pi_109382132
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:43 schreef Hallmark het volgende:
TS, heb je al een update?
Yep!

Gisteren naar de advocaat geweest. Ik sta er sterk voor, zoveel is duidelijk.

Ik heb, in overleg met de advocaat (dus niet uit zijn naam, hij blijft er nog even buiten), een mail gestuurd naar mijn leidinggevende. Daarin vraag ik om duidelijkheid. En wat het antwoord ook gaat zijn, daarna zal de advocaat in het verhaal stappen. Als er geen duidelijkheid komt gaat hij proberen die te krijgen, mocht er wel duidelijkheid komen springt hij erin om het een en ander netjes af te ronden. Aantekeningen uit m'n dossier verwijderen, dagen alsnog uitbetaald krijgen, dat soort dingen. En omdat ik verwacht dat het op een beëindiging van mijn contract gaat neerkomen (wat ik eigenlijk ook wel wil, de verhoudingen zijn behoorlijk verstoord zo, dit werkt niet meer. Letterlijk en figuurlijk) gaat hij z'n best doen om dat zo gunstig mogelijk uit te laten pakken.

Keep y'all posted :)
As curvaceous as a toothpick with a pickle-shaped nose
  donderdag 22 maart 2012 @ 12:03:18 #127
370487 Hallmark
Hallmark, de prentenkoning
pi_109382285
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:59 schreef OlijfjeOyl het volgende:

[..]

Ik heb, in overleg met de advocaat (dus niet uit zijn naam, hij blijft er nog even buiten), een mail gestuurd naar mijn leidinggevende. Daarin vraag ik om duidelijkheid. En wat het antwoord ook gaat zijn, daarna zal de advocaat in het verhaal stappen.
OK, goede ontwikkeling.

Tip; print je mailtjes uit als je vanaf de bedrijfsaccount mailt. Dan kan er niet iets "misgaan" met de e-mail.

Goed ook dat je de koe bij de hoorns vat. Het is in ieders belang om er z.s.m. uit te komen, maar mijn ervaring is, dat de organisatie het gerust laat slepen, terwijl ze wel druk uitoefenen op jou :-)
  zaterdag 31 maart 2012 @ 11:49:48 #128
370487 Hallmark
pi_109726022
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:59 schreef OlijfjeOyl het volgende:

[..]

Ik heb, in overleg met de advocaat (dus niet uit zijn naam, hij blijft er nog even buiten), een mail gestuurd naar mijn leidinggevende.
Heeft leidinggevende reeds geantwoord?
pi_109735692
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 13:17 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

LOL, typische manager om van zijn probleem jouw probleem te maken...
Het is haar probleem zakelijk gezien.
Dat er best wat menselijker mee moet worden omgegaan is een ander verhaal.

Misschien is dit de enige oplossing vanaf de werkgeverskant zonder dat ze er op achteruit gaan.
Het is nou niet echt de tijd om heel hard te gaan schreeeuwen als werknemer.

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt, succes TS!
K&W / De hoekmaisonette van Junkiexp #2
In Rotterdam verdienen ze 't, in Den Haag verdelen ze 't en in Amsterdam smijten ze 't over de balk.
pi_109744334
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 11:49 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Heeft leidinggevende reeds geantwoord?
Ze legt mijn mail voor aan HR en dan wordt er een datum geprikt voor een gesprek. Dus nog niet echt een antwoord...
pi_109751243
Ik zou je advocaat meenemen naar dat gesprek.
  dinsdag 10 april 2012 @ 10:24:45 #132
370487 Hallmark
pi_110127496
Bijna twee weken later; hebben ze al een datum geprikt voor een gesprek?
pi_110157297
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:24 schreef Hallmark het volgende:
Bijna twee weken later; hebben ze al een datum geprikt voor een gesprek?
Ehm. Nee....
Heb vorige week donderdag een mail gestuurd, maar het was niet haalbaar zei mijn leidinggevende. Ze gaat haar best doen voor deze week. En aangezien ik nog niks heb gehoord, denk ik dat het op z'n vroegst volgende week gaat worden.

Ondertussen heb ik het gevoel dat ze me uit de tent aan het lokken zijn. Dat, of ze zijn erg erg erg dom.

Normaal gesproken werk ik op donderdag op locatie A.
Al een paar weken ga ik op donderdag naar locatie B, daar vervang ik een collega met een hernia.
Vorige week woensdag kreeg ik een telefoontje van de planning.Er werd me gevraagd of ik die donderdag naar locatie C wilde gaan (vanwege een zieke) en dan moest ik me op locatie B maar ziek melden, omdat ze daar geen andere invaller voor hebben.

Heb ik dus niet gedaan, vanzelfsprekend.
Toen ik mijn leidinggevende vroeg wie dat had bedacht, kreeg ik geen antwoord.
Pffff, gaat steeds leuker daar...
  woensdag 11 april 2012 @ 11:33:23 #134
370487 Hallmark
pi_110174317
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:34 schreef OlijfjeOyl het volgende:

[..]

Ehm. Nee....
Heb vorige week donderdag een mail gestuurd, maar het was niet haalbaar zei mijn leidinggevende. Ze gaat haar best doen voor deze week. En aangezien ik nog niks heb gehoord, denk ik dat het op z'n vroegst volgende week gaat worden.
Dit is echt typisch werkgeversgedrag. Precies hetzelfde heb ik gezien bij een vriendin van me. De werkgever deed over elk antwoord twee weken, maar zijzelf moest direct antwoord geven op van alles en nog wat.

quote:
Er werd me gevraagd of ik die donderdag naar locatie C wilde gaan (vanwege een zieke) en dan moest ik me op locatie B maar ziek melden, omdat ze daar geen andere invaller voor hebben. Heb ik dus niet gedaan, vanzelfsprekend.
Hmm, dat is wel merkwaardig... als dat in voorgaande jaren nog nooit gebeurd is, dan is het een nogal eigenaardige situatie. Als jij dat had gedaan, en de ARBO dienst was langsgekomen bij jou thuis, dan had jij een vervelende situatie gehad. Of denk ik nou te slecht?...
pi_110218792
Bij alle dingen die afwijken (waarbij je denkt: Hmmm dit kan problemen geven)

of gewoon nee zeggen (zoals je hebt gedaan, respect, ik had het ook niet gedaan) of zeggen, is goed, maar stuur je mij dat even als opdracht zwart op wit (e-mail), dat het op zijn verantwoording is omdat het niet klopt.

waarschijnlijk krijg je die bevestiging toch niet.... ze willen wel ranzige spelletjes spelen bij jou daar.
pi_110550463
Korte update: Nog niks.

Geen gesprek, geen ontwikkelingen. Vandaag maar weer 's een mail die kant op doen. Het is behoorlijk eenrichtingsverkeer...
pi_110550817
ze proberen gewoon uit of ze je op deze manier niet kunnen wegjagen.
Kan je advocaat geen deadline stellen?
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  vrijdag 20 april 2012 @ 12:20:16 #138
72712 Renesite
Ga door, o klootzak / exkutmod
pi_110556538
Jezus wat een gedonder. Slecht werkgeversschap als je het mij vraagt
 | <3 Triquester...
HET IS RENÉ MET EEN STREEPJE-OP-DE-LAATSTE-E!!!!
pi_110726465
Afgelopen vrijdag een mail gestuurd. Krijg ik een reactie van mijn leidinggevende dat ze per 1 mei stopt, en dat de boel overgedragen wordt. Dus.... dat gaat allemaal nog langer duren.

De locatie waar ik vast zit (2 dagen per week) heeft bij mijn werkgever aangegeven dat ze willen dat ik daar drie dagen per week kom werken. Als dat doorgaat, betekent dat dat ik niet weg hoef en aan het werk kan blijven op een locatie waar ik het naar m'n zin heb. Dus als dat zou lukken zou dat perfect zijn. Minpuntje is dat mijn collega daar een dag minder kan werken en dus een dag meer naar Utrecht moet. Dat vindt ze niet leuk, maar ze begrijpt het wel.

Maar goed, omdat mijn leidinggevende ermee stopt, hebben zij ook geen contactpersoon. Dus daarover wordt voorlopig ook ff niks duidelijker....

Jee, ik las van het weekend dit topic door. Tis dat ik het zelf allemaal meemaak, anders zou ik bijna niet geloven dat het een waar verhaal is. Wat een gedoe zeg :)
pi_110733857
Ach, moderne mensenhandel is het.
.
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:06:56 #141
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_110739677
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:34 schreef OlijfjeOyl het volgende:
Afgelopen vrijdag een mail gestuurd. Krijg ik een reactie van mijn leidinggevende dat ze per 1 mei stopt, en dat de boel overgedragen wordt. Dus.... dat gaat allemaal nog langer duren.

De locatie waar ik vast zit (2 dagen per week) heeft bij mijn werkgever aangegeven dat ze willen dat ik daar drie dagen per week kom werken. Als dat doorgaat, betekent dat dat ik niet weg hoef en aan het werk kan blijven op een locatie waar ik het naar m'n zin heb. Dus als dat zou lukken zou dat perfect zijn. Minpuntje is dat mijn collega daar een dag minder kan werken en dus een dag meer naar Utrecht moet. Dat vindt ze niet leuk, maar ze begrijpt het wel.

Maar goed, omdat mijn leidinggevende ermee stopt, hebben zij ook geen contactpersoon. Dus daarover wordt voorlopig ook ff niks duidelijker....

Jee, ik las van het weekend dit topic door. Tis dat ik het zelf allemaal meemaak, anders zou ik bijna niet geloven dat het een waar verhaal is. Wat een gedoe zeg :)
Met alle respect, maar overdrijven is ook een vak. We hebben het over een werkplek die wat verder weg is dan je prettig vindt.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
DroogDok | ROTTERDAM | Toscane
pi_110741330
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:06 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Met alle respect, maar overdrijven is ook een vak. We hebben het over een werkplek die wat verder weg is dan je prettig vindt.
Precies. Dat is waar het over gaat.
En als je het topic leest zie je wat ik bedoel, het is nu al bijna drie maanden ontzettend gedoe, heisa en slappe smoezen om een relatief klein probleem, wat mijns inziens door een werkgever in veel kortere tijd opgelost kan worden.
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:44:12 #143
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_110742623
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:28 schreef OlijfjeOyl het volgende:

[..]

Precies. Dat is waar het over gaat.
En als je het topic leest zie je wat ik bedoel, het is nu al bijna drie maanden ontzettend gedoe, heisa en slappe smoezen om een relatief klein probleem, wat mijns inziens door een werkgever in veel kortere tijd opgelost kan worden.
Dat sowieso, maar zelf maak je het ook niet makkelijk en overdrijf je, naar mijn mening, het probleem. Maar je werkgever moet inderdaad beter met zijn personeel omgaan.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_110743110
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:44 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat sowieso, maar zelf maak je het ook niet makkelijk en overdrijf je, naar mijn mening, het probleem. Maar je werkgever moet inderdaad beter met zijn personeel omgaan.
Ik maak het mezelf niet gemakkelijk, dat klopt. Maar ik geloof niet dat ik overdrijf. De reistijden zijn voor mij niet haalbaar, ze zijn niet in verhouding met de uren die ik tekort kom en contractueel gezien hoef ik het ook niet te doen.
Dus waar overdrijf ik dan?
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:55:28 #145
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_110743730
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:49 schreef OlijfjeOyl het volgende:

[..]

Ik maak het mezelf niet gemakkelijk, dat klopt. Maar ik geloof niet dat ik overdrijf. De reistijden zijn voor mij niet haalbaar, ze zijn niet in verhouding met de uren die ik tekort kom en contractueel gezien hoef ik het ook niet te doen.
Dus waar overdrijf ik dan?
Je hoeft mij niet te overtuigen hoor, anderhalfuur is veel, maar zou voor mij, zeker als het om 2 dagen in de week gaat acceptabel zijn. En contractueel, tja, als het allemaal zo kut is, zoek dan wat anders.
Dat je werkgever niet wat flexibeler is slaat nergens op, stel ten minste een auto ter beschikking.
pi_110744315
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:55 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Je hoeft mij niet te overtuigen hoor, anderhalfuur is veel, maar zou voor mij, zeker als het om 2 dagen in de week gaat acceptabel zijn. En contractueel, tja, als het allemaal zo kut is, zoek dan wat anders.
Dat je werkgever niet wat flexibeler is slaat nergens op, stel ten minste een auto ter beschikking.
Ik probeer je niet te overtuigen hoor. Maar soms mezelf wel, als ik zie wat voor een gedoe het allemaal teweeg heeft gebracht. Maar ik sta er nog steeds achter. Ik zou alleen zo graag willen dat er 's schot in kwam...
  dinsdag 24 april 2012 @ 23:10:44 #147
370487 Hallmark
pi_110749838
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 22:02 schreef OlijfjeOyl het volgende:

[..]

Ik probeer je niet te overtuigen hoor. Maar soms mezelf wel, als ik zie wat voor een gedoe het allemaal teweeg heeft gebracht. Maar ik sta er nog steeds achter. Ik zou alleen zo graag willen dat er 's schot in kwam...
Geduld is een schone zaak. Het kan echt maanden duren, zo heb ik van dichtbij gezien. Ik vertelde hierboven al over een vriendin; kreeg een conflict met afdelingshoofd, die op elk mailtje binnen twee dagen antwoord wilde, maar zelf twee weken over elk antwoord deed.... terwijl men over de vertrekregeling soebatte, zat die vriendin maar liefst DRIE maanden op haar handen. Na vertrek ging het afdelingshoofd zelf ook weg..... Het is gewoon net een Dilbert-strip die je leest.
pi_111037890
Dit soort bedrijven zijn nou een goed voorbeeld waarom een 'hervorming' van het ontslagrecht nou zo'n slecht idee is. Wat je dan krijgt is dat mensen te pas en te onpas worden ontslagen zodra iemand de pik op je heeft of je even niet in hun plannen past.

Kun je niet in vaste dienst treden bij dat bedrijf dat je 3 dagen in de week wil hebben?

btw, voor iedereen die zanikt dat TS het allemaal erger maakt dan het is: dat is idd vaak zo, totdat het jezelf opeens betreft...
pi_111038100
ik sta helemaal achter de TS. Ben al verschillende keren op straat gezet en de rechterlijke macht steunt ze hier nog in ook (doorgaans). Het is gewoon een werknemertje wegpesten, want in de huidige tijd: voor jou tien anderen.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:56:00 #150
129292 LXIV
misdunker
pi_111039908
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 17:32 schreef OlijfjeOyl het volgende:

[..]

Ik wil niet herkenbaar zijn voor collega's, vandaar. En zodra ik met plaatsnamen ga gooien is de kans dat ze weten wie ik ben vrij groot. Dus.

[..]

Was het maar waar.
[ afbeelding ]

[..]

Ik heb sterk het vermoeden dat dat niet gaat gebeuren :)
En als je nu eens met de fiets naar het treinstation gaat, en vanaf je uitstaphalte weer de fiets pakt? Scheelt je heel wat wacht en looptijd!
Sie verstehen mich nicht: ich bin nicht der Mund für diese Ohren.
2+2 = 4
Thoughtcrime is the only crime that matters
Arguments are irrelevant

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')