Hangt af van de examinator (dat bedoel je denk ik? ). Zoals Anne hierboven zegt was dat bij haar vast niet zo, maar de examinator die ik had nam eerst alle oefeningen even met me door voordat ik met het examen moest beginnen.quote:Op zondag 18 december 2011 17:25 schreef Skv het volgende:
Zegt de CBR-instructeur voor de verschillende oefeningen van AVB ook hoe deze moet? Ik heb nog maar zes lessen gehad als ik dinsdag op moet, en weet nog niet echt met welke snelheid etc de verschillende oefeningen moeten.
• Lopen met de motor cq. parkeren. Lopend.quote:Op zondag 18 december 2011 17:25 schreef Skv het volgende:
Zegt de CBR-instructeur voor de verschillende oefeningen van AVB ook hoe deze moet? Ik heb nog maar zes lessen gehad als ik dinsdag op moet, en weet nog niet echt met welke snelheid etc de verschillende oefeningen moeten.
Kan niet fout, tenzij je kleiner dan 1.60m bentquote:Op maandag 19 december 2011 01:19 schreef ibaneX het volgende:
[..]
• Lopen met de motor cq. parkeren. Lopend.
1e versnelling, koppeling en achterrem MOET je gebruiken.quote:• Langzame slalom. Stapvoets.
1e versnelling, motor iets op toeren (ca. 2000 toeren) + voetrem constant erop houden, want je mag niet echt corrigeren. Dat zou immers geen constante snelheid opleveren .quote:• Wegrijden uit parkeervak. Wegrijden staat geen snelheid voor.
• Achtje en halve draai. Met gelijkmatige snelheid.
Zelfde techniek als langzame slalomquote:• Stapvoets rijden. Stapvoets.
Direct daarna gas helemaal dichtdraaien en motor op z'n kant gooien. Niet remmen.quote:• Uitwijk oefening. Je komt met 50 km/h door de poort.
Niet versnellen, zou ik adviseren, anders rijd je aan het einde 40 en dan heb je geen soepele slalom meer.quote:• Snelle slalom. Minimaal 30km/h met trekkende motor, het liefst iets versnellend.
Vóór de slalom moet remmen en schakelen helemaal klaar zijn. Je moet de slalom weer in met een trekkende motor.quote:• Vertragingsoefn. Optrekken naar 50. Je rijd in z'n 3e versnelling. Bij het poortje opbouwend doorremmen naar 30 en schakel naar de 2e versnelling. dan neem je de slalom.
Tussen 50 en 55quote:• Stopproef, precisiestop en noodstop. Allen minimaal 50km/h, mij is altijd verteld; "je moet 55km/h op de teler rijden".
Bij de snelle slalom werd mij geadviseerd om juist licht versnellend te gaan. Dus dat je begint met 30 km/h en eindigt tussen de 35km/h en 40km/h. Ik kwam bijna altijd uit op 40km/h en het ging vanaf de 1e keer goedquote:Op maandag 19 december 2011 08:34 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik heb em ook net gedaan, dus ik vul aan met mijn tips. Het is nu nog vers
[..]
Kan niet fout, tenzij je kleiner dan 1.60m bent
[..]
1e versnelling, koppeling en achterrem MOET je gebruiken.
[..]
1e versnelling, motor iets op toeren (ca. 2000 toeren) + voetrem constant erop houden, want je mag niet echt corrigeren. Dat zou immers geen constante snelheid opleveren .
[..]
Zelfde techniek als langzame slalom
[..]
Direct daarna gas helemaal dichtdraaien en motor op z'n kant gooien. Niet remmen.
[..]
Niet versnellen, zou ik adviseren, anders rijd je aan het einde 40 en dan heb je geen soepele slalom meer.
[..]
Vóór de slalom moet remmen en schakelen helemaal klaar zijn. Je moet de slalom weer in met een trekkende motor.
[..]
Tussen 50 en 55
Nee hoor. Je staat erbij.quote:Op maandag 19 december 2011 13:53 schreef Gokhan03 het volgende:
Zo ik mag legaal deelnemen aan dit topic(als jullie dat ook toestaan natuurlijk) want afgelopen zaterdag was mijn proefles op de motor en aanstaande zaterdag mn eerste les.
Ik ga proberen 2 lessen in de week te doen of 1 les in de week maar dan 2 uur
Aan de ts toevoegen kan pas in het nieuwe deel zeker?
Succes met je theorie alvast, ik vond het lastiger dan ik had verwacht. Goed oefenen dus (en veel examens maken)!quote:Op maandag 19 december 2011 15:18 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik heb mijn theorie ook aangevraagd: 17 januari.
Voor de op:
Eerste les: half oktober
AVB behaald op 8 december
AVD: nnb
lesmotor: Honda CBF500
Morgen m'n eerste AVD-les.
Ik deed 1 of 2x per week, 2 uur per keer.quote:Op maandag 19 december 2011 16:09 schreef Gokhan03 het volgende:
Hoevaak lessen de lessers hier en hoeveel uur per les??
De mijne staat ook al bijna een week stil.quote:Op maandag 19 december 2011 16:16 schreef MaximumRush het volgende:
Pfff, de motor staat maar in de garage en ik heb zo'n zin om te rijden. Duurt nog even voordat het weer weer goed is.
Ja, ik was al druk aan het leren. Ik heb het ANWB boekje al doorgelezen en ben bezig in het verjo boekje.quote:Op maandag 19 december 2011 15:21 schreef Skv het volgende:
[..]
Succes met je theorie alvast, ik vond het lastiger dan ik had verwacht. Goed oefenen dus (en veel examens maken)!
Je moet de volgorde weten zodat je kan inschatten wanneer jij mag. Vrij logisch lijkt me.quote:Op maandag 19 december 2011 16:48 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ja, ik was al druk aan het leren. Ik heb het ANWB boekje al doorgelezen en ben bezig in het verjo boekje.
Daarnaast allemaal proefexamens gedaan, met wisselende resultaten.
Ik ben het wel aan mijn stand verplicht om te slagen eigenlijk, maar ik moet toegeven dat ik het ook wel lastig vind.
"Wat is de juiste volgorde van voor laten gaan":
A. tram / vrachtauto / motor
B. vrachtauto / tram / motor
C. motor / tram / vrachtauto
Ja hallo, ik moet beide voor laten gaan, wat kan mij het nou schelen of de tram of de vrachtauto eerst mag ???
Of die vragen over ingevorderde rijbewijzen of positieve/negatieve wegverkanting
Naja, het komt wel goed.
Positieve wegverkanting is de buitenkant hoger dan de binnenkant, dus positief voor je wegligging (zoals bij af-/opritten bijvoorbeeld). Negatief is de binnenkant hoger dan de buitenkant en heeft dus een negatief effect, zoals bij rotondes.quote:Op maandag 19 december 2011 16:48 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ja, ik was al druk aan het leren. Ik heb het ANWB boekje al doorgelezen en ben bezig in het verjo boekje.
Daarnaast allemaal proefexamens gedaan, met wisselende resultaten.
Ik ben het wel aan mijn stand verplicht om te slagen eigenlijk, maar ik moet toegeven dat ik het ook wel lastig vind.
"Wat is de juiste volgorde van voor laten gaan":
A. tram / vrachtauto / motor
B. vrachtauto / tram / motor
C. motor / tram / vrachtauto
Ja hallo, ik moet beide voor laten gaan, wat kan mij het nou schelen of de tram of de vrachtauto eerst mag ???
Of die vragen over ingevorderde rijbewijzen of positieve/negatieve wegverkanting
Naja, het komt wel goed.
Niet logisch als je weet dat je toch pas als laatste magquote:Op maandag 19 december 2011 16:56 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Je moet de volgorde weten zodat je kan inschatten wanneer jij mag. Vrij logisch lijkt me.
Ja las jullie de enige voertuigen op aarde zijn wel ja. Wat als er nog meer voertuigen aankomen?quote:Op maandag 19 december 2011 17:11 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Niet logisch als je weet dat je toch pas als laatste mag
Maar ik leer voor m'n motortheorie en niet die voor vrachtwagen of trambestuurderquote:Op maandag 19 december 2011 17:14 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ja las jullie de enige voertuigen op aarde zijn wel ja. Wat als er nog meer voertuigen aankomen?
Ik heb elke week een les van een uur (in totaal voor AVB 6 lessen). AVD nog niet begonnen.quote:Op maandag 19 december 2011 16:09 schreef Gokhan03 het volgende:
Hoevaak lessen de lessers hier en hoeveel uur per les??
Jaa die fout maakte ik bij mn 1e keer theorie voor de brommer. Had ik mooi 11 fout De tweede keer had ik 1 foutquote:Op maandag 19 december 2011 18:10 schreef Skv het volgende:
Met theorie moet je ook even opletten, er zit een aantal rotvragen bij. Heb je zo'n ritssituatie, vragen ze of het bord 'ritsen' betekent. Maar dat is het dus niet, je moet er wel ritsen, maar het betekent dat er een rijbaan weggaat. en meer van dat soort dingen. Ook krijg je waarschijnlijk een vraag met een meneer met een kind achterop, of die veilig mag rijden. Moet je opletten dat dat kind de voet op de uitlaat heeft ipv op het steuntje..
Anyway, het is wel te doen opzich. Eerste zeven examens (oefenexamens) die ik deed haalde ik niet, de laatste paar gingen steeds beter. Uiteindelijk geslaagd met 3 fouten. Auto had ik overigens met 0 fouten, die is wel een stukje makkelijker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |