Ik vind die smithmachine echt een onding. Enige waar hij goed voor is is calf raises, inverted rows, optrekstang en handdoekrek.
Gisteren weer eens in proberen te squatten, altijd kut wanneer je geen referencepunt hebt van waar je altjid staat. Bij een freeweight squat komt dat vanzelf goed, maar aangezien de stang in smith gefixeerd is heb je daar weer gezeur mee. Het voelt gewoon niet lekker.

Bah, was er na een minuut al klaar mee.
Had ook een incline bankje onder dat ding geschoven, maar ik houd het maar bij incline bench met dumbbells. Zelfde verhaal, inplaats van dat je de stang goed positioneert moet je jezelf goed onder de stang positioneren. Kan op 100 verschillende manieren.
Zou me niets verbazen als ik op freeweight bench meer pak dan in smith. Plus bij freeweight bench kan ik gewoon tot failure gaan en stang op mijn chest laten zakken, dan een GET UP en hem wegrollen. Bij smith kun je hem dan op die onderste spotters laten vallen, en dan lig je daar klem. Want ga dan nog maar eens vanuit bodempositie dat ding omhoog duwen.

Het is ook echt zo'n guillotine-ding.