abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_105097848
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:05 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Het mag allemaal wel wat flexibeler ja.

Dat eerste is een hele goede vraag. Ik denk wel dat de veroudering meespeelt. langetermijnplannen kunnen verzekeraars duidelijk ook niet...
Verkeerd investeren wel :+ Net als de pensioenen. En de medische zorg die veel en veel te vraagt voor de zorg zelf. Dan heb ik het over de hoge heren, niet het werkende volk.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_105097900
Maar goed, ik heb nu een afspraak gemaakt na een jaar bij de huisarts. Eens kijken of ie eens verder wil loeren. Want die therapie verzacht, maar haalt blijkbaar de oorzaak niet weg. En om nu te gaan betalen voor een gevolgactie in plaats van de oorzaak aan te pakken is wat zonde :+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_105098035
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:07 schreef Pheno het volgende:

[..]

Verkeerd investeren wel :+ Net als de pensioenen. En de medische zorg die veel en veel te vraagt voor de zorg zelf. Dan heb ik het over de hoge heren, niet het werkende volk.
Toch maar je tentje opzetten in het lokale park? :7
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_105098047
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:09 schreef Pheno het volgende:
Maar goed, ik heb nu een afspraak gemaakt na een jaar bij de huisarts. Eens kijken of ie eens verder wil loeren. Want die therapie verzacht, maar haalt blijkbaar de oorzaak niet weg. En om nu te gaan betalen voor een gevolgactie in plaats van de oorzaak aan te pakken is wat zonde :+
Juist, aan symptoombestrijding heb je niets op de lange termijn. Maar goed, moeten de geleerden wel een oorzaak kunnen vinden :P
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_105098072
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:13 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Juist, aan symptoombestrijding heb je niets op de lange termijn. Maar goed, moeten de geleerden wel een oorzaak kunnen vinden :P
Dan moeten ze wel willen zoeken :P Maar zo'n huisarts fungeert tegenwoordig als poortwachter voor het ziekenhuis.

Ik heb geen tentje, kan ik niet betalen.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_105098161
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:14 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dan moeten ze wel willen zoeken :P Maar zo'n huisarts fungeert tegenwoordig als poortwachter voor het ziekenhuis.

Ik heb geen tentje, kan ik niet betalen.
je moet het maar net treffen met je huisarts ja. Wat ik stuitend vind is het eeuwige 'kijk het nog even aan'. Alsof ik dat al niet gedaan had voor ik een afspraak maakte... En ik ken meerdere verhalen waar dit afhouden van de boot fataal is afgelopen :X

Maar goed, ik heb niets te klagen over mijn huisarts gelukkig :)
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_105098207
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:17 schreef MissMSX het volgende:

[..]

je moet het maar net treffen met je huisarts ja. Wat ik stuitend vind is het eeuwige 'kijk het nog even aan'. Alsof ik dat al niet gedaan had voor ik een afspraak maakte... En ik ken meerdere verhalen waar dit afhouden van de boot fataal is afgelopen :X

Maar goed, ik heb niets te klagen over mijn huisarts gelukkig :)
Nou ja, hier dus wel. Sterker nog, die blindedarm had helemaal niet geploft hoeven zijn als ie niet had gezegd "kijk maar even aan" :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_105098215
Komt door al die pietjes die voor een snotje naar de huisarts gaan :) al heb ik er ook weleens gezeten dat ik dacht van: ow...
Tap tap tap
pi_105098309
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:19 schreef CherryLips het volgende:
Komt door al die pietjes die voor een snotje naar de huisarts gaan :) al heb ik er ook weleens gezeten dat ik dacht van: ow...
Ja, als een kind kucht heeft het al een dodelijke ziekte tegenwoordig! Dan zit je eens een keer in die wachtkamer en allemaal van die ouders die bezorgd naar hun kind kijken omdat het gewoon verkouden is :')

Maar goed, ik kom 1x in het jaar daar, omdat ik iets moet aankijken, dus misschien klopt dat beeld niet helemaal :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_105098432
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:22 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ja, als een kind kucht heeft het al een dodelijke ziekte tegenwoordig! Dan zit je eens een keer in die wachtkamer en allemaal van die ouders die bezorgd naar hun kind kijken omdat het gewoon verkouden is :')

Maar goed, ik kom 1x in het jaar daar, omdat ik iets moet aankijken, dus misschien klopt dat beeld niet helemaal :')
De laatste keer was omdat ik m'n oren wilde laten uitspuiten. Liep al bijna een jaar te klooien met olijfolie en watjes. Het hielp wel :D
Tap tap tap
pi_105098520
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:26 schreef CherryLips het volgende:

[..]

De laatste keer was omdat ik m'n oren wilde laten uitspuiten. Liep al bijna een jaar te klooien met olijfolie en watjes. Het hielp wel :D
Dat is ook heel wat anders. Al is de olie van tevoren goed. Dan spuit het makkelijker uit. Alleen een jaar is wat overdreven :')

Goed dat je het zegt, met dat zout heb ik nog wel eens kans dat het weer eens smerig is. Zondag maar weer wat olie er in dumpen.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_105099344
Mijn zus is arts. En door haar huidige baan staat ze ook wel regelmatig op de Eerste Hulp. En de verhalen die ze daar krijgt. Mensen die langskomen omdat ze bij het handen wassen zo'n raar gevoel overhielden ofzo :').

Ik ga echt nooit naar de huisarts. Ik ben een keer geweest anderhalf jaar terug en toen bleek ik al een half jaar rond te lopen met een nare ontsteking. *oeps* Flink ijlend ziek geworden van de antibiotica die de bacterien weer wakker hebben geschut, daarvoor had ik nergens last van.
pi_105099474
Maar goed, mijn ouders zaten beide in de zorg, dus ik moest niet zeuren en we gingen niet naar de huisarts bij iedere scheet.

Ik hoorde wel laatst, wat ik echt freaky vind. Dat mijn vader vroeger weleens zelf griepvaccin uitschreef voor ons, en dat mama dat dan zelf bij ons prikte :o .
pi_105100550
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:57 schreef Tegan het volgende:
Maar goed, mijn ouders zaten beide in de zorg, dus ik moest niet zeuren en we gingen niet naar de huisarts bij iedere scheet.

Ik hoorde wel laatst, wat ik echt freaky vind. Dat mijn vader vroeger weleens zelf griepvaccin uitschreef voor ons, en dat mama dat dan zelf bij ons prikte :o .
Tof toch, minder griep! *O*
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_105101013
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:19 schreef CherryLips het volgende:
Komt door al die pietjes die voor een snotje naar de huisarts gaan :) al heb ik er ook weleens gezeten dat ik dacht van: ow...
Aan de andere kant word je wel door allerlei voorlichtingscampagne's opgeroepen om toch vooral de HA er naar te laten kijken. Laten we eens een hele simpele nemen: pukkeltjes/moedervlekken etc. Volgens de huidkankervoorlichtingslobby moet je voor elke verandering van kleur, vorm en grootte naar de HA. Tja, als iedereen dat gaat doen zit de beste man (of vrouw) 2 uur per dag te vertellen dat het echt niks kwaadaardigs is en dat het ook niet weggesneden hoeft te worden....

De darmkankervoorlichtingslobby: bloed bij je ontlasting? Huisarts! Zit die weer 2 uur per dag tegen de aambeien van half Nederland aan te kijken ;(

En dat zijn zo maar 2 voorbeelden van de vele....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_105101805
Nou, voor aambeien zou ik toch wel even bij de HA langsgaan :P
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_105102035
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 17:07 schreef MissMSX het volgende:
Nou, voor aambeien zou ik toch wel even bij de HA langsgaan :P
Tenzij je het heel erg hebt zegt de HA gewoon: "Meer water drinken, vezelrijk dieet, 2 keer per dag ontlasten." en stuurt je naar huis. En terecht. Als je een pillenvoorschrijver hebt mag je nog een tubetje zalf bij de apotheek gaan halen maar that's it verder :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_105102860
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 17:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Tenzij je het heel erg hebt zegt de HA gewoon: "Meer water drinken, vezelrijk dieet, 2 keer per dag ontlasten." en stuurt je naar huis. En terecht. Als je een pillenvoorschrijver hebt mag je nog een tubetje zalf bij de apotheek gaan halen maar that's it verder :P
2 keer per dag ontlasten :o
Tap tap tap
pi_105106000
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 17:41 schreef CherryLips het volgende:

[..]

2 keer per dag ontlasten :o
En alsof je dat zelf in de hand hebt, zo van nu ga ik eens even ontlasten? :P
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_105106921
Als ik twee keer per dag ontlast denk ik juist dat er iets mis is.
Tap tap tap
pi_105107130
Aambeien ;( Alsjeblieft stop er over ;(
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_105107286
Hi.
pi_105108466
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 17:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Tenzij je het heel erg hebt zegt de HA gewoon: "Meer water drinken, vezelrijk dieet, 2 keer per dag ontlasten." en stuurt je naar huis. En terecht. Als je een pillenvoorschrijver hebt mag je nog een tubetje zalf bij de apotheek gaan halen maar that's it verder :P
Dat zalfje klinkt goed :P
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  vrijdag 2 december 2011 @ 19:54:01 #199
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_105108741
:W
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_105108879
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 18:54 schreef Lolaatje het volgende:

[..]

En alsof je dat zelf in de hand hebt, zo van nu ga ik eens even ontlasten? :P
Gewoon min of meer vaste tijden voor 'aanleren'.

Mijn punt was gewoon dat er alleen chirurgisch iets aan gedaan wordt als het echt heel erg is. En voor de rest kan je er dus niks aan doen behalve zorgen dat je keutels niet te hard zijn, en dat doe je dus dmv veel vocht drinken, vezelrijk dieet en regelmatig ontlasten. Die zalfjes zullen wel niet meer zijn dan symptoombestrijders tegen pijn/jeuk en een ontsmettende werken oid.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')