datquote:Op maandag 5 december 2011 20:05 schreef drumstickNL het volgende:
No offense man maar vroeger vond ik dat soort motor-achtige brommers ook erg tof maar wanneer je met zo'n roggel geluidje over straat gaat met 45/80 km p/u dan lacht iedereen je uit.
Beter koop je een fatsoenlijke en nette scooter, dan kun je 'm later nog eens verkopen.
Alsof ik ergens harder mag dan 80 waar ik kom.quote:Op maandag 5 december 2011 20:05 schreef drumstickNL het volgende:
No offense man maar vroeger vond ik dat soort motor-achtige brommers ook erg tof maar wanneer je met zo'n roggel geluidje over straat gaat met 45/80 km p/u dan lacht iedereen je uit.
Beter koop je een fatsoenlijke en nette scooter, dan kun je 'm later nog eens verkopen.
Het enige voordeel dat je hebt is de ervaring met het schakelen. En dat heb je op een motorfiets ook zonder bromfietservaring heel snel onder de knie.quote:Op maandag 5 december 2011 22:09 schreef Z750 het volgende:
Maakt niet uit welke je neemt. Kwaliteit is hetzelfde, net zoals de Yamaha TZR, Rieju RS2/3 etc. Kies er eentje die je mooi vind. Motorrijles stelde na twee jaar brommer rijden niks meer voor.
Heb jij wel eens op een, zeg, TZR gereden? Zo'n ding is groter(en vaak nog zwaarder)dan een klein motorfietsje.quote:Op dinsdag 6 december 2011 19:17 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Het enige voordeel dat je hebt is de ervaring met het schakelen. En dat heb je op een motorfiets ook zonder bromfietservaring heel snel onder de knie.
Maar ik wil sowieso een brommer/scooter. En dan ligt de keuze, met een motorrijbewijs in het vooruitzicht, voor een schakelbrommer voor de hand. En dan gaat het gewoon nog op de looks, en dat vindt ik van de Aprilia nog beter dan van de Derbi.'quote:Op dinsdag 6 december 2011 19:17 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Het enige voordeel dat je hebt is de ervaring met het schakelen. En dat heb je op een motorfiets ook zonder bromfietservaring heel snel onder de knie.
TZR is iid groot. Groter dan de door mij genoemde Aprilia en Derbi...quote:Op dinsdag 6 december 2011 20:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Heb jij wel eens op een, zeg, TZR gereden? Zo'n ding is groter(en vaak nog zwaarder)dan een klein motorfietsje.
Hoeveel motoren ken jij die lichter zijn dan zo'n TZR? Een simpele GS500e lesmotor weegt leeg al 170kg.quote:Op dinsdag 6 december 2011 20:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Heb jij wel eens op een, zeg, TZR gereden? Zo'n ding is groter(en vaak nog zwaarder)dan een klein motorfietsje.
Niet veel nee, dat ben ik met je eens. Het blijft natuurlijk persoonlijke voorkeur. Ik heb zelf in 4 jaar 2 TZR's gehad, hele fijne apparaten.quote:Op woensdag 7 december 2011 10:12 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Hoeveel motoren ken jij die lichter zijn dan zo'n TZR? Een simpele GS500e lesmotor weegt leeg al 170kg.
En ja, ik heb op veel brommers en ook veel soorten motoren gereden en ik durf zonder meer te stellen dat het voor je motorrijbewijs niet uitmaakt of je op een scooter of schakelbrommer hebt gereden.
Van harte en nog even foto's posten natuurlijkquote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:08 schreef Repeating het volgende:
Even klein kickje, wou namelijk laten weten dat ik zojuist terug ben van het ophalen van een Aprilia RS 50 uit '08!
Foto's volgen. Heb hem gelijk even bij een goede brommerzaak gezet voor een beurt.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:25 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Van harte en nog even foto's posten natuurlijk
Lees nog mijn reactie van vrijdag 6 januari 2012 @ 18:08:57.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:38 schreef Bananico het volgende:
Ik heb nog nooit in mijn leven op een (schakel)brommer/scooter gereden, maar heb m'n motorrijbewijs vorig jaar in een keer gehaald. Je hebt niet zo heel erg veel voordeel als je een schakelbrommertje hebt gereden. Ik zou dat geld dat je wil stuk slaan op een schakelbrommer opsparen, tijdelijk een simpel scootertje halen en je motorrijbewijs halen als je 18 bent. (vergeet niet dat een motorpak al gauw 500-1000 euro kost!)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |