pi_105252855
registreer om deze reclame te verbergen
F_R; ik heb schakel, misschien eerst stukje proberen en kijken hoe dat gaat. En het gaat om mijn tante, ze werd ziek toen het met mij in de zwangerschap ook niet goed ging en ik steeds in het z'huis lag en uiteindelijk is het zo snel gegaan dat ik niet eens afscheid heb kunnen nemen en er dus echt wel bij wil zijn. Ze heeft zelfs mijn kleine jongen niet kunnen ontmoeten :(
pi_105252966
poezebeest, wat rot!
Ik zou eerst kijken of je uberhaupt een stukkie kan rijden en als dat gaat en je gewoon verzekerd bent, dan zou ik het wel aandurven.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_105253075
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:54 schreef Poezebeest het volgende:
F_R; ik heb schakel, misschien eerst stukje proberen en kijken hoe dat gaat. En het gaat om mijn tante, ze werd ziek toen het met mij in de zwangerschap ook niet goed ging en ik steeds in het z'huis lag en uiteindelijk is het zo snel gegaan dat ik niet eens afscheid heb kunnen nemen en er dus echt wel bij wil zijn. Ze heeft zelfs mijn kleine jongen niet kunnen ontmoeten :(
Dat is heel erg rot gecondoleerd. Ik zal een stukje met iemand naast je proberen om te zien hoe het gaat. Is een taxi heen anders een oplossing en dat iemand je thuis brengt?
  dinsdag 6 december 2011 @ 15:04:09 #54
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105253231
Poezebeest wat vervelend, gecondoleerd :*

Ik moest even opzoeken wat RS was, maar dat lijkt me niet fijn Mefke! Arm jochie!

Hier zou ik willen dat ze in de ochtend ook eens wat zou gaan slapen. Ik blijf nog steeds 'zen', maar merk dat ik er wel wat moeite mee heb. Ik kan zelf helemaal niets, tot een uur of 14:00/14:30, dan gaat ze eindelijk weer slapen. Moet zeggen dat ze ook wel heel lief in de box aan het "spelen" was, allemaal lieve geluidjes aan het maken O+ , dat duurt dan even 10 tot 15 minuten en dan is het weer brullen, luier, eten en wakker blijven.
Ik las in het vorige topic over de regelmaat, maar laten jullie je beeb ook liggen als hij/zij echt helemaal rood aanloopt? Met tranen erbij? Ik kan dat dus echt niet :@ Ze is inmiddels 6 weken.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_105253340
Ik heb een geboren drama queen zo klein als ze was huilde ze al met tranen.
Als ze huilt zonder tranen dan is er echt iets.
pi_105253604
Bah, de arts Kwam net langs. Rowan heeft nu een wat verminderd imuunsysteem.
pi_105253759
Ah meissie toch van de regen in de drup
pi_105253818
Wij hebben haar nooit laten huilen. Maar wij doen dan ook niet aan rust en regelmaat.
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer het volgende:
Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_105254757
Tsja, rust en regelmaat zou misschien wel goed zijn voor onze man, maar ik kan hem echt niet in bed laten huilen als grote broer ook thuis is. Dan brullen ze elkaar steeds wakker.
pi_105254880
Hier is het sinds een maand dat ze even huilt voor ze in slaap valt. Je hoort dat ze haar duim pakt weer even los laat even huilt duim pakt en in slaap valt.
Als ze moe is gaat ze ook huilen en voor de rest huilt ze alleen als er iets is
-ziek
-vieze luier
-koud
enz enz
  dinsdag 6 december 2011 @ 16:03:44 #61
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105255685
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 15:06 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb een geboren drama queen zo klein als ze was huilde ze al met tranen.
Als ze huilt zonder tranen dan is er echt iets.
Hier wil ze dan dus eten, maar dan heeft ze net een uur daarvoor nog gehad... En zo gaat dat dus de hele ochtend door vanaf een uurtje of 8, terwijl ze dan 100 ml op heeft en ook echt klaar is dan. Een grotere fles klaarmaken heeft echt geen zin, want dan loopt het langs haar mond weer naar buiten :{
Tijdens het drinken van zo'n flesje valt ze ook ergens in slaap, waardoor je denkt dat je d'r neer kan leggen en dat kan ook wel.... voor een kwartier ofzo.
Heb vandaag voor de zekerheid even temperatuur opgemeten en die was 37.2, dus op orde.

Mja, zal wel goed komen.

Meissie, wat vervelend nou! Arme Rowan. :*
pi_105255894
Ons kindje huilt gelukkig weinig. Als hij honger heeft en het duurt hem te lang (bijvoorbeeld omdat hij eerst een schone luier krijgt of omdat ik mijn blouse even los moet knopen :X) dan begint hij boos/verontwaardigd te brullen. Als hij moe is maar niet wil slapen, jengelt hij. En als hij pijn heeft (van de inentingen bijvoorbeeld) kreunt hij.

De laatste tijd proberen we hem ter voorbereiding op het KDV boven te laten slapen overdag. Dan gaat het jengelen soms over in brullen en dat vind ik wel erg zielig. :{
Net als Vanyel voel ik me niet zo thuis bij die rust en regelmaat en wakker in bed leggen (ik ben meer voor het kindje steeds bij je hebben zodat je alle signalen opvangt) maar het lijkt me noodzakelijk omdat hij straks op het KDV ook in slaap moet kunnen vallen in een stille ruimte zonder ons erbij...
  dinsdag 6 december 2011 @ 16:21:06 #63
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105256412
Mijn meisje heeft de eerste weken alleen maar bij mij in de buurt geslapen. In de box, wipper, kinderwagenbak, draagdoek of gewoon op schoot.

Pas vanaf een week of 6 ben ik haar overdag boven gaan leggen en net iets later ook de avonden, na de voeding van 18.30/19.00 uur.
Ik ben de eerste tijd altijd blijven rommelen boven, wasje vouwen, kleertjes opbergen, was aanzetten. Zo hoorde ze dat ik er gewoon nog was en kon ik makkelijk even haar speentje geven als ie kwijt was.
Als ze ging huilen was het bijna altijd zo dat ze nog even de borst wou, daarna ging ze dan alsnog slapen.

Pas sinds heel kort laat ik haar wel eens een paar minuten huilen, dan is ze moe, vecht ze tegen de slaap en wil ze niet alleen in bed liggen. Dan ga ik na 3/4 minuten weer naar haar toe, geef ik haar speen, troost ik haar tot ze rustig is en dan valt ze in slaap zonder huilen. Soms huilt ze ook binnen de minuut heel hard, dan weet ik dat er iets is, lucht in de buik of pijntjes elders.
Op een gegeven moment herken je de huiltjes feilloos.

Ik vind het echt een heel akelig idee dat zo'n kindje roept om z'n mama en vervolgens geeft die mama daar geen gehoor aan.... :{
En ja uiteindelijk zijn ze moe en gaan ze slapen ja, van uitputting, niet omdat ze iets 'leren' daarvoor zijn ze simpelweg tot 6 maanden nog veel te klein.

Lientje slaapt nu nog wel eens een dutje op mijn schoot, fijn tegen mij aan, het volgende moment gaat ze zonder mopperen weer haar bed in en valt daar in slaap.
Moeder van Lientje & Bob
pi_105256623
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 16:08 schreef sverbern het volgende:
Net als Vanyel voel ik me niet zo thuis bij die rust en regelmaat en wakker in bed leggen (ik ben meer voor het kindje steeds bij je hebben zodat je alle signalen opvangt) maar het lijkt me noodzakelijk omdat hij straks op het KDV ook in slaap moet kunnen vallen in een stille ruimte zonder ons erbij...
prsies daarom ook hier bezig.. Maar het is lastig hoor.. vanmorgen heeft hij in de box geslapen, daarna na het voeden even bij mij en daarna in de wandelwagen tijdens het wandelen. En nu ligt hij in bed. Hij is eerst stil, dan jengelt hij even, soms huilt hij een paar minuten en is het een paar minuten stil en dan doet hij nog een huilpoging en vanmiddag zaten er ook "hoge huilen" bij. Dat klinkt dan heel boos en gefrustreerd.. Maar hij moet het toch leren, want over 4 weken is het al zo ver... Al met al heeft hij vandaag er een half uur over gedaan voordat hij stil was..

Uit ervaring weten we inmiddels dat als we erheen gaan om te troosten het huilen niet over gaat maar erger wordt. Hij is stil zodra je hem oppakt, maar als je weer richting het bedje draait om hem neer te leggen dan begint het huilen weer meteen. Er niet heengaan zorgt uiteindelijk dus voor minder drama dan er wel heengaan.. maar het voelt wel heel vervelend..
Gelukkig nog maar 1 of 2 keer per dag, en als dat beter gaat, dan wil ik pas gaan opbouwen naar meerdere keren per dag.
pi_105256834
Juud ik ben het helemaal met je eens! Volgens mij kun je zulke jonge kindjes nog niet 'leren' dat ze moeten slapen ondanks dat ze verdrietig/boos zijn.

Maar ondertussen merk ik dat J. (11 weken) niet meer op alle plekken makkelijk slaapt (deed ie tot 6 weken wel). Soms slaapt hij wel in de draaidoek (heerlijk is dat), soms dut hij in in de wipstoel of op schoot maar dat zijn dan hazenslaapjes en aan het einde van de dag is hij dan erg moe.

Daarstraks heb ik hem eerst voorgelezen (vond hij geweldig, bleef maar lachen), toen heb ik een tijdje bij hem gezeten terwijl hij langzaam indutte. Toen ik wegliep bleef het vijf minuten stil en toen begon hij te jengelen. Ik ging weer even kijken, aai, kusje maar zodra ik beneden was begon het weer. Na een paar minuten was hij toen stil maar ik vind eigenlijk dat je baby's zo jong niet moet laten huilen tot ze in slaap vallen. Lastig dilemma hoor.

Nirak: hier ook voorlopig 2x per dag boven slapen. Als we troosten pakken we hem trouwens niet uit bed maar gaan we er even bij staan, aaien en kussen hem. Misschien werkt dat wel?
pi_105257091
11,2 kg en 78 cm :D
Zo doorgaan met flixotide puf ivm wintermaanden, eind april weer komen. Kijken of we het dan voor de zomer kunnen afbouwen en evt voor winter dan weer opbouwen.
Ventolin blijven geven indien nodig.
Longen waren in ieder geval mooi schoon.
pi_105257097
vind ik ook.. ze leren nog geen hoela. ze weten niet eens waar hun benen voor dienen :Plaat staan dat ze al kunstjes kunnen :P

Lex slaapt hier in de kinderwagen of op of aan mij
03-1-09 Elin
28-9-11 Lex
13-9-13 ?
  dinsdag 6 december 2011 @ 16:38:01 #68
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105257137
Het scheelt hier veel dat ik vanaf 7 weken alweer aan het werk was met Lientje, dus ze slaapt van begin af aan overal en nog steeds. In de auto, in de kinderwagen, in het campingbed, thuis in haar eigen bed. Ze heeft wel zo haar voorkeuren en ik moet zeggen dat ik het wel heel handig vind. We kunnen haar ook overal mee naartoe nemen, slapen doet ze toch wel.

Ow en waar ik voor pleit, ze heeft een speen en haar vaste slaappopje. Al van begin af aan consequent bij haar neergelegd, in het begin ook buiten het bed. Nu vaak alleen nog in bed en soms beneden.
Ze weet nu, als ik haar in bed leg en ze krijgt haar pop en speen, dat het bedtijd is.... dan draait ze haar hoofd opzij en doet haar oogjes dicht of ze is boos en gaat miepen. :)

Edit: Ow en ik pak haar ook nooit meteen op, ik probeer eerst vaak kusjes, knuffels, aai over de bol. Als het helpt is ze meteen stil daardoor, blijft ze mopperen, dan pak ik haar alsnog op.
Ik wil graag dat ze leert dat ik er altijd voor haar ben en haar papa ook.
Daarnaast maken kinderen die lang huilen een stresshormoon aan, dat lijkt me niet heel gezond.
Moeder van Lientje & Bob
pi_105257467
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 16:37 schreef Kleurdoos het volgende:
vind ik ook.. ze leren nog geen hoela. ze weten niet eens waar hun benen voor dienen :Plaat staan dat ze al kunstjes kunnen :P
_O- Sterker nog: ze weten tot een week of 12 niet eens dat ze benen hebben!

@Juud: wat fijn dat Lientje overal slaapt! Zo was J. ook heel lang. Ik neem hem nog steeds overal mee naar toe maar sinds kort merk ik dat hij dan soms heel moe wordt van alle mensen om hem heen maar toch niet wil slapen. Hij gaat dan miepen. Ik hoop dat hij in slaap valt als ik hem even nog een keer voed (eten doet ie toch wel :Y) ) maar dat is niet altijd de oplossing.

De speen gebruiken we niet veel want J. wil hem meestal niet.
pi_105257912
wanneer zijn jullie met speen begonnen?

we wouden vanmiddag een dutje doen met zijn drieën, dus tiet en dan neerleggen tussen ons in
maar nee hoor...brullen....echt zo hard -O- weer oppakken, weer borst geven omdat ze ook weer aan het zoeken was...valt ze half in slaap na 5 minutjes
dus weer neerleggen..op de zij deze keer
nop mevrouw accepteer niks...wil alleen op mij liggen met haar hoofd op mijn borst
-O-

kwamen we nu naar beneden legt mijn man haar in de box, 5 minuten later hetzelfde verhaal...maar nu slaapt ze op zijn borst

ze is nog zo klein en aan laten huilen doen we niet
maar ben benieuwd of ik haar ooit in haar eigen bed of box kan neerleggen
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 6 december 2011 @ 16:54:50 #71
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105257979
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 16:21 schreef Juud79 het volgende:
Mijn meisje heeft de eerste weken alleen maar bij mij in de buurt geslapen. In de box, wipper, kinderwagenbak, draagdoek of gewoon op schoot.

Pas vanaf een week of 6 ben ik haar overdag boven gaan leggen en net iets later ook de avonden, na de voeding van 18.30/19.00 uur.
Ik vind het echt een heel akelig idee dat zo'n kindje roept om z'n mama en vervolgens geeft die mama daar geen gehoor aan.... :{
En ja uiteindelijk zijn ze moe en gaan ze slapen ja, van uitputting, niet omdat ze iets 'leren' daarvoor zijn ze simpelweg tot 6 maanden nog veel te klein.

Hier zitten we dus in een week of 6 en zou dit dus erg graag willen. Maar omdat ik weet dat ze na 10 minuten alweer gaat brullen, ben ik dus eigenlijk te lui om haar naar boven te brengen. Misschien toch maar gaan doen....
En wat je ook zegt; akelig idee! Ik zeg ook altijd tegen Anouk wat ik ga doen als ze wakker is, klinkt misschien stom, maar dat doe ik nu eenmaal.
  dinsdag 6 december 2011 @ 16:56:05 #72
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105258049
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 16:53 schreef bitterend het volgende:
wanneer zijn jullie met speen begonnen?

we wouden vanmiddag een dutje doen met zijn drieën, dus tiet en dan neerleggen tussen ons in
maar nee hoor...brullen....echt zo hard -O- weer oppakken, weer borst geven omdat ze ook weer aan het zoeken was...valt ze half in slaap na 5 minutjes
dus weer neerleggen..op de zij deze keer
nop mevrouw accepteer niks...wil alleen op mij liggen met haar hoofd op mijn borst
-O-

kwamen we nu naar beneden legt mijn man haar in de box, 5 minuten later hetzelfde verhaal...maar nu slaapt ze op zijn borst

ze is nog zo klein en aan laten huilen doen we niet
maar ben benieuwd of ik haar ooit in haar eigen bed of box kan neerleggen
Hoe oud is ze nu? 10 dagen? Ik had precies hetzelfde met 10 dagen namelijk... zogenoemde regeldagen zijn dat...
pi_105258130
ze is 11 dagen maar ze is zo van dag 1...ze hoeft niet elk keer de borst, ze wil gewoon niet neergelegd worden
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 6 december 2011 @ 17:00:32 #74
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105258277
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 16:57 schreef bitterend het volgende:
ze is 11 dagen maar ze is zo van dag 1...ze hoeft niet elk keer de borst, ze wil gewoon niet neergelegd worden
Oh.... dan weet deze newbie-moeder het ook niet :+
  dinsdag 6 december 2011 @ 17:14:48 #75
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Mus
pi_105259000
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 16:54 schreef Susie het volgende:

[..]

Ik zeg ook altijd tegen Anouk wat ik ga doen als ze wakker is, klinkt misschien stom, maar dat doe ik nu eenmaal.
Klinkt helemaal niet stom hoor! Ik die het ook en het hoewel Simon het natuurlijk nog niet begrijpt, voelt het wel heel goed om het te doen :) Als ik Simon in bed leg of wegga vertel ik hem bijv. altijd wat ik ga doen, dat ik weer terug kom en dat er iemand is die voor hem zorgt :Y En ik vertel hem natuurlijk heel vaak hoe lief, dapper en mooi ik hem vind 8-)
Oude (on)bekende.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')