quote:
Op donderdag 24 november 2011 11:16 schreef Jivis het volgende:Zat net het vorige topic even door te lezen en sta versteld van mensen die deze game 'niet episch' durven te noemen. Een land vol gebergten vrij kunnen doorkruisen, waarbij er af en toe nog een draak overvliegt ook en dat dan 'niet episch' vinden. Wtf?
Zoals jij het hier beschrijft, is het ook episch en geniet ik er ook van. Maar over het algemeen ontbreekt het bij de Elder Scrollsgames (en fallout 3 ook bvb) aan inhoud. Verhaalsgewijs en bij de karakters blijft het altijd redelijk oppervlakkig.
Je hebt nu in Skyrim talloze followers, leuk op 't eerste gezicht, maar ze hebben totaal geen diepgang. Dus het enige wat je denkt als er 1 het hoekje omgaat is: 'Boeiend, er zijn er nog meer..." M.a.w. er is totaal geen beleving daardoor.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld Fallout: New Vegas, waar je maar een zevental companions hebt, maar waar ieder een eigen verhaal heeft, met sidequest en afhankelijk hoe je met ze omgaat en met ze praat, je als speler bepaalt hoe het met ze afloopt. Daardoor onstaat er een beleving, waardoor je ook je best gaat doen ze in leven te houden. Dat mis ik in Skyrim, en wat dat betreft is het spel ook 'niet episch' te noemen.
Maar het is maar net wat je belangrijk vindt; ik vermaak me tot nu toe, ondanks dat, prima.