abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_105888986
Ja, ik betaal 390 voor 12 lessen en de twee examens en theorieles.
Theorie-examen betaal ik zelf en alle overige lessen (en eventuele examens) ook (á 19 Euro per persoon per uur les als je met twee man rijdt).
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_105905190
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 22:04 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Hierboven zeg jij dus een pakket van 12 lessen in totaal?

Bij mij werd het volgende aangeboden:
Pakket met 25 lessen en alle mikmak eromheen(AVB/AVD + theorie) 1425 euro. Dat zou uitkomen op 38 euro per les volgens hem. Een losse les kost 40.

Ik heb gekozen voor losse lessen omdat ik dat ook deed met mn autorijlessen. Daar betaalde ik destijds 35 euro per uur(nu is het 40) en was ik voor 18 lessen incl examen en theorie 860 euro in totaal kwijt. Met een pakket zou ik dus 140 euro duurder uit komen omdat ik dan meerdere lessen zou nemen
Ik heb ook een pakket van ongeveer die prijs, maar krijg de lessen die ik niet gebruik terugbetaald. Denk overigens niet dat dat bij mij het geval zal zijn, ik heb liever een paar lessen extra.
pi_105906006
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:48 schreef Skv het volgende:
Moest inderdaad 2 jaar zijn ja. :D
Maar het is 40 euro per uur.. En als je met twee man les hebt deel je dat dus. :) Bij de 'grote' rijscholen hier zeiden ze dat ik minimaal 30 lessen nodig zou hebben (zonder take-in zelfs). Bij mijn huidige rijschool (particulier) mocht ik een half uur proefrijden en kreeg daarna een pakket aangeraden.

Wat betalen jullie in totaal ongeveer? Ik ben straks kwijt:

35 Theorie-examen
390 6 AVB + 6 AVD + AVB examen + AVD examen
19 voor 1 extra AVB les
?? voor extra AVD lessen + extra examen

Tot nu toe in totaal 444!
Dan heb je heel veel geluk met je rijschool :o
Ik heb alle tarieven van de rijscholen hier in de buurt vergeleken voordat ik begon met lessen en het is allemaal 40 euro per uur per persoon bij duo lessen. Als je alleen wil lessen wordt het vaak duurder per uur.

Ik had met mijn instructeur afgesproken dat ik gewoon zou lessen, examens zou doen etc en dan als alles gehaald was zouden we kijken welk pakket het beste bij mijn aantal lessen paste. Uiteindelijk heeft het me tussen de 1100 en 1200 euro gekost :)
pi_105912455
quote:
6s.gif Op donderdag 22 december 2011 08:49 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Dan heb je heel veel geluk met je rijschool :o
Ik heb alle tarieven van de rijscholen hier in de buurt vergeleken voordat ik begon met lessen en het is allemaal 40 euro per uur per persoon bij duo lessen. Als je alleen wil lessen wordt het vaak duurder per uur.

Ik had met mijn instructeur afgesproken dat ik gewoon zou lessen, examens zou doen etc en dan als alles gehaald was zouden we kijken welk pakket het beste bij mijn aantal lessen paste. Uiteindelijk heeft het me tussen de 1100 en 1200 euro gekost :)
Ik hoop ook rond de 1100 klaar te zijn. Dan heb ik meer geld over voor motorkleding en aanschaf van mijn R1 :P

Ik had net even mijn rijinstructeur opgebeld en zei dat ik per week 3 keer/uren kan lessen. HIj zei tegen mij dat het slimmer is om een pakket te nemen. Het probleem is dat ik maar 2 euro per les goedkoper uit ben vergeleken met losse lessen. Dus een pakket vergeleken met losse lessen zou ik om de 20 lessen 1 les gratis krijgen. Het scheelt dus maar 5% waar ik niet echt wow van zeg.

Ik dacht na, en heel veel mensen hebben in feite meerdere lessen. Dat iemand 15 lessen heeft gehad voor zn rijbewijs betekent niet dat het altijd lessen zijn geweest van 1 uur per keer. Als ik een pakket zou nemen met 25 lessen/uren dan zou ik in feite 12 keer lessen kunnen nemen van 2 uur. Als ik het zo reken dan klopt het weer wel. Ik ben dan helaas 1425 ongeveer kwijt aan zo n pakket.

Mijn rijschool staat bekend om zijn 100% slagingspercentage(dit jaar was het ergens in de 90% ivm tijdelijke plaatsvervangende instructeur). Hij laat je pas afrijden zolang hij zeker weet dat je het gaat halen.

Met de auto destijds(andere rijschool) had ik ook soms lessen van 1,5 uur en simpelweg omdat het moest(examen naderde). Ook met de motor geldt dit dus :)

CBR linkje naar mn motorrijschool

[ Bericht 17% gewijzigd door Gokhan03 op 22-12-2011 12:59:13 ]
pi_105918560
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 12:38 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Ik hoop ook rond de 1100 klaar te zijn. Dan heb ik meer geld over voor motorkleding en aanschaf van mijn R1 :P

Ik had net even mijn rijinstructeur opgebeld en zei dat ik per week 3 keer/uren kan lessen. HIj zei tegen mij dat het slimmer is om een pakket te nemen. Het probleem is dat ik maar 2 euro per les goedkoper uit ben vergeleken met losse lessen. Dus een pakket vergeleken met losse lessen zou ik om de 20 lessen 1 les gratis krijgen. Het scheelt dus maar 5% waar ik niet echt wow van zeg.

Ik dacht na, en heel veel mensen hebben in feite meerdere lessen. Dat iemand 15 lessen heeft gehad voor zn rijbewijs betekent niet dat het altijd lessen zijn geweest van 1 uur per keer. Als ik een pakket zou nemen met 25 lessen/uren dan zou ik in feite 12 keer lessen kunnen nemen van 2 uur. Als ik het zo reken dan klopt het weer wel. Ik ben dan helaas 1425 ongeveer kwijt aan zo n pakket.

Mijn rijschool staat bekend om zijn 100% slagingspercentage(dit jaar was het ergens in de 90% ivm tijdelijke plaatsvervangende instructeur). Hij laat je pas afrijden zolang hij zeker weet dat je het gaat halen.

Met de auto destijds(andere rijschool) had ik ook soms lessen van 1,5 uur en simpelweg omdat het moest(examen naderde). Ook met de motor geldt dit dus :)

CBR linkje naar mn motorrijschool

Klopt helemaal!

Ik had met AVB altijd lessen van 1,5 uur en met AVD lessen van 2 uur. Mijn autorijlessen waren altijd 3 uur en dan 1x per week. Ik werkte toen fulltime dus had niet veel tijd en wilde niet elke zaterdag opofferen. Dus had altijd van 4 tot 7 of van 5 tot 8 les :)
pi_105924218
Houden jullie zo lang je hoofd er bij? Ik ben meestal na een uur les ook wel redelijk gaar van het concentreren..

AVD krijg ik ook in blokken van twee uur. Drie van die blokken en afrijden.

En weet iemand of ik nog een certificaat van AVB krijg? Ik heb helemaal niets meegekregen toen ik slaagde!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 22 december 2011 @ 17:51:48 #157
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_105924326
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 17:48 schreef Skv het volgende:
En weet iemand of ik nog een certificaat van AVB krijg? Ik heb helemaal niets meegekregen toen ik slaagde!
Gaat allemaal digitaal.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_105924551
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 17:48 schreef Skv het volgende:
Houden jullie zo lang je hoofd er bij? Ik ben meestal na een uur les ook wel redelijk gaar van het concentreren..

AVD krijg ik ook in blokken van twee uur. Drie van die blokken en afrijden.

En weet iemand of ik nog een certificaat van AVB krijg? Ik heb helemaal niets meegekregen toen ik slaagde!
Ja hoor, bij motorrijles wel! Hele tijd geconcentreerd en met plezier aan het rijden geweest!

Bij autorijles was ik er wel zat van na een tijdje..

En inderdaad, AVB gaat digitaal tegenwoordig :)
pi_105956681
alleen van je theorie krijg je nog een certificaat. dit omdat je dit altijd bij je moet hebben als je nog een B rijbewijs hebt.... de rest gaat zoals al gepost was digitaal
pi_105957879
Morgen weer les!(nou eerste echte les dan).

En dan(na aanstaande week ivm feestdagen etc) 3 keer lessen in de week :)
pi_105957964
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 12:16 schreef Gokhan03 het volgende:
Morgen weer les!(nou eerste echte les dan).

En dan(na aanstaande week ivm feestdagen etc) 3 keer lessen in de week :)
Heb jij les bij een rijschool die tijdens de winter gewoon doorlest? Die van mij stopt er mee zodra het gaat vriezen. Dan schijnt iedereen om te vallen. :')
Hoewel er hier in de buurt ook wel rijscholen zijn die ongeacht het weer toch wel rijden..
Maar drie keer per week is gaaf, veel plezier! *)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_105958153
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 12:19 schreef Skv het volgende:

[..]

Heb jij les bij een rijschool die tijdens de winter gewoon doorlest? Die van mij stopt er mee zodra het gaat vriezen. Dan schijnt iedereen om te vallen. :')
Hoewel er hier in de buurt ook wel rijscholen zijn die ongeacht het weer toch wel rijden..
Maar drie keer per week is gaaf, veel plezier! *)
Hahah ik reed vroeger ook gewoon op de scooter en niets hield mij daarbij tegen. Zo reed ik ook naar school toe terwijl er ijs lag.

Ik vroeg er bij de proefles om of het weer uitmaakt bij lessen. Hij zei zolang het niet vriest en redelijk weer is, dan is er niets aan de hand. Zeg nou zelf, het weer valt toch reuze mee. Op 8 graden lessen. Ja koud krijg je het wel maar dat valt ook wel mee :)
  vrijdag 23 december 2011 @ 17:59:35 #163
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_105970247
Mensen die zeuren over lessen in dit weer moeten zich eens vermannen ;) ik heb oefeningen gedaan toen er nog ijs lag en het gewoon vroor, dus dit weer is kinderspel.
pi_105970963
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 12:19 schreef Skv het volgende:

[..]

Heb jij les bij een rijschool die tijdens de winter gewoon doorlest? Die van mij stopt er mee zodra het gaat vriezen. Dan schijnt iedereen om te vallen. :')
Hoewel er hier in de buurt ook wel rijscholen zijn die ongeacht het weer toch wel rijden..
Maar drie keer per week is gaaf, veel plezier! *)
Ik heb inderdaad een keertje de (AVB-) les halverwege af moeten breken omdat ik niet goed werd van de kou (spontaan misselijk ineens, voelde mijn tenen en vingers niet meer, mijn hoofd voelde zweverig aan). Motor laten staan en gelukkig was mijn instructeur toen met de auto en kon ik lekker warm mee terug rijden naar de rijschool en ben nog even verzorgd met een kopje thee O+.

Brrr. Daarna nog wel vaker wezen lessen terwijl het vroor (één keer is Sounddragon nog meegegaan, toen zijn we op de motor naar de rijschool gereden en daar weer een uurtje gelest en weer terug gereden. Toen was ik ook aardig koud).
pi_105994913
over een half uurtje zit ik weer op de motor :) het zonnetje schijnt me al tegemoet
pi_105995670
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 december 2011 10:46 schreef Salatrel het volgende:
over een half uurtje zit ik weer op de motor :) het zonnetje schijnt me al tegemoet
Heheh succes. Ik heb pas om 14:00 les
  zaterdag 24 december 2011 @ 12:12:45 #167
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_105996665
Ik ga pas over 2 weken weer -O-
heitieh
pi_106002799
Zoo net terug. Dit keer weer naar de waarderpolder geweest in Haarlem. Wel achterop. Vanaf daar mocht ik rijden. Dus van waarderpolder naar spaarnwoude en vanaf daar langs de dijk naar haarlem.

In Haarlem had je 1 stoplicht en daar viel de motor uit omdat ik in zn 2 wilde optrekken :P

Moet een beetje de bochtenwerk verbeteren. Ik merk soms dat ik zenuwachtig wordt in een bocht. Heeft volgens mij te maken met het feit dat ik nog moet wennen om goed te buigen.

Vrijdagavond volgende les. De zaterdag in het nieuwe jaar wordt een blok van 2 uur en gaan we oefeningen doen. Volgende keer rij ik ook op een aparte motor :)
  zondag 25 december 2011 @ 10:18:24 #169
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_106026522
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 15:40 schreef Gokhan03 het volgende:
Zoo net terug. Dit keer weer naar de waarderpolder geweest in Haarlem. Wel achterop. Vanaf daar mocht ik rijden. Dus van waarderpolder naar spaarnwoude en vanaf daar langs de dijk naar haarlem.

In Haarlem had je 1 stoplicht en daar viel de motor uit omdat ik in zn 2 wilde optrekken :P

Moet een beetje de bochtenwerk verbeteren. Ik merk soms dat ik zenuwachtig wordt in een bocht. Heeft volgens mij te maken met het feit dat ik nog moet wennen om goed te buigen.

Vrijdagavond volgende les. De zaterdag in het nieuwe jaar wordt een blok van 2 uur en gaan we oefeningen doen. Volgende keer rij ik ook op een aparte motor :)
huh? Moet je na je AVB nog steeds achterop?
heitieh
pi_106026830
Dit was pas mn 1e les na mn proefles van vorig week. Pas over 2 weken heb ik op een zaterdag les van 2 uur en dan gaan we avb oefingen doen.
  zondag 25 december 2011 @ 10:49:47 #171
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_106026941
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 10:43 schreef Gokhan03 het volgende:
Dit was pas mn 1e les na mn proefles van vorig week. Pas over 2 weken heb ik op een zaterdag les van 2 uur en dan gaan we avb oefingen doen.
Oh, je had je avb nog niet :)

Maar waarom ga je dan al de weg op met een instructeur? Ik heb de lessen t/m de AVB alleen maar op het terrein oefeningen gedaan. Daarna pas het verkeer in.

Daarvoor mag toch ook nog niet?
heitieh
pi_106027673
Het mag wel hoor. Ik deed op een gegeven moment halve AVB lessen en de rest rondrijden, gewoon omdat dat veel leuker is.

Ik vind het in Gokhan zijn verhaal wel apart ja, weet je daar de achterliggende gedachte van, Gokhan?
pi_106028327
quote:
3s.gif Op zondag 25 december 2011 11:36 schreef Anne het volgende:
Het mag wel hoor. Ik deed op een gegeven moment halve AVB lessen en de rest rondrijden, gewoon omdat dat veel leuker is.

Ik vind het in Gokhan zijn verhaal wel apart ja, weet je daar de achterliggende gedachte van, Gokhan?
Nou, bij de proefles reden we ook in waarderpolder op een stuk waar het ook op zich rustig was. Hij leerde mij daar hoe ik moest remmen en optrekken en de bochten moest nemen(kijken waar je heen wilt rijden en de motor stuurt mee)
Hij zei dat er rijscholen zijn die je naar een afgesloten terrein laten gaan en alleen op de motor laten rijden terwijl ze zelf een peukje lopen te roken. Ik had hierover ook op internet gelezen. Net zoals instructeurs die in hun auto achter je rijden

Gisteren bij mijn 2e les was ik weer achterop de instructeur en reden we naar hetzelfde stukje in waarderpolder. Vanaf daar mocht ik weer optrekken, handelingen doen die ik tijdens de proefles had geleerd en langzamerhand reden we een dorpsweg op richting spaarnwoude. We kwamen ook maar 1 stoplicht tegen en die was bij Haarlem toen we terug reden. Dat was een klein stukje van de oude schipholweg van 1 kilometer waar je 80 mocht. Ook dat ging prima.

Ik heb veel verhalen hierover opgezocht op internet. De meningen zijn verdeeld. Mijn instructeur verteld vaak bij bepaalde momenten, acties hoe het bij andere rijscholen gaat/kan gaan. Zoals rijscholen die je met de motor meteen bij de 2e/3e les de snelweg opsturen.

Ik denk dat het verhaal hierachter is dat hij eerst een schatting heeft gedaan hoe ik zou reageren op de openbare weg. Wat ik echt goed aan die man vind is dat hij niet de vaardigheden die ik moet beheersen per les bepaald maar op basis van je voortgang.
Dus aanstaande vrijdag en de zaterdag na oud&nieuw ga ik weer rijden. Hij zei dat ik de volgende keer op een aparte motor zou rijden. Weet alleen niet wat we gaan doen. De les is wel om 19:00 uur.

Ik heb ooit van een vriend een leskaart gezien toen hij autolessen kreeg en dat er letterlijk op stond: Les 1: sturen en remmen, Les 2: Schakelen etc. Ik was blij dat ik zoiets toen niet had :P

Tevens heb ik het pakket van 25 lessen genomen van 1415 inclusief alles(theorie, avb, avd)
pi_106029137
Zo'n leskaart heb ik ook gehad met autorijles. Daar werden alleen maar verkeerssituaties op getekend om uit te leggen :)

Met schakelen, remmen en dergelijke ben ik op een afgesloten parkeerplaats begonnen. Achterop erheen en weer achterop terug. Tweede les zelf rijden en de grote weg op. Daar weer gauw af en veel schakelen, remmen en bochtjes maken om het onder de knie te krijgen.

Daarna iedere les de helft avb/avd. Het is maar net hoe je instructeur het doet :)
  zondag 25 december 2011 @ 12:57:43 #175
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_106029271
ah, ik wist niet eens dat dat kon :D

Bij mijn rijschool hebben ze een eigen terrein waar ook ge-examineerd wordt voor avb.
heitieh
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')