stom sleepoog :wquote:Op vrijdag 2 november 2012 20:15 schreef 2cv het volgende:
De stukken bumper. Ik heb d.m.v. een opel corsa het sleepoog er onder vandaan gerukt en dat sleepoog is door de bumper heen gegaan.
ja zo`n 850KG koekblik trek je overal wel mee +quote:Op vrijdag 2 november 2012 23:26 schreef 2cv het volgende:
Als het moet trekt het ding jouw auto nog mee ook.
komttie toch zonder grappen en grollen door?quote:Op maandag 5 november 2012 22:36 schreef 2cv het volgende:
Het ding heeft nu verse olie en winterwielen. Binnenkort APK ...
mijn gok.. de druk in de cylinder is hoger? ( de turbo perst het er immers in.. ? )quote:Op maandag 12 november 2012 16:53 schreef 2cv het volgende:
Vorige week heb ik de nokkenassen laten meten bij Hurricane Racing. Ik werd prettig geholpen en er werd geen verkoop-praatje gehouden om mij (nog) snellere nokkenassen aan te smeren. De eerste tip was om zowieso de nokkenassen van de atmosferische diesel te gebruiken. Citaat: "Als het ook maar half mogelijk is gebruik ik atmosferische nokkenassen". Dat ga ik dus ook doen. Maar ik was niet voor niets de afsluitdijk over gecrossed, dus de nokkenassen mochten ook even op de meetbank. Daarvan is dit het resultaat (de afbeeldingen zijn klikbaar voor een groter formaat):
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik heb voor 4 lijnen aangegeven waarvoor ze staan. De overige lijnen hebben te maken met de snelheid waarmee de kleppen bewegen en de versnelling/acceleratie van de kleppen. Dat is voor mij niet interessant omdat dit orginele nokkenassen zijn voor een relatief langzaam lopende dieselmotor en niet hele wilde nokkenassen voor een sneller lopende benzinemotor waarvoor er ook andere aanpassingen nodig zijn.
Uit de grafiek kan je concluderen dat de uitlaatkleppen van zowel de turbomotor als de atmosferische motor op dezelfde manier open en dicht gaan, maar dat dat bij de turbo wat eerder gebeurt. Ik vermoed zelf dat dat is zodat er wat meer druk in de uitlaat komt om de turbo aan te drijven.
De inlaatkleppen gaan bij zowel de turbomotor als de atmosferische motor op dezelfde manier open en dicht, alleen bij de turbomotor gaan de inlaatkleppen iets minder ver open. Waarom dat is, is mij een raadsel.
klep minder ver open bij een gelijke luchtdruk geeft inderdaad minder power..quote:Op dinsdag 13 november 2012 02:09 schreef 2cv het volgende:
Ja, maar het moet wel langs de klep. Simpel gesteld: klep minder ver open = minder vermogen. Anderzijds, als de klep te ver open gaat loopt het stationair erg kut naar het schijnt. Daarom heeft Honda de V-tec (ofzo) uitgevonden. Vanaf een hoger toerental gaan de kleppen verder open. En bij een lager toerental minder ver. Dat werkt overigens niet traploos en zit niet op een dieselmotor
tape, tape, voorruit verwijderen, tapequote:Op donderdag 15 november 2012 16:12 schreef 2cv het volgende:
Driezel is APK afgekeurd. Reden: stuurhuishoes heeft een gaatje, bumper heeft scherp uitstekende delen, ruitenwisser wist niet goed en de handremkabels (die ik er nog geen jaar geleden zelf (vrijwel) nieuw op gezet heb) raken de wielen.
nouja na zoveel KMs mag er ook wel eens iets op versleten zijnquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:44 schreef 2cv het volgende:
Vandaag, na 578.247km hield de waterpomp de roze koelvloeistof, blauwe koelvloeistof en het water niet meer binnen, elke 100km gingen er rode lampjes branden. Er zit nu een nieuwe waterpomp in de motor en verse roze koelvloeistof.
De oude waterpomp had van binnen 'een beetje' last van oxidatie: het cavitatiegeval was voor meer dan de helft verdwenen. De pomp als geheel ligt in een rariteitenkabinet.
Best jammer dat dit noodzakelijk was terwijl er dit jaar toch echt een motor met spierballen in geperst gaat worden ...
2.1 kompressordiesel.quote:Op donderdag 7 februari 2013 08:14 schreef Darkomen het volgende:
Wat ga je erin leggen dan?
2.0T van een XM?
Of beter de V6 24v
en de brandweer de weg schoon laten maken hoop ikquote:Op zondag 14 april 2013 20:24 schreef 2cv het volgende:
Gister tijdens de voorjaarsrit begon Driezel te lekken. De retourslang van de debietregelaar (waar veel LHM doorheen gaat wat wegens de stroomsnelheid en het hoogteverschil ook nog onder vrij veel druk staat) naar het voorraadvat hield het niet meer. Ik had nog een goede 2e hands slang bij me dus de gare slang heb ik ter plekke vervangen.
Ik heb overigens +/- 1,5 liter LHM bijgevuld ...
dr zijn vast chauffeurs die het weten te presteren hoor!..quote:Op zondag 14 april 2013 20:35 schreef 2cv het volgende:
Nope, als je rijdt wordt het zo verspreid dat het slechts druppels zijn. Alleen op parkeerplaatsen lag een plasje. Verder is LHM mineraal, erg dun en heeft het maar matige smerende eigenschappen. Knappe brandweerman die dat nog uit de straatstenen weet te halen, matige chauffeur als je er over uitglijdt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |