abonnement Unibet Coolblue
pi_105093308
Ik moet al een tijdje een bril maar dat ging even niet lukken kwa kosten. Gezien ik nu een financiele meevaller heb maak ik daar gelijk maar even gebruik van.

Ik heb zowel +, - als cillinders aan beide zijden. De + valt mee dus ik dacht eraan om die te laten vallen en dus alleen - en cillinder te nemen. Dan kan ik eventueel later een leesbril bij nemen indien nodig, momenteel heb ik er nog niet al teveel last van op korte afstand en een bril met 2 verschillende sterktes lijkt me maar vervelend kijken.

Ik heb gewoon basispakket Trias dus zal weinig tot geen vergoeding krijgen, wel iets van 20% korting dacht ik bij sommige opticiens.

Zijn ontspiegelde glazen handig ergens voor behalve het uiterlijk van de bril? Dit kun je achteraf ook laten doen lijkt me of niet?

Brilservice leek me wel een goede, iemand ervaring mee?

Wat ik belangrijk vind:

- Snelle service (dat ik geen 3 maanden op mijn bril hoef te wachten)
- Prijs kwa glazen (montuur maakt niet uit want - )


Als er nog dingen zijn waar ik aan met denken, die handig zijn, verkooppraatjes waar ik niet in moet trappen, dan hoor ik het graag.

[ Bericht 3% gewijzigd door Phantomesse op 02-12-2011 13:07:39 ]
pi_105093656
Je hebt + en - aan 1 oog?
I feel kinda Locrian today
pi_105093724
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 13:10 schreef starla het volgende:
Je hebt + en - aan 1 oog?
Ja, multifocale glazen heb je dan nodig maar die wil ik niet.

+ en - komt doorgaans pas voor na je 40ste :') ik ben 21 ;(
  vrijdag 2 december 2011 @ 13:36:56 #4
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_105094569
Zoek eens naar een opticien in de buurt die een optometrist in dienst heeft. Een optometrist is wat uitgebreider opgeleid, en zeker als je wat lastigere ogen hebt schijnt dit nogal uit te maken. (Niet dat een opticien persé een prutser is, maar je begrijpt me wel denk ik)

http://www.optometrie.com/pagina/5/Adressen-Optometristen

Waarom wil je geen multifocale bril? Ik krijg de indruk dat je vanalles wil laten vallen i.v.m. de kosten.

Ontspiegelde glazen zijn wel aan te raden als je dagelijks je bril op moet, en die zijn niet bedoeld voor een 'mooier uiterlijk van de bril, maar om reflectie en spiegeling te verminderen waar je last van kan hebben als je erdoor kijkt.
pi_105094626
Trias is sinds oktober volgens mij VGZ en dat zou inhouden dat je elke 2 jaar ¤150,- kunt declareren voor een complete bril. Vanaf 1 januari is dit overigens nog maar elke 3 jaar dus 'k zou wel deze maand nog even gauw een keuze maken.

Bij Pearle hebben ze een hoop leuke monturen voor jongeren (althans, vind ik dan) en zij regelen het gedoe met VGZ ook allemaal voor je zodat bij betaling meteen die ¤150,- is afgetrokken. Maar voor de beste service zou ik toch bij een particuliere opticien langsgaan, mijn ervaring is dat zij veel beter beseffen dat een bril stervensduur is en jaren mee moet terwijl men bij de standaard brillenzaken (Het Huis, Specsavers (voor 60+ ers), Eyewish, etc.) gewoon zo snel en zoveel mogelijk brillen wil verkopen.

Wanneer je een bril de hele dag gaat dragen zou ik wel voor ontspiegelde glazen kiezen, reflecties van zonlicht of koplampen van auto's worden anders echt bijzonder irritant. De superdeluxe anti-kras vuil- en waterafstotende glazen zijn dan weer wel behoorlijk overbodig.

Bij het passen van monturen moet je niet vergeten op het gewicht te letten. Daar denk je niet zo snel aan omdat je zo'n montuur dan toch maar een paar seconden op hebt, maar je wilt waarschijnlijk wel een bril die je niet halverwege de dag af moet doen omdat-ie je neus indeukt en je oren eraf snijdt.
pi_105095119
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 13:36 schreef Kreupel het volgende:
Zoek eens naar een opticien in de buurt die een optometrist in dienst heeft. Een optometrist is wat uitgebreider opgeleid, en zeker als je wat lastigere ogen hebt schijnt dit nogal uit te maken. (Niet dat een opticien persé een prutser is, maar je begrijpt me wel denk ik)

http://www.optometrie.com/pagina/5/Adressen-Optometristen

Waarom wil je geen multifocale bril? Ik krijg de indruk dat je vanalles wil laten vallen i.v.m. de kosten.

Ontspiegelde glazen zijn wel aan te raden als je dagelijks je bril op moet, en die zijn niet bedoeld voor een 'mooier uiterlijk van de bril, maar om reflectie en spiegeling te verminderen waar je last van kan hebben als je erdoor kijkt.
Oké ik zal even kijken.

Ik wil geen multifocaal omdat ik niet genoeg last ondervind van dichtbij en het me vervelend lijkt kijken. Neem aan dat het toch iets doet in het lage deel van je zichtveld als je vooruit kijkt. Daarnaast zijn die krengen ook niet goedkoop, maar vooral omdat ik van dichtbij nog redelijk goed kan zien heb vooral last bij verder dan een, twee meter.

Ontspiegeling neem ik wel dan want zal hem vast wel vaak gaan dragen, vooral buiten, thuis wil ik hem zo min mogelijk opdoen maar nu die zon zo laag staat in de winter is het wel handig ja.

Aah, Verboon doet aan optometrie, die ga ik straks maar even bellen dan of ik langs kan komen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 13:38 schreef Ireyon het volgende:
Trias is sinds oktober volgens mij VGZ en dat zou inhouden dat je elke 2 jaar ¤150,- kunt declareren voor een complete bril. Vanaf 1 januari is dit overigens nog maar elke 3 jaar dus 'k zou wel deze maand nog even gauw een keuze maken.

Bij Pearle hebben ze een hoop leuke monturen voor jongeren (althans, vind ik dan) en zij regelen het gedoe met VGZ ook allemaal voor je zodat bij betaling meteen die ¤150,- is afgetrokken. Maar voor de beste service zou ik toch bij een particuliere opticien langsgaan, mijn ervaring is dat zij veel beter beseffen dat een bril stervensduur is en jaren mee moet terwijl men bij de standaard brillenzaken (Het Huis, Specsavers (voor 60+ ers), Eyewish, etc.) gewoon zo snel en zoveel mogelijk brillen wil verkopen.

Wanneer je een bril de hele dag gaat dragen zou ik wel voor ontspiegelde glazen kiezen, reflecties van zonlicht of koplampen van auto's worden anders echt bijzonder irritant. De superdeluxe anti-kras vuil- en waterafstotende glazen zijn dan weer wel behoorlijk overbodig.

Bij het passen van monturen moet je niet vergeten op het gewicht te letten. Daar denk je niet zo snel aan omdat je zo'n montuur dan toch maar een paar seconden op hebt, maar je wilt waarschijnlijk wel een bril die je niet halverwege de dag af moet doen omdat-ie je neus indeukt en je oren eraf snijdt.
Vind de monturen die ze bij Pearle niet hebben zo. Wil zelf het liefst toch een montuur van Chanel (als ik dan veel geld uit ga geven, doe ik er maar meteen een paar tientjes bovenop. Vind Chanel brillen altijd erg mooi en klassiek staan bij mensen), Vogue of Calvin Klein.

Ik ga zo gewoon de stad in, wat zaakjes in en uit lopen.

Is het ook mogelijk om gewoon bij de opticien enkel het montuur te kopen en bij de optometrist de glazen of is dat weer onhandig met de verzekering?
  vrijdag 2 december 2011 @ 13:57:50 #7
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_105095294
Als je een Chanel montuur neemt ben je er inderdaad niet op uit om geld te besparen, haha!

Ik heb geen enkel verstand van multifocaal, maar als dat inderdaad vervelend kijkt is dat wel heel irritant als je dat de hele dag hebt.

Succes, ik ben benieuwd wat het wordt :)
pi_105095812
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 13:57 schreef Kreupel het volgende:
Als je een Chanel montuur neemt ben je er inderdaad niet op uit om geld te besparen, haha!

Ik heb geen enkel verstand van multifocaal, maar als dat inderdaad vervelend kijkt is dat wel heel irritant als je dat de hele dag hebt.

Succes, ik ben benieuwd wat het wordt :)
De prijs van A merk monturen valt opzich nog best mee, vanaf ¤150,- heb je ze al en dat heb ik er wel voor over. De glazen zijn de duurste grap ;(

En bedankt, ik zal even updaten als er meer bekend is.
  vrijdag 2 december 2011 @ 14:15:03 #9
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_105095941
Ik heb laatst glazen (gehard en ontspiegeld) meegekregen voor 90 euro (onafhankelijke opticien, geen keten als pearle etc.). Het montuur was gratis want overjarig model. Ik draag lenzen dus heb de bril voor noodgevallen.

Is een glas met cilinder zo veel duurder?
pi_105096143
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 14:15 schreef Kreupel het volgende:
Ik heb laatst glazen (gehard en ontspiegeld) meegekregen voor 90 euro (onafhankelijke opticien, geen keten als pearle etc.). Het montuur was gratis want overjarig model. Ik draag lenzen dus heb de bril voor noodgevallen.

Is een glas met cilinder zo veel duurder?
Wel enigzins, weet niet precies hoeveel duurder. 90 euro is wel erg goedkoop :o

Weet wel dat ik bij Pearle tegen de over de 200 heen zat met een model van 30 euro.
  vrijdag 2 december 2011 @ 14:34:10 #11
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_105096614
Hm, dat scheelt nogal..! ik moet je eerlijk zeggen dat ik géén idee heb of ik een goedkoper type glazen heb o.i.d., eerlijk gezegd geen aandacht aan besteed omdat het maar voor 'erbij' is.
pi_105097207
Mijn glazen met cilinder zijn niet duurder dan zonder hoor.. Nu zijn mijn afwijkingen niet zo groot (S -1.50 C +0.50) maar volgens mij zou dit ook tot sterktes van +- 4 niet het geval hoeven zijn. Desondanks waren ze alsnog 90 euro.. per stuk.
pi_105114846
Heb een Prada montuur genomen, enkelfocaal gewoon met cillinders.

Ben bij Verboon geweest, opgemeten en direct een montuur gekozen. Geen bonnetje van mijn sterktes meegekregen, moet zeggen dat het hier evengoed lopende band werk was als doorgaans.

Montuur zelf was ¤181,-
De glazen zijn ¤160,- ongeveer dus 80 per stuk, valt nog redelijk mee.

Zo, dat was dan mijn kerstcadeau voor dit jaar :')

Over een week/anderhalf mag ik hem ophalen *O*



Jammer alleen dat de pootjes ook gewoon zwart worden, vind deze pootjes ook wel leuk.

[ Bericht 18% gewijzigd door Phantomesse op 02-12-2011 21:57:47 ]
  zaterdag 3 december 2011 @ 14:51:18 #14
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_105133536
Nice!
Vind de kosten ook meevallen...
pi_105133608
Thanks!

Ja, als ik eerder had geweten dat het zo weinig ging kosten had ik hem veel eerder al genomen :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')