Dat financials net iets meer fluctueren als de AEX is altijd al zo geweest. Dat zou jij toch moeten weten.quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
PS: hoezo is ING een volkomen manisch aandeel?
[ afbeelding ]
Volgens mij zijn deze realtime.quote:Op vrijdag 2 december 2011 15:27 schreef PierreBetfair het volgende:
Heren beleggers............zijn er ergens realtime koersen online van opties op de AEX? Of heb je dan perse software van een broker nodig.
Super hier heb ik voorlopig voldoende aan.quote:Op vrijdag 2 december 2011 15:40 schreef malleable het volgende:
[..]
Volgens mij zijn deze realtime.
http://www.iex.nl/Index-K(...)-expiratiedatum.aspx
Dat krijg je als er een wereldwijde bailout wordt doorgevoerd.quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
PS: hoezo is ING een volkomen manisch aandeel?
[ afbeelding ]
http://nos.nl/artikel/318(...)0-procent-hoger.htmlquote:
Charttechnisch analist Iedere VMBO-er die een liniaal over zo'n plaatje heen kan leggen, mag zich voortaan charttechnisch analist noemen. Schitterend volkquote:Op zaterdag 3 december 2011 10:51 schreef pberends het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/318(...)0-procent-hoger.html
De Europese beurzen zijn het weekend ingegaan met de grootste weekwinst sinds 2008. De AEX-index sloot 1,3 procent hoger op 300,77 punten. Dat is 26 punten of 9,6 procent hoger dan een week geleden.
Baas .
Die kunnen het natuurlijk niet zo goed verkopen als Tostrams, dat is de kunst van TA.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:51 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Charttechnisch analist Iedere VMBO-er die een liniaal over zo'n plaatje heen kan leggen, mag zich voortaan charttechnisch analist noemen. Schitterend volk
Volgens Google Finance doen ze 2 x de winst & 4x de FCFquote:Op zaterdag 3 december 2011 12:54 schreef JimmyJames het volgende:
Ik las in een interview op Barrons dat de participaties van de Franse automaker Renault in Volvo, Nissan en Daimler een stuk meer waard zijn dan de marktkapitalisatie van het bedrijf zelf. Volgens de geïnterviewde kent de markt dus een negatieve waarde aan Renault zelf toe.
Nu lijkt de autosector mij een bijzonder onaantrekkelijke sector maar toch ga ik dit eens nader bekijken.
Als het gefinancieerd is, begrijp ik het wel.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:37 schreef Sokz het volgende:
[..]
Volgens Google Finance doen ze 2 x de winst & 4x de FCF
Investments in associates 14,199
Ruim 14 miljard bij een cap van 8 miljard.
Lastig, ze hebben geen zeggenschap. Dus een exit lijkt me moeilijk verhaal. Wat is het dan waard? Het lijkt me moeilijk te gelde te maken?quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:55 schreef Sokz het volgende:
Zijn wel erg druk met 't verschuiven van aandelen van mede auto-fabrikanten. Maar ik zie eerlijk gezegd niet dat het gefinancierd is? Of ik kijk totaal verkeerd.
Het is ook een alliance dus wrss hebben nissan e.d. eenzelfde participatie in Renault en was 't gewoon een ruil oid.
Nissan heeft een 15% belang in Renault en Daimler een 3,1% belang. Geen idee nu wat voor waarde je aan de participaties van Renault in die bedrijven kan toezeggen.
En een schuld van? Market cap an sich zegt niks.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:37 schreef Sokz het volgende:
[..]
Volgens Google Finance doen ze 2 x de winst & 4x de FCF
Investments in associates 14,199
Ruim 14 miljard bij een cap van 8 miljard.
Ook niet relevant bij wat ik wil weten.quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:12 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
En een schuld van? Market cap an sich zegt niks.
Even kort gekeken:quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:12 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
En een schuld van? Marke cap an sich zegt niks.
Dussss waar zit de clou?quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Even kort gekeken:
Kortlopende schuld staat tegenover kortlopend vordering (financiering denk ik)
Langlopend schuld staat tegenover materiele vaste activa
Dus inderdaad lijkt belang Nissan niet gefinancierd te zijn
Eigenvermogen Renault is ook 20+M, terwijl market cap iets van 8M is.
Wat wil je dan weten?quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:13 schreef Sokz het volgende:
[..]
Ook niet relevant bij wat ik wil weten.
Hoe zou je een belang in Nissan te gelde willen maken? Leuk dat je de stukjes op je balans hebt staan, maar hoe krijg je er geld voor?quote:
Niet.quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Hoe zou je een belang in Nissan te gelde willen maken? Leuk dat je de stukjes op je balans hebt staan, maar hoe krijg je er geld voor?
Je zou eventueel short (indien mogelijk) Volvo/Nissan/Daimler kunnen gaan in proportie met de belangen die Renault in deze fabrikanten heeft en met de opbrengst daarvan long Renault. Dan is de ontwikkeling van de autosector of de aandelenmarkt als geheel voor jou neutraal. Je hoeft alleen maar te wachten tot de inconsistentie zich herstelt. De vraag is echter wanneer dat gebeurt (if ever).quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:54 schreef JimmyJames het volgende:
Ik las in een interview op Barrons dat de participaties van de Franse automaker Renault in Volvo, Nissan en Daimler een stuk meer waard zijn dan de marktkapitalisatie van het bedrijf zelf. Volgens de geïnterviewde kent de markt dus een negatieve waarde aan Renault zelf toe.
Nu lijkt de autosector mij een bijzonder onaantrekkelijke sector maar toch ga ik dit eens nader bekijken.
Jaarverslag, where else?quote:Op zondag 4 december 2011 20:03 schreef JimmyJames het volgende:
Waar heb je de waarde van die participaties vandaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |