Waarom niet Costa Rica? Voor mij het mooiste land van M-A!quote:Op zondag 27 november 2011 22:48 schreef mmm88 het volgende:
Ik ben 23 en ben van plan aankomende zomer (2012) 6 weken te gaan backpacken in Midden Amerika.
Nu zit ik met een probleem: een aantal landen die ik wil bezoeken staan momenteel negatief in het nieuws (o.a Panama en Guatemala). Dit heeft me wel doen schrikken.
Daarbij is het feit dat ik een jonge meid ben ook niet echt een voordeel bij een backpack-reis alleen door deze landen.
Heel graag wil ik Belize, Guatemala, El Salvador en Panama doorreizen, maar wellicht moet ik voor andere landen kiezen binnen Midden Amerika.
Ik wil heel graag horen hoe (female single) backpackers de bovenstaande landen hebben ervaren en alle (recente) ervaringen, adviezen en tips meenemen!
In Panama-stad geen waarschuwingen gekregen en we hebben best wat door de oude (en de hele oude) stad heengedwaald. Dat voelde helemaal veilig. In Guatemala-stad werden we wel door een taxi chauffeur gewaarschuwd voor bepaalde delen, maar ook daar zonder problemen door het centrum gedwaald.quote:Op donderdag 1 december 2011 15:10 schreef WimTol het volgende:
Ben geland in Managua maar heb daar weinig gezien. Hotelmensen en taxichauffeurs zeiden wel dat het gevaarlijk was, maar ik moest er toch niet zijn. In Panama-stad zijn we in het oude gedeelte door een local aangesproken met een advies daar niet te lopen. Zou gevaarlijk zijn voor blanken. We merkten er niets van, maar hebben toch maar een taxi gepakt die hetzelfde ei over dat gedeelte van de stad.
Weet niet hoe het voor vrouwen is, maar ik heb me niet onveilig gevoeld. Soms even goed uitkijken welke delen van een stad je wel en niet bezoekt.
Panajachel is juist veilig rond Atitlan volgens BUZA, maar de rest van de omgeving zou minder veilig zijn. De directe omgeving van het meer was prachtig met grote villas en lieve dorpjes. We werden ook door niemand gewaarschuwd trouwens. Het gevaarlijkste van Guatemala was Pacaya die 2 weken nadat wij er waren uitbarste. Ik heb een foto waar een brok gloeiende lava van hoger dan ik langs me heen komt drijven.quote:Op zaterdag 3 december 2011 22:09 schreef attamottamotta het volgende:
het meer van Panajachel bezocht ondanks BUZA advies (de locals keken mij heel raar aan toen ik vroeg of het veilig was) en door Guatemala stad gereisd (veilige wijken). Ik zou echter niet alleen reizen als je geen fatsoenlijk Spaans kunt. ik ben met mijn vriendin geweest en ons Spaans beperkte zich tot toeristisch gehaktballenspaans, maar we hebben ons prima kunnen redden!
Opzich een goed plan, maar Antigua is wel de duurste locatie om dat te doenquote:Op zondag 4 december 2011 13:31 schreef mmm88 het volgende:
Mijn plan is om eerst een talencursus in Antigua, Guatemala, te gaan doen en mijn reis dan te vervolgen naar Belize en Panama.
Goeie tip! Ik moet sowieso nog even in de lonely planet opzoeken welke taalscholen er überhaupt zijn en prijzen vergelijken e.d.quote:Opzich een goed plan, maar Antigua is wel de duurste locatie om dat te doen
Als je bijvoorbeeld naar Quetzaltenango gaat ben je veel goedkoper uit, en is net zo leuk.
Ik heb nog wel wat lokale (Nederlandse) contacten daar, als je wil kan ik die wel naar je doorsturen
Ik stuur je zo even een PMquote:Op zondag 4 december 2011 13:46 schreef mmm88 het volgende:
Contacten zijn altijd welkom, super! Ik neem aan dat dit mensen zijn die daar voor langere tijd verblijven? Altijd fijn voor any kind of advise...en ook nog eens in eigen taal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |