woensdag 30 november 2011 @ 23:21:21 #1
343196 RingBewoner
Post met een korrel zout
pi_105031812
registreer om deze reclame te verbergen
En een nieuw topic! :D

Fok! F1 2011 Time Challenge
Hierbij een Time Trail toernooi, alle platformen kunnen hieraan meedoen! De bedoeling is simpel, rij de snelste tijd van iedereen op FOK!.

Hoe gaat dit in zijn werk?
Elke week of elke 2 weken wordt er een circuit gekozen, hierop probeer je met jou PC, Xbox 360 of PS3 met F1 2011 een bepaalde tijd te zetten. Je noteert je snelste tijd op dat moment.

Ja, leuk en aardig. Maar waar kan ik mijn tijd posten?
Je surft vervolgens naar http://www.dennisscholing.nl/f12011 en vult daar alles in wat van jou verwacht wordt.
Je klikt op verzenden en vervolgens kom je op een pagina met een stukje tekst. De onderste 3 regels kopieer en plak je in dit topic!
Vergeet niet om een foto/screenshot te maken, dit om nutteloze discussies te voorkomen!

Wat is de circuit van deze week?
Op de site kun je vinden wat de circuit van deze week is. Ook staat daar de einddatum bij!

Waar kan ik dan de tussenstand zien?
De tussenstand is gewoon te bekijken via http://www.dennisscholing.nl/f12011

Succes! :)

Als iemand een betere OP weet, laat maar weten!

Ringbewoner bij 101TV samen met Volumeknop, Peter en natuurlijk Jeroen Bleekemolen:

Op donderdag 13 december 2012 01:03 schreef Rezania het volgende:
_O-
  maandag 5 december 2011 @ 11:21:17 #2
343196 RingBewoner
Post met een korrel zout
pi_105202038
Kom op zeg! Gaat er nog wat gebeuren?
Op donderdag 13 december 2012 01:03 schreef Rezania het volgende:
_O-
  maandag 5 december 2011 @ 18:49:32 #3
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_105218880
Pakjesavond vanavond.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Know why the nightingale sings is the answer to everything
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend hebt dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
pi_106453510
Zolaatst dit spel gehaald. Ben er op het moment alleen nog niet zo goed in. Faal zelfs nog op easy met het racen. :P
Burning bridges gives you so much more
  zaterdag 25 februari 2012 @ 12:53:28 #5
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_108380067
Na een tijd niet meer gespeeld te hebben weer verder gegaan met mijn carriere. Moet ik de race van Hongarije doen. Krijg ik in de 23ste ronde een lekke linker achterband op weg naar de pits raakt mijn linker voorband ook nog eens lek. :{w

Eindelijk in de pits, nieuwe banden er onder en in het rondje na de outlap de snelste ronde van de race gereden en aan het begin van het rondje daarop lekke rechter voorband. :X

Toen was ik het beu en heb 'em afgezet. :(
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend hebt dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
pi_108804272
Hier ook eindelijk weer eens het spel opgepakt; beide patches erover en gaan! :D

Ik begin net een beetje aan de banden te wennen, heb alles goed afgesteld qua hardware, vijf van de eerste zes races gewonnen, wil ik vanavond de GP van Canada gaan doen: Niks meer! :(

Na de vier introfilmpjes laad het spel nog een halve seconde om vervolgens vast te lopen. Alles opnieuw geinstalleerd, werkt perfect. Oude safegame teruggezet en weer loopt het vast. Corrupte safegame dus. GVD.... Wat heb ik op dit moment even een hekel aan Codemasters...
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:40:03 #7
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_108804665
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 23:28 schreef Ferry_76 het volgende:
Hier ook eindelijk weer eens het spel opgepakt; beide patches erover en gaan! :D

Ik begin net een beetje aan de banden te wennen, heb alles goed afgesteld qua hardware, vijf van de eerste zes races gewonnen, wil ik vanavond de GP van Canada gaan doen: Niks meer! :(

Na de vier introfilmpjes laad het spel nog een halve seconde om vervolgens vast te lopen. Alles opnieuw geinstalleerd, werkt perfect. Oude safegame teruggezet en weer loopt het vast. Corrupte safegame dus. GVD.... Wat heb ik op dit moment even een hekel aan Codemasters...
Dat is wel kut inderdaad. -O-

Heb ik gelukkig nog geen last van gehad. *even afkloppen
pi_109470035
Zal ook weer eens gaan racen, is al zeker 2 maanden geleden zit in seizoen 4 (Canada) en wil eigenlijk wel mijn carrière helemaal uitrijden (ik dacht 5 seizoenen?).

Edit:
Canada inmiddels gekwalificeerd, 1:10.252 was ruim 5 seconden sneller dan P2 (Kobayashi!), en dat op intermediate. Dacht dat ik het lastiger zou hebben al was het in FP1 niet zo eenvoudig vanwege een natte baan.

[ Bericht 41% gewijzigd door Nober op 24-03-2012 21:21:17 ]
  dinsdag 27 maart 2012 @ 22:48:10 #10
214643 Nober
Il Brutto
pi_109589634
Valencia ook eenvoudig gewonnen met de Al op Pro, was gewoon zestiende sneller op de prime in Q2. :')

Silverstone wel lastig, ik heb moeite met Sector 2 en in Q2 maakte ik een fout en moest daardoor op P14 starten, werd nog wel 3de na een goede eerste ronde. ;)
  dinsdag 27 maart 2012 @ 22:57:34 #11
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_109590258
Valencia is inderdaad makkelijk. :Y
pi_109601404
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Valencia is inderdaad makkelijk. :Y
Toch nog iemand die het ook nog speelt! ;)

Nürburgring is de volgende GP.
  woensdag 28 maart 2012 @ 12:16:47 #13
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_109602628
Ik speel hem niet meer. Als ik een F1 game wil spelen dan wil ik 100% afstand en alle hulpmiddelen uit, bij deze game ga ik me na een tijdje frustreren door de klungelige AI en door straffen uit het niets. Soms krijg je 3 straffen in een race terwijl je niks fout hebt gedaan, dan is voor mij de lol er wel af.
ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun
pi_109603721
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 12:16 schreef Haarklip het volgende:
Ik speel hem niet meer. Als ik een F1 game wil spelen dan wil ik 100% afstand en alle hulpmiddelen uit, bij deze game ga ik me na een tijdje frustreren door de klungelige AI en door straffen uit het niets. Soms krijg je 3 straffen in een race terwijl je niks fout hebt gedaan, dan is voor mij de lol er wel af.
Je krijgt niet zomaar een straf...
  woensdag 28 maart 2012 @ 18:20:40 #15
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_109616807
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 11:45 schreef Nober het volgende:

[..]

Toch nog iemand die het ook nog speelt! ;)

Nürburgring is de volgende GP.
Ik heb pas Spa afgerond, had me als 13de gekwalificeerd, maar had in de vrije trainingen twee keer een 10 place grind penalty gehad voor het veroorzaken van een aanrijding. Terwijl ik nog steeds van mening ben dat degene waar ik achter op knalde meer schuld daaraan had.

Maar wel netjes als 8ste gefinisht.

Monza is de volgende GP.
  donderdag 29 maart 2012 @ 13:21:18 #16
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_109649875
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 12:59 schreef Nober het volgende:

[..]

Je krijgt niet zomaar een straf...
Dat denk jij.. Zo vaak gehad dat als ik spinde ik een straf kreeg voor het blocken van concurrentie, en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen. Dat noem ik zo maar een straf..
ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:38:20 #17
214643 Nober
Il Brutto
pi_109694561
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Ik heb pas Spa afgerond, had me als 13de gekwalificeerd, maar had in de vrije trainingen twee keer een 10 place grind penalty gehad voor het veroorzaken van een aanrijding. Terwijl ik nog steeds van mening ben dat degene waar ik achter op knalde meer schuld daaraan had.

Maar wel netjes als 8ste gefinisht.

Monza is de volgende GP.
Ik reed tegen Schumacher aan en die spinde van de baan waardoor ik een terechte 10 place grid penalty kreeg (was in Q3). En in de race haalde ik Vettel in door af te snijden (een-na-laatste bocht Hongarije) en daar kreeg ik 10 seconden straf.

Ik zit er aan te denken om Spa op 50% te doen, deed voorheen altijd 20% totdat 10% mogelijk werd. ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:21 schreef Haarklip het volgende:

[..]

Dat denk jij.. Zo vaak gehad dat als ik spinde ik een straf kreeg voor het blocken van concurrentie, en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen. Dat noem ik zo maar een straf..
Als ik al spin dan probeer ik van de baan af te zijn zodat ik geen penalty voor blokken zal krijgen.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 16:27:15 #18
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_109698341
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:38 schreef Nober het volgende:

[..]

Ik reed tegen Schumacher aan en die spinde van de baan waardoor ik een terechte 10 place grid penalty kreeg (was in Q3). En in de race haalde ik Vettel in door af te snijden (een-na-laatste bocht Hongarije) en daar kreeg ik 10 seconden straf.

Ik zit er aan te denken om Spa op 50% te doen, deed voorheen altijd 20% totdat 10% mogelijk werd. ;)

Ik heb Spa op 100 % gedaan. Doe nu alles helemaal volledig. Soms een vrije training dat ik de tijd doorspoel, maar ik neem wel deel.
  zondag 1 april 2012 @ 23:35:46 #19
214643 Nober
Il Brutto
pi_109788128
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 16:27 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Ik heb Spa op 100 % gedaan. Doe nu alles helemaal volledig. Soms een vrije training dat ik de tijd doorspoel, maar ik neem wel deel.
Dan doe je er wel erg lang over, ik doe eigenlijk altijd even FP1 (2-3 ronde's) en daarna kwalificeren.

Zit nu ook op Spa met Al op Legend en wie snapt het volgende?!
Q1: Ik rij 1:45.0, Alonso (mijn teamgenoot) rijdt 1:43.6 beide op primes.
Q2: Ik rij 1:43.8, Alonso rijdt 1:44.7 beide op options.

Ik dacht dus dat Alonso door die 1:43.6 wel in de 1:42 zou komen maar hij is gewoon 1 seconden langzamer dan in Q1! :?
  maandag 2 april 2012 @ 19:51:07 #20
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_109817428
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:35 schreef Nober het volgende:

[..]

Dan doe je er wel erg lang over, ik doe eigenlijk altijd even FP1 (2-3 ronde's) en daarna kwalificeren.
Daarom zit ik ook nog steeds in mijn eerste seizoen. :')

quote:
Zit nu ook op Spa met Al op Legend en wie snapt het volgende?!
Q1: Ik rij 1:45.0, Alonso (mijn teamgenoot) rijdt 1:43.6 beide op primes.
Q2: Ik rij 1:43.8, Alonso rijdt 1:44.7 beide op options.

Ik dacht dus dat Alonso door die 1:43.6 wel in de 1:42 zou komen maar hij is gewoon 1 seconden langzamer dan in Q1! :?
Dat is wel vreemd inderdaad. Maar de tijden van de AI zijn ook niet echt.
  maandag 2 april 2012 @ 22:09:38 #21
214643 Nober
Il Brutto
pi_109827246
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Daarom zit ik ook nog steeds in mijn eerste seizoen. :')

[..]

Dat is wel vreemd inderdaad. Maar de tijden van de AI zijn ook niet echt.
Hahaha, misschien je toch maar naar 20% race en 15 minuten aan de Vrije Training besteden, misschien haal je dan seizoen 3 voor F1 2012 er is. :D

Hoezo niet echt? :?
  maandag 2 april 2012 @ 22:12:34 #22
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_109827485
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 22:09 schreef Nober het volgende:

[..]

Hahaha, misschien je toch maar naar 20% race en 15 minuten aan de Vrije Training besteden, misschien haal je dan seizoen 3 voor F1 2012 er is. :D
Weet ook nog niet zeker of ik die ga halen.
quote:
Hoezo niet echt? :?
Omdat die tijden op de één of andere manier berekend worden in plaats van dat ze die tijden ook daadwerkelijk rijden. Als jij rondjes achter een ander rijd met steeds hetzelfde gat ertussen, zullen jullie toch andere rondetijden rijden.
  maandag 2 april 2012 @ 22:21:41 #23
214643 Nober
Il Brutto
pi_109828151
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 22:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Weet ook nog niet zeker of ik die ga halen.
Ik meen dat er 5 seizoenen zijn, zit nu in 4 dus ben al een heel eind.

quote:
Omdat die tijden op de één of andere manier berekend worden in plaats van dat ze die tijden ook daadwerkelijk rijden. Als jij rondjes achter een ander rijd met steeds hetzelfde gat ertussen, zullen jullie toch andere rondetijden rijden.
Ik rij meestal voorop, heb op Silverstone wel ronde's achter de eerste twee gereden, we reden alle drie rond de 1:31.2-5.
pi_109944009
Als vierde gekwalificeerd in België kwam een halve seconden te kort voor pole maar de race wel gewonnen. :7

Edit:
Singapore ook gereden, in de vrije training zo'n 3,5 seconden sneller dan de rest dus de Al op Legend gezet. In Q2 noteerde ik 1:37.1 en Alonso kwam al op 1:36.3 uit, ik dacht dat haal ik nóóit! Dus in mijn eerste ronde in Q3 slechts 1:37.6 en in mijn tweede ronde ineens 1:36.399 en pole, was nog nooit zo blij met pole!

[ Bericht 45% gewijzigd door Nober op 07-04-2012 00:03:29 ]
  maandag 9 april 2012 @ 20:28:06 #25
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_110107856
Singapore ging goed, zelfs nog even eerste gelegen, maar door een lekke band teruggevallen naar plek drie. Toen ik net weer nieuwe banden had na driekwart rondje op vers rubber weer een lekker band. :X Weer de pits maar opgezocht. Kon toen een aantal rondjes rijden en kreeg weer een lekke band. }:| Toen had ik het al niet meer, toch maar weer rubber gewisseld. Intussen al afgezakt naar plek 8. Na een aantal snelle rondjes, je raad het al opnieuw een lekke band. Toen had ik er echt genoeg van en ben geretired. :{w

Suzuka ging geweldig _O_Als 24ste gestart na een slechte kwalificatie onder dorge omstandigheden. De race was met hevige regen. :9~ Ik sneed als een warm mes door boter. Soms iets te wild bij het inhalen wat resulteerde in een drive through penalty. Ik was op dat moment al opgeklommen tot plek 3 op +5.6 van plek 2. Penalty afgewerkt en was afgezakt naar plek 7. Ik ging opnieuw mijn achterstand goedmaken en klom weer op tot plek 4. Dankzij Glock die Vettel ophield kon ik aansluiten bij hem. Vettel en Alonso gingen allebei tegelijk naar binnen. Zo lag ik tweede achter Webber. Ook Webber ging naar binnen en ik kwam aan de leiding te rijden. Na een aantal rondes ging ikzelf ook mijn eerste pitstop afwerken en op datzelfde moment ging "iedereen" achter mij wederom naar binnen voor intermediates. Ik kwam net weer naar buiten op full wets. In het begin kon ik nog de snelste rondetijden rijden, maar naarmate de regen minder was, kwamen de intermediates steeds meer in het voordeel. Webber kon zijn achterstand op mij vaqn 10 seconden terugbrengen tot vlak achter me.

Met nog dertien rondjes te gaan, maakte ik mijn tweede stop en moest de eerste plaats uit handen geven aan Webber. Ik kwam de pits weer uit met intermediates en kon me toen weer meten met de snelsten. Ik was zelfs sneller, ronde na ronde kreeg ik paarse tussentijden door. Uiteindelijk maakte Webber een fout, daardoor hij terugviel. Alonso viel helemaal volledig uit, waardoor ik vrij makkelijk de leiding weer over kon nemen.

Nadat alle pitstops waren geweest had ik een voorsprong van 25 seconden op Vettel, en daarachter reed Webber nog eens 10 seconden.
Uiteindelijk gewonnen *O* met 15 seconde voorsprong op Vettel en 3 seconde daarachter Webber als derde.
  vrijdag 13 april 2012 @ 01:08:44 #26
214643 Nober
Il Brutto
pi_110260967
4 keer een lekke band? Dan rij je wel erg weinig op de racelijn lijkt me, ik heb in al die tijd nog maar 2 lekke banden gehad. Ik had in Singapore wel het geluk dat het regende want ik reed meteen weg van de rest, 4 seconden voorsprong al na de eerste sector. :')

Zit nu ook op Suzuka maar met droog weer. Kwalificeerde me op pole position maar er klopt geen zak van die rondetijden. In Q2 moest ik om in Q3 te komen sneller zijn dan 1:30.700, lukte mij met een 1:29.7xx (0.350 op de tweede) op het nippertje (want nog 2:20 op de klok toen ik de pits uit reed, want was gezakt naar P11 met 1:31.1 en die team radio bleef maar lullen dat ik sneller moest en dat er nog maar weinig tijd was en of het niet beter was om options te nemen terwijl die eral onder zaten dus ik had mijzelf onder hoge druk gezet aangezien ik nog niet onder de 1:31 was geweest).

Vervolgens in Q3 rij ik 1:30.8 en dat was ruim voldoende voor pole position, hadden ze hun options allemaal al verbruikt in die eerste twee Q's? Anders snap ik het gewoon niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door Nober op 13-04-2012 01:23:48 ]
  maandag 16 april 2012 @ 15:20:11 #27
214643 Nober
Il Brutto
pi_110397494
Suzuka redelijk eenvoudig gewonnen, begon de race met banden die nog maar 80% waren maar alleen Hamilton kon mij volgen die bleef op 1 seconden hangen en kon net geen gebruik maken van DRS. Hij ging één ronde eerder naar binnen dan ik en hij was weg toen ik uit de pits kwam, vervolgens makkelijk uitgereden.

Inmiddels ook al gekwalificeerd voor Korea, pole met achttiende, ik dacht nog even last te hebben van Kobayashi in Q3 maar het koste mij niet veel tijd.
  dinsdag 17 april 2012 @ 18:37:43 #28
214643 Nober
Il Brutto
pi_110450141
Een 40%-race gedaan in Korea, wat een ellende! Het ging eigenlijk prima totdat ik mijn eerste stop moest doen en spinde, ik bleef nog net voor teamgenoot Alonso. Nadat iedereen een stop had gemaakt lag ik weer eerste maar ik haalde Rosberg onregelementair in en kreeg een drive-through penalty. Daardoor verloor ik de eerste plaats aan Alonso en die heb ik vervolgens gevolgd. Toen kreeg ik via de team radio te horen dat dit een uitstekend moment was om te gaan pitten voor mijn derde stop (ronde 18, zoals al gepland was). Ik voelde het al aankomen, Alonso dook nét voor mij de pits in terwijl ik dat dus van plan was te gaan doen waardoor ik een ronde door moest en al direct spinde in de eerste bocht, en in die zelfde ronde nog eens spinde. Gevolg? Dertiende na mijn derde stop, uiteindelijk zevende geworden met 22 seconden achterstand op Hamilton, Alonso werd tweede, Pérez derde.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nober op 17-04-2012 18:45:15 ]
  dinsdag 17 april 2012 @ 19:17:49 #29
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_110452098
Korea op 100 % gereden als 6de gekwalificeerd. Heb een tijdje eerste gelegen, mede door pitstops van anderen, uiteindelijk netjes als derde over de finish. Volgende race in India. vrije trianingen intussen achter de rug. In sector één ben ik zo'n zestiende sneller, maar in sector twee verlies ik ongeveer een seconde. :X In sector drie verlies nog eens viertiende.
pi_110485950
Hoeveelste sta je in het WK en welk team rij je?

Ik was ook snelste in sector 1 in India, onder de 28 seconden en verloor maar een paar tiende in de andere sectors. Heb inmiddels al pole met 1:23.7xx, in Q2 reed Vettel nog een 1:23.566 en ik een 1:23.633 maar zoals al vaker had ik eenvoudig pole. De race is in de regen, hopelijk win ik die makkelijk net als op het natte Singapore.
  woensdag 18 april 2012 @ 15:19:25 #31
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_110486951
Heb me intussen als 5de gekwalificeerd.

Sta in het WK 7de met 118 punten en ik rijd voor Williams.
pi_110515027
Ah ok, ik heb pas twee aanbiedingen gehad voor volgend seizoen, bij Ferrari blijven óf naar Mercedes, wil eigenlijk naar McLaren, Lotus of Sauber.

Heb de race op India geleid van start tot finish, dit keer een 50% race en had na 10 ronde's een voorsprong van 17 seconden en bleef eerste na mijn stop. Aan het eind nog even een stop gedaan om te kijken of ik nieuwe regenbanden kreeg maar dat was niet zo, had ook al 3 sets gebruikt. ;)
  donderdag 19 april 2012 @ 11:18:50 #33
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_110524419
Zojuist India gereden. Gelijk na de start opgeklommen van plek 5 naar 4. Achter mij reed Petrov, maar die verloor ongeveer een halve seconde per ronde op mij en ik bleef ongeveer gelijk op zo'n 2-3 seconde achter op Vettel. Massa reed op twee en iets daarvoor Hamilton.

Na een aantal rondes toen het gat met Petrov al gestegen was naar richting de tien seconde kwam ik beter in het ritme en kon ik snellere rondetijden neerzetten dan mijn voorliggers. Kreeg op een gegeven moment ook de mogelijkheid tot het gebruiken van DRS, maar kon er nog niet voorbij komen. Of ik kwam er wel voorbij, maar verremde me dan, waardoor ik de plaats weer terug moest geven. :')

De eerste pitstop kwam er aan, Hamilton, Vettel en ik gingen allemaal tegelijk naar binnen. Massa reed nog een ronde door. Helaas kon ik geen plek winnen. Maar ik zat nu wel onder de vleugel van Vettel. Op het lange rechte stuk en met behulp van DRS kon ik Vettel te grazen nemen, daardoor opgeklommen tot plek 3, achter Hamilton en Massa.

Massa ging vervolgens naar binnen en hij zakte doordaar terug naar plek 3 en kwam vlak voor de deur van Vettel terecht. Hamilton op 1, ik op 2. Hamilton had een voorsprong van zo'n 3 seconde.

Geswitched naar een rijkere brandstofmengsel en ik kon inlopen op Hamilton. Zelfs een aantal pogingen gedaan om hem in te halen, maar iedere keer trok ik aan het kortste eind. De topsnelheid van de McLaren was te hoog om hem in te halen met DRS en KERS.

Dankzij achterblijvers kon ik hem toch nog inhalen op een ander punt. En daarmee kwam ik aan de leiding te rijden van de race. *O*

De rondes daarna waren we nagenoeg gelijk. Ik liep iets uit tot 1 seconde. Hamilton ging naar binnen, ronde later stopte ik voor mijn laatste stop en toen had ik mijn voorsprong uitgebreid. Op dit nieuwe verse rubber kon ik vrij invoudig uitlopen naar 17 seconde. Intussen had ik mijn brandstofmengsel alweer teruggebracht naar normaal. Bij deze ruime voorsprong en nog 15 rondes te rijden, brandstofmengsel teruggeschroefd naar Lean om mijn motor te sparen. Hamilton kwam toen ongeveer een halve seconde per ronde dichterbij, maar dat was ook maar van korte duur. Uiteindelijk bleef het gat zo rond de 15 seconde liggen. En behaalde ik mijn derde overwinning van het seizoen en mijn derde podium in drie races tijd, van in totaal vijf keer het podium.
pi_110604159
Mooi!

Heb Abu Dhabi inmiddels ook al gedaan, snakte naar het nieuwe seizoen dus 10% race vond ik wel voldoende. In Brazilië mijn options gespaard voor Q3, in Q1 was het nat waardoor ik nog zakte naar plek 14. Drie pogingen gedaan in Q3 om onder de 1:09 te komen maar ik bleef op 1:09.1 steken, was wel genoeg voor pole.

Toen de race (40%), light cloud was geloof ik de weersverwachting, na 6 ronde's naar binnen voor nieuwe options want er werd regen verwacht binnen 15 minuten aldus team radio. Toen lag ik even 14de maar in de tiende ronde weer eerste maar nog steeds geen regen, die kwam in ronde 14, gelijk naar binnen voor intermediates. Vervolgens 11de en ze zaten met een hele groep bijelkaar door achterblijvers. Ik haal Button onregelementair in en krijg een drive through, twee bochten later lag ik al weer eerste dus kon nog even voorsprong opbouwen voor ik die penalty ging doen. Uiteindelijk na die penalty weer weg kunnen rijden bij de rest en de laatste 2 ronde's eens wat rustiger gedaan aangezien mijn banden eraan waren.

Nu weer bij Ferrari want had alleen een aanbieding van Mercedes maar niet op in gegaan dus in Australië gekeken hoe competatief ik was in de training, bleek de kwalificatie in de regen te zijn. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Nober op 21-04-2012 19:29:41 ]
pi_110801920
Mijn eerste 100% race gedaan in Melbourne, ABS uit om het nog wat moeilijker te maken. Pitstopstrategie was Option (16 ronde's), Prime (26 ronde's) en dan weer Option (16 ronde's). Maar tijdens de eerste stint al een andere strategie bedacht waardoor ik in ronde 14 mijn eerste stop deed en naar Primes ging, was namelijk van plan om twee keer 22 ronde's te rijden op de hardere band maar die gaan helemaal niet zolang mee. Dus ik ging in ronde 30 weer naar Option en in ronde 45 herhaalde ik dat. Ik had toch drie ongebruikte set Options vanwege die regen tijdens de kwalificatie.

De race was vrij eenvoudig, reed weg van Webber die na mijn eerste pitstop nergens meer te zien was, Kovalainen was zelfs 2de en Alonso 3de op 22+ seconden. Dus toen ik mijn 2de stop ging doen bleef ik eerste en kon ik met mijn options weer een gat van 20+ seconden realiseren voor mijn laatste stop, ik won de race met 42 seconden voorsprong op Alonso, reed nog wel even mijn voorvleugel eraf met nog 5 ronde's te gaan omdat Glock (P5!) niet opzij ging. Uiteindelijk gefinished in 1:25:53.161, niet slecht al zeg ik het zelf.

Op naar Maleisië!
  donderdag 26 april 2012 @ 18:44:16 #36
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_110825351
Lekker hoor.

Ik heb Abu Dhabi gereden. Als doelstelling voor de kwalificatie had ik plek 7 opgelegd gekregen en voor de race plek 4. De kwalificatie ging tot Q3 goed. Zat er steeds goed bij, maar in de Q3 maakte ik in mijn tweede snelle ronde een foutje daardoor ik uiteindelijk vanaf plek 8 mocht vertrekken.

Bij de start van de race al gelijk opgeschoven naar plek 4. Met vlak achter me Webber, Massa en Schumacher. De top drie (Hamilton, Vettel en Button) bleef op zo'n 2-3 seconden van me rijden. Webber kon ik een paar rondjes achter me houden maar op een gegeven moment via DRS kon hij er toch voorbij. Webber kon bij de top drie aansluiting vinden en liet mij op 2-3 seconden achter zich. De volgende die sneller dan mij was, was Massa. Ik probeerde me in te halen ook met behulp van DRS, maar het lukte hem niet. Wel een paar keer dat hij me voorbij was, maar eerder moest remmen om de bocht te kunnen halen, waardoor ik alsnog als eerste de bocht in ging. Massa besloot vervolgens om het via de buitenkant te proberen. Eerste poging mislukte, hij kwam toen tot halverwege mijn auto. Tweede poging zat hij volledig naast me op het rechte stuk, maar ik reed nog steeds op de racelijn en Massa op het stukje asfalt ernaast. Echter crashte hij op de één of andere manier tegen de borden aan, omdat de weg smaller werd voor de bocht. Massa scoorde dus geen punten in deze race. Aangezien hij mijn rival is, en hij een voorsprong van vier punten had, was dat gunstig voor mij. De top vier kon intussen wegrijden tot 9.8 seconden. Schumacher had ik intussen op meer dan 10 seconden gereden, waardoor ik de rest van de race eigenlijk een vrij eenzame race tegemoet kon gaan zien.

Mijn eerste pitstop gemaakt van de option naar de primegeswitcht. Op deze nieuwe banden kon ik de racepace van de top halen, ik was zelfs de snelste man op de baan. Toen de concurrentie ook allemaal voor vers rubber naar binnen was gegaan, had ik een voorsprong op Schumacher van 16 seconden en was mijn achterstand op Webber geslonken tot 2 seconden.

Helaas veel dichterbij kon ik niet meer komen, omdat hun nu beter rubber hadden, konden zij hun voorsprong weer vergroten. Uiteindelijk als vijfde gefinisht met een achterstand van 16 seconden op Webber, Hamilton had de race gewonnen, voor Button en Vettel. Schumacher werd op met een achterstand van 10 seconden op mij zesde.
  vrijdag 27 april 2012 @ 20:49:23 #37
214643 Nober
Il Brutto
pi_110876936
Het viel mij in Maleisië op dat ik een driestopper doe terwijl de rest een tweestopper doet, dit kost hun meer tijd daarom won ik weer met 40+ seconden. In China een natte kwalificatie, deed één run in Q3 en had 3 seconden voorsprong maar werd nog ingehaald door Alonso dus P2.
  vrijdag 27 april 2012 @ 22:50:15 #38
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_110882464
Met voor de laatste race heb ik een aanbieding gehad van Sauber om voor hen te gaan rijden. Deze heb ik gelijk maar geaccepteerd. Verwacht geen betere teams.
  zondag 29 april 2012 @ 02:14:54 #39
214643 Nober
Il Brutto
pi_110919699
Ga waarschijnlijk vandaag China rijden, ik denk dat ik Alonso een voorsprong geef van 15-20 seconden en op primes begin. Ik heb toch al 29 punten op Rosberg en 22 op Alonso na de eerste 2 GP's. Ben benieuwd of ik Alonso dan nog makkelijk in kan halen, mocht dat niet zo zijn dan komt hij op 15 en loop ik alsnog uit op de rest.
  zondag 29 april 2012 @ 19:25:25 #40
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_110939953
Vandaag als derde gekwalificeerd voor de laatste race van het seizoen.

Bij de start van de race was ik gelijk beter weg dam Webber (2) en Hamilton (1). Hierdoor kon ik gelijk na de eerste drie bochten de leiding in de race pakken. Helaas bleek mijn auto niet de topsnelheid te hebben die de Reb Bull en de McLaren wel hebben, hierdoor kon ik mijn eerste plaats niet vasthouden en viel ik uiteindelijk terug tot plek 3.

In de zevende ronde begon het licht te regenen. Options en regen is voor mij geen goede combi. Hamilton en Webber konden hierdoor uitlopen en een heel groepje rijders achter mij zat me ernstig op de hielen. Dit resulteerde uiteindelijk in ronde 10 tot een aanrijding en een spin. Ik kon de race als 9de weer vervolgen. Gelijk mijn pitstop gemaakt voor inters.

Dit bleek een goede keus te zijn geweest. Ik zakte door mijn pitstop wel terug naar de 18de plek, maar een grote groep voor mij, kwamen de ronde erna allemaal binnen, waardoor ik niet moeilijk hoefde te doen met inhalen, zo klom ik weer op naar plek 7.

De top was even daarvoor ook binnen gekomen, echter had ik mijn banden al onder controle, waardoor ik de concurrentie vrij snel kon inhalen. Ik kon mooi opklimmen naar plek 3.

Webber en Hamilton bleven mij voor. Ik was in de regen wel sneller, helaas voor mij stopte de regen in ronde 31. Op de opdrogende baan gingen mijn inters sneller dan de anderen kapot, waardoor ik weer tijd verloor en de pitstraat moest opzoeken.

Op de primes kon ik lang doorrijden, echter kon ik geen bedreiging meer vormen voor de plekken 1 en 2. Rosberg en Massa vochten het uit voor plek 4 en 5.

Uiteindelijk heeft Webber de race gewonnen en werd Hamilton op 10 seconden tweede. Ik werd daar weer 7 seconden achter als derde afgevlagd. Rosberg vierde op 20 seconden van mij en vlak daar achter Massa vijfde.

Vettel werd wereldkampioen, Webber, tweede, Hamilton drie, Button, vier, Alonso vijf, ik zes, Massa zeven.

Op naar een nieuw seizoen heb Williams verlaten en rijd komend seizoen voor Sauber.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:48:45 #41
214643 Nober
Il Brutto
pi_111012009
China op primes gestart, Alonso een voorsprong van 33 seconden gegeven en in ronde 9 ben ik gas gaan geven. Alonso reed op de options en hij was sneller dan mij in die eerste stint waardoor ik nog eens 3 seconden verloor.

Gelukkig ging ik in ronde 15 naar options zodat ik al wat in kon lopen maar lang niet zoveel als verwacht (10 seconden). In ronde 29 wederom naar options, was toen al wel binnen de 20 seconden gekomen en toen kwam daar voor het eerst een SC in ronde 34. Direct na de safety car Alonso voorbij gegaan en een seconden of 18 voorsprong gepakt in no time!

In ronde 43 naar binnen voor weer een nieuwe set options en ik reed naar een halve minuut voorsprong. Toen maakte ik een fout door Heidfeld aan te tikken in ronde 54 waardoor hij spinde en ik een tijdstraf van 20 seconden kreeg. Niets aan de hand dacht ik, toen kwam er echter een lekke band bij in ronde 55 (net na sector 2). Ik naar binnen en met gebruikte options dat laatste rondje gereden met Alonso 3 seconden achter mij en dus 2de geworden door die tijdstraf.

Stand, Alonso tweede op 53 punten ik op 68 punten en Rosberg nog steeds derde op 21 punten, hij viel (net als Red Bull en McLaren) uit.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:34:00 #42
214643 Nober
Il Brutto
pi_111140744
Pole position in Turkije, in de eerste ronde's een voorsprong van maar 2.1seconden en dat liep terug naar onder de seconde vanaf ronde 6. In de ronde dat ik de pits in ging (ronde 13) crashte zowel Webber als Button waardoor Vettel 2de lag en Alonso 3de. Ik ga de pits in en kom als 2de weer naar buiten, Vettel is kennelijk uitgevallen en een paar bochten later zie ik Alonso ook opgeven. Inmiddels in ronde 30 en al een voorsprong van 30 seconden op de Sauber's. Hamilton lag even 2de maar moest in ronde 24 dan toch echt naar binnen voor nieuwe banden, ik hou het nog geen 15 ronde's vol op options maar hij is in staat 24 ronde's erop te rijden. :?
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:42:48 #43
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_111141149
Ik kan zelf ook nooit zo lang met mijn banden doen als de concurrentie. Maar dat is wel een erg groot verschil.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 03:05:47 #44
214643 Nober
Il Brutto
pi_111159919
Hamilton deed maar een stop, die reed dus vanaf ronde 24 naar de finish en werd tweede, de rest deed twee stops en ik wederom drie stops. Na mijn lastige eerste stint waar ik niet weg kon rijden bij de rest ging het na mijn stop wel perfect, mede ook omdat Webber, Vettel, Button en Alonso uitvielen in ronde 13-15.

Heb al gezien dat er heavy rain zal vallen op de vrijdag en zaterdag in Spanje en light cloud op de zondag, wordt dus een interessante kwalificatie. ^O^
  zaterdag 5 mei 2012 @ 11:05:51 #45
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_111162517
Dat is wel leuk. :)

Ik hoop altijd op een regenrace. :9~
  zaterdag 5 mei 2012 @ 15:44:31 #46
214643 Nober
Il Brutto
pi_111169387
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 11:05 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Dat is wel leuk. :)

Ik hoop altijd op een regenrace. :9~
Dankzij die standaard set-ups vind ik het ook niet zo'n ramp als het regent, maar liever geen regen in Monaco en Singapore tijdens de kwalificatie.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 15:52:50 #47
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_111169655
Monaco vind ik sowieso een rot baan om op te rijden. :') Maar dat ligt waarschijnlijk voornamelijk aan mijzelf.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 15:59:45 #48
214643 Nober
Il Brutto
pi_111169868
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Monaco vind ik sowieso een rot baan om op te rijden. :') Maar dat ligt waarschijnlijk voornamelijk aan mijzelf.
Ik verwacht dat dat ook een ramp zal worden over 78 ronde's en daarnaast ligt Silverstone mij niet.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:09:05 #49
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_111172082
Silverstone is ook niet echt mijn baan. Voornamelijk die ene sector met die zigzag-bochten. Daar verlies ik altijd heel veel tijd op de concurrentie.
  woensdag 9 mei 2012 @ 21:06:55 #50
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_111351774
Eerste tweede races van seizoen verreden. In Australië als 9de gestart en als tweede achter Rosberg gefinisht. Maleisië ging een stuk beter. Op 0.774 de pole gepakt en in de race onbedreigd naar de overwinning gereden met op +35 seconden Rosberg tweede. In het kampioenschap hebben Rosberg en ik nu allebei 43 punten. Schumacher staat derde met 22 punten.
  donderdag 10 mei 2012 @ 19:40:15 #51
214643 Nober
Il Brutto
pi_111389594
Ik heb net pas gekwalificeerd voor Catalunya, niet echt veel regen, wat druppels in Q3 maar kon gewoon op options kwalifceren, 1:19.276 was voldoende voor pole.
pi_111407804
Zijn er hier ook nog mensen die online spelen op de 360?
  zondag 13 mei 2012 @ 20:32:34 #53
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_111505969
En na Maleisië ook China gewonnen. Waar mijn directe concurrent (Rosberg) uitviel, nu dus een voorsprong van 25 punten.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 15:57:25 #54
214643 Nober
Il Brutto
pi_111583023
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 06:46 schreef M.Melandri het volgende:
Zijn er hier ook nog mensen die online spelen op de 360?
PS3 hier maar niet vaak online aan het racen.
pi_111613058
edit verkeerd topique
  woensdag 16 mei 2012 @ 12:37:29 #56
250952 SoldMayor
PSV Eindhoven.
pi_111620250
Ik zit inmiddels in seizoen 3 en zit nog steeds bij Williams.

1st seizoen 114 punten gehaald 1 overwinning en 3 podium's
2de seizoen 220 punten gehaald 2 overwinningen en 8 podium's
3de seizoen tot nu 66 punten na 7 races.

Maar in het 3de seizoen wil het nog niet zo lukken. Het gat met de top3 teams is veel groter dan in seizoen 2. Ik hoop daarom in seizoen 4 naar een ander beter team te kunnen.

Had wel aabiedingen gekregen van Force India, Mercedes en Toro Rosso maar die teams rijden in mijn seizoen helemaal achteraan.
  woensdag 16 mei 2012 @ 20:40:39 #57
214643 Nober
Il Brutto
pi_111640196
Inmiddels Spanje gewonnen, mijn banden hielden het al ben ik een ronde eerder (ronde 14) mijn eerste stop gaan doen vanwege naderend verkeer. Ik kon daarna wel op primes mijn tweede stop in ronde 33 doen, daarna in ronde 51 weer naar options.

Ik denk dat ik het lastig krijg op Monaco maar ik heb een voorsprong van 55 punten, dus ik ga voor een top 3 finish. Eerst maar eens even oefenen en een goede setup vinden en dan Q3 proberen te halen.
  maandag 21 mei 2012 @ 14:00:53 #58
214643 Nober
Il Brutto
pi_111829135
Q1 tiende tijd en de snelste in Q2 (1:11.8) maar Q3 nog niet gedaan, ben weer eens online gaan racen! Trouwens nog gecrasht in Q2 want er stond een Toro Rosso die ik vol ramde, zag hem ook veelste laat (in Sector 1) dus opnieuw gestart. ;)

Edit:
Redelijke start, lag al snel 5de nadat ik in Q3 10de werd. Daarna Alonso, Button en Webber ingehaald maar kreeg een DT penalty nadat ik Vettel ligt raakte van achter. Twee ronde's later gecrasht (ronde 7) en nu dus snel door naar Montréal.

[ Bericht 28% gewijzigd door Nober op 21-05-2012 20:55:31 ]
  maandag 28 mei 2012 @ 19:10:47 #59
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_112135537
Vandaag tijd gevonden om de GP van Turkije te rijden. Nadat ik eerst al poleposition had veroverd met 0.016 voorsprong op Maldonado.

Ik kwam het snelste weg, met vlak achter me Maldonado, Hamilton, Vettel en Webber. Dit ging zo ronden lang door, het leek een beetje op de GP van Moncao van afgelopen weekend. Hamilton was het uiteindelijk beu dat zowel hij als Maldonado sneller waren dan ik, maar er niet voorbij konden. Hij probeerde mij langs de buitenkant aan het einde van het rechte stuk in te halen, maar ik gooide de deur dicht. Hij kon niet genoeg afremmen en raakte mijn achterband. Hierdoor spinde hij en viel hij uit. Dus één concurrent minder. :D In ronde 12 ging ik naar binnen voor mijn geplande eerste pitstop. Ik kwam als 6de weer terug de baan op. Op zo'n 7 seconden van Massa. Dit gat bleef de eerste paar ronden redelijk gelijk. Toen kwam ik wat beter in mijn ritme en viel ik in tot op zo'n 4 seconden. Vettel en Webber maakten elkaar het leven zuur waardoor ze elkaar uit de race hielpen. Zo klom ik eenvoudig op naar plek 4.

Na iedereen z'n pitstop reed ik weer aan de leiding met Button op 2 en Massa op 3.
Button was sneller dan mij in zijn tweede stint. En kwam al snel onder mijn achtervleugel te rijden. Ik kon hem wel steeds van weerhouden dat hij mij in kon halen. Uiteindelijk probeerde hij het op een plek waar het totaal niet kon en reed hij zijn voorvleugel kapot op mijn achterkant. Hierdoor kreeg ik weer lucht. Ik kon mijn tocht vervolgen en kreeg een voorsprong van 30 seconden op Button.
Helaas kreeg ik een ronde voordat ik mijn pitstop gepland had een lekke band. Hierdoor verloor ik veel tijd op weg naar de pits. Toen ik weer de pits uitkwam, had ik een achterstand van 5 seconden op Button. Dit gat bleef zo ongeveer gelijk, werd iets groter naar de 7.6 sec. Net voordat Button zijn laatste stop maakte was het gat geslonken tot 2.3 sec.

Ik kwam weer aan de leiding te rijden. Had een comfortabele voorsprong op Button. Echter was Button op zijn verse banden stukken sneller met nog 10 rondes te gaan, had ik een voorsprong van 12 seconde op Button. Button was echter 2 à 3 seconden sneller. 3 rondes voor het eind, dook hij weer vlak achter me op. Ik kon hem weer afhouden en maakte zelfs een spin. Hierdoor had ik weer een voorsprong van 15 seconde. Echter was de overwinning mij niet gegund want in de voorlaatste ronde kreeg ik een lekke band bij de chicane vlak voor de pitingang. Ik kon dus gelijk naar binnen, hierdoor kon Button mij voorbij en won hij de race. Ik werd helaas tweede en Massa maakte het podium compleet.
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:58:46 #60
352229 rubbels
Forever Alone
pi_112255569
Ik ben van plan om weer te gaan beginnen met deze game, nadat ik em lang heb laten liggen.
Ik wil alleen wel een ervaring die zo echt mogelijk is en een grote uitdaging zou ook niet verkeerd zijn ;) (niet met 2 vingers in de neus winnen dus )

Hebben jullie hier nog tips voor??
Steam: [~ExT] Action Man™
PSN: rubbels1995
Origin: rubbels1995
Battlefield 3: rubbels1995

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')