Dat is toch ook geen BMW maar een Triumph?quote:Op zondag 11 december 2011 16:53 schreef gebrokenglas het volgende:
Zou m niet hebben herkend als een BMW
Maar da's vast omdat je niet naar haar luistert.quote:Op zaterdag 10 december 2011 10:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Best een gave bak trouwens, die Ford Mustang van de Knight Rider. Superluxe met zo'n pratende computer, kan zelf rijden en ook nog denken.
Kon me BMW dat maar... Daar zit alleen een pratende vrouw in die denkt de route te weten van A naar B. Nou, ze zit er wel eens naast, net als een echte vrouw.
[ afbeelding ]
Oei. Ik zit hier nu met een vuurrode kopquote:Op zondag 11 december 2011 18:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat is toch ook geen BMW maar een Triumph?
Je ziet toch dat ie geen nieren heeft..!!quote:Op zondag 11 december 2011 19:17 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Oei. Ik zit hier nu met een vuurrode kop
Dus wellicht even de accu eraf en dan reset ie zich?quote:Op zondag 11 december 2011 21:01 schreef YoshiBignose het volgende:
TROUWENS nu ik erover nadenk... het kon bij mij de accu niet zijn want ik kon de sleutel wel draaien er lichten deden het gewoon. Misschien was het dan toch de brandstoftoevoer die gestopt werd tijdelijk. Ik kon daarna gewoon rijden namelijk, volgens mij wordt de accu uitgeschakeld doordat de + kabel losschiet, maar ik heb daar niks weer teruggezet.
E39 is wel een nieuwere generatie he tov de e36, die had zelfs canbus als ik me niet vergis.quote:Op zondag 11 december 2011 21:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja ik weet het dus ook niet zeker, maar de E39 had het al wel dus het is mogelijk toch
bron? volgens mij verzin je het ter plekke...quote:Op maandag 12 december 2011 22:16 schreef Turquaz52 het volgende:
En dat alleen wanneer je de toerenbegrenzer overschreden hebt. Te vroeg terug geschakeld bijv. Of toerenbegrenzer net telaat geactiveer om een of ander gek reden..
Toerenbegrenzer werkt afaik gewoon electronisch en schakelt weer uit wanneer het toerental buiten het rode deel komt.quote:Op maandag 12 december 2011 22:16 schreef Turquaz52 het volgende:
En dat alleen wanneer je de toerenbegrenzer overschreden hebt. Te vroeg terug geschakeld bijv. Of toerenbegrenzer net telaat geactiveer om een of ander gek reden..
bron? Instructie boekje escort mk5. Ik heb dat ding minstens 4-5x uitgelezen ik meen hetquote:Op dinsdag 13 december 2011 08:42 schreef rival het volgende:
[..]
bron? volgens mij verzin je het ter plekke...
oh ik dacht dat je de E36 bedoelde...quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:39 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
bron? Instructie boekje escort mk5. Ik heb dat ding minstens 4-5x uitgelezen ik meen het
hello its me: Turq. Alles wat ik zeg over de e36 is een feit.quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:50 schreef rival het volgende:
[..]
oh ik dacht dat je de E36 bedoelde...
Grap van de dagquote:Op dinsdag 13 december 2011 12:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
hello its me: Turq. Alles wat ik zeg over de e36 is een feit.
maar dat stukje ging idd niet over de e36 maar over de frod.
Het ging wel om de E36?quote:
Vraagprijs ligt idd zo rond de 2500. Dan weet ik voorlopig even voldoende. Thanks.quote:Op woensdag 14 december 2011 13:34 schreef Catch22- het volgende:
ligt heel erg aan de staat en kilometers... Ze gaan in goede staat tussen de 2500 (redelijk goed) en 10k (erg goed) weg.
Nee helaas niet. Is het in dat geval dan echt een no go?quote:Op woensdag 14 december 2011 14:08 schreef Catch22- het volgende:
Kan je hem droog stallen?
Anders zeker niet doen.
Hahah het wordt dan ook een kawasaki motor van rond de 1500. Voorlopig zal dat mn budget blijvenquote:Op woensdag 14 december 2011 20:06 schreef YoshiBignose het volgende:
De overstap van BMW naar motor eindigt vaak in een bosje bloemen langs de weg
Nou geloof me, als je net als ik elke dag met het ov moet voor een stukje van Haarlem naar Amsterdam waar welgeteld 15 km tussen zit en met de auto er binnen een kwartier kunt komen dan denk je er wel anders over.quote:Op woensdag 14 december 2011 20:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik neem het uit principe niet. Je gaat veeeeel sneller, je bent veeeel kwetsbaarder en mensen zien je veeeel minder goed. Vroeg of laat gaat het fout en dan ben je fucked. Als je rustig rijdt en goed oplet komt het allemaal wel goed maar ik weet van mezelf dat ik dat niet kan met zoveel vermogen onder m'n reet.
Valt wel mee.quote:Op woensdag 14 december 2011 20:06 schreef YoshiBignose het volgende:
De overstap van BMW naar motor eindigt vaak in een bosje bloemen langs de weg
Ja halfweg is een hel, ik rijd ook vaak a'dam - haarlem maar dan staat de file altijd aan de andere kant. Volgens mij is de trein wel snel hoor, tenzij je dan in zuid moet zijn ofzo dan moet je nog een heel stuk.quote:Op woensdag 14 december 2011 20:16 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Nou geloof me, als je net als ik elke dag met het ov moet voor een stukje van Haarlem naar Amsterdam waar welgeteld 15 km tussen zit en met de auto er binnen een kwartier kunt komen dan denk je er wel anders over.
Trein is ook wel snel maar ik woon in schalkwijk. Dat is dus 20 minuten van haarlem stationquote:Op woensdag 14 december 2011 20:20 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja halfweg is een hel, ik rijd ook vaak a'dam - haarlem maar dan staat de file altijd aan de andere kant. Volgens mij is de trein wel snel hoor, tenzij je dan in zuid moet zijn ofzo dan moet je nog een heel stuk.
Reizen is hoe dan ook verrot, beter andere werktijden regelen en in een dikke warme auto aankomen
Jep. Je loopt weer alles te verstieren!quote:Op woensdag 14 december 2011 20:00 schreef Anne het volgende:
Sorry, Mikkie reageerde volgens mij op hetgeen wat ik heb verwijderd .
So true. Daarom neem ik 'm ook niet op dit moment. Geheid ben ik binnen een paar maanden m'n rijbewijs kwijt. Nog even los van het gevaar, want dat is ook behoorlijk op 't moment dat ik wat laat ben en het gas open trek.quote:Op woensdag 14 december 2011 20:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik neem het uit principe niet. Je gaat veeeeel sneller, je bent veeeel kwetsbaarder en mensen zien je veeeel minder goed. Vroeg of laat gaat het fout en dan ben je fucked. Als je rustig rijdt en goed oplet komt het allemaal wel goed maar ik weet van mezelf dat ik dat niet kan met zoveel vermogen onder m'n reet.
ik heb mijn A. heb ook een motor staan.... maar heb sinds mijn motorongeluk een aantal jaar terug geen motor meer geredenquote:Op woensdag 14 december 2011 20:38 schreef Bowny het volgende:
Ik had m'n theorieboeken voor de motor al binnen, maar ben toen toch maar afgehaakt. Hoewel ik het heel graag wil.....ik weet dat ik soms de verleiding gewoon niet kan weerstaan. Dat gaat 100 keer goed, tot die ene en laatste keer.
Van wie is dit? Ben jij dat..?quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:43 schreef Hyperdude het volgende:
Cool
Video niet gevonden , maar de link doet het wel
Ik leef nogquote:Op woensdag 14 december 2011 20:06 schreef YoshiBignose het volgende:
De overstap van BMW naar motor eindigt vaak in een bosje bloemen langs de weg
Dat stukje vanaf 1:10 - een enorme ongerept stuk sneeuwvlakte en dan de motorrijder die in de verte aan komt, en dan die ondergaande zon. Da's een gaaf gezicht.quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:43 schreef Hyperdude het volgende:
Cool
Video niet gevonden , maar de link doet het wel
Dat is ook gaaf.quote:Op vrijdag 16 december 2011 20:32 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat stukje vanaf 1:10 - een enorme ongerept stuk sneeuwvlakte en dan de motorrijder die in de verte aan komt, en dan die ondergaande zon. Da's een gaaf gezicht.
Mooie luxe wagen. Had er een keertje in geredenquote:Op vrijdag 16 december 2011 22:02 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n E21 die ik had ingeruild een tijdje geleden voor de E23 is ook nog in goede handen. Hij is al bijna helemaal opgeknapt, alleen de motorkap moet nog opnieuw gespoten, daar liet het lak los.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blijft een leuk wagentje
Ja maar als ik iedere week 1 of 2 keer zou lessen dan zou ik mn rijbewijs ergens rond februari/maart hebben. Net wanneer het mooi weer wordtquote:Op vrijdag 16 december 2011 22:59 schreef gebrokenglas het volgende:
Je hebt het weer niet mee. Koud en regen....
Dat doet pijn! Voor die E36? Is ie dat waard...?quote:
Vraag ik me ook af..quote:
Leuk, was het niet berekoud?quote:Op zaterdag 17 december 2011 15:31 schreef Gokhan03 het volgende:
Net terug van proefles motor. Vette shit jonge. Ik reed achterop bij instructeur naar de industrieterrein Waarderpolder in Haarlem. Daar legde hij het een en ander uit zoals remmen enzo. Toen mocht ik rijden. Een kwartiertje gereden en leren optrekken en remmen.
Aah weer dat gevoel die ik had met de scooter terug
Volgend week zaterdag weer:)
Edit:
En nee ik heb nog steeds het recht om hier te posten. Mijn bmw ben ik echt niet zat
Over een verkorte E36 vlgns. mij.quote:
quote:Op woensdag 30 november 2011 19:57 schreef D. het volgende:
Stel, je hebt een E36 coupe, en door een klein foutje is ie aan de voorkant 10 cm korter geworden.
Is dat waarschijnlijk een total loss, of is dat niet per se het geval?
Was wel koud maar viel mee. In een motorpak merk je er weinig van.quote:
Gaat je service lampje niet toevallig vandaag branden omdat vandaag je koplamp kaduuk gaat?quote:Op zaterdag 17 december 2011 16:11 schreef gebrokenglas het volgende:
Hai FOK!kers,
2 vragen. (BMW E90 320d)
[1]
Vandaag ging een van mijn Xenon lampen kapot.
Is zoiets goed zelf te doen, een lamp bij de Brezan halen en een beetje sleutelen? Of is het toch verstandiger om hier de dealer bij te halen? En wat mag zo'n grapje kosten?
[2]
Ook ben ik sinds vandaag toe aan een 'SERVICE' beurt. In het schermpje verschijnt nu in het rood het symbool van een auto op een brug.
Iemand enig idee wat dat wel mag inhouden?
De olie hoeft pas over 12k ververst te worden, remmerij is in orde, pollenfilter hoeft pas over een jaar....
Ik gooi ze van de week wel achterin en rij naar de garage.quote:Op zondag 18 december 2011 11:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja soms zitten ze heel erg vast. Keihard rammen en schoppen helpt
Heb het eens bij een auto gezien die zat ZO erg vast, toen met een gigantische hamer en ijzeren staaf lopen slaan (de auto stond op een brug) en toen kwam er beetje bij beetje beweging in. Toch ruim 30 min. bezig geweest om 1 wiel eraf te krijgen
Bij mij zaten de voorste ook goed vast. Met wat schoppen en schelden kwamen ze losquote:Op zondag 18 december 2011 11:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja soms zitten ze heel erg vast. Keihard rammen en schoppen helpt
Heb het eens bij een auto gezien die zat ZO erg vast, toen met een gigantische hamer en ijzeren staaf lopen slaan (de auto stond op een brug) en toen kwam er beetje bij beetje beweging in. Toch ruim 30 min. bezig geweest om 1 wiel eraf te krijgen
Hoi,quote:Op zondag 18 december 2011 08:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Gaat je service lampje niet toevallig vandaag branden omdat vandaag je koplamp kaduuk gaat?
1. Kan je zelf doen. Of je er makkelijk bij kan, weet ik niet. Ook heb je bij xenon kans op een electrische schok. Je moet ff weten hoe je dat moet voorkomen. (Ik weet het niet )
2. Staat in je boekje.
Hoezo kan Xenon niet kapot..?quote:Op zondag 18 december 2011 22:01 schreef Hyperdude het volgende:
Dacht al; xenon kan niet kapot.
Zeker lease?
omdat er volgens mij geen draadje inzit maar gas ontlading is. kan wel kapot maar niet zo snel.quote:
iig. Xenonlampen gaan ook kapot, maar hebben een langere levensduur dan halogeen itself.quote:Op zondag 18 december 2011 22:52 schreef Matty___ het volgende:
[..]
omdat er volgens mij geen draadje inzit maar gas ontlading is. kan wel kapot maar niet zo snel.
Even terug op dit. Hoe kan ik mn achterruitverwarming repareren? Slechts 3 lijntjes doen het niet. De rest van de raam werkt wel.quote:Op zaterdag 17 december 2011 16:18 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Even ontopic:
Mijn achterruitverwarming heeft bij 3 lijntjes een verbrand puntje. Die puntjes zijn precies op dezelfde lijn. Dus 3 horizontale lijnen en 3 kleine zwarte puntjes op 1 verticale lijn.
Nou heb ik bij de brezan een potje contactlijm gekocht. Is zo n goedje waar 3 gram zilver in zit en kostte me ook 30 euro.
Hoe kan ik dat goed erom smeren? Moet ik daarvoor nog iets toen of kan ik het gewoon erop smeren? De lijm zit in een potje wat 3 keer zo kleiner is dan een tipex potje maar wel met een kwast. Ik had er heel klein beetje op gesmeerd maar het werkte niet.
Tevens is er niets met de zekering want een beslagen ruit gaat overal weg behalve op die 3 lijnen
Nieuwe achterruit, of je er geen zorgen om maken..quote:Op maandag 19 december 2011 10:24 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Even terug op dit. Hoe kan ik mn achterruitverwarming repareren? Slechts 3 lijntjes doen het niet. De rest van de raam werkt wel.
Naah ik ga m niet vervangen. Is het niet waard aangezien ik dan toch weer tegen de 100 euro geld kwijt ben met de kans dat die ook stuk is. Dit moet te fixen zijn.quote:Op maandag 19 december 2011 11:51 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nieuwe achterruit, of je er geen zorgen om maken..
Ik weet het niet, nooit meegemaakt..
x
Ja E36 allesweter, geen E36,5..quote:Op maandag 19 december 2011 12:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Jij was toch de E36 allesweter? Wat een flutadvies geef je dan
Wat ben je nou voor een nep bmw lover Ik moet die shit gewoon repareren. Ik weet gewoon zeker dat ik alleen het glas tegen de 100 euro aan zit op de sloop. Dr zitten echt mofo's hier die voor dat spul zoveel vragen.quote:Op maandag 19 december 2011 12:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja E36 allesweter, geen E36,5..
Ik ga geen streepjes repareren van een achterruit, ik vervang gelijk mijn achterruit, incl. montage heb ik het voor 50 a 60 euro laten doen.. Tja..? Dan blindeer ik het gelijk..
Ik ben geen Nep BMW Lover, ik heb alleen haat aan de Compact.. ..quote:Op maandag 19 december 2011 12:41 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Wat ben je nou voor een nep bmw lover Ik moet die shit gewoon repareren. Ik weet gewoon zeker dat ik alleen het glas tegen de 100 euro aan zit op de sloop. Dr zitten echt mofo's hier die voor dat spul zoveel vragen.
Ik heb al 30 euro uitgegeven voor een potje van 3 gram zilver en dat gaat ook hoe dan ook gesmeerd worden op mn raam
Dus geef me een oplossing met behoud van huidige raam
Kijk tape! daar heb ik iets aan. Ga ik van de week proberen.quote:Op maandag 19 december 2011 19:47 schreef Hyperdude het volgende:
Goed schoonmaken, twee stukken isolatietape en daartussen je zilververf smeren.
Als je geluk hebt werkt het.
Ik heb ooit wel eens zo'n ding aan de praat gekregen met dat soort lak (van Bison geloof ik toen) Maar het is ook wel eens niet gelukt.
Same.quote:
Met alle respect, maar je moet blij zijn als je de helft van je vraagprijs gaat krijgen. Hell, voor dat geld mag je m'n 325ci meteen overnemen.quote:Op zaterdag 17 december 2011 15:44 schreef micky64 het volgende:
iemand interesse in mijn E46?
Ik heb hem te koop reden, ik rij er te weinig mee en wil daarom een kleinere auto terugkopen, geintresseerd? Mail me even of reageer op mijn advertentie op autoscout
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=ckebgwhzehh3
gr. Michael
ps prijs is onderhandelbaar!
Ik zit ook te kijken naar motoren. Zo n Yamaha R1 zou ik wel willen hebben . Eentje uit "99 kost zo n 2000 ongeveer dus daarvoor moet ik even sparen en dan nog een goed pak natuurlijk.quote:Op maandag 19 december 2011 20:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Same.
Terwijl de eerste motor waar ik op reed nadat ik m'n A had gehaald een 1000cc 130pk KTM, en de tweede een 1200cc 152pk KTM was.
[ afbeelding ] was heerlijk
Het is gevaarlijker, maar je gaat automatisch (nog) voorzichtiger rijden. En nee, ik heb me niet braaf aan de snelheidslimieten gehouden, maar je moet af en toe wel kijken waar je het doet. Ja, de verleiding is erg groot en je zit zo op rijbewijs-kwijt-snelheden (100+ in z'n 1 en tegen de tijd dat je in z'n 3 zit doe je al het dubbele), je moet jezelf dus iets kunnen inhouden. Maar er is weinig dat zo'n vrij gevoel geeft als motorrijden.
[..]
Met alle respect, maar je moet blij zijn als je de helft van je vraagprijs gaat krijgen. Hell, voor dat geld mag je m'n 325ci meteen overnemen.
Daarover gesproken, het ziet er naar uit dat ik m'n E46 toch zal moeten verkopen. Indien mensen hier mensen kennen die op zoek zijn, dan heb ik de advertentie wel op verzoek.
een eerste versnelling die al tot hoger dan de maximumsnelheid gaat (bij een beetje wegracer trek je hem in de 1 door tot 140) is niet echt handig inderdaad.quote:Op maandag 19 december 2011 22:51 schreef Hyperdude het volgende:
Hangt er ook vanaf wat voor lichaam je hebt. Ik ben niet echt blij op de 996 van mijn zusje met mijn 1.92 m.
Maar grootste nadeel van die racedingen is dat je rijbewijs serieus gevaar loopt. Op de openbare weg zit ik mij alleen maar in te houden.
Mijn aanbod staat nog steeds om mijn klassieker te ruilen voor je E46 hoorquote:Op maandag 19 december 2011 20:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Same.
Terwijl de eerste motor waar ik op reed nadat ik m'n A had gehaald een 1000cc 130pk KTM, en de tweede een 1200cc 152pk KTM was.
[ afbeelding ] was heerlijk
Het is gevaarlijker, maar je gaat automatisch (nog) voorzichtiger rijden. En nee, ik heb me niet braaf aan de snelheidslimieten gehouden, maar je moet af en toe wel kijken waar je het doet. Ja, de verleiding is erg groot en je zit zo op rijbewijs-kwijt-snelheden (100+ in z'n 1 en tegen de tijd dat je in z'n 3 zit doe je al het dubbele), je moet jezelf dus iets kunnen inhouden. Maar er is weinig dat zo'n vrij gevoel geeft als motorrijden.
[..]
Met alle respect, maar je moet blij zijn als je de helft van je vraagprijs gaat krijgen. Hell, voor dat geld mag je m'n 325ci meteen overnemen.
Daarover gesproken, het ziet er naar uit dat ik m'n E46 toch zal moeten verkopen. Indien mensen hier mensen kennen die op zoek zijn, dan heb ik de advertentie wel op verzoek.
Ik ben 1.80m, dus dat scheelt inderdaad.quote:Op maandag 19 december 2011 22:51 schreef Hyperdude het volgende:
Hangt er ook vanaf wat voor lichaam je hebt. Ik ben niet echt blij op de 996 van mijn zusje met mijn 1.92 m.
Maar grootste nadeel van die racedingen is dat je rijbewijs serieus gevaar loopt. Op de openbare weg zit ik mij alleen maar in te houden.
Mwah, er zijn er maar weinig die tot 140 doortrekken in de één (anders heb je best een 'trage' acceleratie ivm vertanding). De meesten gaan tot ongeveer 110/120, maargoed dan heb je het nog steeds over achterlijkheden natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:17 schreef Catch22- het volgende:
[..]
een eerste versnelling die al tot hoger dan de maximumsnelheid gaat (bij een beetje wegracer trek je hem in de 1 door tot 140) is niet echt handig inderdaad.
Waarschijnlijk een 1200rr, één van de bruutste wegracers van dit moment. Dat ding kun je stock al gewoon zo op een circuit gooien en prima meekomen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:15 schreef Gokhan03 het volgende:
*kuch* bmwtopic *kuch*
Was vanochtend bij de stoplichten. Stond een nieuwe bmw motor en ik las 1200 op zn tank. Mooi geluid maakte dat ding hoor
Hij moet echt verkocht voorlopig, helaas. Eerst even geen inruil, ook op dit moment niet logisch gezien ik 3,5 maanden naar het buitenland ga.quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:32 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Mijn aanbod staat nog steeds om mijn klassieker te ruilen voor je E46 hoor
Geyle motorfiets trouwens
Ik heb een wat oudere fzr 600 uit 92.quote:Op maandag 19 december 2011 20:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Same.
Terwijl de eerste motor waar ik op reed nadat ik m'n A had gehaald een 1000cc 130pk KTM, en de tweede een 1200cc 152pk KTM was.
[ afbeelding ] was heerlijk
Het is gevaarlijker, maar je gaat automatisch (nog) voorzichtiger rijden. En nee, ik heb me niet braaf aan de snelheidslimieten gehouden, maar je moet af en toe wel kijken waar je het doet. Ja, de verleiding is erg groot en je zit zo op rijbewijs-kwijt-snelheden (100+ in z'n 1 en tegen de tijd dat je in z'n 3 zit doe je al het dubbele), je moet jezelf dus iets kunnen inhouden. Maar er is weinig dat zo'n vrij gevoel geeft als motorrijden.
[..]
Met alle respect, maar je moet blij zijn als je de helft van je vraagprijs gaat krijgen. Hell, voor dat geld mag je m'n 325ci meteen overnemen.
Daarover gesproken, het ziet er naar uit dat ik m'n E46 toch zal moeten verkopen. Indien mensen hier mensen kennen die op zoek zijn, dan heb ik de advertentie wel op verzoek.
Ach, ik deed af en toe ook 200+ omdat ik daar gewoon binnen 8 seconden op zat, maar ik zwakte dan redelijk snel af. Ik vond/vind de sensatie van de acceleratie fantastisch, maar het constant hard rijden vergt gewoon meer energie en concentratievermogen (helemaal op een buikschuiver waar je bijna voorover hangt). Ik reed standaard tussen de 130 en 140, om een beetje vloeiend te blijven inhalen (ik houd niet van achter auto's hangen, helemaal niet op de motor omdat remmen in een schrikactie op de motor niet zo'n heel leuk tafereel is, dus haal ik ze in).quote:Op donderdag 22 december 2011 09:22 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Ik heb een wat oudere fzr 600 uit 92.
Kun je ook wel je rijbewijs op kwijtraken, makkelijk.
Ik vind het mezelf inhouden maar moeilijk. Ik neem niet veel risico's maar ik rij wel hard en trek hem wellicht te vaak (voor de bekeuringen) ver door.
Laatste toertochtje voor het slechte weer bevatte een stuk of 5 tripjes boven de 200. En zo lang hadden we niet gereden.
Volgende seizoen maar iets beter aan de snelheid houden
proberen..
Met 230 waait het altijdquote:Op donderdag 22 december 2011 12:51 schreef piekartz87 het volgende:
Oh dat valt nog mee. ik heb mijn motor nog maar een zomertje gehad en heb gelukkig nog geen bekeuringen.
230 op de snelweg als het een beetje waait is ook niet echt relaxt
In de tunnel met mn 323TI reed ik rond de 230 en flikkert mn knipperlicht opeens eraf. Was wel ff schrikken.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:18 schreef piekartz87 het volgende:
Ik verloor dus laatst de linker kap van mijn motor. dat was even schrikken.
maar dat was toen het ook hagelde laatst, dikke windstoten.
heb al nieuwe kappen gelukkig. voordeel van een wat oudere motor.\\verder nog niks kwijtgeraakt:P heb ook vaak de tas om. goed aan denken dus ^^
Mijn top is 265 met de auto, 270 op een motor, moet er niet aandenkenquote:Op donderdag 22 december 2011 13:09 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Met 230 waait het altijd
Mijn rugzak is met 270 km/u opengesprongen, dag RayBan en BMW pet.
De fout met de ritsjes maak ik nooit weer...
Ja, ik zat helemaal voorover (buikschuiver) en ik had de beide ritsjes (links en rechts) naar boven toe dichtgeritst.....dus kwam er wind ergens in een kier en ging dat ding open. Bracht me niet uit balans ofzo, merkte er juist niet van totdat een van de groep mij maande dat m'n tas open was toen we weer wat waren afgeremd.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mijn top is 265 met de auto, 270 op een motor, moet er niet aandenken
Had ik ook met m'n E30. Ik deed 240 km/u met dat ding, zie ik ineens m'n linker spiegelglas hevig heen en weer bewegen. Ik afremmen, snel raam open om dat ding te pakken.....5cm voordat ik 'm had vloog ie wegquote:Op donderdag 22 december 2011 13:28 schreef piekartz87 het volgende:
mijn top is 245 met de auto
motor gaat niet harder dan 230. acceleratie maakt veel goed
ben wel toen ik net een e30 had op de autobahn mijn logo verloren. ik dacht dat het een vogeltje was
quote:Op donderdag 22 december 2011 13:09 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Met 230 waait het altijd
Mijn rugzak is met 270 km/u opengesprongen, dag RayBan en BMW pet.
De fout met de ritsjes maak ik nooit weer...
Hoi, ik wist trouwens niet dat ze in 1998 nog E30jes maaktenquote:Op dinsdag 27 december 2011 10:33 schreef NLThunder het volgende:
* NLThunder meld zich hier!
In het bezit van een E39 520i Touring uit 1998.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En in het bezit van een E30 316i uit 1998.
[ afbeelding ]
En ex wagens :
- BMW E36 Compact 316i 1999
- BMW E36 Touring 320i 1996
- BMW E30 318i 1990 coach
- BMW E39 528i 1996 sedan
Hi
Nah, die E30 is m'n oude auto.quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:28 schreef NLThunder het volgende:
Zo te zien een E30 ? Dan zou ik gewoon op de sloop of op marktplaats een spiegel scoren en daar het nodige van overzetten
Wel genaaid trouwens om zo thuis te komen! Tis bij mij ook al een keer voor gekomen maar mijn spiegel was wel stuk ( Van m'n vorige e39 ).. geen goedkoop grapje
http://bmwfans.info/parts(...)trim/outside_mirror/quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:38 schreef NLThunder het volgende:
Geen idee of er delen het zelfde zijn.. gezien de zelfde periode van de wagens... maar ik heb nog een bestuurders spiegel liggen van een E39... misschien part nummers vergelijken ?
Domme mensen denken dan dat ze niet roesten.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:58 schreef WarPuppy het volgende:
Wat is dat toch dat veel oldtimers BMW 3series zijn geimporteerd uit Zwitserland?
http://link.marktplaats.nl/1000110343quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
http://bmwfans.info/parts(...)trim/outside_mirror/
Ik betwijfel het alleen. De spiegel van de E46 coupé kantelt schuin naar boven.
Khoef geen M3 look :pquote:Op dinsdag 27 december 2011 19:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
http://link.marktplaats.nl/1000110343
quote:Op maandag 26 december 2011 14:15 schreef kaasplankje het volgende:
Hoi,
Ik droom er van om een BMW 750 van ongeveer 1998-1999 te kopen. Misschien doe ik dit pas over 2 jaar en koop dan een 2 jaar jongere, maar eigenlijk vind ik de oudere mooier om te zien.
Goed idee of niet?
Hoge onderhoudskosten zijn een nadeel vrees ik, brandstof zal wel meevallen aangezien ik ze toch niet vaak gebruik. Iemand ervaring met een dergelijke auto van 11/12 jaar oud?
Hoe ik het zo op de foto zie, is het mij in het werkelijkheid nog nooit eerder opgevallenquote:Op dinsdag 27 december 2011 19:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
NB. Hierboven de foto van die twee stoelen in die E39. Wat een verschil. Een vrijgezelle bestuurder van meer dan 100 KG gedurende 300K kms. of normaal slijtagepatroon?
Ik heb een 740 uit die periode 1999 (V8 E38), je moet een beetje geluk hebben met wat je overneemt, ik heb er wel wat dingen aan gehad, airbaglampje ging niet meer uit, is uiteindelijk verholpen door sensormatje onder bijrijdersstoel te vervangen, waterpomp is vervangen, dynamo heb ik ook moeten vervangen (dat was vrij kostbaar), verder zijn de gewone onderhoudsbeurten Inspection I en II niet de goedkoopste zeker I is prijzig maar ik doe altijd mijn best de bedragen zo snel mogelijk te vergeten , ik doe zelf niets aan mijn auto behalve het bijvullen van de tank maar laat alles in een garage doen. Verder rijdt het geweldig en is het ook een hele mooie auto , wat mij betreft één van de mooiste 4 deurs BMW's ooit gemaakt.quote:Op dinsdag 27 december 2011 20:08 schreef kaasplankje het volgende:
Hier nog maar even spammen dan:
[..]
Zo'n telefoon is echt baasquote:Op dinsdag 27 december 2011 10:33 schreef NLThunder het volgende:
* NLThunder meld zich hier!
In het bezit van een E39 520i Touring uit 1998.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En in het bezit van een E30 316i uit 1998. 1989
[ afbeelding ]
En ex wagens :
- BMW E36 Compact 316i 1999
- BMW E36 Touring 320i 1996
- BMW E30 318i 1990 coach
- BMW E39 528i 1996 sedan
Hi
Ik weet niet wie hier allemaal komen. Misschien wel iemand die bij een dealer ofzo werkt.quote:Op donderdag 29 december 2011 23:25 schreef YoshiBignose het volgende:
nou ja zeg... we hebben het hier over een auto niet over je fucking pincode.
Maar ja beste manier om te zien wat je auto waard is, is vergelijken met de dagwaarde op marktplaats e.d. he.
Je hebt toch een E90 320d?
2x de helft denk ik.. Is meestal zo bij deze auto's, ligt een beetje aan de km stand, soms 4x de kwart.quote:Op donderdag 29 december 2011 23:12 schreef nelisb het volgende:
Mensen hier die ook een idee hebben wat een BMW van 6 jaar oud waard is?
lol.. ik heb t gezien... op eerste kerstdag zag ik je auto staan toen ik langsreed. zei nog tegen mijn meisje: dat is kut voor em. wist niet dat jouw wagen was. aan de singel vlakbij de museumbrug toch?quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:18 schreef Maharbal het volgende:
Kom net terug uit het buitenland (was niet met eigen auto) en zie m'n linker buitenspiegel aan de draden bungelen (f'kin yay). De 'behuizing' is niet kapot, zowel het zwarte plastic gedeelte als het geverfde gedeelte. De aansluiting met de A pilaar (het metalen gedeelte) is wel kapot. Ik word niet veel wijzer van oemparts. Heeft iemand enig idee of dat gedeelte apart te bestellen is?
Yep.quote:Op vrijdag 30 december 2011 01:44 schreef Catch22- het volgende:
[..]
lol.. ik heb t gezien... op eerste kerstdag zag ik je auto staan toen ik langsreed. zei nog tegen mijn meisje: dat is kut voor em. wist niet dat jouw wagen was. aan de singel vlakbij de museumbrug toch?
Waarom zou ie eigenlijk gebrokenglas heten?quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Och ben jij zo'n chagrijnige opa die alleen in z'n huisje de hele dag aan het mopperen is om al die knallen?
Ik vind het ook wel mooi maar wat kost dat, enig idee? Verder geeft het een probleem als de kleur afwijkt van je kentekenbewijsquote:Op zaterdag 31 december 2011 14:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Lijkt me wel cool, misschien kunnen we samen een deal maken wrap ik mijne ook
Veranderingen aanbrengen aan uw autoquote:Op zaterdag 31 december 2011 14:31 schreef nelisb het volgende:
Ik had een offerte aangevraagd voor mijn E90.
2300¤. Beetje te duur ja.
Eigenlijk moeten we iemand vinden die het kan en dan zelf het materiaal kopen.
Materiaal was 1000¤ ongeveer voor mijn auto.
Geeft het inderdaad problemen met je kenteken?
Als het onder de motorkap of tussen de deuren in gewoon de originele kleur blijft is er niks aan de hand..quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Veranderingen aanbrengen aan uw auto
Als u veranderingen aan uw voertuig aanbrengt of laat aanbrengen, bijvoorbeeld een kleurwijziging of een technische wijziging zoals de inbouw van een gasinstallatie, neem dan contact op met de Klantenservice van de RDW.
Bijna altijd moet de RDW uw kentekenbewijs aanpassen.
http://www.rdw.nl/nl/part(...)rengenaanuwauto.aspx
Is een gozer hier in Venlo met een Golf IV (wil ff zijn naam niet noemen ivm privacy/kevin20vt kent hem) die heeft zijn Golfje dus mat zwart met witte dak gewrapt, 1100 euro was ie er voor kwijt (of iets in die richting dacht ik).. Echt super strak ziet het er uit:quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel mooi maar wat kost dat, enig idee? Verder geeft het een probleem als de kleur afwijkt van je kentekenbewijs
Inmiddels even gekeken maar 1400 euro vind ik toch wat veel voor een geintje
Google is je beste vriend, kan niet alles voorkauwen en voorschotelen..quote:
Je kan er mee weg komen maar dat zegt nog niet dat het magquote:Op zaterdag 31 december 2011 14:42 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Google is je beste vriend, kan niet alles voorkauwen en voorschotelen..
http://link.marktplaats.nl/491283617quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:44 schreef nelisb het volgende:
Ik overweeg het serieus en voor 1400¤ doe ik het ook wel.
Alleen 2300¤ die ik nu kwijt ben, nee dat niet.
Eens. Maar heb nu bij 2 bedrijven een offere aangevraagd.quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:55 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
http://link.marktplaats.nl/491283617
Als de motorkap + kofferbak maar 240 kost, zou het niet meer dan 1400 euro compleet kunnen kosten dunkt me?
Ja ze hebben van die lokkerjes vanaf X maar dat is voor een fiets natuurlijkquote:Op zaterdag 31 december 2011 15:04 schreef nelisb het volgende:
[..]
Eens. Maar heb nu bij 2 bedrijven een offere aangevraagd.
Beide rond de 2300¤ voor mijn auto.
Ik heb die van mij hier bij de lokale IKEA in de parkeergarage gezet. Geen vuurwerk, afgesloten en gratisquote:Op zaterdag 31 december 2011 11:28 schreef gebrokenglas het volgende:
Weet je direct hoevaak je wel niet in die spiegel kijkt. Als het de rechter was, was het niet zo'n acuut probleem om te vervangen.
Met het vuurwerkgeweld buiten houd ik ook een oogje in het zeil. Als die grapjassen hier een vuurwerkpijl in mn uitlaat stoppen ofzo, stop ik bij hun een vuurpijl in hun reet.
Neem een reserve volle accu mee. Heb je een diesel of benzine?quote:Op maandag 2 januari 2012 15:01 schreef dnzl het volgende:
Beste BMW Broeders!
Mijn dynamo is kaput, kan ik zonder lampen/radio/verwarming aan alsnog naar de garage rijden? (40km)
Zit nog op mijn offerte aanvragen te wachten.Wel heel gaaf dat mat zwarte.quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:44 schreef nelisb het volgende:
Ik overweeg het serieus en voor 1400¤ doe ik het ook wel.
Alleen 2300¤ die ik nu kwijt ben, nee dat niet.
Nog altijd meer dan ¤100 goedkoper dan een nieuw handvat voor de kofferklep.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:37 schreef Maharbal het volgende:
Hmm, ik moest dus een geheel nieuwe spiegel (zonder de kapjes dan), dus het gele geval. Weer ¤ 150 naar de klote omdat iemand niet van m'n auto af kon blijven :<
Met een beetje geluk red je dat wel. Ik heb ooit eens na één minuut opladen weer gereden met radio, verlichting en ruitenwissers aan. Dat ging een km of 15 goed. Dus zoveel mogelijk verbruikers uit.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:01 schreef dnzl het volgende:
Beste BMW Broeders!
Mijn dynamo is kaput, kan ik zonder lampen/radio/verwarming aan alsnog naar de garage rijden? (40km)
En nog steeds ¤ 150 te duurquote:Op maandag 2 januari 2012 17:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Nog altijd meer dan ¤100 goedkoper dan een nieuw handvat voor de kofferklep.
Kant en klaar in kleur gespoten; dat dan weer wel.
Mijn zwager heeft het vanaf Almere tot aan Amsterdam gered... de auto stopte ermee om de hoek van onze garagequote:Op maandag 2 januari 2012 15:01 schreef dnzl het volgende:
Beste BMW Broeders!
Mijn dynamo is kaput, kan ik zonder lampen/radio/verwarming aan alsnog naar de garage rijden? (40km)
Yes, ben rond een uur of 2-3 uit Groningen weggereden.quote:Op zaterdag 31 december 2011 01:07 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Yep.
Eerste kerstdag? Zal dan wel op do, vr of zat gebeurd zijn. Woensdag heb ik 'm daar neergezet, en in mijn herinnering was de spiegel toen nog goed.
Dit weekend maar demonteren en langs de dealer...
Ondertussen zit 'ie maar provisorisch met duct-tape vast, anders waait dat ding alle kanten op en beschadigt m'n lak.
Met een volle accu en dan alle electronica die je uit kan zetten uit. Ga niet onnodig gas lopen geven want dat kost meer vermogen en dan gaat hij sneller opquote:Op maandag 2 januari 2012 15:01 schreef dnzl het volgende:
Beste BMW Broeders!
Mijn dynamo is kaput, kan ik zonder lampen/radio/verwarming aan alsnog naar de garage rijden? (40km)
Heb nu 4 offertes.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:46 schreef nelisb het volgende:
[..]
Zit nog op mijn offerte aanvragen te wachten.Wel heel gaaf dat mat zwarte.
Verschil in kwaliteit; kleurverschillen, aanbrengen, weerbestendigheid, lijmresten bij verwijderen, blazen en lucht bij hoeken en kanten van de auto, etc.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:21 schreef nelisb het volgende:
[..]
Heb nu 4 offertes.
1. 2300 euro
2. 2380 euro
3. 2025 euro
4. 1560 euro
Waar zit het verschil in? Ben er nog niet achter.
dikke vette kutklus als je niet weet wat je doet.....quote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:22 schreef piekartz87 het volgende:
. iemand ervaring met sloten wisselen van deuren?
e36 sedan
Ik neem aan ex. BTW?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:21 schreef nelisb het volgende:
[..]
Heb nu 4 offertes.
1. 2300 euro
2. 2380 euro
3. 2025 euro
4. 1560 euro
Waar zit het verschil in? Ben er nog niet achter.
Je hoeft je kentekenbewijs niet te laten wijzigen na een carwrap. 3M folie is vrij duur. Zou je misschien foto's van de zijkant, voorkant en achterkant van je auto willen plaatsen?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:15 schreef nelisb het volgende:
Hhahaha.
Uiteraard. Ze gebruiken allemaal 3M materiaal, volgens de offertes.
@Hyperdude. Ook erg mooi. Maar wil toch zwart.
Het is een 5 deurs?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:34 schreef nelisb het volgende:
In de btw allemaal.
Zie openingspost.
Bij m'n naam staan m'n auto.
http://i37.tinypic.com/2qk3wb6.jpg
Verder geen fotos beschikbaar nu.
Bij welke bedrijven komen die offertes eigenlijk vandaan als ik vragen mag?quote:
Heb je namen?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:49 schreef nelisb het volgende:
3 bedrijven bij mij uit de buurt.
Print/druk/reclame bedrijven, carwrap bedrijf.
Ik werk zelf voor een signbedrijf en wij wrappen ook. Dus ik heb altijd wel interesse in wat anderen vragen. Je kan het ook via PM doen als je het hier niet wil plaatsen, als je het wel wil uiteraard.quote:
fototje?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:44 schreef PhatBassBoom het volgende:
Wat is een e36 316 aut uit 92 nog waard eigenlijk? Nog niet zo heel lang geleden alle riemen vervangen, waterpomp, radiateur, draagarmrubbers, sterkere benzineslangetjes erop. Hij heeft wel wat deukjes rechtsachter.
Je bent duidelijk geen BMW fan als je dat van de voorkant niet kan zienquote:
Geen drol. Een auto uit 92 is inmiddels 20 jaar oud en een 316 is een eenvoudige, doorsnee auto. Misschien dat je met een goede staat van onderhoud een paar honderd euro meer kan vangen dan voor een willekeurige 316, maar de deukjes doen dat teniet. 500-750 misschien. En dan moet je al blij zijn.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:44 schreef PhatBassBoom het volgende:
Wat is een e36 316 aut uit 92 nog waard eigenlijk? Nog niet zo heel lang geleden alle riemen vervangen, waterpomp, radiateur, draagarmrubbers, sterkere benzineslangetjes erop. Hij heeft wel wat deukjes rechtsachter.
heeel blij zijn.quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:49 schreef Mikkie het volgende:
500-750 misschien. En dan moet je al blij zijn.
echt heel heel blij.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
da's balen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:16 schreef Goddelijker het volgende:
Problemen met de E1nzer, geeft motorstoring aan, geel motoricoon en op het display geeft ie een 'half gevuld' motor teken aan.
Oftewel de noodloop?quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:09 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
da's balen.
Een gele betekent vol motorvermogen niet meer beschikbaar. maar je kunt ermee doorrijden (naar de garage).
Een rood half gevuld motorteken is hier in het boekje: "stoppen en motor afzetten, doorrijden niet mogelijk".
Bobine of bougies, dus ergens in de ontsteking.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:09 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
da's balen.
Een gele betekent vol motorvermogen niet meer beschikbaar. maar je kunt ermee doorrijden (naar de garage).
Een rood half gevuld motorteken is hier in het boekje: "stoppen en motor afzetten, doorrijden niet mogelijk".
Wat voor opties heeft ie? En wat voor motor?quote:Op donderdag 5 januari 2012 08:36 schreef rival het volgende:
Ik ben momenteel een E36 cabrio uit elkaar aan het halen.... zijn er hier nog mensen op zoek naar onderdelen?
Zit een 1.1 in.quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:49 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wat voor opties heeft ie? En wat voor motor?
STERF NEP BMW!quote:
doodsverwensing ja?quote:
turq, ik ben het... de motor is uiteraard niet beschikbaarquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:49 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wat voor opties heeft ie? En wat voor motor?
Daar lopen ze te huilen als je begint over een E36quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:37 schreef YoshiBignose het volgende:
piekartz waarom op GOT aanmelden, daar is geen reet aan
(die post daar leverde me bijna weer een ban op )
foto's..?quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:17 schreef rival het volgende:
[..]
turq, ik ben het... de motor is uiteraard niet beschikbaar
Die leggen we in een E30.
sja verder alles leer(violet), alles electrisch, skizak.. armsteun (violet)
Yep, aan alle BMW's met een cilinderinhoud van 1100cc (de motoren er buiten gelaten).quote:
BMW materiaal noemenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:19 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Yep, aan alle BMW's met een cilinderinhoud van 1100cc (de motoren er buiten gelaten).
Volgens de Forum regels mag ik geen doodsverwensingen uiten richting mensen/wezens, wel richting materialen etc..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:03 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
BMW materiaal noemen
Dat mag van mij part ook in de regels staan dat het niet mag ! Dus ban!xxSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
Dat kon je net zo goed meteen hier vragen of niet?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:29 schreef xaban06 het volgende:
Zouden jullie hier een kijkje willen nemen: BMW onderdelen
Turquaz jij ook!
Je wilt geen prutkwaliteit en dan vraag je het aan Turq hij is de E36 master niet de E46.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:29 schreef xaban06 het volgende:
Zouden jullie hier een kijkje willen nemen: BMW onderdelen
Turquaz jij ook!
Schmiedmann is een heel goed merk, kwaliteit & doet niet onder OEM. In tegendeel zelfs, heb gehoord dat het beter was.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:29 schreef xaban06 het volgende:
Zouden jullie hier een kijkje willen nemen: BMW onderdelen
Turquaz jij ook!
Ik begrijp niet of je grappig probeert te zijn, of het serieus meent..?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:31 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je wilt geen prutkwaliteit en dan vraag je het aan Turq hij is de E36 master niet de E46.
Ik heb via internet eens remblokjes gekocht voor m'n E46, maar het past toch net wat minder goed dan origineel. Ach ja, het remt wel gewoon. M'n remklauwen waren helemaal vastgerot door pekel waarschijnlijk, maar daar vond ik er toevallig nog 2 van bij de sloop.
Mooie kleur.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:02 schreef Mr_Moon het volgende:
Zojuist offerte gekregen voor een nieuwe 318d als vervanging voor m'n huidige leasebak:
Kleur: Havana Metallic
[ afbeelding ]
Interieur Leer Dakota Sattelbraun
[ afbeelding ]
Luxury Line.
* Mr_Moon is tevreden...
Nette autoquote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:02 schreef Mr_Moon het volgende:
Zojuist offerte gekregen voor een nieuwe 318d als vervanging voor m'n huidige leasebak:
Kleur: Havana Metallic
[ afbeelding ]
Interieur Leer Dakota Sattelbraun
[ afbeelding ]
Luxury Line.
* Mr_Moon is tevreden...
Ik vind het wel een geslaagde evolutiequote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Blijft toch een beetje apart van de zijkant... die hoge neus en rare lijn.
Het is een mini F10quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Blijft toch een beetje apart van de zijkant... die hoge neus en rare lijn.
Yep, sportstoelen en zojuist nog 18" er bijgenomen, ik had nog budget over ;-)quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mooie kleur.
Zijn dat sportstoelen of de gewone?
Bij de oudere BMW's, E46/E90, scheelt het nogal qua zitcomfort.
zou de 320d ED niet veel goedkoper zijn in de lease cq. bijtellingquote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:02 schreef Mr_Moon het volgende:
Zojuist offerte gekregen voor een nieuwe 318d als vervanging voor m'n huidige leasebak:
Kleur: Havana Metallic
[ afbeelding ]
Interieur Leer Dakota Sattelbraun
[ afbeelding ]
Luxury Line.
* Mr_Moon is tevreden...
Het zal er in ieder geval op neer komen dat je daar (in België) meer auto hebt voor hetzelfde geldquote:Op maandag 9 januari 2012 13:29 schreef Mr_Moon het volgende:
We hebben hier in België een ander systeem van bijtelling en tevens was de motorisatie de enige factor die ik niet kon beinvloeden (keuze stond vast)...
Dat hele kleppenstellen is gelukkig wel afgeschaft.quote:
Ik kon daar eigenlijk niet echt aan wennen (ook M30 blok), je hoorde het tikken echt nog vrij duidelijk vond ik, ook als je in de auto zat.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja luchtfilter+lmm eraf en de kap eraf en je kan erbij. Een (de) E23 master heeft de kleppen voor me gesteld, die weet alles precies. Gewoon met voelermaatje sleutel en inbus. De bekende tik in de motor moet je erin houden, het moet echt als een naaimachine klinken, niet geruisloos. De dealer hield iedere 15k stellen bij, maar eigenlijk zou je ze nu (vooral bij LPG) iedereen 10.000 km moeten stellen. Slijt je nokkenas ook minder snel en je motor loopt gewoon veel lekkerder.
Helaas bleek m'n dynamo ook stuk te zijn, dus ook maar meteen vervangen en binnenkort even de voorkant spuiten zodat m'n auto weer één kleur is. Het kost allemaal wat maar het blijft leuk BMW
Ook in de M20 hoorde je het getik. Je moest je pas zorgen gaan maken als je het getik niet meer hoorde.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:34 schreef mark_dabomb het volgende:
[..]
Ik kon daar eigenlijk niet echt aan wennen (ook M30 blok), je hoorde het tikken echt nog vrij duidelijk vond ik, ook als je in de auto zat.
Ja ik heb het ook niet zo op de automaten van vroeger, ben blij met m'n 4-bak handgeschakeld, dan haal je echt tenminste al het vermogen eruit Ja inderdaad, Ceesquote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:41 schreef mark_dabomb het volgende:
Een half jaar voor ik de auto verkocht De reden was dat ik niet kon wennen aan de automaat.
Het was een 535i e28 met sperdiff en icm een automaat was dat niet leuk genoeg.
Hij is echt vaak gesteld naar wat ik begreep. Ook nog na revisiekop en nieuwe nokkenassen. En ook bij de BMW goeroe (ik neem aan dat we het over Cees hebben).
Precies. Hij vertelde al eens dat bij de dealer een monteurtje kleppen ging stellen voor een E23. Helemaal geruisloos, kijk hoe goed ik ze heb gesteld zei hij. Maar dat is dus helemaaaal niet goed. Motor liep ook voor geen meter, trillen schudden bij hoge snelheden.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:46 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ook in de M20 hoorde je het getik. Je moest je pas zorgen gaan maken als je het getik niet meer hoorde.
het vocht krijg je eruit door je licht aan te zetten en het glas af te dekken (aluminiumfolie zorgt voor goede reflectie en isolatie dan gaat het snelquote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Hmm, vocht in m'n koplamp. Zo'n paar cm brede strook condens aan de onderkant van het glas.
Net die ene waar ik onlangs het dimlicht van vervangen heb. Kan geen toeval zijn.
Hoe krijg ik dat eruit, of lukt dat niet en moet dat gewoon vanzelf weggaan middels de warmte van de koplamp zelf ? Wordt een lastige.
Ja maar ik heb het kapje er af gehad waar de gloeilamphouder in zit. Die zit er nu strak op. En die kan ik er ook niet makkelijk afhalen want dit is zo'n onmogelijk ding waarbij je via de wielkast met naar binnen gedraaid wiel er met maar 2 vingers bij kunt, zo'n gepiel. Wie deze constructie bedacht heeft mag ter plekke zijn salaris inleveren..quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:05 schreef Catch22- het volgende:
Als het er in zit, kan het er in komen en zal het dus ook terugkomen.
Bij sommige wagens heb je gewoon echt een handig iemand nodig.... volgens mij is de enige reden hiervoor dat ze dan bij de dealer lekker geld kunnen rekenenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:09 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja maar ik heb het kapje er af gehad waar de gloeilamphouder in zit. Die zit er nu strak op. En die kan ik er ook niet makkelijk afhalen want dit is zo'n onmogelijk ding waarbij je via de wielkast met naar binnen gedraaid wiel er met maar 2 vingers bij kunt, zo'n gepiel. Wie deze constructie bedacht heeft mag ter plekke zijn salaris inleveren..
De M52 heeft altijd vanos en vanaf 94-95 zijn de M52 blokken ipv de M50 blokken gekomen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |