abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 6 november 2012 @ 22:37:55 #201
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_118913973
Ik heb het pas eind augustus ingediend. ... nu ben ik nieuwsgierig of en wat ik terug krijg....
  dinsdag 6 november 2012 @ 23:41:02 #202
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118917841
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 22:37 schreef becky27 het volgende:
Ik heb het pas eind augustus ingediend. ... nu ben ik nieuwsgierig of en wat ik terug krijg....
Je kunt even een proefberekening maken op toeslagen.nl (waarbij je dus het definitief afgenomen aantal uren invult en je vastgestelde verzamelinkomen), en dat vergelijken met de toekenning op je laatste voorschotbeschikking; het verschil daartussen zou je dan terug moeten krijgen :Y
  woensdag 7 november 2012 @ 08:10:19 #203
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_118924628
Ja had ik gister al gedaan.... dat betekent dat we nog zo'n 1800 euro terug krijgen (en dit jaar ook te veel hebben betaald). Maar wil mezelf ook niet rijk rekenen. Ik wacht het heeeeeeel geduldig af

*ik wil nu shoppen :( *
  woensdag 7 november 2012 @ 09:06:54 #204
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_118925323
Ik zie dat de belastingdienst al een geschat inkomen geeft voor 2013 op mijn.toeslagen.nl
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118933052
Vorige week is bekend geworden dat ze over 2011 'al' 25% van de toeslagen gecontroleerd hebben. En voor 2010 is dat ergens in de 60%. Met andere woorden: ze lopen vreselijk achter. Maar: de belofte is ook dat het volgend jaar beter wordt. Benieuwd of dat ook zo is.

Ik ga iig voor 2012 nog een correctie doorvoeren om de 77 uren die we extra hebben afgenomen alvast een beetje te verekenen. Want in het tempo van de belastingdienst duurt het nog wel een jaar voordat ik die terug heb.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 7 november 2012 @ 13:35:16 #206
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_118933290
Ik wijzig gewoon in januari weer na ontvangst van jaaropgaven van onszelf en kdv :Y
Dan heb je het vrij snel binnen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118933806
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:35 schreef laziness het volgende:
Ik wijzig gewoon in januari weer na ontvangst van jaaropgaven van onszelf en kdv :Y
Dan heb je het vrij snel binnen.
Zou ik ook wel willen, maar hoe dan? Je moet doorgeven hoeveel uren ze gemiddeld per maand hebben afgenomen. Wij hebben voor 2 kinderen samen 77 extra, waarbij de ene meer uren heeft dan de andere. Hoe pas ik dat in 's hemelsnaam aan? (ja, de extra uren delen door 12 en dat als extra uren invullen, maar dan kom je op heel rare dingen uit). Mijn loon is te hoog ingeschat, bewust, dus ik vind het geen ramp om daar weer op te wachten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 7 november 2012 @ 13:48:56 #208
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_118933950
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:45 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Zou ik ook wel willen, maar hoe dan? Je moet doorgeven hoeveel uren ze gemiddeld per maand hebben afgenomen. Wij hebben voor 2 kinderen samen 77 extra, waarbij de ene meer uren heeft dan de andere. Hoe pas ik dat in 's hemelsnaam aan? (ja, de extra uren delen door 12 en dat als extra uren invullen, maar dan kom je op heel rare dingen uit). Mijn loon is te hoog ingeschat, bewust, dus ik vind het geen ramp om daar weer op te wachten.
Meerdere wijzigingen? En dan nu alvast beginnen idd :Y

Ik vind het van de zotte dat ik volgend jaar weer meer mag gaan betalen maar rustig een jaar kan wachten voordat ik het teveel betaalde terug heb.
Ik help ze dus wel een handje mee met de juiste berekening. Dit jaar moest ik vervolgens stukken opsturen maar was het wel in de zomer tenminste afgerond.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118934338
Dat is het zotte inderdaad. Ik betaal het kdv in januari 2011 extra uren. De vergoeding die ik daar voor ga krijgen komt hopelijk in november 2012 (of later, je weet het niet). Moest ik eens andersom proberen: sorry belastingdienst, mijn wegenbelasting komt pas over 1,5 jaar, moet eerst even kijken of ik de auto wel gebruik en hoeveel hij dan kost. 8)7

Hoe doen ouders dat die elke maand andere uren afnemen? Per maand veranderen ofzo?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_118937095
Ik geloof dat mijn man elke maand wat veranderd op de site. Wij nemen elke maand andere af.
*poef* nu is het weg
pi_119083084
Vraagje, als een van beide werkloos wordt, dan kun je de opvang nog 3 maanden door laten lopen(en krijg je dus ook nog 3 maanden kinderopvangtoeslag).

Maar hoe pas je dat aan? Als je aangeeft dat 1 van beide stopt met werken, dan heb je nergens meer recht op. Of moet je het dan gewoon pas na die drie maanden stopzetten?
  zondag 11 november 2012 @ 14:23:54 #212
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119083645
Ik heb gister eens gebeld met de BD, maar kreeg het vermoeden dat ze nog lang niet bij zijn met betalen van 2011. Ik hoefde er dit jaar niet meer op de rekenen was de strekking. Ik heb wel meteen met terugwerkende kracht ons verzamelinkomen van 2012 aangepast. Die aanpassing + geld moet binnen 8 weken binnen zijn. Zou mooi zijn als het tegelijk komt. Het is toch 3200 euro.
pi_119083958
Wij kregen het van 2009 terug ergens najaar 2011 geloof ik. Ze zijn niet heel snel met terugbetalen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  zondag 11 november 2012 @ 14:39:45 #214
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119084383
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:11 schreef laiveneertiekje het volgende:
Vraagje, als een van beide werkloos wordt, dan kun je de opvang nog 3 maanden door laten lopen(en krijg je dus ook nog 3 maanden kinderopvangtoeslag).

Maar hoe pas je dat aan? Als je aangeeft dat 1 van beide stopt met werken, dan heb je nergens meer recht op. Of moet je het dan gewoon pas na die drie maanden stopzetten?
Dat weet ik niet maar je stelling klopt niet.
De opvang kan je altijd door laten lopen. Je krijgt alleen geen toeslag meer.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119084432
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2012 14:39 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat weet ik niet maar je stelling klopt niet.
De opvang kan je altijd door laten lopen. Je krijgt alleen geen toeslag meer.
Wat ik bedoel is dat je na het ontslag volgens mij nog 3 maanden kinderopvangtoeslag kan krijgen?
pi_119085273
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2012 14:39 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat weet ik niet maar je stelling klopt niet.
De opvang kan je altijd door laten lopen. Je krijgt alleen geen toeslag meer.
Toevallig hebben ze afgelopen week op de bso bij oudste gefilmd. Ze hebben daar een nieuwe regeling dat als een ouder een baan verliest je de eerste 3 maanden alleen de maximale vergoeding van de belastingdienst betaald en na de 3 maanden een aangepast tarief van 2,50 per uur geloof ik.
Wordt vanavond bij rtl4 uitgezonden.
pi_119085509
Ze proberen wel duidelijk in de publiciteit te komen met kinderopvang, Je merkt echt de concurrentie hier.
Kinderdagopvang van jongste stond met artikel in de krant over aanbod van flexibele tijden (bijv. opvang vanaf 8/9 uur ipv 7 uur en dus minder kosten).

[ Bericht 0% gewijzigd door Meimeltje op 11-11-2012 15:20:53 ]
  zondag 11 november 2012 @ 15:05:56 #218
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119085635
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:40 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat je na het ontslag volgens mij nog 3 maanden kinderopvangtoeslag kan krijgen?
Dat klopt wel ja. Maar dat betekent niet dat je daarna verplicht ook op moet zeggen. Dat gebeurt natuurlijk wel wat schreeuwend duur maar het hoeft niet.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 11 november 2012 @ 15:07:25 #219
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119085715
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2012 14:58 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Toevallig hebben ze afgelopen week op de bso bij oudste gefilmd. Ze hebben daar een nieuwe regeling dat als een ouder een baan verliest je de eerste 3 maanden alleen de maximale vergoeding van de belastingdienst betaald en na de 3 maanden een aangepast tarief van 2,50 per uur geloof ik.
Wordt vanavond bij rtl4 uitgezonden.
Dat vind ik nou nog eens verstandig inspelen! Want je zorgt er voor dat kinderen blijven en je dus nog iets binnen krijgt aan geld als kdv en het is voor een solliciterende ouder fijn om zonder kind om je heen te focussen op je sollicitaties en je weet dat je direct weer aan de slag kunt omdat de plaats op het kdv gegarandeerd is. Dat zouden ze overal zo moeten doen ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119088253
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2012 15:03 schreef Meimeltje het volgende:
Ze proberen wel duidelijk in de publiciteit te komen met kinderopvang, Je merkt echt de concurrentie hier.
Kinderdagopvang van jongste stond met artikel in de krant over aanbod van flexibele tijden (bijv. opvang vanaf 8/9 uur ipv 7 uur en dus minder kosten).
Wat een heerlijkheid, opvang vanaf 7 uur. Bij ons is kwart voor acht echt de allereerste mogelijkheid. Best lastig als je nog moet reizen voor je werk.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_119088681
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 15:05 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat klopt wel ja. Maar dat betekent niet dat je daarna verplicht ook op moet zeggen. Dat gebeurt natuurlijk wel wat schreeuwend duur maar het hoeft niet.
Opzeggen gaat na die drie maanden wel gebeuren. Of dus nog voor de sollicitaties hem daarheen brengen. Al zaten we ook al te denken om even te overleggen met een ander ouderpaar met hetzelfde probleem....
pi_119088728
Jongste zit bij opvang tegenover mn werk, ik breng hm dus pas rond 8.45 als ik oudste naar school heb gebracht. Wij gaan dus de begintijd wel op een uurtje later zetten :)
pi_119096206
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 15:07 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat vind ik nou nog eens verstandig inspelen! Want je zorgt er voor dat kinderen blijven en je dus nog iets binnen krijgt aan geld als kdv en het is voor een solliciterende ouder fijn om zonder kind om je heen te focussen op je sollicitaties en je weet dat je direct weer aan de slag kunt omdat de plaats op het kdv gegarandeerd is. Dat zouden ze overal zo moeten doen ^O^
Het komt nu bij rtl nieuws. Ze hebben ook op het schoolplein gefilmd, dus zit even met oudste te kijken.
pi_119120731
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:11 schreef laiveneertiekje het volgende:
Vraagje, als een van beide werkloos wordt, dan kun je de opvang nog 3 maanden door laten lopen(en krijg je dus ook nog 3 maanden kinderopvangtoeslag).

Maar hoe pas je dat aan? Als je aangeeft dat 1 van beide stopt met werken, dan heb je nergens meer recht op. Of moet je het dan gewoon pas na die drie maanden stopzetten?
Het ligt iets genuanceerder volgens de Belastingdienst

Samenvatting: je recht op toeslag voor een jaar is aantal uren minst werkende ouder x 140% (voor kdv) of x 70% (voor bso) x aantal gewerkte weken.
Met andere woorden: als jij het eerste half jaar 20 uur werkt en maar voor 11 uur opvang hebt, dan bouw je een 'overschot' op van 9 x 140%= 12.6 uur per week en dus voor dat jaar van 327.6 uur. De eerste drie maanden in de ww mag jij je toeslag door laten lopen. MAAR: je mag dat overschot aan uren die je voor dat jaar hebt opgebouwd ook nog inzetten. Dat is die 327.6 uur. Uitgaande van 11 uur per week is dat dus nog 29 weken.

Het lullige aan deze regeling: het geldt alleen voor het lopende jaar. Met andere woorden, je kan beter werkloos raken op 1 juni dan op 1 december, want dan heb je er minder aan. Zie ook uitleg hier

En die teruggave: de belastingdienst heeft zelf aangegeven dat ze 'al' 25% van de toeslagen van 2011 af heeft. Die overige 75% duurt nog 'even'.....

Die oplossing met minder kosten per uur bij ww is leuk, maar wel raar dat het dan ineens wel kan. Ik bedoel: die loonkosten zijn toch niet ineens anders? Overigens, bovenstaande regel over de kinderopvangtoeslag is bij veel mensen (en opvangorganisaties) niet bekend. Als ze daar nou zelf wat meer bekendheid aan zouden geven, dan zou dat ook al veel opzeggingen schelen.

Wij hebben inmiddels de verhoging voor volgend jaar binnen, maar moeten nog even kijken of het op tijd was. Het lijkt erop van niet, dan zou de verhoging pas op 1 februari mogen ingaan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_119121072
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 12:32 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Het ligt iets genuanceerder volgens de Belastingdienst

Samenvatting: je recht op toeslag voor een jaar is aantal uren minst werkende ouder x 140% (voor kdv) of x 70% (voor bso) x aantal gewerkte weken.
Met andere woorden: als jij het eerste half jaar 20 uur werkt en maar voor 11 uur opvang hebt, dan bouw je een 'overschot' op van 9 x 140%= 12.6 uur per week en dus voor dat jaar van 327.6 uur. De eerste drie maanden in de ww mag jij je toeslag door laten lopen. MAAR: je mag dat overschot aan uren die je voor dat jaar hebt opgebouwd ook nog inzetten. Dat is die 327.6 uur. Uitgaande van 11 uur per week is dat dus nog 29 weken.

Het lullige aan deze regeling: het geldt alleen voor het lopende jaar. Met andere woorden, je kan beter werkloos raken op 1 juni dan op 1 december, want dan heb je er minder aan. Zie ook uitleg hier

En die teruggave: de belastingdienst heeft zelf aangegeven dat ze 'al' 25% van de toeslagen van 2011 af heeft. Die overige 75% duurt nog 'even'.....

Die oplossing met minder kosten per uur bij ww is leuk, maar wel raar dat het dan ineens wel kan. Ik bedoel: die loonkosten zijn toch niet ineens anders? Overigens, bovenstaande regel over de kinderopvangtoeslag is bij veel mensen (en opvangorganisaties) niet bekend. Als ze daar nou zelf wat meer bekendheid aan zouden geven, dan zou dat ook al veel opzeggingen schelen.

Wij hebben inmiddels de verhoging voor volgend jaar binnen, maar moeten nog even kijken of het op tijd was. Het lijkt erop van niet, dan zou de verhoging pas op 1 februari mogen ingaan.
Met andere woorden, de "overuren" die ik nu heb staan kan ik in december opmaken, en volgend jaar hebben we eerst nergens recht op, tot mijn vriend een baan gevonden heeft, dan gaat het hele riedeltje weer in.
pi_119121231
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 12:42 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Met andere woorden, de "overuren" die ik nu heb staan kan ik in december opmaken, en volgend jaar hebben we eerst nergens recht op, tot mijn vriend een baan gevonden heeft, dan gaat het hele riedeltje weer in.
Je moet effe een aantal dingen op een rijtje zetten:
* wie is de minst werkende ouder?
* hoeveel contracturen heeft hij/zij -> je krijgt maximaal voor 140% van die uren toeslag
* hoeveel weken is er gewerkt?
* hoeveel uren kinderopvangtoeslag is er afgenomen?

Daarmee kan je dan het overschot berekenen. En los daarvan geldt dan nog de periode van 3 maanden, die heb je altijd. En die gaat pas in op het moment dat het contract eindigt, als je dus een maand overuren of vakantie opneemt voor het einde van je contract, dan gaat die 3 maanden niet in, dat gaat pas bij einde contract.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_119121295
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 12:47 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Je moet effe een aantal dingen op een rijtje zetten:
* wie is de minst werkende ouder?
* hoeveel contracturen heeft hij/zij -> je krijgt maximaal voor 140% van die uren toeslag
* hoeveel weken is er gewerkt?
* hoeveel uren kinderopvangtoeslag is er afgenomen?

Daarmee kan je dan het overschot berekenen. En los daarvan geldt dan nog de periode van 3 maanden, die heb je altijd. En die gaat pas in op het moment dat het contract eindigt, als je dus een maand overuren of vakantie opneemt voor het einde van je contract, dan gaat die 3 maanden niet in, dat gaat pas bij einde contract.
*ik werk het minst
*ongeveer 30 uur(0,72 fte)
* dit jaar werkt hij alleen de laatste 6 weken van dit jaar niet. dus komt je op 46 weken uit
* afname, poeh, ik denk zo rond de 960 uur tot nu toe.

En die drie maandenperiode eindigt eind februari..
  maandag 12 november 2012 @ 12:55:17 #228
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119121520
Je hebt dus alleen wat aan de overschoturen van januari en februari 2013 dan -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119121611
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 12:55 schreef laziness het volgende:
Je hebt dus alleen wat aan de overschoturen van januari en februari 2013 dan -O-
Daar komt het wel op neer.
Even kijken of ik het nu goed heb
Ik kan dus in januari en februari de boel door laten lopen op mijn uren.
Ik neem minder uren af, en de uren die ik nu niet afneem, die kan ik dus in maart, april, mei enz. nog opnemen. Ik gebruik daar de gegeven toeslag voor, en hoef die dan niet terug te betalen.
Vind mijn partner weer een baan, dan kan ik alles weer in gang stellen.
pi_119122191
Je moet even goed uitrekenen hoeveel uren jij werkt met 0.72 , alle kleine beetjes helpen. Je vriend/man werkt tot 15 november? Dan krijg je sowieso toeslag tot 15 februari. En dan kan je daarna de uren nog opnemen die je 'spaart' in januari en februari = 30 (jouw uren op contract)* 1,4 * 7 (aantal weken)= 294 uur totaal aan toeslag. Daar doe je het aantal uren dat je afneemt af en dan weet je hoeveel je nog 'over' hebt.

Het is voor je vriend ook niet heel handig om in die laatste weken van het jaar een baan te 'nemen' die minder uren dan jouw 30 is, want dan is hij de minst werkende ouder en 'spaar' je in januari en februari weer minder.

En het is en blijft een rot regel, want meestal is het ook nog zo dat er 2 maanden opzegtermijn is bij het kdv, dus opzeggen doe je al voor die 3 maanden om zijn. Wat je nog kan doen, is het aantal uren kdv tijdelijk verlagen. De meeste kdv's zijn blij met elk uur dat wordt afgenomen en zo houd je je plek. Als er dan weer een baan is en er moeten meer uren bij, dan is dat meestal wel te regelen. Ik zou daar nu alvast op anticiperen en het gewoon vragen bij het kdv. Bij mij was het uiteindelijk niet nodig, maar zo'n scenario lag hier ook klaar. Vergeet niet, solliciteren kost ook tijd en als je een kindje thuis hebt, is dat niet handig.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_119122234
Overigens, je hoeft dus de toeslag pas stop te zetten op de datum dat je er echt geen recht meer op hebt. Dus als jij met je gespaarde uren uiteindelijk op 15 mei als uiterste datum komt, zet je de toeslag stop op 15 mei.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_119122753
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 13:17 schreef mefke79 het volgende:
Je moet even goed uitrekenen hoeveel uren jij werkt met 0.72 , alle kleine beetjes helpen. Je vriend/man werkt tot 15 november? Dan krijg je sowieso toeslag tot 15 februari. En dan kan je daarna de uren nog opnemen die je 'spaart' in januari en februari = 30 (jouw uren op contract)* 1,4 * 7 (aantal weken)= 294 uur totaal aan toeslag. Daar doe je het aantal uren dat je afneemt af en dan weet je hoeveel je nog 'over' hebt.

Het is voor je vriend ook niet heel handig om in die laatste weken van het jaar een baan te 'nemen' die minder uren dan jouw 30 is, want dan is hij de minst werkende ouder en 'spaar' je in januari en februari weer minder.

En het is en blijft een rot regel, want meestal is het ook nog zo dat er 2 maanden opzegtermijn is bij het kdv, dus opzeggen doe je al voor die 3 maanden om zijn. Wat je nog kan doen, is het aantal uren kdv tijdelijk verlagen. De meeste kdv's zijn blij met elk uur dat wordt afgenomen en zo houd je je plek. Als er dan weer een baan is en er moeten meer uren bij, dan is dat meestal wel te regelen. Ik zou daar nu alvast op anticiperen en het gewoon vragen bij het kdv. Bij mij was het uiteindelijk niet nodig, maar zo'n scenario lag hier ook klaar. Vergeet niet, solliciteren kost ook tijd en als je een kindje thuis hebt, is dat niet handig.
Het eindigt 22 november(altijd leuk, 14 dagen opzegtermijn :') )

De gastouder zet hem ipv vast op incidenteel, en dat kan zo weer naar vast omgezet worden gelukkig.
Ik had vanmorgen de kinderopvangtoeslag aangepast, omdat ik dacht dat het handig was. Maar als ik nu zo lees dan kan ik hem beter zo laten staan als dat hij stond.
pi_119123301
Ligt eraan waarop je em aangepast hebt, natuurlijk ;)
Ik weet natuurlijk niet wat je vriend voor werk doet, maar er zijn ook nog escape opties als een eigen bedrijf starten (of daar onderzoek naar doen) met behoud van ww, dan krijg je voor die periode ook weer toeslag. Voorlopig ben je in iedergeval nog even gered, zeker als je het contract met de gastouder op incidenteel kan zetten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_119123696
Ik had aangegeven dat ik minder uren ging afnemen. Voorkomt een hoop terugbetalen dachten wij.
pi_119124063
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:03 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik had aangegeven dat ik minder uren ging afnemen. Voorkomt een hoop terugbetalen dachten wij.
op het moment dat je ook werkelijk minder uren gaat afnemen, moet je dat inderdaad doorvoeren. Wat ik niet zou doen is de toeslag nu al stopzetten per de datum waarop je met je gespaarde uren uitkomt. Dat kan altijd nog als het nodig is en anders blijf je wijzigen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_119641171
Wij hebben het overzicht voor 2013 vandaag gekregen, staat er nog een bepaalde termijn voor?
Qua betalen komt het nu op ¤ 6,87 (voorheen ¤ 6,73)
pi_119641255
Wij hebben nu de keuze om 49 weken af te nemen ipv 52... Maar het uurtarief gaat wel omhoog...

Voor 2 kinderen straks op de opvang waarbij baby 4 dagen opvang en leyla 3, bijna 800 eu eigen bijdrage... Ik weet nog ff niet hoe we dat gaan betalen.. Ik betaal nu voor Leyla 123... Ik kan 1 ding zeggen, ik heb geen 600 eu per maand over nu...

Maar het is nog geen mei...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 26 november 2012 @ 16:17:16 #238
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119641439
Zit je bij Dak Tico?

En wat een bedrag :o Financieel wel degelijk een reden om die tweede voorlopig even niet te doen hier hoor :X
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119641537
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:10 schreef Ticootje het volgende:
Wij hebben nu de keuze om 49 weken af te nemen ipv 52... Maar het uurtarief gaat wel omhoog...

Voor 2 kinderen straks op de opvang waarbij baby 4 dagen opvang en leyla 3, bijna 800 eu eigen bijdrage... Ik weet nog ff niet hoe we dat gaan betalen.. Ik betaal nu voor Leyla 123... Ik kan 1 ding zeggen, ik heb geen 600 eu per maand over nu...

Maar het is nog geen mei...
Hier ook maar in de bijgevoegde brief stond ook de tip om het even goed door te rekenen op toeslagen.nl. Doordat het uurtarief hoger is, kan het best onvoordeliger zijn om 3 weken minder af te nemen....
pi_119641562
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:17 schreef laziness het volgende:
Zit je bij Dak Tico?

En wat een bedrag :o Financieel wel degelijk een reden om die tweede voorlopig even niet te doen hier hoor :X
Ja klopt.. Leyla zit bij dak.

De baby gaat gewoon in zoetermeer naar de opvang straks..

Ik snap werkelijk niet hoe de regering denkt dat je zomaar 800 eu kan betalen... Das gewoon meer dan mn woonkosten. Ik weet nog dat ik voor de 2 meiden, met 2 salarissen op 500/550 zat....

Een dag minder werken loont niet, voor beiden niet... Want dan gaan we er meer salaris inleveren dan dat de opvang goedkoper wordt...

Maar nogmaals, het is nog geen mei, en ik zie ook net dat J en ik aan geen enkele voorwaarde voldoen om toeslagpartners te zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 26 november 2012 @ 16:22:34 #241
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119641627
Niet?? Jullie krijgen toch een kind samen dat is toch een reden om toeslagpartner te zijn of is dat ingewikkeld met de scheidingen?
Maar zonder toeslagpartner heb je recht op meer toeslag lijkt me?

En ik dacht dat je voor het tweede kind veel meer terug kreeg juist?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119641667
Dat is zuur, Tico! -O-

Ik zal eens even opzoeken hoeveel we nu per maand terug gaan krijgen van de belastingdienst...
pi_119641770
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:22 schreef laziness het volgende:
Niet?? Jullie krijgen toch een kind samen dat is toch een reden om toeslagpartner te zijn of is dat ingewikkeld met de scheidingen?
Maar zonder toeslagpartner heb je recht op meer toeslag lijkt me?

En ik dacht dat je voor het tweede kind veel meer terug kreeg juist?
Ja, mits je samen op 1 adres staat ingeschreven... Ik huur een woning waar ik me niet mag inschrijven..

Wie is uw toeslagpartner?

Als u een echtgenoot hebt of een geregistreerde partner, dan is die uw toeslagpartner. Hebt u die niet, dan kan iemand anders die op hetzelfde adres is ingeschreven, ook uw toeslagpartner zijn. U moet dan wel aan 1 van de volgende voorwaarden voldoen:

U bent elkaars fiscale partner voor de inkomstenbelasting.
U hebt een samenlevingscontract gesloten bij de notaris.
U hebt samen een kind.
1 van u heeft een kind van de ander erkend.
U leeft samen met iemand die vorig jaar ook al uw toeslagpartner was.
U bent pensioenpartners.
U hebt samen een koophuis en bent samen aansprakelijk voor de hypotheek.

Dus zelfde adres is leidend...

En het kan wel als de partner op een ander adres woont, maar dan moet je gehuwd zijn of geregistreerd partner... En dat zijn we voorlopig niet van plan.

Maar er zit schot in de zaak hoor, misschien, via via kunnen we een woning huren per mei of juni, wel permanent en dan kunnen we wel netjes alles regelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 26 november 2012 @ 16:27:38 #244
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119641823
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, mits je samen op 1 adres staat ingeschreven... Ik huur een woning waar ik me niet mag inschrijven..
-O-
Pffff ingewikkeld maar zonder toeslagpartner verdien jij in verhouding weer niet zoveel dus krijg je meer lijkt me?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119641902
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:27 schreef laziness het volgende:

[..]

-O-
Pffff ingewikkeld maar zonder toeslagpartner verdien jij in verhouding weer niet zoveel dus krijg je meer lijkt me?
Ja dan valt het reuze mee, maar dat bedrag komt toch wel, want uiteindelijk wil ik gewoon dat alles netjes klopt en geregeld is.
Maar goed, als ik geen toeslagpartner kan zijn volgens de belasting, dan is dat voor de eerste paar maanden wel gunstig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 26 november 2012 @ 16:31:11 #246
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119641958
Die woning klinkt dan wel weer goed behalve dat je dan dus zoveel kwijt bent per maand aan kdv -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119642270
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:31 schreef laziness het volgende:
Die woning klinkt dan wel weer goed behalve dat je dan dus zoveel kwijt bent per maand aan kdv -O-
Ja, waar gaat het over... 800 euro... Ik kan er niet voor thuisblijven, dat niet, maar het is gewoon de helft van mn salaris.
En dan staat er op nu.nl dat huishoudens met kinderen te weinig spaargeld opzij hebben liggen... JA DUH?? Waarvan moet ik sparen?!?!?!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119642335
Pffff, 800 euro bijbetalen. :o

Hier gelukkig maar 1 dag nodig. Maar dat is per maand al ¤ 950 euro voor 3 kinderen. Eens kijken hoeveel we daarvan terugkrijgen.
pi_119642382
quote:
17s.gif Op maandag 26 november 2012 16:40 schreef Kyara het volgende:
Pffff, 800 euro bijbetalen. :o

Hier gelukkig maar 1 dag nodig. Maar dat is per maand al ¤ 950 euro voor 3 kinderen. Eens kijken hoeveel we daarvan terugkrijgen.
Ja ik schrok ook even... Helemaal omdat ik nu gewoon alleen Leyla heb, op mijn salaris... Het verschil is te bizar gewoon.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119642438
ja, dan vraag je je toch even af hoe dat dan allemaal moet.....
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')