Samenvatting: verkoper vertelt mij dat ik product mag terugbrengen als ik er ontevreden mee ben, klantenservice weigert vervolgens het product terug te nemen.quote:De nieuwe retourtermijn is overigens voor zowel online als offline bestellingen in een fysieke winkel.
Al jaren trouw als het op hardware aankomt?quote:Op maandag 28 november 2011 17:32 schreef SanderH86 het volgende:
... Ik voel me flink genaaid, door een winkel die ik al jarenlang trouw ben als het op hardware aan komt.
...
beter als menig ander bedrijfquote:
Wettelijjk gezien hebben we hier een nieuwe wet die de oude nederlandse vervangt als ge de link had gelezen.quote:Op maandag 28 november 2011 17:52 schreef Kandijfijn het volgende:
Wettelijk gezien heeft TS niet echt een poot om op te staan omdat het gewoon een koop is niet besteld op afstand zoals hier al een paar keer vermeld.
Misschien heeft TS de medewerker verkeerd begrepen en kon hij alleen ruilen indien er een defect was.quote:Op maandag 28 november 2011 17:52 schreef Kandijfijn het volgende:
Wettelijk gezien heeft TS niet echt een poot om op te staan omdat het gewoon een koop is niet besteld op afstand zoals hier al een paar keer vermeld.
Maar als de verkoper hem gewoon toezegt: Ja, U mag hem gewoon terugbrengen als dit (d)effect zich voordoet. Dat is toch gewoon een concrete afspraak? Waar hij rechten uit kan halen?
*Enig nadeel lijkt me, bewijs het maar eens.
en als jij de link had gelezen had je deze reactie niet hoeven te plaatsen aangezien het niets toevoegt (de wet gaat immers over kopen op afstand)quote:Op maandag 28 november 2011 17:53 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Wettelijjk gezien hebben we hier een nieuwe wet die de oude nederlandse vervangt als ge de link had gelezen.
quote:Op maandag 28 november 2011 17:53 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Wettelijjk gezien hebben we hier een nieuwe wet die de oude nederlandse vervangt als ge de link had gelezen.
TS had een onderzoeksplicht in de winkel. Daarom is de wet koop op AFSTAND niet van toepassingquote:De nieuwe regels houden in dat consumenten binnen Europa goederen die ze gekocht hebben op afstand of niet hebben kunnen zien voor ze de koop afsloten, binnen 14 dagen mogen retourneren ongeacht de reden. De verkoper is dan verplicht het volledige aankoopbedrag terug te geven.
En als gij de link had gelezen, dan staat daar nog steeds met koeieletters dat het om Koop op Afstand gaat.quote:Op maandag 28 november 2011 17:53 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Wettelijjk gezien hebben we hier een nieuwe wet die de oude nederlandse vervangt als ge de link had gelezen.
Zoals ik de nieuwe wet heb begrepen gaat het over een bestelling in een fysieke winkel, niet over een koop in een winkel.quote:Op maandag 28 november 2011 17:53 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Wettelijjk gezien hebben we hier een nieuwe wet die de oude nederlandse vervangt als ge de link had gelezen.
-weg- heeft meerdere spullen uitgestalt staan en daarbij komt dat TS het product in handen krijgt, dit is op geen enkele manier koop op afstand (je hebt het product in je handen!)quote:Op maandag 28 november 2011 18:14 schreef Fe2O3 het volgende:
De manier van verkopen is niet zoals je bij bijv. de mediamarkt wat koopt hoor.
Voor wie niet bekend is. Je trekt een nummertje (drukke klerezooi altijd), als die voorbij komt ga je naar een balie, en daar geef je je NAW en dan je zegt ik wil artikel X, dan komt dat weer later van een lopende band bij een andere balie waar je betaald.
Je kan het artikel dus niet zien of bekijken voor je het koopt, behalve op de alternate website en een beperkte selectie in de winkel waar zeker niet alle (misschien 2 of 3%? ) artikelen uitgestald staan.
Gezien de strekking van de wet koop op afstand, of niet hebben kunnen zien voor ze de koop afsloten vind ik dat TS hier wel gelijk heeft. Je kan de monitor ook niet daar meteen aansluiten voor je hem betaald. Echter is gelijk hebben en krijgen, zeker bij die opgeschoten 'ik ben belangrijk' pubers bij die klantenservice balie daar. In een civile procedure wint TS mogelijk, maarja, kosten - baten plaatje.
Een gepeperde, goed onderbouwde email, naar de juiste persoon binnen het management van de lokale vestiging kan hier mogelijk nog wel wat betekenen. En dan niet meteen met de politie of advocaten gaan dreigen
Probleem van TS is mogelijk een brakke CCFL, misschien dat langer aanstaan het probleem verminderd, of juist verergerd. In het ene geval is da mooi, het andere kan je natuurlijk garantie claimen.
Het gaat hier ook niet om kopen op afstand, maar het stukje 'iets kopen zonder het te kunnen zien' das ook kopen of afstand. En zit in de zelfde wet.quote:Op maandag 28 november 2011 18:16 schreef mschol het volgende:
[..]
-weg- heeft meerdere spullen uitgestalt staan en daarbij komt dat TS het product in handen krijgt, dit is op geen enkele manier koop op afstand (je hebt het product in je handen!)
en dan zit je, voor de wet dus, niet in een koop op afstand situatie... het gaat erom dat jij het product direct, fysiek koopt. hoe dit verder is opgezet maakt niet uit..quote:Op maandag 28 november 2011 18:19 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Het gaat hier ook niet om kopen op afstand, maar het stukje 'iets kopen zonder het te kunnen zien' das ook kopen of afstand. En zit in de zelfde wet.
Er hoeft niet per sé een DHL of andere bezorger tussen te zitten. En dat er 10 andere monitoren uitgestald staan heeft TS natuurlijk geen kut aan als hij er een koopt die er niet staat.
Waarom gaat de wet dan niet op in dit geval? Er staat duidelijk 'ook voor offline fysieke bestellingen', wat in dit geval toch van toepassing is? Of je het nou een kwartier later kunt meenemen of 2 dagen later mag niks uitmaken lijkt mij.quote:Op maandag 28 november 2011 18:22 schreef mschol het volgende:
[..]
en dan zit je, voor de wet dus, niet in een koop op afstand situatie... het gaat erom dat jij het product direct, fysiek koopt. hoe dit verder is opgezet maakt niet uit..
je koopt een product fysiek in de winkel die je direct zelf meeneemt.. daar kan je nooit een koop op afstand van maken omdat je hem niet kan uitproberen... (dan zou -elke- winkel, met -elk- product dat niet uitgestald staat een probleem hebben, dat gaat natuurlijk nooit gebeuren...
Volgens mij is die wet nog niet geïmplementeerd, je valt dus terug op de 'oude' wet koop op afstand (waar deze koop dus niet onder valt).quote:Op maandag 28 november 2011 18:24 schreef SanderH86 het volgende:
[..]
Waarom gaat de wet dan niet op in dit geval? Er staat duidelijk 'ook voor offline fysieke bestellingen', wat in dit geval toch van toepassing is?
ik ga ervanuit dat een offline bestelling het volgnde inhoudt:quote:Op maandag 28 november 2011 18:24 schreef SanderH86 het volgende:
[..]
Waarom gaat de wet dan niet op in dit geval? Er staat duidelijk 'ook voor offline fysieke bestellingen', wat in dit geval toch van toepassing is? Of je het nou een kwartier later kunt meenemen of 2 dagen later mag niks uitmaken lijkt mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |