abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 december 2011 @ 14:42:01 #51
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_105337981
Geen last van gelukkig :) Mag ik trouwens ook in de OP?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_105339133
Oh mag ik ook in de OP? Met een schoenenwinkel :)
pi_105351931
Zie dat mijn naam er bij is gezet, ik heb een webshop in telecom accessoires.

[ Bericht 48% gewijzigd door Snoepje5 op 08-12-2011 20:53:32 ]
  donderdag 8 december 2011 @ 21:30:57 #54
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_105354854
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 14:14 schreef Snoepje5 het volgende:
Is het bij jullie de laatste paar dagen ook ontzettend stil ?
Vanaf 5 december is er ineens een sterke dalende lijn.
Ik heb geen dalende lijn, maar de verwachte kerstdrukte blijft vooralsnog wel uit.
KuikenGuppy
pi_105407917
Jullie wel eens last van vandalisme? Ik wel weer gvd !

Heb dus een parkeerplaats in de stad wat blijkbaar gevoelig is met al die jongeren. Had eerst een mooi trespabord hangen, was 100e en echt mooi bedrukt. Binnen een maand was er al over heen gespoten, leuk :( Nieuwe posters gekocht en beide weer kapot gemaakt.

Nu maar een bord opgehangen met tierips zodat ik die weg kan halen.
pi_105408020
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 09:16 schreef stoeltafel het volgende:
Jullie wel eens last van vandalisme? Ik wel weer gvd !

Heb dus een parkeerplaats in de stad wat blijkbaar gevoelig is met al die jongeren. Had eerst een mooi trespabord hangen, was 100e en echt mooi bedrukt. Binnen een maand was er al over heen gespoten, leuk :( Nieuwe posters gekocht en beide weer kapot gemaakt.

Nu maar een bord opgehangen met tierips zodat ik die weg kan halen.
Ah das kut man! Nee nog geen last van gehad, bij de vorige huurder van dit pand hebben ze wel eens een prullenbak door de etalage gegooid....

En ik ben gister opgelicht, door de eeuwenoude 'ik ben mn huissleutel thuis vergeten en nu heb ik geld nodig voor de slotenmaker'-truc. Pff wat kan ik toch naief zijn soms...
pi_105408528
;(
Facts don't care about your feelings
pi_105411654
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 december 2011 09:30 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ah das kut man! Nee nog geen last van gehad, bij de vorige huurder van dit pand hebben ze wel eens een prullenbak door de etalage gegooid....

En ik ben gister opgelicht, door de eeuwenoude 'ik ben mn huissleutel thuis vergeten en nu heb ik geld nodig voor de slotenmaker'-truc. Pff wat kan ik toch naief zijn soms...
Ik ook al twee keer, een klant had 7.5e nodig voor benzine en iemand een keer 5e
Beide keer gegeven maar natuurlijk niks meer van gehoord, te kansloos.

Heeft er iemand met adverteren in de krant? Dinsdagochtend komt er een verkoper langs van de Stentor, vrij grote krant in Apeldoorn met een oplage van 90.000

Kosten zijn niet weinig, dacht ongeveer 250/300e op pagina 20 voor 1/32 of /16ste
pi_105412041
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:51 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Ik ook al twee keer, een klant had 7.5e nodig voor benzine en iemand een keer 5e
Beide keer gegeven maar natuurlijk niks meer van gehoord, te kansloos.

