abonnement Unibet Coolblue
pi_106926851
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:52 schreef Maraca het volgende:
Heb ik ook nooit gedaan.. heeft ook geen zin. Misschien alleen bij externe verslaggeving, maar de rest is toch professional judgement van de docent ;)

Ben nu bezig met mijn eerste balanscontrole en moet zeggen dat al die theorie nu een beetje plaats begint te krijgen. O+
Nu pas? Wat heb je gedaan met je meewerkstage @ hbo? AA praktijk?

Welke posten doe je? Wat leuk is, is om een gehele jaarrekening zelfstandig te controleren ( denk aan bijv. Een kleine stichting)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 21:07:59 #202
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_106927658
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:54 schreef xminator het volgende:

[..]

Nu pas? Wat heb je gedaan met je meewerkstage @ hbo? AA praktijk?

Welke posten doe je? Wat leuk is, is om een gehele jaarrekening zelfstandig te controleren ( denk aan bijv. Een kleine stichting)
Ik ben eigenlijk te vroeg aan mijn meewerkstage begonnen. Zat toen nog maar een jaartje op de opleiding en helaas had ik een stageplaats die mij liever zag als hulpje dan als assistent-accountant. Heb dus veel van het archief gezien :') Maar het is sowieso anders als je je eigen klanten hebt waarbij je ook de interim hebt gedaan. Natuurlijk begon ik niet blanco aan de controle, maar je ziet veel meer verbanden. Die kun je misschien in theorie wel benoemen, maar als je het in de praktijk ziet is het toch anders. Zelfs de lijncontrole die je te pas en te onpas noemt is dan ineens veel tastbaarder.

Hoor van veel mensen dat ze graag kleinere ondernemingen willen controleren, maar ik zit nu bij een miljarenonderneming en ik leer daar -gevoelsmatig- meer dan bij mijn kleinere klanten. Juist omdat het zo groot en zo complex is is het echt heel tof want elke dag leer je daar iets nieuws. Op die klant heb ik denk ik zo'n 250 - 300 uur geschreven sinds september en doe mij nog maar een paar van zulke bedrijven _O_ Niks ten nadele van mijn kleine klanten. Daar ga ik ook graag naartoe :*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 21:09:35 #203
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_106927758
^ hopelijk is het een beetje leesbaar. Ben een beetje gaar na een werkdag van tig uur :') :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_106928051
En ik dan: enorm gaar na OAT en nu pas thuis. Zal morgen inhoudelijk op je berichtje reageren, nu even rusten :D
  dinsdag 17 januari 2012 @ 21:15:37 #205
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_106928122
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 21:14 schreef xminator het volgende:
En ik dan: enorm gaar na OAT en nu pas thuis. Zal morgen inhoudelijk op je berichtje reageren, nu even rusten :D
Tsssk. Als je straks werkt verlang je terug naar de tijd dat je de OAT moest maken.

niet echt. de controle in het echt doen is zoveel leuker :7

Welterusten alvast ;)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_106931649
Hallo allemaal ik ben caramba123,

Ik zit op dit moment in de propedeuse van de HBO- opleiding accountancy. Ik wil niet pronken met mijn cijfers of dergelijke, maar ik haal zonder moeite altijd rond de 8-9-10. Ik overweeg dus serieus om de overstap te maken naar Nyenrode om daar de opleiding accountancy in deeltijd te volgen. Dit omdat er geen andere WO- bachelor opleiding accountancy is en ik het huidige niveau eigenlijk veel te laag vind.

Nu heb ik vroeger ook een klas overgeslagen en ben ik dus pas 17 als ik aan het deeltijd traject zou beginnen(word 18 in december), ik vraag me dus onder andere af of ik hier dus niet iets te jong voor ben in de ogen van werkgevers en jullie.

Ook vraag ik me af wat de werkzaamheden van mij zullen zijn wanneer ik amper tot niks geleerd heb. Vervolgens wil ik ook graag weten of de combinatie werken/leren wel goed te doen is? Nu snap ik ook wel dat er een niveauverschil zal zijn en dat het werken ook wel zwaar zal zijn, maar houd ik dan wel nog gewoon tijd over voor te stappen enz.?

Ik hoop dat iemand hier mijn vragen wil/kan beantwoorden of mij een ander advies wilt geven,
Caramba
pi_106931841
Hallo caramba123, respect voor je cijfers. Heb je er al over nagedacht om de overstap te maken naar voltijd Accountancy op de Universiteit? Dan zou je 21/22 zijn als jij je Master binnen hebt, geen last meer van je master scriptie en nog steeds heel erg jong om de arbeidsmarkt te bestormen. 17 is inderdaad nog erg jong al worden mensen die vanaf het VWO komen met enige regelmaat aangenomen binnen de accountancy en om deeltijd te studeren. Onmogelijk lijkt het me dus niet.
pi_106932615
@ Oidipous

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb natuurlijk al onderzoek gedaan naar andere universitaire (voltijd) opleidingen die mij aanspraken, maar verder dan bedrijfseconomie en vervolgens master accountancy ben ik niet gekomen.

Ik ben het afgelopen jaar ook niet naar het atheneum gegaan omdat ik zeker wist dat ik de kant van accountancy of bedrijfseconomie op wilde, nu ik in de propedeuse zit en ik me nog meer heb verdiept in de werkzaamheden van een accountant en bedrijfseconoom ben ik erachter gekomen dat accountancy echt mijn beroep is.

Ik heb me overigens zojuist ingeschreven voor de open dag van Nyenrode.
pi_106932965
Waarom wil je per se op Nyenrode terecht komen dan? Ja, als je gaat werken en daarnaast gaat studeren zal je inderdaad daar terechtkomen. Met voltijd echter is er helemaal niets mee met de opleidingen die men in Tilburg en Rotterdam aanbieden. De route op die universiteiten is inderdaad vaak Bachelor Bedrijfseconomie - Master Accountancy. Dat is niet zo gek aangezien de stof voor 80% overeenkomen, enkel heeft de Accountant wat meer te maken met Controleleer en zit de Bedrijfseconoom wat meer in de Management Accounting. :)
pi_106933226
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:36 schreef caramba123 het volgende:
@ Oidipous

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb natuurlijk al onderzoek gedaan naar andere universitaire (voltijd) opleidingen die mij aanspraken, maar verder dan bedrijfseconomie en vervolgens master accountancy ben ik niet gekomen.

Ik ben het afgelopen jaar ook niet naar het atheneum gegaan omdat ik zeker wist dat ik de kant van accountancy of bedrijfseconomie op wilde, nu ik in de propedeuse zit en ik me nog meer heb verdiept in de werkzaamheden van een accountant en bedrijfseconoom ben ik erachter gekomen dat accountancy echt mijn beroep is.

Ik heb me overigens zojuist ingeschreven voor de open dag van Nyenrode.
Waarom niet eerst gewoon voltijd BE doen? Je bent 17 en kan over een paar jaar van gedachte veranderd zijn. BE is algemener en met BE kan je altijd nog AC doen. Met AC is het een stuk lastiger om nog BE te doen.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:49:18 #211
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_106933249
Caramba. Ik hoor van veel oud-junioren dat als ze het opnieuw zouden mogen doen ze eerst fulltime zouden studeren. Je hebt mooie cijfers, maar vergeet niet dat je pas in je 1e jaar zit. Dan is het niveau gewoon niet zo hoog. Dat komt nog wel. Maar als je naar de uni wilt, kijk dan ook naar een fulltime opleiding. :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_106933336
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:49 schreef Maraca het volgende:
Caramba. Ik hoor van veel oud-junioren dat als ze het opnieuw zouden mogen doen ze eerst fulltime zouden studeren. Je hebt mooie cijfers, maar vergeet niet dat je pas in je 1e jaar zit. Dan is het niveau gewoon niet zo hoog. Dat komt nog wel. Maar als je naar de uni wilt, kijk dan ook naar een fulltime opleiding. :)
Dat ook.. Ik stond een 8 gemiddeld voor de propedeuse, dat heb ik helaas niet vol kunnen houden. :'(
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:54:01 #213
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_106933482
Ik heb de eerste 2 jaar in 1 jaar gedaan. Zo weinig stelt dat voor. 3e en 4e jaar stelt al meer voor :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_106933827
@oidipous

Ik wil niet per s้ op Nyenrode terecht komen, ik weet op dit moment gewoon zeker dat accountancy mijn beroep is en dit eigenlijk (correct me if i'm wrong) de beste manier is om register accountant te worden. Het werken en studeren samen spreekt me aan het opdoen van werkervaring is wel handig, alleen ben ik bang dat dit te zwaar zal zijn of dat het me nu wel leuk lijkt, maar als ik dan dadelijk bezig ben ik het teveel vind en terug wil naar mijn hbo tijd.

De opleiding Bedrijfseconomie op de UvT of het afronden van accountancy op mijn huidige hbo instelling zie ik overigens ook nog als opties. Weet jij misschien iets meer over het aantal college uren van de opleiding Bedrijfseconomie op de UvT? Ik heb vaak gehoord dat het aantal college uren op universitaire economische studies heel erg weinig bedraagt. Nu vind ik het altijd wel leuk om naar school te komen en mijn tijd een beetje nuttig te besteden.

Welke opleidingen volg jij / heb jij eigenlijk gevolgd als ik vragen mag?
pi_106933938
@ maraca

Ik heb inderdaad ook gevraagd of ik de opleiding in 3 jaar kon volgen. Maar dit was me helaas als havo leerling niet gegunt.
pi_106934391
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 23:01 schreef caramba123 het volgende:
@oidipous

Ik wil niet per s้ op Nyenrode terecht komen, ik weet op dit moment gewoon zeker dat accountancy mijn beroep is en dit eigenlijk (correct me if i'm wrong) de beste manier is om register accountant te worden. Het werken en studeren samen spreekt me aan het opdoen van werkervaring is wel handig, alleen ben ik bang dat dit te zwaar zal zijn of dat het me nu wel leuk lijkt, maar als ik dan dadelijk bezig ben ik het teveel vind en terug wil naar mijn hbo tijd.

De opleiding Bedrijfseconomie op de UvT of het afronden van accountancy op mijn huidige hbo instelling zie ik overigens ook nog als opties. Weet jij misschien iets meer over het aantal college uren van de opleiding Bedrijfseconomie op de UvT? Ik heb vaak gehoord dat het aantal college uren op universitaire economische studies heel erg weinig bedraagt. Nu vind ik het altijd wel leuk om naar school te komen en mijn tijd een beetje nuttig te besteden.

Welke opleidingen volg jij / heb jij eigenlijk gevolgd als ik vragen mag?
Dat eerste is echt een misvatting. Op andere universiteiten zijn de opleidingen over het algemeen kwalitatief ook erg goed en zolang je de juiste bachelor kiest (bedrijfsecnomie, international business administration, informatiemangement met 2 additionele cursussen) word je toegelaten tot de master Accounting. Nyenrode staat wel bekend als d้ opleiding voor Accountants maar is vooral erg duur voor een voltijd student. Studeren en werken zal zeker zwaar zijn, het is niet aan te raden op zo'n jonge leeftijd.

Neem verder in ogenschouw dat je met een of twee cursussen meer tijdens je masterjaar een extra master kan afronden.

Ik studeer Master Accounting: Track RA op de UvT met als vooropleiding Bachelor HBO Accountancy en dat bevalt me goed. Wel is er veel overlap tussen de vakken controleer en administratie organisatie terwijl je verplicht bent om die te volgen in de Master. Ik raad je daarom ook aan om als je de stap naar de universiteit wil maken en je bent overtuigd dat je dit niveau hebt, nu al de stap te maken. Dat scheelt tijd en herhaling - hoewel dat laatste niet altijd slecht hoeft te zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Oidipous op 17-01-2012 23:24:45 ]
pi_106936000
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 23:15 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Dat eerste is echt een misvatting. Op andere universiteiten zijn de opleidingen over het algemeen kwalitatief ook erg goed en zolang je de juiste bachelor kiest (bedrijfsecnomie, international business administration, informatiemangement met 2 additionele cursussen) word je toegelaten tot de master Accounting. Nyenrode staat wel bekend als d้ opleiding voor Accountants maar is vooral erg duur voor een voltijd student. Studeren en werken zal zeker zwaar zijn, het is niet aan te raden op zo'n jonge leeftijd.

Neem verder in ogenschouw dat je met een of twee cursussen meer tijdens je masterjaar een extra master kan afronden.

Ik studeer Master Accounting: Track RA op de UvT met als vooropleiding Bachelor HBO Accountancy en dat bevalt me goed. Wel is er veel overlap tussen de vakken controleer en administratie organisatie terwijl je verplicht bent om die te volgen in de Master. Ik raad je daarom ook aan om als je de stap naar de universiteit wil maken en je bent overtuigd dat je dit niveau hebt, nu al de stap te maken. Dat scheelt tijd en herhaling - hoewel dat laatste niet altijd slecht hoeft te zijn.
Kwalitatief zullen deze inderdaad hetzelfde zijn, het fijne aan nyenrode vind ik dan wel zeker na de hbo opleiding het deeltijd studeren (3,5 jaar nominaal).

Hoezo scheelt het tijd om nu naar de uni te gaan? Na bsc Bedrijfseconomie ben je nog een jaar bezig met master en vervolgens moet je toch nog 3 jaar praktijk ervaring hebben wat toch neerkomt op (1+3+1+3) 8 jaar nominaal tov hbo accountancy-nyenrode accountancy (4+3,5) nominaal. Niet dat ik perse snel wil klaar zijn nu duaal studeren zou nominaal op 8,5 jaar uitkomen maar ik wil weten of dit inderdaad zo zit.

Het niveau zal best aardig omhoog gaan, maar dit heb ik me al zo lang laten vertellen (sinds de brugklas) dat ik hier eigenlijk (kan arrogantie zijn) niet meer in geloof. Zeker als ook nog je mentor je verteld dat ze nog nooit zon goede punten had gezien krijg je het
gevoel dat de opleiding een grap is.


Ik vind het overigens heel fijn dat jullie me helpen:)

[ Bericht 0% gewijzigd door caramba123 op 18-01-2012 00:06:13 ]
pi_106940189
Duaal studeren vanaf je 18de betekent dat je weinig vrije tijd hebt he, werken kan nog in jouw geval wel tot je 70ste. Ik zou zeggen, geniet eerst van je studententijd en ga dus fulltime studeren met een bijbaantje erbij. Of je moet al zo serieus in het leven staan dat je je niet interesseert in uitgaan, lol hebben, meiden versieren en bier drinken, dan moet je inderdaad vooral deeltijd gaan doen, maar je mist wel wat. Aan de andere kant doe je met deeltijd veel meer ervaring op, het heeft zo zijn voor- en nadelen vind ik persoonlijk. Maak de afweging die het beste bij jouw past!

