abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_105737076
Door de ontberingen in de eerste tijd van haar leventje zal haar stofwisseling vast ontregeld zijn.

Zou mevrouw de Puma gezonde, maagvullende snacks lusten? Komkommer, wortel etc? Kan geen kwaad, ze neemt er niks van op maar dan is ze in ieder geval niet zo ziehielig als ze meent te weinig voer te krijgen.

Pol die neemt haar deel wel, zou ik me niet teveel zorgen over maken. :*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_105737436
Lusten zal het probleem niet zijn, haar zeer gevoelige maag wel. Ze had vandaag weer diarree omdat ze ipv de zakjes van Animonda de bakjes van hetzelfde merk kreeg. Ze krijgt een heel klein beetje (zo'n 20) light brokjes en 1,5 zakje natvoer per dag. Volgens mij komt ze nu niet meer aan, maar afvallen doet ze ook niet. Ik moet trouwens met dr naar de dierenarts, ze schraapt met haar tong langs dr verhemelte, net alsof er een graatje zit ofzo. Maar af en toe en zelf zie ik niets, maar ik ga toch maar even denk ik als met morgen ofzo niet weg is.
pi_105737720
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2011 19:44 schreef PaarsBeestje het volgende:
Lusten zal het probleem niet zijn, haar zeer gevoelige maag wel. Ze had vandaag weer diarree omdat ze ipv de zakjes van Animonda de bakjes van hetzelfde merk kreeg. Ze krijgt een heel klein beetje (zo'n 20) light brokjes en 1,5 zakje natvoer per dag. Volgens mij komt ze nu niet meer aan, maar afvallen doet ze ook niet. Ik moet trouwens met dr naar de dierenarts, ze schraapt met haar tong langs dr verhemelte, net alsof er een graatje zit ofzo. Maar af en toe en zelf zie ik niets, maar ik ga toch maar even denk ik als met morgen ofzo niet weg is.
Je hebt maar werk met het Pumammaatje. O+ -O-
Toch bizar dat ze het hier op RC gewoon goed deed, behalve die twee keer een dagje diarree dan. Ik zou haast denken dat je wellicht een keertje bloed moet laten prikken of zo, gewoon om te checken dat er niks anders aan de hand is. Is misschien iets om te bespreken met de DA.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_105738061
Misschien wel een idee ja, het zou mij in ieder geval geruststellen ook al heeft ze misschien alleen maar gevoelige ingewanden. Op de combi zakjes/droogvoer doet ze het op zich prima en het is echt verder een superrelaxte happy kat.. O+
pi_105740496
Puma O+ wat is ze toch mooi opgeknapt bij je PB ^O^
Wat vervelend dat ze zo'n gevoelige maag heeft, misschien overgehouden aan de honger wat ze geleden heeft, ik hoop dat de DA iets weet.
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_105744338
quote:
17s.gif Op zondag 18 december 2011 19:57 schreef PaarsBeestje het volgende:
Misschien wel een idee ja, het zou mij in ieder geval geruststellen ook al heeft ze misschien alleen maar gevoelige ingewanden. Op de combi zakjes/droogvoer doet ze het op zich prima en het is echt verder een superrelaxte happy kat.. O+
En dat is het belangrijkste. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_105799563
Kleine katjes worden groot O+
Check het verschil _O- O+

J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_105801548
Kleine Sawyer is een grote knul aan het worden. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_105909152
Ik ben dus met de Puma naar de dierenarts geweest en het arme beest blijkt dus een flinke keelontsteking te hebben. Nu schraapte ze al een week en ik heb het even aangekeken, maar nu kan ik me wel voor m'n kop slaan dat ik niet eerder ben geweest. Arme Puma -O-
pi_105919209
Ach Pumaatje een beetje ziekjes :{ kan voorkomen Paarsbeestje, sla je zelf niet, nergens voor nodig. Je hebt weer wat geleerd, bij schrapen, keelontsteking en naar dokter.
Krijgt ze een ABkuur?
pi_105923996
quote:
13s.gif Op donderdag 22 december 2011 10:58 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik ben dus met de Puma naar de dierenarts geweest en het arme beest blijkt dus een flinke keelontsteking te hebben. Nu schraapte ze al een week en ik heb het even aangekeken, maar nu kan ik me wel voor m'n kop slaan dat ik niet eerder ben geweest. Arme Puma -O-
Ach wat sneu dat ze keelontsteking heeft ;(
Sla jezelf niet voor je kop, het heeft geen zin :* je hebt nu gewoon weer wat geleerd en Puma neemt het je heus niet kwalijk.
pi_105924088
quote:
13s.gif Op donderdag 22 december 2011 10:58 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik ben dus met de Puma naar de dierenarts geweest en het arme beest blijkt dus een flinke keelontsteking te hebben. Nu schraapte ze al een week en ik heb het even aangekeken, maar nu kan ik me wel voor m'n kop slaan dat ik niet eerder ben geweest. Arme Puma -O-
Ach, arme Puma. ;( En arm PB. :*
Ik heb nog nooit een kat met keelontsteking gehad dus zou ook echt niet weten of ik het snel had opgepikt hoor. :D Niet schuldig over voelen. :* Als ze AB krijgt gaat het vast heel snel heel veel beter. En ze was verder toch haar eigen zelfje? Dus doodziek is ze niet geweest.
Want dat had jij zéker gezien. :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_105926922
Jullie zijn lief met z'n allen, maar ik neem het mezelf erg kwalijk. Het is niet dat ze zelf naar de dierenarts kan lopen. Daar draag ik de verantwoordelijkheid voor.

Ze heeft pijnstillers en antibiotica. En vandaag heeft ze ook een prik gehad tegen de pijn. Maar zojuist schraapte ze alweer... :{

Ik heb het gelijk met de dierenarts gehad over haar gevoelige maag (werd eigenlijk als gegeven geaccepteerd) en de eeuwige honger van de Puma (wel een probleem, omdat ze ongeveer uit haar voegen groeit). Ik durf hier ook niet neer te zetten hoeveel ze nou weegt :X Ik voer echt het absolute minimum, maar ze echt stevig aangekomen sinds het vorige dierenartsbezoek. Ik kan haar moeilijk helemaal geen eten meer geven -O- De dierenarts probeerde haar lightbrokjes te slijten, maar de Puma krijgt al lightbrokjes van RC, dus dat lijkt me ook niet zo'n verschil maken. Heb een proefzakje meegekregen van dat andere merk, dus ik zal morgen overdag even de waarden vergelijken. Polleke weegt inmiddels ook al 2700 gram en ze is nog een flink stuk kleiner dan de Puma (qua hoogte dus hè? :') ) dus ze zullen beiden wel boven het gemiddelde van 3 kg zitten, maar toch..

Heb echt even het gevoel dat ik het niet goed doe. Sorry..
pi_105927010
Het was overigens een enorme worsteling voordat de dierenarts uberhaupt in Puma's bekkie mocht kijken.. Mevrouw was het er niet mee eens en zette de boel op stelten _O- Ik had haar in de houdgreep, de dierenarts had haar bij de kop beet en nog lukte het nauwelijks. Puma had echt stevig de pee d'rin...
pi_105927151
PB, het is heel normaal dat ze nog met haar keel schraapt, dat zal ze nog wel een paar dagen blijven doen. Het is niet zo dat ze nu geen keelontsteking of zo meer heeft. Over een paar dagen (bij Pingoo duurde het een week) zul je haar niet meer horen schrapen O+

En is 3kg het gemiddelde gewicht van een kat? _O- hier zijn ze met zijn 4en 18 kg :+
pi_105927391
Mijn kat is zwaarder dan jouw gemiddelde :X en dat voor een poes hè? Ik baal gewoon dat het niet goed gaat. Ze zit nu naast me de zalm van m'n toast te kijken :')
pi_105927565
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:53 schreef PaarsBeestje het volgende:
Jullie zijn lief met z'n allen, maar ik neem het mezelf erg kwalijk. Het is niet dat ze zelf naar de dierenarts kan lopen. Daar draag ik de verantwoordelijkheid voor.

Ze heeft pijnstillers en antibiotica. En vandaag heeft ze ook een prik gehad tegen de pijn. Maar zojuist schraapte ze alweer... :{

Ik heb het gelijk met de dierenarts gehad over haar gevoelige maag (werd eigenlijk als gegeven geaccepteerd) en de eeuwige honger van de Puma (wel een probleem, omdat ze ongeveer uit haar voegen groeit). Ik durf hier ook niet neer te zetten hoeveel ze nou weegt :X Ik voer echt het absolute minimum, maar ze echt stevig aangekomen sinds het vorige dierenartsbezoek. Ik kan haar moeilijk helemaal geen eten meer geven -O- De dierenarts probeerde haar lightbrokjes te slijten, maar de Puma krijgt al lightbrokjes van RC, dus dat lijkt me ook niet zo'n verschil maken. Heb een proefzakje meegekregen van dat andere merk, dus ik zal morgen overdag even de waarden vergelijken. Polleke weegt inmiddels ook al 2700 gram en ze is nog een flink stuk kleiner dan de Puma (qua hoogte dus hè? :') ) dus ze zullen beiden wel boven het gemiddelde van 3 kg zitten, maar toch..

Heb echt even het gevoel dat ik het niet goed doe. Sorry..
Verwijt jezelf maar niets, je doet het goed . ^O^
Ik heb al jaren katten en de ene keer zit je bij de dierenarts terwijl het achteraf niet nodig was en de andere keer denk je shit was ik maar eerder gegaan.
Enne is 3 kg de max, :o want dan zit hier in huis iedereen erboven behalve Tommie maar die haalt dat volgende week ook. :@
* indaha moet ook maar op zoek naar lightproducten
Ik hoop dat Puma snel opknapt,maar ik weet zeker dat het aan haar baasje niet zal liggen :*
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_105927749
Ik ben wel blij om te horen dat jullie ook stevige katten hebben. Maar eerlijk is eerlijk, de Puma is echt wel te dik. Alleen heeft ze nu al voortdurende honger (regelmatig hangt ze daarbij wel de drama queen uit, maar toch) en ik kan niet toch nog minder voeren. Dat zou op een crashdieet gaan lijken. Overigens moet ze een week aan de antibiotica en pijnstillers. Helpt het niet of niet goed genoeg, dan gaat de dierenarts de Puma onder narcose brengen en kijken of er toch iets anders aan de hand is...
Heb trouwens ook gelijk een afspraak voor Pol's castratie gemaakt, 23 januari is ze het haasje (en dag mag ze vanaf 12 uur de dag tevoren niet meer eten... _O- )
pi_105927940
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:10 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik ben wel blij om te horen dat jullie ook stevige katten hebben. Maar eerlijk is eerlijk, de Puma is echt wel te dik. Alleen heeft ze nu al voortdurende honger (regelmatig hangt ze daarbij wel de drama queen uit, maar toch) en ik kan niet toch nog minder voeren. Dat zou op een crashdieet gaan lijken. Overigens moet ze een week aan de antibiotica en pijnstillers. Helpt het niet of niet goed genoeg, dan gaat de dierenarts de Puma onder narcose brengen en kijken of er toch iets anders aan de hand is...
Heb trouwens ook gelijk een afspraak voor Pol's castratie gemaakt, 23 januari is ze het haasje (en dag mag ze vanaf 12 uur de dag tevoren niet meer eten... _O- )
Ja dat is mijn probleem ook, ze zijn komende dinsdag aan de beurt.
Ik moet ze om 11 uur brengen dus dan worden ze helemaal gek als ze al zolang geen eten krijgen. -O-
Maar ik heb nog een beetje geluk , ik mag 's morgens eerst nog werken dus mijn man mag dat miauwconcert aanhoren *)
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_105928279
Mijn ene kat is stevig maar er zijn veel katten te dik hoor :) Kan je haar niet laten testen op een schildklierziekte of lintworm ofzo? Misschien is het zoiets? :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 december 2011 @ 19:29:11 #46
163650 Greys
pi_105928562
Ik lees op andere sites weer dat het gemiddelde gewicht van een kat tussen de 3,5 en 4,5 kilo ligt. Da's alweer iets ruimer :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105928920
Dat scheelt zeker... _O- Ik ga ook maar af op hetgeen de dierenarts zei. Die vond de Puma vorige keer al veel te dik (en toen was ze stevig, maar niet dik eerlijk gezegd).
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 december 2011 @ 19:39:11 #48
163650 Greys
pi_105929043
Een hond zet je vrij gemakkelijk op een sperziebonendieet, maar katten zijn daar niet zo dol op denk ik :D En meer beweging geven door bv elke dag een paar keer 10 minuten met zo'n stokje-met-pluimpje te laten hollen? Of doe je dat al?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105929120
Dat doe ik inderdaad al (laserlampje is hier favoriet bij haar) en ze heeft ook haar dagelijks renuurtjes wanneer ze gek loopt te doen met Pol. Dan draven ze alletwee door het huis.
pi_105929329
Mijn Luna, poes dus, is onlangs ook de 5 kilo gepasseerd :X katten worden snel te dik na castratie/sterilisatie en het gaat er moeilijk weer af.
Ik heb ook geen tips hoe je haar af kunt laten vallen want zo te horen doe je alles al (minder eten geven, meer bewegen). Vervelend hoor.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')