Ik had alleen in de NL taal gezocht, en kwam wel wat programma's tegen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 12:13 schreef Saekerhett het volgende:
Leef je uit: http://www.google.nl/sear(...)-8&q=video_ts+to+avi
Ik heb een 2TB voor 69 euro gekocht.quote:Op zaterdag 26 november 2011 12:16 schreef Leftie het volgende:
Wanneer je er wat geld voor over hebt is het misschien de moeite waard om een goede mediaplayer te kopen, de meeste spelen alles af.
Je kunt een externe schijf ook op een mediaspeler aansluiten he...quote:Op zaterdag 26 november 2011 12:19 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Ik heb een 2TB voor 69 euro gekocht.
Dus een mediaplayer komt er voorlopig nog niet in.
I know, maar de externe voldoet perfect, alleen de video-ts niet.quote:Op zaterdag 26 november 2011 12:20 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Je kunt een externe schijf ook op een mediaspeler aansluiten he...
Of een snellere computer. Het ligt in de regel niet aan de software, of je hebt wel een erg brak stuk software gedownload. En dan gaat het hier waarschijnlijk om SD-materiaal? Mediaspelertje erbij kost je 50 Euro oid, wanneer je voor gewoon een streamer zonder netwerkmogelijkheid gaat. (aangezien jij nog in de fase zit van DVD's en downloaden op je computer en heen en weer rennen met een externe HDD, mis je dat niet). Al moet gezegd worden dat je niet veel meer hoeft te betalen wanneer je wel een netwerkaansluiting wil.quote:Op zaterdag 26 november 2011 12:25 schreef bobenjanneke het volgende:
Maar aan de andere kant, ik ben nu een video-ts ( ernst bobby en de rest ) aan het omzetten, die 1 uur 9 minuut duurt, en handbrake geeft aan dat ie 4 uur bezig is ( high profile ).
Standard profile duurt ie maar een half uur weer.
Maar ik ben voorlopig toch op zoek naar een snel en fatsoenlijk programma voor het converteren.
Niet echt een zwakke PC dus. Best courant iig. Ben benieuwd wat je precies gebruikt kwa software en waar je die .ts in omzet (divx/avi neem ik aan?). Zou niet zo lang moeten duren....quote:Op zaterdag 26 november 2011 12:46 schreef bobenjanneke het volgende:
Hardware is:
Phenom II x4 965
4 gb mem
sata300 hdd
Video-ts wordt voor zover ik weet alleen gebruikt voor sd/dvd-kwaliteit. Meestal MKV voor HD-content. In de regel ziet dat laatste er beter uit.quote:Niet alles is te downloaden in mkv, maar wel in video-ts.
Of de kwaliteit van de video-ts is beter als wat er te downlaoden valt.
Dit heb ik nog nooit gezien. De enige keren waar dit wel zo is, is wanneer er een aparte speakerset wordt toegepast die niet kan omgaan met de 100/200/etc. Hz-instelling van de TV. En dan ligt het dus aan de versterker, en niet de mediaspeler.quote:Maar ik snap je punt van externe hdd wisselen, aansluiten, etc, etc, goed.
En wellicht is dat ter overweging waard.
Maar waar ik dan weer mee zit, is dat ( sommige ) mediaplayers het geluid en beeld niet synchroon laten lopen.
Ben nu handbrake aan het uitproberen, en om te zetten in mkv.quote:Op zaterdag 26 november 2011 12:59 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Niet echt een zwakke PC dus. Best courant iig. Ben benieuwd wat je precies gebruikt kwa software en waar je die .ts in omzet (divx/avi neem ik aan?). Zou niet zo lang moeten duren....
Heb al veel op mijn hd staan, zoals dexter, flashpoint, etc, etc, en dit was beschikbaar in mkv.quote:[..]
Video-ts wordt voor zover ik weet alleen gebruikt voor sd/dvd-kwaliteit. Meestal MKV voor HD-content. In de regel ziet dat laatste er beter uit.
Maar goed, als het dus een film is wordt deze in de meeste gevallen ook ergens aangeboden in divx. Maar een Nederlandse kinderserie is inderdaad minder goed beschikbaar in dit soort formaten.
Ok. Zal wel meevallen met mijn logitech z5500quote:[..]
Dit heb ik nog nooit gezien. De enige keren waar dit wel zo is, is wanneer er een aparte speakerset wordt toegepast die niet kan omgaan met de 100/200/etc. Hz-instelling van de TV. En dan ligt het dus aan de versterker, en niet de mediaspeler.
Klopt. Kinderseries zijn natuurlijk niet erg populair he. En de Nederlandse comunity die dingen delen, zullen niet zoveel doen met Ernst, Bobby.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:08 schreef bobenjanneke het volgende:
Heb al veel op mijn hd staan, zoals dexter, flashpoint, etc, etc, en dit was beschikbaar in mkv.
Maar losse films zijn soms alleen te vinden ( op PB ) in video-ts.
Die versterker die daadbij zit heeft op zeker geen framrate sync. De versterkers die dat wel hebben, zijn de volwaardige versterkers. Veel home cinemasets hebben het ook niet, dus de Z5500 ook zeker niet (het is best leuk geluid, maar stelt weinig voor tegenover de serieuze cinema-oplossingen. Het is gewoon een erg goed PC-setje). Dus daar heb je dat verschil zeker wel. Maar het scheelt maar heel weinig overigens. In principe kun je (als het ligt aan het tijdsverschil door de beeldbewerking komt) het al oplossen door gewoon het geluid van de tv op 0 te zetten. Je merkt dat kleine verschil echt niet.quote:Ok. Zal wel meevallen met mijn logitech z5500
Of je gebruikt brakke software, of je hebt de instellingen verkeerd staan. In principe moet je van alle DVD-materiaal gewoon divxjes kunnen maken van volwaardige kwaliteit.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:23 schreef bobenjanneke het volgende:
Maar de sd kwaliteit van ernst en bobbie is nu wel erg low geworden...
Ik ben aan het spelen met de instelling van handbrake, en heb al beter resultaat geboekt.quote:Op zaterdag 26 november 2011 15:36 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
[..]
[..]
Of je gebruikt brakke software, of je hebt de instellingen verkeerd staan. In principe moet je van alle DVD-materiaal gewoon divxjes kunnen maken van volwaardige kwaliteit.
Ik gebruikte vroeger voor schoolprojecten Dr. Divx. Haalde uit DVD's gewoon volwaardige kwaliteit.
Video-ts is helemaal geen formaat. Je bedoelt waarschijnlijk de VIDEO_TS mappen van geripte DVDs. In deze mappen tref je bestanden aan met diverse extensies, zoals .ifo .bup en .vob.quote:Op zaterdag 26 november 2011 12:06 schreef bobenjanneke het volgende:
Beste allemaal,
Ik heb een samsung ps51d550 met daaraan via usb een externe hd.
Op de usb staan diverse films van alle gangbare video indelingen, alleen video-ts kan hij niet aan.
Nu heb op google en fok al diverse topics gelezen over het converteren, maar deze waren allemaal uit 2010, waaronder handbrake.
Ik ben dus op zoek nar een goed programma om video-ts om te zetten naar 1 file om deze via mijn hd af te spelen.
Tips zijn welkom!
Ik heb het inderdaad over VIDEO_TS mappen.quote:Op zondag 27 november 2011 17:34 schreef Riparius het volgende:
[..]
Video-ts is helemaal geen formaat. Je bedoelt waarschijnlijk de VIDEO_TS mappen van geripte DVDs. In deze mappen tref je bestanden aan met diverse extensies, zoals .ifo .bup en .vob.
Hiernaast bestaat er ook nog een .ts bestandsformaat. Dat zijn doorgaans rips van digitale TV. Maar ik denk niet dat je die hebt.
Begin eens met voor jezelf helder te krijgen wat je nu precies aan het doen bent. Als je VIDEO_TS mappen wil afspelen op een TV die geen .vob maar wel .mpg (MPEG2) ondersteunt dan is het natuurlijk volkomen van de pot gerukt om dit te gaan converteren, want .vob is in feite MPEG2, alleen in een andere container. Je kunt dan volstaan met remuxen naar MPEG2. Dat gaat (a) razendsnel en levert (b) geen kwaliteitsverlies op omdat er geen hercodering aan te pas komt. Geschikte (commerciële en gebruiksvriendelijke) programma's waarmee dit kan zijn TMPGEnc MPEG Editor en VideoRedo TV-Suite. Er zijn ook freeware oplossingen voor, maar dan moet je wat meer kennis van zaken hebben, en die lijkt me hier niet aanwezig.
Nee, ondertiteling op een DVD zit in een aparte stream binnenin de .vob bestanden die niet wordt meegenomen bij remuxen naar MPEG2.quote:Op zondag 27 november 2011 20:22 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Ik heb het inderdaad over VIDEO_TS mappen.
Omzetten naar mpeg2 snap ik.
Zit de ondertiteling er dan ook standaard bij ( mocht er op internet geen srt file aanwezig zijn.)
, of kan dat ook met TMPGEnc MPEG Editor en VideoRedo TV-Suite=
Bedankt voor de tip!
Nee, je denkt achterstevoren. TS wil nu juist DVD's (resp. VIDEO_TS mappen van DVD's) omzetten naar iets wat de TV direct kan afspelen vanaf een externe harddisk.quote:Op zondag 27 november 2011 21:12 schreef Quisho het volgende:
Convertxtodvd is een heel goed programma, die kan je eens proberen, alleen is het niet gratis, maar natuurlijk wel aan te komen
Yeah, kan convertxtodvd dat niet?quote:Op zondag 27 november 2011 21:19 schreef Riparius het volgende:
[..]
Nee, je denkt achterstevoren. TS wil nu juist DVD's (resp. VIDEO_TS mappen van DVD's) omzetten naar iets wat de TV direct kan afspelen vanaf een externe harddisk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |