quote:
Op dinsdag 6 december 2011 11:26 schreef Cracka-ass het volgende:Ik vind het opvallend dat tegenstanders van de verhuizing van het beestje alles zonder enige nuance kut vinden. Dan is het moeilijk als neutrale toeschouwer om het ooit met ze eens te worden. (los nog van alle verwijten die je naar je hoofd krijgt als je dolfijnenshows leuk vindt)
En ik vind het frusterend dat voor mensen als ik, en de organisatie waar ik voor werk en mensen die belang hebben bij de vrijheid van Morgan om zo een precedent te leggen voor verdere situaties als dit voornamelijk worden neergezet als dierenactivisten door de media en ecoterroristen en wat dan nog door mensen hier. Maar dit lijk ik continu te herhalen dus dat heb ik bij deze ook weer gezegd.
quote:
Door de reacties die ik her en der lees lijkt alsof alles wat het dolfinarium zegt, klopt. Maar dit is dus niet zo. Het heeft er ook alle schijn van, ook in vorige topics, dat telkens als wij met argumenten kwamen die het dolfinarium tegenspraken, niet werd geaccepteerd. Te kritisch wellicht. Kan.
quote:
Vertel

quote:
Op dinsdag 6 december 2011 11:28 schreef KoosVogels het volgende:Het bevreemdt mij dat de dierenvrienden met enige stelligheid beweren dat Morgan eenvoudig uit kan worden gezet, terwijl ik die consensus niet aan heb getroffen in de wereld van de expert. Jazeker, de Orka Coalitie heeft een blik wetenschappers opengetrokken die pleiten voor uitzetting. Aan de andere kant heb ik ook experts horen zeggen dat vrijlating niet is aan te raden. Dit debat is echter al zijn rationaliteit verloren en emotie heeft de overhand genomen. Dat is ook precies de reden dat de media en mensen als Frans Bauwer worden lastiggevallen.
Het bevreemdt mij dat de logische manier van zaken meer kritisch werd bekeken dan de onlogische en onnatuurlijke manier van kijken. Je moet ook even bedenken welke experts voornamelijk hebben gepleit voor LP (mensen die, naar blijkt, zowel voor het dolfinarium als LP werken, niet echt onafhankelijk wel?. Althans minder onafhankelijk dan biologen en marine scientists die de kant van de OC kozen omdat zij inzagen dat uitzetting wel een kans gegeven had moeten worden).
quote:
Ik zeg dat ik het een vieze gladjakker vind (mening) en dat hij jullie (iedereen) heeft voorgelogen (feit) en dat je hem zodoende nog moeilijk kunt vertrouwen (logisch gevolg). Althans, dat is mijn idee. Als jullie dat niet vinden, prima. Maar feit blijft dat hij een orka in een verkeerd daglicht heeft gezet alswel dat hij de (zeer mogelijke stress)signalen van Morgan als "leuk" ervaart (praatjes maken, ogen open van verbazing cq blijdschap). Dat getuigt of van weinig expertise of van wat anders..