abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf donderdag 1 december 2011 @ 01:49:48 #126
145146 Andyy
pi_105037769
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 01:16 schreef Mikkie het volgende:
Mja die eerste reactie is niet die van mij, maar ik kan me bij de toon wel iets voorstellen. Internet hè. En dan wordt vervolgens bevestigd door je volgende post. Mja, wie moet zich dan aanpassen? De regelmatige posters, of de newbie die lijkt mis te kleunen? ;)
Maargoed, topic kan wel weer verder over BMW's gaan niet? Genoeg vervuild met dit onzin :+
Mijn ervaring met een oudere BMW 3 serie, geen flauw idee welke was niet bijster positief, hemelbekleding zat los, dus ook al had ik de stoel op zijn laagst staan, mijn haar ging gewoon door de war, hij was immens traag en schokte altijd heel hard in zijn twee als je onder een bepaalde snelheid kwam :+ Maar dat ding was ook zo goed als afgeschreven.
  donderdag 1 december 2011 @ 02:16:47 #127
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_105038276
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 01:37 schreef Asgard het volgende:

[..]

Bouwjaar vanaf 2002, knopjes op 't stuur, parkeersensoren en sportstoelen. Verder niet echt bijzonder veel (airco etc is standaard neem ik aan).
Max 12000 euro, geen eisen aan max. aantal km's.

-edit-
En zo'n stuur: http://media.autotrack.nl(...)fm640/0008350899.jpg , en niet die andere met die dikke middengedeelte :9.
Een sportstuur dus, en geen M-stuur. De M schijnt wel lekkerder in de hand te liggen en heeft verdikkingen op kwart voor drie.
Maar dan is 't toch super makkelijk zoeken? Je hoeft geen M-pakket ofzo? Genoeg aantrekkelijks te vinden in Duitsland. Punt is dat vooral de tellerstanden daar vaak wat aantrekkelijker zijn dan in NL, maar als dat geen probleem is... dan hoef je niet per se naar Duitsland nee.

Heb je voorkeur voor kleuren (zowel interieur als exterieur)?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_105045230
Mijn 2 favoriete automerken samen :D dit kan niet anders dan geniaal worden.

http://www.nu.nl/auto/268(...)an-handen-ineen.html
Facts don't care about your feelings
pi_105046605
Lol Toyota?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  donderdag 1 december 2011 @ 12:35:13 #130
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_105047731
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 12:03 schreef FalleNk810i het volgende:
Lol Toyota?
Dus dat :D Whahaha
pi_105047907
What's next..? 6 cılınder bı Turbo ın lıjn Corolla..? :D _O-

-edt-

quote:
Ook levert BMW vanaf 2014 zuinige dieselmotoren aan de Japanners.
Ohw.13.gif
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 1 december 2011 @ 12:45:18 #132
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_105048109
Dat wordt een Aygo met 19", M-sportonderstel en een 3-liter diesel met dubbele turbo onder de kap.

Toyota Aygo 3.5dT-M. (8>
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_105048374
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 12:45 schreef Mikkie het volgende:
Dat wordt een Aygo met 19", M-sportonderstel en een 3-liter diesel met dubbele turbo onder de kap.

Toyota Aygo 3.5dT-M. (8>
Of een Avansıs 316i Vanos ;(
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_105048696
of BMW 308i 800cc Hybrid blok :')
pi_105048710
Die Japanners kunnen wel betrouwbare auto's maken. Niet heel spectaculair, maar wel heel betrouwbaar.
  donderdag 1 december 2011 @ 13:13:42 #136
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_105049220
Da's zeker waar. Aan m'n vorige Jap heb ik minder gezeik gehad dan aan m'n Bimmer tot nu toe. Los van normale slijtagedelen als banden e.d., gaat er bij de Bimmer gewoon wat meer kapot waarvan ik denk 'dat had echt niet gehoeven'. Dat doen die spleetogen beter. Alleen die maken dan weer plastic prut die er niet uitziet, traag is en geen fatsoenlijke rijbeleving verzorgt. :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  FOK!fotograaf donderdag 1 december 2011 @ 13:18:41 #137
145146 Andyy
pi_105049435
Ze mogen anders best een twin turbo 6 cilinder diesel in de FT86 gooien :7
  donderdag 1 december 2011 @ 13:36:52 #138
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_105050242
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 13:13 schreef Mikkie het volgende:
Da's zeker waar. Aan m'n vorige Jap heb ik minder gezeik gehad dan aan m'n Bimmer tot nu toe. Los van normale slijtagedelen als banden e.d., gaat er bij de Bimmer gewoon wat meer kapot waarvan ik denk 'dat had echt niet gehoeven'. Dat doen die spleetogen beter. Alleen die maken dan weer plastic prut die er niet uitziet, traag is en geen fatsoenlijke rijbeleving verzorgt. :P
Ik geloof dat uit een onderzoek pas geleden is gebleken dat BMW het nu beter doet dan de Japanners.

Bron: Autoblog
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
  FOK!fotograaf donderdag 1 december 2011 @ 13:58:16 #139
145146 Andyy
pi_105051167
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 13:36 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Ik geloof dat uit een onderzoek pas geleden is gebleken dat BMW het nu beter doet dan de Japanners.

Bron: Autoblog
Maar hoe betrouwbaar is zo'n onderzoek nou bij enkel leasebakken? Japanners zijn vaak ondervertegenwoordigd in de leasewereld, alleen Toyota heeft een beetje een markt met de Avensis.
pi_105052117
quote:
6s.gif Op donderdag 1 december 2011 13:58 schreef Andyy het volgende:

[..]

Maar hoe betrouwbaar is zo'n onderzoek nou bij enkel leasebakken? Japanners zijn vaak ondervertegenwoordigd in de leasewereld, alleen Toyota heeft een beetje een markt met de Avensis.
Als ik weer een baan krijg waarbij leaseauto's geboden worden, ga ik denk ik zelfs voor de Aygo.

Waarom?
Omdat het kan natuurlijk
Omdat het geen kont kost, qua wegenbelasting en bijtelling
Omdat ik het stiekem een heel leuk autootje vind.
Omdat je 'm overal kunt parkeren... Mijn Bimmer geraak ik niet in elk parkeergat.

En eventueel de waarom niets:
Hij kan geen 240km/u
Lang niet zoveel comfort of zo'n puike wegligging.
Ermee botsen is geen pretje.
  donderdag 1 december 2011 @ 14:38:06 #141
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_105052801
quote:
10s.gif Op donderdag 1 december 2011 14:23 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Als ik weer een baan krijg waarbij leaseauto's geboden worden, ga ik denk ik zelfs voor de Aygo.

Waarom?
Omdat het kan natuurlijk
Omdat het geen kont kost, qua wegenbelasting en bijtelling
Omdat ik het stiekem een heel leuk autootje vind.
Omdat je 'm overal kunt parkeren... Mijn Bimmer geraak ik niet in elk parkeergat.

En eventueel de waarom niets:
Hij kan geen 240km/u
Lang niet zoveel comfort of zo'n puike wegligging.
Ermee botsen is geen pretje.
ik denk dat als je 2 uur enkele reis hebt en je niet de lichaamsmaten van een japanner hebt je niet echt blij uit de auto stapt.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_105054163
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 14:38 schreef Matty___ het volgende:

[..]

ik denk dat als je 2 uur enkele reis hebt en je niet de lichaamsmaten van een japanner hebt je niet echt blij uit de auto stapt.
Tsja, daar heb je een punt. Niet aan gedacht. Ik heb eens een Aygo geprobeerd, in de showroom, kijken hoe hij zat. Maar als de stoelen niet omlaag kunnen dan is het nogal krap bij het dak, en moet ik bukken om de stoplichten boven de weg te kunnen zien. Dat moet ik bij mijn bimmer trouwens ook al, bukken. Waarom niet dat Amerikaanse systeem: de stoplichten aan de andere kant van de weg?
  donderdag 1 december 2011 @ 17:09:55 #144
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_105058941
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 13:36 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Ik geloof dat uit een onderzoek pas geleden is gebleken dat BMW het nu beter doet dan de Japanners.

Bron: Autoblog
Nu wel ja. Maar ten tijde van de E46 niet :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 1 december 2011 @ 18:03:31 #145
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_105060965
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 00:21 schreef Asgard het volgende:
Ligt het nou aan mij of zijn de auto's in Duitsland veel kariger uitgevoerd?
Als ik ff op Autotrack zoek (E46 sedan, 320D, automaat max. 12000 eu), vind ik eigenlijk alleen maar executives. Op mobile.de en autoscout, zijn dat eigenlijk alleen de uitzonderingen. Best apart.
Executive kennen ze volgens mij in D niet als uitrustingsvariant. Er wordt daar meer besteld wat je wilt hebben; niet per pakket ofzo.
320D is in Duitsland een basale lease/zakenbak. Mensen die wat meer uit mogen geven van hun baas zitten in een 330D; die zijn vrijwel altijd (veel) uitgebreider uitgerust.

NB.

Betrouwbaarheid is overrated. Ik rij al een aantal jaren Alfa (75 :P en ouder ), oude 911, en diverse BMW's. Gem km. stand 150-200K; meestal 5 tot 30 jaar oud. Laatste 10 jaar nooit niet gestart, of gestrand.
Wat is het probleem qua betrouwbaarheid dan?

[ Bericht 8% gewijzigd door Hyperdude op 01-12-2011 18:08:36 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_105082876
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 02:16 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Een sportstuur dus, en geen M-stuur. De M schijnt wel lekkerder in de hand te liggen en heeft verdikkingen op kwart voor drie.
Maar dan is 't toch super makkelijk zoeken? Je hoeft geen M-pakket ofzo? Genoeg aantrekkelijks te vinden in Duitsland. Punt is dat vooral de tellerstanden daar vaak wat aantrekkelijker zijn dan in NL, maar als dat geen probleem is... dan hoef je niet per se naar Duitsland nee.

Heb je voorkeur voor kleuren (zowel interieur als exterieur)?
M stuur zou wel chill zijn, maar is niet echt een vereiste, sportstuur is al erg netjes vind ik.
Interieur niet echt een specifieke eis, gewoon zo neutraal mogelijk eigenlijk. Houten accentjes bijv. hoeven echt niet.

Maar idd, Duitsland hoeft niet per se.
We hebben een nette 320D gevonden voor een goede prijs en zijn van plan zaterdag ff langs te gaan. Iemand misschien tips waarop te letten? :@

quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 18:03 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Executive kennen ze volgens mij in D niet als uitrustingsvariant. Er wordt daar meer besteld wat je wilt hebben; niet per pakket ofzo.
320D is in Duitsland een basale lease/zakenbak. Mensen die wat meer uit mogen geven van hun baas zitten in een 330D; die zijn vrijwel altijd (veel) uitgebreider uitgerust.
Ja dat viel mij idd ook al op, ook de 323D zijn allemaal zeer dik uitgerust.
  vrijdag 2 december 2011 @ 03:19:17 #147
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_105084632
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 00:45 schreef Asgard het volgende:

[..]

M stuur zou wel chill zijn, maar is niet echt een vereiste, sportstuur is al erg netjes vind ik.
Interieur niet echt een specifieke eis, gewoon zo neutraal mogelijk eigenlijk. Houten accentjes bijv. hoeven echt niet.

Maar idd, Duitsland hoeft niet per se.
We hebben een nette 320D gevonden voor een goede prijs en zijn van plan zaterdag ff langs te gaan. Iemand misschien tips waarop te letten? :@
Ik zou eggen, pleur de link hier neer. Wie weet wat voor tips iedereen heeft. Je hoeft weinig concurrentie te verwachten, iedereen hier is al voorzien en de meesten willen niet eens een vierpitter :+.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_105087947
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 03:19 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik zou eggen, pleur de link hier neer. Wie weet wat voor tips iedereen heeft. Je hoeft weinig concurrentie te verwachten, iedereen hier is al voorzien en de meesten willen niet eens een vierpitter :+.
Haha, ik dacht dat ik de link al geplaatst had, maar niet dus :9.
Klik
  vrijdag 2 december 2011 @ 10:50:02 #149
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_105088925
Een paar zaken vallen me op:
- De bestuurdersstoel is weinig afgesleten op de linker wang. Vaak zie je daar slijtage van regelmatig in- en uitstappen. Dat kan betekenen dat het interieur al eens vervangen is, of dat er voornamelijk lange ritten zijn gemaakt. Het laatste zou mooi zijn.
- Kijk het verleden na op vervanging van de turbo. De eerste facelift modellen (tot half 2003) hadden een turbo van spaghetti zo slecht, daarna is er een beter model op gekomen. Check dit voor de zekerheid.
- Mooi, zo'n M-pakket en aardige velgen eronder. Wel goedkopere banden eronder (Viking), da's weer zonde. Natuurlijk heeft ieder z'n persoonlijke voorkeur, maar ik krijg dan vaak het idee dat het onderhoud niet al te veel geld mocht kosten en op diverse zaken bespaard is.
- De motorruimte is schoongemaakt/schoongespoten. Hiermee kunnen kleine lekkages weggespoten zijn. Zorg dus voor een uitgebreide testrit waarin alles goed warm wordt, en onderzoek de motorruimte daarna goed.
- Voordelen zijn het M-tech pakket, de navi en zo te zien de mp3-compatible cd-speler die erin zit.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_105089115
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 10:50 schreef Mikkie het volgende:
Een paar zaken vallen me op:
- De bestuurdersstoel is weinig afgesleten op de linker wang. Vaak zie je daar slijtage van regelmatig in- en uitstappen. Dat kan betekenen dat het interieur al eens vervangen is, of dat er voornamelijk lange ritten zijn gemaakt. Het laatste zou mooi zijn.
- Kijk het verleden na op vervanging van de turbo. De eerste facelift modellen (tot half 2003) hadden een turbo van spaghetti zo slecht, daarna is er een beter model op gekomen. Check dit voor de zekerheid.
- Mooi, zo'n M-pakket en aardige velgen eronder. Wel goedkopere banden eronder (Viking), da's weer zonde. Natuurlijk heeft ieder z'n persoonlijke voorkeur, maar ik krijg dan vaak het idee dat het onderhoud niet al te veel geld mocht kosten en op diverse zaken bespaard is.
- De motorruimte is schoongemaakt/schoongespoten. Hiermee kunnen kleine lekkages weggespoten zijn. Zorg dus voor een uitgebreide testrit waarin alles goed warm wordt, en onderzoek de motorruimte daarna goed.
- Voordelen zijn het M-tech pakket, de navi en zo te zien de mp3-compatible cd-speler die erin zit.
Wow, thanks!

Over de turbo, hoe zie ik het verschil tussen de goede en slechte? Ik heb ff snel gegoogled maar kan niet echt snel iets vinden.
Zijn er misschien nog algemene zaken waar ik op kan letten, ik las dat de E46 best veel voorkomende kwaaltjes had (draagarmen oid), is dat nog zo op het blote oog/testrit vast te stellen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')