abonnement Unibet Coolblue
pi_105077867
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor wilt aanmaken.



[ Bericht 30% gewijzigd door Greys op 02-12-2011 09:07:30 ]
Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 2 december 2011 @ 09:06:47 #2
163650 Greys
pi_105086215
Even gekoppeld aan vorige deel en een zinnetje aan de OP toegevoegd :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105098915
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 09:06 schreef Greys het volgende:
Even gekoppeld aan vorige deel en een zinnetje aan de OP toegevoegd :)
Tnx ! ^O^ Dat koppelen lukte me niet :?
Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
pi_105098999
En de laatste reacties uit het vorige topic:

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:32 schreef akadoenka het volgende:
Kan een kat tegen natuurazijn?
Ik heb de grond een klein beetje esprenkeld en ipv weg rennen deed ze er een paar keer van likken
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:35 schreef Greys het volgende:

[..]

Volgens mij is het niet giftig oid want je mag bv een drinkfontein voor katten ook schoonmaken met natuurazijn.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 20:08 schreef deadly_kiss het volgende:
spelen jullie katten ook zo graag met plastic boodschappentassen? (die kraakdingen) :D
2 van mij gaan altijd tikkertje/verstoppertje spelen, een in de tas en de ander er bovenop springen enzo :')
alleen vandaag ging het een beetje verkeerd... ;(
de kat die in de tas zat (smackie) was er klaar mee en wilde weglopen (zo'n grote blokker tas)
alleen liep ze via de verkeerde opening van de tas weg, via het handvat...
ze zat dus halvewege vast aan die lus die bleef bij dr voorpoten hangen.. ze sprong van de tafel en schrok van de tas die als een balon vulde met lucht...
ze sprong door de kamer heen,over de bank het raamkozijn in en ze raakte in paniek door die tas die haar bleef volgen dus ze vloog alle kanten op totdat gelukkig uiteindelijk de tas scheurde..
heel de familie plumeaustaart in paniek en smackie heeft de hele middag met grote ogen en een hoge rug onder de eettafel gezeten aan de andere kant van de kamer _O-
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 22:56 schreef Wihakayda het volgende:
Mijne gaat er altijd in liggen, en dan kijken alsof het helemaal niet raar is...
Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 2 december 2011 @ 17:29:06 #5
163650 Greys
pi_105102495
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:40 schreef Wihakayda het volgende:

[..]

Tnx ! ^O^ Dat koppelen lukte me niet :?
Klopt, als het al een reeks is gaat het automatisch als je op 'open nieuw deel' klikt, maar dat was het nog niet. Vanaf nu wel :Y Ik ga de eerdere delen er straks ook nog aan vast zetten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105215688
Ok, ik geef mijn 2 katten doordeweeks altijd brokjes, en in het weekend meestal natvoer, vlees of vis uit een bakje. Nu dacht ik van, goh, laat ik ze eens verwennen, en ook n.a.v. een foto in het Britjestopic, dus had ik lekkere kipdrumsticks gekocht. Ik heb die op een bordje gelegd en in de kamer gezet. Camera erbij, want je weet nooit wat voor capriolen ze uithalen :') en wat gebeurde er.... helemaal niks -O- Eventjes er aan ruiken, met het pootje van het bordje af tikken, maar meer niet. Daarna had ik 1 drumstick in stukken gesneden, maar ook daar, zelfde resultaat. Ik dus 8)7

Paar dagen later, nieuwe poging, ditmaal met verse zalmfilet (het mocht wat kosten :') )En wat denk je? Weer helemaal niks. Jawel trouwens, ze hebben eventjes aan de zalm gelikt :') Maar daarna lopen ze er weer straal voorbij. -O- En ook hier had ik daarna de zalm in kleine stukjes gesneden, maar dat mocht ook niet baten.

Ik snap er eigenlijk helemaal niets van. Omdat in het natvoer wat ze krijgen ook vaak vis (waaronder zalm) en kip zit. En dan is het nomnomnom, ze springen al op het aanrecht als ik zo'n blikje uit de kast haal. Nou wil ik ze het natuurlijk niet opdringen, en ik vind het zelf ook helemaal niet erg om de kip en de zalm zelf op te eten :9, maar toch, ik had het speciaal voor hun gekocht, dus dan voel ik me lullig als ik het zelf op ga eten, maarja, misschien lussen ze het niet zo.

Iemand hier ervaring mee, of tips om het misschien lekkerder te maken voor de katten (de kip eerst koken ofzo? En ja, ik weet dat braden niet mag i.v.m. het versplinteren van bot). Niet dat ik ze helemaal op vers vlees wil zetten, maar ik dacht dat ze wel zin hadden af en toe in een stukje vlees of vis? Spinnen en andere insecten zijn geen probleem in ieder geval O+
  maandag 5 december 2011 @ 20:13:53 #7
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_105222972
Mijn lieve poezebeest heeft sinds een week of twee bedacht dat het leuk is om 's nachts te gaan jammeren en aan de deur te krabben. Ze zit samen met m'n tweede poezel samen in de woonkamer. Is nooit een probleem geweest, maar sinds kort doet ze echt super vervelend. Ik kan haar wel op m'n slaapkamer nemen (ze is dan gewoon de hele nacht stil) maar het voelt een beetje als voortrekken op de ander. Plus dat ik er eigenlijk ook helemaal geen zin in heb om elke dag die kat in bed te hebben ivm ruimte en vooral haar..
We hebben verder ook niet echt een andere kamer waar we ze beiden in kunnen doen. De berging waar de bak staat maar dat is een ruimte van 2x2 waar ze ook niet bepaald plek hebben om lekker te liggen. Iemand die een oplossing weet? Ik wil gewoon weer rustig slapen :'(
Therapy has taught me that nothing is my fault.
  maandag 5 december 2011 @ 20:25:38 #8
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_105223709
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:13 schreef Ladylicious het volgende:
Mijn lieve poezebeest heeft sinds een week of twee bedacht dat het leuk is om 's nachts te gaan jammeren en aan de deur te krabben. Ze zit samen met m'n tweede poezel samen in de woonkamer. Is nooit een probleem geweest, maar sinds kort doet ze echt super vervelend. Ik kan haar wel op m'n slaapkamer nemen (ze is dan gewoon de hele nacht stil) maar het voelt een beetje als voortrekken op de ander. Plus dat ik er eigenlijk ook helemaal geen zin in heb om elke dag die kat in bed te hebben ivm ruimte en vooral haar..
We hebben verder ook niet echt een andere kamer waar we ze beiden in kunnen doen. De berging waar de bak staat maar dat is een ruimte van 2x2 waar ze ook niet bepaald plek hebben om lekker te liggen. Iemand die een oplossing weet? Ik wil gewoon weer rustig slapen :'(
Misschien kan je poes niet bij de kattebak komen 's nachts en is dat het probleem?

Ik heb trouwens ook nog een vraag: Hoe vaak kakken jullie katten :')? Die van ons hiero, schijnt zo'n 4-5 x per dag op de kattenbak te zitten. We verschonen de kattenbak ook dagelijks.. Is uiteindelijk niet echt bevorderlijk voor de portemonnee want zo'n grote 32liter zat korreltjes gaat er met 2 weken erdoorheen :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 5 december 2011 @ 20:28:41 #9
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_105223907
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:25 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Misschien kan je poes niet bij de kattebak komen 's nachts en is dat het probleem?

Nope. De deur naar de berging zit een staaltje tussen zodat die nooit helemaal dicht kan vallen en ze er altijd bij kunnen..
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_105417573
Hoi! Vraagje.

Heb. 2 katten, sinds een half jaar. En ik dacht laat ik t eens lekker voor ze maken, en een kattenkussen kopen. Maar ze plassen er iedere keer op!

Ik heb het ook geprobeerd met gewoon een plaid opvouwen. Maar daar plassen ze ook op :?

Maar kan ik nu beter gewoon niks kopen? Maar dan vind ik dan ook weer zo rot.. We hebben verder niet echt iets 'cozy' voor de katten om op te liggen haha.

Tips?? Thx!
~ Bonito La Risa ~
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 10 december 2011 @ 21:01:45 #11
163650 Greys
pi_105428205
En als ze bv op je bank liggen? Daar plassen ze niet op neem ik aan?
Misschien zien ze het als 'te nieuw' en worden ze er onzeker van, echt geen idee :o
Soms kunnen katten uit onvrede gaan plassen als er iets in je interieur veranderd is, dus misschien dat ze dit ook zo zien.

Je zou het kunnen testen door een keertje bijvoorbeeld een Feliway stekker (gewoon in de dierenwinkel of bij je dierenarts) te kopen, dat kan sowieso nooit kwaad. En als je die stekker er een dag of 3 in hebt in je woonkamer, dan leg je er een oude opgevouwen handdoek neer. Die dus weggegooid mag worden als ze er toch op plassen. Stel dat dat wél goed gaat met de stekker die ze net wat ondersteuning geeft om het als 'fijn' te zien, dan kan je nog een keer een andere oude handdoek proberen en daarna misschien een goedkoop fleecekleedje van de Action ofzo :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105428404
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:25 schreef monsterd. het volgende:



Ik heb trouwens ook nog een vraag: Hoe vaak kakken jullie katten :')? Die van ons hiero, schijnt zo'n 4-5 x per dag op de kattenbak te zitten. We verschonen de kattenbak ook dagelijks.. Is uiteindelijk niet echt bevorderlijk voor de portemonnee want zo'n grote 32liter zat korreltjes gaat er met 2 weken erdoorheen :')
huh, nooit van uitscheppen gehoord? :o
wij scheppen elke dag de bakken uit en 1, heel soms 2x per week nieuw grind.
pi_105428496
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 16:09 schreef Mixende_match het volgende:
Hoi! Vraagje.

Heb. 2 katten, sinds een half jaar. En ik dacht laat ik t eens lekker voor ze maken, en een kattenkussen kopen. Maar ze plassen er iedere keer op!

Ik heb het ook geprobeerd met gewoon een plaid opvouwen. Maar daar plassen ze ook op :?

Maar kan ik nu beter gewoon niks kopen? Maar dan vind ik dan ook weer zo rot.. We hebben verder niet echt iets 'cozy' voor de katten om op te liggen haha.

Tips?? Thx!
als ik iets nieuw koop gooi ik het eerst in de wasmachine...
wat ook kan helpen, even een weekje op je bed leggen of in je kledingkast.
of (indien plaid) zelf gebruiken door erop of eronder te gaan zitten op de bank.
dan ruikt het wat bekender en accepteren ze het sneller.
wat ook kan is dat ze jaloers op elkaar zijn.. hebben ze genoeg plekjes om te gaan liggen?
  zondag 11 december 2011 @ 00:41:36 #14
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_105438828
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 21:06 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

huh, nooit van uitscheppen gehoord? :o
wij scheppen elke dag de bakken uit en 1, heel soms 2x per week nieuw grind.
4 x per dag uitscheppen vind ik vrij veel... Zeker als je een tijdje niet thuis bent en dan thuis komt..

Meneer is hier heel kieskeurig waar hij zijn drolletje laat, dus als ik het te lang laat liggen dan doet hij het gewoon niet en blijft hij zeuren... Logisch ook wel, maartoch. :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_105444177
Ik zou hem er toch maar aan laten wennen dat 1x per dag de drollen eruit gaan.. kost toch klauwen met geld zo?
Ik ben voor 5 katten 2,- per week kwijt aan grind :)
pi_105446009
Hooi,
Vraagje!
Onze kat is vanmorgen betrokken geraakt in een hevige catfight met het monster van de buren...
We hebben ze uit elkaar gehaald, maar sindsdien loopt onze kat bijna niet meer op zn rechterpootje...
Hij ligt nu uitgeteld op de bank maar ik heb toch het idee dat het onderste gewricht uit de kom is want het lijkt n beetje scheef te staan... Iemand hier ervaringen mee?
Kan het wachten tot morgen of toch maar de dienstdoende DA bellen? Er staat alleen voor spoedgevallen..maar hoe spoed is dit?
haken is cool
pi_105446016
Ter aanvulling...: we mogen er gewoon aankomen en het n beetje bewegen..hij gaat dan ook niet mauwen ofzo van de pijn..
haken is cool
pi_105446024
Als jouw been uit de kom zou liggen, zou je dan ook tot morgen wachten? :+
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 december 2011 @ 11:02:37 #19
163650 Greys
pi_105446058
quote:
12s.gif Op zondag 11 december 2011 11:01 schreef PaarsBeestje het volgende:
Als jouw been uit de kom zou liggen, zou je dan ook tot morgen wachten? :+
Dat zou ook mijn eerste reactie zijn, maar het kan ook iets simpels zijn als 'verzwikt' en dan is het met een uurtje wellicht weer goed.

Het is alleen idd extra lastig met katten, want die houden zich vaak groot. Katten laten weinig zien als ze echt veel pijn hebben.

Hoe lang is het geleden dat gevecht, hoeveel uur? Als het echt *net* is, dan zou ik het een uurtje aankijken ofzo.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105446061
update: poes springt van de bank en loopt nu rustiger verder op beide poten...
haken is cool
pi_105446076
Ja nee ik snap ook wel als het echt uit de kom ligt dan gaan we heen....maar het is gewoon lastig in te schatten vind ik..
haken is cool
pi_105446090
Het is nu ongeveer een halfuur geleden en meneer kan ineens weer lopen :P
We kijken het nog ff aan
haken is cool
pi_105474936
en nuuuuuuuuuuuuuuuu? :P
pi_105475043
oh, handig topic om in m'n lijst te hebben.
verkapte tvp zeg maar :@
niet meer
pi_105475835
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 21:08 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

als ik iets nieuw koop gooi ik het eerst in de wasmachine...
wat ook kan helpen, even een weekje op je bed leggen of in je kledingkast.
of (indien plaid) zelf gebruiken door erop of eronder te gaan zitten op de bank.
dan ruikt het wat bekender en accepteren ze het sneller.
wat ook kan is dat ze jaloers op elkaar zijn.. hebben ze genoeg plekjes om te gaan liggen?
Thx.
Even antwoorden op je vragen:
Ik was hem Zowieso vaak, vriend is beetje allergisch aangelegd voor kattenharen. Dus vaak haren opzuigen etc.
Ze hebben niet echt andere lekkere zachte plekjes om op te liggen. Lola ligt vaak op t aquarium. En ze kunnen op onze 2 leren fauteuils liggen, en op de leren bureaustoel.

Maar ik zal met die plaid en/of kattenkussen proberen in slaapkamer oid liggen. Haha
~ Bonito La Risa ~
pi_105476153
oh, wat je ook nog kan proberen is catnip spray kopen.. wel zorgen dat ze het flesje nooit te pakken krijgen :P
ik had dit eens op de kattenpaal gespoten om mijn bankstel te besparen...
ineens stonden mijn 5 katten als gedrogeerde wezens helemaal tegen dat ding aan te kroelen, kopjes geven.. en overal liggen en rollen :')
  maandag 12 december 2011 @ 05:29:11 #27
351185 Quisho
Pay attention, it's free
pi_105482323
quote:
10s.gif Op zondag 11 december 2011 22:42 schreef welkominspace het volgende:
oh, handig topic om in m'n lijst te hebben.
verkapte tvp zeg maar :@
:Y

Maar ik heb wel degelijk een vraag, mijn 2 katten hebben sinds kort wel heel veel jeuk, meer dan normaal. Maar ze zijn wel rustig, het is niet dat ze gek worden en rondrennen van de jeuk. Zouden het vlooien kunnen zijn? Of misschien bijwerkingen van kattensnoepjes die ik ze sinds kort geef.
pi_105482339
wat voor een snoepjes geef je ze?

mijn kat is of binnen of buiten, ik kan hem niet vinden.
stomme beest gaat altijd op onzichtbare plekjes liggen zodat ik elk kwartier de deur check of ie niet naar binnen wil :')
niet meer
pi_105483114
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 23:03 schreef deadly_kiss het volgende:
oh, wat je ook nog kan proberen is catnip spray kopen.. wel zorgen dat ze het flesje nooit te pakken krijgen :P
ik had dit eens op de kattenpaal gespoten om mijn bankstel te besparen...
ineens stonden mijn 5 katten als gedrogeerde wezens helemaal tegen dat ding aan te kroelen, kopjes geven.. en overal liggen en rollen :')
Al geprobeerd, maar dat spul werkt niet echt bij ze geloof ik haha. Feliway heb ik ook geprobeerd trouwens

DAt soort verhalen heb ik ook gehoord, haha grappig!!
~ Bonito La Risa ~
  maandag 12 december 2011 @ 12:31:15 #30
351185 Quisho
Pay attention, it's free
pi_105488842
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 05:33 schreef welkominspace het volgende:
wat voor een snoepjes geef je ze?

mijn kat is of binnen of buiten, ik kan hem niet vinden.
stomme beest gaat altijd op onzichtbare plekjes liggen zodat ik elk kwartier de deur check of ie niet naar binnen wil :')
Uh, weet de naam niet, ze zijn ook op nu dus heb het zakje al weggegooid, maar het was een oranje zakje.
pi_105488904
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 12:31 schreef Quisho het volgende:

[..]

Uh, weet de naam niet, ze zijn ook op nu dus heb het zakje al weggegooid, maar het was een oranje zakje.
beetje van die ovale snoepjes die beetje op die rolletjes salmiak lijken?
ik geef mijn kat altijd die wiskas snoepjes,zijn ze dol op en die zijn ook goed voor ze.
voor hun ogen en hart geloof ik.

maar het zouden vlooien kunnen zijn, gebruik je vlooienbandje of pipetje ofzo?
en mss eens naar hun huid kijken, mss hebben ze een uitslag of geïrriteerde huid ofzo.
niet meer
pi_105494380
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 11:04 schreef MissN het volgende:
Het is nu ongeveer een halfuur geleden en meneer kan ineens weer lopen :P
We kijken het nog ff aan
Wat ook vaak gebeurd is dat ze dan een nagel afbreken, en er paar uur last van hebben, had de mijne laatst ook.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_105521693
Poes is weer helemaal oke!! :) nergens geen last meer van..... Het was toch n beetje de schrik en misschien issie dr wel in gebeten ofzo..ik weet het niet!
haken is cool
pi_105610611
omg... Stinkie rent net als een malloot onder de kerstboom vandaan..
lampjes waren ineens uit.. denk dat ze een oplawaai heeft gekregen tijdens het doorkauwen van de stroomkabel :')
't zou eens tijd worden ~O> we worden een beetje moe van dat kabel-repareren..
pi_105611640
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 11:41 schreef deadly_kiss het volgende:
omg... Stinkie rent net als een malloot onder de kerstboom vandaan..
lampjes waren ineens uit.. denk dat ze een oplawaai heeft gekregen tijdens het doorkauwen van de stroomkabel :')
't zou eens tijd worden ~O> we worden een beetje moe van dat kabel-repareren..
Oeps!
pi_105612636
achja... tis gelukkig maar 1 van de 5 katten die zich soms niet kan gedragen :P
pi_105622449
die van ons negeert de kerstboom volkomen..gelukkig!
haken is cool
  donderdag 15 december 2011 @ 18:16:45 #38
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_105623573
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 17:44 schreef MissN het volgende:
die van ons negeert de kerstboom volkomen..gelukkig!
same here, het beestje is pas 4 maanden dus was wel een beetje huiverig... ~:)
pi_105706743
Mijn kat gaat sinds een paar dagen naar buiten. Ik heb haar zo'n 4 en een halve week binnen gehouden sinds de aanschaf en toen begon ze zo te mauwen dat ik haar maar naar buiten heb gelaten. De eerste dagen ging dat prima. Dan was ze een uurtje weg en kwam ze weer naar de deur. Maar nu is ze al zo'n 7 uur weg. Ik ken mensen die hun kat wel eens een nachtje of een dag 'kwijt' zijn geweest, maar maak me toch een beetje zorgen. Ze is 2 jaar oud en ze redt zich prima. Maar toch. Moet ik me al zorgen maken?
  zaterdag 17 december 2011 @ 22:02:27 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105706818
Ja. Ik zou wel gaan zoeken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_105706837
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:02 schreef Lienekien het volgende:
Ja. Ik zou wel gaan zoeken.
Heb ik al gedaan. Nergens te vinden. Ontzettend veel plekken in de buurt voor een kat om zich te verschuilen.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 17 december 2011 @ 22:13:09 #42
163650 Greys
pi_105707202
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:00 schreef Disorder het volgende:
Mijn kat gaat sinds een paar dagen naar buiten. Ik heb haar zo'n 4 en een halve week binnen gehouden sinds de aanschaf en toen begon ze zo te mauwen dat ik haar maar naar buiten heb gelaten. De eerste dagen ging dat prima. Dan was ze een uurtje weg en kwam ze weer naar de deur. Maar nu is ze al zo'n 7 uur weg. Ik ken mensen die hun kat wel eens een nachtje of een dag 'kwijt' zijn geweest, maar maak me toch een beetje zorgen. Ze is 2 jaar oud en ze redt zich prima. Maar toch. Moet ik me al zorgen maken?
Met brokjes rammelen en roepen heb je natuurlijk ook allemaal al gedaan kan ik me voorstellen.
Kan uiteraard best dat ze het gewoon zo naar haar zin heeft dat ze langer weg blijft nu, maar misschien kan je voor je eigen nacht- en gemoedsrust iets van een kattenluik maken dat ze altijd naar binnen kan komen, ook al is het 's nachts?
En voor het geval ze wel verdwaald is - al verdwalen katten echt niet zo snel en je hebt haar ook vrij lang binnen gehouden eerst - heeft ze een chip? Ik hoop voor je dat ze alsnog zo voor de deur staat te blèren :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105707251
Ja dat hoop ik ook. Ja, ze heeft een chip. Komt vast wel goed, maar ik wil liever gewoon normaal kunnen slapen zonder te piekeren. Ik heb al een kattenluikje aangeschaft, maar had deze nog niet geïnstalleerd. Ik speelde tot nu toe voor portier, en dat ging tot vandaag prima.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 17 december 2011 @ 22:15:38 #44
163650 Greys
pi_105707337
Kan ik me helemaal voorstellen hoor, dat je toch niet echt gerust gaat slapen. Laat je het alsjeblieft nog even weten?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 17 december 2011 @ 22:17:15 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105707409
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:02 schreef Disorder het volgende:

[..]

Heb ik al gedaan. Nergens te vinden. Ontzettend veel plekken in de buurt voor een kat om zich te verschuilen.
Blijven zoeken, blijven roepen. Ik heb ook wel eens de halve nacht rondjes rond ons huis gelopen. 's Nachts is de kans groter dat de kat je hoort. Ook goed luisteren. Mijn kat bleek eens ergens binnen opgesloten te zitten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_105707808
Nee, dat gaat me te ver. De kat van mijn ex was af en toe ook een nachtje weg. Ik laat het raam open als ik straks ga slapen.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 18 december 2011 @ 00:34:20 #49
163650 Greys
pi_105712000
*O* Top!
Slaap lekker :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105715875
Ik heb lekker geslapen. Zala vindt het denk ik wel spannend om de buurt een beetje te verkennen :)
pi_105772624
Als een kat in volledige chillstand naar je hand hapt, maar niet echt bijt maar de hand gewoon vasthoudt (bij het aaien als die tegen je aan ligt bijv.) is dat goed of slecht? Kan er niet echt iets uit opmaken :')
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 19 december 2011 @ 15:37:04 #52
163650 Greys
pi_105773234
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:22 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Als een kat in volledige chillstand naar je hand hapt, maar niet echt bijt maar de hand gewoon vasthoudt (bij het aaien als die tegen je aan ligt bijv.) is dat goed of slecht? Kan er niet echt iets uit opmaken :')
Oh da's altijd erg lastig te interpreteren :D
Het kan zoveel betekenen:

- Nok eens met dat gefriemel, baas.
- Willen spelen.
- Ga door want ik heb het zo graag.

Succes! _O- :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105774269
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:37 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh da's altijd erg lastig te interpreteren :D
Het kan zoveel betekenen:

- Nok eens met dat gefriemel, baas.
- Willen spelen.
- Ga door want ik heb het zo graag.

Succes! _O- :+
_O- als dat beest eens gewoon normaal kon communiceren. :')
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  maandag 19 december 2011 @ 16:04:26 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105774424
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:26 schreef Disorder het volgende:
Nee, dat gaat me te ver. De kat van mijn ex was af en toe ook een nachtje weg. Ik laat het raam open als ik straks ga slapen.
Heel mooi dat ze terug is, maar als je een kat nog maar zo kort hebt, is het wel een risico. Dat kun je niet vergelijken met een andere kat die wel eens een nacht wegblijft maar al veel vertrouwder is met zijn huis en de omgeving.
The love you take is equal to the love you make.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 19 december 2011 @ 16:07:35 #55
163650 Greys
pi_105774570
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2011 16:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heel mooi dat ze terug is, maar als je een kat nog maar zo kort hebt, is het wel een risico. Dat kun je niet vergelijken met een andere kat die wel eens een nacht wegblijft maar al veel vertrouwder is met zijn huis en de omgeving.
De kat is ruim vier weken binnen gebleven bij Disorder. Dat zou op zich wel genoeg moeten zijn, toch? Of wat staat daar gemiddeld voor? :) (Ik heb een binnenkat dus weet het echt niet).
De kat kan nooit vertrouwd raken met zijn omgeving als hij daar nu niet ook de kans krijgt om naar buiten te gaan. En hij is dus geen nacht weggebleven uiteindelijk gelukkig ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 19 december 2011 @ 16:09:35 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105774655
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 16:07 schreef Greys het volgende:

[..]

De kat is ruim vier weken binnen gebleven bij Disorder. Dat zou op zich wel genoeg moeten zijn, toch? Of wat staat daar gemiddeld voor? :) (Ik heb een binnenkat dus weet het echt niet).
De kat kan nooit vertrouwd raken met zijn omgeving als hij daar nu niet ook de kans krijgt om naar buiten te gaan. En hij is dus geen nacht weggebleven uiteindelijk gelukkig ;)
Meestal bouw je het naar buiten gaan geleidelijk op. Beginnen met kwartiertjes vlak voor het eten en dan steeds wat langer. En bij voorkeur niet 's avonds of 's nachts.
The love you take is equal to the love you make.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 19 december 2011 @ 16:12:18 #57
163650 Greys
pi_105774790
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2011 16:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Meestal bouw je het naar buiten gaan geleidelijk op. Beginnen met kwartiertjes vlak voor het eten en dan steeds wat langer. En bij voorkeur niet 's avonds of 's nachts.
Maar katten houden zich niet standaard aan een horloge, toch? :P
Ik bedoel, hoe zorg je er dan voor dat je kat eerst binnen een kwartier terug is, een paar dagen later binnen een half uur etc? Daar zijn sommige katten toch veel te eigengereid voor?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 19 december 2011 @ 16:13:50 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105774855
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 16:12 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar katten houden zich niet standaard aan een horloge, toch? :P
Ik bedoel, hoe zorg je er dan voor dat je kat eerst binnen een kwartier terug is, een paar dagen later binnen een half uur etc? Daar zijn sommige katten toch veel te eigengereid voor?
Ik zeg toch, vlak voor het eten? En sowieso is het ook een kwestie van oefenen met weer naar binnen roepen.
The love you take is equal to the love you make.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 19 december 2011 @ 16:15:43 #59
163650 Greys
pi_105774943
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2011 16:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zeg toch, vlak voor het eten?
Ik wilde alleen maar aangeven dat sommige katten daar veel te eigenwijs voor zijn en zich geen kont aantrekken van etenstijd. That's all.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 19 december 2011 @ 16:17:32 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105775026
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 16:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik wilde alleen maar aangeven dat sommige katten daar veel te eigenwijs voor zijn en zich geen kont aantrekken van etenstijd. That's all.
Mijn advies is uit ervaring en lijkt me een goede richtlijn. Of heb je een beter advies?
The love you take is equal to the love you make.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 19 december 2011 @ 16:38:54 #61
163650 Greys
pi_105776030
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2011 16:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Mijn advies is uit ervaring en lijkt me een goede richtlijn. Of heb je een beter advies?
Nou nou... ik zeg toch nergens dat jouw advies fout is? :D
Ik zeg alleen dat SOMMIGE (!!) katten zich er geen kont van aan zullen trekken. Niets aan gelogen. Wil toch niet zeggen dat Disorder jouw advies niet hoeft te proberen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105839044
Ik vind weinig eenduidigheid over castratie en steriliatie op internet, dus kom ik hier vragen.
Ik heb een kater en poes van 4 maanden, omdat ik blij ben met 2 katten wil ik ze tijdig beide laten helpen.
Sommige zeggen dat ze er rond de 6 maanden of later 'aan toe zijn' en dan geholpen moeten worden.
Maar ik lees ook wel eens dat het soms tijdig wordt gedaan zodat ze geen klachten krijgen.

Hoe beslis ik wanneer het juiste moment is? En waaraan herken ik dat ze eraan toe zijn?
pi_105839309
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 21:38 schreef Miriampje het volgende:
Ik vind weinig eenduidigheid over castratie en steriliatie op internet, dus kom ik hier vragen.
Ik heb een kater en poes van 4 maanden, omdat ik blij ben met 2 katten wil ik ze tijdig beide laten helpen.
Sommige zeggen dat ze er rond de 6 maanden of later 'aan toe zijn' en dan geholpen moeten worden.
Maar ik lees ook wel eens dat het soms tijdig wordt gedaan zodat ze geen klachten krijgen.

Hoe beslis ik wanneer het juiste moment is? En waaraan herken ik dat ze eraan toe zijn?
6 maanden is een prima leeftijd, eerder kan ook.
Je merkt het snel wanneer ze eraan toe zijn: meer vechten, kater die poes wil bespringen, kater die op plekken in huis gaat sproeien of plassen, poes die gaat gillen en zich aanbiedt aan de kater... allemaal signalen dat je een afspraak bij de dierenarts moet gaan maken. Soms gebeurt dit met 5 maanden, soms pas met 7 maanden. Maar voorkomen is beter dan genezen.

Zelf heb ik mijn kitten met 5 maanden laten castreren, nog voordat hij ging puberen. En daar heeft hij niks onder geleden en weet je zeker dat je het voor bent.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_105839485
volgens mij is jonger dan 6 maanden niet aangeraden.
ik heb het bij 9 maanden gedaan bij zowel de poezen als de kater.

en nog even over het buitenspelen, ik heb mijn katten aangeleerd dat als ik met het snoepbakje rammel of met de plastic klefvoer bordjes rammel dat ze terug naar binnen komen.
ik gebruik die roze bakjes van whiskas met oortjes aan de deksel...
gewoon aanleren door elke dag met dat bakje te rammelen en ze krijgen pas een snoepje als ze voor je gaan zitten :)
ik kan dus zelf bepalen hoe lang ik ze buiten laat spelen, als ik weg moet rammmel ik en dan komen ze naar binnen geraced zodat ik de deur op slot kan doen :P
pi_105839626
Maar gaan katten niet honderden meters ver van het huis af op verkenning? Dat horen ze dan toch niet?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_105839773
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 21:48 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Maar gaan katten niet honderden meters ver van het huis af op verkenning? Dat horen ze dan toch niet?
jawel..
wij hebben achter ons huis van die tussenpaden waar alle achtertuinen uitkomen.. soms moet ik weleens de tuin uitlopen zodat het geluid verder reikt... en het snoepbakje moet bijna half leeg zijn anders rammelt die niet hard genoeg :P
soms doe ik ook weleens andere brokjes in die bakjes anders krijgen ze teveel... want niet alle 5 mijn katten komen soms tegelijk terug naar huis dus dan sta ik de laatste 2 nog te roepen terwijl er al 3 rond mn voeten tortelen smekend om snoepjes :')
pi_105847087
Ik heb een kat, die soms wel bij me op schoot komt en soms niet.

Meestal doet hij dit als ik alleen thuis ben en al tijdje niemand om zich heen heeft gehad.

Maar heel vaak loopt die gewoon rond of zit die wat en anders speel ik met hem

Mijn oude kat kwam altijd bij me zitten (overleden)

Waarom deze niet zo?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 december 2011 @ 00:13:48 #68
163650 Greys
pi_105847613
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2011 00:04 schreef Dientje12 het volgende:
Ik heb een kat, die soms wel bij me op schoot komt en soms niet.

Meestal doet hij dit als ik alleen thuis ben en al tijdje niemand om zich heen heeft gehad.

Maar heel vaak loopt die gewoon rond of zit die wat en anders speel ik met hem

Mijn oude kat kwam altijd bij me zitten (overleden)

Waarom deze niet zo?
Omdat kat! :7
(Kortom, die doen vaak gewoon alleen maar waar ze zelf zin in hebben!)

Mijn kat kwam de eerste paar jaar nooit op schoot liggen en sinds kort is ie er niet meer vanaf te meppen, het kan dus ook zomaar weer omslaan.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105847708
Weet iemand waar je halsbandjes kunt bestellen die een kat niet kapot kan krabben? Er zijn er al 2 gesneuveld :')
  Moderator / Miss SHO woensdag 21 december 2011 @ 00:27:22 #70
22592 crew  Ole
pi_105848375
Bandjes moeten juist kapotgaan. Anders kunnen ze stikken als ze ergens achter blijven haken.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_105848452
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 00:27 schreef Ole het volgende:
Bandjes moeten juist kapotgaan. Anders kunnen ze stikken als ze ergens achter blijven haken.
Dan koop ik dus om de paar dagen een nieuwe.
  woensdag 21 december 2011 @ 00:28:36 #72
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_105848467
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 00:27 schreef Ole het volgende:
Bandjes moeten juist kapotgaan. Anders kunnen ze stikken als ze ergens achter blijven haken.
Daarom een halsband kopen met zo'n veiligheidsding. Die gaat vanzelf open als er druk op staat.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 december 2011 @ 00:29:04 #73
163650 Greys
pi_105848490
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 00:27 schreef Ole het volgende:
Bandjes moeten juist kapotgaan. Anders kunnen ze stikken als ze ergens achter blijven haken.
Jij bedoelt wrs die bandjes met een stukje elastiek, of een sluiting die idd los schiet als ze ergens aan een tak blijven hangen oid.
Maar dat ze hun complete bandje aan flarden kunnen krabben? :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105858460
Ik had dus zulke bandjes, die rekken mee. Maar ze krabt ze elke keer net zo lang aan flarden tot ze loslaten. Ben op zoek naar een katveilig alternatief.
  woensdag 21 december 2011 @ 10:47:12 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105858646
Een bandje is geen must.
The love you take is equal to the love you make.
pi_105858790
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:47 schreef Lienekien het volgende:
Een bandje is geen must.
Vind ik wel. Die van mij loopt graag buiten en dat adressen-kokertje moet toch ergens aan bungelen.
  woensdag 21 december 2011 @ 10:58:08 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105858947
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:52 schreef Disorder het volgende:

[..]

Vind ik wel. Die van mij loopt graag buiten en dat adressen-kokertje moet toch ergens aan bungelen.
Ik neem aan dat je kat ook gechipt is? Als dat niet zo was, dan zou ik ook niet graag een kat buiten hebben lopen zonder adreskokertje. Maar die van ons heeft er ook geen meer, omdat het bandje erg ging irriteren in de nek. Door die chip is ze ook vindbaar.
The love you take is equal to the love you make.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 december 2011 @ 10:59:21 #78
163650 Greys
pi_105858982
Disorder z'n kat heeft idd een chip, dus dan zou ik denk ik ook dat bandje met kokertje weglaten als ze het zo kapot krabt :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105859812
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:59 schreef Greys het volgende:
Disorder z'n kat heeft idd een chip, dus dan zou ik denk ik ook dat bandje met kokertje weglaten als ze het zo kapot krabt :Y
Ze heeft een chip inderdaad. Maar een kokertje is misschien handiger aangezien iedereen meteen een kokertje kan openen en niet iedereen thuis een chiplezer heeft. Ik ben nog wat voorzichtig omdat ze pas sinds een week (min of meer) buiten loopt. Maar misschien is het niet nodig.

Bizar trouwens. Ze kan deuren openen (ze springt hoog tegen een deur op en laat zich met de voorpoten op de klink vallen). Maar ze heeft geen flauw idee wat ze met het kattenluikje moet :')
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 december 2011 @ 11:27:39 #80
163650 Greys
pi_105859875
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:25 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ze heeft een chip inderdaad. Maar een kokertje is misschien handiger aangezien iedereen meteen een kokertje kan openen en niet iedereen thuis een chiplezer heeft. Ik ben nog wat voorzichtig omdat ze pas sinds een week (min of meer) buiten loopt. Maar misschien is het niet nodig.
Snap ik volledig! En het is alleen maar te prijzen dat je liever èn èn hebt, dus een kokertje en een chip. Je bent zuinig op je kat, logisch.
Misschien kan je het nog even een paar keer proberen met een bandje en als het dan blijkt dat ze er echt niet aan kan wennen en ze blijft slopen, dan kan je het evt. met alleen de chip af :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105867226
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:25 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ze heeft een chip inderdaad. Maar een kokertje is misschien handiger aangezien iedereen meteen een kokertje kan openen en niet iedereen thuis een chiplezer heeft. Ik ben nog wat voorzichtig omdat ze pas sinds een week (min of meer) buiten loopt. Maar misschien is het niet nodig.

Bizar trouwens. Ze kan deuren openen (ze springt hoog tegen een deur op en laat zich met de voorpoten op de klink vallen). Maar ze heeft geen flauw idee wat ze met het kattenluikje moet :')
Ik heb ook wel eens een kat met kokertje terug bij z'n baasje bezorgd. Ik weet niet of de dierenambulance was komen opdraven (iemand moet dat toch betalen...)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105867329
onze poezen hebben wel een bandje om, met een kokertje. wanneer iemand in dat kokertje kijkt, krijgen ze vaak niet het adres-briefje er weer in en dus heeft die ene, die wegblijver dus, een penning met ons adres en telefoonnummer.
chippen is wel handig, maar een van onze poezen is zomers en nu het nogal mooi weer is, vaak lang weg. ik weet dat hij dan de duinen ingaat en SBB schiet hier regelmatig verwilderde katten af.
dat risico wil ik niet lopen. dus heeft hij een opvallend rode band om.
en wat het wegblijven betreft: hij doet dit al 3 jaar, komt altijd weer thuis, ziet er fantastisch uit en is erg aanhankelijk.
hij heeft het hier goed bij ons, zijn broer is zeer huiselijk en is nooit langer dan een half uurtje van huis.
maar ik heb ook een vraag: de broer dus, pikt soms visolie-capsule van tafel. vindtie lekker.
in hoeverre kan dat kwaad, eventueel overdosis of zo. per slot van rekening zijn die capsules voor mensen en niet voor dieren.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 december 2011 @ 15:16:00 #83
163650 Greys
pi_105868583
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:42 schreef lies1947 het volgende:
maar ik heb ook een vraag: de broer dus, pikt soms visolie-capsule van tafel. vindtie lekker.
in hoeverre kan dat kwaad, eventueel overdosis of zo. per slot van rekening zijn die capsules voor mensen en niet voor dieren.
Ik weet niet over welke hoeveelheden je het dan hebt. Het zal wel niet écht kwaad kunnen, maar zoals je zegt zijn ze voor mensen en niet voor katten. Is opbergen op een plekje in een kastje waar de kat niet bijkan dan geen oplossing? ;) Als het vaker gebeurt?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105874508
quote:
10s.gif Op woensdag 21 december 2011 00:13 schreef Greys het volgende:

[..]

Omdat kat! :7
(Kortom, die doen vaak gewoon alleen maar waar ze zelf zin in hebben!)

Mijn kat kwam de eerste paar jaar nooit op schoot liggen en sinds kort is ie er niet meer vanaf te meppen, het kan dus ook zomaar weer omslaan.

[ afbeelding ]
Naja eigenlijk is het een poes, maar rondom deze tijd wil die ook al te graag maar 's nachts en 's avonds buiten zijn wat voorheen ook niet was.

Ze vangt ook altijd muizen en gaat ermee spelen maar dit is niet tegen te houden
pi_105890882
Zijn jullie katten ook zo duf nu het winter is? Die van ons slaapt dag en nacht... Gaat 3x per dag 5 minuten naar buiten om zn behoefte te doen en eet 2x 5 min brokjes..en dat is het dan wel ongeveer :z
haken is cool
pi_105905264
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 21:46 schreef deadly_kiss het volgende:
volgens mij is jonger dan 6 maanden niet aangeraden.
ik heb het bij 9 maanden gedaan bij zowel de poezen als de kater.
dat is aardig achterhaald hoor, mijn kitten is met 11 weken geholpen, en daar is niks mis mee!
I had a signature once. It was awful.
pi_105912526
Mijn meisje poes heeft schilfers en korstjes op haar rug. Volgens verschillende zou dit kunnen komen door een vlooien allergie. (Dus allergisch zijn voor vlooien prikjes) Nu heb ik net na de zomer een waanzinnige vlooien plaag gehad in huis, maar nu niet meer. Ik vind in iedergeval niks meer op haar of in huis. Wat zou het kunnen zijn?

Ik kan ivm werk pas na de kerst terrecht bij de DA. Ze lijkt er niet heel erg veel last van te hebben maar vind het dus ineens heel lekker om gekrabbeld te worden. (Voorheen verwaardigde ze zichzelf om naar me te kijken, meer niet :') )
  donderdag 22 december 2011 @ 13:51:39 #88
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105915073
Als het een echte vlooienallergie is, is één vlo voldoende om de allergische reactie weer op gang te helpen. Ik had ook zo'n gevoelige kat. Ben vaak met haar naar de dierenarts geweest voor een prik die de allergische reactie stopte.
The love you take is equal to the love you make.
pi_105939150
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 07:31 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

dat is aardig achterhaald hoor, mijn kitten is met 11 weken geholpen, en daar is niks mis mee!
Hmm het blijft dus bij twee verhalen, ik zal over een tijdje de dierenarts maar eens bellen wat zijn visie is.
pi_105940998
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 07:31 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

dat is aardig achterhaald hoor, mijn kitten is met 11 weken geholpen, en daar is niks mis mee!
ja dat is je eigen keuze... misschien verschilt het ook wel in soort kat, doorgefokte nestjes of niet qua krolsheid.
persoonlijk vind ik het een beetje sneu om je kat al onder het mes te laten gaan als die lichamelijk nog nieteens volgroeid is.
pi_105944919
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:51 schreef Lienekien het volgende:
Als het een echte vlooienallergie is, is één vlo voldoende om de allergische reactie weer op gang te helpen. Ik had ook zo'n gevoelige kat. Ben vaak met haar naar de dierenarts geweest voor een prik die de allergische reactie stopte.
Dinsdag dan maar weer met het spook naar de DA :D
pi_106142507
VRAAAAAAAAAGJE!

Ik was vd week in de intratuin en daar zag ik bij de afdeling Riverdale een soort van rieten halve boog staan die je over je kattenbak heen kan zetten zodat je die bak niet in het zicht hebt.,.,
nadeel was alleen dat dat rieten prulding 200,- was :{
Ik moet voor de kat op de zaak dringend een oplossing zien te vinden voor zijn kattenbak...
wegens omstandigheden heeft hij geen opbouw kunnen maken naar winters weer en vorige maand toen hij weer naar buiten mocht kreeg hij meteen blaasontsteking dus moest ie weer naar binnen }:|
Deze kater weegt ongeveer 9 kilo en is een reus onder de katers... hij past ook niet in een kattenbak waar een klep op zit omdat hij er niet meer uit kan :')
het betreft een horecagelegenheid, iets waar hygiene dus een hoog punt is.
ik heb zijn kattenbak nu weten te verstoppen in een hoekje, maar er kan dus geen deksel op en dat is niet echt handig.
ik zoek dus een oplossing om iets ''ruims'' over die bak te plaatsen waardoor die kat dus wel het idee heeft dat hij in een bak zonder deksel zit, maar dat je de bak no-way kan zien staan.

ik kan ook geen plaatje vinden van dat stomme Riverdale ding ;(

als ik niet snel een oplossing kan vinden mag hij niet meer binnen van mijn vader en moet het arme dier de hele winter buiten blijven :(
  woensdag 28 december 2011 @ 22:14:19 #93
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_106143042
Kun je er niet wat voor zetten, een scherm ofzo?
En anders zo'n mega-kattenbak een optie? En dan dat klepje er uit halen?

I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  woensdag 28 december 2011 @ 22:17:19 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106143170
Of een Gimpet de luxe, die is ook vrij groot.
The love you take is equal to the love you make.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 december 2011 @ 22:20:36 #95
163650 Greys
pi_106143359
Gewoon een kamerscherm er omheen? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 28 december 2011 @ 22:23:32 #96
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_106143507
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:14 schreef Ingetje79 het volgende:
Kun je er niet wat voor zetten, een scherm ofzo?
En anders zo'n mega-kattenbak een optie? En dan dat klepje er uit halen?

[ afbeelding ]
Die heb ik ook inderdaad, daar gaan ze allemaal in, wel alleen zonder klepje.
Met klepje durven ze er niet meer uit :')
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_106143519
het mag er niet uitzien alsof er een kattenbak staat, zeg maar :@
de kattenbak staat in de ruimte waar we hem snachts ook opsluiten (rokerslounge :') ) en helemaal achterin staat zijn bak nu achter een bank.. maarja soms zitten er mensen en komt die kat overdag even zn bak omgraven _O-
hij loopt ook ontzettend veel grid mee uit zijn bak, omdat zijn poten heel groot zijn waardoor het kattengrid als zandkorrels tussen zijn tenen blijven zitten :P
elke morgen moeten we heel de boel daar afstoffen omdat hij er snachts een feestje van maakt..
daarom moet ik snel een oplossing zien te vinden...
ik dacht eerst aan een zwarte kattenbak, maar toch ben ik gewoon bang dat hij er ongemakkelijk in past...
eigenlijk moet ik gewoon weer terug naar intratuin voor een foto.. ik kan geen plaatje vinden helaas...
maar of er nou een deksel opzit ofniet, het moet onopvallend worden.. zat ook al te denken om er een tafeltje overheen te zetten maar dan nog zien mensen het te goed..
  Moderator woensdag 28 december 2011 @ 22:24:03 #98
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_106143530
Er zijn ook mensen die ze in een kast verwerken. Maar dan moet je een beetje handig zijn.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 28 december 2011 @ 22:26:13 #99
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106143647
Kan hij niet een ander plekje krijgen waar gewoon een kattenbak kan staan? Desnoods de schuur, met een kattenluikje in de deur?
The love you take is equal to the love you make.
pi_106143667
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:24 schreef senesta het volgende:
Er zijn ook mensen die ze in een kast verwerken. Maar dan moet je een beetje handig zijn.
Die kun je ook kant-en-klaar kopen bij zooplus. Euro of 50 volgens mij :Y
pi_106144039
je bedoelt van zooplus zoiets?
]
  Moderator woensdag 28 december 2011 @ 22:36:47 #102
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_106144199
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:33 schreef Memento-Mori het volgende:
je bedoelt van zooplus zoiets?
][ afbeelding ]
Oh :o Ik wist niet dat je kant en klaar kon kopen, maar die ziet er best klein uit voor een grote kat :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_106144330
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:26 schreef Lienekien het volgende:
Kan hij niet een ander plekje krijgen waar gewoon een kattenbak kan staan? Desnoods de schuur, met een kattenluikje in de deur?
nope...
normaal gebruikte hij ook geen kattenbak, pas sinds afgelopen zomer na een langdradige operatie, en daarna die blaaasontsteking er overheen...
er is geen schuurtje ofzo.. alleen ons pand, en we zitten dan alsnog met het probleem dat hij snachts zijn kattenbak echt nodig heeft in die ruimte.

ik zat toevallig net naar die kastjes te kijken op zooplus.. alleen die lijken ook niet echt groot?
pi_106145600
Gevonden :D

Het was dus geen Riverdale, maar zo'n ander kakmerk van intratuin

http://www.rivieramaison.(...)&offset=27&soort=cat

zoiets zoek ik dus, ruim genoeg en dan kan ik de open bak er zo onder zetten.
of weet iemand een goede mandenvlechter? :+
  Moderator woensdag 28 december 2011 @ 23:03:30 #105
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_106145794
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 23:00 schreef deadly_kiss het volgende:
Gevonden :D

Het was dus geen Riverdale, maar zo'n ander kakmerk van intratuin

http://www.rivieramaison.(...)&offset=27&soort=cat

zoiets zoek ik dus, ruim genoeg en dan kan ik de open bak er zo onder zetten.
of weet iemand een goede mandenvlechter? :+
Die lijkt ook niet zo groot :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_106146089
Die van zooplus is er in 2 maten en de grote is groter volgens mij dan die rieten versie hierboven. Er hoeft met zo'n hok geen kap meer op natuurlijk. Alleen nog maar de onderbak.
pi_106146158
jawel.. er stond een big-ass kattenbak in bij intratuin en er was nog zat ruimte over.
46Lx46Bx58H

zo'n grote kattenbak met deksel zal ik nooit vinden hoor :P

alleen die prijs... :'(
pi_106146285
Dus eigenlijk wil je geen oplossing maar gewoon horen dat je die dure kunt kopen? :+
pi_106146502
quote:
10s.gif Op woensdag 28 december 2011 23:11 schreef PaarsBeestje het volgende:
Dus eigenlijk wil je geen oplossing maar gewoon horen dat je die dure kunt kopen? :+
nee.. het liefst wil ik iets wat lijkt op die dure.. maar ik verdom het om zoveel geld uit te geven aan zo'n ding waarvan 75% vd prijs aan de naam te danken is.
ik zoek dus iets wat daarop lijkt of in die stijl.
op Fok komen mensen uit heel Nl of verder zelfs, en meestal hebben plaatselijke dierbenodigdheden winkels ook vaak speciale dingen...
je weet maar nooit er hoeft er maar net een te zijn die een idee heeft toch ;)
maar nu weten jullie iig waar ik het over heb, daarom heb ik het plaatje gezocht.
pi_106146596
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 23:08 schreef PaarsBeestje het volgende:
Die van zooplus is er in 2 maten en de grote is groter volgens mij dan die rieten versie hierboven. Er hoeft met zo'n hok geen kap meer op natuurlijk. Alleen nog maar de onderbak.
ik zie alleen maar keuze uit 2 kleuren, niet uit 2 maten of kijk ik scheel :o
pi_106159311
Maak van MDF of houtplaten zelf een overkapping zo groot als je wilt met een uitsparing voor kattemans om door te lopen. Die kun je beschilderen of decoreren zoals je zelf wilt en zoals het past binnen je interieur. Echt goed te doen. Bij de Gamma laat je de planken al op maat zagen en dan hoef je het alleen nog zelf in elkaar te zetten. Scheelt een hoop kosten en iedere debiel kan het.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_106351552
Hoi.
Ik heb 2 katten.
Een ervan is een half jaar oud en hebben we al weer een maand of 4.
Maar als ik hem oppak begint hij enorm te spartelen en helemaal hysterisch te doen.
En als ik hem van de trap moet dragen is het helemaal een drama :'(
Iemand tips?

(Bij de andere kat gaat het oppakken wel goed, zij ontspant zich dan helemaal)
Twiddel
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:28:04 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106351709
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:24 schreef summer2bird het volgende:
Hoi.
Ik heb 2 katten.
Een ervan is een half jaar oud en hebben we al weer een maand of 4.
Maar als ik hem oppak begint hij enorm te spartelen en helemaal hysterisch te doen.
En als ik hem van de trap moet dragen is het helemaal een drama :'(
Iemand tips?

(Bij de andere kat gaat het oppakken wel goed, zij ontspant zich dan helemaal)
Je zet hem toch wel direct neer als hij begint te spartelen?

Een kat die niet wil moet je niet dwingen, dan wil hij alleen maar nog harder niet.

Onze kat wil ook niet getild worden. Alleen bij noodgevallen pak ik haar op. Als ze ergens heen moet (trap af, kamer uit, etc.) dan doe ik dat met mijn stem en waar ik ga staan (dan 'drijf' ik haar).

Je kunt er overigens langzaam aan werken om te proberen of ze wel weer getild wil worden.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:53:52 #114
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_106352776
Mijn katten houden ook niet van opgetild worden en willen dan vaak ook zo snel mogelijk weg. Ik laat ze nu langzaam wennen aan het oppakken door ze alleen even te pakken en bij het spartelen weer los te laten. Ik merk al verschil dat ze het vaker langer volhouden. Misschien is dat voor jouw kat ook wel iets om te oefenen.
pi_106354244
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je zet hem toch wel direct neer als hij begint te spartelen?

Een kat die niet wil moet je niet dwingen, dan wil hij alleen maar nog harder niet.

Onze kat wil ook niet getild worden. Alleen bij noodgevallen pak ik haar op. Als ze ergens heen moet (trap af, kamer uit, etc.) dan doe ik dat met mijn stem en waar ik ga staan (dan 'drijf' ik haar).

Je kunt er overigens langzaam aan werken om te proberen of ze wel weer getild wil worden.
Ik zet hem direct neer als hij niet gedragen wil worden.
Anders heb ik zelf ook meteen de nagels in mijn huid staan :')

Maar soms moet ik hem wel eens van de zolder afhalen (als iedereen wilt slapen moet hij beneden zijn, anders gaat hij mauwen voor de deuren) en dan hou ik hem zo vast dat hij niet kan spartelen, voorpootjes bij elkaar en achterpootjes bij elkaar, en de rug en kop ondersteun ik dan met mijn armen.

Maar als ik hem weg probeer te halen zonder te pakken lukt dit niet.
Hij reageert wel op zijn naam maar snapt niet hoe hij mij moet achternalopen van een trap.
Dan staat hij bovenaan de trap te mauwen.

:D
Twiddel
pi_106354268
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:53 schreef Miriampje het volgende:
Mijn katten houden ook niet van opgetild worden en willen dan vaak ook zo snel mogelijk weg. Ik laat ze nu langzaam wennen aan het oppakken door ze alleen even te pakken en bij het spartelen weer los te laten. Ik merk al verschil dat ze het vaker langer volhouden. Misschien is dat voor jouw kat ook wel iets om te oefenen.
Ik zal er eens mee oefenen :)
Twiddel
pi_106360001
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:24 schreef summer2bird het volgende:
Hoi.
Ik heb 2 katten.
Een ervan is een half jaar oud en hebben we al weer een maand of 4.
Maar als ik hem oppak begint hij enorm te spartelen en helemaal hysterisch te doen.
En als ik hem van de trap moet dragen is het helemaal een drama :'(
Iemand tips?

(Bij de andere kat gaat het oppakken wel goed, zij ontspant zich dan helemaal)
Als het echt echt moet en je niet zelf onder de krassen wilt zitten, pak dan een grote handoek of klein dekentje en wikkel hem erin. Hoe? Gewoon over zijn rugje leggen en snel optillen en onder zijn pootjes door halen zodat ie gelijk mummie is met zijn koppie eruit.
En dan lief tegen hem praten en zo. Als het ooit nodig is kun je hem zo ook pilletjes geven. Maar je moet alleen wel die doek goed wikkelen. Misschien eerst even oefenen op de makkelijke kat.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_106360104
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:53 schreef Miriampje het volgende:
Mijn katten houden ook niet van opgetild worden en willen dan vaak ook zo snel mogelijk weg. Ik laat ze nu langzaam wennen aan het oppakken door ze alleen even te pakken en bij het spartelen weer los te laten. Ik merk al verschil dat ze het vaker langer volhouden. Misschien is dat voor jouw kat ook wel iets om te oefenen.
Een paar van mijn katten houden er niet van. Bijouxtje pak ik af en toe toch en dan leg ik haar helemaal met dat spartellijfje tegen me aan, geef haar een knuf (ze is wel heeeel erg van de knuf, maar dan naast je en niet op je) en laat haar dan gaan. Tegenwoordig vindt ze het zelfs wel lollig.
Maar ja.... er mot wel geknuft en geknort worden natuurlijk :P
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:28:32 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106360118
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:26 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik zet hem direct neer als hij niet gedragen wil worden.
Anders heb ik zelf ook meteen de nagels in mijn huid staan :')

Maar soms moet ik hem wel eens van de zolder afhalen (als iedereen wilt slapen moet hij beneden zijn, anders gaat hij mauwen voor de deuren) en dan hou ik hem zo vast dat hij niet kan spartelen, voorpootjes bij elkaar en achterpootjes bij elkaar, en de rug en kop ondersteun ik dan met mijn armen.

Maar als ik hem weg probeer te halen zonder te pakken lukt dit niet.
Hij reageert wel op zijn naam maar snapt niet hoe hij mij moet achternalopen van een trap.
Dan staat hij bovenaan de trap te mauwen.

:D
Kan hij een beetje traplopen? Zo ja, dan zou ik achter hem gaan staan en hem een duwtje geven, zodat hij voor je van de trap af gaat.

En wat Miriampje zegt is inderdaad hoe ik ook wel eens oefen (ben er alleen weer mee gestopt).
The love you take is equal to the love you make.
pi_106370780
om even terug te komen op mijn kattenbak-verstopplaats-probleem :P

ik heb besloten om bij ikea dit te gaan halen


http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50161321/

en dit plaatje is van internet gepikt als idee :)





kost ook wel 50,- beter dat dan zelf gaan klussen zonder tools en dan nog afwachten hoe het eruit zal zien :P

ik wacht nog even af hoe licht het hout werkelijk is, anders koop ik even een spuitbusje en dan past het bij het interieur, plantje erop en niemand zal het opvallen dat er een kattenbak onder zit :D (eventueel een ambipur'tje erin :') )
  dinsdag 3 januari 2012 @ 21:08:40 #121
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_106371511
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 20:54 schreef deadly_kiss het volgende:
om even terug te komen op mijn kattenbak-verstopplaats-probleem :P

ik heb besloten om bij ikea dit te gaan halen

[ afbeelding ]
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50161321/

en dit plaatje is van internet gepikt als idee :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

kost ook wel 50,- beter dat dan zelf gaan klussen zonder tools en dan nog afwachten hoe het eruit zal zien :P

ik wacht nog even af hoe licht het hout werkelijk is, anders koop ik even een spuitbusje en dan past het bij het interieur, plantje erop en niemand zal het opvallen dat er een kattenbak onder zit :D (eventueel een ambipur'tje erin :') )
Ooh goed idee! Dat wil ik ook wel proberen! :) Onze kater heeft sowieso behoefte aan een grotere kattenbak.. Hij heeft nu zojuist zijn kans gezien om zijn behoefte te doen in een openstaande konijnenhok :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_106372172
er zitten alleen geen scharnieren bij, die deksel ligt er los op/in een randje
maarja.. dan kunnen die 2 lossen scharniertjes in aanschaf er ook nog wel bij :')
ik maak het instap-gat wel net als op de foto ergens halvewege de hoogte zodat hij niet alsnog al het grind eruit loopt en ik leg er een mat in, mocht hij op de een of andere manier ooit een keer naast de bak pissen dan blijft het hout schoon!
en mocht hij er alsnog een bende van maken dan maak ik aan de binnenkant met nietjes een stuk plastic vast tegen de zijkanten tegen stof ect.

ben helemaal geinspireerd :P _O-
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:01:06 #123
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_106377206
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 21:21 schreef deadly_kiss het volgende:
er zitten alleen geen scharnieren bij, die deksel ligt er los op/in een randje
maarja.. dan kunnen die 2 lossen scharniertjes in aanschaf er ook nog wel bij :')
ik maak het instap-gat wel net als op de foto ergens halvewege de hoogte zodat hij niet alsnog al het grind eruit loopt en ik leg er een mat in, mocht hij op de een of andere manier ooit een keer naast de bak pissen dan blijft het hout schoon!
en mocht hij er alsnog een bende van maken dan maak ik aan de binnenkant met nietjes een stuk plastic vast tegen de zijkanten tegen stof ect.

ben helemaal geinspireerd :P _O-
Hmm, aankomende maand gaat het ons financieel niet meer lukken, maar voor volgende maand is dit echt een hele goede oplossing. Heb toevallig nog de leenbakkerfolder doorgestruid opzoek naar een vergelijkbaar houten mand, maar niets gevonden. Ikea it is, dus, over 2 maanden :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_106396747
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 20:54 schreef deadly_kiss het volgende:
om even terug te komen op mijn kattenbak-verstopplaats-probleem :P

ik heb besloten om bij ikea dit te gaan halen

[ afbeelding ]
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50161321/

en dit plaatje is van internet gepikt als idee :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

kost ook wel 50,- beter dat dan zelf gaan klussen zonder tools en dan nog afwachten hoe het eruit zal zien :P

ik wacht nog even af hoe licht het hout werkelijk is, anders koop ik even een spuitbusje en dan past het bij het interieur, plantje erop en niemand zal het opvallen dat er een kattenbak onder zit :D (eventueel een ambipur'tje erin :') )
Wat een supergoed idee :o
Deze ga ik straks aan mijn man laten zien.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_106414455
we hebben het vanmiddag gekocht, morgen gaan we het in elkaar zetten.
en de decoupeerzaag opzoeken om wat latjes weg t zagen voor de ingang...
het verbaasde me eigenlijk hoe mooi die kist is afgewerkt! heel dik stevig hout en ik denk dat er nieteens blanke lak overheen hoeft. het ziet er nieteens ikea'achtig uit eigenlijk :P
ben er alleen nog niet uit of we de bodem erin zetten of eruit houden, maar dat zien we morgen wel.
ik zal foto's maken :D
pi_106431385
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:24 schreef summer2bird het volgende:
Hoi.
Ik heb 2 katten.
Een ervan is een half jaar oud en hebben we al weer een maand of 4.
Maar als ik hem oppak begint hij enorm te spartelen en helemaal hysterisch te doen.
En als ik hem van de trap moet dragen is het helemaal een drama :'(
Iemand tips?

(Bij de andere kat gaat het oppakken wel goed, zij ontspant zich dan helemaal)
Toen wij een paar jaar geleden onze tweede kat opgenomen hadden (zwervertje van 8 tot 12 maanden oud), was hij zeer wantrouwend. Hij durfde zelfs geen kopjes te geven en als je hem optilde was hij zo stijf als een plank. We hebben hem gewoon altijd opgetild en langzaam aan begon hij er wel aan te wennen. Ik denk dat het wel belangrijk is dat je hem kunt oppakken zonder dat hij je wat aan doet...

Het heeft zeker een paar jaar geduurd, maar nu knuffelt hij ook (hoewel hij nog steeds niet goed weet hoe hij dat moet doen...) en kun je hem zonder problemen oppakken (alleen neerzetten is lastig, want dan wil hij zichzelf nog wel eens vasthaken aan je trui met z'n nageltjes...) HIj houdt zichzelf ook niet meer zo stijf.

(onze andere kat kruipt helemaal tegen je aan als je maar aanstalten maakt om hem op te pakken :p)
pi_106437294
Zelf leer ik schuwe katten niet knuffelen door oppakken want dat werkt vaak juist averechts, ik probeer ze zoveel mogelijk zelf te laten komen door snoepjes te geven (gimpet heeft tubes smakelijke pasta die je op je vinger kunt smeren zodat de kat het kan aflikken), door te aaien tijdens het eten, door veel te spelen met hengelspeeltjes, etc. Op de grond zitten of liggen zodat je jezelf klein maakt werkt vaak erg goed, en sommige katten zijn wat schichtig voor je handen maar niet voor je gezicht, waardoor je ze "op z'n kats" kunt knuffelen door met je gezicht langs hen te strijken of een soort kopjes te geven.
Na verloop van tijd hoef je steeds minder voorzichtig te doen omdat de kat je gaat vertrouwen.

Oppakken is iets wat je voorzichtig moet opbouwen. Als oppakken niet lukt kun je als alternatief voor oppakken wanneer je een kat ergens weg wilt halen de kat daar ook weglokken, bv door met een bakje snoepjes te schudden of met een speeltje te zwaaien. Ik heb een kat die geobsedeerd is door de printer, wil ik hem ergens weglokken dan ga ik even de printer aanzetten, wanneer hij dat geluid hoort komt hij vanzelf.

Katten zijn eigenwijs dus ze laten denken dat ze het zelf willen werkt vele malen beter dan iets doen wat misschien tegen hun zin is.
pi_106444288
Gelukt!
de ingang hebben we gemaakt met een decoupeerzaag, ging heel simpel!
ik ga hem niet lakken, vind em wel prima zo ^O^

  donderdag 5 januari 2012 @ 16:55:17 #129
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106444456
Ziet er goed uit! Gaat hij er ook in/op de bak?
The love you take is equal to the love you make.
pi_106444608
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:58 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Zelf leer ik schuwe katten niet knuffelen door oppakken want dat werkt vaak juist averechts, ik probeer ze zoveel mogelijk zelf te laten komen door snoepjes te geven (gimpet heeft tubes smakelijke pasta die je op je vinger kunt smeren zodat de kat het kan aflikken), door te aaien tijdens het eten, door veel te spelen met hengelspeeltjes, etc. Op de grond zitten of liggen zodat je jezelf klein maakt werkt vaak erg goed, en sommige katten zijn wat schichtig voor je handen maar niet voor je gezicht, waardoor je ze "op z'n kats" kunt knuffelen door met je gezicht langs hen te strijken of een soort kopjes te geven.
Na verloop van tijd hoef je steeds minder voorzichtig te doen omdat de kat je gaat vertrouwen.

Oppakken is iets wat je voorzichtig moet opbouwen. Als oppakken niet lukt kun je als alternatief voor oppakken wanneer je een kat ergens weg wilt halen de kat daar ook weglokken, bv door met een bakje snoepjes te schudden of met een speeltje te zwaaien. Ik heb een kat die geobsedeerd is door de printer, wil ik hem ergens weglokken dan ga ik even de printer aanzetten, wanneer hij dat geluid hoort komt hij vanzelf.

Katten zijn eigenwijs dus ze laten denken dat ze het zelf willen werkt vele malen beter dan iets doen wat misschien tegen hun zin is.
Nou kijk, Teuntje is niet echt schuw. Hij komt altijd bij me zitten en wil heel graag veel aandacht en geaai. O+
Het enige wat hij echt niet prettig vindt is opgepakt worden. Ik pak hem ook alleen op als het echt moet, heb geen zin in nagels in mijn armen :P
Twiddel
pi_106444687
quote:
14s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:55 schreef Lienekien het volgende:
Ziet er goed uit! Gaat hij er ook in/op de bak?
ja! omdat zijn bak daarvoor ook op die plek stond was hij al aan het zoeken toen we die kist daar neer gingen zetten..
de kat zat er eerder in dan de bak :')
pi_106444754
Oh ja, heb ik nog 1 vraagje:
Onze katten "stoeien" heel vaak.

Maar wat is nou het verschil bij katten tussen stoeien en vechten?

Loesje (6 jaar, is een slaapkat, wilt niet spelen) gromt soms een beetje als ze weer eens achter elkaar aanzitten. Teuntje lokt het alleen maar uit door Loesjes staart an te vallen, maar ja, hij is ook nog maar een half jaartje oud :D
Ze blazen niet naar elkaar en hooguit gromt Loesje een beetje.
Twiddel
pi_106444785
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:59 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

ja! omdat zijn bak daarvoor ook op die plek stond was hij al aan het zoeken toen we die kist daar neer gingen zetten..
de kat zat er eerder in dan de bak :')
Is toch weer een heel mooi verstop plekje voor hem :D
Twiddel
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:59:07 #134
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_106483801
Hoi LeuteBeute!

Ik heb dit topic totaal niet gevolgd en ik ben in het geheel niet thuis in F&F, maar ik heb wel een vraagje over onze poezen en wil daar geen topic apart over openen. Het volgende:

Wij hebben twee poezen en dat zijn twee zusjes die wij vanaf kleins af aan in huis hebben. Ze zijn totaal gewend en komen met mooi weer lekker buiten en bij slecht weer blijven ze lekker binnen. Ze zijn altijd met z'n tweeen geweest. Vroeger lekker stoeien en kleine poesjes worden groot dus het stoeien wordt minder maar wel venijniger. Inmiddels zijn ze anderhalf en nu het kouder wordt en slechter weer wordt blijven ze meer binnen. Nu zijn ze niet meer echt aan het stoeien, maar slaan ze elkaar de hersens soms in zonder reden. Dan zit er eentje gewoon, komt de ander even langs kijken, neuzen ze even en begint er (soms) zomaar 1 van de 2 te meppen. Ze doen het allebei. Soms blijft het hierbij, maar soms gaan ze elkaar tot krijsend te lijf.

Het gekke is dat ze meestal als ze bv eten of iets lekkers krijgen, ze dit gedrag totaal niet vertonen en meer gefocust zijn op het eten. Ze krijgen allebei gelijk aandacht, ze hebben allebei een eigen mandje. Ook 's nachts, als ze op hun eigen kamer blijven, is het soms heel erg. Echt gezellig bij elkaar liggen zoals vroeger is er niet meer bij.

Ik begrijp dit gedrag niet helemaal. Misschien is het hierarchisch gedrag, maar ze doen het allebei. Misschien komt het omdat ze meer binnenblijven, maar ze hebben genoeg ruimte (grote entree, ruime bovenhal en grote werkkamer met in totaal wel 5 of 6 plekken waar ze kunnen liggen).

Heeft iemand een goeie verklaring hiervoor?
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:02:39 #135
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106483977
Nou ja, katten zijn niet altijd maar knuffelig met elkaar.

Ik begrijp dat ze 's nachts met elkaar in een kamer zitten opgesloten? Da's misschien niet zo ideaal als ze geen vriendjes zijn. Dan kunnen ze niet lekker hun eigen plekje zoeken.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:28:35 #136
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_106485190
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:02 schreef Lienekien het volgende:
Nou ja, katten zijn niet altijd maar knuffelig met elkaar.

Ik begrijp dat ze 's nachts met elkaar in een kamer zitten opgesloten? Da's misschien niet zo ideaal als ze geen vriendjes zijn. Dan kunnen ze niet lekker hun eigen plekje zoeken.
Toen ze kleiner waren, lagen ze altijd naast elkaar te slapen in 1 mandje. Nu soms ook nog wel en ze hebben niet altijd ruzie, maar ze beginnen gewoon uit het niets te meppen.
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:52:05 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106486171
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:28 schreef Allantois het volgende:

[..]

Toen ze kleiner waren, lagen ze altijd naast elkaar te slapen in 1 mandje. Nu soms ook nog wel en ze hebben niet altijd ruzie, maar ze beginnen gewoon uit het niets te meppen.
Tja, nu ze volwassen worden vinden ze mekaar dan niet meer zo leuk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_106487531
@oppakken: Een van onze katten vind het opgetild worden ook maar niks. Maar, als ik haar oppak, haar zachtjes tegen mij aan houd (niet pletten natuurlijk, ik houd er zelf ook niet van om door die enthiousiaste oma/tante/etc. te stevig welkom geknuffeld te worden..) en dan zelf wat naar achteren hel met mijn bovenlichaam (het ziet er vast raar uit), dan vindt ze het voor een veel langere tijd wel prima. Want dan leunt haar gewicht op mijn borstkas, en niet zozeer op die van haar (wat je snel krijgt wanneer je zelf tijdens het tillen iets voorover leunt en je haar daar ondersteunt met je hand)

:)
pi_106487807
De katten bij mij die niet zo dol zijn op oppakken houden het het langst vol wanneer ik met ze ga rondlopen, sta ik stil dan beginnen ze te wriemelen.
pi_106488086
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:24 schreef Candaasje het volgende:
@oppakken: Een van onze katten vind het opgetild worden ook maar niks. Maar, als ik haar oppak, haar zachtjes tegen mij aan houd (niet pletten natuurlijk, ik houd er zelf ook niet van om door die enthiousiaste oma/tante/etc. te stevig welkom geknuffeld te worden..) en dan zelf wat naar achteren hel met mijn bovenlichaam (het ziet er vast raar uit), dan vindt ze het voor een veel langere tijd wel prima. Want dan leunt haar gewicht op mijn borstkas, en niet zozeer op die van haar (wat je snel krijgt wanneer je zelf tijdens het tillen iets voorover leunt en je haar daar ondersteunt met je hand)

:)
Oh zo.
Ga ik eens proberen :D
Twiddel
pi_106504208
Dat zusjesprobleem ken ik niet. Hier liggen de twee zussen en moeder heel lief samen. Moeder Purrr mept weleens, maar dat is gewoon een kattige tortie. Het gaat nooit keihard en ze zijn nu al bijna 5 jaar samen. Meestal zijn ze extreem goed voor elkaar. De Drie Poesketiers noem ik hen.

Misschien is het zo dat er een dominantieprobleem speelt tussen de dames. Ze lijken dan te sterk op elkaar. Hier zijn de meisjes onderdanig aan hun moeder. Een van de twee is erg op Purrr gericht en de ander erg op mij. Ze maken er een wedstrijd van om speeltjes als prooi aan te slepen. Kay brengt die dan meestal naar Purrr en soms ook naar ons. Mudhle brengt het altijd naar mij en zelfs in mijn hand.
Jouw meiden hebben zo'n wedstrijdelement niet en zijn misschien ook nog beide dominant van karakter. Wat je eraan kunt doen weet ik niet zeker.

Je zou Strega (een andere user hier) eens kunnen vragen of ze misschien een bach bloesemremedie heeft.

Hier hebben Purrr en een ander poesje van ons dat niet haar kind is een dominantieprobleem gehad dat nu is opgelost. Driekleurig viooltje heeft toen geholpen (dacht dat dat het was.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zaterdag 7 januari 2012 @ 19:36:28 #142
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_106533718
Allicht dat ze was dominantie aan het uitvechten zijn, al zijn ze wel steeds minder echt aan het stoeien. Als ze stoeien dan eindigt het altijd in veel gekrijs en dikke staarten ;).
Ze lijken erg op elkaar en zijn even sterk, maar op sommige punten zijn ze heel verschillend. Ze krijgen evenveel aandacht. Ben benieuwd hoe het zich ontwikkelt in de toekomst.
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_106556551
Kat heeft nu al twee keer in bed geplast. Hetzelfde bed waar hij met ons in slaapt. :/
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_106557487
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 13:25 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Kat heeft nu al twee keer in bed geplast. Hetzelfde bed waar hij met ons in slaapt. :/
Heb je al de urine laten nakijken door de dierenarts op blaasontsteking en blaasgruis ?
pi_106603817
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:30 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
De katten bij mij die niet zo dol zijn op oppakken houden het het langst vol wanneer ik met ze ga rondlopen, sta ik stil dan beginnen ze te wriemelen.
Ja, stilstaan moet ik zeker niet doen. En lang oppakken ook niet. Maar dat hoeft ook niet. Ik wil hem alleen (probleemloos) kunnen oppakken, als het nodig is. Bijvoorbeeld als we de woonkamer afsluiten (de katten mogen altijd overal komen, met uitzondering van de woonkamer als wij slapen). Dan weigert hij meestal om op te staan van de bank. Kijkt me aan en legt z'n kop weer neer :p

Over dat vechten: mijn katten zijn gewoon broers (maar niet van bloed...). Meestal zijn ze dikke vrienden, maar soms is er een (meestal de oudste van de twee...) zich aan het vervelen. En dan moet de andere er maar aan geloven (alleen jammer dat de jongste een kilo of 2 zwaarder is...) Zolang ze geen geluid maken, doe ik er niets aan. Pas als er duidelijk 1 geplet wordt (de aanstichter, usually), zeg ik er iets van.
pi_106604414
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Zolang ze geen geluid maken, doe ik er niets aan. Pas als er duidelijk 1 geplet wordt (de aanstichter, usually), zeg ik er iets van.
_O-

Ik heb hier een siamees van 3 kilo en brits korthaar van 9 kilo, zo herkenbaar. De siamees is ook meestal de aanstichter van ruzie. Want tsja, als je keihard gaat lopen gillen als de brit bovenop je gaat zitten, komt het vrouwtje je toch wel redden. :Y
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 9 januari 2012 @ 18:42:17 #147
107445 Jajong
Hadouken!
pi_106609772
Hoe krijg ik mn katten zover dat ze gaan drinken :'). We moesten van de dierenarts ze natte brokjes geven omdat ze zo iig wat vocht binnen krijgen maar drinken doen ze echt nauwelijks.. En de oudste heeft al een keer blaasontsteking gehad.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_106611549
quote:
3s.gif Op maandag 9 januari 2012 18:42 schreef Jajong het volgende:
Hoe krijg ik mn katten zover dat ze gaan drinken :'). We moesten van de dierenarts ze natte brokjes geven omdat ze zo iig wat vocht binnen krijgen maar drinken doen ze echt nauwelijks.. En de oudste heeft al een keer blaasontsteking gehad.
Heb je al kattenmelk geprobeerd?
Eventueel vermengt met water?
Twiddel
pi_106612296
quote:
3s.gif Op maandag 9 januari 2012 18:42 schreef Jajong het volgende:
Hoe krijg ik mn katten zover dat ze gaan drinken :'). We moesten van de dierenarts ze natte brokjes geven omdat ze zo iig wat vocht binnen krijgen maar drinken doen ze echt nauwelijks.. En de oudste heeft al een keer blaasontsteking gehad.
Koop een waterfontein ^O^
Water in een waterfontein is in beweging en dus zuurstofrijk. Dit is voor katten aantrekkelijker en drinken aanzienlijk meer.
Ik heb zelf deze en werkt prima.
pi_106631322
Kattenmelk slurpen ze wel meteen op ja, maar dat spul is me iets te duur voor de hoeveelheid die je krijgt. Zal es naar zo´n fonteintje kijken..
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_106652838
Wie heeft ervaring met katten & blaasgruis in een ver stadium?

afgelopen week ging midas weer heel vaak naar de kattenbak (ook in november,maar na medicijnen leek het probleem opgelost)
vanmorgen speciale kattenbak korrels gekocht die niet absorberen in de hoop dat ik urine kon verzamelen.
ik kwam niet verder als 0.4 ml na 3,5 uur en ontelbare kattenbakbezoekjes verder ;(
toch ermee naar de dierenarts geweest maar omdat hij eigenlijk puur bloed pieste konden ze niet kijken naar blaasgruis.
wel konden ze de PH meten, die was in november 7 en nu 5.
dit is een teken vaan blaasgruis ofzoiets... (sommige dingen heb ik wel gehoord maar niet opgeslagen)
ik moest met spoed een echo laten maken omdat de kat al meer dan 2 maanden ermee lijkt te lopen (met ups en downs) omdat hij zo helder bloed plast is dit echt niet goed.
het vervelende was dat dit niet te zien was in de kattenbak (donkere bak en grind loijkt gewoon donkergrijs als daar bloed op valt)
hele verhalen over het uitvallen van de nieren ect ect.
morgenochtend moet ik om 11:00 naar het dierenziekenhuis voor een echo waar ze de gruis op kunnen zien als dat het geval is, en dan prikken ze een gaatje in zn blaas zodat ze genoeg urine kunnen afnemen voor tests en onderzoeken.
ik ben momenteel echt verdrietig.. omdat hij afgelopen zomer vol operaties en gipspoten heeft moeten meemaken, en toen hij eindelijk weer naar buiten mocht op 1 november kreeg hij dit :'(

ook moet ik dat speciale blaasgruis voer geven voor de rest van zn leven, weet even niet meer wat het was maar weet iemand waar je dit goedkoper online kan kopen?

ik voel me ook enorm schuldig, omdat die stomme rotkat deed alsof hij beter was :(
ik heb hier thuis 5 enorm lieve katten rondlopen... ik hoop niet dat ze allemaal net zoals midas door hun laatste levensjaren gaan :'(
pi_106672463
Helaas kan ik je niet helpen ermee, maar wil je wel even heel veel sterkte wensen!
En verwijt jezelf niets, ze kunnen het je niet rechtstreekks vertellen (net als kinderen)
Succes vandaag :*
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 januari 2012 @ 09:39:06 #153
163650 Greys
pi_106672684
Het speciale voer is denk ik Hills SD (voor de eerste tijd, blaasgruisoplossend) en daarna Hills CD (onderhoudsvoer tegen blaasgruis).

Bij mijn kat heeft dat toen heel erg goed geholpen (bovenstaand voer kwam dus van de dierenarts, maar is ook op o.a. Zooplus te bestellen) en waren er geen operaties oid nodig. Ik hoop dat het bij jou ook mee gaat vallen :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_106688054
Oke... dit heb ik weer...

eerst afgelopen zomer een dierenarts die Midas weer naar huis stuurde met het nieuws dat zijn pootje verzwikt was en dat hij over 2 weken weer kon lopen.. terwijl zijn pezen waren afgescheurd en geopereerd moest worden.

gister helemaal over de zeik thuisgekomen na dat dierenarts bezoek waar ik sinds afgelopen zomer kom...
die asistente wist mij te vertellen dat midas dus blaasgruis had in een ver stadium, dat ik dit eerder had moeten merken en als ik niet meteen in zee ging met het behandelplan en kosten, ze verplicht was de dierenbescherming op mij af te sturen :/
ik moest of meteen een afspraak maken voor een echo, en ze zouden de blaas legen en weet ik veel, infuus blabla en een opname.
dat hij op het punt stond om dood te gaan doordat zijn organen konden uitvallen ect...

ik heb de hele avond flink pissig en verdrietig zitten nadenken dat ik dit niet had gezien aan midas en ik had mezelf al voorbereid op het ergste nieuws vandaag :'(

het plan van vandaag was dus de echo en de blaas legen tijdens de narcose...
eenmaal daar aangekomen vond de arts het raar dat midas nog zo levendig was en er niks aan te zien was, hij legde midas op zijn rug in een kussentje, narcose was niet nodig hij wilde eerst een echo doen.
tondeuse over zijn buik en gaan met die banaan!
midas keek rustig om zich heen, vond het allemaal wel gezellig...
verbaasd keek die arts naar zijn scherm... waren maar enkele secondes maar leken voor mij uren te duren ;(
ik dacht al aan kanker, bloedingen, meteen een spuit en het feest is voorbij :{
zegt die arts.. ''nou mevrouw......................................... ik zie helemaal niks verdachts!''
zelfs zijn blaas was helemaal leeg dus dus ondanks dat hij 20x op een dag ging piesen,pieste hij wel alles uit. (dus urine testen en blaas legen was niet nodig)
het enige wat hij kon zien was dat de randen een beetje gezwollen waren...
hij kijkt nogeens de gegevens na in de computer...
blijkt dat ze in november de verkeerde medicijnen hebben meegegeven, toen hij de eerste verschijnselen kreeg van blaasontsteking, de bacterien zijn dus niet gedood toen, maar in slaapstand gekomen :')
en sinds vorige week is die ontsteking dus weer opgekomen daarom heeft hij weer dezelfde verschijnselen als in november.
ik heb nu 2 soorten pillen meegekregen voor 10 dagen, de ene zijn pijnstillend en de ander tegen de ontsteking :)

ik heb vandaag dus de hele dag zitte zuchten van opluchting... ik ben gewoon voor niks zo bang geweest gisteren door dat lompe wijf :X
hij hoeft dus ook helemaaaaal geen blaasgruisvoer.. wat ik dus bijna voor niks had gekocht gisteren!
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 17:20:43 #155
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_106688163
Dan zou ik toch even een flinke klacht indienen over die assistente :{
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_106688215
Jeetje zeg...Wel fijn dat er niks ernstig aan de hand is met Midas, ik kan me je opluchting goed voorstellen.
pi_106688390
Wat is dat voor een onbekwame tr*t zeg?
(Die DA-assistente dus hè)

Ik zou ook maar een mooie klacht indienen. De Dierenbescherming op je af sturen.... alsof je expres de symptonen (die er dus heel niet waren......) niet had opgemerkt...

En roepen dat de aandoening in een vergevorderd stadium is.....terwijl die er dus heel niet is...
Of heeft zij je de vorige keer de verkeerde medicijnen meegegeven?
pi_106688506
Ik ga ook echt nog wel even terug naar die andere praktijk (valt ook onder dezelfde groep als het ziekenhuis waar midas regelmatig komt)
als hun gewoon meteen de juiste pillen hadden meegegeven in november was dit allemaal niet nodig geweest, en had me een hoop geld kunnen schelen weer...
ik voelde me echt gebrainwashen vanmorgen, ik heb die arts ook meteen verteld wat die asistente gisteren vertelde maar veel kon hij niet zeggen natuurlijk want het zijn allemaal collega's :P
pi_106688687
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:26 schreef Candaasje het volgende:
Wat is dat voor een onbekwame tr*t zeg?
(Die DA-assistente dus hè)

Ik zou ook maar een mooie klacht indienen. De Dierenbescherming op je af sturen.... alsof je expres de symptonen (die er dus heel niet waren......) niet had opgemerkt...

En roepen dat de aandoening in een vergevorderd stadium is.....terwijl die er dus heel niet is...
Of heeft zij je de vorige keer de verkeerde medicijnen meegegeven?
ja omdat hij bloed pieste en ik had net genoeg urine kunnen verzamelen om een PH-waarde test te laten doen..
daaruit kon zij opmaken dat hij blaasgruis had.
die in november de verkeerde pillen had meegegeven was weer een ander grietje...
maar er lopen daar allemaal van die jonge meiden waarvan ik me afvraag of ze wel diploma's hebben, ergens tussen de 18&25 jaar zijn ze.

die medicijnen die ik november had gekregen waren alleen pijnstillers. ze hadden dus wel kunnen helpen tegen de pijn maar het was probleemoplosser.
een beetje hetzelfde idee wanneer je je been breekt en je krijgt alleen iets tegen de pijn maar ze zetten je poot niet recht met gips en laten je zo lopen :')
pi_106689547
Oh heel fijn.....

Maar jezelf niet al te schuldig voelen hè, ook een volgende keer - waarvan ik hoop dat die niet komt natuurlijk! - er wel iets aan de hand is.
Katten zijn echte meesters in het verbergen van pijn. Ik weet niet meer of het een kat van iemand van Fok! was, maar deze kat had gewoon rondgelopen met een hernia. Pas bij een ander onderzoek zag de DA dat terug. Niemand had iets gemerkt!

En wat ik vergeten was te zeggen; wel erg prettig dat het met Midas toch zo goed is, dat is het belangrijkste natuurlijk!!
pi_106690146
ik bedenk me net eigenlijk...
heb ik niet gewoon het recht om mijn geld terug te krijgen van de afgelopen 2 dagen?
dit is toch weer ruim 60,- bij elkaar, speciaal grind,pilletjes en vandaag een echo en andere pillen...
als ze toch in november meteen op de juiste manier zouden handelen had dit niet nodig geweest.
en dan ook nog mij de schuld geven dat ik midas zo heb laten lopen :{

in november heb ik ook een potje pies afgegeven wat bijna puur bloed was, en ook een PH test gedaan alleen onder de loep kijken naar gruis kon niet vanwege teveel bloedcellen/deeltjes dus gingen ze ook uit van een blaasontsteking.
ik heb toen dezelfde pillen gehad als wat ik gisteren bij diezelfde locatie heb meegekregen.
geen antibiotica alleen maar pijnstillers. alleen die griet van gisteren begon dus meteen over blaasgruis :{
pi_106706765
Hoi!

Ik heb een vraagje, zaterdag gaan wij een Britje ophalen van 2 jaar oud. Deze is als dekkater gebruikt dus nog niet gecastreerd. Is het verstandig om dat nu alsnog te doen? Ik lees op internet nogal tegenstrijdige dingen, en ben toch wel benieuwd wat jullie hier van vinden. Ik wil hem verder niet gebruiken om nestjes mee te maken, en wil hem ook niet naar buiten doe. Althans niet los op straat laten lopen. :Y
All good things are wild and free.
pi_106713141
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:11 schreef tliciouz het volgende:
Hoi!

Ik heb een vraagje, zaterdag gaan wij een Britje ophalen van 2 jaar oud. Deze is als dekkater gebruikt dus nog niet gecastreerd. Is het verstandig om dat nu alsnog te doen? Ik lees op internet nogal tegenstrijdige dingen, en ben toch wel benieuwd wat jullie hier van vinden. Ik wil hem verder niet gebruiken om nestjes mee te maken, en wil hem ook niet naar buiten doe. Althans niet los op straat laten lopen. :Y
Onze ene kat was ongeveer 3 toen hij gecastreerd werd (dat schatte het asiel in ieder geval in). Hij was lief en poezelig (zelfs in het asiel!) en is dat nog steeds... Onze andere was tussen de 8 en 12 maanden. En dat is echt een kater. Groot, dikke kop, stevige nek, en een vechtersbaas. Dus wat dat betreft heeft het castreren geen zin gehad :P

deadly_kiss: ben blij dat het uiteindelijk allemaal met een sisser is afgelopen! En ik weet niet wat ik gedaan zou hebben met die assistente, als ik had gehoord dat het allemaal zo erg nog niet was... Ik denk wel er een kans was geweest dat er wat bloed was gevloeid... Zo met iemands emotie gaan spelen...

Ik zou het gewoon doen. Hij zal een aantal katerige dingen niet kwijtraken (zeker gezien het feit dat hij als dekkater gebruikt is), maar hij zal in ieder geval geen nakomelingen meer verwerken, wat het belangrijkste effect van castreren is.
pi_106713176
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:11 schreef tliciouz het volgende:
Hoi!

Ik heb een vraagje, zaterdag gaan wij een Britje ophalen van 2 jaar oud. Deze is als dekkater gebruikt dus nog niet gecastreerd. Is het verstandig om dat nu alsnog te doen? Ik lees op internet nogal tegenstrijdige dingen, en ben toch wel benieuwd wat jullie hier van vinden. Ik wil hem verder niet gebruiken om nestjes mee te maken, en wil hem ook niet naar buiten doe. Althans niet los op straat laten lopen. :Y
Zeker een kater die gedekt heeft en dus helemaal "the Man" is wil nog wel eens sproeien, dat kun je voorkomen door castratie.
De meeste fokkers plaatsen ex-dekkaters gecastreerd met de castratiekosten als onkostenvergoeding. Ook fijner voor het dier dat dat nog in z'n oude omgeving zou gebeuren.
pi_106713202
Bedankt voor jullie reacties, dan zal ik hem laten castreren.
All good things are wild and free.
  Moderator donderdag 12 januari 2012 @ 14:01:57 #166
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_106721737
Hier ook maar even, crosspost uit de sc.

Ik heb een probleem. Hummer vind het tegenwoordig een goed idee om op mijn schouders te liggen. Op allerlei momenten Als ik aan afwassen ben, de was aan het doen ben, gewoon even naar buiten kijk....

Heel schattig en grappig natuurlijk maar ik kan melden dat een kat van acht kilo die vanaf de grond op je schouders wil springen en daarvoor ook niet nalaat zijn nagels te gebruiken niet grappig is.

Ten eerste schrik ik me steeds wild en ten tweede liggen inmiddels mijn nek, schouders en rug open En maar kopjes geven hé, stout ding. Hoe leer ik hem dit nou af?

Het us echt de meest onverstoorbare kat die ik ken en mijn protesterende gebrul maakt alvast nul indruk :')
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 12 januari 2012 @ 16:43:05 #167
298937 phusician
wees wijs dan doe je goed
pi_106727326
Vraag: mag een kitten van 3 a 4 maanden gewone magere melk of kattenmelk drinken?
  Moderator donderdag 12 januari 2012 @ 17:06:02 #168
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_106728130
Kittenmelk mag gewoon toch?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 12 januari 2012 @ 17:19:11 #169
298937 phusician
wees wijs dan doe je goed
pi_106728604
Is dat speciale melk uit de dierenwinkel?
  donderdag 12 januari 2012 @ 17:20:48 #170
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106728665
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 17:19 schreef phusician het volgende:
Is dat speciale melk uit de dierenwinkel?
Supermarkten hebben het ook.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 12 januari 2012 @ 18:12:45 #171
298937 phusician
wees wijs dan doe je goed
pi_106730175
bedoel je daarmeede speciale kattenmelk met gereduceerde lactose? Ik heb er hier een van het merk athena
pi_106733428
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 17:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Supermarkten hebben het ook.
Verkopen supermarkten kittenmelk ja? Ik dacht alleen kattenmelk.
pi_106734356
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 14:01 schreef senesta het volgende:
Hier ook maar even, crosspost uit de sc.

Ik heb een probleem. Hummer vind het tegenwoordig een goed idee om op mijn schouders te liggen. Op allerlei momenten Als ik aan afwassen ben, de was aan het doen ben, gewoon even naar buiten kijk....

Heel schattig en grappig natuurlijk maar ik kan melden dat een kat van acht kilo die vanaf de grond op je schouders wil springen en daarvoor ook niet nalaat zijn nagels te gebruiken niet grappig is.

Ten eerste schrik ik me steeds wild en ten tweede liggen inmiddels mijn nek, schouders en rug open En maar kopjes geven hé, stout ding. Hoe leer ik hem dit nou af?

Het us echt de meest onverstoorbare kat die ik ken en mijn protesterende gebrul maakt alvast nul indruk :')
Ik moest even lachen :D
Maar ik denk dat je het best de hele dag met een plantenspuit rond kan lopen.
Misschien leert tie het dan af.
Mijn katten laten zich niets leren, dus succes ermee!
Twiddel
  Moderator donderdag 12 januari 2012 @ 21:27:51 #174
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_106739094
quote:
10s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:07 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik moest even lachen :D
Maar ik denk dat je het best de hele dag met een plantenspuit rond kan lopen.
Misschien leert tie het dan af.
Mijn katten laten zich niets leren, dus succes ermee!
Dat was ook mijn beste ingeving idd. Echt...hoe verzint hij het :')
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_106739473
Ik moest ook stiekem wel even lachen :@ :D
Plantenspuit is ook het eerste wat bij me opkomt, maar of het nu echt praktisch is om er de gehele dag mee rond te moeten lopen.... (ik zou het dan in mijn eigen geval nog wel zien gebeuren dat mijn vriend me van achter besluipt en bij wijze an begroeting zijn handen op mijn schouders legt, en ik hem dan vol in het gezicht met die plantenspuit tref :+ Ik weet het, ik heb een rijke fantasie :@ )

Nouja, hopelijk leert 'ie het na een paar keer natspuiten af. :) Succes!
  donderdag 12 januari 2012 @ 22:43:38 #176
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106743034
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:49 schreef Oognip het volgende:

[..]

Verkopen supermarkten kittenmelk ja? Ik dacht alleen kattenmelk.
De vraag was ook kattenmelk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_106751029
quote:
10s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:07 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik moest even lachen :D
Maar ik denk dat je het best de hele dag met een plantenspuit rond kan lopen.
Misschien leert tie het dan af.
Mijn katten laten zich niets leren, dus succes ermee!
Heb ik ook geprobeerd, de plantenspuit tegen ongewenst gedrag. Maar die stomme kat keek of ik die spuit vast had en ging dan juist doen wat hij niet mocht... Hij vond het een leuk spelletje!

quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:34 schreef Candaasje het volgende:
Ik moest ook stiekem wel even lachen :@ :D
Plantenspuit is ook het eerste wat bij me opkomt, maar of het nu echt praktisch is om er de gehele dag mee rond te moeten lopen.... (ik zou het dan in mijn eigen geval nog wel zien gebeuren dat mijn vriend me van achter besluipt en bij wijze an begroeting zijn handen op mijn schouders legt, en ik hem dan vol in het gezicht met die plantenspuit tref :+ Ik weet het, ik heb een rijke fantasie :@ )

Nouja, hopelijk leert 'ie het na een paar keer natspuiten af. :) Succes!
Je vriend eerder, denk ik :D
pi_106758037
@Phusician:een kitten van 3/4 maanden behoort gewoon brokjes/natvoer te eten.
Voor het lekkere mag je af en toe wel wat kattenmelk (Athena) geven.
Kan je het beste aanlengen met wat water.
Kittenmelk hoeven ze ook niet meer te hebben op die leeftijd.
Geen magere melk geven, gaan ze van aan de dunne.
pi_106765826
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De vraag was ook kattenmelk.
Ik dacht dat je reageerde op:
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 17:06 schreef senesta het volgende:
Kittenmelk mag gewoon toch?
  FOK!fotograaf maandag 16 januari 2012 @ 13:33:35 #180
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_106867933
Max zit overal bovenop. Letterlijk. Hoe krijg ik hem van tafel en beter nog hoe krijg ik hem van mijn eten af? Optillen en wegzetten helpt niet want dan springt ie gewoon terug. Natspuiten helpt even. Boosworden en wegjagen helpt ook niet want het is een leuk spel man!

:{
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  Moderator maandag 16 januari 2012 @ 13:47:21 #181
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_106868321
quote:
5s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:33 schreef fraubitch het volgende:
Max zit overal bovenop. Letterlijk. Hoe krijg ik hem van tafel en beter nog hoe krijg ik hem van mijn eten af? Optillen en wegzetten helpt niet want dan springt ie gewoon terug. Natspuiten helpt even. Boosworden en wegjagen helpt ook niet want het is een leuk spel man!

:{
Iets van aluminiumfolie neerleggen? Dubbelzijdig plakband aan de randjes? Daar houden ze niet van. En van je eten zou ik niet weten, gewoon je bord met eten bedoel je? :o
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 januari 2012 @ 14:46:53 #182
163650 Greys
pi_106870140
quote:
5s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:33 schreef fraubitch het volgende:
Max zit overal bovenop. Letterlijk. Hoe krijg ik hem van tafel en beter nog hoe krijg ik hem van mijn eten af? Optillen en wegzetten helpt niet want dan springt ie gewoon terug. Natspuiten helpt even. Boosworden en wegjagen helpt ook niet want het is een leuk spel man!

:{
Ik blaas mijn kat in zijn gezicht (vrij hard, maar het is maar blazen :P ) als hij aan mijn bord eten komt. Daar houdt hij écht niet van. Misschien dat eens proberen? Werkt hier beter dan plantenspuit (want gek op water).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_107040386
Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn van de volgende symptomenbij een kater,

duf, niet recht kunnen lopen (waggelen), weinig lopen, op rare plekken gaan liggen (verstoppen), niet eten (nieteens zijn lievelingssnoepje!) langzaam bewegen. temperauur was normaal.

ik trof midas vanmorgen zo aan op mn werk, hij werkte veel tegen toen ik zn pillen moest geven, en toen ik hem op een stoel liet springen (roepen) kreeg hij zn achterpoten niet goed mee...
ben meteen naar de dierenarts gegaan, die zien van buitenaf niks, niet uitgedroogd geen opgezette maag/blaas, gezond gebit en niks aan de ogen te zien behalve slaperig..
ik heb maagtabletjes meegekregen omdat hij woensdag al zijn brokjes heeft uitgekotst (heeft ie nog nooit gedaan) en om zijn maag rustig te houden,

hij ziet er momenteel uit alsof hij elk moment het loodje kan leggen, ben me vanmiddag al tot 2x toe rotgeschrokken omdat hij raar lag te slapen op een rare plek.
kan het iets van een beroerte zijn geweest ofzo?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 20 januari 2012 @ 20:17:21 #184
163650 Greys
pi_107041265
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:59 schreef deadly_kiss het volgende:
Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn van de volgende symptomenbij een kater,

duf, niet recht kunnen lopen (waggelen), weinig lopen, op rare plekken gaan liggen (verstoppen), niet eten (nieteens zijn lievelingssnoepje!) langzaam bewegen. temperauur was normaal.

ik trof midas vanmorgen zo aan op mn werk, hij werkte veel tegen toen ik zn pillen moest geven, en toen ik hem op een stoel liet springen (roepen) kreeg hij zn achterpoten niet goed mee...
ben meteen naar de dierenarts gegaan, die zien van buitenaf niks, niet uitgedroogd geen opgezette maag/blaas, gezond gebit en niks aan de ogen te zien behalve slaperig..
ik heb maagtabletjes meegekregen omdat hij woensdag al zijn brokjes heeft uitgekotst (heeft ie nog nooit gedaan) en om zijn maag rustig te houden,

hij ziet er momenteel uit alsof hij elk moment het loodje kan leggen, ben me vanmiddag al tot 2x toe rotgeschrokken omdat hij raar lag te slapen op een rare plek.
kan het iets van een beroerte zijn geweest ofzo?
Ik zou direct weer naar de DA gaan nu als ik jou was :o
Vooral als hij er nu uit ziet alsof hij elk moment het loodje kan leggen.
Ik vind het eerlijk gezegd ook een pietsie vreemd dat als je kat verlammingsverschijnselen heeft (dat wankele zwalkende en achterpoten niet mee krijgen) dat de dierenarts je dan naar huis stuurt met maagtabletjes :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator vrijdag 20 januari 2012 @ 20:18:25 #185
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_107041329
Eens met Greys :o
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 20 januari 2012 @ 20:21:01 #186
163650 Greys
pi_107041477
Hoe oud is Midas?
(Maar dan nog, ook al zou hij flink aan de leeftijd zijn, dat ineens zwalken en raar doen zou sowieso niet moeten).
Echt hoor, ik zou nu bellen en met spoed langs gaan. En ik raad mensen echt niet aan bij elke dwarszittende scheet naar de dierenarts te rennen, maar dit klinkt wel heel slecht.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 20 januari 2012 @ 20:24:29 #187
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107041637
Ik zou verwachten dat Midas toch ten minste een Injectie zou hebben gekregen met een flink paardenmiddel, want die symptomen zijn toch niet mals.

Sterkte!
The love you take is equal to the love you make.
pi_107041761
hij loopt wel gewoon... alleen als hij na het opstaan wegloopt lijkt hij wat naar links&rechts te waggelen zeg maar.
die maagtabletten heeft hij tegen het braken en misselijke gevoel, want we kregen zn pillen niet meer in zn keelgat omdat hij zo opstandig was door blijkbaar misselijkheid.
maar hij is helem aal niet zo levendig als normaal.
hij knort wel nogsteeds als ik hem oppak of aai.
nu ben ik ook wel een beetje een paniekzaaier, maar meestal als ik zoiets denk heb ik uiteindelijk wel gelijk :{
heel lullig allemaal, want vorige week heeft hij die echo gehad enzo...
dat beest krijgt ook zo ongeveer wel de schijt van een halfjaar lang gemiddeld elke week langs de DA en constand al die verschillende pillen denk ik...
hij drinkt nog wel, en oppakken vind ie ook prima.
ik kan eventueel morgen naar het dierenziekenhuis spreekuur en maandag zou het beter moeten gaan.
indien het dan nog hetzelfde gaat moeten ze hem WEER onderzoeken :?
ik vind het ook een beetje sneu worden voor die kat... dat gesleur en steeds al die pipetten spuiten en pillen...
pi_107041841
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:24 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou verwachten dat Midas toch ten minste een Injectie zou hebben gekregen met een flink paardenmiddel, want die symptomen zijn toch niet mals.

Sterkte!
oh ja hij heeft ook een spuit gehad tegen misselijkheid braken pijn blabla, een soort van opkikker :o
helemaal vergeten de vertellen... ik ga zo vaak daarheen dat ik gewoon stukken vergeet te vertellen :@


*8mei wordt hij 15 trouwens
pi_107045114
bestaat er eigenlijk een dierenverzekering die katten van 14/15 aannemen?!
wat een belachelijke eisen hebben sommige verzekeraars :/
  vrijdag 20 januari 2012 @ 21:51:42 #191
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107046638
Vast wel, maar als je moet opgeven waarvoor je het afgelopen jaar met hem naar de dierenarts bent geweest, heb je wel kans dat ze zaken gaan uitsluiten.
The love you take is equal to the love you make.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 20 januari 2012 @ 21:58:13 #192
163650 Greys
pi_107047047
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:27 schreef deadly_kiss het volgende:
hij loopt wel gewoon... alleen als hij na het opstaan wegloopt lijkt hij wat naar links&rechts te waggelen zeg maar.
die maagtabletten heeft hij tegen het braken en misselijke gevoel, want we kregen zn pillen niet meer in zn keelgat omdat hij zo opstandig was door blijkbaar misselijkheid.
maar hij is helem aal niet zo levendig als normaal.
hij knort wel nogsteeds als ik hem oppak of aai.
nu ben ik ook wel een beetje een paniekzaaier, maar meestal als ik zoiets denk heb ik uiteindelijk wel gelijk :{
heel lullig allemaal, want vorige week heeft hij die echo gehad enzo...
dat beest krijgt ook zo ongeveer wel de schijt van een halfjaar lang gemiddeld elke week langs de DA en constand al die verschillende pillen denk ik...
hij drinkt nog wel, en oppakken vind ie ook prima.
ik kan eventueel morgen naar het dierenziekenhuis spreekuur en maandag zou het beter moeten gaan.
indien het dan nog hetzelfde gaat moeten ze hem WEER onderzoeken :?
ik vind het ook een beetje sneu worden voor die kat... dat gesleur en steeds al die pipetten spuiten en pillen...
Het is ook sneu.
Maar je zei net dat ie er bij lag alsof zijn laatste uurtje geslagen had.
Dus dan was ik direct naar de DA gegaan ;)

Maar jij ziet hem, wij niet, dus jij kunt het vast het beste inschatten natuurlijk.
Sterkte en houdt ons op de hoogte!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_107047821
Ik ben morgen vrij, maar ik ga wel naar hem toe om te kijken hoe het met hem gaat.
ik kan niet ontdekken dat hij pijn heeft, ik mag overal aan zitten enzo..
alleen zn hoofd... ziet er zo sloom uit, alsof hij net wakker is zeg maar zo keek ie vanmiddag.
ik heb mijn collega wel gezegt dat als ze iets opmerkt dat ze me uiteraard meteen moeten bellen, en hij mag absoluut niet naar buiten.
2jaar geleden had hij ook een tijdje zo'n bui dat hij zo raar deed, overal zoeken en snuffelen in hoeken en hij is zelfs een paar dagen kwijt geweest toen zat hij op zolder tussen de golfplaten verstopt :') ik dacht toen ook echt dat hij een plekje ging zoeken om dood te gaan.
nu ik er over nadenk, misschien ging hij wel onder de tafels liggen vanmiddag omdat hij op de koele tegels wilde liggen? doet íe in de zomer ook altijd alleen dan midden in ons looppad :P

mn moeder zei dat hij misschien wel een soort van lichte tia kan hebben gehad?
net als mensen kunnen dieren dan ook een aantal dagen vreemd van gedrag zijn enzo.. de symptomen komen wel overeen eigenlijk en hij heeft er de leeftijd voor.

ik hoop dat het morgen beter gaat, zal nog wel een verslagje doen.. tot nu toe bedankt voor hulp en steun!
pi_107227218
Met Midas gaat het alweer veel beter! hij is weer alert en lekker snel... eigenlijk afgelopen weekend alweer.
hij rent zelfs weer met slippende bochten achter zijn snoepjes aan _O_
pi_107244801
Ik heb hier een gatenplant thuis staan en krijg binnenkort 2 katten, moet ik deze wehalen ? Ze zijn beiden 1 jaar.

Las op al dat dit giftige planten zijn maar knagen katten vaak aan bladeren?

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2012 00:50:54 ]
  Moderator donderdag 26 januari 2012 @ 07:38:28 #196
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_107246759
Zeker als je twee kittens krijgt zou ik hem weghalen. Hier knagen/likken ze wel aan planten dus ik heb al het giftigs weggehaald.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_107247002
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 18:57 schreef deadly_kiss het volgende:
Met Midas gaat het alweer veel beter! hij is weer alert en lekker snel... eigenlijk afgelopen weekend alweer.
hij rent zelfs weer met slippende bochten achter zijn snoepjes aan _O_
mischien had hij gewoon alleen maar koppijn! (schijnen dieren ook te kunnen krijgen :P)
  donderdag 26 januari 2012 @ 09:15:19 #198
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107248048
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 00:50 schreef Syd het volgende:
Ik heb hier een gatenplant thuis staan en krijg binnenkort 2 katten, moet ik deze wehalen ? Ze zijn beiden 1 jaar.

Las op al dat dit giftige planten zijn maar knagen katten vaak aan bladeren?
In een ander topic (over poes Joey) bleek kortgeleden dat een kamerplant mogelijk de boosdoener was van wat epileptische aanvallen leken.

Ik zou het risico dus liever niet nemen.

En met twee nieuwe katten heb je het al druk genoeg, dan wil je er niet ook nog op hoeven letten of ze aan de plant zitten of niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_107250479
Is het echt erg als ik de nagels van mijn katten niet knip? Ik krijg het echt niet voor mekaar. Ze vinden het maar niks. En ik ben bang dat het fout gaat als ik ga knippen en ze trekken ineens hun pootje terug of zo. Ik heb wel een aantal krabpalen waar ze volop gebruik van maken. Maar ze komen niet buiten. Ik hoor ze dus wel lopen op het laminaat, je hoort het echt tikken.

Voor de rest kan ik ze volop aaien, optillen, ik kan er mee doen wat ik wil, maar als ik alleen al met het nagelknippertje aankom dan zie ik ze al kijken. Maar omdat ik ze hoor lopen denk ik dat de nageltjes wat te lang zijn en ze dus geknipt moeten worden. Maar om er nou voor naar de dierenarts te gaan vind ik ook zo wat. Toen ze gecastreerd werden hebben ze het bij de dierenarts wel gedaan, maar goed, toen waren ze onder narcose. Ik kan ze wel GHB gaan geven, maar dat is ook niet helemaal de bedoeling denk ik...

Wat kan ik doen? Met een grote handdoek in een houdgreep houden en kijken of ik ze dan kan knippen? Of gewoon zo laten? Ik weet ook niet goed wat ik nou moet geloven, de ene zegt dat ze wel geknipt moeten worden, de ander niet. Aangezien ze niet buiten komen slijten de nageltjes niet zo heel hard. Ik zit een beetje in dubio zeg maar.
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:01:34 #200
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107250759
Het is absoluut geen must om kattennageltjes te knippen. Men doet het omdat er dan minder schade ontstaat als katten aan meubels gaan krabben. Als jij dat geen punt vindt, lekker zo laten.

Ik heb zelf bij één kat de nageltjes geknipt toen ze ouder was. Oudere katten kunnen soms de nagels niet goed meer intrekken en daardoor bleef ze vaak haken. Maar zij was een lieverd en ik hoefde geen rare dingen uit te halen om de nageltjes te knippen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_107251032
Met het krabben aan meubels valt het gelukkig nogal mee, als in, dat doen ze eigenlijk nooit. Enige wat ik wel eens hoor is als ze op de bank liggen en zich uitrekken, dan gaat er wel eens een nageltje in het stof. Voor de rest krabben ze alleen aan de krabpalen en aan de muur.

Boven op de overloop heb ik vloerbedekking, daar hoor ik ze ook wel eens een beetje haken. Maar ze zijn nog geen 2 jaar oud, dus problemen met het intrekken van de nagels zal wel meevallen. Gelukkig krabben ze heel veel aan de palen, en zie ik heel vaak van die stukjes nagel liggen, dus ze houden het zelf al wel goed bij. Maar ik heb dus wel eens gehoord of gelezen dat wanneer je het hoort tikken op het laminaat als ze daar op lopen, dat dan de nagels te lang zijn en geknipt moeten worden.
pi_107251091
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 18:57 schreef deadly_kiss het volgende:
Met Midas gaat het alweer veel beter! hij is weer alert en lekker snel... eigenlijk afgelopen weekend alweer.
hij rent zelfs weer met slippende bochten achter zijn snoepjes aan _O_
Wat fijn om te horen, ik moest best vaak aan ´m denken de afgelopen dagen, vooral toen we een paar dagen niks van je hoorden.
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:12:04 #203
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107251101
@ Kper_norci Het enige wat ik kan bedenken is het risico van ingroeien van de nagels. Dat schijnt te kunnen, ik heb het nog nooit gezien. Dus zolang je dat niet ziet...
The love you take is equal to the love you make.
pi_107251216
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:12 schreef Lienekien het volgende:
@ Kper_norci Het enige wat ik kan bedenken is het risico van ingroeien van de nagels. Dat schijnt te kunnen, ik heb het nog nooit gezien. Dus zolang je dat niet ziet...
Dat heb ik dus ook wel eens gehoord. Ik kijk bij het aaien en kroelen wel vaak naar de pootjes en nageltjes, dus dat hou ik wel in de gaten. Ik kan ook gewoon hun pootjes vasthouden, nageltjes naar buiten laten komen, maar owee als ik met een nagelschaartje in de buurt kom :')
pi_107251219
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2012 09:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

In een ander topic (over poes Joey) bleek kortgeleden dat een kamerplant mogelijk de boosdoener was van wat epileptische aanvallen leken.

Ik zou het risico dus liever niet nemen.

En met twee nieuwe katten heb je het al druk genoeg, dan wil je er niet ook nog op hoeven letten of ze aan de plant zitten of niet.
Inderdaad die risico wil ik niet nemen, het is wel een grote plant, denk nu zo'n 2,5meter hoog ;( Maarja alles voor de katten.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 januari 2012 @ 11:45:34 #206
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_107252361
quote:
5s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:52 schreef Kper_Norci het volgende:
Is het echt erg als ik de nagels van mijn katten niet knip? Ik krijg het echt niet voor mekaar. Ze vinden het maar niks. En ik ben bang dat het fout gaat als ik ga knippen en ze trekken ineens hun pootje terug of zo. Ik heb wel een aantal krabpalen waar ze volop gebruik van maken. Maar ze komen niet buiten. Ik hoor ze dus wel lopen op het laminaat, je hoort het echt tikken.

Voor de rest kan ik ze volop aaien, optillen, ik kan er mee doen wat ik wil, maar als ik alleen al met het nagelknippertje aankom dan zie ik ze al kijken. Maar omdat ik ze hoor lopen denk ik dat de nageltjes wat te lang zijn en ze dus geknipt moeten worden. Maar om er nou voor naar de dierenarts te gaan vind ik ook zo wat. Toen ze gecastreerd werden hebben ze het bij de dierenarts wel gedaan, maar goed, toen waren ze onder narcose. Ik kan ze wel GHB gaan geven, maar dat is ook niet helemaal de bedoeling denk ik...

Wat kan ik doen? Met een grote handdoek in een houdgreep houden en kijken of ik ze dan kan knippen? Of gewoon zo laten? Ik weet ook niet goed wat ik nou moet geloven, de ene zegt dat ze wel geknipt moeten worden, de ander niet. Aangezien ze niet buiten komen slijten de nageltjes niet zo heel hard. Ik zit een beetje in dubio zeg maar.
Bellefleur, 18,5j nemen we echt onderhanden qua nagels. Die steken dan ook wat uit en worden niet helemaal meer ingetrokken. Bij de kleine (8 maanden) is het nog niet echt nodig en knippen we niet.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_107254086
De Rooie van ons moet eigenlijk ook geknipt worden. Maar hij is zo vreselijk sterk, die houd je niet zomaar even vast. Hij loopt gewoon buiten, en hij heeft prachtig schone nagels (spierwit, je kunt het leven perfect zien zitten, dat wel). Maar het zijn echt haakjes... En scherp! Ben alleen bang dat het de dierenarts ook niet zomaar lukt (als we hem al een een mandje krijgen om hem daar te krijgen. Hij verstijft gewoon in een kruisvorm en dan krijg je hem nergens meer in :P)
pi_107254743
quote:
5s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:52 schreef Kper_Norci het volgende:
Is het echt erg als ik de nagels van mijn katten niet knip? Ik krijg het echt niet voor mekaar. Ze vinden het maar niks. En ik ben bang dat het fout gaat als ik ga knippen en ze trekken ineens hun pootje terug of zo. Ik heb wel een aantal krabpalen waar ze volop gebruik van maken. Maar ze komen niet buiten. Ik hoor ze dus wel lopen op het laminaat, je hoort het echt tikken.

Voor de rest kan ik ze volop aaien, optillen, ik kan er mee doen wat ik wil, maar als ik alleen al met het nagelknippertje aankom dan zie ik ze al kijken. Maar omdat ik ze hoor lopen denk ik dat de nageltjes wat te lang zijn en ze dus geknipt moeten worden. Maar om er nou voor naar de dierenarts te gaan vind ik ook zo wat. Toen ze gecastreerd werden hebben ze het bij de dierenarts wel gedaan, maar goed, toen waren ze onder narcose. Ik kan ze wel GHB gaan geven, maar dat is ook niet helemaal de bedoeling denk ik...

Wat kan ik doen? Met een grote handdoek in een houdgreep houden en kijken of ik ze dan kan knippen? Of gewoon zo laten? Ik weet ook niet goed wat ik nou moet geloven, de ene zegt dat ze wel geknipt moeten worden, de ander niet. Aangezien ze niet buiten komen slijten de nageltjes niet zo heel hard. Ik zit een beetje in dubio zeg maar.
ik kan mijn kat zijn nagels ook echt niet knippen hoor. hij is wel op te pakken ofzo, maar toch altijd een beetje schichtig gebleven (asielkat). je kan hem ook prima aaien, het is een heel lief beest. maar hij wil gewoon niet dat je hem vasthoudt en iets doet. hij moest een keer oogzalf, dat was ook echt een ramp, werkte gewoon niet. toen kreeg hij antibiotica tabletjes (het was voor een oog onsteking).. en die pakt hij dan weer aan als ware het snoepjes..

maargoed knippen doe ik dus ook niet. de dierenarts kan het ook niet hoor, die wil die kat al bijna onder narcose brengen voor een controle als hij voor zn prikken komt (doet ze niet hoor trouwens haha), hahaha.

wat ik trouwens wél heel hinderlijk vind, al bij meerdere dierenartsen (en katten) gehad, dat de dierenarts zélf wel even de nagels knipt als de kat onder narcose is. ik WIL dat niet, mede omdat ik het gevoel heb dat als ze ooit geknipt zijn, dat ze dan sneller groeien en steeds weer geknipt moeten worden. in ieder geval, bij deze kat waren ze ook geknipt toen hij voor gebitsreiniging onder narcose is geweest, en sindsdien kan ik hem inderdaad ook horen lopen. daarvoor had ik dat nog nooit gemerkt.. maar ik vind het vervelend dat ze dan niet ff van tevoren vragen of dat goed is, maar het gewoon doen!
pi_107287334
Wij knippen de nagels van onze twee dames ook omdat ze niet buiten komen. Hierdoor zijn de nagels echt mega-scherp! Misty dr nagels knippen is geen enkel probleem, die laat het gewoon gebeuren. Izzy van 9 maanden daarentegen... die is haast niet te houden. Megakronkelen, en als we dr dan goed vast hebben loopt ze een partij te klagen en te blazen. Maar t gaat al wel steeds beter...
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:27:56 #210
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107287394
Mijn buitenkatten hadden ook gewoon scherpe nagels. En maar goed ook, want katten die buiten komen hebben die nagels juist hard nodig.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:47:05 #211
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_107287879
Misschien een domme vraag, maar verkopen ze in asiels ook zo'n draagkooi, of moet ik die zelf meenemen? Ik was van plan morgen een kat uit het asiel te gaan halen :)
Ook geen sig dus
  Moderator vrijdag 27 januari 2012 @ 10:47:56 #212
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_107287897
Soms hebben ze van die kartonnen dozen geloof ik. Anders zou ik even bellen dan sta je niet daar met lege handen in ieder geval.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_107288063
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:47 schreef Dennis_enzo het volgende:
Misschien een domme vraag, maar verkopen ze in asiels ook zo'n draagkooi, of moet ik die zelf meenemen? Ik was van plan morgen een kat uit het asiel te gaan halen :)
Bij mijn asiel verkopen ze draagkooien. Maar de selectie is wel beperkt en daarom vind ik het altijd handiger om vooraf zelf al iets uit te zoeken. Je hebt hem immers nog vaker nodig als je je kat hebt. Doe wat Senesta zegt: bel even, dan weet je wat ze hebben.
Je zou ook voor nu zo'n kartonnen doos kunnen nemen van daar en dan als je tijd hebt een vervoersbox ergens anders uitzoeken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:12:12 #215
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_107288583
Okee, ik zal voor de zekerheid morgen even bellen :)
Ook geen sig dus
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:13:32 #216
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107288636


Ik raad zo'n type draagmand aan. Dus met een klep aan de bovenkant. Daar kun je de kat gemakkelijk in laten zakken.

Ik kreeg er zo een te leen van de dierenarts nadat ik daar met mijn kat in de armen was gekomen voor een noodgeval. Ik kreeg mijn gewonde kat niet in zo'n gangbare mand. Gelukkig was het maar tweehonderd meter lopen naar de dierenarts. Heb er de volgende dag zelf een gekocht. Is ook prettig voor mijn huidige kat, die geen fan is van draagmandjes. Voorkomt proppen en andere moeilijke toeren.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator vrijdag 27 januari 2012 @ 11:13:54 #217
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_107288641
Succes en hou je ons op de hoogte? Ben wel benieuwd naar de nieuwe huisgenoot :)
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_107294933
Hallo :)

Ik heb 2 katten. Heel af en toe moesten ze weleens overgeven, ik dacht das geen probleem. Maar de laaste tijd is het toch wat vaker, een paar keer in de week ofzo. Maar ik zie ze nooit geen haarballen uitkotsen. Ik heb een tijdje kattengras geprobeerd maar ja das in huis ook niet echt een succes :{

Is dat nou van de haarballen misschien die ze niet kwijt kunnen? (Er komt alleen eten uit) En kan het kwaad als ze 1 of 2 keer in de week overgeven, het lijkt mij niet fijn :{

Iemand ideeen of tips?
pi_107294995
Maar vind het opvallend dat ze het allebei hebben ( de een iets meer als de ander)
Maar geef ze nog steeds hetzelfde voer dus ik weet ook niet
  vrijdag 27 januari 2012 @ 14:31:49 #220
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107295030
Ik denk dat het niet zoveel kwaad kan, als ze verder eten, drinken en spelen als normaal. En de ontlasting er ook normaal uitziet.

Het kan zijn dat ze wat gulzig zijn met eten en het daardoor weer omhoog komt. Ziet de kots er vrij onverteerd uit?

Kattengras is niet altijd goed, want dat kattengras zelf kan scherp zijn voor de maag en juist klachten veroorzaken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_107295036
Wanneer geven ze over? Net na het eten of langer erna? En verschilt het per kat?

Het kan ook dat ze niet zo goed hun voer kunnen, wat geef je ze nu?
Home is where the O+ is...
pi_107295045
Voer misschien van samenstelling veranderd?
pi_107295289
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:31 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat het niet zoveel kwaad kan, als ze verder eten, drinken en spelen als normaal. En de ontlasting er ook normaal uitziet.

Het kan zijn dat ze wat gulzig zijn met eten en het daardoor weer omhoog komt. Ziet de kots er vrij onverteerd uit?

Kattengras is niet altijd goed, want dat kattengras zelf kan scherp zijn voor de maag en juist klachten veroorzaken.
Ja het is meestal onverteerd en vlak na het eten. Ze krijgen overdag droge brokjes en dan 's avonds meestal wat natvoer. Vaak is het ook wel daarna zit ik nu te denken :')
pi_107295384
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:31 schreef Cwen het volgende:
Wanneer geven ze over? Net na het eten of langer erna? En verschilt het per kat?

Het kan ook dat ze niet zo goed hun voer kunnen, wat geef je ze nu?
Ja meestal 's avonds na het eten van dat natvoer. Maar eerst hadden ze dat helemaal niet dat vind ik raar.

@ paarsbeestje qua samenstelling weet ik niet of er wat veranderd is eigenlijk
pi_107295413
Misschien daar maar mee stoppen dan, maar dat vinden ze zo lekker ;(
Wat zijn goede merken qua natvoer, of is het eigenlijk helemaal slecht?
  vrijdag 27 januari 2012 @ 14:43:47 #226
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107295459
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:39 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Ja het is meestal onverteerd en vlak na het eten. Ze krijgen overdag droge brokjes en dan 's avonds meestal wat natvoer. Vaak is het ook wel daarna zit ik nu te denken :')
Misschien hebben ze de neiging te gulzig te eten door de concurrentie?
The love you take is equal to the love you make.
pi_107295482
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:39 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Ja het is meestal onverteerd en vlak na het eten. Ze krijgen overdag droge brokjes en dan 's avonds meestal wat natvoer. Vaak is het ook wel daarna zit ik nu te denken :')
Ik heb pas hier op fok de tip gelezen om het waterbakje niet te dicht bij het eten te zetten. Brokjes+veel drinken = teveel volume in de maag en dan komt het er weer uit.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 27 januari 2012 @ 14:45:31 #228
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107295517
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:42 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Misschien daar maar mee stoppen dan, maar dat vinden ze zo lekker ;(
Wat zijn goede merken qua natvoer, of is het eigenlijk helemaal slecht?
Het is niet slecht, want ze krijgen zo goed wat vocht binnen. Katten drinken niet altijd genoeg water.

Ik geef zakjes kitekat (naast droge brokjes) en dat bevalt goed.
The love you take is equal to the love you make.
pi_107295556
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Misschien hebben ze de neiging te gulzig te eten door de concurrentie?
Hmm, moeilijk te zeggen. Nou soms eet de een niet alles op en dan eet de ander dat op maar ze eten nooit van elkaars bordje als de ander er nog mee bezig is
pi_107295580
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:44 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik heb pas hier op fok de tip gelezen om het waterbakje niet te dicht bij het eten te zetten. Brokjes+veel drinken = teveel volume in de maag en dan komt het er weer uit.
Maar ik heb soms juist het idee dat ze weinig drinken
Maar ik kan het altijd proberen :)
Kots opruimen is niet mijn hobby :P
pi_107295602
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het is niet slecht, want ze krijgen zo goed wat vocht binnen. Katten drinken niet altijd genoeg water.

Ik geef zakjes kitekat (naast droge brokjes) en dat bevalt goed.
Ja meestal geef ik van die pate, maar misschien eens van die zakjes proberen
  vrijdag 27 januari 2012 @ 14:52:40 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107295738
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:48 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Ja meestal geef ik van die pate, maar misschien eens van die zakjes proberen
Paté is ook prima, hoor. Probeer het anders eens met kleinere porties.
The love you take is equal to the love you make.
pi_107295950
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Paté is ook prima, hoor. Probeer het anders eens met kleinere porties.
Ja denk dat ik dat maar doe, nu krijgen ze samen anderhalf kuipje, misschien maar eens proberen met samen 1 :)
  vrijdag 27 januari 2012 @ 17:47:49 #234
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_107301625
Herkenbaar probleem KwadeAfdronk. Ik geef in de ochtend ook brokken en in de avond zakjes whiskas. Toen ik brokken in saus gaf kotste mijn kat meer dan nu met brokken in gelei. Het komt nog wel voor maar niet meer wekelijks. Misschien op zoek naar een ander natvoer?
pi_107302386
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:42 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Misschien daar maar mee stoppen dan, maar dat vinden ze zo lekker ;(
Wat zijn goede merken qua natvoer, of is het eigenlijk helemaal slecht?
Je zou misschien natvoer van Animonda kunnen proberen (Carny of vom Feinsten). Hier zitten geen granen, suiker of kunstmatige kleur- en conserveringsmiddelen in.

Mijn kat moest vroeger ook regelmatig overgeven, sinds hij dit krijgt is hij er helemaal vanaf. :)

Andere soorten natvoer die als goed bekend staan zijn bijvoorbeeld Almo Nature, Applaws en Cosma.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 27 januari 2012 @ 18:40:23 #236
163650 Greys
pi_107303091
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 15:00 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Ja denk dat ik dat maar doe, nu krijgen ze samen anderhalf kuipje, misschien maar eens proberen met samen 1 :)
Gewoon de helft doen ongeveer en dan bv een half uurtje later de andere helft :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_107303522
Hi,

Ik heb ook even een vraagje over kattenvoer..

Mijn kitten is vandaag gesteriliseerd. Nu was ik van plan om van Royal Canin kitten 36 over te stappen op Sterilised. Maar nu heb ik van de dierenarts assistente een proefverpakking Neutered Young Female (veterinary lijn) mee gekregen. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer en heb ik geen idee voor welk voer ik moet kiezen..
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery. But today is a gift, that is why they call it 'the present'."
pi_107303579
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:15 schreef Mar_Sle het volgende:

[..]

Je zou misschien natvoer van Animonda kunnen proberen (Carny of vom Feinsten). Hier zitten geen granen, suiker of kunstmatige kleur- en conserveringsmiddelen in.

Mijn kat moest vroeger ook regelmatig overgeven, sinds hij dit krijgt is hij er helemaal vanaf. :)

Andere soorten natvoer die als goed bekend staan zijn bijvoorbeeld Almo Nature, Applaws en Cosma.
ok tnx :)
pi_107303594
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:40 schreef Greys het volgende:

[..]

Gewoon de helft doen ongeveer en dan bv een half uurtje later de andere helft :Y
Dat is wat ik nu heb gedaan ja :D
Tot nu toe gaat het goed

Bedankt allemaal
pi_107303680
Geven jullie de katten specifiek op bepaalde tijden brokjes? Bij ons vullen we brokjes een keer per dag aan en 's avonds rond 6en elke keer een half bakje natvoer.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  vrijdag 27 januari 2012 @ 20:48:49 #241
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107308032
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:55 schreef Kissmo het volgende:
Hi,

Ik heb ook even een vraagje over kattenvoer..

Mijn kitten is vandaag gesteriliseerd. Nu was ik van plan om van Royal Canin kitten 36 over te stappen op Sterilised. Maar nu heb ik van de dierenarts assistente een proefverpakking Neutered Young Female (veterinary lijn) mee gekregen. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer en heb ik geen idee voor welk voer ik moet kiezen..
Dat maakt uitendelijk niet zoveel uit, hoor. Kies er een en als ze het daar goed op doet, dan blijf je erbij.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 20:50:52 #242
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107308132
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Geven jullie de katten specifiek op bepaalde tijden brokjes? Bij ons vullen we brokjes een keer per dag aan en 's avonds rond 6en elke keer een half bakje natvoer.
Als jullie katten zelf goed maat weten te houden, is dat prima. Ik kreeg er een die alles opvrat. Ze krijgt daarom 's ochtends en 's avonds afgepaste porties droge brokjes en een zakje natvoer.
The love you take is equal to the love you make.
pi_107308618
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als jullie katten zelf goed maat weten te houden, is dat prima. Ik kreeg er een die alles opvrat. Ze krijgt daarom 's ochtends en 's avonds afgepaste porties droge brokjes en een zakje natvoer.
Er blijft altijd wel wat liggen en ze eten normaal dagelijks ongeveer hetzelfde. Goed om te weten :)
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  vrijdag 27 januari 2012 @ 21:10:53 #244
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107309120
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Geven jullie de katten specifiek op bepaalde tijden brokjes? Bij ons vullen we brokjes een keer per dag aan en 's avonds rond 6en elke keer een half bakje natvoer.
Wij doen hetzelfde :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 29 januari 2012 @ 22:52:50 #245
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_107383210
Onze katten eten de brokken de laatste dagen slecht. Normaal hebben ze het in de avond wel op, maar nu liggen de brokken er de hele dag. Het zijn gewoon dezelfde die ze al 5 maanden krijgen. En als ik in de avond de brokken in gelei er overheen leg eten ze die wel goed op met wat droge brokken. Iemand enig idee hoe dit komt en wat ik anders kan doen?
  zondag 29 januari 2012 @ 23:04:36 #246
366210 cosi
laat zich niet koeioneren
pi_107383824
Mijn kat verhaard het gehele jaar door en niet zoals 'normaal' in het voor- en najaar.

Komt dit vaker voor :?

Ik kam haar elke dag.
Never Judge A Book by its Cover...
pi_107386426
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 23:26 schreef Disorder het volgende:
Mijn kat is dol op kaas. Is dit normaal? :')
Ja! Maar niet te vaak, lactose is niet goed voor de darmpjes!
pi_107386440
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 23:04 schreef cosi het volgende:
Mijn kat verhaard het gehele jaar door en niet zoals 'normaal' in het voor- en najaar.

Komt dit vaker voor :?

Ik kam haar elke dag.
Ja, zeker als het een binnenkat is.
pi_107386478
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:52 schreef Miriampje het volgende:
Onze katten eten de brokken de laatste dagen slecht. Normaal hebben ze het in de avond wel op, maar nu liggen de brokken er de hele dag. Het zijn gewoon dezelfde die ze al 5 maanden krijgen. En als ik in de avond de brokken in gelei er overheen leg eten ze die wel goed op met wat droge brokken. Iemand enig idee hoe dit komt en wat ik anders kan doen?
Misschien zijn ze er gewoon even op uitgegeten? Probeer eens andere brokjes, kijken of ze dan weer eten.
  maandag 30 januari 2012 @ 06:46:37 #251
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107391189
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 23:53 schreef mootie het volgende:

[..]

Ja! Maar niet te vaak, lactose is niet goed voor de darmpjes!
In harde kaas zit erg weinig lactose. Toch zou ik zeker niet te veel geven vanwege het vet- en zoutgehalte.
The love you take is equal to the love you make.
pi_107391824
hmm even jullie hulp nodig hoor. Kat doet ineens raar vandaag. Heel hard miauwen, af en toe zelfs krijsen en dan echt zo'n krijs die je ook wel bij krolse poezen hoort, dat doet hij ook wel eens vlak voor hij gaat kotsen. Maar nu geen kots. Hij zit wel steeds van onder te likken en tilt zijn achterpoot steeds op en gaat niet echt op zijn gat (letterlijk) zitten maar blijft zo een beetje hangen. Zou hij verstopping hebben? Hij heeft altijd al vrij kleine harde keutels gehad, ik zal zo de bak even schoonmaken helemaal dan kan ik checken of hij uberhaupt nog wel wat doet. Hij ging er net wel weer naartoe en vanochtend lag er ook allemaal grind. Er is in ieder geval geen bloed (ook niet bij de plasjes) en hij komt niet buiten (alhans niet verder dan het balkon).
Hij loopt ook een beetje sluiperig trouwens.
en sinds hij net naar de bak is geweest is het mauwen wel minder maar dat kan ook zijn omdat ik hem even geen aandacht meer geef.

is er iets wat ik zelf kan doen/geven? Ik heb straks een tentamen (mijn laatste ooit) dus ik heb eigenlijk geen tijd om vandaag naar de dierenarts te gaan, na mijn tentamen op zijn vroegst als het erger wordt ga ik natuurlijk wel.

is er iets wat jullie kunnen aanraden of zeggen jullie vanavond of morgen dierenarts? ik weet nooit zo goed hoe snel je moet gaan. Ik ga naar mijn idee altijd te snel, ben ik 60 euro lichter om te horen dat er eigenlijk niks is... is me nou al zo vaak overkomen..

beetje jammer dit.. hele drukke week (heb nog 2 mondelinge tentamens van hetzelfde vak donderdag en vrijdag waar ik vanalles voor moet voorbereiden) en volgende week ga ik met vakantie.. en zielig voor de kat natuurlijk

edit: sinds hij naar de bak is geweest doet hij eigenlijk helemaal niet meer raar. ik mag hem weer aaien zonder dat hij gaat krijsen, hij zat net lekker te knabbelen van zijn brokjes en hij zeurde zelfs om snoepjes. ik kijk het nog wel even aan, vanmiddag even een blikje tonijn in olie halen, mag hij dat lekker opeten als hij wil. maar ik besef me dat we het wel even in de gaten moeten houden, als er echt iets is met zijn darmpjes is dat niet handig natuurlijk. maar ik ben wel een beetje gerustgesteld gelukkig :) niet leuk als je tentamens moet maken en er is iets met je beessie..

[ Bericht 8% gewijzigd door jUsTmE13o2 op 30-01-2012 08:47:20 ]
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 09:03:55 #253
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_107392198
Ik zou dan in ieder geval vanmiddag/vanavond wel even gaan. Net op de bak heeft hij wel gepoept? En dat was normale ontlasting? Verstopping kan echt hele vervelende gevolgen hebben, het zouden ook zijn anaalklieren nog kunnen zijn.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_107392315
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:03 schreef senesta het volgende:
Ik zou dan in ieder geval vanmiddag/vanavond wel even gaan. Net op de bak heeft hij wel gepoept? En dat was normale ontlasting? Verstopping kan echt hele vervelende gevolgen hebben, het zouden ook zijn anaalklieren nog kunnen zijn.
dat weet ik niet, want er lag nog wat in de bak van gister/eergister toen had ik hem voor het laatst verschoond. er lag in ieder geval niets raars ofzo. gewoon zoals ik gewend ben harde drolletjes.
ik ga denk ik morgen als hij dan nog zo doet. ik kan vanmiddag niet (tentamen) en vanavond is onze dierenarts eigenlijk niet open, dat is weer moeilijk. hij doet nu niet zo raar meer, dus ik denk dat het wel kan wachten.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 30 januari 2012 @ 09:29:55 #255
163650 Greys
pi_107392626
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:12 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

dat weet ik niet, want er lag nog wat in de bak van gister/eergister toen had ik hem voor het laatst verschoond. er lag in ieder geval niets raars ofzo. gewoon zoals ik gewend ben harde drolletjes.
ik ga denk ik morgen als hij dan nog zo doet. ik kan vanmiddag niet (tentamen) en vanavond is onze dierenarts eigenlijk niet open, dat is weer moeilijk. hij doet nu niet zo raar meer, dus ik denk dat het wel kan wachten.
Eergister? Ik zou in elk geval voortaan elke dag even 1x minimaal de drolletjes er uit scheppen. Wie weet heeft ie ook wel van die harde ontlasting omdat hij het ophoudt omdat hij niet op een vieze bak wil.
En omdat ie van onderen steeds likt, misschien heeft ie blaasgruis. Dus geen pijn bij het poepen, maar bij het plassen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 09:37:09 #256
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_107392800
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:29 schreef Greys het volgende:

[..]

Eergister? Ik zou in elk geval voortaan elke dag even 1x minimaal de drolletjes er uit scheppen. Wie weet heeft ie ook wel van die harde ontlasting omdat hij het ophoudt omdat hij niet op een vieze bak wil.
En omdat ie van onderen steeds likt, misschien heeft ie blaasgruis. Dus geen pijn bij het poepen, maar bij het plassen.
Dat krijsen zou daar ook goed bij passen idd.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_107392924
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:29 schreef Greys het volgende:

[..]

Eergister? Ik zou in elk geval voortaan elke dag even 1x minimaal de drolletjes er uit scheppen. Wie weet heeft ie ook wel van die harde ontlasting omdat hij het ophoudt omdat hij niet op een vieze bak wil.
En omdat ie van onderen steeds likt, misschien heeft ie blaasgruis. Dus geen pijn bij het poepen, maar bij het plassen.
nou sorry hoor maar het gaat normaal hartstikke goed. ik kom hier niet om aangesproken te worden op het schoonmaken van de bak.

dat van die blaasgruis kan ook. ik kijk het nog even aan en anders morgen naar de dierenarts.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 30 januari 2012 @ 09:51:12 #258
163650 Greys
pi_107393132
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:42 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

nou sorry hoor maar het gaat normaal hartstikke goed. ik kom hier niet om aangesproken te worden op het schoonmaken van de bak.
Voel je eens niet zo aangevallen. Je vraagt of we meedenken en dit heeft wellicht met het probleem te maken, we proberen je te helpen, toch? Het is nou niet zo dat ik de bak van mijn kat nooit vergeet schoon te maken een dag hoor, dus nogmaals, niet zo aangevallen voelen, zo is het totaal niet bedoeld :)

quote:
dat van die blaasgruis kan ook. ik kijk het nog even aan en anders morgen naar de dierenarts.
Goed dat je gaat morgen als de kat dan nog af en toe krijst. Want katten zijn een meester in het verbergen van pijn en ongemak, dus als hij echt anders dan anders doet, dan heb je idd kans dat ie pijn heeft. Vooral in combinatie met het likken en het niet echt willen gaan zitten en poot omhoog enzo. Ik duim voor je dat het meevalt en succes met je tentamens.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 09:57:05 #259
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_107393268
Niet te lang wachten hoor, blaasgruis, nierproblemen en verstopping kunnen echt levensgevaarlijk zijn.

En Greys bedoeld het niet aanvallend maar probeert gewoon mee te denken. Vooral als katten niet lekker zijn is het wel belangrijk om even heel secuur te zijn op bakgewoontes en dat kan niet als je niet dagelijks even schept.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_107394024
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Voel je eens niet zo aangevallen. Je vraagt of we meedenken en dit heeft wellicht met het probleem te maken, we proberen je te helpen, toch? Het is nou niet zo dat ik de bak van mijn kat nooit vergeet schoon te maken een dag hoor, dus nogmaals, niet zo aangevallen voelen, zo is het totaal niet bedoeld :)

[..]

Goed dat je gaat morgen als de kat dan nog af en toe krijst. Want katten zijn een meester in het verbergen van pijn en ongemak, dus als hij echt anders dan anders doet, dan heb je idd kans dat ie pijn heeft. Vooral in combinatie met het likken en het niet echt willen gaan zitten en poot omhoog enzo. Ik duim voor je dat het meevalt en succes met je tentamens.
ja sorry dat ik zo reageer hoor maar ik maak eigenlijk nooit de bak elke dag schoon en dat gaat altijd goed (kan er over gaan liegen dat ik het normaal áltijd elke dag doe, maar dat is niet zo). Het gekke is dat hij dat likken nu helemaal niet meer doet, alleen vanochtend even, ook dat rare zitten en poot omhoog doet hij niet meer. en hij is nu ook weer helemaal vrolijk, staart in de lucht, praatjes, eten en om snoepjes zeuren, komt weer gezellig op m'n bureau kijken wat ik aan het doen ben.. misschien heeft er gewoon iets dwars gezeten. Maar ik kijk het zeker aan hoor en anders ga ik morgen naar de dierenarts!
pi_107394071
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:57 schreef senesta het volgende:
Niet te lang wachten hoor, blaasgruis, nierproblemen en verstopping kunnen echt levensgevaarlijk zijn.

En Greys bedoeld het niet aanvallend maar probeert gewoon mee te denken. Vooral als katten niet lekker zijn is het wel belangrijk om even heel secuur te zijn op bakgewoontes en dat kan niet als je niet dagelijks even schept.
ja ik zal er zeker nu wel secuurder in zijn maar normaal doe ik het niet elke dag. daarom heb ik ook vanochtend meteen de bak leeg gehaald zodat ik het nu goed in de gaten kan houden
pi_107399457
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Geven jullie de katten specifiek op bepaalde tijden brokjes? Bij ons vullen we brokjes een keer per dag aan en 's avonds rond 6en elke keer een half bakje natvoer.
Ik geef ze 's-morgens een beetje, een beetje als we thuis komen en 's-avonds voor het naar bed gaan de rest. Met onze vorige kat kon ik de bak gewoon gevuld houden, die overat zich niet. Maar deze twee gaan gewoon door (hoewel dat nu langzamerhand wat afneemt...)

Ik geef alleen natvoer als er iets speciaals is (om ze te verwennen). En dan likken ze eerst de gelei op en komen ze een paar uur later weer terug om de brokjes op te eten :P Kun je die gelei ook los kopen? :D
  maandag 30 januari 2012 @ 14:03:51 #263
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_107399917
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:32 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

ja sorry dat ik zo reageer hoor maar ik maak eigenlijk nooit de bak elke dag schoon en dat gaat altijd goed (kan er over gaan liegen dat ik het normaal áltijd elke dag doe, maar dat is niet zo). Het gekke is dat hij dat likken nu helemaal niet meer doet, alleen vanochtend even, ook dat rare zitten en poot omhoog doet hij niet meer. en hij is nu ook weer helemaal vrolijk, staart in de lucht, praatjes, eten en om snoepjes zeuren, komt weer gezellig op m'n bureau kijken wat ik aan het doen ben.. misschien heeft er gewoon iets dwars gezeten. Maar ik kijk het zeker aan hoor en anders ga ik morgen naar de dierenarts!
Is het een kater? Voel in dat geval voor de zekerheid even of hij een volle blaas heeft (hand tussen de achterpoten en dan richting achter voelen); kom je daar een bult tegen - formaatje flinke mandarijn - dan is dat wellicht zijn blaas en dan zeker niet tot morgen wachten, want als hij verstopt zit, haalt ie morgen wellicht niet eens.

Geen paniek en je voelt het zeker als hij een volle blaas heeft ^O^
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_107409597
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:03 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Is het een kater? Voel in dat geval voor de zekerheid even of hij een volle blaas heeft (hand tussen de achterpoten en dan richting achter voelen); kom je daar een bult tegen - formaatje flinke mandarijn - dan is dat wellicht zijn blaas en dan zeker niet tot morgen wachten, want als hij verstopt zit, haalt ie morgen wellicht niet eens.

Geen paniek en je voelt het zeker als hij een volle blaas heeft ^O^
nou ik voel eigenlijk niks raars, kan er ook gewoon aankomen hij vind het helemaal niet erg. hij ging net wel weer plassen in ieder geval, zonder gemauw of iets. daarom kijk ik het nog maar even aan, want hij doet ook weer helemaal normaal. misschien was hij gewoon even niet lekker? ik weet het niet. ik houd hem deze dagen nog maar wat extra in de gaten, gelukkig ben ik morgen de hele dag thuis.
pi_107433911
Een kattenvraagbaak *O*
Kom nu pas achter dit topic

Even kort:
Dan en Gijs zijn broertjes
Gijs is afgelopen donderdag opgenomen, blaasgruis, nierwaardes waren zo hoog dat die niet eens meetbaar waren, kantje boord, de hele reutemeteut.
AB en pijnstilling mee en Hills SD voer (na 2 maanden of wat even weer een urinetest doen, dan over op CD)
Nu is Gijs sinds gisteren weer thuis O+
Maar zijn broer Daan die is (lijkt) pissig... blaast naar hem en zit veel onder de bank...
Komt dit wel eens vaker voor ?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2012 11:12:47 ]
  dinsdag 31 januari 2012 @ 11:22:03 #266
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_107434260
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 11:12 schreef LovelyLady het volgende:
Een kattenvraagbaak *O*
Kom nu pas achter dit topic

Even kort:
Dan en Gijs zijn broertjes
Gijs is afgelopen donderdag opgenomen, blaasgruis, nierwaardes waren zo hoog dat die niet eens meetbaar waren, kantje boord, de hele reutemeteut.
AB en pijnstilling mee en Hills SD voer (na 2 maanden of wat even weer een urinetest doen, dan over op CD)
Nu is Gijs sinds gisteren weer thuis O+
Maar zijn broer Daan die is (lijkt) pissig... blaast naar hem en zit veel onder de bank...
Komt dit wel eens vaker voor ?
Ik ben hier thuis verrast als de thuisblijvers de terugkomer enthousiast verwelkomen. Dus wat mij betreft: haske normaal. Zodra Gijs (in de ogen van Dan) weer normaal ruikt, zal het over zijn :Y
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_107434474
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 11:22 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik ben hier thuis verrast als de thuisblijvers de terugkomer enthousiast verwelkomen. Dus wat mij betreft: haske normaal. Zodra Gijs (in de ogen van Dan) weer normaal ruikt, zal het over zijn :Y
whahaha gelukkig, ik begon me al zorgen te maken.
Het is de eerste keer dat een kat zo lang weg is... Dikkie, een andere kater heeft er minder moeite mee, maar die is van zichzelf al meer op zichzelf..... Hopelijk trekt Daan snel bij. Ze zijn zo lief saampies
pi_107436956
Je kat is ziek, en ruikt zoals ElisaB al zegt waarschijnlijk vreemd. (En het zal wel verder gaan dan geur vermoed ik, het hele lichaam geeft signalen af.)
En tja, zieke en vreemde katten worden in het wild verstoten en/of achtergelaten, om de overlevingskansen van de anderen te vergroten. (Nu leven katten wel vaak solitair, maar kijk maar eens naar nestjes waarbij de jongste achtergelaten moet worden. Of denk maar aan andere dieren die samenleven.)
Niks vreemds aan dus :)
pi_107438107
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 12:43 schreef Candaasje het volgende:
Je kat is ziek, en ruikt zoals ElisaB al zegt waarschijnlijk vreemd. (En het zal wel verder gaan dan geur vermoed ik, het hele lichaam geeft signalen af.)
En tja, zieke en vreemde katten worden in het wild verstoten en/of achtergelaten, om de overlevingskansen van de anderen te vergroten. (Nu leven katten wel vaak solitair, maar kijk maar eens naar nestjes waarbij de jongste achtergelaten moet worden. Of denk maar aan andere dieren die samenleven.)
Niks vreemds aan dus :)
Klinkt allemaal erg logisch :Y
Maar die logica ontgaat me eventjes door wat brakke nachten .... Het komt vast wel goed. En Gijs komt er ook weer bovenop ;)
pi_107443032
Er loopt hier een zwerfkat rond, die komt altijd 's avonds laat bij het vuilnis kijken of er nog iets te eten is. Beetje zielig met die kou.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 15:42:14 #271
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107443188
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:37 schreef Mercer het volgende:
Er loopt hier een zwerfkat rond, die komt altijd 's avonds laat bij het vuilnis kijken of er nog iets te eten is. Beetje zielig met die kou.
En nu is je vraag: zal ik wat voer voor 'm neerzetten?
The love you take is equal to the love you make.
pi_107445211
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En nu is je vraag: zal ik wat voer voor 'm neerzetten?
Juist :P Hij is mager, en heel schuw. Ik twijfel omdat ik dat beest niet afhankelijk wil maken.

De vraag is of ik hem deze 2 weken kan/ moet helpen door dagelijks een bakje vlees neer te zetten waar hij normaal gesproken komt zoeken naar eten. Alleen dat vlees bevriest nu natuurlijk..........

[ Bericht 7% gewijzigd door Mercer op 31-01-2012 16:41:37 ]
  dinsdag 31 januari 2012 @ 16:43:51 #273
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107445481
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 16:36 schreef Mercer het volgende:

[..]

Juist :P Hij is mager, en heel schuw. Ik twijfel omdat ik dat beest niet afhankelijk wil maken.

De vraag is of ik hem deze 2 weken kan/ moet helpen door dagelijks een bakje vlees neer te zetten waar hij normaal gesproken komt zoeken naar eten. Alleen dat vlees bevriest nu natuurlijk..........
Doe dan droge brokjes.

En verder dan maar niet te lief doen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_107445509
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 16:36 schreef Mercer het volgende:

[..]

Juist :P Hij is mager, en heel schuw. Ik twijfel omdat ik dat beest niet afhankelijk wil maken.

De vraag is of ik hem deze 2 weken kan/ moet helpen door dagelijks een bakje vlees neer te zetten waar hij normaal gesproken komt zoeken naar eten. Alleen dat vlees bevriest nu natuurlijk..........
Beetje warm water erbij en het houdt al langer. Of brokjes neerzetten. Kun je een soort van schuilhuisje voor hem maken? En beter nog: bel de dierenbescherming, hopelijk komen zij hem dan ophalen, castreren, kijken of er een huis- of boerderijkat van te maken is en anders weer uitzetten. En dan is het alleen maar handig als je al een soort gewoonte hebt gecreëerd door voedsel neer te zetten. Hoeven zij alleen maar de vangkooi neer te zetten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_107445916
Hij komt altijd zoeken, al zeker een jaar, bij de afvalbakken van het restaurant. Elke avond laat als er niemand meer op straat is.

Ik kan hem niet binnenhalen, enige wat ik kan doen is wat brokjes of vlees neerzetten. Dat ga ik zo wel even halen.

Dat beest is zo schuw als ik weet niet wat. Ik heb al eens geprobeerd naar hem toe te gaan.

Dus als ik hem laat vangen, dan wordt het een spuitje lijkt mij. Dan vraag ik me af of hij het zo niet beter heeft? Dat dierenasiel hier is geen prettig asiel, heel ongeïnteresseerd en doen over alles moeilijk is mijn ervaring. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat zij een zwerfkat een nieuw huis gaan geven.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mercer op 31-01-2012 16:59:43 ]
pi_107446906
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 16:54 schreef Mercer het volgende:
Hij komt altijd zoeken, al zeker een jaar, bij de afvalbakken van het restaurant. Elke avond laat als er niemand meer op straat is.

Ik kan hem niet binnenhalen, enige wat ik kan doen is wat brokjes of vlees neerzetten. Dat ga ik zo wel even halen.

Dat beest is zo schuw als ik weet niet wat. Ik heb al eens geprobeerd naar hem toe te gaan.

Dus als ik hem laat vangen, dan wordt het een spuitje lijkt mij. Dan vraag ik me af of hij het zo niet beter heeft? Dat dierenasiel hier is geen prettig asiel, heel ongeïnteresseerd en doen over alles moeilijk is mijn ervaring. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat zij een zwerfkat een nieuw huis gaan geven.
Als hij al zo lang buiten zwerft zal hij niet inderdaad gelukkig worden in een huis. Asiels laten tegenwoordig geen dieren meer inslapen omdat ze onhandelbaar zijn, wellicht zou er een plekje op een boerderij gevonden kunnen worden. Maar als dat ook niet kan zou castratie in ieder geval al helpen. Minder verwondingen bij gevechten (kater)of als het een poes is geen ongewenste nestjes meer grootbrengen (waarvan de kittens evt ook bij het asiel terecht zouden kunnen komen).
Dus alleen al daarom zou een informatief belletje wellicht goed zijn.

Lief dat je je om de kat ontfermt met deze koude tijden! Normaliter kunnen zulke zwervers zich prima redden maar nu is een beetje extra energie altijd welkom.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 31 januari 2012 @ 18:18:23 #277
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_107448826
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 16:54 schreef Mercer het volgende:
Ik kan hem niet binnenhalen, enige wat ik kan doen is wat brokjes of vlees neerzetten. Dat ga ik zo wel even halen.

Een schuilplekje voor hem maken. Iets dat een eindje van de grond afstaat (vanwege optrekkende kou) en waar hij lekker warm in blijft. Bijvoorbeeld een stevige doos met stro (of dat spul dat ze in konijnenhokken doen).

Als je weet hoe laat hij ongeveer komt, kan je ook even daarvoor een bakje natvoer neerzetten. Krijgt hij in elk geval ook wat vocht binnen.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_107452443
Bedankt voor jullie advies. Ik heb een doos brokken gekocht, die ga ik straks even neerleggen. En misschien wat natvoer.

Een doos met stro gaat hij geen gebruik van maken is mijn gevoel. En er is ook niet echt een geschikte plek waar ik die neer zou kunnen zetten.

Ik vraag me wel af waar dat beest slaapt, en sowieso de dag doorbrengt.

Omdat hij zo schuw is, zal hij ook niet even brutaal een tuin in gaan, of om eten bedelen denk ik.
pi_107481479
Wellich
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:52 schreef Mercer het volgende:
Bedankt voor jullie advies. Ik heb een doos brokken gekocht, die ga ik straks even neerleggen. En misschien wat natvoer.

Een doos met stro gaat hij geen gebruik van maken is mijn gevoel. En er is ook niet echt een geschikte plek waar ik die neer zou kunnen zetten.

Ik vraag me wel af waar dat beest slaapt, en sowieso de dag doorbrengt.

Omdat hij zo schuw is, zal hij ook niet even brutaal een tuin in gaan, of om eten bedelen denk ik.

wellicht die doos onder de struiken zetten, waar je hem vaak ziet? Of tussen de vuilnisbakken?

Wel lief dat je dit doet voor die kat O+
~ Bonito La Risa ~
pi_107481633
Ow, ik heb zelf ook een vraag. Morgen ga ik mijn katten naar de kliniek brengen. Iemand nog tips om ze in die reismand te krijgen? 1 lukt wel, maar die andere niet, ze is erg bang, angstig en heel erg op haar hoede...

Feliway in de mand sprayen ga ik morgen doen, de reismanden staan al enige tijd in de woonkamer met een dekentje waar ze al eens eerder hebben op gelegen. (het dekentje is in tussentijd niet gewassen ;) )
Natvoer zet ik in het mandje neer, en als ze dan misschien zo gek is, in de mand lopen om het op te eten... maar als ze niet zo gek is (wat ik denk) wat dan?

tips?
~ Bonito La Risa ~
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:08:39 #281
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_107481859
Grijpen in het nekvel, en met een ferme zwiep achterwaarts erin. Niet zo moeilijk doen hoor.
Ook geen sig dus
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:48:27 #282
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107483438
Ik zet het eten ernaast. Als ze dan zit te eten, til ik haar op en zet ik haar in de mand.
The love you take is equal to the love you make.
pi_107497375
en de mand zo neerzetten of vasthouden dat de opening aan de bovenkant zit inplaats van aan de voorkant.
pi_107498224
hmmzz.. ik heb gisteren die nieuwe whiskas pure gekocht

http://cdn.webshopapp.com/f/z112ej/image.jpg

gisteravond een bordje gegeven en een uurtje geleden weer...
gisteren hoorde ik 2 van de 5 katten ineens een beetje kuchen (alsof er slijm vast zit)
en net na het eten weer?
normaal krijgen ze nooit whiskas, maar gourmet gold of tonijn op waterbasis uit blik.
als je het voer uit het zakje haalt valt het als 1 grote glibber op het bord en moet ik het met een vork losprakken.. het ziiet er slijmerig uit iig.

nu weet ik niet of dit toeval is... maar mocht iemand hier ook dit voer toevallig gekocht te hebben en de kat raar zien doen na het eten zouden jullie dit graag even willen melden?
pi_107500152
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:48 schreef deadly_kiss het volgende:
en de mand zo neerzetten of vasthouden dat de opening aan de bovenkant zit inplaats van aan de voorkant.
Whehe dat deed mijn vriend pas ook... Niet wetende dat zijn pa de andere kant ook had opengemaakt, dus madam glipte er aan de onderkant gewoon weer uit. _O-
pi_107507025
Thx voor de tip, maar ht is nogal ehm, een wilde kat. Dus beetpakken lukt bij haar niet, en geloof me, al heel wat keren geprobeerd. Zelfs de dierenambulance haha..

We zullen het vanavond zien of t allemaal lukt ;)
~ Bonito La Risa ~
pi_107507442
Een zware deken er overheen gooien en dan met deken en al in het hokkie proppen.. zo heb ik ooit een duivelse kat gevangen :p was van een oud mannetje met een hele grote oude zolder waar allemaal zijkamertjes enzo waren, kat zat op het laatst in een gat tussen de binnen en buitenmuur toen hebben we om de halve meter een gat in de binnenmuur moeten slaan met een hamer om zo zie kat eruit te jagen.. nadeel was alleen dat die kat ook tegen de muren aansprong en zo recht in je gezicht..
Zijn met 4personen een uur bezig geweest :x
pi_107518907
net toch maar even met kat naar de dierenarts gegaan (hij deed een beetje gek met bakbezoek, dacht ik). Normaal zou ik het toch wat langer aangekeken hebben maar omdat ik met vakantie ga zaterdag, was ik er toch niet gerust op. Maar volgens de dierenarts is er niks aan de hand. blaas is super, hij is goed op gewicht, ziet er gezond uit.. ze voelde wel wat ontlasting in de darmen maar zeker niet schrikbarend. fles van die dure lactulose meegekregen en 45 euro afgerekend MAAR ik ben nu wel gerustgesteld _O-
Alleen medicijnen geven aan dit beestje is ook een ramp, heb alweer een flinke jaap te pakken. Hoe doen jullie dat? ik moet hem echt klem zetten tussen mijn bovenbenen (er boven op gaan zitten dus ongeveer, ofnouja, erboven hangen), en dan best wel met geweld die bek open en die spuit erin.. zo ben ik er natuurlijk niet mee begonnen maar dit is echt de enige manier waarop ik er iets in krijg..
pi_107519016
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:49 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
net toch maar even met kat naar de dierenarts gegaan (hij deed een beetje gek met bakbezoek, dacht ik). Normaal zou ik het toch wat langer aangekeken hebben maar omdat ik met vakantie ga zaterdag, was ik er toch niet gerust op. Maar volgens de dierenarts is er niks aan de hand. blaas is super, hij is goed op gewicht, ziet er gezond uit.. ze voelde wel wat ontlasting in de darmen maar zeker niet schrikbarend. fles van die dure lactulose meegekregen en 45 euro afgerekend MAAR ik ben nu wel gerustgesteld _O-
Alleen medicijnen geven aan dit beestje is ook een ramp, heb alweer een flinke jaap te pakken. Hoe doen jullie dat? ik moet hem echt klem zetten tussen mijn bovenbenen (er boven op gaan zitten dus ongeveer, ofnouja, erboven hangen), en dan best wel met geweld die bek open en die spuit erin.. zo ben ik er natuurlijk niet mee begonnen maar dit is echt de enige manier waarop ik er iets in krijg..
Onze kater is heel makkelijk: Oh pilletje? Geef maar.
Onze poes...... die weet het ook meteen, als ik bijv. het pipetje vlooiendruppels pak is ze meteen verdwenen. Meestal doet mijn vriend zijn winterjas aan, ovenwanten aan... en moet ik het medicijn toedienen. :')
  donderdag 2 februari 2012 @ 15:57:15 #290
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_107519149
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:49 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
net toch maar even met kat naar de dierenarts gegaan (hij deed een beetje gek met bakbezoek, dacht ik). Normaal zou ik het toch wat langer aangekeken hebben maar omdat ik met vakantie ga zaterdag, was ik er toch niet gerust op. Maar volgens de dierenarts is er niks aan de hand. blaas is super, hij is goed op gewicht, ziet er gezond uit.. ze voelde wel wat ontlasting in de darmen maar zeker niet schrikbarend. fles van die dure lactulose meegekregen en 45 euro afgerekend MAAR ik ben nu wel gerustgesteld _O-
Alleen medicijnen geven aan dit beestje is ook een ramp, heb alweer een flinke jaap te pakken. Hoe doen jullie dat? ik moet hem echt klem zetten tussen mijn bovenbenen (er boven op gaan zitten dus ongeveer, ofnouja, erboven hangen), en dan best wel met geweld die bek open en die spuit erin.. zo ben ik er natuurlijk niet mee begonnen maar dit is echt de enige manier waarop ik er iets in krijg..
Ligt er een beetje aan wat erin moet, maar: liquid snack kopen (dierenwinkel), verpakkingetje leegknijpen in een schaaltje, pilletje fijnmaken en er doorheen roeren, klaar :)

De grootste uitdaging is om ze lang genoeg uit het bakje te houden dat ik het pilletje door de liquid snack kan roeren 8)7
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_107519184
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:52 schreef mootie het volgende:

[..]

Onze kater is heel makkelijk: Oh pilletje? Geef maar.
Onze poes...... die weet het ook meteen, als ik bijv. het pipetje vlooiendruppels pak is ze meteen verdwenen. Meestal doet mijn vriend zijn winterjas aan, ovenwanten aan... en moet ik het medicijn toedienen. :')
Sorry, maar ik moest even lachen...
pi_107519258
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:57 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan wat erin moet, maar: liquid snack kopen (dierenwinkel), verpakkingetje leegknijpen in een schaaltje, pilletje fijnmaken en er doorheen roeren, klaar :)

De grootste uitdaging is om ze lang genoeg uit het bakje te houden dat ik het pilletje door de liquid snack kan roeren 8)7
Onze dame weet dat gewoon. Van de week had ik wormenpilletjes met de vijzel tot poeder gestampt. Geprobeerd in natvoer, in slagroom, in melk. Madam haalde overal haar neus voor op.
Ik zal de liquid snack eens halen, je weet maar nooit.
pi_107519713
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:52 schreef mootie het volgende:

[..]

Onze kater is heel makkelijk: Oh pilletje? Geef maar.
Onze poes...... die weet het ook meteen, als ik bijv. het pipetje vlooiendruppels pak is ze meteen verdwenen. Meestal doet mijn vriend zijn winterjas aan, ovenwanten aan... en moet ik het medicijn toedienen. :')
haha ja zoiets is het hier ook ja :P pilletjes gaat nog wel, soms denkt hij dat het een snoepje is :P haha. sukkel. maar iets anders (bv een keer moest hij oogzalf, dat ging écht niet, is geen 1x gelukt, toen kregen we maar pillen dat ging beter!).. maar nu die spuit.. dat is echt niet te doen! haha en volgende week ben ik er zelf niet, mijn broertje past op, die zie ik die worsteling nog niet aangaan. Ik geef het nu zelf deze 3 dagen maar, en dan denk ik dat een week niet geven geen kwaad kan hoor, de DA zei tenslotte dat er niets verontrustends was..
pi_107519751
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:57 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan wat erin moet, maar: liquid snack kopen (dierenwinkel), verpakkingetje leegknijpen in een schaaltje, pilletje fijnmaken en er doorheen roeren, klaar :)

De grootste uitdaging is om ze lang genoeg uit het bakje te houden dat ik het pilletje door de liquid snack kan roeren 8)7
ja daat is dus wel jammer, mijn kat eet niks anders dan zijn brokken en whiskas snoepjes :P verse tonijn hoeft hij niet, kipfilet ook niet, andere rare kattensnoepjes ook niet :P
  donderdag 2 februari 2012 @ 16:14:18 #295
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_107519802
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:13 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
ja daat is dus wel jammer, mijn kat eet niks anders dan zijn brokken en whiskas snoepjes :P verse tonijn hoeft hij niet, kipfilet ook niet, andere rare kattensnoepjes ook niet :P
Same here. Ik hou ze nergens mee voor de gek, behalve dus met liquid snack :D
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_107519923
Ow, dan ga ik die liquid ook eens proberen. Hier ook een ramp. Die bange, Lily klimt ook over muren, rent tegen deuren, springt over mij heen. Alles om maar geen pilletje te krijgen. Nu krijgt ze een dmv een spuit, het ontwormingsmiddel binnen, als ze onder narcose is :')

Ze zitten trouwens beide in de reismand, thx to my mom! (opgesloten in de badkamer, staan namelijk nog geen kasten, en nog geen hoekjes etc. )
~ Bonito La Risa ~
pi_107524832
Liquid snack heb ik nog nooit geprobeerd, maar mijn katten doen een moord voor diverse pasta's uit een tube van Gimpet (haarbalpasta, vitaminepasta, kaaspasta). Maya neemt al twee weken haar anitbiotica in alsof het een traktatie is en Mascha heb ik er tam mee gekregen.
Het is ook het enige spul waardoor ze toelaten dat we ze op hun buik mogen kammen;



Sommige katten vinden easypill heel lekker, Mimosa bij ons wordt zowat hysterisch als ze het ruikt, dus bij haar gebruiken we dat. Het is een staafje kneedbaar spul wat je om een pilletje heen kan doen.


Toen mijn man bij het dierenasiel werkte gebruikten ze daar leverpastei om pillen te geven, bijna alle katten trapten daarin. Een blikje leverpastei kost bijna niks en is lang houdbaar, het zit bij mij standaard in de medicijnkast voor het geval dat er onverwachts iemand aan de medicijnen moet, wat nog wel eens voor komt vanwege de opvangers.

De ene wormenpil is trouwens viezer dan de ander is mijn ervaring (via de katten dan hé), ik gebruik standaard Milbemax, dat is een klein pilletje wat zolang het heel is vrij goed geaccepteerd wordt. Onze eerste opvangkittens aten het zelfs gewoon bij de dierenarts uit de hand.
Een paar maanden geleden zat ik voor het weekend ineens met een nieuwe opvanger vol wormen maar zonder Milbemax, ik wilde op zaterdag geen dierenarts lastig vallen voor een wormenpil dus ik heb Mansonil all worm bij de dierenwinkel gekocht. Die pil was groot en uitermate goor volgens de kat in kwestie. Het was een kauwtablet en dus te groot om in één stuk erin te proppen, dat werd dus niet één keer pillen maar 4 keer :'(
pi_107528708
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:27 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Liquid snack heb ik nog nooit geprobeerd, maar mijn katten doen een moord voor diverse pasta's uit een tube van Gimpet (haarbalpasta, vitaminepasta, kaaspasta). Maya neemt al twee weken haar anitbiotica in alsof het een traktatie is en Mascha heb ik er tam mee gekregen.
Het is ook het enige spul waardoor ze toelaten dat we ze op hun buik mogen kammen;

[ afbeelding ]

Sommige katten vinden easypill heel lekker, Mimosa bij ons wordt zowat hysterisch als ze het ruikt, dus bij haar gebruiken we dat. Het is een staafje kneedbaar spul wat je om een pilletje heen kan doen.


Toen mijn man bij het dierenasiel werkte gebruikten ze daar leverpastei om pillen te geven, bijna alle katten trapten daarin. Een blikje leverpastei kost bijna niks en is lang houdbaar, het zit bij mij standaard in de medicijnkast voor het geval dat er onverwachts iemand aan de medicijnen moet, wat nog wel eens voor komt vanwege de opvangers.

De ene wormenpil is trouwens viezer dan de ander is mijn ervaring (via de katten dan hé), ik gebruik standaard Milbemax, dat is een klein pilletje wat zolang het heel is vrij goed geaccepteerd wordt. Onze eerste opvangkittens aten het zelfs gewoon bij de dierenarts uit de hand.
Een paar maanden geleden zat ik voor het weekend ineens met een nieuwe opvanger vol wormen maar zonder Milbemax, ik wilde op zaterdag geen dierenarts lastig vallen voor een wormenpil dus ik heb Mansonil all worm bij de dierenwinkel gekocht. Die pil was groot en uitermate goor volgens de kat in kwestie. Het was een kauwtablet en dus te groot om in één stuk erin te proppen, dat werd dus niet één keer pillen maar 4 keer :'(
Die foto is echt te schattig O+

Er staat hier nog een blikje leverpastei! Even checken of madam dat lust, anders gaan we alle smaken 'lekkers in spuit' scoren! :9
pi_107582626
Succes behaald met de leverpastei! *O*
pi_107587064
Milbemax en die Gimpet pastas werken inderdaad vaak goed, zelfs mijn kieskeurige kat vindt die vitaminepasta geweldig! Ook de liquid snacks vinden 2 van de 3 erg lekker. Die gimpet dingen en inmiddels ook die liquid snacks zijn ook bij Zooplus te koop.
Helaas trappen ze er hier niet allemaal in, dus ze krijgen tegenwoordig de ontworming met een pipetje, verkrijgbaar bij de DA. Nog niet leuk voor ze, maar minder drama dan tabletjes! :)
pi_107991617
Hallo mensen :)
Ik zit met een probleempje wat betreft mijn kater Liloe
Ik heb nu bijna 2,5 jaar een relatie met mijn vriend, en er zijn nooit problemen geweest met Liloe. Sterker nog: Liloe was in het begin niet weg te slaan bij mijn vriend. Sliep bij hem, liep de hele dag achter hem aan, kortom Liloe was dol op mijn vriend.
Op de een of andere reden is dat ineenkeer veranderd en ik snap er niets van :{ Liloe durft niet meer bij mijn vriend in de buurt de komen en rent elke keer weg als ie em ziet. Aaien gaat al helemaal niet want dan reageert ie schrikkerig. Mijn vriend heeft nooit iets verkeerds gedaan bij Liloe. Hij heeft em niet bang gemaakt, laten schrikken, pijn gedaan, of wat dan ook.
Kan het misschien iets met Liloe's territorium te maken hebben ? Hij slaapt namelijk normaal altijd in mijn kamer in zijn mandje op bij mij op bed. Misschien ziet ie mijn vriend ineenkeer als indringer?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik begrijp er niets van :{
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')