abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_104979012
We leven is een wereld waar alles in hokje geplaatst wordt... en het ene niet zonder het andere kan bestaan, Zoals dat je niet weet wat licht is zonder donker en warmte niet zonder kou onderscheiden zou kunnen worden.... En dan is een Eutopie een plek waar alles in harmonie met elkaar en zijn omgeving kan leven! Waar iedereen werkelijk zou kunnen doen wat ze Echt Willen!! Zonder dat het een conflict zou opleveren. hoe denken jullie hierover???

Gr Odin
Doe wat je Wilt zal de gehele Wet zijn!
pi_104979458
Als 2 personen beiden iets willen wat niet samengaat kan een utopie niet bestaan. Dus kan een utopie enkel bestaan als mensen samen kunnen leven of er maar 1 persoon is. Uit de geschiedenis blijkt het eerste onmogelijk. Het tweede zou mogelijk zijn. Echter als die persoon iets zou willen wat fysisch gezien onmogelijk is is er weer een probleem. Dus ik denk van niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Habork op 29-11-2011 19:47:19 ]
pi_104982834
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 19:30 schreef odin84 het volgende:
We leven is een wereld waar alles in hokje geplaatst wordt... en het ene niet zonder het andere kan bestaan, Zoals dat je niet weet wat licht is zonder donker en warmte niet zonder kou onderscheiden zou kunnen worden.... En dan is een Eutopie een plek waar alles in harmonie met elkaar en zijn omgeving kan leven! Waar iedereen werkelijk zou kunnen doen wat ze Echt Willen!! Zonder dat het een conflict zou opleveren. hoe denken jullie hierover???

Gr Odin
Een utopie geef ik best een kans, maar een eutopie... :N
pi_104984187
We wonen al in Eutopie.
Maar als je Utopie bedoelt, ben bang dat dat een utopie blijft.
pi_104984642
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 21:03 schreef Lavenderr het volgende:
We wonen al in Eutopie.
Maar als je Utopie bedoelt, ben bang dat dat een utopie blijft.
Ik dacht dat het Brutopia heette en een soort dystopie was..
pi_104984924
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 21:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik dacht dat het Brutopia heette en een soort dystopie was..
Oh ja, dat is waar ook. Bru en Dys :Y
  dinsdag 29 november 2011 @ 21:20:57 #7
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104985128
Alles wat je om je heen ziet is uit de menselijke geest ontsprongen, dus ik zou zeggen in theorie moet het mogelijk wezen TS. ;)
The truth was in here.
pi_104985156
Een utopie is toch per definitie niet mogelijk?
Lekker happen
pi_104985343
HIHI LOL van een ver-typ-ing uiteraard bedoel ik Utopie :D
Doe wat je Wilt zal de gehele Wet zijn!
pi_104985929
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 21:21 schreef -Datdus- het volgende:
Een utopie is toch per definitie niet mogelijk?
Dat klopt ;)
pi_104985963
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 21:24 schreef odin84 het volgende:
HIHI LOL van een ver-typ-ing uiteraard bedoel ik Utopie :D
Vraag je even aan een mod of die de TT voor je verandert. Doen ze vast wel :)
pi_105010206
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 19:30 schreef odin84 het volgende:Waar iedereen werkelijk zou kunnen doen wat ze Echt Willen!! Zonder dat het een conflict zou opleveren. hoe denken jullie hierover???

Gr Odin
Ik zou in dat geval je dochter van 19 willen verkrachten... Kijken of dat geen conflict oplevert. Natuurlijk gechargeerd, maar ik zie niet in hoe jouw idee ooit zou kunnen bestaan. Mensen verschillen per definitie in hun wensen, en de meeste wensen staan lijnrecht tegenover elkaar.
Zelfs in sekten, waar iedereen redelijk gelijk wordt gemaakt, met dezelfde wensen en behoeften zie je dat het niet werkt...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 1 december 2011 @ 09:05:39 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_105041401
Een utopie zou wat mij betreft een wereld zijn waar men gelukkig kan zijn zonder elkaar aan te tasten in hun persoonlijke vrijheid. Of het op het moment mogelijk is betwijfel ik op zich maar dat het uiteindelijk mogelijk is niet.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_105044736
Als je het wilt en er naar handelt kan het.
  donderdag 1 december 2011 @ 11:28:23 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_105045266
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 11:13 schreef Trippii het volgende:
Als je het wilt en er naar handelt kan het.
Als genoeg mensen het willen en ernaar handelen kan het inderdaad.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_105045362
quote:
14s.gif Op donderdag 1 december 2011 09:05 schreef jogy het volgende:
waar men gelukkig kan zijn zonder elkaar aan te tasten in hun persoonlijke vrijheid.
Dat is onmogelijk, hoe dan ook beïnvloedt jouw gedrag dat van een ander. Met andere woorden, een van jullie beide zal nooit 100% kunnen doen wat je wil, behalve in het zeer onwaarschijnlijke geval dat je echt alles, maar dan ook alles precies hetzelfde wil..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_105090686
Ik denk dat het mogelijk zou moeten zijn! als een ieder zijn inerlijke kern zou kennen en daarna zou leven zal er geen conflict zijn! Maar ik denk ook dat het op dit moment niet volledig zou kunnen bestaan. ik ben van mening dat als iedereen zijn "Werkelijke Wil" leeft en niet van ik wil die rooie porche ik wil het ik wil het!! Maar; dit is wat ik Wil bereiken in het het leven en ik zorg er voor dat ik in alle handelingen die ik doe de keuze maak die aansluit bij het bereiken van het Doel/ je Wil!

quote:
Ik zou in dat geval je dochter van 19 willen verkrachten... Kijken of dat geen conflict oplevert.
Deze gedachte komt voort uit een onderdrukt gevoel dat er volgens de maatschappij niet zou mogen zijn en gaat een eigen leven leiden. Dus manifesteert zich uiteindelijk in iets dat men ook niet accepteert en dus een conflict veroorzaakt. De Wil van de verkrachter is iets heel anders dan verkrachten, maar door de beperking van zijn gevoel (door maatschappelijk verantwoorde beperkingen) word hij "gedwongen" om zijn gevoelens te onderdrukken en wordt hij gevormd in iets wat hij niet is! Waren zijn gevoelens welkom geweest was hij misschien wel een van de beste beroepsdansers geworden van de wereld! Zo zie je maar dat die argumentatie nergens overgaat!

Ik denk dus als we vanaf onze geboorte in liefde en vrijheid onze gevoelens en handelen hierna zouden mogen laten zijn en ontwikkelen, dat dat zal leiden tot een wereld waar iig meer veel minder conflict zal zijn. En uiteindelijk zal leiden tot een Utopie!
Doe wat je Wilt zal de gehele Wet zijn!
  vrijdag 2 december 2011 @ 11:57:24 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_105090922
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 11:31 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dat is onmogelijk, hoe dan ook beïnvloedt jouw gedrag dat van een ander. Met andere woorden, een van jullie beide zal nooit 100% kunnen doen wat je wil, behalve in het zeer onwaarschijnlijke geval dat je echt alles, maar dan ook alles precies hetzelfde wil..
beinvloeding van gedrag hoeft geen aantasting zijn van je persoonlijke vrijheid. Ik kan jou gedag zeggen waarmee ik je beinvloed maar ik tast jouw persoonlijke vrijheid niet aan. Als ik iemand een donker steegje insleur om bruut in elkaar te beuken doe ik dat wel want op dat moment kan diegene geen kant op en heeft geen andere keuze dan het te ondergaan in het geval dat die persoon zwakker is dan mij. In dat geval domineer ik die persoon.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 2 december 2011 @ 11:59:53 #19
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_105091032
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_105092273
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 december 2011 11:57 schreef jogy het volgende:

[..]

beinvloeding van gedrag hoeft geen aantasting zijn van je persoonlijke vrijheid. Ik kan jou gedag zeggen waarmee ik je beinvloed maar ik tast jouw persoonlijke vrijheid niet aan. Als ik iemand een donker steegje insleur om bruut in elkaar te beuken doe ik dat wel want op dat moment kan diegene geen kant op en heeft geen andere keuze dan het te ondergaan in het geval dat die persoon zwakker is dan mij. In dat geval domineer ik die persoon.
Klopt, maar vanwege mijn baan ben ik vaak laat thuis en derhalve wil ik dus in de nacht mijn "normale" dingen doen, ook die dingen die redelijk lawaaiig zijn. Echter dat doe ik (natuurlijk) niet, vanwege de buren.
Dit is het meest simpele voorbeeld wat ik kan verzinnen waarin ik niet kan doen wat ik wil vanwege anderen en als ik het toch zou doen, kunnen de anderen niet doen wat zij willen (slapen bijvoorbeeld).

Samen leven is nu eenmaal compromissen sluiten en dus kan een (e)utopie zoals TS het stelt niet bestaan.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_105092526
Een utopie is per definitie hetgeen dat gewenst wordt, oftewel; wat hetgeen dat nu is moet vervangen. Dus nee, een utopie kan niet bestaan. Jouw utopie kan wel werkelijkheid worden, met als gevolg dat er geen sprake meer is van een utopie.
  Grootste baggeraar 2022 zondag 4 december 2011 @ 09:10:33 #22
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_105158152
Topic opgeschoond. Graag normaal discussieren en als je dat niet kunt blijf je maar weg. Het is hier geen SC en ook geen ONZ.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 4 december 2011 @ 09:19:36 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105158222
Jouw utopie kan wel bestaan, maar denk dat je er eenzaam bent. Andere mensen willen andere zaken, en dat zal nooit harmonisch zijn maar altijd compromis of onderdrukking.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Grootste baggeraar 2022 zondag 4 december 2011 @ 10:05:53 #24
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_105158686
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 09:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Jouw utopie kan wel bestaan, maar denk dat je er eenzaam bent. Andere mensen willen andere zaken, en dat zal nooit harmonisch zijn maar altijd compromis of onderdrukking.
Helemaal mee eens. Al ben ik er niet van overtuigd dat harmonie gebaseerd zou zijn op dezelfde dingen willen. In principe willen we allemaal dezelfde basisbehoeften, pas als je hoger op de Maslovpiramide komt gaan de wensen uiteenlopen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Moderator zondag 4 december 2011 @ 14:06:48 #25
249559 crew  Lavenderr
pi_105165125
Ik zet deze er toch nog even opnieuw op VD, was niet om te trollen.

en wat vinden jullie van deze man, heeft hij een punt?

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')