abonnement Unibet Coolblue
pi_106423260
Lijkt wel griesmeel met abrikozenjam ofzo
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_106423929
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 00:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Lijkt wel griesmeel met abrikozenjam ofzo
ow. dat klinkt wel lekker :D O+
pi_106435607
Later op de avond lukte het beter, hier een ei met dubbele dooier



Het eiwit is gemaakt van gekookte melk met agar agar, eenmaal afgekoeld vermengd met vanilleyoghurt. Mengsel op een bord gegoten en af laten koelen in de koelkast.
De dooier is gemaakt van gepureerde mango met suiker en calciumlactaat. Je schept vervolgens met een diepe maatlepel een bolletje in een bad van calciumlactaat. 3 minuten laten staan en dan even in een bakje water. Vervolgens schep je het bolletje op het 'eiwit'.
pi_106437016
Ah ik wist dat t geen ei was! :D Klinkt leuk, experimenteel!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  donderdag 5 januari 2012 @ 17:27:45 #55
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_106446009
Als je 't mij vraagt is het mislukt.
pi_106448204
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:27 schreef RobinOok het volgende:
Als je 't mij vraagt is het mislukt.
dat ligt aan het doel.
  donderdag 5 januari 2012 @ 18:25:15 #57
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_106448509
Nou, om te beginnen een dooier die op een dooier lijkt.
Zoals het er nu uitziet had je ook gewoon een bord yoghurt met een klodder vla in het midden kunnen geven. Of mangopuree, same difference. De bedoeling van dat calciumlactaat is dat het echt een dooier wordt. Het liefst met een dun, gelatine-achtig buitenkantje dat net als een zachtgekookte dooier zo smrswlrssssmmjum in je mond uitloopt.

Zoals hier, dooier van olijvenpuree:


Of deze, dooier van lamshersenen:
pi_106448556
mooi O+ alhoewel ik de presentatie van de lamshersenen niet echt smaakopwekkend vind :7
  donderdag 5 januari 2012 @ 18:39:17 #59
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_106449026
Oh, ik vind dat er wel heerlijk uitzien.

maar psst, ze waren helemaal niet lekker. ;-)
pi_106449863
dat groene bolletje ziet eruit om opgegeten te worden maar dat bord.... die sap / olie door elkaar, noten die in het vocht liggen, die ranzigheid die op de bolletjes ligt. ik krijg er echt geen trek van :D :@ en er ontbreekt groen ofzo voor mijn gevoel.
pi_106454104
Op de een of andere manier lukte het me niet om de dooier na te maken (ben t met je eens dat de dooiers op de foto een stuk beter eruit zien). Het had ook niet helemaal het effect van iets vloeibaars binnenin met een vliesje er om heen. Misschien dat de mangopuree te dik was? Heb jij misschien nog tips Robin voor een volgende keer?
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:21:29 #62
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_106454382
Nee, want ik heb me er nog nooit aan gewaagd! :+
Ik heb wel al heeeel lang wat van die poeders in de kast staan, maar op de een of andere manier heb ik mezelf er nooit toe gezet er eens mee aan de slag te gaan. Het is ook niet helemaal mijn stijl. Ja, we om te eten natuurlijk, maar niet om te maken.

Maar wat ik er wel van weet is dat de hoeveelheden echt heel, heel, heel nauwkeurig erop aan komen. Dus een klein digitaal weegschaaltje lijkt mij onontbeerlijk:



(Heb ik toen ook aangeschaft, maar die komt vaker van pas. En zo duur was ie niet)
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:29:07 #63
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_106454848
Ook handig om drugs te doseren. :+

Ik vind het erg tof dat soort dingen, maar ik kijk er liever gewoon naar, vooral als O+ Heston O+ zulke grappen uithaalt.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_106459270
Geef mij maar gewoon 'echt' eten, dus een ei gemaakt van ei etc. :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_106459340
ja dat spreekt me dus ook niet zo aan dat fake gedoe. om het te eten is 1, maar zelf maken gaat me te ver.
  donderdag 5 januari 2012 @ 22:03:43 #66
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_106460132
Nou, een echt mooie dooier van iets anders dan eigeel is toch echt heus de moeite van het eten wel waard hoor!!!! Die olijf bijvoorbeeld was echt nog stukken lekkerder dan de beste olijf die ik ooit geproefd heb. Een aardappel eet je toch ook niet alleen maar gekookt? Die pureer je, maakt er mousseline van, of patat, of chips, allemaal lekker. Daarvan zeg je toch ook niet "wat een gedoe, dat hoort zo niet"?
pi_106460822
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:03 schreef RobinOok het volgende:
Nou, een echt mooie dooier van iets anders dan eigeel is toch echt heus de moeite van het eten wel waard hoor!!!! Die olijf bijvoorbeeld was echt nog stukken lekkerder dan de beste olijf die ik ooit geproefd heb. Een aardappel eet je toch ook niet alleen maar gekookt? Die pureer je, maakt er mousseline van, of patat, of chips, allemaal lekker. Daarvan zeg je toch ook niet "wat een gedoe, dat hoort zo niet"?
jaja. je hebt rationeel wel een punt, maar het is tegen mijn gevoel. ik eet het met plezier op als ik het krijg, maar van mij mag het ook gewoon zijn wat het lijkt :@
pi_106461805
Zo'n olijf heb ik ook gegeten in Librije's Zusje, erg lekker van smaak inderdaad! Alleen zonder dat vlezige van een olijf.
pi_106462333
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:03 schreef RobinOok het volgende:
Nou, een echt mooie dooier van iets anders dan eigeel is toch echt heus de moeite van het eten wel waard hoor!!!! Die olijf bijvoorbeeld was echt nog stukken lekkerder dan de beste olijf die ik ooit geproefd heb. Een aardappel eet je toch ook niet alleen maar gekookt? Die pureer je, maakt er mousseline van, of patat, of chips, allemaal lekker. Daarvan zeg je toch ook niet "wat een gedoe, dat hoort zo niet"?
Als je van een aardappel patat maakt weet je dat t nog steeds aardappel is. Dat neppe gedoe van eten ander eten laten lijken hoeft van mij niet. Leuk om eens verrast te worden in een restaurant maar zelf vind ik t de moeite niet waard.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_106536514


O+ falafel O+
Ja doei.
pi_106538133
Het is dat ik weet dat ik niet van falafel houd :D want het ziet er wel lekker uit! ;)
pi_106598357
Zelfgemaakte falafel MoBlo? Ik vind de korstjes van gekochte falafel altijd zo onaangenaam dik en hard, maar zelf maken vind ik om teveel gedoe, zo zonder frituurpan..

Verder, ik heb er helaas alleen een telefoonfoto van, maar het was zó lekker:



Een hartig/zoetzure crumble van Granny Smith-appels met een restje deeg dat ik in de vriezer vond, bestaande uit roomboter, suiker, bloem en parmezaanse kaas.
Appels + kaas = *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_106600199
Ja, zelfgemaakt, en ik doe 't in een klein laagje olie, niet in een frituurpan :+
Ja doei.
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:29:35 #74
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_106683582

Grilled groenten met balsamico dressing

Het originele recept ging uit van kleine bolletje mozzarella, bocconcini. Ik gebruikte van die Griekse of was het Turkse grill kaas. Was wel okay, maar bocconcini was lekkerder.
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:48:19 #75
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_106684383
Haloumi? Marokkaans.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')