abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 27 november 2011 @ 21:35:54 #1
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_104897918

© donroyco

Waar is dit topic voor bedoeld? :?

Hulp bij het zoeken naar de uitvoerende(n) en/of titel van een bepaald nummer, tabs, songteksten, etc...

Dit topic is een uitbreiding van de succesvolle 'Help, ik zoek een artiest/nummer!'- reeks.

Tips:

• Als het een recent nummer betreft, blader eerst het topic (evt. de vorige ook) even door, je hebt kans dat iemand anders de vraag al heeft gesteld.
• Als je een nummer zoekt uit een reclame, kijk dan eerst even op Ster.nl, of een van de andere sites in het onderstaand overzicht.
• Als je een nummer zoekt uit een film/tv-serie, kijk dan eerst bij de info over die film/tv-serie op IMDb
• Als je de muziek zoekt van een filmpje op YouTube, kijk dan eerst eens door de comments bij het filmpje.
• Heb je een stukje tekst uit een nummer?
Ga dan naar Google en zoek op: lyrics "jouw stukje tekst" (vergeet de aanhalingstekens niet)
• Heb je een request geplaatst, post dan niet binnen een dag opnieuw hetzelfde verzoek, dat voorkomt ergernissen..
• Heb je een request geplaatst, en heb je daarna zelf al het nummer gevonden, schroom dan niet om nog even het nummer te vermelden, dit kan natuurlijk helpen met toekomstige vragen!
• Heb je een request geplaatst, en is het juiste antwoord gegeven, laat het even weten, toch leuk om te horen of we het goed hebben/hadden!
• Wanneer je op een request reageert, quote de betreffende post dan aub. Dan is duidelijk op wiens vraag je reageert, wat de algemene overzichtelijkheid bevordert.
• Gebruik voor het uploaden van samples sites als zippyshare.com, zodat samples direct beluisterd kunnen worden en niet eerst gedownload hoeven te worden, na het uitzitten van die fantastische wachttijden.

Handige links:

Midomi
Musipedia Whistle
Tunatic
Muziek van de reclame
Adformatie Campagnes
Muziek in de reclame (nieuw!)
Commercials (nieuw!)
Melodycatcher (nieuw!)
Met dank aan Baggeruser, Deetch, Noodly, RacerDKB & willem888 voor de bijdragen *O*

Waar is dit topic niet voor bedoeld? :N

• Warez-requests (wie heeft dat-en-dat nummer voor mij op mp3?)
• 'Algemene vragen' (wie kent er nog meer nummers zoals het Wilhelmus?), maar je staat natuurlijk vrij om daar zelf een topic over te openen.
• Hoe goed bedoeld ook, het is niet de bedoeling dat je nummers (in mp3-vorm bijvoorbeeld) aanbiedt als je weet welk nummer er gezocht wordt.

Vorige topics (2010): #277 - #278 - #279 - #280 - #281 - #282 - #283 - #284 - #285

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Een lief modje zal hem weer sticky maken.

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco

Game on!
  zondag 27 november 2011 @ 21:45:30 #2
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_104898604
Ik zoek de naam van een zanger. Deze zanger is een donkerzwart langharige blanke man. Het oogt alsof hij heel spastisch zingt.
Hij zingt een beetje in de stijl van leonard cohen.

Nick Cave, misschien?
Nee is niet Nick Cave. Het is een beetje een klein dikkertje waar je in eerste instantie nooit van zou zeggen dat hij zo passievol zou kunnen zingen.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_104898831
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 21:45 schreef davako het volgende:
Ik zoek de naam van een zanger. Deze zanger is een donkerzwart langharige blanke man. Het oogt alsof hij heel spastisch zingt.
Hij zingt een beetje in de stijl van leonard cohen.

Nick Cave, misschien?
Nee is niet Nick Cave. Het is een beetje een klein dikkertje waar je in eerste instantie nooit van zou zeggen dat hij zo passievol zou kunnen zingen.
Antony Hegarty? Van Antony and the Johnsons wellicht?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  zondag 27 november 2011 @ 22:03:41 #4
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_104899688
quote:
7s.gif Op zondag 27 november 2011 21:48 schreef Seam het volgende:

[..]

Antony Hegarty? Van Antony and the Johnsons wellicht?
Dat is hem!

_O_ _O_ _O_ Antony Hegarty. Wat een artiest!!
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_104899756
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:03 schreef davako het volgende:

[..]

Dat is hem!

_O_ _O_ _O_ Antony Hegarty. Wat een artiest!!
Geen probleem :P Indrukwekkende persoon en zanger inderdaad.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_104902735
Je hebt zo'n clip waarin mensen een hoofd bij hun kruis hebben en dan gaan die hoofden zoenen en zo en in het nummer komen ook wolven geluiden voor.

Hoe heet dat nummer?
pi_104903502
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:46 schreef Dimens het volgende:
Je hebt zo'n clip waarin mensen een hoofd bij hun kruis hebben en dan gaan die hoofden zoenen en zo en in het nummer komen ook wolven geluiden voor.

Hoe heet dat nummer?
pi_104903745
quote:
/\

Baasnummer
Ja nee
  zondag 27 november 2011 @ 23:20:56 #10
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_104904845
Even meenemen naar het nieuwe topic:
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 13:22 schreef NouMooiNiet het volgende:
http://static.radio538.net/dept/player/

Gisteravond 538 Dance Department..
Even klikken bij 2100-2200 uur en dan bij minuut 30.30 begint een nummer met de tekst Body.. Soul.. Het duurt tot 35.30.
(even wachten tot dat ie geladen is, dan kun je scrollen).

Iemand die weet welke plaat dit is?

:*
quote:
6s.gif Op zondag 27 november 2011 16:29 schreef Jerkmaine het volgende:

[..]

DD staat vaak voor nieuwe muziek. Heb je hieraan misschien iets? :)
Nee helaas staat het niet op de playlist, de plaat werd gedraaid tijdens de set van Kraak & Smaak..
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_104904872
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 23:04 schreef Dimens het volgende:

[..]

Dank u _O_
Graag gedaan.
  maandag 28 november 2011 @ 00:53:19 #12
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_104908496
quote:
10s.gif Op zondag 27 november 2011 13:36 schreef WAHRHEIT het volgende:

[..]

Hoop dat ze reageren :@
Tot nu toe niet :P
AJAX PAKT 30e LANDSTITEL ✯✯✯
______________________________________________________________________________
Op woensdag 30 maart 2011 00:16 schreef Flippiee het volgende:
CREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEG :*
pi_104913285
Ik ben op zoek naar een nummer, wat komt ergens van 1990 tot 2000 denk ik.

Het was een dance/trance achtige plaat, met een videoclip waar een hele grote boom ergens in een grote groene vlakte in voor kwam... Dat is eigenlijk het enige wat ik nog weet, hoop dat iemand weet welke ik bedoel.
  maandag 28 november 2011 @ 10:42:46 #14
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_104914269
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 09:59 schreef SolidArt het volgende:
Ik ben op zoek naar een nummer, wat komt ergens van 1990 tot 2000 denk ik.

Het was een dance/trance achtige plaat, met een videoclip waar een hele grote boom ergens in een grote groene vlakte in voor kwam... Dat is eigenlijk het enige wat ik nog weet, hoop dat iemand weet welke ik bedoel.
The Sound of Violence van Cassius misschien?
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_104914387
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 10:42 schreef davako het volgende:

[..]

The Sound of Violence van Cassius misschien?
Bedankt voor je hulp, maar het is hem helaas niet.. denk wel dat het ongeveer dezelfde tijd was, het was volgens mij een boom die veel bladeren verloor, of misschien dat er zelfs wel meerdere seizoenen waren.... Het zit echt nog vaag in m'n hoofd, denk dezelfde tijd als Robert Miles met Children...
pi_104915538
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 10:47 schreef SolidArt het volgende:

[..]

Bedankt voor je hulp, maar het is hem helaas niet.. denk wel dat het ongeveer dezelfde tijd was, het was volgens mij een boom die veel bladeren verloor, of misschien dat er zelfs wel meerdere seizoenen waren.... Het zit echt nog vaag in m'n hoofd, denk dezelfde tijd als Robert Miles met Children...
Een gokje:

Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_104916154
quote:
Nee, deze is weer te oud ;) maar bedankt.
pi_104917015
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 10:47 schreef SolidArt het volgende:
Het zit echt nog vaag in m'n hoofd, denk dezelfde tijd als Robert Miles met Children...
De clip daagt me even niet, maar Robert Miles was toen verantwoordelijk voor die tijdelijke hype genaamd "dreamhouse". Zhi Vago - Celebrate the Love was ook één van die platen, een van de beteren uit die tijd. Zoek je dat nummer misschien? :)
pi_104938290
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 09:59 schreef SolidArt het volgende:
Ik ben op zoek naar een nummer, wat komt ergens van 1990 tot 2000 denk ik.

Het was een dance/trance achtige plaat, met een videoclip waar een hele grote boom ergens in een grote groene vlakte in voor kwam... Dat is eigenlijk het enige wat ik nog weet, hoop dat iemand weet welke ik bedoel.
gokje
pi_104959701
Ik ben op zoek naar een nummer. Ik zapte gisteren langs het beste idee van nederland op sbs6, en toen kwam er een stukje muziek in voor met een mondharmonica volgens mij.
Dit is de link naar programma gemist http://www.sbs6.nl/progra(...)-nederland-de-finale
Het stukje muziek begint rond 10:30.
Alvast bedankt!
  dinsdag 29 november 2011 @ 11:04:48 #21
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_104959792
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 11:02 schreef Spiener het volgende:
Ik ben op zoek naar een nummer. Ik zapte gisteren langs het beste idee van nederland op sbs6, en toen kwam er een stukje muziek in voor met een mondharmonica volgens mij.
Dit is de link naar programma gemist http://www.sbs6.nl/progra(...)-nederland-de-finale
Het stukje muziek begint rond 10:30.
Alvast bedankt!
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_104959835
Ah top!
Bedankt voor de supersnelle reactie!!
  dinsdag 29 november 2011 @ 11:06:46 #23
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_104959849
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 11:06 schreef Spiener het volgende:
Ah top!
Bedankt voor de supersnelle reactie!!
Geen dank.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  FOK!fossiel dinsdag 29 november 2011 @ 14:27:34 #24
1455 Keroppi
kool kikker
pi_104966631
Hoi,

Ik heb een nogal vage omschrijving, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Het gaan om een instrumentaal nummer, dus een stukje tekst googlen behoorde niet tot de opties...

Het is een instrumentaal nummer, gespeeld door enkel gitaren, geen andere instrumenten. Ik denk dat het een bekend Spaans (?) gitaar trio (?) is, het is een klassieker, dus niets recents. Het is denk ik hun bekendste nummer is.
(Oh en hij komt ook voor in het bandje wat Iberia draait tijdens opstijgen/landen ;) )

Heeft iemand een idee welke performers dit kunnen zijn of zelfs hoe het nummer heet? Ik ben benieuwd of jullie iets kunnen met mijn zeer vage aanwijzingen :)
Chick on a mission
pi_104976179
Eindelijk m'n nummer gevonden:

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')