Zojuist India gereden. Gelijk na de start opgeklommen van plek 5 naar 4. Achter mij reed Petrov, maar die verloor ongeveer een halve seconde per ronde op mij en ik bleef ongeveer gelijk op zo'n 2-3 seconde achter op Vettel. Massa reed op twee en iets daarvoor Hamilton.
Na een aantal rondes toen het gat met Petrov al gestegen was naar richting de tien seconde kwam ik beter in het ritme en kon ik snellere rondetijden neerzetten dan mijn voorliggers. Kreeg op een gegeven moment ook de mogelijkheid tot het gebruiken van DRS, maar kon er nog niet voorbij komen. Of ik kwam er wel voorbij, maar verremde me dan, waardoor ik de plaats weer terug moest geven.

De eerste pitstop kwam er aan, Hamilton, Vettel en ik gingen allemaal tegelijk naar binnen. Massa reed nog een ronde door. Helaas kon ik geen plek winnen. Maar ik zat nu wel onder de vleugel van Vettel. Op het lange rechte stuk en met behulp van DRS kon ik Vettel te grazen nemen, daardoor opgeklommen tot plek 3, achter Hamilton en Massa.
Massa ging vervolgens naar binnen en hij zakte doordaar terug naar plek 3 en kwam vlak voor de deur van Vettel terecht. Hamilton op 1, ik op 2. Hamilton had een voorsprong van zo'n 3 seconde.
Geswitched naar een rijkere brandstofmengsel en ik kon inlopen op Hamilton. Zelfs een aantal pogingen gedaan om hem in te halen, maar iedere keer trok ik aan het kortste eind. De topsnelheid van de McLaren was te hoog om hem in te halen met DRS en KERS.
Dankzij achterblijvers kon ik hem toch nog inhalen op een ander punt. En daarmee kwam ik aan de leiding te rijden van de race.

De rondes daarna waren we nagenoeg gelijk. Ik liep iets uit tot 1 seconde. Hamilton ging naar binnen, ronde later stopte ik voor mijn laatste stop en toen had ik mijn voorsprong uitgebreid. Op dit nieuwe verse rubber kon ik vrij invoudig uitlopen naar 17 seconde. Intussen had ik mijn brandstofmengsel alweer teruggebracht naar normaal. Bij deze ruime voorsprong en nog 15 rondes te rijden, brandstofmengsel teruggeschroefd naar Lean om mijn motor te sparen. Hamilton kwam toen ongeveer een halve seconde per ronde dichterbij, maar dat was ook maar van korte duur. Uiteindelijk bleef het gat zo rond de 15 seconde liggen. En behaalde ik mijn derde overwinning van het seizoen en mijn derde podium in drie races tijd, van in totaal vijf keer het podium.