Maargoed, topic kan wel weer verder over BMW's gaan niet? Genoeg vervuild met dit onzinquote:Op donderdag 1 december 2011 01:16 schreef Mikkie het volgende:
Mja die eerste reactie is niet die van mij, maar ik kan me bij de toon wel iets voorstellen. Internet hè. En dan wordt vervolgens bevestigd door je volgende post. Mja, wie moet zich dan aanpassen? De regelmatige posters, of de newbie die lijkt mis te kleunen?
Een sportstuur dus, en geen M-stuur. De M schijnt wel lekkerder in de hand te liggen en heeft verdikkingen op kwart voor drie.quote:Op donderdag 1 december 2011 01:37 schreef Asgard het volgende:
[..]
Bouwjaar vanaf 2002, knopjes op 't stuur, parkeersensoren en sportstoelen. Verder niet echt bijzonder veel (airco etc is standaard neem ik aan).
Max 12000 euro, geen eisen aan max. aantal km's.
-edit-
En zo'n stuur: http://media.autotrack.nl(...)fm640/0008350899.jpg , en niet die andere met die dikke middengedeelte .
Ohw.quote:Ook levert BMW vanaf 2014 zuinige dieselmotoren aan de Japanners.
Of een Avansıs 316i Vanosquote:Op donderdag 1 december 2011 12:45 schreef Mikkie het volgende:
Dat wordt een Aygo met 19", M-sportonderstel en een 3-liter diesel met dubbele turbo onder de kap.
Toyota Aygo 3.5dT-M.
Ik geloof dat uit een onderzoek pas geleden is gebleken dat BMW het nu beter doet dan de Japanners.quote:Op donderdag 1 december 2011 13:13 schreef Mikkie het volgende:
Da's zeker waar. Aan m'n vorige Jap heb ik minder gezeik gehad dan aan m'n Bimmer tot nu toe. Los van normale slijtagedelen als banden e.d., gaat er bij de Bimmer gewoon wat meer kapot waarvan ik denk 'dat had echt niet gehoeven'. Dat doen die spleetogen beter. Alleen die maken dan weer plastic prut die er niet uitziet, traag is en geen fatsoenlijke rijbeleving verzorgt.
Maar hoe betrouwbaar is zo'n onderzoek nou bij enkel leasebakken? Japanners zijn vaak ondervertegenwoordigd in de leasewereld, alleen Toyota heeft een beetje een markt met de Avensis.quote:Op donderdag 1 december 2011 13:36 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ik geloof dat uit een onderzoek pas geleden is gebleken dat BMW het nu beter doet dan de Japanners.
Bron: Autoblog
Als ik weer een baan krijg waarbij leaseauto's geboden worden, ga ik denk ik zelfs voor de Aygo.quote:Op donderdag 1 december 2011 13:58 schreef Andyy het volgende:
[..]
Maar hoe betrouwbaar is zo'n onderzoek nou bij enkel leasebakken? Japanners zijn vaak ondervertegenwoordigd in de leasewereld, alleen Toyota heeft een beetje een markt met de Avensis.
ik denk dat als je 2 uur enkele reis hebt en je niet de lichaamsmaten van een japanner hebt je niet echt blij uit de auto stapt.quote:Op donderdag 1 december 2011 14:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Als ik weer een baan krijg waarbij leaseauto's geboden worden, ga ik denk ik zelfs voor de Aygo.
Waarom?
Omdat het kan natuurlijk
Omdat het geen kont kost, qua wegenbelasting en bijtelling
Omdat ik het stiekem een heel leuk autootje vind.
Omdat je 'm overal kunt parkeren... Mijn Bimmer geraak ik niet in elk parkeergat.
En eventueel de waarom niets:
Hij kan geen 240km/u
Lang niet zoveel comfort of zo'n puike wegligging.
Ermee botsen is geen pretje.
Tsja, daar heb je een punt. Niet aan gedacht. Ik heb eens een Aygo geprobeerd, in de showroom, kijken hoe hij zat. Maar als de stoelen niet omlaag kunnen dan is het nogal krap bij het dak, en moet ik bukken om de stoplichten boven de weg te kunnen zien. Dat moet ik bij mijn bimmer trouwens ook al, bukken. Waarom niet dat Amerikaanse systeem: de stoplichten aan de andere kant van de weg?quote:Op donderdag 1 december 2011 14:38 schreef Matty___ het volgende:
[..]
ik denk dat als je 2 uur enkele reis hebt en je niet de lichaamsmaten van een japanner hebt je niet echt blij uit de auto stapt.
Nu wel ja. Maar ten tijde van de E46 nietquote:Op donderdag 1 december 2011 13:36 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ik geloof dat uit een onderzoek pas geleden is gebleken dat BMW het nu beter doet dan de Japanners.
Bron: Autoblog
Executive kennen ze volgens mij in D niet als uitrustingsvariant. Er wordt daar meer besteld wat je wilt hebben; niet per pakket ofzo.quote:Op donderdag 1 december 2011 00:21 schreef Asgard het volgende:
Ligt het nou aan mij of zijn de auto's in Duitsland veel kariger uitgevoerd?
Als ik ff op Autotrack zoek (E46 sedan, 320D, automaat max. 12000 eu), vind ik eigenlijk alleen maar executives. Op mobile.de en autoscout, zijn dat eigenlijk alleen de uitzonderingen. Best apart.
M stuur zou wel chill zijn, maar is niet echt een vereiste, sportstuur is al erg netjes vind ik.quote:Op donderdag 1 december 2011 02:16 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Een sportstuur dus, en geen M-stuur. De M schijnt wel lekkerder in de hand te liggen en heeft verdikkingen op kwart voor drie.
Maar dan is 't toch super makkelijk zoeken? Je hoeft geen M-pakket ofzo? Genoeg aantrekkelijks te vinden in Duitsland. Punt is dat vooral de tellerstanden daar vaak wat aantrekkelijker zijn dan in NL, maar als dat geen probleem is... dan hoef je niet per se naar Duitsland nee.
Heb je voorkeur voor kleuren (zowel interieur als exterieur)?
Ja dat viel mij idd ook al op, ook de 323D zijn allemaal zeer dik uitgerust.quote:Op donderdag 1 december 2011 18:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Executive kennen ze volgens mij in D niet als uitrustingsvariant. Er wordt daar meer besteld wat je wilt hebben; niet per pakket ofzo.
320D is in Duitsland een basale lease/zakenbak. Mensen die wat meer uit mogen geven van hun baas zitten in een 330D; die zijn vrijwel altijd (veel) uitgebreider uitgerust.
Ik zou eggen, pleur de link hier neer. Wie weet wat voor tips iedereen heeft. Je hoeft weinig concurrentie te verwachten, iedereen hier is al voorzien en de meesten willen niet eens een vierpitter .quote:Op vrijdag 2 december 2011 00:45 schreef Asgard het volgende:
[..]
M stuur zou wel chill zijn, maar is niet echt een vereiste, sportstuur is al erg netjes vind ik.
Interieur niet echt een specifieke eis, gewoon zo neutraal mogelijk eigenlijk. Houten accentjes bijv. hoeven echt niet.
Maar idd, Duitsland hoeft niet per se.
We hebben een nette 320D gevonden voor een goede prijs en zijn van plan zaterdag ff langs te gaan. Iemand misschien tips waarop te letten?
Haha, ik dacht dat ik de link al geplaatst had, maar niet dus .quote:Op vrijdag 2 december 2011 03:19 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik zou eggen, pleur de link hier neer. Wie weet wat voor tips iedereen heeft. Je hoeft weinig concurrentie te verwachten, iedereen hier is al voorzien en de meesten willen niet eens een vierpitter .
Wow, thanks!quote:Op vrijdag 2 december 2011 10:50 schreef Mikkie het volgende:
Een paar zaken vallen me op:
- De bestuurdersstoel is weinig afgesleten op de linker wang. Vaak zie je daar slijtage van regelmatig in- en uitstappen. Dat kan betekenen dat het interieur al eens vervangen is, of dat er voornamelijk lange ritten zijn gemaakt. Het laatste zou mooi zijn.
- Kijk het verleden na op vervanging van de turbo. De eerste facelift modellen (tot half 2003) hadden een turbo van spaghetti zo slecht, daarna is er een beter model op gekomen. Check dit voor de zekerheid.
- Mooi, zo'n M-pakket en aardige velgen eronder. Wel goedkopere banden eronder (Viking), da's weer zonde. Natuurlijk heeft ieder z'n persoonlijke voorkeur, maar ik krijg dan vaak het idee dat het onderhoud niet al te veel geld mocht kosten en op diverse zaken bespaard is.
- De motorruimte is schoongemaakt/schoongespoten. Hiermee kunnen kleine lekkages weggespoten zijn. Zorg dus voor een uitgebreide testrit waarin alles goed warm wordt, en onderzoek de motorruimte daarna goed.
- Voordelen zijn het M-tech pakket, de navi en zo te zien de mp3-compatible cd-speler die erin zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |