeren dan misschien?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')