Nyenrode is echt niet per definitie beter, ik heb wel eens verhalen van docenten gehoord van mijn HBO school dat zij bijv. de RUG preferen boven Nyenrode ( qua niveau )
  woensdag 18 januari 2012 @ 08:58:39 #219
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_106940460
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 23:03 schreef caramba123 het volgende:
@ maraca

Ik heb inderdaad ook gevraagd of ik de opleiding in 3 jaar kon volgen. Maar dit was me helaas als havo leerling niet gegunt.
Nee, dat vind ik ook niet raar. :P Ik kreeg het trouwens zelf aangeboden samen met 3 anderen (25 mensen hadden interesse getoond). Maar 2 (incl. mezelf) is het gelukt om het ook daadwerkelijk in 3 jaar afgerond waarvan ik AC deed en de ander BE. Onderschat het ook niet want het is best pittig. Ze droppen je in het 2e jaar en dan is het "succes ^O^ ". Het was hard werken om een jaar achterstand in te halen. Ik had een volledige mbo opleiding achter de rug en had aangetoond te beschikken over hbo competenties door een half jaar opdrachten te maken voor de hogeschool. Deed dat omdat ik wilde kijken of ik hbo niveau aankon en of ik het leuk vond. En toen deden ze mij dit aanbod O+

De combinatie werken + studeren is wel fijn, maar de vraag is of je dat moet doen op jouw leeftijd. Persoonlijk denk ik van niet. Het is een zwaar traject en vergeet niet dat je ook groeit binnen de organisatie. Sprak onlangs een junior en die werkt nu 6 jaar bij een Big4 kantoor en is qua studie nu even ver als ik en ik ben in september begonnen. Ik ben dus nog een echte assistent en mijn werkzaamheden vallen dus nog wel mee waardoor ik nog tijd heb om te studeren. Zij is al ervaren en heeft het dus vele malen drukker dan ik. En dan volg je dezelfde vakken. Ja, zij heeft meer ervaring dan ik, maar die ervaring komt echt wel. Ze gaf ook aan dat als ze dit van te voren had geweten ze eerst fulltime zou studeren. En zo hoor ik meer verhalen.

Toen ik 16 was had ik mijn eerste gesprek bij een Big4 kantoor (geen sollicitatiegesprek hoor, wilde gewoon meer informatie) en toen gaf ik ook aan dat ik het traject mbo -> hbo p -> uni wilde volgen. "Waarom in vredesnaam?" was hun reactie. Ze raadde me enorm aan om fulltime BE te gaan studeren en moest dan nog maar eens terugkomen. Eigenwijs als ik ben ben ik AC gaan studeren (hun reden daarvoor was dat BE breder was dus mocht ik mij bedenken dan zat ik niet vast aan AC en kon ik me breder ori๋nteren). Maar net zoals jij wist ik dat dit het beroep voor mij is (7 jaar later sta ik hier nog steeds 100% achter en werk ik inmiddels bij datzelfde Big4 kantoor) dus werd het AC.

Kijk, ik snap je enthousiasme, maar je kunt beter een fulltime master of hbo opleiding gaan volgen. Voor je eigen ontwikkeling is het goed en je hebt een goede basis voor wanneer je gaat werken en echt, de ervaring komt vanzelf wel. En zoals we al eerder aangaven: mooi dat je zulke goede cijfers haalt in je 1e jaar en je enthousiasme voor het vak is top. ^O^ Maar nogmaals: je zit pas in je 1e jaar en dan ook nog eens een paar maanden. Mijn docent zei altijd: een goede student haalt de opleiding in 5 jaar en een uitmuntende student in 4 jaar. Kortom: kijk het nog even aan: je kunt nog altijd overstappen naar de uni. ;)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_106944011
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 08:58 schreef Maraca het volgende:

[..]

Nee, dat vind ik ook niet raar. :P Ik kreeg het trouwens zelf aangeboden samen met 3 anderen (25 mensen hadden interesse getoond). Maar 2 (incl. mezelf) is het gelukt om het ook daadwerkelijk in 3 jaar afgerond waarvan ik AC deed en de ander BE. Onderschat het ook niet want het is best pittig. Ze droppen je in het 2e jaar en dan is het "succes ^O^ ". Het was hard werken om een jaar achterstand in te halen. Ik had een volledige mbo opleiding achter de rug en had aangetoond te beschikken over hbo competenties door een half jaar opdrachten te maken voor de hogeschool. Deed dat omdat ik wilde kijken of ik hbo niveau aankon en of ik het leuk vond. En toen deden ze mij dit aanbod O+

De combinatie werken + studeren is wel fijn, maar de vraag is of je dat moet doen op jouw leeftijd. Persoonlijk denk ik van niet. Het is een zwaar traject en vergeet niet dat je ook groeit binnen de organisatie. Sprak onlangs een junior en die werkt nu 6 jaar bij een Big4 kantoor en is qua studie nu even ver als ik en ik ben in september begonnen. Ik ben dus nog een echte assistent en mijn werkzaamheden vallen dus nog wel mee waardoor ik nog tijd heb om te studeren. Zij is al ervaren en heeft het dus vele malen drukker dan ik. En dan volg je dezelfde vakken. Ja, zij heeft meer ervaring dan ik, maar die ervaring komt echt wel. Ze gaf ook aan dat als ze dit van te voren had geweten ze eerst fulltime zou studeren. En zo hoor ik meer verhalen.

Toen ik 16 was had ik mijn eerste gesprek bij een Big4 kantoor (geen sollicitatiegesprek hoor, wilde gewoon meer informatie) en toen gaf ik ook aan dat ik het traject mbo -> hbo p -> uni wilde volgen. "Waarom in vredesnaam?" was hun reactie. Ze raadde me enorm aan om fulltime BE te gaan studeren en moest dan nog maar eens terugkomen. Eigenwijs als ik ben ben ik AC gaan studeren (hun reden daarvoor was dat BE breder was dus mocht ik mij bedenken dan zat ik niet vast aan AC en kon ik me breder ori๋nteren). Maar net zoals jij wist ik dat dit het beroep voor mij is (7 jaar later sta ik hier nog steeds 100% achter en werk ik inmiddels bij datzelfde Big4 kantoor) dus werd het AC.

Kijk, ik snap je enthousiasme, maar je kunt beter een fulltime master of hbo opleiding gaan volgen. Voor je eigen ontwikkeling is het goed en je hebt een goede basis voor wanneer je gaat werken en echt, de ervaring komt vanzelf wel. En zoals we al eerder aangaven: mooi dat je zulke goede cijfers haalt in je 1e jaar en je enthousiasme voor het vak is top. ^O^ Maar nogmaals: je zit pas in je 1e jaar en dan ook nog eens een paar maanden. Mijn docent zei altijd: een goede student haalt de opleiding in 5 jaar en een uitmuntende student in 4 jaar. Kortom: kijk het nog even aan: je kunt nog altijd overstappen naar de uni. ;)
Bedankt voor je reactie! Heb er echt iets aan, ik blijf me echter wel nog even orienteren voor mijn keuze voor volgend jaar. Eigenwijs als ik ben ga ik toch naar de opendag van nyenrode, zet ik ook de open dag van UvT in mijn agenda en probeer ik een gesprek met een kantoor te regelen. Zojuist weer een 9,6 terug gekregen wat me weer aan het twijfelen brengt. Misschien word het het volgende kwartaal wel zwaarder.
  woensdag 18 januari 2012 @ 15:23:56 #221
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_106951905
Graag gedaan :) En absoluut naar de open dag van Nyenrode gaan! Het kan nooit kwaad. Waarschijnlijk zul je dit jaar en volgend jaar in de stroom van 8-9-10 blijven zitten. Je moet je namelijk voorstellen dat iedereen vanaf 0 moet beginnen en dan is het echt basis. Wat je trouwens wel zou kunnen overwegen (dit heb ik ook serieus overwogen) is om fiscaal ernaast te studeren. Dan zullen je cijfers voor AC wel dalen, maar kun je afstuderen met 2 HBO opleidingen.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_106961441
@ maraca
Natuurlijk moet iedereen van 0 beginnen, maar ik heb ook geen mbo administrateur of iets dergelijks gevolgd voordat ik aan deze opleiding begon en ben dus ook gewoon vanaf 0 begonnen. En als ik nu 90% van mijn medestudenten moeite zie hebben met relatief simpele opgaven naar mijn inzien, vraag ik me af of de hbo instelling het opleidingsniveau wel zo erg kan opschroeven?

Dat is zeker iets waar ik me ook nog in kan verdiepen ja, al wordt de opleiding dan al een stuk duurder. 2x boeken en moet je dan niet 2x collegegeld betalen?
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:46:16 #223
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_106961745
Nee, daarom denk ik ook dat je een tweede studie erbij zou kunnen doen ;). Je bent namelijk goed! En om het nog een beetje leuk voor jezelf te maken zou je dus een 2e studie erbij kunnen doen. En dan is fiscaal de beste opleiding die je ernaast zou kunnen doen. Je hebt dan wel 2x boeken, maar veel boeken gebruik je ook bij AC dus het aantal extra boeken zal meevallen. Bij mij was fiscaal, bedrijfseconomie en accountancy de eerste 2 jaar gelijk aan elkaar en pas in de derde ging je je 'specialiseren'. Is dat bij jullie ook zo? Collegegeld betaal je maar 1x dus wat dat betreft betaal je niks extra's. Beste is nog: lukt het niet of vind je het niks dan kun je er zo mee stoppen en maak je AC af :)

Kun je het je voorstellen? O+ Dan studeer je af met 2 HBO opleidingen en ga dan maar eens solliciteren bij een Big4 kantoor (of een ander kantoor, waar je hart ook maar ligt). Je steekt met kop en staart boven de andere sollicitanten uit. En dat ga je nodig hebben in deze tijd want ook accountantskantoren voelen de crisis (wat een logisch gevolg is).
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_106963636
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:46 schreef Maraca het volgende:
Kun je het je voorstellen? O+ Dan studeer je af met 2 HBO opleidingen en ga dan maar eens solliciteren bij een Big4 kantoor (of een ander kantoor, waar je hart ook maar ligt). Je steekt met kop en staart boven de andere sollicitanten uit. En dat ga je nodig hebben in deze tijd want ook accountantskantoren voelen de crisis (wat een logisch gevolg is).
Je kan ook beginnen aan je bedrijfseconomie bachelor op de universiteit en daarna een tweede master halen door maar twee cursussen erbij te doen. Dat zou n๓g ambitieuzer zijn. :P
pi_106964285
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:46 schreef Maraca het volgende:
Nee, daarom denk ik ook dat je een tweede studie erbij zou kunnen doen ;). Je bent namelijk goed! En om het nog een beetje leuk voor jezelf te maken zou je dus een 2e studie erbij kunnen doen. En dan is fiscaal de beste opleiding die je ernaast zou kunnen doen. Je hebt dan wel 2x boeken, maar veel boeken gebruik je ook bij AC dus het aantal extra boeken zal meevallen. Bij mij was fiscaal, bedrijfseconomie en accountancy de eerste 2 jaar gelijk aan elkaar en pas in de derde ging je je 'specialiseren'. Is dat bij jullie ook zo? Collegegeld betaal je maar 1x dus wat dat betreft betaal je niks extra's. Beste is nog: lukt het niet of vind je het niks dan kun je er zo mee stoppen en maak je AC af :)

Kun je het je voorstellen? O+ Dan studeer je af met 2 HBO opleidingen en ga dan maar eens solliciteren bij een Big4 kantoor (of een ander kantoor, waar je hart ook maar ligt). Je steekt met kop en staart boven de andere sollicitanten uit. En dat ga je nodig hebben in deze tijd want ook accountantskantoren voelen de crisis (wat een logisch gevolg is).
Op het Saxion lijkt me het wel lastig om fiscaal ernaast te doen. FE'ers moeten namelijk het hele derde jaar stage lopen.

Het kan natuurlijk zijn dat ze een uitzonderingen maken voor ambitieuze studenten. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')