abonnement Unibet Coolblue
pi_129596863
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:58 schreef AntiDys het volgende:

[..]

Wat wil je nou met die uitzonderingen zeggen: dat je evengoed MBO kan gaan volgen ipv WO, want het verdient toch even goed, doorgroeimogelijkheden zijn even groot, uitdaging is gelijk etc.? Waarom willen sommige hbo'ers naar WO doorstromen, maar waarom zegt nooit een afgestudeerde WO'er: ik wil naar het MBO.

[..]

Dus een MBO verpleegkundige is even uitdagend bezig als een arts of chirurg volgens jou. Toe maar.
Waarom moet iedereen uitdagend bezig zijn? Ik kom uit een rijke familie en hoef niet veel te verdienen, dat jij uit een pauperfamilie komt en hard moet werken en je best moet doen is jouw probleem maar kom dan niet hier verkondigen dat je zo geweldig bent want je bent gewoon een werkloze die hier een beetje stoer komt doen om zich goed te voelen
  donderdag 1 augustus 2013 @ 23:47:18 #202
308473 Lalavy
Is een apart gevalletje..
pi_129597033
Ach ja mbo volk moet er ook zijn ^O^
Fuck the sky, i'm the limit!
pi_129597267
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 23:35 schreef john-hert het volgende:

[..]

Dit is geen uitzondering, er zijn zoveel MBO'ers met succesvolle bedrijven. En ik wil hiermee zeggen dat je met MBO ook veel kan bereiken, en dat WO niet meteen wil zeggen dat je het ver gaat schoppen in het leven. De kans dat je als WO'er meer verdient is natuurlijk wel groter, maar dat hoeft helemaal niet.

Je hoort ook weinig mensen op het mbo zeggen dat ze een opleiding doen omdat ze het interessant vinden of omdat ze graag twee studies willen doen. Er zijn genoeg wo'ers die een studie doen uit interesse en nog een jaar uitloop hebben omdat ze een bestuursjaar hebben gedaan of een extra studie doen.

Het mbo vergelijken met wo is het vergelijken van appels met peren want het wo bestaat uit een bachelor en een master. Als bachelorstudent is er vaak ruimte voor uitloop terwijl de gemiddelde master 1 á 2 jaar duurt. Het wo is gericht op het bijbrengen van academische vaardigheden die nuttig zijn voor een wetenschappelijke carrière, terwijl het mbo gericht is op het aanleren van beroepsvaardigheden.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:47:55 #204
384868 AntiDys
Deze troll stierf op 4-8-2013
pi_129618907
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 23:42 schreef BeavisnKutthead het volgende:

[quote]
Waarom moet iedereen uitdagend bezig zijn?
Zodat je geen burnout krijgt, het een aantal jaar volhoudt, afwisseling om geestdodend werk te vermijden etc. Moeilijk om dit zelf te bedenken of wat?

quote:
Ik kom uit een rijke familie en hoef niet veel te verdienen, dat jij uit een pauperfamilie komt en hard moet werken en je best moet doen is jouw probleem maar kom dan niet hier verkondigen dat je zo geweldig bent want je bent gewoon een werkloze die hier een beetje stoer komt doen om zich goed te voelen
Afkomst is nog geen één keer genoemd en of ik op het WO "hard moet werken" heb ik ook niet vermeld. Waarom verzin je er dingen bij?

[ Bericht 1% gewijzigd door AntiDys op 02-08-2013 16:54:46 ]
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:51:20 #205
384868 AntiDys
Deze troll stierf op 4-8-2013
pi_129619024
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 23:35 schreef john-hert het volgende:

[..]
[quote]
Dit is geen uitzondering, er zijn zoveel MBO'ers met succesvolle bedrijven. En ik wil hiermee zeggen dat je met MBO ook veel kan bereiken, en dat WO niet meteen wil zeggen dat je het ver gaat schoppen in het leven. De kans dat je als WO'er meer verdient is natuurlijk wel groter, maar dat hoeft helemaal niet.
Inderdaad.

quote:
Heb je mij dat horen zeggen?
Dus een scheikundeleraar is even uitdagend bezig als een MBO'er die een succesvol bouwbedrijf start volgens jou. Toe maar.
Zijn dit beroepen in hetzelfde beroepsveld? Nee, kromme vergelijking dus. Trouwens een scheikundeleraar heeft meestal HBO gevolgd.
pi_129619063
In this topic:

scholiertjes die hopen niet in de bijstand te komen
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:55:05 #207
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_129619158
Er is niks mis met MBO'ers, er is van alles mis met het MBO.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:00:52 #208
408816 TekenenVoorLeven
Zeer Aantrekkelijk Persoon.
pi_129619341
Ik geef enkel af op de luie mbo'ers. Van die gastjes die veel meer hadden kunnen bereiken omdat ze zowel de middelen als mogelijkheden ervoor hebben, maar liever gamen dan dat ze hun tijd nuttig besteden.

Dan heb je ook nog mbo'ers die beweren dat hun opleiding in tegenstelling tot alle anderen op HBO niveau is :').

Edit:

Ow ja, ook nog mensen die een vmbo opleiding hebben gevolgd, nu 36 in de supermarkt werken, in de hoop dat ze een opleiding bij de Jumbo kunnen krijgen. En maar beweren dat ze VWO hadden kunnen doen omdat ze daar wel slim genoeg voor zijn :').

Edit op edit:

En van die gastjes die een Jumbo opleiding volgen en denken dat ze HBO doen :').
Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.*
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 18:42:07 #209
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_129622260
mbo'ers :')
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 18:43:03 #210
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_129622292
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:51 schreef AntiDys het volgende:

[..]

Inderdaad.

[..]

Zijn dit beroepen in hetzelfde beroepsveld? Nee, kromme vergelijking dus. Trouwens een scheikundeleraar heeft meestal HBO gevolgd.
Trouwens helemaal niet want voor bovenbouw moet je eerstegraads leraar zijn en dus universiteit dus ga niet prate boi
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_129660127
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:59 schreef PeuRac het volgende:

[..]

wtf, waarom stuur jij pm's over posts uit 2006? En hier praat je al net zulke poep.

Ik geef gastcollege's op verschillende hogescholen en uni's en zie dat gedrag continu. Ook op niet economische studies.
Verhelderend. Mij stuurde hij ook al een PM. Hij houdt ervan om in de posthistory van users te graven blijkbaar.
  zondag 4 augustus 2013 @ 10:07:04 #212
384868 AntiDys
Deze troll stierf op 4-8-2013
pi_129672648
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 22:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Verhelderend. Mij stuurde hij ook al een PM. Hij houdt ervan om in de posthistory van users te graven blijkbaar.
Hoef je niet in te graven, is binnen drie seconden te zien dat jij 1000 posts hebt gewijd aan depressie, autisme en maagdelijkheid.
pi_129673109
Ik studeer zelf (bepaald niet onverdienstelijk) aan de universiteit, net als mijn broertje (binnenkort). Mijn zusje doet een mbo-opleiding. Ik heb zelf altijd een beetje medelijden met zelfingenomen figuren die menen af te moeten geven op mensen die minder intellect toebedeeld zijn. Mijn respect voor mensen is gebaseerd op hun inzet, niet hun IQ. Ik heb respect voor iedereen die het maximale uit zijn of haar leven probeert te halen, een goed leven leidt en zich nuttig probeert te maken voor de maatschappij. Ik heb meer respect voor een hardwerkende, gemotiveerde mbo' er die het maximale uit zijn kunnen haalt, dan een lamballende wo' er.

Dat gezegd hebbende is het enigszins misplaatst en vermoeiend dat er uit een soort gevoel van afgunst altijd wordt geschopt richting wo'ers. Met name door hbo'ers en tot mijn verbazing zelfs door mbo' ers. 'Ja, maar deze hbo studie techniek is veel moeilijker dan rechten hoor !!111!!!' Probeer je niveau niet met WO te vergelijken, dat is stompzinnig, verschil moet er zijn. Houd je liever bezig met nuttige zaken.

[ Bericht 0% gewijzigd door PantaRhei op 04-08-2013 12:37:59 ]
AFCA
✯ ✯ ✯
pi_129673894
Vmbo :')
Havo :')
Vwo :')
Mbo :')
Hbo :')
Wo alfa studie :')
pi_129674140
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 10:07 schreef AntiDys het volgende:

[..]

Hoef je niet in te graven, is binnen drie seconden te zien dat jij 1000 posts hebt gewijd aan depressie, autisme en maagdelijkheid.
Nee, want wat jij me stuurde is iets wat meer dan een jaar geleden speelde (over een andere user, die nu niet meer post). Doe eens niet zo sneu.

OT: het is makkelijk afgeven op het MBO, omdat het niveau vaak niet in orde is. Maar uiteindelijk moet iedereen gewoon doen wat binnen zijn/haar capaciteiten en interessegebied ligt.
pi_129675534
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 22:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Verhelderend. Mij stuurde hij ook al een PM. Hij houdt ervan om in de posthistory van users te graven blijkbaar.
Het voelt als compensatie drang, heb het al gemeld bij de FA's, als die het vaak genoeg doet is, raakt die vanzelf z'n postrechten kwijt.

quote:
7s.gif Op zondag 4 augustus 2013 11:33 schreef -Strawberry- het volgende:

OT: het is makkelijk afgeven op het MBO, omdat het niveau vaak niet in orde is. Maar uiteindelijk moet iedereen gewoon doen wat binnen zijn/haar capaciteiten en interessegebied ligt.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  Moderator zondag 4 augustus 2013 @ 16:10:17 #217
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_129681212
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:59 schreef PeuRac het volgende:

[..]

wtf, waarom stuur jij pm's over posts uit 2006? En hier praat je al net zulke poep.

Ik geef gastcollege's op verschillende hogescholen en uni's en zie dat gedrag continu. Ook op niet economische studies.
Bij jou ook al? AntiDys pretendeert een advies te geven mijnerzijds maar adviseert niet. Faalneus is het.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_129681511
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 16:10 schreef Renesite het volgende:

[..]

Bij jou ook al? AntiDys pretendeert een advies te geven mijnerzijds maar adviseert niet. Faalneus is het.
Inderdaad en hij reageert niet (inhoudelijk) in topics maar stuurt trieste PM's. Het is jammer dat je deze niet mag posten, anders was het voor iedereen duidelijk wat voor een triest persoon het is.

Ik betwijfel zelfs of hij überhaubt ooit een universiteit van binnen heeft gezien, misschien als schoonmaker oid.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  Moderator zondag 4 augustus 2013 @ 16:33:40 #219
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_129681944
quote:
Tevens begrijp ik dat je binnen een paar maanden met je al reeds in bezit zijnde mastertitel al een baan hebt? Of is dat wederom typisch HBO, verwachten een baan te hebben in een korte tijd? Mijn ervaringen is namelijk dat het wel lukt.
O-)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 4 augustus 2013 @ 16:59:53 #220
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_129682728
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 10:42 schreef PantaRhei het volgende:
Ik studeer zelf (bepaald niet onverdienstelijk) aan de universiteit, net als mijn broertje (binnenkort). Mijn zusje doet een mbo-opleiding. Ik heb zelf altijd een beetje medelijden met zelfingenomen figuren die menen af te moeten geven op mensen die minder intellect toebedeeld zijn. Mijn respect voor mensen is gebaseerd op hun inzet, niet hun IQ. Ik heb respect voor iedereen die het maximale uit zijn of haar leven probeert te halen, een goed leven leidt en zich nuttig probeert te maken voor de maatschappij. Ik heb meer respect voor een hardwerkende, gemotiveerde mbo' er die het maximale uit zijn kunnen haalt, dan een lamballende wo' er.

Dat gezegd hebbende is het enigszins misplaatst en vermoeiend dat er uit een soort gevoel van afgunst altijd wordt geschopt richting wo'ers. Met name door hbo'ers en tot mijn verbazing zelfs door mbo' ers. 'Ja, maar deze hbo studie techniek is veel moeilijker dan rechten hoor !!111!!!' Probeer je niveau niet met WO te vergelijken, dat is stompzinnig, verschil moet er zijn. Houd je liever bezig met nuttige zaken.
Hier is alles mee gezegd.

Slotje.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_129696333
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 10:07 schreef AntiDys het volgende:

[..]

Hoef je niet in te graven, is binnen drie seconden te zien dat jij 1000 posts hebt gewijd aan depressie, autisme en maagdelijkheid.
Je trekt dingen uit z'n verband en denkt iemand te kennen na enkele posts gelezen te hebben. Je hebt ergens een post gelezen van mij waarin ik zeg dat ik 'maar' Mavo heb gedaan. Daarbij lees je over de smiley heen die erbij staat en trek je het ook nog eens uit het verband van de discussie waar die post uit kwam.

Dat ik ooit mavo gedaan heb zegt niks over het niveau waarop ik ondertussen zit. Het is toch al heel wat jaartjes geleden dat ik die school achter me gelaten heb.

Wel twijfel ik eigenlijk over wat jij nu zelf bereikt hebt, want daar ga je niet op in. Eigenlijk maakt dat ook niks uit, want je manier van posten geeft weer hoe klein jouw belevingswereld is. Het is jammer dat jou blijkbaar nooit geleerd is dat er meer in deze wereld te vinden is dan opleidinsniveau.

In de echte wereld kom ik soms mensen tegen zoals jij, die schoppen het nooit ver, kijken omlaag naar iedereen die een 'mindere' opleiding heeft gehad. Alleen zien ze nooit dat dit gedrag ervoor zorgt dat ze aan alle kanten voorbij gestreefd worden, meestal door diegene waar ze op neerkijken.

Ohja, that happened to me. Genoeg mensen gekend die op mij neerkeken omdat ik van de Mavo af kwam, ondertussen heb ik het verder geschopt dan de meesten van mijn opleidingen. En heb ik in elk geval het meestel plezier omdat mijn werk mij laat doen wat ik het liefste doe.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zondag 4 augustus 2013 @ 23:12:36 #222
393186 tennisbal8594
www.ishetalweekend.nl
pi_129698407
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:48 schreef Mr.Cooper het volgende:

[..]

HBO stelt ook weinig voor tegenwoodig, terwijl ik zelf ook HBO heb gedaan.
Dus, jij als HBO afgestudeerde stelt eigenlijk ook weinig voor? _O-
pi_129698450
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:12 schreef tennisbal8594 het volgende:

[..]

Dus, jij als HBO afgestudeerde stelt eigenlijk ook weinig voor? _O-
Jezelf altijd serieus nemen, get a grip :')
pi_129699752
Het Nederlands onderwijssysteem :')
pi_129705334
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:40 schreef _Kronk het volgende:
Het Nederlands onderwijssysteem :')
Dit toch wel een beetje ja :P
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_129706240
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:40 schreef _Kronk het volgende:
Het Nederlands onderwijssysteem :')
Daarom raad ik iedereen ook aan om in elk geval een half jaar tot een jaar in het buitenland te studeren.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  maandag 5 augustus 2013 @ 09:23:21 #227
406523 Nowyrok
hartverscheurende UI.
pi_129706325
Nog nooit gestudeerd, liever alleen een overgangsbewijs dan MBO doen
ik rij bmw, adoreer mij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')