Heeft er iemand met adverteren in de krant? Dinsdagochtend komt er een verkoper langs van de Stentor, vrij grote krant in Apeldoorn met een oplage van 90.000

Kosten zijn niet weinig, dacht ongeveer 250/300e op pagina 20 voor 1/32 of /16ste
Ja in dit geval 10e, ook nog zn echte tel nr achter gelaten. Gebeld, ja ik kom het vanmiddag brengen! Weer niks....nog eens gebeld, ja ik kom het morgenvroeg brengen! Weer niks...intussen zit dat 10tje allang in zn arm :S

Ik heb van de week een ad in de locale krant hier gezet. Werd uitgebracht in 3 steden en omringende dorpen, halve pagina kostte 1100 ex btw.
pi_105418183
Ook deze ondernemer meldt zich. Ik ben samen met een medestudent tijdens mijn afstuderen een organisatieadviesbureau begonnen. Door middel van alignment (het afstemmen van strategie, beleid en werkprocessen organisatiebreed), maken wij organisaties frisser. Dat wil zeggen: assertiever, innovatiever en brengen de kwaliteit van dienstverlening op een hoger niveau dan dat van concurrenten :)

Begint nu echt te lopen. Half jaartje aanloop gehad, maar er staan veel opdrachten gepland. Het uiteindelijk creëren van promotors voor je organisatie spreekt veel ondernemers/directeuren erg aan en staan ook vaak open voor verbeteringen.
pi_105446580
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 16:28 schreef F-Bravo het volgende:
Ook deze ondernemer meldt zich. Ik ben samen met een medestudent tijdens mijn afstuderen een organisatieadviesbureau begonnen. Door middel van alignment (het afstemmen van strategie, beleid en werkprocessen organisatiebreed), maken wij organisaties frisser. Dat wil zeggen: assertiever, innovatiever en brengen de kwaliteit van dienstverlening op een hoger niveau dan dat van concurrenten :)

Begint nu echt te lopen. Half jaartje aanloop gehad, maar er staan veel opdrachten gepland. Het uiteindelijk creëren van promotors voor je organisatie spreekt veel ondernemers/directeuren erg aan en staan ook vaak open voor verbeteringen.
'Change management'?
pi_105448712
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 16:28 schreef F-Bravo het volgende:
Ook deze ondernemer meldt zich. Ik ben samen met een medestudent tijdens mijn afstuderen een organisatieadviesbureau begonnen. Door middel van alignment (het afstemmen van strategie, beleid en werkprocessen organisatiebreed), maken wij organisaties frisser. Dat wil zeggen: assertiever, innovatiever en brengen de kwaliteit van dienstverlening op een hoger niveau dan dat van concurrenten :)

Begint nu echt te lopen. Half jaartje aanloop gehad, maar er staan veel opdrachten gepland. Het uiteindelijk creëren van promotors voor je organisatie spreekt veel ondernemers/directeuren erg aan en staan ook vaak open voor verbeteringen.
In het kader van jouw dienstverlening: Het verkleinen van gaps in een organisatie lijkt me ook heel leuk, al dan niet in combinatie met bv. het veranderen van een huisstijl/positionering.

Mijn (stage)werkgever is nu ook druk bezig met zo'n POD-project met promotors, internationaal. Best wel een trending thing.
pi_105488156
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 11:31 schreef vincm het volgende:

[..]

'Change management'?
Verander management is natuurlijk een breed gedragen begrip. Waar wij in gespecialiseerd zijn is business alignment. Je zult versteld staan hoeveel factoren binnen organisaties onbewust invloed op elkaar uitoefenen in organisaties. Deze factoren brengen wij in kaart waardoor men connecties gaat zien, die eerst onherkenbaar waren. Door deze bewust met elkaar uit te lijnen kun je veel efficiënter, effectiever en bewuster werken.

Tijdens mijn afstuderen hebben we om deze factoren (van strategisch tot operationeel niveau) in kaart te kunnen brengen een scan ontwikkeld. Deze voeren we dus uit, waarbij wij tussentijds met de organisatie dus gaan uitlijnen. Super leuk en ook erg leerzaam voor bedrijven.

Het eindresultaat is dus een innovatievere, assertievere organisatie met een zeer goede klantbehandeling. Dit doe je dus niet alleen door verkopers en/of relatiebeheerders te trainen, maar soms ook door in de top van een organisatie veranderingen door te voeren.
pi_105488289
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:47 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

In het kader van jouw dienstverlening: Het verkleinen van gaps in een organisatie lijkt me ook heel leuk, al dan niet in combinatie met bv. het veranderen van een huisstijl/positionering.

Mijn (stage)werkgever is nu ook druk bezig met zo'n POD-project met promotors, internationaal. Best wel een trending thing.
Leuk! Wij kijken verder niet naar huisstijl. Positionering wel. Afhankelijk van je positionering van je klanten en daarbij je toekomstperspectief, geeft heel erg aan op welke manier een organisatie aangestuurd moet worden en hoe je daarbij de organisatie inricht. Hoe motiveer je je mensen om juist dat uit ze te krijgen, wat de klant van ze verwacht. Hoe hoger je positioneert, hoe meer de klant van je mensen verwacht, hoe meer assertiviteit, innovativiteit en daadkracht ze moeten tonen. Dit kun je stimuleren door meer verantwoordelijkheden en bevoegdheden toe te schuiven, maar ook door als leidinggevende niet als manager, maar als coach te gaan fungeren. De meeste managers vinden dat heel erg moeilijk, wegens het autoriteitsgevoeligheid.

Ach, zo kan je wel uren doorgaan. :)
pi_105489259
En hoe meet je de resultaten? Oftewel, hoe weet het bedrijf uiteindelijk dat er wat verbetert is?
Facts don't care about your feelings
pi_105489429
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 12:46 schreef YoshiBignose het volgende:
En hoe meet je de resultaten? Oftewel, hoe weet het bedrijf uiteindelijk dat er wat verbetert is?
We meten met 2 type indicatoren:

1. Prestatie-indicatoren
2. Acceptatie-indicatoren

1. Voorbeelden van prestatie-indicatoren: doorlooptijd klanten, conversieratio, omzet nieuw, omzet bestaand, etc...
2. Acceptatie-indicatoren moet je in zien het in het ligt van het algehele doel van de organisatie. In hoeverre staat men daar achter de organisatiedoelen, werksfeer, processen etc. Tevens voeren we zowel intern als extern de Net Promotor Score uit.
  maandag 12 december 2011 @ 13:07:20 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_105489774
Klinkt leuk, F-Bravo! Heb je bedrijfskunde gestudeerd?
Vraag me alleen wel af hoe je voor elkaar krijgt dat je serieus genomen wordt? Je bent natuurlijk een 'net van school af'-snotneus, zonder al te veel praktijkervaring (even gechargeerd). Hoe krijg je dan de top van bedrijven zo ver om van jullie advies aan te nemen over veranderingen die zij moeten doorvoeren?
KuikenGuppy
pi_105490516
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 13:07 schreef Burdie het volgende:
Klinkt leuk, F-Bravo! Heb je bedrijfskunde gestudeerd?
Vraag me alleen wel af hoe je voor elkaar krijgt dat je serieus genomen wordt? Je bent natuurlijk een 'net van school af'-snotneus, zonder al te veel praktijkervaring (even gechargeerd). Hoe krijg je dan de top van bedrijven zo ver om van jullie advies aan te nemen over veranderingen die zij moeten doorvoeren?
Ik heb Small Business & Retail Management gestudeerd. Mijn afstudeeronderzoek heeft een behoorlijke tijd in beslag genomen, maar die tijd kreeg ik gelukkig wel van mijn leraren. Ze waren zelf ook erg actief betrokken omdat ze het onderwerp erg interessant vonden. Het is uiteindelijk ook met een 9 beoordeeld!

Ervaring is 1, maar enthousiasme is een tweede. Gebrek aan ervaring kun je juist compenseren met enthousiasme, en theoretische kennis. Wat we merken is dat bedrijven ons juist interessant vinden omdat we een andere kijk op organisaties hebben.
We gebruiken het dus eigenlijk in ons voordeel. Je moet eens weten hoe snel je in een directiekamer zit, als je aangeeft dat je een afgestudeerde student bent die een methode heeft bedacht om een organisatie te verfrissen. Dan nodigen ze je in 70% van de gevallen wel uit!
  maandag 12 december 2011 @ 13:36:37 #70
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_105490760
Je moet het maar durven :D leuk hoor!
KuikenGuppy
pi_105491002
quote:
Nooooooooooooo, daar gaat mijn branche, haha maar zo snel zal het niet lopen. Wel vindt ik de prijzen voor de winkels te duur, voor een kleine winkel betaal je al 2700e per maand. Verder denk ik dat de fysieke winkels nooit verdwijnen.
pi_105491456
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2011 13:36 schreef Burdie het volgende:
Je moet het maar durven :D leuk hoor!
Niets eng aan hoor! Directeuren willen heel vaak veranderingen doorvoeren, maar waarbij het personeel in opstand komt, of niet wil meewerken. Als je ze daarmee confronteert heb je ze vaak al snel overtuigd.
Daarnaast altijd je mannetje staan. De rolverdeling is inderdaad ook bij binnenkomst, de-pas-afgestudeerde-student tegenover de machtige directeur. Wanneer we aangeven alleen met een bedrijf in zee te willen gaan, die geen genoegen neemt met de mentaliteit "het gaat wel goed zoals het gaat", doet vaak die rolverdeling compleet verdwijnen.
Zij willen dan wat en dan zullen ze ons moeten volgen. Erg leuk spelletje altijd!
pi_105491478
Knap dat je dat kan, je moet wel overtuigend overkomen.
Facts don't care about your feelings
pi_105492120
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 13:30 schreef F-Bravo het volgende:

[..]

Ik heb Small Business & Retail Management gestudeerd. Mijn afstudeeronderzoek heeft een behoorlijke tijd in beslag genomen, maar die tijd kreeg ik gelukkig wel van mijn leraren. Ze waren zelf ook erg actief betrokken omdat ze het onderwerp erg interessant vonden. Het is uiteindelijk ook met een 9 beoordeeld!

Ervaring is 1, maar enthousiasme is een tweede. Gebrek aan ervaring kun je juist compenseren met enthousiasme, en theoretische kennis. Wat we merken is dat bedrijven ons juist interessant vinden omdat we een andere kijk op organisaties hebben.
We gebruiken het dus eigenlijk in ons voordeel. Je moet eens weten hoe snel je in een directiekamer zit, als je aangeeft dat je een afgestudeerde student bent die een methode heeft bedacht om een organisatie te verfrissen. Dan nodigen ze je in 70% van de gevallen wel uit!
Leuk verhaal zeg! Aan welke school heb je je opleiding gevolgd? Doe zelf ook SB en begin volgende maand met mijn scriptie, een haalbaarheidsonderzoek voor mijn bedrijf.
Heb je een website?
pi_105499601
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 13:30 schreef F-Bravo het volgende:

[..]

Ik heb Small Business & Retail Management gestudeerd. Mijn afstudeeronderzoek heeft een behoorlijke tijd in beslag genomen, maar die tijd kreeg ik gelukkig wel van mijn leraren. Ze waren zelf ook erg actief betrokken omdat ze het onderwerp erg interessant vonden. Het is uiteindelijk ook met een 9 beoordeeld!

Ervaring is 1, maar enthousiasme is een tweede. Gebrek aan ervaring kun je juist compenseren met enthousiasme, en theoretische kennis. Wat we merken is dat bedrijven ons juist interessant vinden omdat we een andere kijk op organisaties hebben.
We gebruiken het dus eigenlijk in ons voordeel. Je moet eens weten hoe snel je in een directiekamer zit, als je aangeeft dat je een afgestudeerde student bent die een methode heeft bedacht om een organisatie te verfrissen. Dan nodigen ze je in 70% van de gevallen wel uit!
Klinkt bijna als een mooi jongensboek :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')