Ik heb geen dalende lijn, maar de verwachte kerstdrukte blijft vooralsnog wel uit.quote:Op donderdag 8 december 2011 14:14 schreef Snoepje5 het volgende:
Is het bij jullie de laatste paar dagen ook ontzettend stil ?
Vanaf 5 december is er ineens een sterke dalende lijn.
Ah das kut man! Nee nog geen last van gehad, bij de vorige huurder van dit pand hebben ze wel eens een prullenbak door de etalage gegooid....quote:Op zaterdag 10 december 2011 09:16 schreef stoeltafel het volgende:
Jullie wel eens last van vandalisme? Ik wel weer gvd !
Heb dus een parkeerplaats in de stad wat blijkbaar gevoelig is met al die jongeren. Had eerst een mooi trespabord hangen, was 100e en echt mooi bedrukt. Binnen een maand was er al over heen gespoten, leuk Nieuwe posters gekocht en beide weer kapot gemaakt.
Nu maar een bord opgehangen met tierips zodat ik die weg kan halen.
Ik ook al twee keer, een klant had 7.5e nodig voor benzine en iemand een keer 5equote:Op zaterdag 10 december 2011 09:30 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ah das kut man! Nee nog geen last van gehad, bij de vorige huurder van dit pand hebben ze wel eens een prullenbak door de etalage gegooid....
En ik ben gister opgelicht, door de eeuwenoude 'ik ben mn huissleutel thuis vergeten en nu heb ik geld nodig voor de slotenmaker'-truc. Pff wat kan ik toch naief zijn soms...
Ja in dit geval 10e, ook nog zn echte tel nr achter gelaten. Gebeld, ja ik kom het vanmiddag brengen! Weer niks....nog eens gebeld, ja ik kom het morgenvroeg brengen! Weer niks...intussen zit dat 10tje allang in zn arm :Squote:Op zaterdag 10 december 2011 12:51 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Ik ook al twee keer, een klant had 7.5e nodig voor benzine en iemand een keer 5e
Beide keer gegeven maar natuurlijk niks meer van gehoord, te kansloos.
Heeft er iemand met adverteren in de krant? Dinsdagochtend komt er een verkoper langs van de Stentor, vrij grote krant in Apeldoorn met een oplage van 90.000
Kosten zijn niet weinig, dacht ongeveer 250/300e op pagina 20 voor 1/32 of /16ste
'Change management'?quote:Op zaterdag 10 december 2011 16:28 schreef F-Bravo het volgende:
Ook deze ondernemer meldt zich. Ik ben samen met een medestudent tijdens mijn afstuderen een organisatieadviesbureau begonnen. Door middel van alignment (het afstemmen van strategie, beleid en werkprocessen organisatiebreed), maken wij organisaties frisser. Dat wil zeggen: assertiever, innovatiever en brengen de kwaliteit van dienstverlening op een hoger niveau dan dat van concurrenten
Begint nu echt te lopen. Half jaartje aanloop gehad, maar er staan veel opdrachten gepland. Het uiteindelijk creëren van promotors voor je organisatie spreekt veel ondernemers/directeuren erg aan en staan ook vaak open voor verbeteringen.
In het kader van jouw dienstverlening: Het verkleinen van gaps in een organisatie lijkt me ook heel leuk, al dan niet in combinatie met bv. het veranderen van een huisstijl/positionering.quote:Op zaterdag 10 december 2011 16:28 schreef F-Bravo het volgende:
Ook deze ondernemer meldt zich. Ik ben samen met een medestudent tijdens mijn afstuderen een organisatieadviesbureau begonnen. Door middel van alignment (het afstemmen van strategie, beleid en werkprocessen organisatiebreed), maken wij organisaties frisser. Dat wil zeggen: assertiever, innovatiever en brengen de kwaliteit van dienstverlening op een hoger niveau dan dat van concurrenten
Begint nu echt te lopen. Half jaartje aanloop gehad, maar er staan veel opdrachten gepland. Het uiteindelijk creëren van promotors voor je organisatie spreekt veel ondernemers/directeuren erg aan en staan ook vaak open voor verbeteringen.
Verander management is natuurlijk een breed gedragen begrip. Waar wij in gespecialiseerd zijn is business alignment. Je zult versteld staan hoeveel factoren binnen organisaties onbewust invloed op elkaar uitoefenen in organisaties. Deze factoren brengen wij in kaart waardoor men connecties gaat zien, die eerst onherkenbaar waren. Door deze bewust met elkaar uit te lijnen kun je veel efficiënter, effectiever en bewuster werken.quote:
Leuk! Wij kijken verder niet naar huisstijl. Positionering wel. Afhankelijk van je positionering van je klanten en daarbij je toekomstperspectief, geeft heel erg aan op welke manier een organisatie aangestuurd moet worden en hoe je daarbij de organisatie inricht. Hoe motiveer je je mensen om juist dat uit ze te krijgen, wat de klant van ze verwacht. Hoe hoger je positioneert, hoe meer de klant van je mensen verwacht, hoe meer assertiviteit, innovativiteit en daadkracht ze moeten tonen. Dit kun je stimuleren door meer verantwoordelijkheden en bevoegdheden toe te schuiven, maar ook door als leidinggevende niet als manager, maar als coach te gaan fungeren. De meeste managers vinden dat heel erg moeilijk, wegens het autoriteitsgevoeligheid.quote:Op zondag 11 december 2011 12:47 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
In het kader van jouw dienstverlening: Het verkleinen van gaps in een organisatie lijkt me ook heel leuk, al dan niet in combinatie met bv. het veranderen van een huisstijl/positionering.
Mijn (stage)werkgever is nu ook druk bezig met zo'n POD-project met promotors, internationaal. Best wel een trending thing.
We meten met 2 type indicatoren:quote:Op maandag 12 december 2011 12:46 schreef YoshiBignose het volgende:
En hoe meet je de resultaten? Oftewel, hoe weet het bedrijf uiteindelijk dat er wat verbetert is?
Ik heb Small Business & Retail Management gestudeerd. Mijn afstudeeronderzoek heeft een behoorlijke tijd in beslag genomen, maar die tijd kreeg ik gelukkig wel van mijn leraren. Ze waren zelf ook erg actief betrokken omdat ze het onderwerp erg interessant vonden. Het is uiteindelijk ook met een 9 beoordeeld!quote:Op maandag 12 december 2011 13:07 schreef Burdie het volgende:
Klinkt leuk, F-Bravo! Heb je bedrijfskunde gestudeerd?
Vraag me alleen wel af hoe je voor elkaar krijgt dat je serieus genomen wordt? Je bent natuurlijk een 'net van school af'-snotneus, zonder al te veel praktijkervaring (even gechargeerd). Hoe krijg je dan de top van bedrijven zo ver om van jullie advies aan te nemen over veranderingen die zij moeten doorvoeren?
Nooooooooooooo, daar gaat mijn branche, haha maar zo snel zal het niet lopen. Wel vindt ik de prijzen voor de winkels te duur, voor een kleine winkel betaal je al 2700e per maand. Verder denk ik dat de fysieke winkels nooit verdwijnen.quote:Op maandag 12 december 2011 10:59 schreef Audreyoot het volgende:
Einde van de winkelstraat?
http://altijdwat.ncrv.nl/(...)nde-van-winkelstraat
Niets eng aan hoor! Directeuren willen heel vaak veranderingen doorvoeren, maar waarbij het personeel in opstand komt, of niet wil meewerken. Als je ze daarmee confronteert heb je ze vaak al snel overtuigd.quote:
Leuk verhaal zeg! Aan welke school heb je je opleiding gevolgd? Doe zelf ook SB en begin volgende maand met mijn scriptie, een haalbaarheidsonderzoek voor mijn bedrijf.quote:Op maandag 12 december 2011 13:30 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
Ik heb Small Business & Retail Management gestudeerd. Mijn afstudeeronderzoek heeft een behoorlijke tijd in beslag genomen, maar die tijd kreeg ik gelukkig wel van mijn leraren. Ze waren zelf ook erg actief betrokken omdat ze het onderwerp erg interessant vonden. Het is uiteindelijk ook met een 9 beoordeeld!
Ervaring is 1, maar enthousiasme is een tweede. Gebrek aan ervaring kun je juist compenseren met enthousiasme, en theoretische kennis. Wat we merken is dat bedrijven ons juist interessant vinden omdat we een andere kijk op organisaties hebben.
We gebruiken het dus eigenlijk in ons voordeel. Je moet eens weten hoe snel je in een directiekamer zit, als je aangeeft dat je een afgestudeerde student bent die een methode heeft bedacht om een organisatie te verfrissen. Dan nodigen ze je in 70% van de gevallen wel uit!
Klinkt bijna als een mooi jongensboekquote:Op maandag 12 december 2011 13:30 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
Ik heb Small Business & Retail Management gestudeerd. Mijn afstudeeronderzoek heeft een behoorlijke tijd in beslag genomen, maar die tijd kreeg ik gelukkig wel van mijn leraren. Ze waren zelf ook erg actief betrokken omdat ze het onderwerp erg interessant vonden. Het is uiteindelijk ook met een 9 beoordeeld!
Ervaring is 1, maar enthousiasme is een tweede. Gebrek aan ervaring kun je juist compenseren met enthousiasme, en theoretische kennis. Wat we merken is dat bedrijven ons juist interessant vinden omdat we een andere kijk op organisaties hebben.
We gebruiken het dus eigenlijk in ons voordeel. Je moet eens weten hoe snel je in een directiekamer zit, als je aangeeft dat je een afgestudeerde student bent die een methode heeft bedacht om een organisatie te verfrissen. Dan nodigen ze je in 70% van de gevallen wel uit!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |