abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_105006817



perry.jpg mondje.gif krea.jpg 2mc7vx2.gif 123.jpg --H-I-M--.jpg kip.gif m8z21d%5B1%5D.gif Nol2.jpeg 3ester60.jpg
aa.gif sunshine.jpg tekentje.jpg herman.jpg BB.gif maria.jpg omgonoz.gif meisje.jpg pudelrechtsklein.jpg





















- Alg kun je makkelijk en veilig van je ruiten verwijderen met een oud bank/id pasje
- Heb je een lege bak vol kalk zitten, gebruik dan 'PH-Min' om de alg makkelijk en veilig te verwijderen.
- Tape de slangen van in met zwarte tape om alg in je slangen te voorkomen.
- Verduister de kamer als je foto's maakt van je aquarium.



Vorige delen:
001 | 002 | 003 | 004 | 005 | 006 | 007 | 008 | 009 | 010
011 | 012 | 013 | 014 | 015 | 016 | 017 | 018 | 019 | 020
021 | 022 | 023 | 024 | 025 | 026 | 027 | 028 | 029 | 030
031 | 032 | 033 | 034 | 035 | 036 | 037 | 038 | 039 | 040
041 | 042 | 043 | 044 | 045 | 046 | 047 | 048 | 049 | 048
050


Wil jij ook met afbeelding in de OP? Klik hier.
De Openingspost is hier te vinden.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105006854
LAPO'S:

quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:39 schreef Messina het volgende:

[..]

Er zijn slaketende slakken (maar die reproduceren ook, al weet ik niet in welke mate), en er zijn middeltjes om slakken uit te roeien, deze zijn naar mijn weten ongevaarlijk voor vissen.
quote:
7s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:51 schreef Twinky het volgende:

[..]

Ja die heb ik dus. Ze neuken nog meer dan konijnen en er worden regelmatig eitjes gelegd maar de babies blijven volgens mij heel lang klein, dus voordat je daar een plaag van hebt kun je alweer 10 kopers vinden ;)
quote:
7s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:51 schreef Twinky het volgende:

[..]

Ja die heb ik dus. Ze neuken nog meer dan konijnen en er worden regelmatig eitjes gelegd maar de babies blijven volgens mij heel lang klein, dus voordat je daar een plaag van hebt kun je alweer 10 kopers vinden ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:56 schreef Byte_Me het volgende:
slakken zijn zo erg niet hoor, alleen heb ik een hekel aan poelslakken. Maar ik zet altijd expres punt-/torenslakken en posthoorslakken in mn aquaria. ruimen de boel mooi op.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 14:28 schreef Messina het volgende:

[..]

Poelslakken zijn die platte ronde toch?
Beetje de vorm van een @?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105006916
Hmz, dit is toch deel 51 :') Even een mod roepen. Net zag ik deel 49 nergens? 8)7 |:(
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105007043
ik moet nodig eens een nieuwe overzichtsfoto posten.


ook alweer van een paar weken geleden.
  Official ESF Kreviewer woensdag 30 november 2011 @ 14:52:34 #5
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_105007693
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 12:00 schreef betyar het volgende:

[..]

Puntslakjes? Koop een Clown Botia, als die tenminste bij je aquarium past.
....die worden 30 tot 40cm groot. Die koop je niet als symptoombestrijding...

quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:39 schreef Messina het volgende:

[..]

Er zijn slaketende slakken (maar die reproduceren ook, al weet ik niet in welke mate), en er zijn middeltjes om slakken uit te roeien, deze zijn naar mijn weten ongevaarlijk voor vissen.
Anatoma Helena inderdaad. Ze reproduceren alleen als er slakjes te eten zijn. Zodra die op zijn, stoppen ze ook met neuken.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
  woensdag 30 november 2011 @ 15:08:24 #6
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105008271
quote:
7s.gif Op woensdag 30 november 2011 14:52 schreef Kreator het volgende:

[..]

....die worden 30 tot 40cm groot. Die koop je niet als symptoombestrijding...

Wel een mooie vis. :D
pi_105008932
quote:
7s.gif Op woensdag 30 november 2011 14:52 schreef Kreator het volgende:

Anatoma Helena inderdaad. Ze reproduceren alleen als er slakjes te eten zijn. Zodra die op zijn, stoppen ze ook met neuken.
Ja dat vraag ik me dus af. Volgens mij zitten er geen andere slakken in mijn aquarium (helemaal in het begin had ik er 2 gezien, later 2 jonkies daarvan nog, maar die waren echt minuscuul. En toch blijven ze maar seksen, ze houden niet op!
pi_105009042
quote:
7s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:27 schreef Twinky het volgende:

[..]

Ja dat vraag ik me dus af. Volgens mij zitten er geen andere slakken in mijn aquarium (helemaal in het begin had ik er 2 gezien, later 2 jonkies daarvan nog, maar die waren echt minuscuul. En toch blijven ze maar seksen, ze houden niet op!
Ach, die doen het toch prima via marktplaats? :)

Mijn ervaring is inderdaad ook dat ze stoppen met reproduceren zodra de slakken op zijn.

p.s. Hallo trouwens! Ben nog niet eerder actief geweest in dit aquariumtopic. Zodra ik mijn bakken weer op orde heb zal ik ze eens posten. Heb een 30 liter Dennerle nano Cube en een Juwel Rekord 96.
I'd write more often if these damned aliens would stop abducting me
pi_105009172
Die ene vis is geen optie... mijn bak is niet zo groot
en die anatoma helena, als ik daar er 1 van aanschaf kan hij zich toch ook niet voortplanten?
Weet iemand wat voor spullie ik moet hebben, hoe het heet?
Ik heb niet echt een viswinkel in de buurt zitten dus verkopen ze dit spul ook bij een dierenwinkel of een intratuin/overvecht oid?

ik voel me echt een noob :D
  woensdag 30 november 2011 @ 15:39:19 #10
92409 Twinky
Little star.
pi_105009340
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:34 schreef LovelyLady het volgende:
Die ene vis is geen optie... mijn bak is niet zo groot
en die anatoma helena, als ik daar er 1 van aanschaf kan hij zich toch ook niet voortplanten?
Weet iemand wat voor spullie ik moet hebben, hoe het heet?
Ik heb niet echt een viswinkel in de buurt zitten dus verkopen ze dit spul ook bij een dierenwinkel of een intratuin/overvecht oid?

ik voel me echt een noob :D
Hoe groot was je bak? De helena's zijn heel leuk om naar te kijken, zeker meer dan één. Beetje seksen kan geen kwaad hoor, ze seksen en eten ook gewoon tegelijkertijd. Ik heb ze van Perry, misschien heeft die er nog een paar?
pi_105009419
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 14:28 schreef Messina het volgende:

[..]

Poelslakken zijn die platte ronde toch?
Beetje de vorm van een @?
nee, dat zijn posthoornslakken. een overzichtje:

poelslakken:

deze had ik vroeger als plaag in mn bak, misschien dat ik daarom een hekel aan ze heb. ze kunnen verder geen kwaad. maar ik heb het idee dat ze zich sneller voorplanten dan andere slakken.

posthoornslakken:

deze vind ik best mooi. ze eten algen en afval, geen levende planten.

puntslakken:

zeer nuttige slak, beetje zoals regenwormen goed zijn voor je tuin, zijn deze slakken goed voor je aquarium. ze graven door de bodem, waardoor deze niet dichtslibt.
pi_105009924
quote:
7s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:39 schreef Twinky het volgende:

[..]

Hoe groot was je bak? De helena's zijn heel leuk om naar te kijken, zeker meer dan één. Beetje seksen kan geen kwaad hoor, ze seksen en eten ook gewoon tegelijkertijd. Ik heb ze van Perry, misschien heeft die er nog een paar?
mijn bak is b40xh30xd28cm
ja maar dan ben ik nog niet van mijn slakjes af :D

even kijken naar die fotootjes denk ik dat ik een poelslakkenplaag heb
zal eens even kijken of ik een fotootje kan plaatsen :@
pi_105009943
Ah! Dan heb ik een schijfhoornslak (kleine posthoornslak) plaag gehad.
Werd ik niet heel blij van... :P

@ LovelyLady:

Ik gebruikte Gastropex tegen slakken. Maar ik wil je nogmaals waarschuwen dat ook mooie slakken (zoals appelslakken) ervan dood gaan. ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105010151
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:57 schreef Messina het volgende:
Ah! Dan heb ik een schijfhoornslak (kleine posthoornslak) plaag gehad.
Werd ik niet heel blij van... :P

@ LovelyLady:

Ik gebruikte Gastropex tegen slakken. Maar ik wil je nogmaals waarschuwen dat ook mooie slakken (zoals appelslakken) ervan dood gaan. ;)
ik heb geen mooie slakken :7
alleen vissies


lastig om op de foto te zetten trouwens :@

Ze gaan ook vanzelf dood volgens mij, ik zie allemaal stukke schalen op de grond liggen lijkt wel :@



[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2011 16:08:09 ]
  Official ESF Kreviewer woensdag 30 november 2011 @ 16:21:43 #15
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_105010786
Ik heb nog wel slakjes (anatoma's) over. Mag je gratis ophalen, maar dan moet je wel naar Twente rijden. :').
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_105010833
quote:
7s.gif Op woensdag 30 november 2011 16:21 schreef Kreator het volgende:
Ik heb nog wel slakjes (anatoma's) over. Mag je gratis ophalen, maar dan moet je wel naar Twente rijden. :').
nou als ik in de buurt ben :') zal ik er aan denken
  Official ESF Kreviewer woensdag 30 november 2011 @ 16:27:25 #17
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_105010982
quote:
10s.gif Op woensdag 30 november 2011 16:22 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

nou als ik in de buurt ben :') zal ik er aan denken
Op zich zou ik niet te lang wachten met het verhelpen van de 'plaag'. Ze vermenigvuldigen als een malloot.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_105011030
quote:
7s.gif Op woensdag 30 november 2011 16:27 schreef Kreator het volgende:

[..]

Op zich zou ik niet te lang wachten met het verhelpen van de 'plaag'. Ze vermenigvuldigen als een malloot.
Ik ga morgen op zoek :Y
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 30 november 2011 @ 18:17:48 #19
163650 Greys
pi_105015116
TT op verzoek aangepast :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105020774
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 18:17 schreef Greys het volgende:
TT op verzoek aangepast :)
_O_ :*
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 30 november 2011 @ 20:55:34 #21
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_105022460
Ik vind het raar. Verstoppen appelslakken zich in de grond ofzo. Vanmiddag kwam ik thuis en waren de slakken ineens weg. Ik de hele bak afgekeken. Zag ze gewoon echt niet. Alsof ze verdwenen waren. Ook zaten ze niet verstopt in de lichtbak. En nu kruipt zo'n slak weer voorbij. Ze zijn goed in verstoppertje zeg.
pi_105023921
ik vang de ongewenste slakken er met de hand uit en breng ze naar de buurvrouw.
als voer voor de axolotl.
pi_105024723
Ik plet slakken tegen het raam, de Corydorassen eten ze met smaak op.
Gratis versvoer.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 30 november 2011 @ 21:56:03 #24
92409 Twinky
Little star.
pi_105026077
:D ik zie het helemaal voor me, het slakken pletten :9

Verder: mijn javavaren heeft het naar zijn zin en nu komen er op de puntjes van de bladeren steeds 'stekjes'. Die laten los, groeien niet mee met het plantje en ik heb er geen plek voor om te laten opgroeien.
Zijn er mensen die zo'n ministekje willen? ik ben er eigenlijk van overtuigd dat als je het op een goed plekje zet, het uitgroeit tot een mooie varen! Nu is het twee blaadjes van ongeveer een halve cm met een paar worteltjes :)
pi_105034936
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:34 schreef LovelyLady het volgende:
Die ene vis is geen optie... mijn bak is niet zo groot
en die anatoma helena, als ik daar er 1 van aanschaf kan hij zich toch ook niet voortplanten?
Weet iemand wat voor spullie ik moet hebben, hoe het heet?
Ik heb niet echt een viswinkel in de buurt zitten dus verkopen ze dit spul ook bij een dierenwinkel of een intratuin/overvecht oid?

ik voel me echt een noob :D
Ik had ook een slakkenplaag en ben begonnen met vijf Helena's. Daar heb ik ondertussen wel 200 van volgens mij... :')

Maar zijn leuke gekleurde beestjes die ook in de grond gaan zitten en mijn zandbodem omwoelen.
pi_105040970
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 00:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik had ook een slakkenplaag en ben begonnen met vijf Helena's. Daar heb ik ondertussen wel 200 van volgens mij... :')

Maar zijn leuke gekleurde beestjes die ook in de grond gaan zitten en mijn zandbodem omwoelen.
hmm keuze tussen 200 kleine slakjes of 200 Helena's hmmm lastig
Nee bedankt :D _O-
Daar is mijn bak echt te klein voor :D
  Official ESF Kreviewer donderdag 1 december 2011 @ 09:01:21 #27
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_105041334
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 00:20 schreef AchJa het volgende:
Ik had ook een slakkenplaag en ben begonnen met vijf Helena's. Daar heb ik ondertussen wel 200 van volgens mij... :')
In hoeveel liter na hoeveel tijd? Die beestjes vermenigvuldigen echt niet zo snel normaal gesproken.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_105045657
heeft iemand hier rili garnalen? kweken die net zo hard als vuurtjes? en is het nageslacht 100% rili of moet je ze zelf uitsorteren?
pi_105079190
Wij hebben staan:
Aqua 40
Juwel 60 cm
Juwel rio 180 (100cm)

Hier wat willekeurige foto's uit de bakken..







pi_105095629
Even m'n hart luchten.

Heb net een vis moeten ombrengen. Hij lag op z'n rug naar adem te happen, reageerde niet op aanrakingen (zo ongeveer de schuwste vis uit m'n bak normaal gesproken) en hij had rare vlekken op z'n buik en vinnen. Verder zag hij er normaal uit (ogen normaal, geen opgezette buik, etc).

Ik heb hem een uurtje apart gezet in een bakje en wat medicijnen ESHA2000 toegevoegd, maar na dat uur lag hij er nog zieliger bij dan een uur eerder. Toen besloten hem om een pijnloze, snelle manier om het leven te brengen.

Ik zit helemaal te trillen. Ik heb wel eerder visjes aan gort geslagen die ziek waren, maar dat waren kleine visjes. Dit was een grote(re) vis van zo'n 4 cm. Ik vind het echt kut.
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 2 december 2011 @ 14:28:20 #31
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_105096393
Zo morgen, na een jaartje of 15, weer een aquarium ophalen *O*

Een rio 180, 100x40x50 oid. Dus ik ga stiekum mee lurken en dan als er visjes in kunnen volgende maand maar wat fototjes doen.
Dum de dum
  Official ESF Kreviewer vrijdag 2 december 2011 @ 15:08:31 #32
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_105097874
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 december 2011 14:06 schreef Messina het volgende:
Even m'n hart luchten.

Heb net een vis moeten ombrengen. Hij lag op z'n rug naar adem te happen, reageerde niet op aanrakingen (zo ongeveer de schuwste vis uit m'n bak normaal gesproken) en hij had rare vlekken op z'n buik en vinnen. Verder zag hij er normaal uit (ogen normaal, geen opgezette buik, etc).

Ik heb hem een uurtje apart gezet in een bakje en wat medicijnen ESHA2000 toegevoegd, maar na dat uur lag hij er nog zieliger bij dan een uur eerder. Toen besloten hem om een pijnloze, snelle manier om het leven te brengen.

Ik zit helemaal te trillen. Ik heb wel eerder visjes aan gort geslagen die ziek waren, maar dat waren kleine visjes. Dit was een grote(re) vis van zo'n 4 cm. Ik vind het echt kut.
Da's altijd kut. Lijkt heel makkelijk, maar als je ze lang hebt gehad ga je er toch aan hechten.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
  vrijdag 2 december 2011 @ 15:19:16 #33
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105098212
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 december 2011 14:06 schreef Messina het volgende:
Even m'n hart luchten.

Heb net een vis moeten ombrengen. Hij lag op z'n rug naar adem te happen, reageerde niet op aanrakingen (zo ongeveer de schuwste vis uit m'n bak normaal gesproken) en hij had rare vlekken op z'n buik en vinnen. Verder zag hij er normaal uit (ogen normaal, geen opgezette buik, etc).

Ik heb hem een uurtje apart gezet in een bakje en wat medicijnen ESHA2000 toegevoegd, maar na dat uur lag hij er nog zieliger bij dan een uur eerder. Toen besloten hem om een pijnloze, snelle manier om het leven te brengen.

Ik zit helemaal te trillen. Ik heb wel eerder visjes aan gort geslagen die ziek waren, maar dat waren kleine visjes. Dit was een grote(re) vis van zo'n 4 cm. Ik vind het echt kut.
Herkenbaar. Heb het ook twee keer moeten doen en als het gaat vriezen moet ik het doen bij de zwarte telescoop, mijn allereerste vis ooit toen ik begon met deze hobby. Had hem voor de winter binnengehaald maar hij overleefde al vier maanden op z'n kop. (Dus geen buikwaterzucht.) Echt nog steeds een happy dude, alleen binnen pakken de guppy's hem voortdurend dus weer naar buiten gedaan. Maar overwinteren kan hij dus niet meer, hij zit te hoog. Zie er dus echt tegenop om deze vis...enfin.

Heb nog wel een reservebakje maar die is te klein voor de dude en om nu een heel groot aquarium aan te schaffen. Misschien haal ik nog wel een plastic bak bij de Blokker om hem te laten overwinteren.

Ik wil nooit meer doorgefokte kweekvissen. }:| .
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_105102716
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:19 schreef Staal het volgende:

[..]

Herkenbaar. Heb het ook twee keer moeten doen en als het gaat vriezen moet ik het doen bij de zwarte telescoop, mijn allereerste vis ooit toen ik begon met deze hobby. Had hem voor de winter binnengehaald maar hij overleefde al vier maanden op z'n kop. (Dus geen buikwaterzucht.) Echt nog steeds een happy dude, alleen binnen pakken de guppy's hem voortdurend dus weer naar buiten gedaan. Maar overwinteren kan hij dus niet meer, hij zit te hoog. Zie er dus echt tegenop om deze vis...enfin.

Heb nog wel een reservebakje maar die is te klein voor de dude en om nu een heel groot aquarium aan te schaffen. Misschien haal ik nog wel een plastic bak bij de Blokker om hem te laten overwinteren.

Ik wil nooit meer doorgefokte kweekvissen. }:| .
Zo'n grote plastic bak is niet eens een heel slecht idee!
Maar is het geen idee om z'n zwemblaas door te (laten) prikken dan? Ik weet niet of dit daadwerkelijk een oplossing is, maar ik heb er eens iets over gelezen.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik zoiets absoluut niet zou durven :@

Mooie foto's unknown89! Ik zie allemaal leuke visjes en je planten zien er ook gezond uit! ^O^ Paar overzichtfoto's zijn welkom, we zijn allemaal dol op foto's ;)

Fe2O3, laat vooral ook de opstart zien, vinden we leuk! ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 3 december 2011 @ 00:11:26 #35
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_105122111
Opstarten, haha, nou ...

Morgen een 2e hands rio 180 ophalen. Zonder pomp of verwarming in ieder geval. Ik hoop wel dat de bovenkap erop zit. De pomp+filter wil ik extern doen, zijn er mensen met ervaring of ideeen waarom dat juist wel of niet? Ook verzekeringstechnisch maak ik me wel zorgen. Zit dit standaard in de inboedel of moet ik even wat extra vinkjes zetten bij de verzekeraar?

Ook morgen eerst ff de vloer inspecteren, houten balken ... er gaat best veel water in zo'n 1x0.4x0.5 ;) Dus waarsch. zijn de eerste opstart foto's een Fe2O3 die een extra fundering metselt onder een houten balk ... Vermoed dat het wel losloopt edoch, hij komt in een blinde hoek tegen 2 dragende muren aan :)

In een vorig topic zag ik een link voor een webshop voorbij komen, is die een beetje redelijk qua prijs? Heb liever een complete set plantjes dan alles los uit te zoeken.

Vroeger had ik een echt foute bak als ik me er wat meer in verdiep nu. Geen licht kap, los verwamings element, denk een bak van 80x40x40, beetje grind en af en toe een waterpest ... maanvissenen guppies en dat ging echt perfect.Tot de verwarming stuk ging toen ik op vakantie was ...

Qua toekomstige vissen wil ik in ieder geval weer dus guppies en maanvissen (2) en een koppeltje kersenbuikjes; iemand nog meer suggesties? De discusvissen in de winkels vind ik erg mooi maar prijstechnisch redelijk duur ...
Dum de dum
pi_105123094
compleet sets hebben ze bij zooplus.nl

volwassen maanvissen hebben een eigenlijk een minimaal water hoogte van 50cm nodig. daarmee is jou rio180 eigenlijk te laag...
kersenbuikjes zijn nogal territoriaal, ik weet niet of dat wel goed samengaat met maanvissen.
pi_105123677
Bak is sowieso te klein voor maanvissen, er wordt ook een minimale lengte van 1.20 en een minimale hoogte van 50 cm aangeraden ;)
Houd er rekening mee dat guppen fokken als gekken, dus dat er een mogelijkheid bestaat dat je straks een overschot aan guppen hebt ;)

Discussen is helemaal uit den boze met een bak van 100x40x50, zet dat alsjeblieft uit je hoofd :P

Mijn advies is lekker rustig te gaan kijken bij de LFS, daar op te schrijven wat je leuk vindt, naar huis gaan, en dan uitgebreid google'n hoe groot de vissen worden, wat hun temperament is, etc. Medewerkers van LFS's hebben het vaak bij het foute eind. Of dat nu is omdat ze willen verkopen of oprechte ontwetendheid/vergissen laat ik in het midden.

*edit*

Ik vind zowel http://www.aquarium-planten.com/ als http://www.aquaplantsonline.nl/ goede kwaliteit planten leveren tegen een redelijke prijs. Ik werd in ieder geval heel blij van de pakketjes (en dus planten) die ik ontvangen heb.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105126954
Zo eerst voor de helft mijn bak verschonen zodat ik dat spulletje gastropex kan toedienen...
Er werd net een slakje leven gevild door mijn pompje >:) wat een herrie maakt dat nog :D
pi_105128077
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 01:01 schreef Messina het volgende:

Discussen is helemaal uit den boze met een bak van 100x40x50, zet dat alsjeblieft uit je hoofd :P
oeps niet eens gezien dat het een100cm bak is
irritant die juwelnamen die niet overeenkomen met de afmetingen.
pi_105128866
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:08 schreef loecje het volgende:

[..]

oeps niet eens gezien dat het een100cm bak is
irritant die juwelnamen die niet overeenkomen met de afmetingen.
rio180 is 180 liter ;)
pi_105129002
er zit wel een logica in maar die is bij juwel voor elke bak weer anders.
een rekord 60 heet zo omdat het 60cm is.
bij een rio 180 is het dus het aantal liters.
en een rekord 800 is dan weer 80cm en 110liter.
pi_105129465
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:57 schreef loecje het volgende:
er zit wel een logica in maar die is bij juwel voor elke bak weer anders.
een rekord 60 heet zo omdat het 60cm is.
bij een rio 180 is het dus het aantal liters.
en een rekord 800 is dan weer 80cm en 110liter.
daar heb je wel gelijk in. volgens mij was de rekord 800 vroeger een rekord 80 en heet de rekord 60 tegenwoordig rekord 600, om het nog iets verwarrender te maken. maar goed dan weet je wel welk rekord model je hebt, oud of nieuw.
  zaterdag 3 december 2011 @ 12:25:04 #44
356891 Abed
hooggeleid
pi_105129518
whehe, tokkie hobbie.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_105129613
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 12:25 schreef Abed het volgende:
whehe, tokkie hobbie.
Haaaaaaaaahahaha, grappig ben jij, man, moehahahaha

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105129646
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:57 schreef loecje het volgende:
een rekord 60 heet zo omdat het 60cm is.
61 zelfs *)
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 3 december 2011 @ 12:33:25 #47
356891 Abed
hooggeleid
pi_105129679
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 december 2011 12:29 schreef Messina het volgende:

[..]

Haaaaaaaaahahaha, grappig ben jij, man, moehahahaha

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slechts een constatering.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_105129815
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 12:33 schreef Abed het volgende:

[..]

Slechts een constatering.
Blijkbaar ken jij veel tokkies met een aquarium. Ik ken er sowieso maar weinig, maar de zogenaamde "tokkies" die ik ken hebben andere hobbies (autoradio's stelen, bushokjes in elkaar schoppen en wiet roken) en hebben geen geld voor een degelijk aquarium. Wel voor aquaria die er zo uitzien:







En zulke aquaria zul je bij de posters hier niet vinden. ^O^
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105129927
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 12:39 schreef Messina het volgende:

[..]

Blijkbaar ken jij veel tokkies met een aquarium. Ik ken er sowieso maar weinig, maar de zogenaamde "tokkies" die ik ken hebben andere hobbies (autoradio's stelen, bushokjes in elkaar schoppen en wiet roken) en hebben geen geld voor een degelijk aquarium. Wel voor aquaria die er zo uitzien:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En zulke aquaria zul je bij de posters hier niet vinden. ^O^
niet? :@
Ik vind die spongebob aquarium tof :@


Overigens heb ik zojuist mijn aquarium voor de helft geleegd en weer bijgevuld. Daarna gastropex toegediend.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2011 13:06:56 ]
pi_105130422
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 december 2011 12:44 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

niet? :@
Ik vind die spongebob aquarium tof :@
Denk er even vijf goudvissen en 20 guppen in. :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105130431
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:06 schreef Messina het volgende:

[..]

Denk er even vijf goudvissen en 20 guppen in. :P
das sielug ;(
pi_105130491
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:07 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

das sielug ;(
Goede vriendin van m'n zus had een vissenkom met daarin 10 guppen. Plastic plantje, geen verwarming. Geloof me, het komt voor... :{
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105130653
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:08 schreef Messina het volgende:

[..]

Goede vriendin van m'n zus had een vissenkom met daarin 10 guppen. Plastic plantje, geen verwarming. Geloof me, het komt voor... :{
Sja sommige mensen :|W
Nou wil ik niet zeggen dat ik alles weet integendeel ik kom hier ook om advies vragen enzo....
Vroeger had mijn vader ook wel een behoorlijke aquarium dus ik heb wel wat basisdingen meegekregen.
Ieder mens met gezond verstand zou toch moeten weten dat zo'n kom met zoveel vissen niet echt geweldig is :')
pi_105130777
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:14 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Sja sommige mensen :|W
Nou wil ik niet zeggen dat ik alles weet integendeel ik kom hier ook om advies vragen enzo....
Vroeger had mijn vader ook wel een behoorlijke aquarium dus ik heb wel wat basisdingen meegekregen.
Ieder mens met gezond verstand zou toch moeten weten dat zo'n kom met zoveel vissen niet echt geweldig is :')
Een goudvis in een kom kan ik beter begrijpen... Ik ben ook groot geworden met een goudviskom in huis met daarin twee goudvissen, die overigens nog best oud geworden zijn voor goudvissen-in-kom (7 jaar-ish). Maar nu weten we dat het zielig is voor die beestjes. Als mijn ouders dat vroeger hadden geweten hadden ze nooit goudvissen in een kom gehouden.

Mijn vader had (heeeeeeeeeeel vroeger) ook een tropisch aquarium. Vond ik als kind prachtig om naar te kijken. Heb eigenlijk geen idee waarom mijn vader er destijds mee gestopt is...
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105132108
Hier een overzichtsfoto van mijn rio 180, op dit moment (ik ben namelijk nog opzoek naar een mooi stuk hout, zodat ik alle anubias van de bodem heb :) )


Het gaat op dit moment niet zo lekker met de dario's. Maar ben aan de medicijnen begonnen..

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 00:11 schreef Fe2O3 het volgende:
Morgen een 2e hands rio 180 ophalen. Zonder pomp of verwarming in ieder geval. Ik hoop wel dat de bovenkap erop zit. De pomp+filter wil ik extern doen, zijn er mensen met ervaring of ideeen waarom dat juist wel of niet?
Dat filter vond ik een irritant, lomp, groot ding. Elke keer bij het verschonen kwam er ontzettend veel vuil in de bak door de sponzen die je eruit moet trekken..Ik heb dan ook wat foto's en info opgezocht op internet en hem eruit gesloopt...Een extern filter vind ik super handig, meer ruimte + geen vuil meer in de bak. ^O^
pi_105132377
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:01 schreef unknown89 het volgende:
Hier een overzichtsfoto van mijn rio 180, op dit moment (ik ben namelijk nog opzoek naar een mooi stuk hout, zodat ik alle anubias van de bodem heb :) )
[ afbeelding ]

Het gaat op dit moment niet zo lekker met de dario's. Maar ben aan de medicijnen begonnen..

[..]

Dat filter vond ik een irritant, lomp, groot ding. Elke keer bij het verschonen kwam er ontzettend veel vuil in de bak door de sponzen die je eruit moet trekken..Ik heb dan ook wat foto's en info opgezocht op internet en hem eruit gesloopt...Een extern filter vind ik super handig, meer ruimte + geen vuil meer in de bak. ^O^
Ziet er leuk uit! Ik zou persoonlijk alleen even m'n achterkant donker maken, maar dat ben ik ;)
Naar wat voor hout ben je op zoek? Ik heb nog wel een heel groot stuk liggen :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105132482
De achterkant moet inderdaad nog donker..moet nog even kijken in de winkel ;)

Ik ben opzoek naar wortelhout, wel wat dikker zodat ik de anubias vast kan maken ..maar je woont vast niet in Amsterdam? :P
pi_105132785
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:15 schreef unknown89 het volgende:
De achterkant moet inderdaad nog donker..moet nog even kijken in de winkel ;)

Ik ben opzoek naar wortelhout, wel wat dikker zodat ik de anubias vast kan maken ..maar je woont vast niet in Amsterdam? :P
Wortelhout heb ik sowieso niet ;)
Heb een stuk mangrovehout liggen van ongeveer een meter (!), hol.
En nee, Groningen hier ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 3 december 2011 @ 14:40:25 #59
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_105133172
Vandaag wat visjes en plantjes bijgehaald. 5x corydoras pandas en 6 roze tetra's. Heb een laag zand in de bak gegooid anders hebben die pandas niet zoveel te woelen. Zal vanavond foto's posten
pi_105133306
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:27 schreef Messina het volgende:

[..]

Wortelhout heb ik sowieso niet ;)
Heb een stuk mangrovehout liggen van ongeveer een meter (!), hol.
En nee, Groningen hier ;)
Groningen is inderdaad iets te ver..ieder geval bedankt voor het aanbieden ;)

Edit: ik vond het wel een leuk idee, een kokosnoot in mijn aquarium..Dit is het resultaat:


Ze zijn lief O+ Maar het zijn er zoveeeel :'(

[ Bericht 19% gewijzigd door unknown89 op 03-12-2011 16:33:04 ]
pi_105137659
hmm mijn visjes zijn een beetje inactief....
}:| en alleen op het moment dat ik dit schrijf zie ik ze ineens actief doen.....
pi_105138764
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:44 schreef unknown89 het volgende:

[..]

Groningen is inderdaad iets te ver..ieder geval bedankt voor het aanbieden ;)

Edit: ik vond het wel een leuk idee, een kokosnoot in mijn aquarium..Dit is het resultaat:
[ afbeelding ]

Ze zijn lief O+ Maar het zijn er zoveeeel :'(
Wat zijn dat?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105139166
Ancistrus cf cirrhosus ;)
pi_105139508
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:10 schreef unknown89 het volgende:
Ancistrus cf cirrhosus ;)
Ohhhh daar heb ik er ook twee van, zijn mooi! Ik zie ze alleen maar weinig :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105164567
De meeste slakken zijn al aardig de pijp uit... *O* en volgens mij worden de vissen er high van :D
Zo'n aqauriumsotfzuigerdingie is dat handig voor die slakkenhuisjes of werkt dat niet? En haal ik daar mijn voedingsbodem niet mee overhoop?

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2011 13:55:38 ]
  zondag 4 december 2011 @ 16:05:04 #66
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_105169632
Hier dan de beloofde foto's. Zijn geen superscherpe foto's maargoed.

6 roze tetra's bijgekomen en 5 corydoras pandas. Had 2 appelslakken, 1 slak zie ik niet meer. Kan hem ook echt nergens vinden. Mij een raadsel waar die is. In ieder geval deze slak groeit wel als kool. 3 kardinaaltetra's hebben het loodje gelegd :( Die zijn in de pomp gezwommen en overleden helaas. Heb daar nu een gaas voorgezet kunnen ze daar niet meer in. Beetje pech maargoed.
Ga vrijdag nog 2 soorten vissen bijzetten.


pi_105171438
Mooie bak
Zit die slak niet op zijn kop in die kokosnoot? :D
pi_105178111
egelhond mooi aquarium. zand is ook een goede keuze geweest zo te zien.
als ik een slak kwijt ben kijk ik altijd als eerst in de filterbehuizing. 1 van mijn slakken vinden de ruimte naast het filter waar de thermostaat hangt blijkbaar een fijne plek.

slakken doen wel gekkere dingen.
  zondag 4 december 2011 @ 21:57:56 #69
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_105186616
Hmm, geen maan of discus dus :p Dan gaan de guppies waarsch. ook niet door, zit niet te wachten op 1 miljoen miljard guppies :)

Bak staat en na schoonmaker zit er nu ~15 cm water + grind in. Filter is een externe geworden,duurder dan aquarium zelf :') Vind dat toch handiger tov. elke keer zo'n ding uit de bak halen of openwrikken om schoon te maken lijkt me ook niks voor de visjes straks. Kachel hangt er ook al in. Kunnen die eigenlijk helemaal onder water? Of moet de kop ervan boven water blijven? Waar je hem inregelt zegmaar.

De vloer lijkt me ok, hij staat tussen 2 gestutte delen in op zeker 2 balken. Voor de zekerheid ga ik die morgen toch eerst even verstevigen voor ik hem verder vul. Blijft toch zonde als er 200 liter water over me laminaat loopt :)

De vorige eigenaar had tig chemische potjes mee ... blijkbaar was alles overleden en of door een stukke pomp. Potje anti alg meer dan 3/4 leeg, wat milieu opstart potjes (daarom laat je hem toch gewoon 3 wkn staan zonder vis ...?) plantenvoerdruppels enzomeer. De potjes gaan we maar niks mee doen denk ik. Wel drijf er nu een waas over het water wat erin zit? Moet ik hier nog iets mee doen of gaat dat vanzelf weg als de planten erin gaan en de pomp + verwaming aan gaan?
Dum de dum
pi_105206171
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:33 schreef loecje het volgende:
egelhond mooi aquarium. zand is ook een goede keuze geweest zo te zien.
als ik een slak kwijt ben kijk ik altijd als eerst in de filterbehuizing. 1 van mijn slakken vinden de ruimte naast het filter waar de thermostaat hangt blijkbaar een fijne plek.

slakken doen wel gekkere dingen.
[ afbeelding ]
wat is dat voor net waarmee je dat javamos hebt vastgemaakt? ik ben al een tijdje op zoek naar iets dergelijks, maar kan het nergens vinden. ik neem aan dat het plastic is?
pi_105208009
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:57 schreef Fe2O3 het volgende:

Bak staat en na schoonmaker zit er nu ~15 cm water + grind in. Filter is een externe geworden,duurder dan aquarium zelf :') Vind dat toch handiger tov. elke keer zo'n ding uit de bak halen of openwrikken om schoon te maken lijkt me ook niks voor de visjes straks. Kachel hangt er ook al in. Kunnen die eigenlijk helemaal onder water? Of moet de kop ervan boven water blijven? Waar je hem inregelt zegmaar.
Hij kan helemaal onder water, das geen probleem ;) Ik denk dat 99% van de mensen hier het met me eens is als ik zeg dat een extern filter veel "beter" is dan een interne. Alleen al omdat 'ie niet in het zicht hangt. Voor hele kleine bakjes (25-40liter) snap ik overigens wel dat je een intern filter neemt/houdt. ;)
quote:
De vorige eigenaar had tig chemische potjes mee ... blijkbaar was alles overleden en of door een stukke pomp. Potje anti alg meer dan 3/4 leeg, wat milieu opstart potjes (daarom laat je hem toch gewoon 3 wkn staan zonder vis ...?) plantenvoerdruppels enzomeer. De potjes gaan we maar niks mee doen denk ik. Wel drijf er nu een waas over het water wat erin zit? Moet ik hier nog iets mee doen of gaat dat vanzelf weg als de planten erin gaan en de pomp + verwaming aan gaan?
Ik heb ook een verzameling aan potjes en flesjes met middeltjes. Anti-alg (diverse varianten, al heb ik enkel en alleen de blauwalg-pilletjes gebruikt), anti-slak (deze gebruik ik in m'n plantenbakje), 101 verschillende voedingsmiddelen voor de planten (vloeibaar, pilvorm en kleipoeder), en dan nog teststrippen (om even snel te testen) en een uitgebreide testkoffer. Dan uiteraard geneesmiddelen voor de vissies, zoals Esha2000, Exit, Easylife, etc, etc, etc.
Diverse soorten droogvoer, zowel tabletjes, vlok als poeder. Ook nog diepvriesvoer, maar dat ligt uiteraard niet in m'n kast.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet alles zelf gekocht heb, sommige dingen zijn met ons aquarium meegekomen en zijn nooit gebruikt, zoals bijvoorbeeld "Aquabacter", ik laat mijn aquarium gewoon indraaien zonder er middeltjes bij te gooien.

Zo! Lekker lang verhaal, is ook goed voor m'n Whatpulse. :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105208124
egelhond, ik denk dat die plant linksachter het hout het moeilijk gaat krijgen. Zo te zien krijgt 'ie erg weinig licht door die uitstulping in je achterwand.

Ik ben benieuwd hoe je bak er over twee maanden uit ziet, als je planten lekker aangeslagen zijn! :Y
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105208257
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:26 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

wat is dat voor net waarmee je dat javamos hebt vastgemaakt? ik ben al een tijdje op zoek naar iets dergelijks, maar kan het nergens vinden. ik neem aan dat het plastic is?
met netje van de uien.
ik ga het alleen weer opnieuw doen want dit netje is geel en dat blijf je goed zien.
dan ga ik het vastzetten met een netje van de spruitjes(groen) of netje van een douchepuf(wit/doorzichtig).
er zijn ook mensen die het vastzetten met bijvoorbeeld horgaas. maar dat zijn kleine mazen dus duurt langer voordat je mos daardoorheen groeit. maar uiteindelijk schijnt het resultaat wel mooier te zijn.
pi_105209239
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 14:19 schreef loecje het volgende:

[..]

met netje van de uien.
ik ga het alleen weer opnieuw doen want dit netje is geel en dat blijf je goed zien.
dan ga ik het vastzetten met een netje van de spruitjes(groen) of netje van een douchepuf(wit/doorzichtig).
er zijn ook mensen die het vastzetten met bijvoorbeeld horgaas. maar dat zijn kleine mazen dus duurt langer voordat je mos daardoorheen groeit. maar uiteindelijk schijnt het resultaat wel mooier te zijn.
haha daar had ik nog niet eens aan gedacht. volgens mij heb ik nog een groen netje van chocogeld in de prullenbak liggen, binnenkort eens kijken. bedankt voor de tip.
  maandag 5 december 2011 @ 14:46:41 #75
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_105209284
Pomp is een e701 van JBL, verwarming ook. Die gaan we dan mooi verticaal hangen :)

Zal es kijken of ik een paar foto's op picasa erbij kan gooien straks
Dum de dum
pi_105210499
mijn mini-visje zwemt nu vrij in de grote bak. *trots*

hier vlak voordat ik hem vrij liet. het is 99% zeker een blauwoogje. hoe deze in mijn bak verzeild is geraakt is nog steeds een raadsel.

ik dacht nu mooi het kweeknetje te verwijderen. heeft meneer honinggoerami dit weekend weer een nest gemaakt. ik was het weekend niet thuis dus heb het nest niet optijd kunnen verwijderen.
weer allemaal jonkies die nu aan de buitenkant tegen het kweknetje aan hangen. dus.. die moet ik nog maar even laten hangen totdat ze vrij rond zwemmen (en opgegeten worden net als de vorige keer)
  maandag 5 december 2011 @ 18:40:24 #77
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_105218953
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:40 schreef AchJa het volgende:
Iig zijn al mijn ramirezi eitjes prima opgegeten, weer rust in de bak.

Ben ik wel blij om, na al dat gepruts met Platys en Guppies ben ik dat wel een beetje zat.
het is wel leuker hoor, met wat uitdagendere vissen kweken. bovendien raak je ze wat makkelijker kwijt als je ze groot kunt brengen.
  maandag 5 december 2011 @ 18:57:40 #79
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_105219163
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:51 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

het is wel leuker hoor, met wat uitdagendere vissen kweken. bovendien raak je ze wat makkelijker kwijt als je ze groot kunt brengen.
Ja okee, maar kweken was nou niet iets wat op mijn todo list stond.
pi_105219434
ik laat alle eitjes enzo gewoon zitten. overleeft er iets is het leuk. maar ik ga er niet mee kweken.
alleen het mini-visje(hierboven) heb ik wel echt opgekweekt omdat ik wou weten watvoor soort visje het is. verder was ik niet vanplan om nog langer tegen zo'n stom kweeknetje aan te kijken.
  maandag 5 december 2011 @ 19:54:41 #81
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_105221778
Eitjes en jonkies zijn idd leuk, maar ineens van 25 naar 300 visjes valt ook tegen toch :p Vandaar de initiele gedachte van maanvissen + guppies van mij.

Anyways, hij staat. Het koste nog moeite de pomp aan te krijgen, hij zoog slecht aan? Na een paar min begon ie wel beter en nu staat ie geruisloos de blazen. Heb er wat voer ingemieterd en een paar goedkope plantjes om de boel alvast op gang te helpen terwijl ik nadenk over wat meer definitieve beplanting. De kleine potjes waar ze in zaten zijn dan wel weer leuk :) De verwarming gaat denk ik naar de rechterkant ook, anders moet ik wel heel veel met snoeren gaan klooien ...

Leeg:

En vol:


[ Bericht 0% gewijzigd door Fe2O3 op 05-12-2011 19:57:37 (picca's gehaxxored) ]
Dum de dum
pi_105223025
zo hard gaat het bij mij niet. tot nu toe heeft nog geen enkel nestje het overleeft. de ouders vinden levendvoer(eigen jongen) veel te lekker.

mooi begin van je bak :D
pi_105223339
Er zijn er wat ontsnapt uit de kokosnoot..



O+ O+
pi_105230485
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:14 schreef loecje het volgende:
mijn mini-visje zwemt nu vrij in de grote bak. *trots*
[ afbeelding ]
hier vlak voordat ik hem vrij liet. het is 99% zeker een blauwoogje. hoe deze in mijn bak verzeild is geraakt is nog steeds een raadsel.

ik dacht nu mooi het kweeknetje te verwijderen. heeft meneer honinggoerami dit weekend weer een nest gemaakt. ik was het weekend niet thuis dus heb het nest niet optijd kunnen verwijderen.
weer allemaal jonkies die nu aan de buitenkant tegen het kweknetje aan hangen. dus.. die moet ik nog maar even laten hangen totdat ze vrij rond zwemmen (en opgegeten worden net als de vorige keer)
Hm dat lijkt op een pseudomugil soort, wordt dat ook bedoeld met blauwoogje?
I'd write more often if these damned aliens would stop abducting me
pi_105232402
ik bedoel Aplocheilichthys normani.
bij een pseudomugil soort zou ik inmiddels al wat kleur en een duidelijkere rugvin verwachten. vooral de voorste rugvin is bij een pseudomugil groter.
pi_105236556
Het is mij nooit gelukt om ze na te kweken, dus die nuanceverschillen herken ik niet ;-)
I'd write more often if these damned aliens would stop abducting me
pi_105236587
ik ook niet.
maar google wel.
heb al heel wat speurwerk gedaan naar dit visje. het is me nog steeds een raadel hoe deze in mn bak terecht is gekomen.
pi_105236703
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 00:09 schreef loecje het volgende:
ik ook niet.
maar google wel.
heb al heel wat speurwerk gedaan naar dit visje. het is me nog steeds een raadel hoe deze in mn bak terecht is gekomen.
Waarschijnlijk met een plantje mee of zo. Wel supercute O+
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105236790
lief is het zeker.
de plantjes komen bij mij allemaal bij 1 persoon vandaan. die had enkel pauwooggrondels in de bak zitten.
enige optie is dat het visje met de otocinclus vanuit de winkel mee is gekomen.
  dinsdag 6 december 2011 @ 19:21:47 #90
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_105264720
Ik weet niet of ik er blij mee moet zijn, maar heb inmiddels inimini appelslakjes in de bak. Het zijn er toch al gauw stuk of 10 tot 15. Wat raden jullie aan, eruit halen of mooi laten zitten?
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 december 2011 @ 09:13:34 #91
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_105284322
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 19:21 schreef egelhond het volgende:
Ik weet niet of ik er blij mee moet zijn, maar heb inmiddels inimini appelslakjes in de bak. Het zijn er toch al gauw stuk of 10 tot 15. Wat raden jullie aan, eruit halen of mooi laten zitten?
Nieuwe bak? Denk niet dat het appelslakken zijn persoonlijk, maar die dingesslakken. Die zou ik eruit halen, aangezien het een plaag gaat worden. (niet dat je ze er allemaal uit krijgt)
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_105289030
heb je een trosje eitjes gehad? die hangen normaal net boven water (of in de lichtkap) makkelijk weg te halen als je geen jongen wilt.
  donderdag 8 december 2011 @ 20:21:45 #93
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_105351268
welke vissen zijn slakken eters? Heb er echt superveel ineens denk toch met de planten meegekomen. Balen heb er al stuk of 15 uit het aquarium gehaald.
pi_105352605
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 20:21 schreef egelhond het volgende:
welke vissen zijn slakken eters? Heb er echt superveel ineens denk toch met de planten meegekomen. Balen heb er al stuk of 15 uit het aquarium gehaald.
Naar mijn weten alleen vissen die je niet in een gezelschapsbak kunt houden, zoals de dwergkogelvis. Ben je van plan slakken te gaan houden later? Zo niet, kun je anti-slak-middeltjes kopen. ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105353559
nieuw overzichtje


ik heb de stenen opnieuw bekleed met mos en nu een ander netje. dat oranje stoorde me toch teveel. nu van de mosstenen een holletje gemaakt voor de badis badis bengalensis / dario dario die hopelijk in januari in mn bak komen :D eerst nog even sparen.
en om het af te maken komen er nog enkele garnalen. heeft er iemand nog leuke garnalen over?
pi_105359531
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 20:47 schreef Messina het volgende:

[..]

Naar mijn weten alleen vissen die je niet in een gezelschapsbak kunt houden, zoals de dwergkogelvis. Ben je van plan slakken te gaan houden later? Zo niet, kun je anti-slak-middeltjes kopen. ;)
er zijn wel een paar botia's die in een gezelschapsbak kunnen
pi_105359946
ik weet niet hoe het met de rest van je vissen zit dus dat moet je zelf nog even uitzoeken.

qua bakmaat kan:
Botia sidthimunki is een mooie kleine van 5cm ( minimale bakmaat 60cm )
Botia nigrolineata word 5cm ( minimale bakmaat 80cm)

minimaal in een groep van 5. zijn redelijk schuw en komen naar voren als het licht gedimd is of in de nachtelijke uurtjes dan gaan ze eten zoeken.
verder een goed beplante bak, als bodem hebben ze het liefst grind van 1MM tot 2MM.
pi_105384380
Nou, het aquarium laat nog minimaal acht weken op zich wachten.
Manlief heeft gister zijn arm vrij nasty gebroken.

Over een week horen we of 'ie geopereerd moet worden of niet. Zo ja; Dan gaat het nog wel wat langer duren dan 8 weken.

Wat een pech... ;(
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 9 december 2011 @ 18:22:33 #100
92409 Twinky
Little star.
pi_105385438
nieuwe voorkantfoto:

de onderste, grote, leistenen plaat is eruit. Ik had een beetje last van bodemrot en nu kunnen de helena's wat beter bij de hele zandvloer om het om te woelen. En ik ook :)
Ook nieuw: het tuintje linksvoor! Een vlammenmosje met wat plantjes eromheen!


Verder: een neusloze garnaal :o ik heb ook al een topic geopend op het Garnalen en Kreeftenforum maar nog geen reactie: http://garnalenenkreeftenforum.nl/viewtopic.php?f=37&t=14456

pi_105470084
Hoi allemaal! Ik heb zelf een aqua40 met wat garnaaltjes en een miljoen slakjes, haha. Ik heb nog maar 1 visje, volgensmij heet deze ''danio' het is een klein visje iig. Ik zit nu in de trein met 5 nieuwe visjes van mijn vriend. Een black molly, 3 zwaarddragers en een dwerg kogelvisje. Ze komen allemaal uit hetzelfde aquarium, maar het kogelvisje had constant ruzie met de guppen van mijn vriend en is nu ziek en zwak. Ik hoop dat hij zich in mijn bakje lekker vol kan vreten en opknapt.

ik heb echter 1 vraagje, het visje heeft al vanaf dag 1 een knik in zijn staart, maar niet altijd. De ene dag is het weg en soms komt het terug, maar het lijkt me toch niet gezond.. Iemand ervaring mee?
  Official ESF Kreviewer maandag 12 december 2011 @ 09:15:38 #102
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_105483834
Een dwergkogel is geen gezelschapsvis. Die heeft, ondanks dat ze in de winkel zeggen dat het makkelijk past, wel wat meer ruimte nodig dan 40 liter (neem aan dat een aqua 40 die inhoud heeft) en een specialistische inrichting. Kan eigenlijk niet samen worden gehouden met andere vissen, want hij vreet ze aan/op en jaagt.
Je hebt em waarschijnlijk gehaald om de slakjes op te eten. Zonde! Had ook met wat Anatoma Helena's gekund. Wat ga je em voeren als de slakjes op zijn? Hij kan niet op droogvoer leven....

Hij gaat overigens ook de garnalen opeten.

Over je zwaarddragers:

quote:
Een aquarium van 80 centimeter lang is echt het minimum, maar liever een groter aquarium. Bovendien moet er in het aquarium voldoende zwemruimte zijn; dat betekent niet te veel andere vissen en niet te dicht beplant.
Ditzelfde geldt eigenlijk ook voor je Black Molly.

Je aquarium is geschikt voor wat je erin had zitten: Kleine garnalen en misschien een paar hele kleine visjes (1cm), daar zijn wel wat soorten van te vinden.
Als je de keus hebt zou ik alle vissen terugbrengen. Ik denk dat je kogelvis geen lang leven beschoren is en de rest zal er ook niet vrolijk van worden...
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_105483965
aqua 40 is maar 29 x 27 x 37 cm
pi_105484040
Ik heb ze uit het aquarium van mijn vriend meegenomen, zoals je kunt lezen. Daar hebben de vissen, met zijn 5en en een aantal garnalen al 3kwart jaar samen geleefd. De zwaarddragers en het kogeltje hebben nog nooit gevochten.

Ik vind de vraag wat ik hem ga voeren als de slakjes op zijn nogal een domme vraag, sorry. Wat dacht je van ingevroren muggenlarven, of nog simpeler, meer slakken.

Bedankt voor je 'advies' x')
pi_105484227
"het gaat al jaren goed" is geen argument om ze nu ook bij elkaar te houden.

de vraag wat je het kogelvisje gaat voeren is niet zo dom. heel veel mensen vergeten dat de kogelvis geen 'normaal' voer aanneemt. ik ben blij dat jij dat wel weet.
pi_105484432
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 09:24 schreef Vanillax het volgende:
Ik heb ze uit het aquarium van mijn vriend meegenomen, zoals je kunt lezen. Daar hebben de vissen, met zijn 5en en een aantal garnalen al 3kwart jaar samen geleefd. De zwaarddragers en het kogeltje hebben nog nooit gevochten.

Ik vind de vraag wat ik hem ga voeren als de slakjes op zijn nogal een domme vraag, sorry. Wat dacht je van ingevroren muggenlarven, of nog simpeler, meer slakken.

Bedankt voor je 'advies' x')
Als iemand moeite neemt om je advies te geven, zou je toch op zn minst wat vriendelijker kunnen reageren, ook al staat het advies je niet aan.

zoals kreator al zegt, je visbestand is niet geschikt voor een aqua40.
  Official ESF Kreviewer maandag 12 december 2011 @ 10:35:17 #107
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_105485609
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 09:24 schreef Vanillax het volgende:
Ik heb ze uit het aquarium van mijn vriend meegenomen, zoals je kunt lezen. Daar hebben de vissen, met zijn 5en en een aantal garnalen al 3kwart jaar samen geleefd. De zwaarddragers en het kogeltje hebben nog nooit gevochten.

Ik vind de vraag wat ik hem ga voeren als de slakjes op zijn nogal een domme vraag, sorry. Wat dacht je van ingevroren muggenlarven, of nog simpeler, meer slakken.

Bedankt voor je 'advies' x')
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 21:18 schreef Vanillax het volgende:
maar het kogelvisje had constant ruzie met de guppen van mijn vriend en is nu ziek en zwak.
Dat zei je net zelf. Dat snap ik dan even niet?


Zoals je kunt lezen past het allemaal niet. Ga maar eens rondkijken op internet (was sowieso verstandig voordat de vissen gekocht werden). Dat ze nog nooit hebben gevochten wil niet zeggen dat het dan wel goed zit. Een Dwergkogelvis is geen gezelschapsbak-vis. Die heeft, buiten het feit om dat het territoriale jagers zijn, een specialistische inrichting nodig.

Elke willekeurige site zegt dit soort dingen:

quote:
Als je een kogelvis koopt voor de slakkenplaag is dat een uitstekend idee, maar let wel op dat deze vis, nadat er geen slak meer te vinden is, aan je vissen begint. Hier wordt vaak voor gewaarschuwd en toch blijven er veel kogelvisjes als de oplossing voor slakkenplagen gekocht. Het zijn mooie vissen die leuk zwemmen met hun vinnetjes, maar ze kunnen ook een last zijn voor andere vissen. Wil je deze leuke dieren houden, richt dan een speciaalaquarium voor ze in en zet er een slakken kweek naast zodat ze nooit te kort krijgen. Als ze niet genoeg te eten krijgen zul je merken dat je opeens gaatjes in je planten krijgt, en dat zijn dan de hapjes van de kogelvisjes!
...tevens vraag ik je wat je ze gaat voeren omdat hun tanden door blijven groeien. Dat weten niet veel mensen; ze gaan dood; kopen een nieuwe. Als je ze slakken blijft voeren, slijten de tanden af. Zo dom leek me die vraag dus niet, zeker niet gezien je huidige bestand in dat kleine bakje.

Veel plezier verder met je bak! Hoop dat het goed gaat.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kreator op 12-12-2011 10:46:24 ]
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_105486099
Mijn bodem ;(
wat een zooitje zeg...
Weet iemand of ik die slakkehuisjes ook met zo'n aquariumstofzuigerdingie eruit kan halen?
Er wordt alleen aangegeven dat er bezinksel wordt opgezogen door zo'n ding

Iemand nog tips hoe ik mijn bodem weer een beetje mooi krijg

stomme slakken -O-
pi_105486762
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 10:55 schreef LovelyLady het volgende:
Mijn bodem ;(
wat een zooitje zeg...
Weet iemand of ik die slakkehuisjes ook met zo'n aquariumstofzuigerdingie eruit kan halen?
Er wordt alleen aangegeven dat er bezinksel wordt opgezogen door zo'n ding

Iemand nog tips hoe ik mijn bodem weer een beetje mooi krijg

stomme slakken -O-
als het niet lukt met de stopfzuiger, dan gewoon hevelen met een slang. als je op +/- 1cm van de bodem blijft blijft zand/grind liggen, maar alle troep die erop ligt zuig je weg.
  Official ESF Kreviewer maandag 12 december 2011 @ 11:30:12 #110
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_105487091
ik doe dat met een grofmazig netje. Schep er een zooi uit, laat de steentjes erdoorheen zakken en voila...
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_105487141
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:19 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

als het niet lukt met de stopfzuiger, dan gewoon hevelen met een slang. als je op +/- 1cm van de bodem blijft blijft zand/grind liggen, maar alle troep die erop ligt zuig je weg.
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2011 11:30 schreef Kreator het volgende:
ik doe dat met een grofmazig netje. Schep er een zooi uit, laat de steentjes erdoorheen zakken en voila...
thnx voor de tips! ^O^
Ik baal dat er hier in de buurt niet een goede winkel is waar ik dat soort dingen kan kopen
  Official ESF Kreviewer maandag 12 december 2011 @ 11:38:25 #112
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_105487334
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:32 schreef LovelyLady het volgende:
thnx voor de tips! ^O^
Ik baal dat er hier in de buurt niet een goede winkel is waar ik dat soort dingen kan kopen
Waar is 'hier in de buurt' ?
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
  maandag 12 december 2011 @ 11:39:19 #113
92409 Twinky
Little star.
pi_105487359
ik heb zo'n stofzuigerunit gekocht en gebruik nu eigenlijk alleen de slang. Belangrijk is dat het een beetje een stijve slang is met een recht stuk dat je goed kunt richten, eerder had ik een dun slangetje wat te flexibel was en overal in bleef haken.
Je zou volgens mij ook best een stuk tuinslang kunnen gebruiken.
Nou, en dan zet je een emmer op de grond, je hangt de slang in de bak en zuigt tot het over de hoogste bocht is, dan uiteinde van de slang in de emmer droppen en dan kun je gaan richten waar je allemaal wil zuigen!

Als je de slakkenhuisjes goed kunt zien kun je ze best wegzuigen, ook een keuze of je per ongeluk wat bodem meeneemt, als je daar de rotzooi mee kwijtbent ;)
pi_105489068
quote:
5s.gif Op maandag 12 december 2011 11:38 schreef Kreator het volgende:

[..]

Waar is 'hier in de buurt' ?
Hoorn
We hebben wel dierenwinkels maar die verkopen minimaal aan visjes/visspullen e.d.
Beetje jammer dus
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2011 11:39 schreef Twinky het volgende:
ik heb zo'n stofzuigerunit gekocht en gebruik nu eigenlijk alleen de slang. Belangrijk is dat het een beetje een stijve slang is met een recht stuk dat je goed kunt richten, eerder had ik een dun slangetje wat te flexibel was en overal in bleef haken.
Je zou volgens mij ook best een stuk tuinslang kunnen gebruiken.
Nou, en dan zet je een emmer op de grond, je hangt de slang in de bak en zuigt tot het over de hoogste bocht is, dan uiteinde van de slang in de emmer droppen en dan kun je gaan richten waar je allemaal wil zuigen!

Als je de slakkenhuisjes goed kunt zien kun je ze best wegzuigen, ook een keuze of je per ongeluk wat bodem meeneemt, als je daar de rotzooi mee kwijtbent ;)
Ik ben echt een kluns maar ik ga het straks gewoon proberen _O-
Dat trucje met de slang e.d. ken ik wel
Nou maar hopen dat het lukt
pi_105489636
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2011 10:35 schreef Kreator het volgende:

...tevens vraag ik je wat je ze gaat voeren omdat hun tanden door blijven groeien. Dat weten niet veel mensen; ze gaan dood; kopen een nieuwe. Als je ze slakken blijft voeren, slijten de tanden af.

Dit geldt niet voor dwergkogelvisjes, al denkt iedereen dat wel :)

Dwergkogelvissen kauwen niet, die slurpen. Alle andere kogelvissen breken slakkenhuisjes met hun tanden, maar dwergkogelvisjes gaan om de slak heen sluipen, wachten tot 'ie zo gepositioneerd is dat het lekker gaat lukken, en vallen dan razendsnel aan. Ze slurpen dan de slak gedeeltelijk uit hun huisje.

Het is dus ook belangrijk bij dwergjes om de dode slakken (de huisjes) uit je aquarium te verwijderen, de inhoud gaat rotten.

De rest van je informatie is overigens helemaal correct.
Jammer dat mensen dat kleine dwergje nog altijd onderschatten. Zij zijn de chihuahua's onder de vissen; Zij weten niet dat ze klein zijn en hebben een temperament waar je u tegen zegt...
Je raekt an de dinge geweun.
  Official ESF Kreviewer maandag 12 december 2011 @ 13:23:32 #116
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_105490308
quote:
4s.gif Op maandag 12 december 2011 13:02 schreef Messina het volgende:

[..]

Dit geldt niet voor dwergkogelvisjes, al denkt iedereen dat wel :)
Ik las het op een paar websites, vandaar. Maar kan er naast zitten, want ik heb ze zelf (nog) niet.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_105490582
Aquariumbodem is schoner dan dat het was, maar door het gewoel en het terug doen van water in de bak is er een hoop troep losgekomen. Maar de vissen zitten er nog in :7
Ik laat het nu maar even rusten en kijk morgen hoe het er bij staat, mijn visjes zijn er niet zo blij mee geloof ik.
De slakjes die ik tegen kwam heb ik gesplet tegen het raam *ieuw*

Heb je ook bodemreinigingsvisjes die bij platy's en tetra's kunnen? :D

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2011 13:32:46 ]
pi_105490764
wat ik laatst bij een vriend heb gedaan is bodem afhevelen. met een slang met een pantykous om het uiteinde(bij de emmer) het troep blijft in de panty zitten, het water kan je dan weer terug het aquarium in doen. zo kan je de hele bodem schoonmaken zonder dat er veel water verloren gaat.

bodemopruimers zijn bijvoorbeeld corydoras. wat ook kan zijn garnalen.
pi_105490908
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 13:36 schreef loecje het volgende:
wat ik laatst bij een vriend heb gedaan is bodem afhevelen. met een slang met een pantykous om het uiteinde(bij de emmer) het troep blijft in de panty zitten, het water kan je dan weer terug het aquarium in doen. zo kan je de hele bodem schoonmaken zonder dat er veel water verloren gaat.

bodemopruimers zijn bijvoorbeeld corydoras. wat ook kan zijn garnalen.
dat met een panty is ook wel een puik plan ja !
  Official ESF Kreviewer maandag 12 december 2011 @ 13:44:50 #120
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_105491047
Eheim Bodemvuilzuiger werkt wat dat betreft ook goed, zonder dat er water uit je bak verdwijnt.
(ik heb er zelf niks aan, omdat bijna mijn gehele bodem is bedenkt met planten, takken en stenen)
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_105492696
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2011 13:44 schreef Kreator het volgende:
Eheim Bodemvuilzuiger werkt wat dat betreft ook goed, zonder dat er water uit je bak verdwijnt.
(ik heb er zelf niks aan, omdat bijna mijn gehele bodem is bedenkt met planten, takken en stenen)
leuk maar mijn budget laat dat momenteel niet toe :D
  maandag 12 december 2011 @ 21:38:47 #122
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_105511981
Zo zal ik me gezicht ook maar es laten zien weer, nog ~2 weken indraaien ... :) Waarden gaan nog allemaal goed. Denk erover om een schooltje guppies al eerder erin te doen, om zo de boel wat meer op gang te helpen. Betwijfel of 10 guppies enige impact hebben op 200 liter water, en het zijn sowieso erg robuste visjes.

Planttechnisch zoek ik nog wel meer, eigenlijk alle winkels waar ik tot nu toe ben geweest hadden of zieke/zwakke/eenzame? visjes tussen de plantjes zwemmen tot soms hele scholen Sumatraantjes, guppies en slakjes. Gaan we dus nie aan beginnen :/ of maak ik me druk om niets? v/d week ga ik nog bij 1 grote kijken hier in R'dam, die kwam aanbevolen.

De 2 bosjes goudvissenplantjes :') hebben ook 2 stukjes croos meegebracht. Hoe plant dat voort? An sich vind ik dat wel leuk om als drijfplant te hebben. Met een netje is dat er ook zo uitgevist weer als het teveel wordt.

Zijn er ook onderwaterplanten met iets van een bloemvorm? Ik zag er een met paarse bloemen in een winkel, maar gezien ik weinig onderwater bijen en hommels ken betwijfel ik of dat een echte onderwaterplant was.

Ohja, heb ook 2 cocosnoten gekocht, die ga ik uitkoken om holletjes van te maken :)
Dum de dum
pi_105512419
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 21:38 schreef Fe2O3 het volgende:
Zo zal ik me gezicht ook maar es laten zien weer, nog ~2 weken indraaien ... :) Waarden gaan nog allemaal goed. Denk erover om een schooltje guppies al eerder erin te doen, om zo de boel wat meer op gang te helpen. Betwijfel of 10 guppies enige impact hebben op 200 liter water, en het zijn sowieso erg robuste visjes.

Planttechnisch zoek ik nog wel meer, eigenlijk alle winkels waar ik tot nu toe ben geweest hadden of zieke/zwakke/eenzame? visjes tussen de plantjes zwemmen tot soms hele scholen Sumatraantjes, guppies en slakjes. Gaan we dus nie aan beginnen :/ of maak ik me druk om niets? v/d week ga ik nog bij 1 grote kijken hier in R'dam, die kwam aanbevolen.

De 2 bosjes goudvissenplantjes :') hebben ook 2 stukjes croos meegebracht. Hoe plant dat voort? An sich vind ik dat wel leuk om als drijfplant te hebben. Met een netje is dat er ook zo uitgevist weer als het teveel wordt.

Zijn er ook onderwaterplanten met iets van een bloemvorm? Ik zag er een met paarse bloemen in een winkel, maar gezien ik weinig onderwater bijen en hommels ken betwijfel ik of dat een echte onderwaterplant was.

Ohja, heb ook 2 cocosnoten gekocht, die ga ik uitkoken om holletjes van te maken :)
eendenkroost? ik zou het meteen verwijderen als ik jou was. dat spul groeit als de ziekte (het splitst zich) en is later bijna niet meer weg te krijgen. ik heb het inmiddels in 3 aquaria en wil er vanaf :{
  maandag 12 december 2011 @ 21:46:47 #124
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_105512515
In theorie kan je toch elke dag je hele oppervlakte leegscheppen? Of komt die zooi dan nog terug?
Dum de dum
  maandag 12 december 2011 @ 22:08:32 #125
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_105514020
quote:
4s.gif Op maandag 12 december 2011 13:02 schreef Messina het volgende:

[..]

Dit geldt niet voor dwergkogelvisjes, al denkt iedereen dat wel :)

Dwergkogelvissen kauwen niet, die slurpen. Alle andere kogelvissen breken slakkenhuisjes met hun tanden, maar dwergkogelvisjes gaan om de slak heen sluipen, wachten tot 'ie zo gepositioneerd is dat het lekker gaat lukken, en vallen dan razendsnel aan. Ze slurpen dan de slak gedeeltelijk uit hun huisje.

Het is dus ook belangrijk bij dwergjes om de dode slakken (de huisjes) uit je aquarium te verwijderen, de inhoud gaat rotten.

De rest van je informatie is overigens helemaal correct.
Jammer dat mensen dat kleine dwergje nog altijd onderschatten. Zij zijn de chihuahua's onder de vissen; Zij weten niet dat ze klein zijn en hebben een temperament waar je u tegen zegt...
Ik heb 2 dwergjes gehad en die gingen wel achter andere vissen aan. Alleen de langvinnigen trouwens. Daarom ging het bij die guppen waarschijnlijk niet goed. Kortvinnige vissen zoals tetra's zijn wat minder een probleem.
Alleen eten ze geen droogvoer. Dat heb ik wel ondervonden. Ze moeten echt levend voer hebben of bijvoorbeeld iets met kleine stukjes zoals gemalen mosselen ofzo.

Ik heb ze weer terug gebracht omdat ze echt wat speciaals nodig hebben. Je moet je bak er echt op inrichten. Er kunnen wel wat andere vissen bij, maar dan wel specifieke.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_105525059
felgekleurde planten zijn meestal geen aquariumplanten maar kamerplanten/moerasplanten. die rotten uiteindelijk weg onder water.
google maar eens op "kamerplant aquarium"
  dinsdag 13 december 2011 @ 09:03:56 #127
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_105525261
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 08:51 schreef loecje het volgende:
felgekleurde planten zijn meestal geen aquariumplanten maar kamerplanten/moerasplanten. die rotten uiteindelijk weg onder water.
google maar eens op "kamerplant aquarium"
Vandaar ook mijn vraag, qua 'blad' zag hij eruit als van die zuurstofplantjes en dan met paarse bloemen. Maar gezien het evolutionair nut van een bloem snapte ik al niet wat voor nut dat onder water zou hebben :)
Dum de dum
  Official ESF Kreviewer dinsdag 13 december 2011 @ 09:08:43 #128
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_105525333
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 09:03 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Vandaar ook mijn vraag, qua 'blad' zag hij eruit als van die zuurstofplantjes en dan met paarse bloemen. Maar gezien het evolutionair nut van een bloem snapte ik al niet wat voor nut dat onder water zou hebben :)
Er zijn wel onderwaterbloemen. Ik heb er 1. :P.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_105528719
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 21:46 schreef Fe2O3 het volgende:
In theorie kan je toch elke dag je hele oppervlakte leegscheppen? Of komt die zooi dan nog terug?
als ergens 1 zo'n blaadje blijft hangen, onder water of achter je achterwand, dan komt het terug. ik heb veel javamos op mijn achterwand en daar is het niet uit te krijgen. hoevaak ik het ook eruit schep, het komt altijd terug. vervolgens verstopt het de kam voor de overloop, krijg ik lucht in mn filter, 1 grote ellende. als je graag een drijfplant wil zou ik je andere aanraden. eikenblad, kikkerblad, braziliaanse klimop, etc.
pi_105591112
Goedenavond allemaal,

Ik wil ook graag een aquariaan worden :P
Heb momenteel 10 goudvissen in een grote kom, maar wil iets anders:


Zal iets als een Juwel 800 leuk zijn om mee te beginnen :) ?
En kan ik er energiezuinigere lampjes in zetten denken jullie ?
En wat kost een onverwarmd aquarium per maand ongeveer aan stroom ?
pi_105592210
quote:
19s.gif Op woensdag 14 december 2011 20:40 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Goedenavond allemaal,

Ik wil ook graag een aquariaan worden :P
Heb momenteel 10 goudvissen in een grote kom, maar wil iets anders:


Zal iets als een Juwel 800 leuk zijn om mee te beginnen :) ?
En kan ik er energiezuinigere lampjes in zetten denken jullie ?
En wat kost een onverwarmd aquarium per maand ongeveer aan stroom ?
Juwel 800 is nog te klein voor 10 (!) goudvissen. Goudvissen kunnen wel 25 centimeter of groter worden.

quote:
Een goudvis heeft tenminste 45-55 liter water nodig om gezond te blijven. Het zijn actieve vissen die ruimte nodig hebben om goed te zwemmen.
In jouw geval zou ik dus kijken naar een minimaal 450 liter aquarium.

(Zo is het wel duidelijk dat ik vind dat je aan dierenmishandeling doet, right?)

Goed, dan nu je vragen;

TL lampen zijn niet eens zo heel duur wat stroom betreft. Je zou kunnen kiezen voor led, maar de aanschaf daarvan is groter. Kosten/baten afweging.

In een koudwateraquarium kun je maar weinig soorten vissen houden.
Wat het kost verschilt natuurlijk per bak. Wij waren met een 400 liter (tropisch) aquarium + een 60 liter (tropisch) aquarium ongeveer 80 euro meer kwijt per jaar dan voor we de aquariums hadden. In datzelfde jaar hebben we ook nog een vaatwasser aangeschaft, die ook wat stroom lust. Al met al vast het dus hartstikke mee qua stroomkosten.

P.s: Echt. Dierenmishandeling. :N
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105592308
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:00 schreef Messina het volgende:

[..]

Juwel 800 is nog te klein voor 10 (!) goudvissen. Goudvissen kunnen wel 25 centimeter of groter worden.

[..]

In jouw geval zou ik dus kijken naar een minimaal 450 liter aquarium.

(Zo is het wel duidelijk dat ik vind dat je aan dierenmishandeling doet, right?)

Goed, dan nu je vragen;

TL lampen zijn niet eens zo heel duur wat stroom betreft. Je zou kunnen kiezen voor led, maar de aanschaf daarvan is groter. Kosten/baten afweging.

In een koudwateraquarium kun je maar weinig soorten vissen houden.
Wat het kost verschilt natuurlijk per bak. Wij waren met een 400 liter (tropisch) aquarium + een 60 liter (tropisch) aquarium ongeveer 80 euro meer kwijt per jaar dan voor we de aquariums hadden. In datzelfde jaar hebben we ook nog een vaatwasser aangeschaft, die ook wat stroom lust. Al met al vast het dus hartstikke mee qua stroomkosten.

P.s: Echt. Dierenmishandeling. :N
Ok thanks voor de antwoorden !
Maar jij wil dus eigenlijk zeggen dat in een 110 liter bak maar 2 goudvissen passen ?

En zijn er nog speciaal tafeltjes of kasten om aquaria op te huisvesten ?
pi_105594467
quote:
19s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:02 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Ok thanks voor de antwoorden !
Maar jij wil dus eigenlijk zeggen dat in een 110 liter bak maar 2 goudvissen passen ?

En zijn er nog speciaal tafeltjes of kasten om aquaria op te huisvesten ?
Ik had twee goudvissen in 120 liter :Y
Wij begonnen ook helemaal onvoorbereid aan twee goudvissen in 40 liter. En toen ging ik pas zoeken... |:( Ik denk dat het een van de meest gemaakte fouten in aquarialand is; Goudvissen in kleine bakken/kommen. Op twee staat het niet (lang genoeg) indraaien van een bak.

Vaak hebben de wat bekendere aquariamerken speciale kastjes voor hun aquaria :Y

Linkje
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 14 december 2011 @ 21:52:19 #134
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105594854
Nou even nuance hier.

Als iemand twee kleine goudvisjes koopt hoeven die echt geen 120 liter natuurlijk.
Goudvissen kunnen 25cm en groter worden maar daar gaan echt wel wat jaren overheen hoor.
Mochten ze te groot worden kun je ze altijd geven aan iemand met een vijver of verkopen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_105594926
quote:
2s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:52 schreef Staal het volgende:
Nou even nuance hier.

Als iemand twee kleine goudvisjes koopt hoeven die echt geen 120 liter natuurlijk.
Goudvissen kunnen 25cm en groter worden maar daar gaan echt wel wat jaren overheen hoor.
Mochten ze te groot worden kun je ze altijd geven aan iemand met een vijver of verkopen.
Kijk het filmpje even :P
Dat zijn er tien in tien liter(ish) ;(
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105595234
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:53 schreef Messina het volgende:

[..]

Kijk het filmpje even :P
Dat zijn er tien in tien liter(ish) ;(
15 :o

Maar wil sowieso een aquarium.

Maar hoe vervang je dat water eigenlijk ?
Is dat gewoon scheppen met een emmer ?
En moet je soms echt alles er uit halen om te bodem schoon te maken etc ?
  woensdag 14 december 2011 @ 22:03:57 #137
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105595481
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:53 schreef Messina het volgende:

[..]

Kijk het filmpje even :P
Dat zijn er tien in tien liter(ish) ;(
I know. Maar hij schrijft juist een aquarium voor die beestjes te willen kopen en ondanks de allerbeste bedoelingen natuurlijk, vind ik het onverstandig om iemand dan meteen te adviseren dat er honderden liters aan te pas moeten komen. Ik probeer het te nuanceren.

Een goudvis is niet in 1 dag heel groot, daar gaan jaren overheen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 14 december 2011 @ 22:05:49 #138
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105595558
quote:
19s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:58 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

15 :o

Maar wil sowieso een aquarium.

Maar hoe vervang je dat water eigenlijk ?
Is dat gewoon scheppen met een emmer ?
En moet je soms echt alles er uit halen om te bodem schoon te maken etc ?
Met een stuk slang maak je de bodem schoon.

Slang hang je erin, je lurkt er aan (niet zo hard dat je het water in je mond krijgt. Vraag maar aan Krea. ) en laat het afstromen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_105595655
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 22:05 schreef Staal het volgende:

[..]

Met een stuk slang maak je de bodem schoon.

Slang hang je erin, je lurkt er aan (niet zo hard dat je het water in je mond krijgt. Vraag maar aan Krea. ) en laat het afstromen.
Ooh volgens het syphon principe :) ?

Nja ik hoef niet een groter aquarium dan 110 liter.
Als ze te groot worden verkoop ik ze wel of geef ik ze aan iemand met een vijver.
En dan ga ik vanaf dat moment over naar een tropisch aquarium.

Is het niet verstandig om te beginnen met een 110 bak en met goudvissen ?
Die zijn makkelijker te onderhouden toch :) ?
  woensdag 14 december 2011 @ 22:18:42 #140
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105596238
Ja. Goudvissen zijn wel vervuilers dus regelmatig de bodem afzuigen.
Maar het zijn makkelijke vissen om te houden.

Kijk trouwens gewoon voor een tweedehands bak joh. Mijn advies is echt, kies altijd iets groters dan je in gedachten hebt.

Het is een feit dat iedereen altijd begint met een heel klein bakje en dan almaar groter. En als je meteen voor iets groter gaat scheelt je dat een boel geld.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_105596313
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 22:18 schreef Staal het volgende:
Ja. Goudvissen zijn wel vervuilers dus regelmatig de bodem afzuigen.
Maar het zijn makkelijke vissen om te houden.

Kijk trouwens gewoon voor een tweedehands bak joh. Mijn advies is echt, kies altijd iets groters dan je in gedachten hebt.

Het is een feit dat iedereen altijd begint met een heel klein bakje en dan almaar groter. En als je meteen voor iets groter gaat scheelt je dat een boel geld.
Nja wil gewoon niet zo'n asociaal grote bak in de huiskamer, vandaar.
Desnoods doe ik er minder vissen in.

Edit: en 110 liter is toch niet echt klein of zo :o ?
  woensdag 14 december 2011 @ 22:20:30 #142
92409 Twinky
Little star.
pi_105596341
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 22:18 schreef Staal het volgende:
Het is een feit dat iedereen altijd begint met een heel klein bakje en dan almaar groter. En als je meteen voor iets groter gaat scheelt je dat een boel geld.
haha goed advies :D al past er bij mij geen grotere bak dan mijn mini. Maar misschien komt er over een tijdje wel nog eentje bij!
  woensdag 14 december 2011 @ 22:25:09 #143
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105596623
quote:
19s.gif Op woensdag 14 december 2011 22:19 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Nja wil gewoon niet zo'n asociaal grote bak in de huiskamer, vandaar.
Desnoods doe ik er minder vissen in.

Edit: en 110 liter is toch niet echt klein of zo :o ?
Nee joh, gewoon leuk dat je op zoek bent naar wat groters voor je visjes. Prima!
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 14 december 2011 @ 22:26:48 #144
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105596710
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2011 22:20 schreef Twinky het volgende:

[..]

haha goed advies :D al past er bij mij geen grotere bak dan mijn mini. Maar misschien komt er over een tijdje wel nog eentje bij!
Moet weer eens even bijlurken hier. Kwam maar even binnenvallen.
Kleine bakjes zijn moeilijker in balans te krijgen maar juist heel erg mooi. (Vind ik dan.)
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_105596779
Maar het enige wat je dus moet doen is, eten geven, de bodem 1x per week zuigen, de helft van het water vervangen en het filter verschonen ?
En misschien af en toe de wand met zo'n wissertje ?

Ooh en als je er al een zuurstof plant in hebt, wat is dan het voordeel van het plaatsen van echte planten ipv plastic ?
Die echte planten zorgen toch alleen maar voor algen ?
  woensdag 14 december 2011 @ 22:38:32 #146
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105597325
Planten zijn belangrijk voor de vissen. Het is niet alleen zuurstof, ze hebben een functie in het milieu van je aquarium.

Planten zorgen niet voor algen. Zet maar een bakje water in je tuin of balkon na verloop van tijd wordt het water groen.

Plantjes zijn ook een plezier voor jou trouwens. Een aquarium ga je inrichten. En het is leuk om te zien hoe er een heel leven in een aquarium ontwikkelt.

Belangrijkste tip is toch m.b.t. algen. Zet je aquarium nooit in de volle zon, boven de verwarming en wees matig met voeren. Die doosjes zeggen altijd zoveel als er in een paar minuten wordt gegeten. Nou doe maar gerust veel minder. En zeker bij goudvissen want dat zijn vreeskezen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_105597437
Ja zelfs als ik ze 3x per dag eten geef eten ze het steeds in 1 minuut op :')
Ik gooide laatst 1 miniscuul stukje frikandel in de bak om te zien of ze vlees eten, en dat aten ze gewoon :o was wel eenmalig trouwens hoor :)
pi_105600932
Als ik me niet vergis vinden goudvissen waterpest (plantje ;)) ook heerlijk, en knabbelen ze eraan en zo. O+

Goudvissen zijn tof! :Y

*edit*

110 liter is nog best flink ja. Ik ben natuurlijk groter gewend, maar nu de 120 liter weer in de woonkamer staat valt 't me ook niet tegen. De zestig liter (die hier ook staat) vind ik wel weer aan de kleine kant...
Je raekt an de dinge geweun.
  Official ESF Kreviewer donderdag 15 december 2011 @ 08:40:29 #149
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_105606561
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 22:05 schreef Staal het volgende:
Vraag maar aan Krea.
Thx. B-). 3 dagen ziek geweest door de blauwalg die ik binnenkreeg. ;(.

110 liter is echt wel mooi inderdaad. En als je die hebt wil je toch een grotere. ;).
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_105607867
waarom zou je water opzuigen? slang wat verder in het (aquarium)water steken dan nodig. duim op het uiteinde, uiteinde naar de emmer verplaatsen en het water stroomt vanzelf.
  Official ESF Kreviewer donderdag 15 december 2011 @ 10:28:24 #151
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_105608567
Ik zuig ( :') ) helemaal niet meer. Tuinslang rechtstreeks op de kraan. Kraan opendraaien. Slang eraf trekken. Bam.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_105609845
kraan is me iets te ver weg(of slang te kort), vandaar deze manier.
slang hoeft niet helemaal vol water te zitten, zolang het water maar voorbij de bocht naar beneden is.
pi_105610065
quote:
6s.gif Op donderdag 15 december 2011 08:40 schreef Kreator het volgende:

[..]

Thx. B-). 3 dagen ziek geweest door de blauwalg die ik binnenkreeg. ;(.

110 liter is echt wel mooi inderdaad. En als je die hebt wil je toch een grotere. ;).
ieuw getsie :X
pi_105614122
Ik wil graag deze kopen: http://www.zooplus.nl/shop/vissen/aquarium/juwel_aquaria/131249

Maar hoe kom ik aan zo'n achterwand :o ?
Zie het niet staan op die site, en bestel het liefst alles in 1 keer.
pi_105614236
quote:
19s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:35 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik wil graag deze kopen: http://www.zooplus.nl/shop/vissen/aquarium/juwel_aquaria/131249

Maar hoe kom ik aan zo'n achterwand :o ?
Zie het niet staan op die site, en bestel het liefst alles in 1 keer.
Kijk sowieso nog even rond, misschien kan het goedkoper ;)
Er zijn wel enkele sites die je moet vermijden, maar even googlen op de websitenaam doet vaak wonderen ;)

Zo'n achterwand die je daar ziet is geen achterwand, maar een poster die je aan de achterkant van je aquarium plakt met plakband. En die staat hier.
Je raekt an de dinge geweun.
  Official ESF Kreviewer donderdag 15 december 2011 @ 13:41:18 #156
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_105614335
quote:
19s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:35 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik wil graag deze kopen: http://www.zooplus.nl/shop/vissen/aquarium/juwel_aquaria/131249

Maar hoe kom ik aan zo'n achterwand :o ?
Zie het niet staan op die site, en bestel het liefst alles in 1 keer.
www.budgetkooien.nl heeft/had ze altijd wel zeer goedkoop. Mooie 3D wanden.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_105614410
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:41 schreef Kreator het volgende:

[..]

www.budgetkooien.nl heeft/had ze altijd wel zeer goedkoop. Mooie 3D wanden.
Ik kan niets vinden ;(

So_Surreal_Baby: Je kan ook even op Marktplaats kijken, staan vaak prima bakken MET meubel voor een leuk prijsje :s)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105614447
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:43 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik kan niets vinden ;(

So_Surreal_Baby: Je kan ook even op Marktplaats kijken, staan vaak prima bakken MET meubel voor een leuk prijsje :s)
Hmm lees overal dat dat afgeraden wordt, omdat er ziektes in die bakken kunnen zitten of omdat ze lek kunnen zijn etc.
pi_105614497
quote:
19s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:44 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Hmm lees overal dat dat afgeraden wordt, omdat er ziektes in die bakken kunnen zitten of omdat ze lek kunnen zijn etc.
lek: vragen of ze hem voor je vullen voordat je komt kijken
ziektes: schoonmaken met azijn voor ingebruikneming

ik heb 6 aquaria, allemaal van marktplaats, nooit problemen mee gehad.
  Official ESF Kreviewer donderdag 15 december 2011 @ 13:46:51 #160
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_105614503
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:43 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik kan niets vinden ;(

So_Surreal_Baby: Je kan ook even op Marktplaats kijken, staan vaak prima bakken MET meubel voor een leuk prijsje :s)
Ik zie het, hij heeft ze eraf gehaald. Had achterwanden die bij de LFS 150 kosten voor 60. ;(.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_105614567
quote:
19s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:44 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Hmm lees overal dat dat afgeraden wordt, omdat er ziektes in die bakken kunnen zitten of omdat ze lek kunnen zijn etc.
Wat Byte_Me zegt! :D

quote:
9s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:46 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik zie het, hij heeft ze eraf gehaald. Had achterwanden die bij de LFS 150 kosten voor 60. ;(.
Jammer! Misschien had hij toen een leuk partijtje liggen en is die nu op. Jammer, want achterwanden zijn -in verhouding- insane duur :{
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105614747
Nja heb ook niet zo'n zin om met zo'n sticker te gaan klooien :P
En om nou 80 euro uit te geven voor 2 van die dingen die nog op maat moeten gemaakt worden.
  donderdag 15 december 2011 @ 13:58:06 #163
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105614837
quote:
19s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:55 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Nja heb ook niet zo'n zin om met zo'n sticker te gaan klooien :P
En om nou 80 euro uit te geven voor 2 van die dingen die nog op maat moeten gemaakt worden.
Dan neem je een poster die je met plakband vastzet. Of een stuk zwart karton.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 15 december 2011 @ 14:35:25 #164
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_105615953
quote:
19s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:55 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Nja heb ook niet zo'n zin om met zo'n sticker te gaan klooien :P
En om nou 80 euro uit te geven voor 2 van die dingen die nog op maat moeten gemaakt worden.
Als je een creatieve geest en minstens één rechterhand hebt kun je ook zelf een achterwand maken, van bijvoorbeeld piepschuim en wat andere spullen van de bouwmarkt. Kost weinig aan materiaal en overal op internet staat hoe je dat kunt doen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_105616862
Heeft zo'n achterwand nog een nuttige functie of is het enkel decoratie?
  Official ESF Kreviewer donderdag 15 december 2011 @ 15:07:37 #166
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_105617096
quote:
5s.gif Op donderdag 15 december 2011 15:01 schreef LovelyLady het volgende:
Heeft zo'n achterwand nog een nuttige functie of is het enkel decoratie?
Vissen vinden het zeer prettig om 1, of beter nog 2, dichte wanden te hebben. Dus het is wel functioneel. Ik vind het persoonlijk ook mooier.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
  donderdag 15 december 2011 @ 15:13:57 #167
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_105617291
quote:
5s.gif Op donderdag 15 december 2011 15:01 schreef LovelyLady het volgende:
Heeft zo'n achterwand nog een nuttige functie of is het enkel decoratie?
De vissen worden wat minder schrikachtig als een kant van de bak afgeschermd is, vanwege de spiegeling in het glas. En op de achterwand kunnen een paar algjes groeien die je op de ruiten wel weghaalt, en die sommige vissen wel lekker kunnen vinden.
Hoewel er ook mensen zijn die een bak die aan alle kanten open is midden in de kamer hebben staan en daar geen problemen mee ondervinden. Het hangt natuurlijk ook af van het visbestand.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_105617698
Denk dat ik deze bestel: http://www.aquariumnederl(...)80x36-cm-p-1292.html

Past precies in de Juwel 800 :D
pi_105618473
Ok ik heb nu dus een aquarium + kast + achterwand besteld :)
Zijn er nog andere dingen die ik moet hebben ?
Ik heb al voer, zo'n potje om kalcium nitraat uit kraanwater te halen en een schepnetje.
Ooh en heb nog grind liggen, haal bij het tuincentrum nog wel wat extra.

Stenen voor in het aquarium en waterplanten haal ik ook bij het tuincentrum :)
Hoe kom ik aan iets leuks zoals een tak etc :P ?
Kan ik gewoon een tak van een boom zagen en vervolgens afspoelen en in de bak leggen, of moet ik die eerst nog op een bepaalde manier behandelen ?
  donderdag 15 december 2011 @ 15:50:19 #170
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105618570
Een tak van de boom zal drijven en uiteindelijk gaan rotten.

Bij het tuincentrum verkopen ze op de visafdeling ook kienhout.
Die je moet je ook eerst een paar dagen in een bak water leggen om te kunnen laten zinken en anders krijg je ook bruin water in je aquarium.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_105618839
nitraat uit het kraanwater halen? waarom wil je dat doen?
planten hebben (kalium)nitraat juist nodig om te groeien.
pi_105618911
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 16:00 schreef loecje het volgende:
nitraat uit het kraanwater halen? planten hebben (kalium)nitraat juist nodig om te groeien.
Ooh mij werd verteld om bij het verschonen van de kom een paar druppeltjes van dat spul in het nieuwe kraanwater te gooien :o
pi_105618965
dan zal dat niet voor het nitraat zijn maar voor wat anders.
ik vermoed een soort water-voorbereider.
pi_105618998
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 16:03 schreef loecje het volgende:
dan zal dat niet voor het nitraat zijn maar voor wat anders.
ik vermoed een soort water-voorbereider.
Ja dat kan wel, zit op mijn werk en het flesje staat thuis.
Maar dat vertelde het meisje van de verkoop in ieder geval.

Zijn er voor de rest nog dingen die ik nodig heb ?
  donderdag 15 december 2011 @ 16:05:20 #175
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_105619032
ik heb een tuinslang, die steek ik in een netje, doe ik onder water.

de andere kant van de tuinslang doe ik in het putje van de douche, zuig ik aan en laat ik leeglopen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 15 december 2011 @ 16:11:28 #176
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_105619208
quote:
19s.gif Op donderdag 15 december 2011 16:04 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Ja dat kan wel, zit op mijn werk en het flesje staat thuis.
Maar dat vertelde het meisje van de verkoop in ieder geval.

Zijn er voor de rest nog dingen die ik nodig heb ?
Misschien bedoelde ze nitriet? Dat kan in kraanwater zitten en is giftig voor de vissen.

Een tuinslang inderdaad en een emmer voor het water verversen, let op dat je die emmer niet gebruikt om schoon te maken aangezien er dan sop in kan achterblijven dat in het aquarium komt. Je kunt aan een verwarmingselement denken, dat ligt eraan hoe koud het in de kamer kan worden in de winter. Planten doen het geloof ik vaak beter als het niet te koud is.
Hout moet je nooit gewoon van een boom halen, dit gaat alleen maar rotten en verpest je water. Je kunt goed hout (kienhout, mangrove) halen bij een aquariumspeciaalzaak en bij sommige tuincentra, in het begin kan kienhout je water bruin kleuren maar dit kun je weer helder maken door actieve kool in je filter te doen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_105619406
de meeste watervoorbereiders halen geen nitriet uit het water. wel dingen als cloor, lood koper, tin enz. maar dat zit in nederland amper in het water.dus zo'n water-voorbereider is in mijn ogen nogal onzinnig.
ik weet niet welk spul je precies bedoeld. lees nog maar eens wat er op de verpakking staat en bedenk of een van deze stoffen in je water kunnen voorkomen.

qua spullen is al het hoognodige eigenlijk al genoemd.
straks natuurlijk nog voer voor de vissen, maar vergeet ook niet de voeding voor je planten (bijv easy life profito)

verder wil ik je als tip meegeven om niet blind te gaan op het advies van een winkel. lees zelf dingen na op internet.
pi_105619455
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 16:16 schreef loecje het volgende:
de meeste watervoorbereiders halen geen nitriet uit het water. wel dingen als cloor, lood koper, tin enz. maar dat zit in nederland amper in het water.dus zo'n water-voorbereider is in mijn ogen nogal onzinnig.
ik weet niet welk spul je precies bedoeld. lees nog maar eens wat er op de verpakking staat en bedenk of een van deze stoffen in je water kunnen voorkomen.

qua spullen is al het hoognodige eigenlijk al genoemd.
straks natuurlijk nog voer voor de vissen, maar vergeet ook niet de voeding voor je planten (bijv easy life profito)

verder wil ik je als tip meegeven om niet blind te gaan op het advies van een winkel. lees zelf dingen na op internet.
Thanks voor de tips :)

Maar als ik de bak en kast straks binnen heb moet ik als eerst de achterwand monteren met kit.
Dan de decoratie + planten fixen, dan water er in, vervolgens een week wachten, en dan pas de vissen er in toch :o ?
  donderdag 15 december 2011 @ 16:18:55 #179
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_105619493
2 weken en tussendoor een klein beetje voer er in af en toe
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_105619527
quote:
11s.gif Op donderdag 15 december 2011 16:18 schreef Catch22- het volgende:
2 weken en tussendoor een klein beetje voer er in af en toe
2 weken wachten met de vissen plaatsen ?
En hoezo een beetje voer in een bak zonder vissen gooien :o ?
  donderdag 15 december 2011 @ 16:20:40 #181
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_105619575
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 16:16 schreef loecje het volgende:
de meeste watervoorbereiders halen geen nitriet uit het water. wel dingen als cloor, lood koper, tin enz. maar dat zit in nederland amper in het water.dus zo'n water-voorbereider is in mijn ogen nogal onzinnig.
ik weet niet welk spul je precies bedoeld. lees nog maar eens wat er op de verpakking staat en bedenk of een van deze stoffen in je water kunnen voorkomen.
Ik heb wel spul dat nitriet, chloor en ammoniak uit het water haalt, van Sera. Maar het is in principe inderdaad niet nodig om toe te voegen aan een opstartende bak.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_105619638
En het is wel nitriet volgens mij :)

Weet iemand nog een goede aquarium speciaalzaak in de buurt van Hoorn ?
Of anders in Amsterdam, graag goed bereikbaar met de auto.
  donderdag 15 december 2011 @ 16:23:07 #183
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_105619663
quote:
19s.gif Op donderdag 15 december 2011 16:19 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

2 weken wachten met de vissen plaatsen ?
En hoezo een beetje voer in een bak zonder vissen gooien :o ?
Zodat de bacteriecultuur in je filter gaat groeien. En wachten moet je omdat een nitrietpiek te voorkomen, deze ontstaat door ophopend vuil van de vissen dat in het begin niet verwerkt kan worden omdat de daarvoor benodigde bacteriën er nog niet in zitten.
Je kunt het beste water en eventueel filtermateriaal van je oude bak in de nieuwe plaatsen, daar zitten al bacteriën in waardoor het opstarten sneller gaat. Verder zijn er ook flesjes met bacteriën te koop die je er zo in kan gooien, om het nog sneller te laten gaan.

Oh en een paar teststripjes kunnen ook handig zijn, om de waterkwaliteit in de gaten te houden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_105619670
watvoor kit gebruik je?
bij sommige soorten moet je (na het drogen) het aquarium enkele keren spoelen. andere soorten zijn visvriendelijk en daarbij kan je het aquarium (na drogen) direct vullen.
pi_105619758
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 16:23 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Zodat de bacteriecultuur in je filter gaat groeien. En wachten moet je omdat een nitrietpiek te voorkomen, deze ontstaat door ophopend vuil van de vissen dat in het begin niet verwerkt kan worden omdat de daarvoor benodigde bacteriën er nog niet in zitten.
Je kunt het beste water en eventueel filtermateriaal van je oude bak in de nieuwe plaatsen, daar zitten al bacteriën in waardoor het opstarten sneller gaat. Verder zijn er ook flesjes met bacteriën te koop die je er zo in kan gooien, om het nog sneller te laten gaan.
Nja ik heb maar 15 liter in mijn huidige kom :')
Heb er wel een zuurstof pompje in zitten, 2 plastic plantjes, een bruissteen en een steen met een gat er doorheen waar ze doorheen kunnen zwemmen.

En moet ik tijdens die 2 weken het filter en zuurstof aan laten staan ?
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 16:23 schreef loecje het volgende:
watvoor kit gebruik je?
bij sommige soorten moet je (na het drogen) het aquarium enkele keren spoelen. andere soorten zijn visvriendelijk en daarbij kan je het aquarium (na drogen) direct vullen.
Ik zal morgen ven kijken voor je :)
  donderdag 15 december 2011 @ 16:29:22 #186
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_105619850
quote:
19s.gif Op donderdag 15 december 2011 16:26 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Nja ik heb maar 15 liter in mijn huidige kom :')
Heb er wel een zuurstof pompje in zitten, 2 plastic plantjes, een bruissteen en een steen met een gat er doorheen waar ze doorheen kunnen zwemmen.

En moet ik tijdens die 2 weken het filter en zuurstof aan laten staan ?
Het hoeft niet zo veel te zijn, een paar liter kan al helpen :) En je moet in ieder geval het filter aan laten staan, in het water dat door het filter gaat zitten voedingsstoffen voor de bacteriën in het filter zodat die kunnen vermeerderen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_105619964
Ok dan kom ik al een heel eind :D !
pi_105620093
quote:
19s.gif Op donderdag 15 december 2011 16:26 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
en een steen met een gat er doorheen waar ze doorheen kunnen zwemmen.
[..]

Ik zal morgen ven kijken voor je :)
Wat ze nooooooooit gaan doen. Want vissen zijn like that. :P
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 15 december 2011 @ 16:38:08 #189
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_105620135
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 16:36 schreef Messina het volgende:

[..]

Wat ze nooooooooit gaan doen. Want vissen zijn like that. :P
Dat weet TS al :D
Ik heb verwende goudvissen
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_105620190
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 16:36 schreef Messina het volgende:

[..]

Wat ze nooooooooit gaan doen. Want vissen zijn like that. :P
mijn vissen wel:P ze hebben zelfs de achterkant van het moshol opengebroken om er doorheen te zwemmen.
  Official ESF Kreviewer donderdag 15 december 2011 @ 17:57:17 #191
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_105622964
Ik heb dus sinds een tijdje een koppeltje Ramirezi in mijn bak, maar het gaat niet goed. Eerste week hebben ze eitjes gelegd die daarna verdwenen.
Sinds een week jaagt het mannetje fulltime op het vrouwtje en die heeft geen rust meer..tenzij ze zich verstopt. ze heeft ook een wat kale plek op de bovenkant vd kop en de kleuren zijn minder fel geworden.

Kan ik hier iets aan doen, is dit normaal? Vind het best zielig...
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_105633511
quote:
Ze zwemmen er nu wel doorheen :D
Maar misschien wel doordat ze zo weinig ruimte hebben :P

Aquarium en de kast zijn al onderweg, kreeg net een mailtje van zoo plus :D !
pi_105633703
Oja als de vissen te groot worden geef ik ze aan mijn buurman, die heeft een gigantische vijver :D
Ik schrok me dood net in de dierenwinkel toen ik die joekels van sluierstaarten zag zwemmen :o
Wanneer de vissen weg zijn ga ik beginnen aan een tropisch aquarium.
Het is toch wel verstandig om te beginnen met goudvissen ?
Vind het ook diervriendelijker, wil ze niet direct weg doen omdat ik me niet goed genoeg ingelezen heb.

Dat flesje heet trouwens Tetra Goldfish Aquasafe (maakt leidingwater visvriendelijk)
pi_105642120
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 17:57 schreef Kreator het volgende:
Ik heb dus sinds een tijdje een koppeltje Ramirezi in mijn bak, maar het gaat niet goed. Eerste week hebben ze eitjes gelegd die daarna verdwenen.
Sinds een week jaagt het mannetje fulltime op het vrouwtje en die heeft geen rust meer..tenzij ze zich verstopt. ze heeft ook een wat kale plek op de bovenkant vd kop en de kleuren zijn minder fel geworden.

Kan ik hier iets aan doen, is dit normaal? Vind het best zielig...
Misschien kun je Perry even PM'en.

Ik zou graag antwoord willen geven, maar ik weet er echt helemaal niks vanaf...

quote:
19s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:43 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Oja als de vissen te groot worden geef ik ze aan mijn buurman, die heeft een gigantische vijver :D
Ik schrok me dood net in de dierenwinkel toen ik die joekels van sluierstaarten zag zwemmen :o
Wanneer de vissen weg zijn ga ik beginnen aan een tropisch aquarium.
Het is toch wel verstandig om te beginnen met goudvissen ?
Vind het ook diervriendelijker, wil ze niet direct weg doen omdat ik me niet goed genoeg ingelezen heb.

Dat flesje heet trouwens Tetra Goldfish Aquasafe (maakt leidingwater visvriendelijk)
Je maakt me steeds blijer. *O*

Het maakt volgens mij niet echt uit of je met goudvissen start of met makkelijk te houden tropische vissen. Ik zou geen superlastige vissen aanraden in het begin, maar als jij net leert te fietsen zou ik je ook niet aanraden om een wheelie te maken. :P
Ik heb ook geen probleem met vissen weg doen zo lang je weet dat ze goed terecht komen. Ik neem aan dat dat bij je buurman wel het geval is. Nu zou ik sowieso wachten tot na de winter ivm aanstaande kou, maar misschien kan Staal je hier meer over vertellen.

Wat betreft Tetra Goldfish Aquasafe... Ik weet 't niet. Volgens mij is dat een veel duurdere variant van Easylife/Easylife Easystart waar de meeste aquarianen bij zweren. Ik zeg niet dat het slechter is, maar wel dat je sowieso voor de naam 'Tetra' betaald, wat zonde is.

Ohhh, goudvisjes vinden gepelde & gekookte doperwtjes lekker, en het schijnt ook goed te zijn tegen zwemblaadproblemen (hoewel die meer voorkomen bij telescoopoogjes en sluierstaarten, maar goed, wat kost een doperwt? Voorkomen ..... :P)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105642885
Update OP:

Komakie: Datum zoals het hoort. :@
loecje: Nieuwe foto (8 december) ^O^
Twinky: Nieuwe foto (9 december) ^O^
egelhond: Nieuw! *O*

Uiteraard zal egelhond pas in het volgende topic in de OP verschijnen :)


De foto's staan nu ook op andere volgorde: Eerste fotoupdate eerst, dan steeds verder naar beneden tot de laatste (oudste) fotoupdate.

[ Bericht 4% gewijzigd door Messina op 16-12-2011 01:09:33 ]
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105643478
En graag nog even jullie mening en/of stem over het volgende:

Poll: Userfoto's uit topic verwijderen?
Ja, na 6 maanden geen update
Ja, na 1 jaar geen update
Nee, nooit
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Nu stop ik met spammen! ^O^
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105645908
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 17:57 schreef Kreator het volgende:
Ik heb dus sinds een tijdje een koppeltje Ramirezi in mijn bak, maar het gaat niet goed. Eerste week hebben ze eitjes gelegd die daarna verdwenen.
Sinds een week jaagt het mannetje fulltime op het vrouwtje en die heeft geen rust meer..tenzij ze zich verstopt. ze heeft ook een wat kale plek op de bovenkant vd kop en de kleuren zijn minder fel geworden.

Kan ik hier iets aan doen, is dit normaal? Vind het best zielig...
Eitjes worden vaak opgegeten of beschimmelen. Het beste kun je (als je wilt kweken) na het leggen van de eitjes het een steen met een pomp erin leggen, zodat het water wat meer zuurstof krijgt. Dit schijnt dan beter te gaan.

Het mannetje jaagt altijd op de vrouwtjes (die heeft er wel zin in :P), eet het vrouwtje nog wel goed? Het is voor Ramirezi belangrijk dat er veel schuilplekken zijn.
Wat ook een mogelijkheid is, is nog een vrouwtje bij zetten, zodat de drukte van het mannetje verdeeld wordt over 2 vrouwtjes (dan heb je dus een harem). Dit zal het huidige vrouwtje sowieso meer rust geven.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 december 2011 @ 08:42:14 #198
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_105646540
Het vrouwtje eet wel ja, maar die kale plek op de kop baart me wel wat zorgen. Ik vermoed dat dat door stress of door het jagen komt.
Ik zal eens kijken of een extra vrouwtje uitkomst biedt. thx.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_105648275
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 00:37 schreef Messina het volgende:

[..]

Misschien kun je Perry even PM'en.

Ik zou graag antwoord willen geven, maar ik weet er echt helemaal niks vanaf...

[..]

Je maakt me steeds blijer. *O*

Het maakt volgens mij niet echt uit of je met goudvissen start of met makkelijk te houden tropische vissen. Ik zou geen superlastige vissen aanraden in het begin, maar als jij net leert te fietsen zou ik je ook niet aanraden om een wheelie te maken. :P
Ik heb ook geen probleem met vissen weg doen zo lang je weet dat ze goed terecht komen. Ik neem aan dat dat bij je buurman wel het geval is. Nu zou ik sowieso wachten tot na de winter ivm aanstaande kou, maar misschien kan Staal je hier meer over vertellen.

Wat betreft Tetra Goldfish Aquasafe... Ik weet 't niet. Volgens mij is dat een veel duurdere variant van Easylife/Easylife Easystart waar de meeste aquarianen bij zweren. Ik zeg niet dat het slechter is, maar wel dat je sowieso voor de naam 'Tetra' betaald, wat zonde is.

Ohhh, goudvisjes vinden gepelde & gekookte doperwtjes lekker, en het schijnt ook goed te zijn tegen zwemblaadproblemen (hoewel die meer voorkomen bij telescoopoogjes en sluierstaarten, maar goed, wat kost een doperwt? Voorkomen ..... :P)
Nja mijn vriendin had het meegenomen met het shoppen.
Ik hou de vissen nu ook nog omdat ze ook van mijn vriendin zijn :P
Heb haar wel kunnen vertellen dat er echt een aquarium moet komen, en dat de vissen alsnog weg moeten wanneer ze te groot worden, en we dan overgaan op kleinere tropische vissen :)
De buren bij mijn ouderlijk huis hebben een vijver tussen 2 tuinen in, die is echt gigantisch :D
Ik had vroeger in de tuin van mijn ouderlijk huis ook een vijver, maar die is een aantal jaren terug gedempt.
pi_105648317
Nog best zwaar die 2 pakketjes, 17 en 23 kilo :o
pi_105651894
quote:
19s.gif Op vrijdag 16 december 2011 10:16 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Nog best zwaar die 2 pakketjes, 17 en 23 kilo :o
Zooplus is snel ook :)
Ik ben helemaal los gegaan daar toen wij een pup kregen :@
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105663128
Wordt de staart van de sluierstaart goudvis nog langer wanneer hij zelf groter wordt ?
In de dierenwinkel zag ik gister gigantische sluierstaarten, en hun staarten waren nog langer dan hun lichaam zelf :D
Bij mij zijn de visjes hooguit 2 centimeter, maar de staart is maar de helft van hun lichaam :P

En hoe lang blijven die vissen gemiddeld in zo'n bak bij een winkel/tuincentrum zitten ?
In die zaken zitten ze soms wel met dik 50 of 75 vissen in een klein aquarium :o
  vrijdag 16 december 2011 @ 21:55:42 #203
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_105674049
Hoe lang de vissen erin zitten. mja, tot ze gekocht worden, of door andere omstandigheden uit het aquarium gehaald worden ... De staarten groeien natuurlijk met de vissen mee, het type vis bepaalt of dat dan groter / langer / anders wordt.

Zo ook een update van mijn projectje. Meer en nieuwe plantjes erin :) en 10 guppies erbij. Dag 2 al meteen jongen ... apart als de draagtijd toch een week of drie is. Volgens mij kan iemand niet sorteren bij de viswinkel :')

Ook het eerste slakje gespot .. klein bruin/gelig puntig hoorntje. Moet met de 1e plantjes zijn meegekomen ... dat worden er vast een miljoen miljard als ik er niks mee doe, dus hoe kom ik daar zsm vanaf?

Ook net twee stukken mopani hout gekocht, morgen maar beginnen met weken in warm water.
Dum de dum
pi_105688715
Mijn aquarium wordt als het goed is zo afgeleverd :)
De achterwand is alleen niet binnen, zag ook dat ik mijn straatnaam verkeerd geschreven heb.
Heb ze gemaild met de verbetering en de vraag wat de levertijd was, maar geen antwoord gehad.

Wie is bekend met http://www.aquariumnederland.nl/ ?
pi_105689764
Krijg ik het aquarium binnen, ligt het hele glas aan diggelen :( :( :( !!!!!

pi_105689843
pi_105690128
quote:
19s.gif Op zaterdag 17 december 2011 13:01 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Krijg ik het aquarium binnen, ligt het hele glas aan diggelen :( :( :( !!!!!

[ afbeelding ]
Direct terugsturen dus... Fijn he, die postservice van tegenwoordig...
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 17 december 2011 @ 13:19:28 #208
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_105690256
Een aquarium via de post versturen 8)7
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zaterdag 17 december 2011 @ 13:20:45 #209
92409 Twinky
Little star.
pi_105690302
ja dat had ik ook! en balen dat je dan doet!! bij mij hebben ze gewoon een nieuwe gestuurd (ik had ze foto's gemaild) en kon ik het oude weggooien. Daardoor had ik wel een extra TL en pomp die nu als reserve liggen mocht er iets kapot gaan!
pi_105690585
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 december 2011 13:20 schreef Twinky het volgende:
ja dat had ik ook! en balen dat je dan doet!! bij mij hebben ze gewoon een nieuwe gestuurd (ik had ze foto's gemaild) en kon ik het oude weggooien. Daardoor had ik wel een extra TL en pomp die nu als reserve liggen mocht er iets kapot gaan!
Bij welke winkel was dit ?

Ik heb besteld bij ZooPlus.nl
Telefonisch niet te bereiken doordeweeks.
Een contact formulier kan ik ook niet invullen aangezien je daar door inloggen en hij mijn account niet herkent: • Het van u aangegeven e-mail adres is niet bij ons geregistreerd.

:( Ik ben hier echt zo zuur van :( !

Waarom doen ze er geen piepschuim bij ?!?
pi_105690586
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 december 2011 13:19 schreef Prowl het volgende:
Een aquarium via de post versturen 8)7
Dat kan prima, in doos, als er niet mee gesmeten wordt. Wat helaas niet te voorkomen is. Ze doen echt niet meer voorzichtig met pakketjes, sticker erop of niet...
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 17 december 2011 @ 13:30:09 #212
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_105690624
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 13:28 schreef Messina het volgende:

[..]

Dat kan prima, in doos, als er niet mee gesmeten wordt. Wat helaas niet te voorkomen is. Ze doen echt niet meer voorzichtig met pakketjes, sticker erop of niet...
Smijten doen ze altijd bij de post, je wil niet weten hoe ik in het verleden soms pakketjes ontvangen heb :{
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_105690662
Maar kan iemand me helpen :o ?
PostNL kan niks voor me doen aangezien ze zeggen dat het niet verzekerd verstuurd is...
pi_105690710
quote:
19s.gif Op zaterdag 17 december 2011 13:31 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Maar kan iemand me helpen :o ?
PostNL kan niks voor me doen aangezien ze zeggen dat het niet verzekerd verstuurd is...
Juh, maar vroegah waren ze voorzichtiger ;)



Je moet wachten tot maandag vrees ik...
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 17 december 2011 @ 13:33:17 #215
92409 Twinky
Little star.
pi_105690730
quote:
19s.gif Op zaterdag 17 december 2011 13:28 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Bij welke winkel was dit ?

Ik heb besteld bij ZooPlus.nl
Telefonisch niet te bereiken doordeweeks.
Een contact formulier kan ik ook niet invullen aangezien je daar door inloggen en hij mijn account niet herkent: • Het van u aangegeven e-mail adres is niet bij ons geregistreerd.

:( Ik ben hier echt zo zuur van :( !

Waarom doen ze er geen piepschuim bij ?!?
o ik had bij... even opzoeken... Avonturia de Vogelkelder. Daar was mijn aquarium op dat moment het goedkoopste.

quote:
19s.gif Op zaterdag 17 december 2011 13:31 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Maar kan iemand me helpen :o ?
PostNL kan niks voor me doen aangezien ze zeggen dat het niet verzekerd verstuurd is...
Stuur een e-mail naar Zooplus dat het aquarium niet in goede staat is afgeleverd en dat je reparatie of een vervangend exemplaar wilt.
pi_105690835
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 december 2011 13:33 schreef Twinky het volgende:

[..]

o ik had bij... even opzoeken... Avonturia de Vogelkelder. Daar was mijn aquarium op dat moment het goedkoopste.

[..]

Stuur een e-mail naar Zooplus dat het aquarium niet in goede staat is afgeleverd en dat je reparatie of een vervangend exemplaar wilt.
Ik kan nergens een mail adres vinden...
  zaterdag 17 december 2011 @ 13:38:11 #217
92409 Twinky
Little star.
pi_105690874
Contactformulier, dat is hetzelfde: https://www.zooplus.nl/contact/

komop, beetje assertiviteit ;)
pi_105690898
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 december 2011 13:38 schreef Twinky het volgende:
Contactformulier, dat is hetzelfde: https://www.zooplus.nl/contact/

komop, beetje assertiviteit ;)
Ja maar ik zei al dat hij mijn e-mail adres niet herkend, ik heb ook nooit een wachtwoord kunnen invullen bij registratie.
pi_105690998
quote:
19s.gif Op zaterdag 17 december 2011 13:38 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Ja maar ik zei al dat hij mijn e-mail adres niet herkend, ik heb ook nooit een wachtwoord kunnen invullen bij registratie.
Maandag gewoon bellen, anders ben je sowieso 5 werkdagen + weekend verder.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105691139
Heb je hier iets aan?

quote:
Date: Mon, 6 Jun 2011 14:01:32 +0200 (CEST)
From: zooplus klantenservice <service@service.zooplus.nl>
Reply-To: re-F5RB617-1V0PM2W-GSDXZJ@service.zooplus.nl
To: XXXXXXXX@XXXXXXXXX.com
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105691145
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 13:42 schreef Messina het volgende:

[..]

Maandag gewoon bellen, anders ben je sowieso 5 werkdagen + weekend verder.
Nja tis ook gewoon kut dat het weer een Engelstalig nummer is en het hoofdkantoor in Munchen zit.
Als het kan rijd ik desnoods naar Tilburg (distributiekantoor) om hem om te ruilen, maar dat zal wel niet kunnen...
pi_105691261
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 13:47 schreef Messina het volgende:
Heb je hier iets aan?

[..]

Thnx, heb een mailtje met foto's gestuurd.
Wat moet ik doen als ze moeilijk gaan doen om geld terug te geven of een nieuwe te sturen ?
Lees veel slechte verhalen op zo'n radar forum namelijk ;(
Vind het zonde van de 125-, euro :(
pi_105691314
quote:
19s.gif Op zaterdag 17 december 2011 13:51 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Thnx, heb een mailtje met foto's gestuurd.
Wat moet ik doen als ze moeilijk gaan doen om geld terug te geven of een nieuwe te sturen ?
Lees veel slechte verhalen op zo'n radar forum namelijk ;(
Vind het zonde van de 125-, euro :(
Ik neem aan dat ze niet moeilijk gaan doen. De topics op radar zijn al wat ouder...
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105691429
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 13:53 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze niet moeilijk gaan doen. De topics op radar zijn al wat ouder...
Nja vind het eigenlijk sowieso geen fijn idee dat ze geen Nederlands talig nummer hebben en alleen maar een distributie kantoor in NL hebben :N

Nja zo even met een vriend alvast het meubel in elkaar zetten.
pi_105691578
quote:
19s.gif Op zaterdag 17 december 2011 13:56 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Nja vind het eigenlijk sowieso geen fijn idee dat ze geen Nederlands talig nummer hebben en alleen maar een distributie kantoor in NL hebben :N

Nja zo even met een vriend alvast het meubel in elkaar zetten.
Mijn eerste instinct is: Dat had je van tevoren even moeten checken :P
Maar goed, eigenlijk is alles vrij lastig te vinden op hun site en je gaat er toch vanuit dat zo'n grote naam....... ;)

Je kan ook een berichtje achterlaten op http://www.facebook.com/zooplusnl
Ik zie dat ze op andere gebruikers ook reageren.

Ik denk overigens niet dat Zooplus een kapotte bak heeft verzonden, maar dat het met de post stuk gegaan is. Welke vervoersdienst heb je gekozen?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105691666
succes met zooplus :P

ik bestel er nooit meer iets. ging een keer iets mis met mijn bestelling, verkeerd produkt geleverd, gewoon nooit antwoord gekregen op mijn meerdere klachten. is wel een tijdje terug, maar goed, zo'n bedrijf is mij als klant permanent kwijt.
pi_105692001
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 14:00 schreef Messina het volgende:

[..]

Mijn eerste instinct is: Dat had je van tevoren even moeten checken :P
Maar goed, eigenlijk is alles vrij lastig te vinden op hun site en je gaat er toch vanuit dat zo'n grote naam....... ;)

Je kan ook een berichtje achterlaten op http://www.facebook.com/zooplusnl
Ik zie dat ze op andere gebruikers ook reageren.

Ik denk overigens niet dat Zooplus een kapotte bak heeft verzonden, maar dat het met de post stuk gegaan is. Welke vervoersdienst heb je gekozen?
Heb iets achter gelaten.

Nu kunnen jullie zien hoe ik er uit zie ;( !
pi_105692029
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 14:00 schreef Messina het volgende:

[..]

Mijn eerste instinct is: Dat had je van tevoren even moeten checken :P
Maar goed, eigenlijk is alles vrij lastig te vinden op hun site en je gaat er toch vanuit dat zo'n grote naam....... ;)

Je kan ook een berichtje achterlaten op http://www.facebook.com/zooplusnl
Ik zie dat ze op andere gebruikers ook reageren.

Ik denk overigens niet dat Zooplus een kapotte bak heeft verzonden, maar dat het met de post stuk gegaan is. Welke vervoersdienst heb je gekozen?
PostNL.
Had blijkbaar GLS moeten kiezen, dan was het verzekerd geweest.

Ik vind dat hun hem beter moeten inpakken (met piepschuim).
Ook zat er geen 'breekbaar-sticker' op de doos.
pi_105692145
quote:
19s.gif Op zaterdag 17 december 2011 14:14 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

PostNL.
Had blijkbaar GLS moeten kiezen, dan was het verzekerd geweest.

Ik vind dat hun hem beter moeten inpakken (met piepschuim).
Ook zat er geen 'breekbaar-sticker' op de doos.
Ik las online juist weer veel problemen met GLS. Ik denk dus dat je nergens echt "zeker" bent van je zaak.

Maar goed, ik snap je frustratie volledig. Je wilde er lekker mee bezig vandaag... Ons aquarium laat ook nog wel weken op zich wachten, mijn mans arm moet eerst herstellen. Na een week gips geen verbetering, gister is zijn arm op een andere manier ingegipst. Nu afwachten. Als het volgende week (ik gok wederom vrijdag) hetzelfde is, zonder verbetering, gaat 'ie onder het mes. Dan hebben we helemaal een probleem, want voordat zulke wonden (spieren e.d.) helemaal weer in orde zijn ben je zes maanden verder.
Je raekt an de dinge geweun.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 17 december 2011 @ 15:28:29 #230
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_105693885
Momenteel zit het nieuwe exemplaar (hopelijk vrouwelijk, niet goed te zien) in het zakje in de bak. Mannetje is compleet de obsessie voor het vrouwtje kwijt, onmiddelijk ook. Zwemt en zoekt contact met het nieuwe visje.
Vrouwtje kwam na 10 minuten meteen uit haar (benarde) onderkomen.

Hopelijk gaat het goed.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_105694498
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 december 2011 15:28 schreef Kreator het volgende:
Momenteel zit het nieuwe exemplaar (hopelijk vrouwelijk, niet goed te zien) in het zakje in de bak. Mannetje is compleet de obsessie voor het vrouwtje kwijt, onmiddelijk ook. Zwemt en zoekt contact met het nieuwe visje.
Vrouwtje kwam na 10 minuten meteen uit haar (benarde) onderkomen.

Hopelijk gaat het goed.
Ohhh fijn *O*

Als alles weer een beetje rustig is willen we foto's! :D
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 17 december 2011 @ 15:52:18 #232
92409 Twinky
Little star.
pi_105694522
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 december 2011 15:28 schreef Kreator het volgende:
Momenteel zit het nieuwe exemplaar (hopelijk vrouwelijk, niet goed te zien) in het zakje in de bak. Mannetje is compleet de obsessie voor het vrouwtje kwijt, onmiddelijk ook. Zwemt en zoekt contact met het nieuwe visje.
Vrouwtje kwam na 10 minuten meteen uit haar (benarde) onderkomen.

Hopelijk gaat het goed.
nieuw vlees :9
  Official ESF Kreviewer zaterdag 17 december 2011 @ 16:34:21 #233
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_105695773
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 15:51 schreef Messina het volgende:

[..]

Ohhh fijn *O*

Als alles weer een beetje rustig is willen we foto's! :D
...het mannetje jaagt nu op beide. Ik hoop maar dat het tijdelijk is en dattie het zat raakt. Ik wel ieg...
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_105697886
quote:
9s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:34 schreef Kreator het volgende:

[..]

...het mannetje jaagt nu op beide. Ik hoop maar dat het tijdelijk is en dattie het zat raakt. Ik wel ieg...
nog een vrouwtje erbij :P
  zaterdag 17 december 2011 @ 17:58:44 #235
92409 Twinky
Little star.
pi_105698166
nog even een toffe foto O+

pi_105703687
Aaaaah godverdomme wat baal ik van dat aquarium :N
  zaterdag 17 december 2011 @ 22:51:52 #237
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_105708703
quote:
19s.gif Op zaterdag 17 december 2011 20:38 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Aaaaah godverdomme wat baal ik van dat aquarium :N
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zaterdag 17 december 2011 @ 22:53:28 #238
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_105708761
quote:
19s.gif Op zaterdag 17 december 2011 20:38 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Aaaaah godverdomme wat baal ik van dat aquarium :N
Kan het me helemaal voorstellen!
Ikzelf heb hier mijn aquarium ook besteld en die was gelukkig heel aangekomen. Maar aan dit kan zooplus niets doen, dat probleem ligt echt met hoe de postbode ermee omgaat. En een aquarium opsturen is wel een risico.

Verder inmiddels alweer 4 bestellingen gedaan bij Zooplus, ik vind het een topwinkel snel en goedkoop.
  zaterdag 17 december 2011 @ 23:16:42 #239
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_105709584
quote:
19s.gif Op zaterdag 17 december 2011 20:38 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Aaaaah godverdomme wat baal ik van dat aquarium :N
Moh

Ze hebben het zo met die dunne doos aan de post gegeven? ... Welke vakantiekracht heeft dat bedacht :/
Dum de dum
pi_105724394
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 23:16 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Moh

Ze hebben het zo met die dunne doos aan de post gegeven? ... Welke vakantiekracht heeft dat bedacht :/
Nja er zat nog een andere doos omheen.
En om die hoekjes zat extra karton, dat was het :N
Hoop echt dat ik het morgen kan regelen.
pi_105724426
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:53 schreef egelhond het volgende:

[..]

Kan het me helemaal voorstellen!
Ikzelf heb hier mijn aquarium ook besteld en die was gelukkig heel aangekomen. Maar aan dit kan zooplus niets doen, dat probleem ligt echt met hoe de postbode ermee omgaat. En een aquarium opsturen is wel een risico.

Verder inmiddels alweer 4 bestellingen gedaan bij Zooplus, ik vind het een topwinkel snel en goedkoop.
Nja ze hadden het wel beter kunnen inpakken naar mijn inzicht...
Dit is gewoon vragen om problemen :N
  zondag 18 december 2011 @ 15:31:36 #242
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_105726867
quote:
19s.gif Op zondag 18 december 2011 14:43 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Nja ze hadden het wel beter kunnen inpakken naar mijn inzicht...
Dit is gewoon vragen om problemen :N
Volgens mij is de eerste doos de Juwel Doos zelf, in iedergeval zo zat mijn Aquarium bij aanschaf ook in de doos (geen piepschuim eromheen niks) bij de dierenwinkel zelf gekocht.

De doos daar weeromheen zal van Zooplus zelf geweest zijn en daar hadden ze mijn inziens best wat piepschuim in kunnen doen, maar wellicht wist de betreffende medewerker zelf ook niet dat Juwel zelf zo slordig inpakt.
En toen was er niets!
pi_105731671
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:31 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Volgens mij is de eerste doos de Juwel Doos zelf, in iedergeval zo zat mijn Aquarium bij aanschaf ook in de doos (geen piepschuim eromheen niks) bij de dierenwinkel zelf gekocht.

De doos daar weeromheen zal van Zooplus zelf geweest zijn en daar hadden ze mijn inziens best wat piepschuim in kunnen doen, maar wellicht wist de betreffende medewerker zelf ook niet dat Juwel zelf zo slordig inpakt.
Ze hebben mij 2 jaar geleden een doos gezonden met 2 porseleinen voerbakken, en een zak voer. Echt een enorme doos, veel ruimte over, en de voerbakken lagen er gewoon los in. Volgens mij doen ze bij Zooplus niet aan piepschuim.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105761801
Net ZooPlus gebeld.
Kreeg een Engelstalige medewerkster aan de telefoon.
Haar rustig het hele verhaal uitgelegd van het gebroken aquarium.

Ze vroeg mij om foto's te mailen naar het service@zooplus.co.uk te sturen.
Zij zouden dan gaan beoordelen of ik een nieuwe zou krijgen :')

Toen maar lichtelijk geïrriteerd (doch netjes) en verteld dat het hun fout is dat ze het aquarium zo slecht ingepakt hebben.
Ook had ik verteld dat mijn vissen in een veel te kleine bak zitten en ik écht niet langer kan wachten.
Dat begreep ze, dus stuurde ze direct een nieuwe op.
Ik kreeg ook al tijdens het telefoon gesprek een mailtje binnen met de bevestiging van een nieuw aquarium.

Alsnog foto's gestuurd.
Dit zodat zij het kunnen overleggen met hun distributeur.
Ze laten nog weten of ik ze de back op moet sturen of ik hem weg kan gooien.
Mocht ik hem weggooien kan ik het filter, het verwarmingselement en de lampen er nog uithalen voordat ik hem weggooi _O_

Goede service van ZooPlus !
Hopen dat hij nu wel goed aan komt.
Ik heb aangevraagd er nu wel piepschuim bij te doen en een 'breekbaar' sticker te plakken.
pi_105765300
Heb je ook een foto voor ons? Ik ben benieuwd...
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 19 december 2011 @ 11:57:36 #246
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_105765622
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 11:47 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Heb je ook een foto voor ons? Ik ben benieuwd...
Tyfus post bedrijf !
En toen was er niets!
pi_105765623
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 11:47 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Heb je ook een foto voor ons? Ik ben benieuwd...
Waar wil je een foto van :) ?
pi_105766002
Kzie het al in je andere topic..
Wat een ongelofelijke faalhazen zijn het ook, om te denken dat dit heel blijft onderweg.. :')

Dat zal zelfs een stagair nog wel snappen
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_105766245
Net een mailtje gestuurd met de foto's, kreeg dit als reply :) :

quote:
Dear Mr. SSB,

Thank you very much for your email.

Please be informed that we received the photos you sent us and you are in no way requested to return the broken aquarium back to us.
The replacement order is arranged and it will be dispatched to you as soon as possible.
Once again we apologise for the inconveneince caused and we thank you for your assistance.
Betekent dus dat ik hem niet hoef terug te sturen en de spullen die niet defect zijn kan houden :D
Zijn deze eigenlijk veel geld waard :) ?
pi_105766350
quote:
19s.gif Op maandag 19 december 2011 12:16 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Net een mailtje gestuurd met de foto's, kreeg dit als reply :) :

[..]

Betekent dus dat ik hem niet hoef terug te sturen en de spullen die niet defect zijn kan houden :D
Zijn deze eigenlijk veel geld waard :) ?
Nee. :P
Maar je hebt wel fijn een backup als er iets stuk gaat :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105766450
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:20 schreef Messina het volgende:

[..]

Nee. :P
Maar je hebt wel fijn een backup als er iets stuk gaat :)
Hehe en wat als ik dit defecte nog meer aan diggelen sla, en wanneer de nieuwe heel binnenkomt zeg dat die ook defect is, en dan de ergere foto's van het eerste aquarium opstuur, misschien krijg ik weer een nieuwe :')

Haha nee dat ga ik niet doen, geen misbruik maken van bedrijven met zulke goede service :D
Ga zeker vaker daar iets bestellen, alleen nooit meer iets breekbaars.
pi_105769151
quote:
19s.gif Op maandag 19 december 2011 12:22 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Hehe en wat als ik dit defecte nog meer aan diggelen sla, en wanneer de nieuwe heel binnenkomt zeg dat die ook defect is, en dan de ergere foto's van het eerste aquarium opstuur, misschien krijg ik weer een nieuwe :')

Haha nee dat ga ik niet doen, geen misbruik maken van bedrijven met zulke goede service :D
Ga zeker vaker daar iets bestellen, alleen nooit meer iets breekbaars.
Less talking, more pics! :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105770029
quote:
19s.gif Op maandag 19 december 2011 12:16 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Net een mailtje gestuurd met de foto's, kreeg dit als reply :) :

[..]

Betekent dus dat ik hem niet hoef terug te sturen en de spullen die niet defect zijn kan houden :D
Zijn deze eigenlijk veel geld waard :) ?
zo'n lichtkap kun je nog best een paar 10tjes voor vangen, de rest is niet veel waard.
pi_105771651
Hoe gaat het eigenlijk met jouw 60 liter, Byte_Me?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105772666
Had ik mijn nieuwe inrichting al geplaatst ?
De voorste grote steen in het midden is nu al verplaats naar de bodem, kreeg tips dat deze steen toch onnatuurlijk stond.

http://img69.imageshack.us/img69/3586/dsc01794dw.jpg (copy/paste deze link)
http://img546.imageshack.us/img546/9872/dsc01804c.jpg (copy/paste deze link)http://img33.imageshack.us/img33/894/dsc01805bl.jpg (copy/paste deze link)

Heb trouwens gister bij de verversting 1 dode tropheus uit mijn aquarium gehaald. Maar het goede nieuws is dat er weer 3 kleine zijn losgelaten. Nog een aantal vrouwen hebben de bek vol !

pff waarom werken mijn foto's weer eens niet op fok ?
pi_105773058
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:23 schreef Aloria het volgende:
Had ik mijn nieuwe inrichting al geplaatst ?
De voorste grote steen in het midden is nu al verplaats naar de bodem, kreeg tips dat deze steen toch onnatuurlijk stond.

[ http://img69.imageshack.us/img69/3586/dsc01794dw.jpg (copy/paste deze link) ]
[ http://img546.imageshack.us/img546/9872/dsc01804c.jpg (copy/paste deze link) ][ http://img33.imageshack.us/img33/894/dsc01805bl.jpg (copy/paste deze link) ]

Heb trouwens gister bij de verversting 1 dode tropheus uit mijn aquarium gehaald. Maar het goede nieuws is dat er weer 3 kleine zijn losgelaten. Nog een aantal vrouwen hebben de bek vol !

pff waarom werken mijn foto's weer eens niet op fok ?
Imageshack doet het niet op fok. Beter photobucket of andere site pakken.

Prachtig aquarium heb je toch O+
Ik vind je stenen echt prachtig.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105773463
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:32 schreef Messina het volgende:

[..]

Imageshack doet het niet op fok. Beter photobucket of andere site pakken.

Prachtig aquarium heb je toch O+
Ik vind je stenen echt prachtig.
Fok doe er eens wat aan !!

Dankje dankje, ben er ook super trots op ! Ja die stenen, ik vind ze nu erg mooi maar als ik ze moet tillen :'( De grootste steen aan de linkerkant achterin krijg ik niet eens meer uit de bak. Ook zal er ooit eens een ombouw omheen moeten. Maarja zit weer zonder werk, dus het sparen zit er weer niet in....
pi_105773824
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:42 schreef Aloria het volgende:

[..]

Fok doe er eens wat aan !!

Dankje dankje, ben er ook super trots op ! Ja die stenen, ik vind ze nu erg mooi maar als ik ze moet tillen :'( De grootste steen aan de linkerkant achterin krijg ik niet eens meer uit de bak. Ook zal er ooit eens een ombouw omheen moeten. Maarja zit weer zonder werk, dus het sparen zit er weer niet in....
Volgens mij ligt niet niet aan fok maar aan imageshack ;)

Ik weet natuurlijk niet wat je wilt, maar hout bij een bouwmarkt hoeft niet absurd duur te zijn. Je hoeft niet perse watervast materiaal te gebruiken zo lang je het maar echt goed in de lak zet en/of er celluloselak overheen doet. Dat meubel van ons is ook geen watervast hout, maar zit in de celluloselak waar echt geen druppel water doorheen trekt.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105780781
Wat vinden jullie van Piranha's trouwens :) ?
  maandag 19 december 2011 @ 18:47:43 #260
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 19 december 2011 @ 18:51:12 #261
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_105781714
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 17:57 schreef Kreator het volgende:
Ik heb dus sinds een tijdje een koppeltje Ramirezi in mijn bak, maar het gaat niet goed. Eerste week hebben ze eitjes gelegd die daarna verdwenen.
Sinds een week jaagt het mannetje fulltime op het vrouwtje en die heeft geen rust meer..tenzij ze zich verstopt. ze heeft ook een wat kale plek op de bovenkant vd kop en de kleuren zijn minder fel geworden.

Kan ik hier iets aan doen, is dit normaal? Vind het best zielig...
Ik heb dat ook gehad, een hele stapel eitjes die plotseling verdwenen waren, daarna ging het mannetje fulltime op het vrouwtje jagen. Maar na een paar weken waren ze weer vriendjes. Sowieso heeft het mannetje nog wel eens boze buien, dan jaagt hij weer een dag op het vrouwtje en daarna zie je ze weer gebroederlijk naast elkaar zwemmen.

Het zijn wel verschrikkelijke grappige visjes. Zo nieuwschierig als de pest, je hoeft maar naar het aquarium te wijzen en daar komen ze aan.
pi_105781838
quote:
19s.gif Op maandag 19 december 2011 18:31 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Wat vinden jullie van Piranha's trouwens :) ?
Eng, lelijk, gemeen. Dat somt het wel op :P
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 19 december 2011 @ 18:54:22 #263
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_105781864
-dubbel-

[ Bericht 95% gewijzigd door Saninl op 19-12-2011 19:02:31 ]
  maandag 19 december 2011 @ 18:56:46 #264
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_105781967
Ik zal mijn bakje eens hierop gooien, helaasch niet de mooiste foto.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 45% gewijzigd door Saninl op 19-12-2011 19:02:46 ]
pi_105782060
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 18:54 schreef Saninl het volgende:
Ik zal mijn bakje eens hierop gooien;

Niet de mooiste foto helaasch,

[ afbeelding ]
Geen steek anders dan twee jaar geleden. Op de bak zelf en de wat jongere planten na ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105782197
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 18:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

Tsja, een beetje de Pitbulls onder de vissen. En dito volk wat ze heeft.
Valt opzich best mee.. Slechts enkele zijn zo moordlustig.. :P
De meeste zijn zelfs redelijk schuw..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 19 december 2011 @ 19:01:32 #267
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_105782223
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 18:58 schreef Messina het volgende:

[..]

Geen steek anders dan twee jaar geleden. Op de bak zelf en de wat jongere planten na ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
Verdomme nieuw bakje :'(

En nieuwe visjes :'(

én nieuwe decoratie :'(
  maandag 19 december 2011 @ 19:03:07 #268
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_105782303
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 18:58 schreef Messina het volgende:

[..]

Geen steek anders dan twee jaar geleden. Op de bak zelf en de wat jongere planten na ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
Overigens wel stoer dat je die foto nog wist! :P
pi_105782486
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:01 schreef Saninl het volgende:

[..]

Verdomme nieuw bakje :'(

En nieuwe visjes :'(

én nieuwe decoratie :'(
Ik vind je huidige bak mooier, hoor! Persoonlijk zou ik er wat meer groen in gooien, maar dat is smaak, en dat groeit natuurlijk ook vanzelf :P

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:03 schreef Saninl het volgende:

[..]

Overigens wel stoer dat je die foto nog wist! :P
Ik heb stiekem alle foto's op mijn PC.


Ik wil die allemaal nog op m'n gemak online zetten zodat alles makkelijk terug te zien is, maar ik kom er niet toe. Ga er niet tegen m'n zin aan werken, dus moet er een keer zin in hebben ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 19 december 2011 @ 19:06:56 #270
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_105782936
Nee echt zonder flauwekul...

Lees anders dit stuk maar eens door :)

http://www.piranha-info.com/default.php?lang=nl&id=page_2
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_105783108
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:00 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Valt opzich best mee.. Slechts enkele zijn zo moordlustig.. :P
De meeste zijn zelfs redelijk schuw..
Ik vind het ook echt mooie vissen :o



Jammer dat ze dik 110L water PER VIS!! nodig hebben wanneer ze volwassen zijn :N
Mijn bak is maar 110L, en volgens mij is het zielig om maar 1 Piranha te houden :P
pi_105783343
quote:
19s.gif Op maandag 19 december 2011 19:18 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Ik vind het ook echt mooie vissen :o

[ afbeelding ]

Jammer dat ze dik 110L water PER VIS!! nodig hebben wanneer ze volwassen zijn :N
Mijn bak is maar 110L, en volgens mij is het zielig om maar 1 Piranha te houden :P
Op wikipedia ziet 't er heel anders uit... Zijn er verschillende soorten?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105783478
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:22 schreef Messina het volgende:

[..]

Op wikipedia ziet 't er heel anders uit... Zijn er verschillende soorten?
Ja, je hebt zelfs soorten die alleen planten eten :P
  maandag 19 december 2011 @ 19:24:42 #275
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_105783503
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:14 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nee echt zonder flauwekul...

Lees anders dit stuk maar eens door :)

http://www.piranha-info.com/default.php?lang=nl&id=page_2
Als je een serieuze liefhebber bent dan geloof ik dat wel, echter zie ik (net zoals bij Pitbulls) vaak een bepaald "type" mens wat dit soort vissen heeft. En dan druk ik me nog vrij politiek correct uit denk ik.
pi_105783578
quote:
19s.gif Op maandag 19 december 2011 19:24 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Ja, je hebt zelfs soorten die alleen planten eten :P
Ik blijf ze lelijk vinden, sorry :@ Maar ieder z'n ding :Y
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105783732
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als je een serieuze liefhebber bent dan geloof ik dat wel, echter zie ik (net zoals bij Pitbulls) vaak een bepaald "type" mens wat dit soort vissen heeft. En dan druk ik me nog vrij politiek correct uit denk ik.
Ja ok het zijn meestal aso's om het maar zo te zeggen :P

Maar dit vind ik echt wel mooi hoor :o

Een niet al te vol aquarium, en die verlichting :D !
Kan je zoiets ook voor sluierstaarten gebruiken of worden ze daar gek van ?
  maandag 19 december 2011 @ 19:31:20 #278
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_105783932
quote:
19s.gif Op maandag 19 december 2011 19:28 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Ja ok het zijn meestal aso's om het maar zo te zeggen :P

Maar dit vind ik echt wel mooi hoor :o

Een niet al te vol aquarium, en die verlichting :D !
Kan je zoiets ook voor sluierstaarten gebruiken of worden ze daar gek van ?
Ik vind het dus niks, ook die verlichting staat mij niet aan. Het valt me nog mee dat er geen doodskop :') in ligt.
pi_105783949
quote:
19s.gif Op maandag 19 december 2011 19:28 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Ja ok het zijn meestal aso's om het maar zo te zeggen :P

Maar dit vind ik echt wel mooi hoor :o

Een niet al te vol aquarium, en die verlichting :D !
Kan je zoiets ook voor sluierstaarten gebruiken of worden ze daar gek van ?
Ze eten nog vrij beschaafd moet ik zeggen.

Blauw licht = alglicht.
Er is een reden dat de man op het filmpje alleen twee nepplantjes in z'n bak heeft :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105784087
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:31 schreef Messina het volgende:

[..]

Ze eten nog vrij beschaafd moet ik zeggen.

Blauw licht = alglicht.
Er is een reden dat de man op het filmpje alleen twee nepplantjes in z'n bak heeft :P
Haha plus dat je je hand niet in zo'n bak wil houden om nieuwe plantjes te planten :P
pi_105784199
quote:
19s.gif Op maandag 19 december 2011 19:33 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Haha plus dat je je hand niet in zo'n bak wil houden om nieuwe plantjes te planten :P
Volgens Perry valt dat dus wel mee. En je weet het nog niet, maar Perry is in ieder geval in mijn ogen de aquariumgoeroe. :P
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 19 december 2011 @ 19:35:49 #282
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_105784225
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:35 schreef AchJa het volgende:
Vaak zijn het van dit soort jokers die Piranhas wel "cool" vinden...

Do not want. :N
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105784281
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:35 schreef AchJa het volgende:
Vaak zijn het van dit soort jokers die Piranhas wel "cool" vinden...

Hmm daar kan ik ook niet zo goed tegen...
pi_105784388
De titel zegt ook al genoeg. Ik ga dat echt niet kijken.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105784532
Ik ga denk ik qua kleuren en indeling een beetje voor zoiets:


Alleen dan een stuk kleiner.
Zo'n soort achterwand heb ik al besteld :)

Heb in de vissenkom nu alleen rose en paars/blauw grint liggen, dat ga ik nog vervangen voor grijs grind denk ik :)

Die uit dat filmpje is wel mooi toch :D ?
  maandag 19 december 2011 @ 19:44:18 #287
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_105784716
quote:
13s.gif Op maandag 19 december 2011 19:38 schreef Messina het volgende:
De titel zegt ook al genoeg. Ik ga dat echt niet kijken.
Ik heb daar persoonlijk niet zoveel moeite mee, net zomin dat ik echt moeite heb om een vis uit zijn lijden te verlossen. Maar waar ik wel moeite mee heb is dat alles weer pontificaal gefilmd moet worden en op youtube gezet wordt. Dat typeert imo weer een beetje het type mens wat achter de Piranha "liefhebbers" schuilt.
pi_105784848
quote:
19s.gif Op maandag 19 december 2011 19:41 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik ga denk ik qua kleuren en indeling een beetje voor zoiets:


Alleen dan een stuk kleiner.
Zo'n soort achterwand heb ik al besteld :)

Heb in de vissenkom nu alleen rose en paars/blauw grint liggen, dat ga ik nog vervangen voor grijs grind denk ik :)

Die uit dat filmpje is wel mooi toch :D ?
Dit is geen achterwand maar een poster. Gaat reflecteren, zeker als je foto's wilt nemen zeer irritant.

Wat voor kleur grind/zand je kiest is puur smaak, al zou ik niet voor felle kleuren gaan. Probeer het lekker natuurlijk te houden :)

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb daar persoonlijk niet zoveel moeite mee, net zomin dat ik echt moeite heb om een vis uit zijn lijden te verlossen. Maar waar ik wel moeite mee heb is dat alles weer pontificaal gefilmd moet worden en op youtube gezet wordt. Dat typeert imo weer een beetje het type mens wat achter de Piranha "liefhebbers" schuilt.
Ik weet ook wel dat die beestjes moeten eten en dat levend voer dus op hun menu staat, maar inderdaad, waarom het filmen?

Ik zou in ieder geval niet kiezen voor vissen die perse levend voer moeten hebben.
(Stom eigenlijk, met het voeren van artremia heb ik dan weer totaal geen moeite...)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105785105
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:46 schreef Messina het volgende:

[..]

Dit is geen achterwand maar een poster. Gaat reflecteren, zeker als je foto's wilt nemen zeer irritant.

Wat voor kleur grind/zand je kiest is puur smaak, al zou ik niet voor felle kleuren gaan. Probeer het lekker natuurlijk te houden :)

[..]

Ik weet ook wel dat die beestjes moeten eten en dat levend voer dus op hun menu staat, maar inderdaad, waarom het filmen?

Ik zou in ieder geval niet kiezen voor vissen die perse levend voer moeten hebben.
(Stom eigenlijk, met het voeren van artremia heb ik dan weer totaal geen moeite...)
Ik heb zelf deze gehaald:
http://www.aquariumnederl(...)90dcc2b0f735b190504e

Geen poster, maar ook weer geen grote 3D wand, geloof ik :P

Wil eigenlijk gewoon dat de planten en vissen zo veel mogelijk opvallen, vandaar de grauwe achterwand en grind.
  maandag 19 december 2011 @ 19:53:12 #290
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_105785233
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:46 schreef Messina het volgende:

Ik weet ook wel dat die beestjes moeten eten en dat levend voer dus op hun menu staat, maar inderdaad, waarom het filmen?
Dat, ik vind het een beetje van "Kijk mij eens stoer een kikker voeren aan mijn vissen!" :r Typerend.

quote:
Ik zou in ieder geval niet kiezen voor vissen die perse levend voer moeten hebben.
(Stom eigenlijk, met het voeren van artremia heb ik dan weer totaal geen moeite...)
Ik ben ook een verwoed hengelaar en vis veel op snoek, en ja ik heb met levend aas gevist (mag niet meer) Dus nu vang ik een voorntje en maak hem dood en ga daar mee vissen. Daarom heb ik wsl wat minder moeite met het doodmaken van vissen, neemt niet weg dat ik mijn aquarium bewoners het leven zo goed mogelijk wil maken.
pi_105785442
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:53 schreef AchJa het volgende:

Ik ben ook een verwoed hengelaar en vis veel op snoek, en ja ik heb met levend aas gevist (mag niet meer) Dus nu vang ik een voorntje en maak hem dood en ga daar mee vissen. Daarom heb ik wsl wat minder moeite met het doodmaken van vissen, neemt niet weg dat ik mijn aquarium bewoners het leven zo goed mogelijk wil maken.
Ik heb niks met vissen, ik ben bang om grote vissen aan te raken. :@ Grootste vis die ik aan durf te raken (en in m'n bak heb) zijn garra rufa's. Mijn angst is door die vissen licht verminderd, maar verdwijnen zal het nooit. Als er bijv. een tegen m'n hand zwemt trek ik uit reflex -angst- m'n hand uit het water. :') En m'n man maar lachen.

Ik verlos vissen wel uit hun lijden als dat nodig is, maar ook niet met m'n feestmuts op.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105786191
haha dan moet je bij mij maar niet met je hand in het water gaan hangen. goerami's vinden het heerlijk om uit mn hand te eten. zodra ik ook maar iets met mn hand in de bak zit komen ze kijken of er wat lekkers is.
  maandag 19 december 2011 @ 20:13:48 #293
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_105786374
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:56 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik heb niks met vissen, ik ben bang om grote vissen aan te raken. :@ Grootste vis die ik aan durf te raken (en in m'n bak heb) zijn garra rufa's. Mijn angst is door die vissen licht verminderd, maar verdwijnen zal het nooit. Als er bijv. een tegen m'n hand zwemt trek ik uit reflex -angst- m'n hand uit het water. :') En m'n man maar lachen.

Ik verlos vissen wel uit hun lijden als dat nodig is, maar ook niet met m'n feestmuts op.
Ik heb nog ergens een foto staan met een "snoekje" van een meter. Heb hem hier niet tot mijn beschikking zit op mijn werk, maar ter illustratie:



Dit ben ik niet, maar vond deze op het net en is vergelijkbaar.
pi_105786537
Mailtje van Zooplus gekregen dat mijn nieuwe aquarium aangemeld is bij PostNL, hopelijk dit maar beter ingepakt :N

Heeft iemand trouwens ervaringen met www.aquariumnederland.nl ?
Ik heb er die achterwand besteld, maar er ontbreekt een letter in mijn straat naam.
Heb ze daar direct voor gemaild (afgelopen donderdag) en geprobeerd te bellen (geen gehoor), maar nog geen antwoord van ze gehad...
pi_105786719
Niet alle piranha's zijn gevaarlijk en ze bijten je niet allemaal dood..
En ja, ik ben het er wel mee eens dat vaak dezelfde soort mensen ze houden, om dezelfde reden als op de filmpjes.. Gewoon omdat het 'stoer' is..
Best jammer, want het is opzich is een piranha best een interessante vis.

Naar mijn mening moeten ze wel een schuilplaats hebben om wat tot rust te kunnen komen. Want over het algemeen zie je lege bakken, en het zijn ook een beetje schuwe vissen..

Zo worden er helaas heel veel vissen 'verknald'..

@Achja, das een flink beestje zo op die grootte :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_105786897
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:10 schreef loecje het volgende:
haha dan moet je bij mij maar niet met je hand in het water gaan hangen. goerami's vinden het heerlijk om uit mn hand te eten. zodra ik ook maar iets met mn hand in de bak zit komen ze kijken of er wat lekkers is.

Garra rufa's ook :Y

Het is meer het formaat vis. En of ze 'rustig komen checken' of de clown uithangen en voor de lol keihard (valt in de praktijk wel mee :')) tegen m'n hand zwemmen :@

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb nog ergens een foto staan met een "snoekje" van een meter. Heb hem hier niet tot mijn beschikking zit op mijn werk, maar ter illustratie:

[ afbeelding ]

Dit ben ik niet, maar vond deze op het net en is vergelijkbaar.
*doet vijf stappen naar achter, sluipt richting uitgang & gets the fok out* :@
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105787028
quote:
19s.gif Op maandag 19 december 2011 20:16 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

Heeft iemand trouwens ervaringen met www.aquariumnederland.nl ?

http://www.opgelichtopint(...)l?num=1315325755/230 :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*edit*

Nieuwe topicstarter opgelet!

Graag het nieuwe topic even hier vandaan halen.
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 19 december 2011 @ 20:25:52 #298
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_105787203
Messina, ik schrik ook altijd als er een vis tegen me aan zwemt :') Heel raar eigenlijk, want ik verwacht het gewoon niet.

Ook ben ik eens door een clownbotia gestoken door z'n oogdoorn toen ik met me planten bezig was :') En ja, dat voelde je wel.. Maargoed, dat is het beestje z'n afweermechanisme. (inmiddels zijn de clowns weg, want ze sloopte al m'n planten ;()
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_105787278
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:26 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Messina, ik schrik ook altijd als er een vis tegen me aan zwemt :') Heel raar eigenlijk, want ik verwacht het gewoon niet.

Ook ben ik eens door een clownbotia gestoken door z'n oogdoorn toen ik met me planten bezig was :') En ja, dat voelde je wel.. Maargoed, dat is het beestje z'n afweermechanisme. (inmiddels zijn de clowns weg, want ze sloopte al m'n planten ;()
Waren je clowns erg groot?
Ik schrok wel van dat plaatje met volwassen exemplaren !
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_105788099
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:24 schreef Messina het volgende:

[..]

http://www.opgelichtopint(...)l?num=1315325755/230 :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*edit*

Nieuwe topicstarter opgelet!

Graag het nieuwe topic even hier vandaan halen.
Bleh, gewoon opgelicht dus :N
Weer 22-, euro weg :(

De hobby om een aquarium te houden valt niet mee so far.
Vanaf nu houd ik me voor NIKS meer op internet te bestellen, maar gewoon alles bij het tuincentrum te halen !
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')