abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 4 januari 2012 @ 19:31:45 #151
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_106408396
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Iemand helpen of de wijsneus uithangen zijn twee verschillende dingen.
Klopt. Daar weet jij alles van. :P
quote:
Bovendien heb je niet eens een eigen onderneming ;)
Is dat zo?
Hoe ben je tot die conclusie gekomen?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_106408925
Kijk dat bedoel ik dus met wijsneus uithangen. Maar goed als je ook ondernemer bent, zou je dat dan met ons willen delen? In welke branche zit je?
Facts don't care about your feelings
  woensdag 4 januari 2012 @ 19:52:30 #153
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_106409464
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Kijk dat bedoel ik dus met wijsneus uithangen. Maar goed als je ook ondernemer bent, zou je dat dan met ons willen delen? In welke branche zit je?
Waar ben ik een wijsneus? Ik vraag gewoon hoe je tot die conclusie bent gekomen. Meer niet.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:33:11 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_106411538
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 10:19 schreef vincm het volgende:

[..]

Voor een webshop is het natuurlijk het makkelijkst om online te promoten, dan is de stap voor klanten minder groot om daadwerkelijk eens naar je waren te kijken. M.i. is een promotiebureau meer voor offline-promotie geschikt. Misschien dat je beter bij een bedrijfje kan kijken dat goed is met optimalisatie voor Google, banners voor je kan maken en ervaring heeft met het opzetten van een online campagne (b.v. een prijsvraag, een vraag in een betaalde enquete bij zgn 'get paid to' sites, linkpartners). Kijk ook eens naar Google Adsense, maar afhankelijk van de concurrentie in jouw branche kan dat nog prijzig worden.

Als je (geavanceerde) banners nodig hebt die dynamisch willekeurige of specifieke producten uit jouw webshop laat zien, kan ik eventueel wat voor je betekenen ;)
Uiteraard richt ik me nu al vooral op online promotie. Er zijn tegenwoordig ook PR bureau's die zich op online PR richten, kijk bijvoorbeeld eens naar webshoppr(.nl). Zij zorgen dan voor een passende social media strategie, maar ook dat relevante weblogs over jou schrijven, en/of voor advertenties cq advertorials.

Ik denk dat ik gewoon een keertje met een bureau om de tafel ga zitten, zij begrijpen denk ik ook wel dat je als kleine ondernemer niet zo'n groot budget hebt, en als het goed is verdienen zij zichzelf terug ;).
KuikenGuppy
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:33:50 #155
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_106411573
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 10:59 schreef stoeltafel het volgende:
In welke branche zit je webshop?
Cosmetica, zie ook de link in mijn signature ;).
KuikenGuppy
pi_106427473
Ow gezellig, mensen beschuldigen van gelul, de wijsneus uithangen en werknemerschap, altijd leuk.... :{w

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:41 schreef Burdie het volgende:
Heeft hier iemand wel eens gebruik gemaakt van een PR bureau, of misschien een samenwerking met een PR bureau?

In 2011 heb ik een bescheiden start gemaakt met mijn webshop, maar wil deze in 2012 een paar flinke maten laten groeien (en die groei zit er zeker in), daarom wil ik een afweging maken een PR bureau wellicht iets voor mij kan betekenen.

Iemand ervaringen?
Als het gaat om betere vindbaarheid van je website, daar worden we momenteel bijna dagelijks voor gebeld door allerhande 1-pitters. Daar zou ik je geen advies in kunnen geven, anders dan dat er een hoop beloofd wordt en weinig meetbaars geleverd.
Wat verwacht je van dat PR-bureau? Wat moeten ze voor je gaan doen, alleen promotiemateriaal maken, of een complete campagne bedenken en uitvoeren?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  donderdag 5 januari 2012 @ 10:53:25 #157
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_106430937
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 06:25 schreef JumpingJacky het volgende:
Wat verwacht je van dat PR-bureau? Wat moeten ze voor je gaan doen, alleen promotiemateriaal maken, of een complete campagne bedenken en uitvoeren?
Wat ik hierboven al schreef, ik zoek een bureau die met mij meedenkt met een strategie voor (voornamelijk) online promotie, en deze waar nodig (mede) uitvoert.

Wat een PR bureau kan doen:
- free publicity genereren (bijvoorbeeld door webloggers over je te laten schrijven)
- schrijven van persberichten
- maken van perskits
- persevenement en productlanceringen organiseren
- PR stunt
- interviews regelen
- optimalisatie van je SEO
- social media adviezen geven
etc. etc.

Maar ik denk dat als ik hier moet uitleggen wat een PR bureau allemaal kan doen, hier niet veel mensen zitten die er ervaring mee hebben ;).
KuikenGuppy
pi_106435291
Ik denk dat je het wat meer moet kaderen. 'Meedenken' is een begrip waar menig bureau zijn vingers bij aflikt. Die lezen 'uren schrijven zonder vast omlijnde opdracht'.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  donderdag 5 januari 2012 @ 13:06:11 #159
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_106435389
Er staat toch ook dat het moet worden uitgevoerd? Ik heb best wat concreets hoor, maar heb geen zin dat hele verhaal op fok neer te zetten. Ik ben hier vooral op zoek naar ervaringen, maar die zijn er kennelijk niet echt ;).
KuikenGuppy
pi_106440555
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:06 schreef Burdie het volgende:
Er staat toch ook dat het moet worden uitgevoerd?
Prima hoor, was een goedbedoelde opmerking :)
quote:
Ik heb best wat concreets hoor, maar heb geen zin dat hele verhaal op fok neer te zetten.
Logisch, snap ik :)
quote:
Ik ben hier vooral op zoek naar ervaringen, maar die zijn er kennelijk niet echt ;).
Behoudens iemand die een PR bureau als klant heeft, lijkt het er niet op, nee. :)
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  donderdag 5 januari 2012 @ 16:37:11 #161
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_106443537
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:26 schreef JumpingJacky het volgende:
Prima hoor, was een goedbedoelde opmerking :)
I know ;).

Ik ga wel gewoon eens een keertje met een paar bureau's om de tafel, kost me hooguit een lunchafspraak, nietwaar? :7.
KuikenGuppy
pi_106489826
Wellicht stom dat ik het niet weet, maar vraag me het volgende af:

Artikel dat webwinkel levert heeft een fabrieksfout. Maw: dient retour naar de webwinkel verstuurd te worden / beroep op garantie.

Is het in de wet geregeld dat je de verzendkosten hiervoor als klant vergoed krijgt en dat de webwinkel deze moet betalen? Immers niet jouw fout dat het product een productiefout heeft.

Indien de winkel jou de kosten wel mag laten betalen neem ik aan dat je de koop als consument mag ontbinden.
pi_106490752
De verzendkosten zijn in principe voor de verkoper, maar informeer hem wel even dat je deze kosten gaat maken. Hij kan immers er ook voor kiezen zelf het product op te (laten) halen, wat goedkoper voor hem kan zijn.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_106490836
Tja, wat heb je in je voorwaarden staan? Lijkt me dat je in geval van garantie daar ook wel wat regels tekst over hebt staan. Als de koper een beroep doet op de wettelijke garantie dan heeft hij in principe recht op vergoeding van de verzendkosten. (e.e.a. staat hier http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7.html )

Maar goed we praten hier waarschijnlijk over 6.75, wil je daar een klant voor kwijtraken? Ook zal hij niet snel een rechtszaak aanspannen als je de verzendkosten weigert te vergoeden. Daarom is het handig om dit duidelijk in je voorwaarden te zetten. Ik zou gewoon z'n verzendkosten terugbetalen, tenzij je al klanten zat hebt ;)
Facts don't care about your feelings
pi_106491559
Het gaat overigens niet over mijn webshop. Ik zou in een dergelijk geval de verzendkosten sowieso vergoeden.

Vandaar dat ik benieuwd was wat wettelijk geregeld is, omdat dit om een andere webshop gaat waar de consument (kennis van mij) de verzendkosten moet betalen.

Zal bw7 even doorkijken. Bedankt.
pi_106492135
Mwah kan niet veel vinden in bw7.
Er staat niets duidelijk geregeld of de verzender (webwinkel) het recht heeft kosten van de verzendin in rekening te rengen bij een beroep op garantie.

Alleen staat er vermeld dat de verzender de kostrn in rekening mag brengen wanneer de ontvanger beroep doet op de zichttermijn.
pi_106492770
De verkoper heeft een ondeugdelijk product geleverd en dient dat defect in de garantieperiode kosteloos te herstellen. De verzendkosten zijn dus voor rekening van de verkoper.

BW7:6a BW7:17 BW7:18 BW7:21 BW7:22
Facts don't care about your feelings
pi_106493991
Thanks.

Art 21 lid 2 maakt het duidelijk.
'De kosten van nakoming kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht'
pi_106505145
Ik heb al vaker producten terug moeten sturen omdat iets defect was maar heb eigenlijk nooit de verzendkosten vergoed gekregen :P
Facts don't care about your feelings
pi_106506686
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 22:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb al vaker producten terug moeten sturen omdat iets defect was maar heb eigenlijk nooit de verzendkosten vergoed gekregen :P
Mja, het is toch eigenlijk logisch dat je verzendkosten vergoed krijgt als je verplicht bent een product terug te sturen omdat de webwinkel iets verkeerds heeft geleverd of omdat het artikel kapot is, wat niet zo zou moeten zijn.
pi_106507795
Mwah, als je bij een winkel iets koopt en dat gaat stuk, dan rij je er toch ook heen om je product terug te brengen? Of vraag je dan benzinegeld? :D
Facts don't care about your feelings
pi_106508721
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 23:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Mwah, als je bij een winkel iets koopt en dat gaat stuk, dan rij je er toch ook heen om je product terug te brengen? Of vraag je dan benzinegeld? :D
Haha, wellicht dat je daar enig punt hebt.
Kan geen tegenargument bedenken.. Maar toch vind ik het anders, webwinkel en fysieke winkel.

In een fysieke winkel koop je vaak een product in de buurt. Je weet dus dat als er iets zou zijn, je iig niet ver hoeft te reizen. Vaak zit een bart smit bijv overal wel dus..
Een webwinkel zit ver weg, kun je niet zomaar heen rijden. (vaak).

De enige optie is verzenden, en omdat de webwinkel ervoor kiest een webwinkel te zijn vind ik dat je dan ook maar de kosten die een klant moet maken om een product te retourneren moet vergoeden.
pi_106509241
Je hebt ook wel gelijk en vandaar dat het blijkbaar in de wet staat dat de verkoper het hoort te vergoeden. Ach ja, het zal ook allemaal wel :P
Facts don't care about your feelings
pi_106509833
Niet alles wat in de wet staat is zoals het hoort te zijn..

Rechters zouden er vaker van moeten afwijken om te kijken wat nou echt rechtmatig is.
  maandag 9 januari 2012 @ 15:38:22 #175
67670 Skv
Cynist.
pi_106603015
Iemand nog een goede tip voor een goedkope bankrekening?
Ik had de eerste twee jaar een kortingspakket van de Rabobank (40 Euro per jaar), maar dat is nu overgegaan in een standaardpakket (160 Euro per jaar). Ik vind dat nogal aan de prijs (helemaal gezien er momenteel afgestudeerd wordt en er dus weinig omzet is).

De Rabo wil me in ieder geval geen verlenging van de korting geven. Iemand tips?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')